Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na opravy nejostudnějších nádraží půjde letos 600 milionů korun

Správa železniční dopravní cesty vydá letos za opravy a rekonstrukce nádraží kolem 600 milionů korun. Loni po převzetí nádražních budov od Českých drah zahájila rekonstrukce za 102 milionů korun. Na páteční tiskové konferenci to uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L79u14k48á78š 54H46l12o72u10c85a53l 6512120341384

to je zvláštní, Náchod byl opravovaný předloni, Turnov taky není úplně ve špatném stavu...

0/0
21.1.2017 11:14

M75a56r27t67i35n 89K68u75b42í45k 9587929236923

Opravují opravené budovy, ale ty co by to nejvíc potřebovaly- například Protivec, Pšovlky, Kožlany, Kralovice u Rakovníka, Čistá, Zavidov nebo krásná vodárna v Měchenicích nechají padat dál. Opravdu to nechápu- Turnov,Břeclav, Přerov ani Hradec nejsou v havarijním stavu a pakliže opět jsou, tak ať žalují firmy co to opravovaly před nedávnem. Na prvně jmenované nikdo nesáhl asi 60 let a tak to asi chtějí zbořit, ony demoliční firmy již pár pěkných nádraží zbořily -Hranice v Čechách, Mšené Lázně, Černuc, Poříčí;-€ atd.a možná to bylo dražší než oprava a následný pronájem třeba obcím mohl opravu částečně hradit. Podle mého názory by měla být všechna nádraží kulturní památky- vypovídají o své době a stavěla se za doby rozkvětu Rakouska-Uherska, ale i později.

+1/0
14.1.2017 12:59

K98v91ě65t84o82s61l16a94v 82V56y41b72í81r71a60l 7663569888344

Přerov se opravoval také a už se s ním počítá znova?! Ale Kojetín to je stálá pohroma. Škoda jen, že už zbourali to luxusní WC u mostu, to byla paráda! A most přes koleje je už nepoužitelný! Jsou v něm díry skrz!! Chátrající úschovna kol je taky jen hnus.Půlka peronu na nádraží, která je u "hospody" nesvítí vůbec.POHROMA!!

+2/0
13.1.2017 13:08
Foto

J40a90r20o18m89í33r 58P21r38a16u42s 9957527870786

Většina nádražních budov je ostudou našich železnic, státních i těch soukromých. Nedávno jsme jeli do Vrbna p.P. - strašnej stav a přitom tak krásný budovy. ;-(

+1/0
7.1.2017 12:46

P11a92v87e66l 28Š72e32v80č73í70k 6360625189950

Pražské nádraží je naprosto děsivé. Hlavně, že je tam překrámováno prodejnami předraženého šrotu kterého je po Praze a okolí spousty. Při delším čekání si není kam sednout, informace nepřehledné, k vlakům daleko a cizinec je zmaten i značením nástupišť. U nás označení S znamená sever pro zbytek civilizace South, tedy jih. To je jen taková perlička na dortu.

Je to vše, jen ne moderní cestovní terminál, kdy vše co potřebuji k efektivnímu cestování nemám centralizované na jednom místě či alespoň nedaleko, je rozstrkané po obrovitém areálu. I v děsivě špinavém a zanedbaném brněnském nádraží je pohodlnější cestováni.

Když se člověk vrátí odněkud z civilizace a jede vlakem, tak je rázem o 25 let zpět. Možná v určitém ohledu hůře, nikdy nebyla nádraží tak špinavá a zanedbaná a tratě i okolí zarostlá lebedou. Kdysi za komančů jsem jel vlakem do Bulharska. jeli jsme přes Rumunsko a tam to tehdy vypadalo jako dnes kolem naších tratí.

Vždy jsem se domníval, že železniční doprava by měla být po kolejích efektivnější a více ekologická, než kamionová. Dnes je ale trend hrnout vše po silnicích a nákladní doprava železnicí je tak předražená, že každý raději vozí náklaďákem. Před rokem jsem potřeboval dopravit ze Slovenska kontejner a když jsem poptával dráhou, tak jsem jednak měl pocit že je otravuji a druhak mi to náklaďákem přivezli za půl. A to neměli ani vytížení na zpáteční cestu.

Je tedy paradoxem, že v rámci mantry záchrany planety nás budou cpát i pomoci zákonů do pořizování elekktromobilů, které si ostatně úředníci již za naše prachy nakupují. Přitom ale elektrifikovaná dráha umírá na úbytě a stále více zaplněné silnice již dávno nestačí statisícům méně ekologických kamionů.

+2/−7
7.1.2017 10:52

R25o75m87a68n 68J82e11s87c83h74k61e 9348495767885

To mne rozum nebere. Opravy oprav ? Proč se opravuje Břeclav ? Není to tak dlouho co se opravovala.

+3/0
7.1.2017 8:17

P49a59v87e83l 12Š70e66v78č89í70k 6600185209450

Protože státní stavební zakázky.

+1/0
7.1.2017 10:55
Foto

R47o63m69a50n 24K22o39z54e36l 4827156773224

To je tak na opravy necelých čtyř nádraží....:-)

http://ekonomika.idnes.cz/kritika-rekonstrukce-nadrazi-v-brumove-bylnici-f5w-/eko-doprava.aspx?c=A130204_1885029_zlin-zpravy_ras

+2/0
6.1.2017 23:55

I19v22a15n 92P32š54e91n33č20í47k 6787160359586

osobní vlaková přeprava má smysl jen jako pojítko mezi velkoměsty a aglomeracemi....mezi menšími městy bych nasadil efektivnější autobusovou přepravu a prostředky investoval tak , aby byla větší obslužnost...u nás se o víkendu nikam nedostanete...na vlak je to 3 km, do města 6km, tak radši chodím pěšky ...

0/−6
6.1.2017 15:17

F95r97a96n18t74i90š51e45k 21V90a82n34ě63k 1587944327147

A kam narvete do autobusu kola, kočárky a větší skupiny turistů?

+2/0
6.1.2017 17:25

R78o34m57a56n 65S84t76o38n62e28k 1229363269901

s Kočárky a koly jsou ve starých vlakových soupravách taky mnohdy problémy

0/0
7.1.2017 11:46

F44r88a63n42t55i39š74e39k 85S69t72r11n23a20d 4964895429376

Kdy se začne stavět nová budova místo té zchátralé ve stanici ZLÍN střed ? Zlín má nejhorší budovu železniční stanice ( ještě v horším stavu než v Karlových Varech, avšak i zde je naprosto nutná budova nová ... znám to i zde ) ze všech krajských měst v českém státě.

+2/0
6.1.2017 15:15

P86e42t98r 81D76r11a40p23a30l 3795218723395

je to v plánu

0/0
6.1.2017 18:21

R19o93m10a48n 45J98e25s49c92h39k48e 9478865827645

To jsem zvědav. Napřed hejtman Mišák, teď Čunek. Ale zvládnou dvě zaměstnání. Senátor a hejtman.

0/0
7.1.2017 8:19
Foto

B70r66o40n72i84s83l49a82v 90G62a21b62r12y41š 2182949281

Hned vedle Trmic jsou Chabařovice. Tam se pro jistotu nezastavuje vůbec a ani nejsou v jízdním řádu. ;-D

+3/0
6.1.2017 14:50

M23i40r63o16s22l70a61v 89H27i87l92l12e60b43r89a28n75d51t 5622489485867

Karlovy Vary potřebují nové nádraží.

Přes válku tam bylo to krásné nádraží zničené, po válce se postavilo pouze jen takové dočasné primitivní provizorium s tím že se brzy postaví nové pořádně nádraží, jenže to primitivní provizorium je tam dodnes. Totální ostuda. Slavné lázeňské město, kde přicházejí i zahraniční hosté, proto nádraží by tam mělo i repreznetovať (jako tomu bylo za první republiky, to bylo krásné honosné nádraží - můžeme ho vidět např. ve filmu Tři vejce do skla)

+1/0
6.1.2017 14:50

J54i68n21d19ř85i33c46h 23Č17e83r44m30á33k 3569286578

No však ve Varech se nové nádraží staví už přes rok. Mělo být původně dokončeno loni v létě, bude letos na jaře.

0/0
6.1.2017 15:23

J57i95ř78í 81R67y95s 3564797396284

nezapomeňte na Teplice,byl jsem tam a bylo to jako za války.

+1/0
6.1.2017 14:28

J31i43ř36í 89J55o56z78a 3368843940941

Ostudnou nadrazni budovu v Ceskych Budejovicich opravi SZDC kdy?

0/0
6.1.2017 14:27

R13o84m37a52n 14S80t18r67a39j20t 8426988275924

To jste nebyli na nádraží Hrubá Voda zast., Hlubočky. Tam jsou nápisy po Hitlerovi ještě v němčině.

+2/0
6.1.2017 13:54
Foto

B66r68o65n29i58s22l40a78v 66G12a12b85r26y38š 2862509961

To je třeba i v Domašově nad Bystřicí.

0/0
6.1.2017 14:51

P70e33t62r 54D21l51o39u62h24ý 8475213989176

600 milionu.... Bereme li v uvahu, ze material bezne k zakoupeni za 10000,- jsou ČD schopny zakoupit za 30000,-Kc a ty projekty a posudky, ktere si nechaji vypracovat, predpokladam, ze ta nadrazi asi nakonec pekne vymaluji.

+2/−2
6.1.2017 13:24

R87a44d18o95v88a86n 23T16á36b81o63r34s27k35ý 2494271633789

ČD nejsou vlastníkem nádražních budov, ty patří SŽDC.

+4/0
6.1.2017 14:34

R80o88m23a71n 75S64t48o55n27e36k 1659433739291

doporučuji si najít co znamená ČD a SŽDC :-)

+3/0
7.1.2017 11:48

J78i59n23d67ř77i30š49k10a 37B89u44r50g97e30r92o26v88á 3455604678405

To je ale strašně málo!

+3/0
6.1.2017 13:03

L20e93o26š 67E52x56n42e69r 1858498910188

A co takhle udělat něco s nádražím v České Třebové? Sedět na drátěných, tvrdých a studených sedačkách v průvanu není přece žádný med... :-(

0/0
6.1.2017 12:58

J44i54ř67í 21L81u48k42á39š79e61k 5320361350653

Hlavní nadrazi v Praze je porad hrůza hruz, takhle to vypadá, kdyz se o neco stará stat.

+1/−13
6.1.2017 12:50

J28a61k10u47b 30K82o16r87e67c 6644960101343

to má v nájmu italská firma, která se o to má starat

+4/−1
6.1.2017 12:56

J72i16ř39í 50L49u52k42á63š74e35k 5140161950273

Od státu :(

0/0
6.1.2017 12:58

M38a59r58e70k 88H42r85u38b80y 6687482291188

Odpovednost za stav uz 10 let lezi prave na te italske firme.

+4/0
6.1.2017 13:20

J12i55ř85í 12L24u80k23á68š32e50k 5200821830913

Odpovědnost leží na vlastníkovi, to ze stat nadrazi pronajal firmě, ktera se o nej nestarala je hlavně jeho vizitka :(

+1/0
6.1.2017 13:40

K11a52r35e94l 40Z33á65p76o38t19o93č17n67ý 5479443351

měla, už nemá...

+2/0
6.1.2017 12:59

L69i12b30o43r 40V18a88v33ř89í35k 7813572153182

...protože se soukromá firma nestarala tak jak slíbila tak už jí v nájmu nemá.

0/0
6.1.2017 13:13

P48a87v15e49l 84Š85e54v73č17í94k 6510345279760

Zajímavé ty minusy za suše konstatovaný fakt.

0/0
7.1.2017 11:22
Foto

R17o16b23e74r34t 96B80o18u61k49a61l 4924625120

A tu hrůzu v Mladé Boleslavi opravite kdy :-(

0/0
6.1.2017 12:43

P15e15t50r 18Š71k29o70d16a 5127280624570

Zajímavé, budova v HK není dlouho po rekonstrukci...

+4/0
6.1.2017 12:39

J79i95n93d34ř91i15š90k22a 25B82u21r16g32e18r37o40v35á 3645864908325

Poděbrady zrekonstruovali a jelikož je to historicky cenné nádraží, ponechali pokud to šlo původní tvář. Jen ty vchodové dveře, co váží asi tak metrák mohli upravit, ztěžka se otvírají, při větru nejdou dovřít, v hale je asi tak o dva stupně víc než venku. A toalety - škoda mluvit...otvírají až kolem sedmé, ráno není kam...a to je nejvíc lidí.

+2/0
6.1.2017 13:06

P52e67t12r 53M43u62d96r15y11c14h 7944222757273

Jako materiál pro opravy bych doporučil materiál který se nevykupuje, v opačném případě se ty opravy mohou provádět rok co rok, tedy aspoň v Ústeckem kraji

+1/0
6.1.2017 12:39

P83a23t36r57i55k 12E50g85e31r 2928430849631

Bohužel je to tak a mrzí mě to, že Česká republika není úplně všude krásná. Sice naprosto rozumím tomu, že se západní Evropě nemůžeme vyrovnat, ale žijeme snad ve střední Evropě a tak by tomu pár věcí mělo také odpovídat. Budu rád když se česká nádraží vylepší. Česká republika má poměrně rozsáhlou železniční síť tak by bylo dobré se o ni také lépe starat. Mluví se stále o trati Drážďany - Praha - Vídeň. V Praze mělo být letiště pro pro více letů to je teď však ve Vídni, ale Bratislava neuspěla, Brno také ne. Ostrava nejspíše také ne takže Praha má opět příležitost, ale je potřeba zlepšit obslužnost chybí zde železniční napojení nebo metro o tramvaji na letiště se neuvažuje.

+3/−1
6.1.2017 12:13

M90a40r79e46k 40H71r34u36b37y 6917792571528

Bohuzel, poslednich 25 let se z hlediska infrastruktury v podstate proflakalo, prestoze vynalozene naklady odpovidaji natazeni dalnice a VRT do kazde visky :-P

+3/−2
6.1.2017 13:23







Najdete na iDNES.cz