Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na opravy nejostudnějších nádraží půjde letos 600 milionů korun

Správa železniční dopravní cesty vydá letos za opravy a rekonstrukce nádraží kolem 600 milionů korun. Loni po převzetí nádražních budov od Českých drah zahájila rekonstrukce za 102 milionů korun. Na páteční tiskové konferenci to uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L49u39k19á61š 76H27l85o94u17c12a15l 6132540721614

to je zvláštní, Náchod byl opravovaný předloni, Turnov taky není úplně ve špatném stavu...

0/0
21.1.2017 11:14

M71a54r47t45i37n 51K27u40b93í31k 9927299896103

Opravují opravené budovy, ale ty co by to nejvíc potřebovaly- například Protivec, Pšovlky, Kožlany, Kralovice u Rakovníka, Čistá, Zavidov nebo krásná vodárna v Měchenicích nechají padat dál. Opravdu to nechápu- Turnov,Břeclav, Přerov ani Hradec nejsou v havarijním stavu a pakliže opět jsou, tak ať žalují firmy co to opravovaly před nedávnem. Na prvně jmenované nikdo nesáhl asi 60 let a tak to asi chtějí zbořit, ony demoliční firmy již pár pěkných nádraží zbořily -Hranice v Čechách, Mšené Lázně, Černuc, Poříčí;-€ atd.a možná to bylo dražší než oprava a následný pronájem třeba obcím mohl opravu částečně hradit. Podle mého názory by měla být všechna nádraží kulturní památky- vypovídají o své době a stavěla se za doby rozkvětu Rakouska-Uherska, ale i později.

+1/0
14.1.2017 12:59

K28v45ě27t43o83s94l88a46v 46V69y17b67í21r59a50l 7793559168204

Přerov se opravoval také a už se s ním počítá znova?! Ale Kojetín to je stálá pohroma. Škoda jen, že už zbourali to luxusní WC u mostu, to byla paráda! A most přes koleje je už nepoužitelný! Jsou v něm díry skrz!! Chátrající úschovna kol je taky jen hnus.Půlka peronu na nádraží, která je u "hospody" nesvítí vůbec.POHROMA!!

+2/0
13.1.2017 13:08
Foto

J37a82r15o91m78í48r 18P14r12a67u44s 9467337630126

Většina nádražních budov je ostudou našich železnic, státních i těch soukromých. Nedávno jsme jeli do Vrbna p.P. - strašnej stav a přitom tak krásný budovy. ;-(

+1/0
7.1.2017 12:46

P87a21v14e83l 18Š54e27v87č58í58k 6980905819190

Pražské nádraží je naprosto děsivé. Hlavně, že je tam překrámováno prodejnami předraženého šrotu kterého je po Praze a okolí spousty. Při delším čekání si není kam sednout, informace nepřehledné, k vlakům daleko a cizinec je zmaten i značením nástupišť. U nás označení S znamená sever pro zbytek civilizace South, tedy jih. To je jen taková perlička na dortu.

Je to vše, jen ne moderní cestovní terminál, kdy vše co potřebuji k efektivnímu cestování nemám centralizované na jednom místě či alespoň nedaleko, je rozstrkané po obrovitém areálu. I v děsivě špinavém a zanedbaném brněnském nádraží je pohodlnější cestováni.

Když se člověk vrátí odněkud z civilizace a jede vlakem, tak je rázem o 25 let zpět. Možná v určitém ohledu hůře, nikdy nebyla nádraží tak špinavá a zanedbaná a tratě i okolí zarostlá lebedou. Kdysi za komančů jsem jel vlakem do Bulharska. jeli jsme přes Rumunsko a tam to tehdy vypadalo jako dnes kolem naších tratí.

Vždy jsem se domníval, že železniční doprava by měla být po kolejích efektivnější a více ekologická, než kamionová. Dnes je ale trend hrnout vše po silnicích a nákladní doprava železnicí je tak předražená, že každý raději vozí náklaďákem. Před rokem jsem potřeboval dopravit ze Slovenska kontejner a když jsem poptával dráhou, tak jsem jednak měl pocit že je otravuji a druhak mi to náklaďákem přivezli za půl. A to neměli ani vytížení na zpáteční cestu.

Je tedy paradoxem, že v rámci mantry záchrany planety nás budou cpát i pomoci zákonů do pořizování elekktromobilů, které si ostatně úředníci již za naše prachy nakupují. Přitom ale elektrifikovaná dráha umírá na úbytě a stále více zaplněné silnice již dávno nestačí statisícům méně ekologických kamionů.

+2/−7
7.1.2017 10:52

R72o81m71a52n 48J43e92s18c18h44k38e 9908265507385

To mne rozum nebere. Opravy oprav ? Proč se opravuje Břeclav ? Není to tak dlouho co se opravovala.

+3/0
7.1.2017 8:17

P41a67v49e32l 74Š35e85v77č67í93k 6150525749600

Protože státní stavební zakázky.

+1/0
7.1.2017 10:55
Foto

R74o89m88a58n 15K20o85z34e72l 4517906583484

To je tak na opravy necelých čtyř nádraží....:-)

http://ekonomika.idnes.cz/kritika-rekonstrukce-nadrazi-v-brumove-bylnici-f5w-/eko-doprava.aspx?c=A130204_1885029_zlin-zpravy_ras

+2/0
6.1.2017 23:55

I77v21a75n 98P20š88e95n42č18í70k 6587230689496

osobní vlaková přeprava má smysl jen jako pojítko mezi velkoměsty a aglomeracemi....mezi menšími městy bych nasadil efektivnější autobusovou přepravu a prostředky investoval tak , aby byla větší obslužnost...u nás se o víkendu nikam nedostanete...na vlak je to 3 km, do města 6km, tak radši chodím pěšky ...

0/−6
6.1.2017 15:17

F16r45a65n69t75i97š12e65k 69V77a26n35ě61k 1787364567637

A kam narvete do autobusu kola, kočárky a větší skupiny turistů?

+2/0
6.1.2017 17:25

R96o11m83a93n 29S28t26o93n75e74k 1499843939551

s Kočárky a koly jsou ve starých vlakových soupravách taky mnohdy problémy

0/0
7.1.2017 11:46

F50r44a61n71t65i33š44e55k 91S78t12r22n73a42d 4504215799176

Kdy se začne stavět nová budova místo té zchátralé ve stanici ZLÍN střed ? Zlín má nejhorší budovu železniční stanice ( ještě v horším stavu než v Karlových Varech, avšak i zde je naprosto nutná budova nová ... znám to i zde ) ze všech krajských měst v českém státě.

+2/0
6.1.2017 15:15

P56e90t31r 66D15r51a14p60a71l 3505568803175

je to v plánu

0/0
6.1.2017 18:21

R88o93m37a40n 40J15e37s91c93h91k41e 9778495487365

To jsem zvědav. Napřed hejtman Mišák, teď Čunek. Ale zvládnou dvě zaměstnání. Senátor a hejtman.

0/0
7.1.2017 8:19
Foto

B49r24o80n12i42s98l73a24v 47G93a52b39r14y59š 2802399931

Hned vedle Trmic jsou Chabařovice. Tam se pro jistotu nezastavuje vůbec a ani nejsou v jízdním řádu. ;-D

+3/0
6.1.2017 14:50

M30i37r54o40s65l52a56v 82H48i75l50l62e39b71r23a20n36d21t 5322239175667

Karlovy Vary potřebují nové nádraží.

Přes válku tam bylo to krásné nádraží zničené, po válce se postavilo pouze jen takové dočasné primitivní provizorium s tím že se brzy postaví nové pořádně nádraží, jenže to primitivní provizorium je tam dodnes. Totální ostuda. Slavné lázeňské město, kde přicházejí i zahraniční hosté, proto nádraží by tam mělo i repreznetovať (jako tomu bylo za první republiky, to bylo krásné honosné nádraží - můžeme ho vidět např. ve filmu Tři vejce do skla)

+1/0
6.1.2017 14:50

J35i86n61d38ř65i26c66h 43Č48e64r86m80á95k 3209536168

No však ve Varech se nové nádraží staví už přes rok. Mělo být původně dokončeno loni v létě, bude letos na jaře.

0/0
6.1.2017 15:23

J21i69ř50í 45R88y52s 3894747716534

nezapomeňte na Teplice,byl jsem tam a bylo to jako za války.

+1/0
6.1.2017 14:28

J88i98ř42í 46J70o12z82a 3968233460731

Ostudnou nadrazni budovu v Ceskych Budejovicich opravi SZDC kdy?

0/0
6.1.2017 14:27

R40o64m94a54n 81S59t82r29a90j17t 8356388405114

To jste nebyli na nádraží Hrubá Voda zast., Hlubočky. Tam jsou nápisy po Hitlerovi ještě v němčině.

+2/0
6.1.2017 13:54
Foto

B78r17o94n95i84s51l71a85v 74G50a94b89r58y64š 2542439341

To je třeba i v Domašově nad Bystřicí.

0/0
6.1.2017 14:51

P17e69t18r 96D32l75o14u33h57ý 8455923229696

600 milionu.... Bereme li v uvahu, ze material bezne k zakoupeni za 10000,- jsou ČD schopny zakoupit za 30000,-Kc a ty projekty a posudky, ktere si nechaji vypracovat, predpokladam, ze ta nadrazi asi nakonec pekne vymaluji.

+2/−2
6.1.2017 13:24

R69a18d34o21v42a71n 81T28á16b50o76r54s23k32ý 2684161183879

ČD nejsou vlastníkem nádražních budov, ty patří SŽDC.

+4/0
6.1.2017 14:34

R39o41m51a80n 93S16t92o18n98e97k 1739183469481

doporučuji si najít co znamená ČD a SŽDC :-)

+3/0
7.1.2017 11:48

J37i39n57d82ř30i88š55k29a 32B90u45r87g89e90r80o97v59á 3205354758855

To je ale strašně málo!

+3/0
6.1.2017 13:03

L13e80o39š 75E81x39n47e64r 1878198170528

A co takhle udělat něco s nádražím v České Třebové? Sedět na drátěných, tvrdých a studených sedačkách v průvanu není přece žádný med... :-(

0/0
6.1.2017 12:58

J13i46ř75í 82L40u75k59á15š19e52k 5950601700243

Hlavní nadrazi v Praze je porad hrůza hruz, takhle to vypadá, kdyz se o neco stará stat.

+1/−13
6.1.2017 12:50

J57a29k18u17b 92K19o86r38e12c 6624710781483

to má v nájmu italská firma, která se o to má starat

+4/−1
6.1.2017 12:56

J58i78ř47í 92L52u79k98á79š83e37k 5940221430513

Od státu :(

0/0
6.1.2017 12:58

M45a19r52e74k 30H33r85u78b76y 6507402881978

Odpovednost za stav uz 10 let lezi prave na te italske firme.

+4/0
6.1.2017 13:20

J45i19ř36í 87L54u37k23á87š35e69k 5920261230773

Odpovědnost leží na vlastníkovi, to ze stat nadrazi pronajal firmě, ktera se o nej nestarala je hlavně jeho vizitka :(

+1/0
6.1.2017 13:40

K70a77r30e38l 32Z64á24p73o93t60o27č61n35ý 5729383551

měla, už nemá...

+2/0
6.1.2017 12:59

L60i23b75o38r 68V89a85v91ř84í85k 7543962173952

...protože se soukromá firma nestarala tak jak slíbila tak už jí v nájmu nemá.

0/0
6.1.2017 13:13

P63a49v59e40l 69Š64e97v78č61í68k 6690225549220

Zajímavé ty minusy za suše konstatovaný fakt.

0/0
7.1.2017 11:22
Foto

R24o59b76e94r36t 10B96o63u70k61a63l 4944485600

A tu hrůzu v Mladé Boleslavi opravite kdy :-(

0/0
6.1.2017 12:43

P47e46t72r 38Š86k49o63d20a 5657700334780

Zajímavé, budova v HK není dlouho po rekonstrukci...

+4/0
6.1.2017 12:39

J24i90n58d77ř58i16š31k25a 78B40u73r40g46e40r10o37v49á 3615754978125

Poděbrady zrekonstruovali a jelikož je to historicky cenné nádraží, ponechali pokud to šlo původní tvář. Jen ty vchodové dveře, co váží asi tak metrák mohli upravit, ztěžka se otvírají, při větru nejdou dovřít, v hale je asi tak o dva stupně víc než venku. A toalety - škoda mluvit...otvírají až kolem sedmé, ráno není kam...a to je nejvíc lidí.

+2/0
6.1.2017 13:06

P43e83t22r 17M31u75d81r82y36c20h 7224842707383

Jako materiál pro opravy bych doporučil materiál který se nevykupuje, v opačném případě se ty opravy mohou provádět rok co rok, tedy aspoň v Ústeckem kraji

+1/0
6.1.2017 12:39

P72a83t55r70i15k 26E88g53e26r 2308920969231

Bohužel je to tak a mrzí mě to, že Česká republika není úplně všude krásná. Sice naprosto rozumím tomu, že se západní Evropě nemůžeme vyrovnat, ale žijeme snad ve střední Evropě a tak by tomu pár věcí mělo také odpovídat. Budu rád když se česká nádraží vylepší. Česká republika má poměrně rozsáhlou železniční síť tak by bylo dobré se o ni také lépe starat. Mluví se stále o trati Drážďany - Praha - Vídeň. V Praze mělo být letiště pro pro více letů to je teď však ve Vídni, ale Bratislava neuspěla, Brno také ne. Ostrava nejspíše také ne takže Praha má opět příležitost, ale je potřeba zlepšit obslužnost chybí zde železniční napojení nebo metro o tramvaji na letiště se neuvažuje.

+3/−1
6.1.2017 12:13

M18a26r79e64k 43H83r26u47b91y 6567442741938

Bohuzel, poslednich 25 let se z hlediska infrastruktury v podstate proflakalo, prestoze vynalozene naklady odpovidaji natazeni dalnice a VRT do kazde visky :-P

+3/−2
6.1.2017 13:23







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.