Diskuze

Na opravy nejostudnějších nádraží půjde letos 600 milionů korun

Správa železniční dopravní cesty vydá letos za opravy a rekonstrukce nádraží kolem 600 milionů korun. Loni po převzetí nádražních budov od Českých drah zahájila rekonstrukce za 102 milionů korun. Na páteční tiskové konferenci to uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

to je zvláštní, Náchod byl opravovaný předloni, Turnov taky není úplně ve špatném stavu...

0 0
možnosti

Opravují opravené budovy, ale ty co by to nejvíc potřebovaly- například Protivec, Pšovlky, Kožlany, Kralovice u Rakovníka, Čistá, Zavidov nebo krásná vodárna v Měchenicích nechají padat dál. Opravdu to nechápu- Turnov,Břeclav, Přerov ani Hradec nejsou v havarijním stavu a pakliže opět jsou, tak ať žalují firmy co to opravovaly před nedávnem. Na prvně jmenované nikdo nesáhl asi 60 let a tak to asi chtějí zbořit, ony demoliční firmy již pár pěkných nádraží zbořily -Hranice v Čechách, Mšené Lázně, Černuc, Poříčí;-€ atd.a možná to bylo dražší než oprava a následný pronájem třeba obcím mohl opravu částečně hradit. Podle mého názory by měla být všechna nádraží kulturní památky- vypovídají o své době a stavěla se za doby rozkvětu Rakouska-Uherska, ale i později.

1 0
možnosti

Přerov se opravoval také a už se s ním počítá znova?! Ale Kojetín to je stálá pohroma. Škoda jen, že už zbourali to luxusní WC u mostu, to byla paráda! A most přes koleje je už nepoužitelný! Jsou v něm díry skrz!! Chátrající úschovna kol je taky jen hnus.Půlka peronu na nádraží, která je u "hospody" nesvítí vůbec.POHROMA!!

2 0
možnosti
Foto

Většina nádražních budov je ostudou našich železnic, státních i těch soukromých. Nedávno jsme jeli do Vrbna p.P. - strašnej stav a přitom tak krásný budovy. ;-(

1 0
možnosti

Pražské nádraží je naprosto děsivé. Hlavně, že je tam překrámováno prodejnami předraženého šrotu kterého je po Praze a okolí spousty. Při delším čekání si není kam sednout, informace nepřehledné, k vlakům daleko a cizinec je zmaten i značením nástupišť. U nás označení S znamená sever pro zbytek civilizace South, tedy jih. To je jen taková perlička na dortu.

Je to vše, jen ne moderní cestovní terminál, kdy vše co potřebuji k efektivnímu cestování nemám centralizované na jednom místě či alespoň nedaleko, je rozstrkané po obrovitém areálu. I v děsivě špinavém a zanedbaném brněnském nádraží je pohodlnější cestováni.

Když se člověk vrátí odněkud z civilizace a jede vlakem, tak je rázem o 25 let zpět. Možná v určitém ohledu hůře, nikdy nebyla nádraží tak špinavá a zanedbaná a tratě i okolí zarostlá lebedou. Kdysi za komančů jsem jel vlakem do Bulharska. jeli jsme přes Rumunsko a tam to tehdy vypadalo jako dnes kolem naších tratí.

Vždy jsem se domníval, že železniční doprava by měla být po kolejích efektivnější a více ekologická, než kamionová. Dnes je ale trend hrnout vše po silnicích a nákladní doprava železnicí je tak předražená, že každý raději vozí náklaďákem. Před rokem jsem potřeboval dopravit ze Slovenska kontejner a když jsem poptával dráhou, tak jsem jednak měl pocit že je otravuji a druhak mi to náklaďákem přivezli za půl. A to neměli ani vytížení na zpáteční cestu.

Je tedy paradoxem, že v rámci mantry záchrany planety nás budou cpát i pomoci zákonů do pořizování elekktromobilů, které si ostatně úředníci již za naše prachy nakupují. Přitom ale elektrifikovaná dráha umírá na úbytě a stále více zaplněné silnice již dávno nestačí statisícům méně ekologických kamionů.

2 7
možnosti

To mne rozum nebere. Opravy oprav ? Proč se opravuje Břeclav ? Není to tak dlouho co se opravovala.

3 0
možnosti

Protože státní stavební zakázky.

1 0
možnosti

osobní vlaková přeprava má smysl jen jako pojítko mezi velkoměsty a aglomeracemi....mezi menšími městy bych nasadil efektivnější autobusovou přepravu a prostředky investoval tak , aby byla větší obslužnost...u nás se o víkendu nikam nedostanete...na vlak je to 3 km, do města 6km, tak radši chodím pěšky ...

0 6
možnosti

A kam narvete do autobusu kola, kočárky a větší skupiny turistů?

2 0
možnosti

Kdy se začne stavět nová budova místo té zchátralé ve stanici ZLÍN střed ? Zlín má nejhorší budovu železniční stanice ( ještě v horším stavu než v Karlových Varech, avšak i zde je naprosto nutná budova nová ... znám to i zde ) ze všech krajských měst v českém státě.

2 0
možnosti

Hned vedle Trmic jsou Chabařovice. Tam se pro jistotu nezastavuje vůbec a ani nejsou v jízdním řádu. ;-D

3 0
možnosti