- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
to je zvláštní, Náchod byl opravovaný předloni, Turnov taky není úplně ve špatném stavu...
Opravují opravené budovy, ale ty co by to nejvíc potřebovaly- například Protivec, Pšovlky, Kožlany, Kralovice u Rakovníka, Čistá, Zavidov nebo krásná vodárna v Měchenicích nechají padat dál. Opravdu to nechápu- Turnov,Břeclav, Přerov ani Hradec nejsou v havarijním stavu a pakliže opět jsou, tak ať žalují firmy co to opravovaly před nedávnem. Na prvně jmenované nikdo nesáhl asi 60 let a tak to asi chtějí zbořit, ony demoliční firmy již pár pěkných nádraží zbořily -Hranice v Čechách, Mšené Lázně, Černuc, Poříčí atd.a možná to bylo dražší než oprava a následný pronájem třeba obcím mohl opravu částečně hradit. Podle mého názory by měla být všechna nádraží kulturní památky- vypovídají o své době a stavěla se za doby rozkvětu Rakouska-Uherska, ale i později.
Přerov se opravoval také a už se s ním počítá znova?! Ale Kojetín to je stálá pohroma. Škoda jen, že už zbourali to luxusní WC u mostu, to byla paráda! A most přes koleje je už nepoužitelný! Jsou v něm díry skrz Chátrající úschovna kol je taky jen hnus.Půlka peronu na nádraží, která je u "hospody" nesvítí vůbec.POHROMA
Většina nádražních budov je ostudou našich železnic, státních i těch soukromých. Nedávno jsme jeli do Vrbna p.P. - strašnej stav a přitom tak krásný budovy.
Pražské nádraží je naprosto děsivé. Hlavně, že je tam překrámováno prodejnami předraženého šrotu kterého je po Praze a okolí spousty. Při delším čekání si není kam sednout, informace nepřehledné, k vlakům daleko a cizinec je zmaten i značením nástupišť. U nás označení S znamená sever pro zbytek civilizace South, tedy jih. To je jen taková perlička na dortu.
Je to vše, jen ne moderní cestovní terminál, kdy vše co potřebuji k efektivnímu cestování nemám centralizované na jednom místě či alespoň nedaleko, je rozstrkané po obrovitém areálu. I v děsivě špinavém a zanedbaném brněnském nádraží je pohodlnější cestováni.
Když se člověk vrátí odněkud z civilizace a jede vlakem, tak je rázem o 25 let zpět. Možná v určitém ohledu hůře, nikdy nebyla nádraží tak špinavá a zanedbaná a tratě i okolí zarostlá lebedou. Kdysi za komančů jsem jel vlakem do Bulharska. jeli jsme přes Rumunsko a tam to tehdy vypadalo jako dnes kolem naších tratí.
Vždy jsem se domníval, že železniční doprava by měla být po kolejích efektivnější a více ekologická, než kamionová. Dnes je ale trend hrnout vše po silnicích a nákladní doprava železnicí je tak předražená, že každý raději vozí náklaďákem. Před rokem jsem potřeboval dopravit ze Slovenska kontejner a když jsem poptával dráhou, tak jsem jednak měl pocit že je otravuji a druhak mi to náklaďákem přivezli za půl. A to neměli ani vytížení na zpáteční cestu.
Je tedy paradoxem, že v rámci mantry záchrany planety nás budou cpát i pomoci zákonů do pořizování elekktromobilů, které si ostatně úředníci již za naše prachy nakupují. Přitom ale elektrifikovaná dráha umírá na úbytě a stále více zaplněné silnice již dávno nestačí statisícům méně ekologických kamionů.
To mne rozum nebere. Opravy oprav ? Proč se opravuje Břeclav ? Není to tak dlouho co se opravovala.
To je tak na opravy necelých čtyř nádraží....
osobní vlaková přeprava má smysl jen jako pojítko mezi velkoměsty a aglomeracemi....mezi menšími městy bych nasadil efektivnější autobusovou přepravu a prostředky investoval tak , aby byla větší obslužnost...u nás se o víkendu nikam nedostanete...na vlak je to 3 km, do města 6km, tak radši chodím pěšky ...
A kam narvete do autobusu kola, kočárky a větší skupiny turistů?
Kdy se začne stavět nová budova místo té zchátralé ve stanici ZLÍN střed ? Zlín má nejhorší budovu železniční stanice ( ještě v horším stavu než v Karlových Varech, avšak i zde je naprosto nutná budova nová ... znám to i zde ) ze všech krajských měst v českém státě.
Hned vedle Trmic jsou Chabařovice. Tam se pro jistotu nezastavuje vůbec a ani nejsou v jízdním řádu.