Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Lukrativní monopol STK přetrvává, vše komplikuje úřední systém licencí

Stanice technické kontroly (STK) jsou v Česku lukrativním byznysem s omezenou konkurencí. Chce-li do něj někdo vstoupit, úřady mu dokážou jeho plány značně narušit. Příští rok celý obor čekají změny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84a21n 86D69v81o39ř13á58k 4363662393627

Super! STKček bude víc, bude větší koonkurence, a když řeknu, že půjdu příště jinam, tak projdu s ještě horším střepem než dnes! ;-D

+1/0
9.1.2017 23:05

L95a19d73i72s56l15a55v 20K42a91l82o83u87s 7275476691970

V dnešní době je STK theater na n-tou.Papírování, jako když jdete kupovat jadernou ponorku. Než se dostanete na řadu, tak Vás předběhne dalších 10 kamarádíčků těch, co dělají na STK.

8 z 10-ti pracovníků se věnují těm kamarádíčkům, poslední 2 se věnují těm "normálním". Uběhnou 2-3 hodinky zbytečně promrhaného času. Do protokolu napíšou blbosti, jako

že je lehce prodřená brzdová hadice, která vede volně v prostoru a nemá se o co odřít. A jak to tu někdo psal, že služební auta počet závad 0, tak se svým soukromým vždy alespoň 3 lehké.

Větší korupci, jak na STK, jsem v životě nezažil. Většina lidí to řeší způsobem "tak jsem si nechal udělat STK" . Prostě zaplatí, a na STK nejdou, a přestože mají auto v téměř dezolátním stavu, tak mají obvykle počet závad 0.

0/0
9.1.2017 12:42

J35a75n 50H40r30u84z88a 8674388269647

Já se objednávám on-line a ještě se mě nestalo, že by mě nevzali na dohodnutou dobu. Pouze mezi emisemi a STK vždy čekám 30-60 min. Vlastní STK se účastním a s technikem probírám co bych měl do příští STK opravit. Víc než vlastní kontrole se technik věnuje fotografování ze všech stran a úhlů včetně interiéru a následném zadávání do systému ministerstva dopravy. Byl jsem s mnoha auty na mnoha STK a žádnou korupci jsem nezaznamenal. Tedy v Brně a okolí. Jak to funguje v Čechách netuším. Jinak stanic STK mám kolem bydliště víc jak prodejen potravin. A znojemské problémy jedné firmy mě nezajímají.;-)

0/0
9.1.2017 13:05

L45a59d72i88s26l83a76v 61K47a53l75o44u16s 7835616921370

A není to STK duplicitní/zbytečné ? Tohle můžete probrat s automechanikem v servisu a nemusíte kvůli tomu ještě jezdit na STK. Mě to připadá, jako naprostá pitomost, plýtvání penězi a časem.

0/0
9.1.2017 13:16

J13a80n 64H91r43u59z10a 8894888319757

Proberu při příležitosti kontroly STK. U nás se technici s lidmi baví a nejsou namyšlení. Zvláště, když je to za humny od Brna, ale už venkov. Nejezdím tam duplicitně navíc.;-)

0/0
9.1.2017 13:42

J33a83n 15Š28m88í89d74a 7815288939662

Německo je mj.i automobilová velmoc. Celý systém (evidence vozidel, výroba a distribuce RZ, STK) je u nich nastaven pokud možno co nejefektivněji a hlavně pro potřeby lidí, v tomto případě řidičů; naproti tomu u nás je "někým", kdo má na tom zájem (peníze, ego úředníka-já jsem papež) nastavován systém s co největším počtem překážek.Jó, holt Češi byli na sebe vždycky "svi.ě".

0/0
9.1.2017 9:15

L14u49b84o31m54í59r 40K43u55c 9672919607635

A bude to ještě horší, teď jedna ubyla (STK Kopřivnice).

0/0
8.1.2017 22:17

P56e61t72r 12H10o72r98á37k 1619113389624

Nefunkční systém STK, přes který léta procházejí vraky nesplňující technické požadavky.

0/−2
8.1.2017 22:16

J47a57n 55H25r19u79z73a 8434458769247

Pohádky jedné babičky, tedy alespoň v současnosti.

0/0
9.1.2017 13:07

M16a21r14t50i58n 54K75u18ř40í33t50k71a 6367276718815

Proč je jich v Německu tolik? Protože tam STK dělá každý lepší autoservis.

+3/0
8.1.2017 21:05

R55o93m39a51n 48P56o68l16á11č84e28k 5466869285

Zase mají trochu jinak hozené daně na auta oproti ČR... Všude je něco.;-)

0/0
8.1.2017 21:16

P26e27t78r 47M65a89r94k32o49v81i85č 4917969390966

Mám P406 HDi r.v. 2000 v ČR od 2004 t.č.270tkm. Již od r 2008 při každých emisích poslouchám jak je ten motor v háji, je nutné vyměnit vstřiky, čerpadlo apod. A světe div se, teď když je ráno 20 pod nulou, tak auto s motorem totálně v háji chytá na drc. Kde je chyba? :-P

+4/−1
8.1.2017 20:15

T84o29m96á46š 96K28u48c16h35a75ř 3597521978481

Třeba v tom, že smrdíte sousedům pod okny? ;-)

To že to jede neznamená že to nesmrdí. Jede i parní lokomotiva.

0/−5
8.1.2017 20:28

P73e35t38r 30M22a16r32k91o87v61i81č 4867329540566

Zřejmě nemáte představu o spalovacím procesu vznětového motoru.

0/0
8.1.2017 20:46

S64t55a58n39i19s26l64a31v 10N88ý10v77l21t 2534715153

včera sem šel kolem zánovní KIA sportage na parkovišti a málem jsem se udusil jedním nádechem toho smradu.

0/0
9.1.2017 10:32

R47o95m83a75n 56P57o71l84á32č74e91k 5406449635

Pokud každé dva roky dostanete zelenou nálepku, tak bych je nechal kecat ;-D;-)

+1/0
8.1.2017 20:40

J94a93n 58H70r29u10z23a 8884318199147

Tak už ji nedostanete. Už ten nesmysl zrušili a lepí se jen jedna, červená.;-D

0/0
9.1.2017 13:08

M38i40r21o38s20l48a26v 55F44r89i48d78r10i16c83h 1735166430339

Příští týden pojedu na STK a čeká mě v nejlepším případě čekání 1 hodinu na emise a druhou hodinu ve vymrzlém autě na STK, no prostě paráda.

0/0
8.1.2017 19:30

T33o85m45á78š 14K82u62c82h51a14ř 3337171618661

To je nápad jet na STK v takových mrazech. ;-)

+1/0
8.1.2017 20:29

R52o28m40a72n 93P63o53l24á88č29e30k 5566259575

Tak když to blbě vyjde. Taky mám na jednom autě únorový termín;-)

0/0
8.1.2017 20:41

J63a44n 36H16r54u97z84a 8274928619177

To se nejde objednat na čas? A v kanclu kde se platí nelze přečkat?

0/0
9.1.2017 13:38

J56a65n 73J50e20m81e85l22k57a 1875520

Tak cena šla za poslední dobu na téměř dvojnásobek. Což je jen další náklad k dalniční "známce", spotřebním daním, dph, pojištění, silničním daním atd, atd.

K tomu to jejich de.ilní měření kouřivosti u naftových motorů. Kdy vytáčejí milionkrát na plný knedlík motor z volnoběhu do omezovače. (Takový standardní provoz naftového motoru) A nejradši si někteří nechávají podepsat papír, že v případě selhání rozvodů (totálka) za nic nezodpovídají. No nekup to za ty 2L. Každé 2 roky.

K tomu de. metodika, že motor sice má kouřivost bohatě pod limitem. Ale protože se hodnoty liší o jimi určenou nereálnou hodnotu, tak opakují a vytáčí stále dokola jak kojoti..

Přitom auto vůbec v reálném provozu nekouří. Ale s testy má problém.

Ten test podle mě vůbec neodráží reálný provoz. Prostě se těm lenochům za ty peníze nechce mít brzdu na zatížení.

A pak člověk vidí na silnici různé auta, které při rozjezdu jde mračno dýmu a pod. A stk mají.. Takže stejně buď se vesele uplácí, kamaráduje nebo ta metodika je o ničem.

+12/0
8.1.2017 18:46

M10a22r79t78i19n 96K25u57d56r67n14a 3289176769260

Nesmysl je uz jen to, ze na STK se musi chodit po dvou letech, a to bezohledu na najete kilometry.

+5/0
8.1.2017 18:43

M62i62l80o34š 35K78o65l48m16a87n 6496473187472

MD nic nevyřeší, jen slibuje. Většina STK je pod "kontrolou" úřadu DEKRA . Přijedete na STK s motorkou, která před týdnem prošla německou STK a ta má o pět centimetrů širší řídítka. Tady neprojde a odkáží vás na DEKRu, tam se na to ani pořádně nepodívají, zaplatíte 4 tisíce, oni vám to napíší do TP a je to v pořádku. Na STK zaplatíte opět další poplatek a můžete odjet.;-€

+4/0
8.1.2017 18:35

P70a12v10e75l 90Z36a93j74í28č74e30k 8764130596860

podle me je cela stk jen urednicka kravina kdy stat neprimerene zasahuje do prav a povinnosti ridice... ja jsem zodpovedny za auto mimo ten den na stk. Takze je na me abych nejezdil v popelnici. Stacilo by rict ze pokud pri nehode mohl za neco technicky stav vozidla. Bude plneni pojistky kraceno. Jenze socialiste potrebuji z danit i prochazeni po travniku jinak by na ty sve socialni experimenty nameli penize.

+1/0
8.1.2017 18:15

L52a46d66i72s93l28a32v 40K32a61l73o43u72s 7725906691580

ANO, máte pravdu. Když se podíváte na dopravní situaci, kouknete na internet,posloucháte radio, či vysílání TV, tak většinou slyšíte, že tam a tam pro technickou závadu ucpalo vozidlo dopravu. Nebo že pro technickou závadu došlo k požáru TIRu v Lochkovském tunelu, a že hasicí systém v tunelu, ani přivolaná hasičská jednotka nezvládla uhasit oheň. Jak pak se to mohlo stát ? Vždyť STK ta vozidla pustila do provozu a jsou třeba týden po absolvované STK. navrhoval bych, aby se STK zrušilo. STK by dávali v servisu, a ušetřené prostředky by se věnovali do oprav.

0/0
9.1.2017 13:04

P16e19t85r 64N14e52s25v50a31d87b44a 2164135576749

"nově i kontroly při přepisu vozidel"? Odkud jste spadl? Z marsu?

0/0
8.1.2017 18:01

J15a61n 63H51r82u73z24a 8294478719777

Evidenční kontroly. Nebo už to zrušili?

0/0
9.1.2017 13:53

P23a27v91e31l 11J37i15ř71í69k 9928727319

Vysledek bude cca stejny jako kdyz nekoho prejedete a budete mit brzdy OK, akorat asi skodu a ujmu zacalujete se sveho, kdyz nebudou brzdy OK

0/0
8.1.2017 18:00
Foto

P47a92v50e32l 71M40a87k34o28v13e97c 8388215181

V době, kdy výrobce dává na auta 5-7-10 let záruky jsou současné lhůty jen další nesmyslnou placenou buzerací. STK zrušit a odpovědnost za technický stav nechat na majiteli vozidla.

+8/−2
8.1.2017 17:57

P49e85t83r 91N89e48s92v35a39d97b57a 2104855166109

Jaký přesně vliv má záruka na technický stav vozidla???

+1/−2
8.1.2017 18:02

M41a86r80t41i40n 25K57u41d50r52n87a 3589476589190

Kdyby si nebyli vyrobci jisti, ze auto v pohode tak dlouho vydrzi bez poruchy, tak by tak dlouhou zaruku nedavali.

+2/0
8.1.2017 19:17

P28e63t20r 92N87e28s86v77a13d34b38a 2224635526749

Jste úplně mimo....

+1/0
10.1.2017 21:27

K70a53r81e33l 85L26a27n95g79r 2912907540438

Výrobce tuto záruku ovšem nedává na brzdné kotouče a obložení. A je v tomhle státě dost omezenců co jsou schopni jet až na doraz... Nehledě na různé drobné závady jsou díra ve vejfuku, neodpovídající stav brzdových rozvodů. Ano i s takovými závadami jsou mnozí schopni jezdit.

+2/0
8.1.2017 18:25

M48a11r88t54i76n 29K79u92ř89í91t28k80a 6547186778175

Bohužel znám dost lidí, kteří nic neřeší, dokud to jede.

+1/0
8.1.2017 21:05
Foto

P11a13v92e87l 75M80a44k76o23v71e92c 8118675391

Podmínkou záruky jsou pravidelné návštěvy servisu a příslušné servisní úkony...

+1/0
8.1.2017 21:23

J11a95n 73H53r38u11z44a 8824458439727

Š 100 i 120: destičky po 30 tis. a čepy přední nápravy po 50. Po plyšáku moje auta. Citroen Saxo a C1. Obě po 10 letech provozu a přes 100 tis. km původní nápravy, dvakrát destičky (u Saxa vč. kotoučů) a stále původní baterie, žárovky, výfuky! Já pamatuji i doby, kdy se ručně mazaly čepy. Prostě pokrok jde dopředu.

0/0
9.1.2017 13:52

S80t79a60n63i51s41l17a48v 87H77e87r97m65a66n 9667669213413

Už se někdo setkal s tim jak se provadi TK policejnim servisem na parkovišti u silnice ? Ti co pišou niže komentaře tak asi nikdo.

0/0
8.1.2017 17:29

M14a36r77t35i60n 90K31u17d11r79n76a 3719286679580

Kvuli soatnemu stavu vozidla se stane naproste minimum nehod, daleko vice se stane kvuli spatnemu stavu vozovky. STK kazde dva roky je naprosty nesmysl.

+10/−2
8.1.2017 17:19

M25i93r11e82k 23B70á40r84t61a 2785607230971

Lukrativní monopol. A kluci, co tam dělají, domů nosí čtrnáct tisíc....Prostě klasika....

+1/0
8.1.2017 17:15

P17e85t70r 43H33o51c40h17m93a55n 2290696415441

Čtrnáct tisíc nosí domů na úplatkách.

+2/−4
8.1.2017 17:19
Foto

D40a37v70i26d 59S29c48h50n72e65b83e97r69g73e50r 9255558103773

Tzv. popelník

0/0
8.1.2017 18:05

J33a10n 24Ř18e42z48n76í37č51e30k 3471801223810

Už je u nás jen málo míst, kde se necháme se sklopenýma ušima buzerovat za naše peníze - kromě některých zdravotnických zařízení a státních úřadů jsou to v první řadě STK....

+9/0
8.1.2017 17:07

P36a98v57e90l 62Ř11a92p58e65k 7232156599345

Já hlavně nechápu, proč s ročním nájezdem 1500 km, přičemž zbytek času auto stojí v podzemním garážovém stání, musím co dva roky na technickou. Naprostý nesmysl a ztráta času.

+10/0
8.1.2017 17:05

J81a66n 65P77r10o29c91h18a43z25k29a 1377775829917

Žiji v Severní Karolíně. Na technickou kontrolu musíme každý rok. Na stanici technické kontroly jsem nikdy nebyl i když jsou na každém rohu a má ji prakticky každý velký servis. Udělají mi kontrolu vždy automaticky v servise Toyoty při výměně oleje, kde mám předplacený servis až do 60 tisíc mil (cca 100 tisíc km). Roční nálepka na značku mi pak přijde poštou.

+5/0
8.1.2017 17:38

J96a30n 34P84r70o25c42h73a92z34k91a 1987835739447

Mimochodem - každému je jedno, zda jsem za ten rok najel 50 000 mil nebo ani jednu.

+2/0
8.1.2017 17:40

I11v13o 82P23o93k70l84u52d47a 3614304733913

A prakticky stejně to funguje i v Rakousku. Tam se to odbylo vždy ve značkovém servisu při pravidelném servisu předepsaném výrobcem vozidla po 2 letech. Zřejmě je to dáno i tím, že značkové servisy by si nedovolily podvádět z hlediska technického stavu servisovaného vozidla. Nejsem si moc jistý, zda by tomu bylo tak i u nás, kde se ve značném rozsahu hledá, jak předpisy a zákony obejít. Ale to by bylo na delší diskusi.

0/−1
8.1.2017 20:01

J82a38n 62H84r27u11z61a 8454878299887

No hlavně u nás s low cost auty nechodíte do značkového servisu, který má hodinové sazby jako doktor při transplantaci srdce. Spokojím se svým místním servismanem za 250 max. 450 kč/hod.;-)

+1/0
9.1.2017 13:58

P18e48t91r 72N52e17s30v17a43d98b23a 2264545636879

To jaký máte najezd je úplně jedno. To že vlastníte auto a najedete 1500 km ročně je vaše hloupost....

0/0
8.1.2017 18:05

M31a21r77t86i32n 49K51u49d89r63n71a 3179806829220

Hloupost je povinnost chodit v takovem pripade na STK.

+1/0
8.1.2017 18:42







Najdete na iDNES.cz