Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Kde chce stát rozšířit výběr mýta? Podívejte se na mapu vybraných silnic

Stát vážně promýšlí plán, že rozšíří výběr mýta pro nákladní vozidla na dalších 18 úseků silnic I. třídy o celkové délce 900 kilometrů. Ministr dopravy Dan Ťok chce však záměr nejprve probrat s kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M47i67r97e73k 72G37a38j41e88r 5761726989510

Proc se zavadi porad nejake dalsi poplatky, kdyz ty penize jdou jen slozitou cestou do statniho rozpoctu? Mnohem jednodussi a levnejsi by bylo zvysit dan z prijmu nebo jinou dan, ktera uz existuje. Anebo jeste lepsi by bylo nic takoveho nedelat, protoze prijmy statniho rozpoctu uz jsou tak obrovske, ze se s nim plytva.

0/−2
11.1.2017 3:00

J25i26ř75í 57E74r32b69e68n 1663184716667

Zvyšování daně z příjmu neprojde. Proč chcete trestat lidi za to, že jsou úspěšní a vydělávají? ;-D

+2/−1
11.1.2017 6:56

P16a38v82e40l 44C37h15a88m31r36á76d 4817550929255

Zdraží se doprava a zaplatíme to my, obyčejní lidé, peníze se pak nahromadí v černé díře České republiky, ty se pak protočí něčím co nefunguje jak má, zbude z toho 60 miliard a bude zase o něco líp. Jen my vysvětlete, v Řecku, Španělsku a Itálii je taková nezaměstnanost a mají se tam ták dobře. Více těžte pro pracující a ne pro hnijící.

+1/0
10.1.2017 23:06

J30i24ř38í 10E79r46b12e92n 1233444436797

No oni ve Španělsku, Itálii a Řecku mají o dost lepší klimatické podmínky a tak se nemusejí půl roku připravovat na příští zimu, ergo nemusejí ani tolik spořit. Přes den mají hic, takže pracovat můžou jen brzo ráno nebo večer, což Středoevropan (zvyklý na prušáckou důslednost a francjosefskou ranní pracovní dobu) těžko pochopí.

+1/0
11.1.2017 6:59

J83o74s65e17f 33H70o67n82e16š 7111632170303

Trocu logiky-Prvotním důvodem zavedení je objíždění dálnic,ale úseky Plzen-Č.Budějovice-Jindř.Hradec žádnou dálnici neobjíždí.Také úsek Holubice-Uh.Brod také žádnou dálnici neobjíždí.Pokud chtějí výnos,tak by musela být sazba min.3 Kč/km.Při absenci víceproudých silnic je to vydírání a je lepší zapudit myšlenky na zpoplatnění

0/0
10.1.2017 19:26

J79a82r31o10s87l74a76v 38R29y75c54h32t74á90ř 2824409729756

Dálnice stavět neumíme.

Postavíme vám tedy alespoň mýtné brány.

Ťoklá logika.

+5/−1
10.1.2017 15:38

J17i73ř69í 32E82r30b71e69n 1613754196937

Kdo řekl, že neumíme stavět dálnice? 8-o

Může snad Ťok za to, jak strašidelnou legislativu se zdlouhavými projednávacími a schvalovacími lhůtami nám zde "takydemokraté" v 90. letech prosadili a nikdo ji od té doby nedokázal změnit? Může snad Ťok za to, že neexistuje zvláštní ustanovení o liniových stavbách, tedy nejen pro dálnice, ale i pro vn magistrály, pro budoucí VRT a podobně?

Mimochodem v roce 1938 to bylo jednoduché. Nevolená expertní komise vybrala trasu D1 podle mapových podkladů (tady pramení velká část dopravních problémů dodnes), pak tu trasu prošla další komise, svolala do hospody veřejné jednání, tam tu navrženou trasu oznámila, vzápětí vyvlastnili pozemky a do dvou měsíců se tam už kopalo. To by dneska demokraté ječeli!

+1/−1
11.1.2017 7:10

R30o36m62a33n 50J26e36s47c90h69k51e 9968525127885

Od roku 1942 stojí nedostavěná dálnice Brno - Breslau - Vratislav. Pozemky jsou už vykoupené.

0/0
11.1.2017 17:15

J98i58ř10í 44E98r85b38e93n 1553534696887

To máte pravdu. Jenže tato dálnice měla spojovat města v Německé říši peáží přes Protektorát. Československo ji nikdy nepotřebovalo - pro něj bylo prioritou spojení Praha - Brno - Bratislava, po rozdělení ČSFR pak Praha - Brno - Ostrava. Směr Brno - Jeseníky není ani dnes tak důležitý jako třeba směr Pardubice - Olomouc.

0/0
12.1.2017 9:40

M11i73l35o51š 35K22o92l37m63a62n 6326923397382

Než zjistí, že výnos z takového mýta je nižší než opravy místních komunikací a okresek, tak nebudeme mít nejen dálnice a silnice 1.třídy, ale ani silnice spojující obce mezi sebou. Pak MF vyhlásí na konci roku, jaký má přebytek v hospodaření, který může uvolnit na dotace velkým firmám.

0/0
10.1.2017 14:11

P82a75v57e72l 34M33o96r90a76v24e17c 3152299922558

Holice-Mohelnice: kdyby kua radši konečně dostavěli dálnici! Takhle postaví mýtné brány, začnou vybírat, a postupně budou nahrazovat za dálnici dřív, než se jim to vrátí zpět.

0/0
10.1.2017 13:56

J10i20ř96í 38E33r97b83e37n 1463584676247

Vono by se dobře stavělo, kdyby bylo povolení...

0/0
10.1.2017 14:42

P28a22v51e85l 75M21o12r94a61v79e47c 3482509952548

Mně jako občana nezajímá, kde to vázne. A proč to vázne už asi 20 let. Už asi tak dlouho se ví, že ta dálnice tam je třeba. Už tak dlouho se mohlo vyřizovat povolení, výkupy pozemků, EIA, dvacáté odvolání ekologistických vyděračů, odvolání neúspěšných uchazečů z výběr.řízení,..

Zatím se pomaličku začne stavět prvních pár km, jinak NIC.

0/0
10.1.2017 14:45

J72i24ř53í 96E87r93b53e35n 1253734356257

Vás jako občana nezajímá občanská demokracie a to, že každej může kecat do všeho? 8-o

Ta trasa budoucí D35 byla dávno vybraná, ale některá obecní a městská zastupitelstva na trase se vždycky šprajcovala tak dlouho, dokud neprotekly všechny zákonné lhůty a musí se schvalovat znova.

Jinak řečeno, rozčilují vás jiní občané. Vezměte si kalašnikova a zjednejte pořádek ;-)

+1/0
11.1.2017 6:26

J20i69ř34í 71E96r23b31e12n 1393964756687

Čeká se na územní rozhodnutí. A tam, pokud vím, je Ministerstvo dopravy žadatelem a nikoliv schvalovatelem, pláčete tudíž na špatném hrobě.

Teprve poté může následovat stavební povolení (2018), výběrové řízení na zhotovitele (2019) a zahájení výstavby (2020).

0/0
11.1.2017 6:55

P64a32v47e82l 84M66o10r50a39v54e57c 3222729322528

Jak dlouho se už čeká? Kdy bylo o ÚR požádáno? Kolikrát bylo vráceno?

0/0
11.1.2017 8:13

J14i57ř87í 79E87r61b89e10n 1653634146787

To nevím.

Třeba pro úsek Janov-Litomyšl píše ŘSD toto: "

Na stavbu je vydáno stanovisko EIA, zpracována studie proveditelnosti a hodnocení

ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice–Mohelnice), která byla dne

16. 5. 2014 Centrální komisí MD schválena. Byl zpracován záměr projektu, který byl předložen

v 06/2014 ke schválení na MD a dne 4. 9. 2014 byl Centrální komisí MD schválen.

Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost pro

získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno."

Čili ŘSD už třetím rokem čeká na územní rozhodnutí...

0/0
12.1.2017 9:53
Foto

J82i27ř57í 70B87a57b52i56n57s48k94ý 7237529508821

jako další krok Vám ,,ANO,, nabídne možnost si zakoupit dálniční známku na rok dva či tři dopředu a také možnost zakoupení známek na bicykl , motokolo , motocykl koloběžku a případně na dětský kočárek s právem přednosti jízdy v pravém pruhu :-) na dvojčata bude sleva 3% na paterčata bude sleva 100%

+2/0
10.1.2017 13:25

Z20b61y81š53e82k 44Š32v30e45c 8744913954845

Podobně jako mnohým dalším mi nesedí mapa, polohy lokalit a trasy.

Co můžeme chtít na "špatně placených" úřednících ministerstev.;-)

+1/0
10.1.2017 12:44

J47a74n 75H94r37u23z53a 8914908599447

Na úseku Brno-Svitavy by měli spíše řidičům platit odškodné a trasu Holubice-Starý Hrozenkov neboli Slavkov u Brna-Uh. Hradiště-hranice by měli opatřit zákazem jízdy traktorů, kombajnů a všeho co jede pod 70 km/hod. + kamionů. Ať jezdí Slováci a spol.přes Rakousko nebo na D2.;-D

+1/0
10.1.2017 12:13

Z69b31y49š41e51k 75Š44v96e53c 8394683634895

Shrnuto a sečteno:

.

Peníze jsou až na prvním místě!!

V budoucnosti i traktor na poli bude muset mít dálniční známku.;-)

.

Není důležité využívat širší, lepší a kvalitnější silnice pro větší zatížení, tj. především dálniční síť a silnice I. třídy (i když o jejich kvalitě je možno často diskutovat). Důležité je zaplatit!!

+2/0
10.1.2017 11:54

P70a18v93e45l 52N80o75v60á44k 4983638665881

to vypada jako mapa toho, kudy by mely vest dalnice ;)

+1/0
10.1.2017 11:37

J60a53n 30H11r51u67z84a 8464568389157

Nebo alespoň lepší silnice než dosud.R^

0/0
10.1.2017 12:14

P66a54v13e83l 11N49o93v92á10č43e91k 4240886348

Z průmyslové zóny v Ostravě - Hrabové vyjíždí z několika firem kamióny do Hyundaie v Nošovicích snad co 5 minut. Věřím tomu, že to tak funguje i na dalších zónách navázaných na automotive. To se pak penízky za mýto jen sypou...bohužel většina pro Kapsch. O ekologii atd. se bavit nebudeme - bohužel dnešní výroba funguje na principu Just in time... kusy se vozí přímo do výroby, jen kamion nesmí po cestě zamrznout, to pak stojí linka :-/

+1/0
10.1.2017 11:14

J11i97ř89í 48E30r96b72e65n 1383874676487

Všechny peníze jdou do Kapsche. On jich pak ale 80-85 % předá státu ;-)

0/0
10.1.2017 12:43

P75a11v18e86l 86M16o53r50a59v80e42c 3672299192398

Pořád ale je ten zbytek co zůstane Kapschi trochu hodně moc velký.

+1/0
10.1.2017 13:57
Foto

J64i89ř69í 14B98a13b77i11n56s58k87ý 7897389618581

no koukám na tu mapu a jediné co mne napadá že se zaměřily na způsob jak donutit všechny majitele aut koupit dálniční známku a až se jim to povede tak jí začnou zdražovat bez omezení , prostě jak ucítí sebemenší možnost vyrazit někde nějaké prachy jdou do toho , potom už je jen krůček ke zpoplatnění obecních cest ve městech a obcích protože ty také přeci potřebují opravit ! prostě vítejte ve středověku !

+2/0
10.1.2017 11:03

K67a25r76e57l 97E44n21d67l75e71r 3143590680215

Tohle vůbec není o autech do 3500 kg, jste mimo.

+1/−3
10.1.2017 11:10

J37a85n 49H27r29u70z19a 8794988779197

To bude až za další rok.;-D

+2/0
10.1.2017 12:15
Foto

J24i52ř49í 70B19a58b55i16n47s23k65ý 7947259598701

peníze je potřeba ždmat pořád a pořád a tak za prvním krokem bude následovat druhý a třetí a čtvrtý atd atd . . .

0/0
10.1.2017 13:21

F53r61a83n64t81i83š17e91k 75V58r20á80n24a 5189182953161

Rozšiřování mýta na vybrané silnice je hloupost i z hlediska náročnosti výběru. To ať už raději zvýší silniční daň pro nákladní auta, třeba i podle počtu ujetých kilometrů (knihu jízd si stejně firmy vedou, protože ji používají v daňových odpočtech), tak by stát nemusel stát vybírat ty peníze přes prostředníky, kteří si velkou část nechávají ve své kapse.

Protože ty peníze stejně ve výsledku zaplatí daňový poplatník na cenách zboží a služeb, jen zaplatí více než se pak vrátí do opravy silnic právě kvůli složité administraci přes drahou provozní firmu Rv

+1/0
10.1.2017 10:57

A28n11t91o96n96i11n 80B56l54a88z24e58k 4538302677431

Stat na mytnem vydelava ohromne penize a moc ho to nestoji......:-/ Takze budeme platit.;-€

0/0
10.1.2017 10:51

K21a78r43e31l 88E96n93d15l44e53r 3643900560625

A proto je tady neustálý tlak, aby stát vybíral méně a hůř s jiným správcem mýta a jiným systémem. Naprosto nesmyslně - ale ze státního krev neteče, že ano...

0/0
10.1.2017 11:11

J18i49ř22í 84E47r69b69e55n 1943184626957

To víte, ona ta výstavba a údržba sítě taky nějakých pár desítek miliard stojí. Za bolševika býval desetinový provoz než dnes a někdo to ošoupání silnic zaplatit musí...

0/0
10.1.2017 12:44

J48o71s38e58f 54L68a23m85p19a 2734633405247

Přátelům z ČSSD se zdá výběr cest moc krátký. Málo by jste platili holoto parazitická podnikatelská do našich kapsiček. Uhlíři, zaplatil jsi již daně;-D

+1/0
10.1.2017 10:45

V70i47k82t56o84r 26K42r86u83s 9423290499

Mně kolem baráku vede polní cesta, mrskněte mýtnou bránu i tam... Rv

+1/0
10.1.2017 10:29

L89e33o29p70o82l30d 87P61r75o20k83e40š 8799224497

Vědci zjistili , že za pár roků budou kamiony levitovat a spotřebovávat pouze sluneční energii. Ta miliarda , co ten psychopat vybere navíc to jen urychlí.

+1/−2
10.1.2017 10:12

D29a19v79i61d 64K94ř51í60s84t37e35k 5545288382764

Docela by mě zajímalo, jaký zeměpisec dělal tu mapu. Když Ústí nad Labem umístil do Nového Boru :-)

+3/0
10.1.2017 9:57

J76a88k18u69b 91K91o12c11u77r93e51k 6892947615679

Co chteji za myto mezi Turnovem a Hradcem? To si delaji srandu, schvalne at zavedou myto tam, kde nejsou koleje atd. :-)

0/−1
10.1.2017 9:56

P31e91t89r 74B81á12č56a 8175746315605

A proc tam nejsou treba silnice kopirujici D2 a D1 od Bitese po Jihlavu, na tehle usecich to ma byt hlavne, aby neobjizdeli dlanici a nenicili zbytecne okolni silnice.

+10/0
10.1.2017 9:48

J56a51n 81H74r59u94z68a 8734188169467

Ježíšmarjá, jen to ne. Jsem rád, že mohu dojet do Vyškova průměrnou 50-kou, zatím bez poplatku. Dálnice většinou stojí.;-D

+1/0
10.1.2017 12:17
Foto

J38i32ř54í 66H50a57v68e73l30k68a 3579373300594

Nebylo by lepší zakázat kamiónovou přepravu na větší vzdálenosti? Proč se povinně kamióny nevagónují?

+2/−3
10.1.2017 9:46

M32a67r81e35k 94G24a57j73d33a 4283924946412

Protože kamionová lobby ???? ČESMAD třeba ?

+2/0
10.1.2017 9:48

V65á28c45l38a21v 19P61o27u68s15t33k73a 3360561522

Protože je to drahé, pomalé a neekonomické.

+5/−1
10.1.2017 9:49

M63a77r30e55k 66G26a84j71d50a 4793234736802

kdyby vám ty kamiony jezdily pod okny tak by Vám to nevadilo.

+1/−2
10.1.2017 9:50

V19á85c26l55a40v 95P51o15u25s45t82k10a 3730171682

Jezdí mi pod okny. O nějakém vadění jsme se nebavili.

+1/−1
10.1.2017 9:54

J88a61n 78H37r96u71z12a 8814478799307

A ČD jsou etalonem neschopnosti. Když vozily kamiony do Německa kolem Labe tak jim museli Němci půjčit vagony a ještě to celé zaplatit. Jakmile to přestali platit bylo po přepravě.;-D

0/0
10.1.2017 12:19

R60o55m42a29n 81J79e23s20c22h53k68e 9508735627485

Vlaky jezdí rychleji než auta - i nákladní. NEX.

0/0
11.1.2017 17:18

F82i73l26i51p 28V69ý53m82o88l12a 1104910238

Protoze nechces na zbozi cekat sto let?

+1/−1
10.1.2017 9:49

M34a76r66e43k 74G27a85j38d60a 4553934196472

lepší než zdechnút smradem. ;-D

+1/−1
10.1.2017 9:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.