Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kde chce stát rozšířit výběr mýta? Podívejte se na mapu vybraných silnic

Stát vážně promýšlí plán, že rozšíří výběr mýta pro nákladní vozidla na dalších 18 úseků silnic I. třídy o celkové délce 900 kilometrů. Ministr dopravy Dan Ťok chce však záměr nejprve probrat s kraji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M93i11r81e89k 73G55a35j49e60r 5241156739230

Proc se zavadi porad nejake dalsi poplatky, kdyz ty penize jdou jen slozitou cestou do statniho rozpoctu? Mnohem jednodussi a levnejsi by bylo zvysit dan z prijmu nebo jinou dan, ktera uz existuje. Anebo jeste lepsi by bylo nic takoveho nedelat, protoze prijmy statniho rozpoctu uz jsou tak obrovske, ze se s nim plytva.

0/−2
11.1.2017 3:00

J49i56ř30í 74E75r18b59e64n 1263294786367

Zvyšování daně z příjmu neprojde. Proč chcete trestat lidi za to, že jsou úspěšní a vydělávají? ;-D

+2/−1
11.1.2017 6:56

P37a25v82e46l 85C98h41a46m41r32á60d 4847100519245

Zdraží se doprava a zaplatíme to my, obyčejní lidé, peníze se pak nahromadí v černé díře České republiky, ty se pak protočí něčím co nefunguje jak má, zbude z toho 60 miliard a bude zase o něco líp. Jen my vysvětlete, v Řecku, Španělsku a Itálii je taková nezaměstnanost a mají se tam ták dobře. Více těžte pro pracující a ne pro hnijící.

+1/0
10.1.2017 23:06

J86i24ř39í 62E64r60b44e81n 1893614166967

No oni ve Španělsku, Itálii a Řecku mají o dost lepší klimatické podmínky a tak se nemusejí půl roku připravovat na příští zimu, ergo nemusejí ani tolik spořit. Přes den mají hic, takže pracovat můžou jen brzo ráno nebo večer, což Středoevropan (zvyklý na prušáckou důslednost a francjosefskou ranní pracovní dobu) těžko pochopí.

+1/0
11.1.2017 6:59

J49o22s93e77f 80H12o63n45e40š 7521132730243

Trocu logiky-Prvotním důvodem zavedení je objíždění dálnic,ale úseky Plzen-Č.Budějovice-Jindř.Hradec žádnou dálnici neobjíždí.Také úsek Holubice-Uh.Brod také žádnou dálnici neobjíždí.Pokud chtějí výnos,tak by musela být sazba min.3 Kč/km.Při absenci víceproudých silnic je to vydírání a je lepší zapudit myšlenky na zpoplatnění

0/0
10.1.2017 19:26

J73a37r80o27s94l44a74v 34R93y71c49h85t66á24ř 2744929429916

Dálnice stavět neumíme.

Postavíme vám tedy alespoň mýtné brány.

Ťoklá logika.

+5/−1
10.1.2017 15:38

J83i78ř12í 90E33r47b53e79n 1813464156827

Kdo řekl, že neumíme stavět dálnice? 8-o

Může snad Ťok za to, jak strašidelnou legislativu se zdlouhavými projednávacími a schvalovacími lhůtami nám zde "takydemokraté" v 90. letech prosadili a nikdo ji od té doby nedokázal změnit? Může snad Ťok za to, že neexistuje zvláštní ustanovení o liniových stavbách, tedy nejen pro dálnice, ale i pro vn magistrály, pro budoucí VRT a podobně?

Mimochodem v roce 1938 to bylo jednoduché. Nevolená expertní komise vybrala trasu D1 podle mapových podkladů (tady pramení velká část dopravních problémů dodnes), pak tu trasu prošla další komise, svolala do hospody veřejné jednání, tam tu navrženou trasu oznámila, vzápětí vyvlastnili pozemky a do dvou měsíců se tam už kopalo. To by dneska demokraté ječeli!

+1/−1
11.1.2017 7:10

R44o20m64a47n 90J33e63s64c94h26k41e 9728555497535

Od roku 1942 stojí nedostavěná dálnice Brno - Breslau - Vratislav. Pozemky jsou už vykoupené.

0/0
11.1.2017 17:15

J91i24ř86í 87E52r96b60e29n 1933224816137

To máte pravdu. Jenže tato dálnice měla spojovat města v Německé říši peáží přes Protektorát. Československo ji nikdy nepotřebovalo - pro něj bylo prioritou spojení Praha - Brno - Bratislava, po rozdělení ČSFR pak Praha - Brno - Ostrava. Směr Brno - Jeseníky není ani dnes tak důležitý jako třeba směr Pardubice - Olomouc.

0/0
12.1.2017 9:40

M42i72l24o62š 38K28o20l37m38a31n 6286333507382

Než zjistí, že výnos z takového mýta je nižší než opravy místních komunikací a okresek, tak nebudeme mít nejen dálnice a silnice 1.třídy, ale ani silnice spojující obce mezi sebou. Pak MF vyhlásí na konci roku, jaký má přebytek v hospodaření, který může uvolnit na dotace velkým firmám.

0/0
10.1.2017 14:11

P77a95v66e47l 39M45o82r92a61v65e93c 3572619842838

Holice-Mohelnice: kdyby kua radši konečně dostavěli dálnici! Takhle postaví mýtné brány, začnou vybírat, a postupně budou nahrazovat za dálnici dřív, než se jim to vrátí zpět.

0/0
10.1.2017 13:56

J90i69ř35í 18E30r30b90e79n 1633124546447

Vono by se dobře stavělo, kdyby bylo povolení...

0/0
10.1.2017 14:42

P22a25v69e94l 63M46o24r29a63v61e56c 3812469292498

Mně jako občana nezajímá, kde to vázne. A proč to vázne už asi 20 let. Už asi tak dlouho se ví, že ta dálnice tam je třeba. Už tak dlouho se mohlo vyřizovat povolení, výkupy pozemků, EIA, dvacáté odvolání ekologistických vyděračů, odvolání neúspěšných uchazečů z výběr.řízení,..

Zatím se pomaličku začne stavět prvních pár km, jinak NIC.

0/0
10.1.2017 14:45

J20i58ř67í 79E65r35b52e46n 1603924256307

Vás jako občana nezajímá občanská demokracie a to, že každej může kecat do všeho? 8-o

Ta trasa budoucí D35 byla dávno vybraná, ale některá obecní a městská zastupitelstva na trase se vždycky šprajcovala tak dlouho, dokud neprotekly všechny zákonné lhůty a musí se schvalovat znova.

Jinak řečeno, rozčilují vás jiní občané. Vezměte si kalašnikova a zjednejte pořádek ;-)

+1/0
11.1.2017 6:26

J17i85ř26í 12E45r84b11e70n 1773904706407

Čeká se na územní rozhodnutí. A tam, pokud vím, je Ministerstvo dopravy žadatelem a nikoliv schvalovatelem, pláčete tudíž na špatném hrobě.

Teprve poté může následovat stavební povolení (2018), výběrové řízení na zhotovitele (2019) a zahájení výstavby (2020).

0/0
11.1.2017 6:55

P21a47v65e30l 38M23o52r70a10v80e79c 3302949312878

Jak dlouho se už čeká? Kdy bylo o ÚR požádáno? Kolikrát bylo vráceno?

0/0
11.1.2017 8:13

J18i68ř77í 19E11r47b25e16n 1423464586207

To nevím.

Třeba pro úsek Janov-Litomyšl píše ŘSD toto: "

Na stavbu je vydáno stanovisko EIA, zpracována studie proveditelnosti a hodnocení

ekonomické efektivnosti stavby (pro celý tah Opatovice–Mohelnice), která byla dne

16. 5. 2014 Centrální komisí MD schválena. Byl zpracován záměr projektu, který byl předložen

v 06/2014 ke schválení na MD a dne 4. 9. 2014 byl Centrální komisí MD schválen.

Výběrové řízení na zpracování dokumentace pro územní rozhodnutí a inženýrskou činnost pro

získání rozhodnutí o umístění stavby bylo dokončeno."

Čili ŘSD už třetím rokem čeká na územní rozhodnutí...

0/0
12.1.2017 9:53
Foto

J96i45ř58í 71B29a87b37i68n27s68k32ý 7187479498531

jako další krok Vám ,,ANO,, nabídne možnost si zakoupit dálniční známku na rok dva či tři dopředu a také možnost zakoupení známek na bicykl , motokolo , motocykl koloběžku a případně na dětský kočárek s právem přednosti jízdy v pravém pruhu :-) na dvojčata bude sleva 3% na paterčata bude sleva 100%

+2/0
10.1.2017 13:25

Z29b36y15š94e17k 23Š95v91e11c 8984813684915

Podobně jako mnohým dalším mi nesedí mapa, polohy lokalit a trasy.

Co můžeme chtít na "špatně placených" úřednících ministerstev.;-)

+1/0
10.1.2017 12:44

J94a41n 32H82r78u12z54a 8354518189607

Na úseku Brno-Svitavy by měli spíše řidičům platit odškodné a trasu Holubice-Starý Hrozenkov neboli Slavkov u Brna-Uh. Hradiště-hranice by měli opatřit zákazem jízdy traktorů, kombajnů a všeho co jede pod 70 km/hod. + kamionů. Ať jezdí Slováci a spol.přes Rakousko nebo na D2.;-D

+1/0
10.1.2017 12:13

Z42b67y61š69e49k 46Š69v71e60c 8934953784365

Shrnuto a sečteno:

.

Peníze jsou až na prvním místě!!

V budoucnosti i traktor na poli bude muset mít dálniční známku.;-)

.

Není důležité využívat širší, lepší a kvalitnější silnice pro větší zatížení, tj. především dálniční síť a silnice I. třídy (i když o jejich kvalitě je možno často diskutovat). Důležité je zaplatit!!

+2/0
10.1.2017 11:54

P51a51v96e11l 53N57o71v46á28k 4443738855461

to vypada jako mapa toho, kudy by mely vest dalnice ;)

+1/0
10.1.2017 11:37

J48a38n 44H94r27u76z28a 8544618489617

Nebo alespoň lepší silnice než dosud.R^

0/0
10.1.2017 12:14

P35a51v63e39l 20N17o97v98á62č94e41k 4360156538

Z průmyslové zóny v Ostravě - Hrabové vyjíždí z několika firem kamióny do Hyundaie v Nošovicích snad co 5 minut. Věřím tomu, že to tak funguje i na dalších zónách navázaných na automotive. To se pak penízky za mýto jen sypou...bohužel většina pro Kapsch. O ekologii atd. se bavit nebudeme - bohužel dnešní výroba funguje na principu Just in time... kusy se vozí přímo do výroby, jen kamion nesmí po cestě zamrznout, to pak stojí linka :-/

+1/0
10.1.2017 11:14

J81i93ř45í 24E23r33b87e83n 1133974406367

Všechny peníze jdou do Kapsche. On jich pak ale 80-85 % předá státu ;-)

0/0
10.1.2017 12:43

P65a75v28e60l 81M88o13r44a74v11e92c 3422369202458

Pořád ale je ten zbytek co zůstane Kapschi trochu hodně moc velký.

+1/0
10.1.2017 13:57
Foto

J74i33ř50í 17B11a39b50i45n82s81k39ý 7487259728501

no koukám na tu mapu a jediné co mne napadá že se zaměřily na způsob jak donutit všechny majitele aut koupit dálniční známku a až se jim to povede tak jí začnou zdražovat bez omezení , prostě jak ucítí sebemenší možnost vyrazit někde nějaké prachy jdou do toho , potom už je jen krůček ke zpoplatnění obecních cest ve městech a obcích protože ty také přeci potřebují opravit ! prostě vítejte ve středověku !

+2/0
10.1.2017 11:03

K48a65r97e82l 51E32n79d12l23e51r 3333690770805

Tohle vůbec není o autech do 3500 kg, jste mimo.

+1/−3
10.1.2017 11:10

J11a13n 86H12r86u23z60a 8624898399967

To bude až za další rok.;-D

+2/0
10.1.2017 12:15
Foto

J24i39ř44í 77B51a50b87i71n34s61k37ý 7437529688231

peníze je potřeba ždmat pořád a pořád a tak za prvním krokem bude následovat druhý a třetí a čtvrtý atd atd . . .

0/0
10.1.2017 13:21

F93r31a37n64t76i68š72e64k 81V78r52á45n37a 5599892853741

Rozšiřování mýta na vybrané silnice je hloupost i z hlediska náročnosti výběru. To ať už raději zvýší silniční daň pro nákladní auta, třeba i podle počtu ujetých kilometrů (knihu jízd si stejně firmy vedou, protože ji používají v daňových odpočtech), tak by stát nemusel stát vybírat ty peníze přes prostředníky, kteří si velkou část nechávají ve své kapse.

Protože ty peníze stejně ve výsledku zaplatí daňový poplatník na cenách zboží a služeb, jen zaplatí více než se pak vrátí do opravy silnic právě kvůli složité administraci přes drahou provozní firmu Rv

+1/0
10.1.2017 10:57

A68n85t36o91n44i33n 70B11l45a97z53e28k 4738682437431

Stat na mytnem vydelava ohromne penize a moc ho to nestoji......:-/ Takze budeme platit.;-€

0/0
10.1.2017 10:51

K73a28r39e35l 35E61n37d51l74e62r 3983980150595

A proto je tady neustálý tlak, aby stát vybíral méně a hůř s jiným správcem mýta a jiným systémem. Naprosto nesmyslně - ale ze státního krev neteče, že ano...

0/0
10.1.2017 11:11

J21i44ř75í 61E74r66b41e31n 1583964656637

To víte, ona ta výstavba a údržba sítě taky nějakých pár desítek miliard stojí. Za bolševika býval desetinový provoz než dnes a někdo to ošoupání silnic zaplatit musí...

0/0
10.1.2017 12:44

J41o70s28e46f 18L19a18m11p63a 2404593605497

Přátelům z ČSSD se zdá výběr cest moc krátký. Málo by jste platili holoto parazitická podnikatelská do našich kapsiček. Uhlíři, zaplatil jsi již daně;-D

+1/0
10.1.2017 10:45

V17i57k84t27o81r 34K70r94u85s 9853190529

Mně kolem baráku vede polní cesta, mrskněte mýtnou bránu i tam... Rv

+1/0
10.1.2017 10:29

L21e93o75p12o52l69d 41P68r70o30k66e32š 8389544887

Vědci zjistili , že za pár roků budou kamiony levitovat a spotřebovávat pouze sluneční energii. Ta miliarda , co ten psychopat vybere navíc to jen urychlí.

+1/−2
10.1.2017 10:12

D89a13v95i80d 83K24ř21í66s19t55e14k 5765728942674

Docela by mě zajímalo, jaký zeměpisec dělal tu mapu. Když Ústí nad Labem umístil do Nového Boru :-)

+3/0
10.1.2017 9:57

J54a84k19u93b 95K25o42c98u21r70e27k 6912777855909

Co chteji za myto mezi Turnovem a Hradcem? To si delaji srandu, schvalne at zavedou myto tam, kde nejsou koleje atd. :-)

0/−1
10.1.2017 9:56

P62e87t37r 44B79á91č88a 8155346375105

A proc tam nejsou treba silnice kopirujici D2 a D1 od Bitese po Jihlavu, na tehle usecich to ma byt hlavne, aby neobjizdeli dlanici a nenicili zbytecne okolni silnice.

+10/0
10.1.2017 9:48

J36a66n 55H48r92u68z72a 8134748819227

Ježíšmarjá, jen to ne. Jsem rád, že mohu dojet do Vyškova průměrnou 50-kou, zatím bez poplatku. Dálnice většinou stojí.;-D

+1/0
10.1.2017 12:17
Foto

J44i57ř73í 57H14a84v19e66l32k42a 3809283920254

Nebylo by lepší zakázat kamiónovou přepravu na větší vzdálenosti? Proč se povinně kamióny nevagónují?

+2/−3
10.1.2017 9:46

M48a38r24e75k 64G78a83j65d95a 4883744536722

Protože kamionová lobby ???? ČESMAD třeba ?

+2/0
10.1.2017 9:48

V77á58c28l74a21v 18P49o53u78s70t32k86a 3140941672

Protože je to drahé, pomalé a neekonomické.

+5/−1
10.1.2017 9:49

M15a66r55e48k 61G32a53j40d58a 4373194126382

kdyby vám ty kamiony jezdily pod okny tak by Vám to nevadilo.

+1/−2
10.1.2017 9:50

V77á61c84l82a60v 22P41o17u13s67t68k19a 3530701692

Jezdí mi pod okny. O nějakém vadění jsme se nebavili.

+1/−1
10.1.2017 9:54

J67a91n 87H59r83u26z60a 8384428369907

A ČD jsou etalonem neschopnosti. Když vozily kamiony do Německa kolem Labe tak jim museli Němci půjčit vagony a ještě to celé zaplatit. Jakmile to přestali platit bylo po přepravě.;-D

0/0
10.1.2017 12:19

R49o33m28a69n 47J11e16s21c75h26k85e 9498365917625

Vlaky jezdí rychleji než auta - i nákladní. NEX.

0/0
11.1.2017 17:18

F59i11l98i85p 39V18ý61m82o72l66a 1484580278

Protoze nechces na zbozi cekat sto let?

+1/−1
10.1.2017 9:49

M21a26r33e51k 55G68a71j18d88a 4433304666122

lepší než zdechnút smradem. ;-D

+1/−1
10.1.2017 9:51







Najdete na iDNES.cz