Diskuze
Poláci chtějí s novým pendolinem do Prahy, nestíhají ale zkušební jízdy
Děkujeme za pochopení.
M42a40r64i25a16n 68K12e78c60h45l21i91b29a60r
Jel jsem loni polským Pendolinem z Krakówa do Warszawy. Bylo to drahé (cca 1000 Kč na 300 km jízdy), ale velmi příjemné a pohodlné.
U nás bych jej klidně uvítal, bylo tam víc místa na nohy, než v českém Pendolinu (řada 680).
J69a11n 28J90e89m21e90l54k22a
U nich totiž jsou totiž menší dotace :-). A k tomu ještě infrastruktura ve špatném stavu. Proto vlaky nebyly tak úspěšné jak třeba u nás. Takže omezme si dotace..
R43o85b52e69r62t 64P56l64o17c18h
To vypadá skoro jako kdyby to Pendolino fotili v Praze na Hlaváku na lince metra C
L25u36k94á49š 89S26e70d74l89á13č82e71k
Je to Pendolino, akorát nemá namontovaný naklápěcí systém, který lze dodatečně namontovat. Rozdíl v rychlosti v zatáčkách je potom až 30%.
T10o95m23á35š 17Z46a90v32a45c87k27ý
V jakých zatáčkách ? :D myslel jsem, že na železnici jsou oblouky :D
J28i81ř29í 25K42o26c95u88r56e83k
Tak na CMK se chystají jezdit 250 km/h a tak budou mít vlaky o něco dřív než zabezpečení a budou jezdit ze začátku jenom 200. Zkušebně už tam jeli 293 km/h.
J70i85ř56í 55K37o56c20u72r84e72k
To musíte řvát na výrobce, že to pojmenoval špatně: http://www.alstom.com/products-services/product-catalogue/rail-systems/trains/products/pendolino/
P37e18t75r 67K69a10d37e57ř93á24v36e86k
No pomalej�� by bylo naprosto nepatrn�, oblouk� je mezi Prahou a Ostravou tak m�lo, �e "skute�n�" Pendolino proti souprav� voz� s v�konnou loko u�et��cca 3-4 minuty. A na trati od Ostravy na B�eclav by byl rozd�l je�t� miziv�j��
T88o60m79á29š 38M45o27r81a29v33č18í65k
Jste si jistý, že tohle je naklápěcí souprava? Někde jsem četl, že tato Pendolina by vyráběna jako nenaklápěcí.
A20n43t68o86n88í48n 77D82o98u47b17e34k
kdyby to vyslo tak super!
idela by bylo kdyby pak CD poslal pendolina z drazdan pres prahu do linze a zrusila je na ostravu kdyz by tam byly tyhle ale to se u CD asi zase nedockame
P39a20v40e73l 22S67v69o93b36o83d95a
Kolik primych spoju podle vas denne jede na trase Praha Ostrava Varsava? Ja osobne bych polska Pendolina radeji videl na trase Varsava Bohumin Viden kde by mohla nahrafit tu polskou hruzu co na teto trati pravidelne jezdi.
D95a74v17i28d 74P54e12c52a
Žeby příběh ala daňový poplatník nám zaplatil vlak a kampak my s ním budeme jezdit?
J13a10n 20K56o35v40á49ř
Nene, Poláci měli ty Pendolina podstatně levněji než my, protože se postarali o to, aby dodavatel zaplatil za všechna porušení smlouvy.
R68a54d45k52o 86K50ř52i54v89á28n15e53k
Že Němci nechtěli Pendolino je rozšířená a v článku recyklovaná pověra.
Pendolina do Německa běžně jezdila ze Švýcarska a Itálie.
Německý moloch nechtěl:
1. konkurenci ČD jako silného partnera, proto se o pár let později DB bavily dokonce i s Jančurou - s cílem ne vlakové (to byla spíš vějička), ale autobusové konkurence mezinárodním vlakům a inkaso tržeb i na území ČR.
2. vozidla, za jejichž kilometrické proběhy pro DB by musel platit cash, obvyklý režim vyrovnávání proběhů by za pendolina kompenzovaná běžnými vagony DB byl nevýhodný pro ČD. ČD žily podle původního memoranda v naivní představě, že jim budou Němci za kilometry platit.
3. DB dlouhodobě usilovaly o převedení tranzitních cestujících na své území. Pendolina Berlin - Praha - Wien šla proti tomuto záměru. ČD pár let vzdorovaly alespoň s klasickými soupravami, ale nakonec přímé se přímé vlaky rozlomily přestupem v Praze, zatímco ze severu Německa do Vídně jezdí rychlejší a přímá ICE po německém území. Podobně byl silný přepravní proud z Frankfurtu přes Cheb do Prahy s přípojem do Polska zcela zahlušen a nahrazen jalovými regionálními mnichováky, které byly ještě dále vykleštěny o pražské cestující autobusy DB/RJ. Do Polska se samozřejmě od té doby jezdí po německém území.
Pendolino za systémovou vyčůranost německých drah jejich a brežněvovský vztah k sousedům opravdu nemůže.
P69a61v63e23l 39M36a46t72o21u80š30e13k
O ekonomické vyčůranosti nemůže být pochyb. A pomalost českých tratí směrem k německým (i rakouským, až na jedinou výjimku, jíž je Břeclav) hranicím jim k tomu bohužel jen napomáhá. Další věcí samozřejmě je, že i na německém území jsou tratě vedoucí směrem k ČR relativně pomalé a nic moc se s tím nedělá. Třeba i neustálé průtahy s modernizací úseku Berlín - Drážďany jsou toho možná dostatečně výmluvným důkazem (přitom kolik úseků VRT v jiných částech Německa vzniklo jen za posledních pár let, co se mezi Berlínem a Drážďany stěží postavily 4 nadjezdy místo přejezdů!). Zdá se, že ani na Západě určité zájmové skupiny, zejména kolem silniční lobby, železnice vlastně ani moc nechtějí a pokud to jen trochu jde (např. právě díky "zaostalému" pohraničí), jejich modernizace všemožně oddalují.
O38t95a94k14a34r 28F63u14k42a
archivní video tam není, popis u fotky hlásá, že čeká revoluce od prosince 2014, řekl bych zas něco o lupě, ale to je příběh o hráchu a zdi.
co by mě ale zajímalo, proč je takový problém v pohybu vlaků v jiných státech?
P71e97t24r 58N82o95v55o52t30n27y
Kompatibilita a ovlivňování zabezpečovacích zařízení?
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Reportáž od zářivě modrého bazénu. Místo lidí se v něm „koupe“ jaderné palivo
Seriál Silnice vede mírně zvlněným terénem. Levou stranu lemuje zeleň, v dáli se zvedají kopce. Na...
Výrobce sektů Freixenet bude ve Španělsku masivně propouštět. Révu deptá sucho
Španělsko-německá společnost Freixenet, které je známá pro svá šumivá vína, oznámila masivní...
Tesla hlásí pokles tržeb i zisku, urychlí výrobu cenově dostupnějších vozů
Čistý zisk amerického výrobce elektromobilů Tesla v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 55...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!