Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poláci chtějí s novým pendolinem do Prahy, nestíhají ale zkušební jízdy

Na českých kolejích by se od příštího jízdního řádu mohl objevit nový typ vlaku. Polský státní dopravce PKP InterCity chce na linku z Prahy do Varšavy nebo z Varšavy do Vídně nasadit svá nová pendolina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M49a86r80i77a80n 38K92e80c41h93l65i91b97a10r 3790513709

Jel jsem loni polským Pendolinem z Krakówa do Warszawy. Bylo to drahé (cca 1000 Kč na 300 km jízdy), ale velmi příjemné a pohodlné.

U nás bych jej klidně uvítal, bylo tam víc místa na nohy, než v českém Pendolinu (řada 680).

+2/0
12.1.2017 18:21

J16a30n 48J85e45m58e70l94k58a 1395170

U nich totiž jsou totiž menší dotace :-). A k tomu ještě infrastruktura ve špatném stavu. Proto vlaky nebyly tak úspěšné jak třeba u nás. Takže omezme si dotace..;-D

0/0
12.1.2017 18:44

M51a25t56ě34j 29V42o20n60d34ř39i59č30k14a 4744440398276

Jak české tak polské Pendolino jsou komerční produkty a dotace nedostávají.

+1/0
13.1.2017 6:51
Foto

R16o95b48e49r58t 34P89l25o84c28h 4506302501653

To vypadá skoro jako kdyby to Pendolino fotili v Praze na Hlaváku na lince metra C ;-D

+2/0
12.1.2017 12:50

L84u69k46á58š 87S49e54d21l20á85č26e72k 1513157417880

Je to Pendolino, akorát nemá namontovaný naklápěcí systém, který lze dodatečně namontovat. Rozdíl v rychlosti v zatáčkách je potom až 30%.

+1/−1
11.1.2017 19:58

T58o54m27á10š 54Z75a16v74a93c51k94ý 9748160870391

V jakých zatáčkách ? :D myslel jsem, že na železnici jsou oblouky :D

+4/0
11.1.2017 21:35

M48i88r74o92s68l93a96v 58P10a95v20l32í75č16e28k 7583350365724

Další odborník...

0/0
15.1.2017 1:27

J32i29ř95í 88K78o93c51u16r91e73k 6485324795168

Tak na CMK se chystají jezdit 250 km/h a tak budou mít vlaky o něco dřív než zabezpečení a budou jezdit ze začátku jenom 200. Zkušebně už tam jeli 293 km/h.

+2/0
11.1.2017 19:33

M76i83c76h22a71l 94P61a94l27e14č44e52k 2391678752924

Tato jednotka není pendolíno ;-O

+1/0
11.1.2017 13:59

J68i48ř42í 65K19o82c58u20r80e50k 6615114325208

To musíte řvát na výrobce, že to pojmenoval špatně: http://www.alstom.com/products-services/product-catalogue/rail-systems/trains/products/pendolino/

+1/0
11.1.2017 19:24

P76e25t13r 54K91a39d15e85ř40á74v76e14k 9251602450482

No pomalej�� by bylo naprosto nepatrn�, oblouk� je mezi Prahou a Ostravou tak m�lo, �e "skute�n�" Pendolino proti souprav� voz� s v�konnou loko u�et��cca 3-4 minuty. A na trati od Ostravy na B�eclav by byl rozd�l je�t� miziv�j��

+1/0
11.1.2017 12:08

T35o75m23á33š 34M15o66r70a33v28č73í95k 3717206923385

Jste si jistý, že tohle je naklápěcí souprava? Někde jsem četl, že tato Pendolina by vyráběna jako nenaklápěcí.

+5/0
11.1.2017 12:10

T84o50m87á41š 96M46o38r69a16v37č73í64k 3607936313225

(však je to vlastně i v poslední větě)

+1/0
11.1.2017 12:12

P70a54v74e48l 76M96a15t20o54u78š36e28k 5430437758464

Vždyť o to právě jde. Polské "pendolino" naklápěcí není, ale na uvedených tratích to není moc velký handicap.

+3/0
11.1.2017 12:27

T45o91m63á36š 29M48o12r96a15v16č94í60k 3497166753125

Jj....na té trase máte samozřejmě pravdu.

+1/0
11.1.2017 12:49

L15u12k50á95š 70S26e40d78l40á43č61e70k 1283937357400

;-D Právě že těch oblouků je tam hodně a je to dáno členitostí území. Stejnou rychlostí tam nemůže jet ani LEO, který díky hliníkové konstrukci je odlehčený a nízkopodlažním soupravám má nízko položené těžiště.

0/−1
11.1.2017 20:10

M90a37t71ě95j 66V12o73n68d57ř68i42č80k46a 4644130778766

Možná se může zdát, že je jich tam dost. Ale rozdíl v jízdní době mezi IC Opava a Pendolinem, jež mají stejný počet zastávek, činí pouhých 8 minut.

0/0
13.1.2017 12:43

A30n25t92o47n15í30n 15D23o33u92b66e76k 3820129799

kdyby to vyslo tak super!

idela by bylo kdyby pak CD poslal pendolina z drazdan pres prahu do linze a zrusila je na ostravu kdyz by tam byly tyhle ale to se u CD asi zase nedockame

+2/−2
11.1.2017 11:20

P75a14v32e77l 19S19v98o41b43o91d37a 4387440922242

Kolik primych spoju podle vas denne jede na trase Praha Ostrava Varsava? Ja osobne bych polska Pendolina radeji videl na trase Varsava Bohumin Viden kde by mohla nahrafit tu polskou hruzu co na teto trati pravidelne jezdi.

+5/−1
11.1.2017 12:17

K36v64ě84t49o12s11l87a34v 69V32y58b71í73r44a95l 7843559888654

Ano souhlasím. Kvalita by byla vyšší a z Bohumína do Břeclavi je i provedení trati pro tyto stroje příznivější.

0/0
12.1.2017 15:17

D76a24v85i92d 68P76e88c81a 1105194761846

Žeby příběh ala daňový poplatník nám zaplatil vlak a kampak my s ním budeme jezdit?

0/−7
11.1.2017 11:08

J21a98n 96K38o81v36á80ř 8114901509437

Nene, Poláci měli ty Pendolina podstatně levněji než my, protože se postarali o to, aby dodavatel zaplatil za všechna porušení smlouvy.

+14/0
11.1.2017 11:23

M98a29r47e44k 64S44a58j46d48a 2715670786378

A to proc jako? Proc ne pohled "Mame nove, moderni vlaky, tak s nimi budeme jezdit tam, kam cestuji nasi zakaznici, abychom jim prepravu jeste zkvalitnili."?

+9/0
11.1.2017 11:24

P42a94v17e60l 30M10a77t57o83u20š59e74k 5440617688134

Myslím, že kdyby to všechno nasadili na trasy Varšava - Katovice/Krakov a Varšava - Poznaň, příp. o sezónách Varšava - Zakopane, neměli by problém a cestující by byli spokojeni až na půdu. Když chtějí i do Prahy, proč jim to zazlívat, naši cestující se jistě zlobit nebudou a aspoň tu přibude další slušný vlak.

+4/0
11.1.2017 11:48

R53a96d25k42o 24K66ř55i33v21á53n32e63k 7700143275420

Že Němci nechtěli Pendolino je rozšířená a v článku recyklovaná pověra.

Pendolina do Německa běžně jezdila ze Švýcarska a Itálie. :-)

Německý moloch nechtěl:

1. konkurenci ČD jako silného partnera, proto se o pár let později DB bavily dokonce i s Jančurou - s cílem ne vlakové (to byla spíš vějička), ale autobusové konkurence mezinárodním vlakům a inkaso tržeb i na území ČR.

2. vozidla, za jejichž kilometrické proběhy pro DB by musel platit cash, obvyklý režim vyrovnávání proběhů by za pendolina kompenzovaná běžnými vagony DB byl nevýhodný pro ČD. ČD žily podle původního memoranda v naivní představě, že jim budou Němci za kilometry platit.

3. DB dlouhodobě usilovaly o převedení tranzitních cestujících na své území. Pendolina Berlin - Praha - Wien šla proti tomuto záměru. ČD pár let vzdorovaly alespoň s klasickými soupravami, ale nakonec přímé se přímé vlaky rozlomily přestupem v Praze, zatímco ze severu Německa do Vídně jezdí rychlejší a přímá ICE po německém území. Podobně byl silný přepravní proud z Frankfurtu přes Cheb do Prahy s přípojem do Polska zcela zahlušen a nahrazen jalovými regionálními mnichováky, které byly ještě dále vykleštěny o pražské cestující autobusy DB/RJ. Do Polska se samozřejmě od té doby jezdí po německém území.

Pendolino za systémovou vyčůranost německých drah jejich a brežněvovský vztah k sousedům opravdu nemůže.:-)

+31/0
11.1.2017 10:36

P70a64v42e73l 75M60a10t23o92u58š87e69k 5710107128754

O ekonomické vyčůranosti nemůže být pochyb. A pomalost českých tratí směrem k německým (i rakouským, až na jedinou výjimku, jíž je Břeclav) hranicím jim k tomu bohužel jen napomáhá. Další věcí samozřejmě je, že i na německém území jsou tratě vedoucí směrem k ČR relativně pomalé a nic moc se s tím nedělá. Třeba i neustálé průtahy s modernizací úseku Berlín - Drážďany jsou toho možná dostatečně výmluvným důkazem (přitom kolik úseků VRT v jiných částech Německa vzniklo jen za posledních pár let, co se mezi Berlínem a Drážďany stěží postavily 4 nadjezdy místo přejezdů!). Zdá se, že ani na Západě určité zájmové skupiny, zejména kolem silniční lobby, železnice vlastně ani moc nechtějí a pokud to jen trochu jde (např. právě díky "zaostalému" pohraničí), jejich modernizace všemožně oddalují.

+10/0
11.1.2017 10:59

J54a91n 50Č56e35k63a69l 7859705944174

Především ale česká Pendolina nestíhala kapacitně, takže by musela jezdit zdvojená, a to se s umrněnými sedmi kousky dělá blbě... Ale není to tak vděčné pro českou uplakanost...

+6/0
11.1.2017 11:37

P96a46v16e52l 66M77a87t20o12u87š92e51k 5530837318824

Hamburg - Berlin - Dresden by šlo zahustit takt (Berlin - Dresden po 2 hodinách je v německých poměrech beztak výsměch), ev. též Praha - Brno, a zbytky trasy kapacita bohatě stačí.

+1/−1
11.1.2017 11:44

P36e96t82r 33N19e77c76h70a30n57i91c78k11ý 7773706788680

A ještě byli naštvaní, že ČD nekývly na jejich nabídku ICE1 co by nám prý vyrobili místo pendolin tehdy. To jsem slyšel od jednoho železničáře

+1/0
11.1.2017 13:07

J63i62ř16í 49K91o20c80u61r96e24k 6815124485668

Ále notak. VRT Berlín Mnichov se uživí sama o sobě. Rychlá trať Mnichov-Vídeň taky a velká část Neue Westbahn už je hotová. Vídeň-Berlín moc tranzitních cestujících nebylo, v Praze skoro všichni vystupovali.

K tomu je třeba přidat to, že letenku Vídeň-Berlín koupíte od 1439 Kč, let trvá 1:20 a k tomu tak dvě hodiny cestování na/z letiště. Za tu dobu se vlak z Vídně dostane tak akorát do Prahy, jelikož se motá mimo jiné v Bezpráví.

+3/0
11.1.2017 19:21

O34t51a36k71a12r 47F85u38k29a 8751853931744

archivní video tam není, popis u fotky hlásá, že čeká revoluce od prosince 2014, řekl bych zas něco o lupě, ale to je příběh o hráchu a zdi.

co by mě ale zajímalo, proč je takový problém v pohybu vlaků v jiných státech?

0/0
11.1.2017 10:35

P97e85t41r 40N18o34v87o89t77n81y 1891260261

Kompatibilita a ovlivňování zabezpečovacích zařízení?

+2/0
11.1.2017 10:47

O30t36a93k94a73r 32F62u33k49a 8511383741334

Já nevím, proto se ptám. Ale čekal bych větší iniciativu EU v interoperabilitě

0/0
11.1.2017 10:51

P91a39v43e86l 29M54a26t21o93u30š66e15k 5570247578874

To je těžké. Všichni národní dopravci na západ od nás mají, aspoň co se osobní dopravy týče, zcela jasnou prioritu ve vnitrostátní dopravě (typicky Švýcarsko, Německo, Nizozemí, Dánsko atd.). Pak hodně dlouho nic a někde na chvostu je pár mezistátních vlaků, které nikoho příliš netrápí. Existují samozřejmě výjimky, ale není jich mnoho.

+2/0
11.1.2017 11:04

O51t61a20k55a80r 20F90u43k54a 8531323701354

Dík za vysvětlení. Existuje problém i mezi státy Beneluxu? Pokud na to unie kašle, proč se třeba nepostupuje aspoň regionálně? V rámci V4 např?

0/0
11.1.2017 11:07

P56a57v65e16l 26M93a54t13o58u36š72e14k 5310107688884

Nizozemí si hraje čistě na svém písečku. V ostatních zemích Beneluxu jsem nikdy nebyl. Ale kde naopak mezistátní doprava opravdu perfektně funguje, je úsek Malmö - Kodaň a přilehlé tratě.

0/0
11.1.2017 11:52

J46i59ř73í 73H80o87v40o82r92k22a 8117946872435

A ty Thalysy a Eurostary na trojúhelníku Brusel - Londýn - Paříž jezdí pro srandu králíkům ;-D

+1/0
11.1.2017 14:14

I95v83a90n 63M46a63r59e88k 6634688532

Tak pokud nemá tato jednotka naklápěcí systém ,je odvahou nazvat ji "pendolinem" 8-o

+12/−1
11.1.2017 10:16

L39i25b87o15r 34M80o51u11č95k94a 1788577885462

presne . .system Pendolino chybi, ale to nic nevadi , ze to tak novinari nazvou ..;-D

+4/−2
11.1.2017 11:09

M25a74r71e93k 24S98a66j69d61a 2525810496838

Spis jak to nazve vyrobce, ne?

+8/0
11.1.2017 11:27

J46a19n 10Č82e90k29a44l 7659105354574

To si stěžujte u Alstomu...

+7/0
11.1.2017 11:38







Najdete na iDNES.cz