Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poláci chtějí s novým pendolinem do Prahy, nestíhají ale zkušební jízdy

Na českých kolejích by se od příštího jízdního řádu mohl objevit nový typ vlaku. Polský státní dopravce PKP InterCity chce na linku z Prahy do Varšavy nebo z Varšavy do Vídně nasadit svá nová pendolina.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a61r46i52a76n 22K40e82c30h98l53i56b46a40r 3480143309

Jel jsem loni polským Pendolinem z Krakówa do Warszawy. Bylo to drahé (cca 1000 Kč na 300 km jízdy), ale velmi příjemné a pohodlné.

U nás bych jej klidně uvítal, bylo tam víc místa na nohy, než v českém Pendolinu (řada 680).

+2/0
12.1.2017 18:21

J35a93n 94J30e50m45e73l66k51a 1915830

U nich totiž jsou totiž menší dotace :-). A k tomu ještě infrastruktura ve špatném stavu. Proto vlaky nebyly tak úspěšné jak třeba u nás. Takže omezme si dotace..;-D

0/0
12.1.2017 18:44

M28a97t97ě18j 92V11o65n83d18ř51i18č10k49a 4924420748146

Jak české tak polské Pendolino jsou komerční produkty a dotace nedostávají.

+1/0
13.1.2017 6:51
Foto

R81o39b17e47r98t 65P29l34o35c98h 4316262711853

To vypadá skoro jako kdyby to Pendolino fotili v Praze na Hlaváku na lince metra C ;-D

+2/0
12.1.2017 12:50

L35u29k56á63š 32S11e45d63l45á73č64e94k 1773277927540

Je to Pendolino, akorát nemá namontovaný naklápěcí systém, který lze dodatečně namontovat. Rozdíl v rychlosti v zatáčkách je potom až 30%.

+1/−1
11.1.2017 19:58

T36o18m69á68š 83Z22a84v45a28c41k77ý 9828660120441

V jakých zatáčkách ? :D myslel jsem, že na železnici jsou oblouky :D

+4/0
11.1.2017 21:35

M67i45r65o81s79l92a38v 20P73a68v28l92í42č82e14k 7863110405794

Další odborník...

0/0
15.1.2017 1:27

J71i23ř55í 12K11o23c43u20r45e89k 6325614955428

Tak na CMK se chystají jezdit 250 km/h a tak budou mít vlaky o něco dřív než zabezpečení a budou jezdit ze začátku jenom 200. Zkušebně už tam jeli 293 km/h.

+2/0
11.1.2017 19:33

M39i96c58h22a44l 23P61a96l97e95č10e65k 2281518622244

Tato jednotka není pendolíno ;-O

+1/0
11.1.2017 13:59

J53i75ř51í 85K40o30c22u42r63e68k 6465824925298

To musíte řvát na výrobce, že to pojmenoval špatně: http://www.alstom.com/products-services/product-catalogue/rail-systems/trains/products/pendolino/

+1/0
11.1.2017 19:24

P50e16t32r 60K13a85d54e74ř65á27v28e73k 9251582120452

No pomalej�� by bylo naprosto nepatrn�, oblouk� je mezi Prahou a Ostravou tak m�lo, �e "skute�n�" Pendolino proti souprav� voz� s v�konnou loko u�et��cca 3-4 minuty. A na trati od Ostravy na B�eclav by byl rozd�l je�t� miziv�j��

+1/0
11.1.2017 12:08

T94o90m56á30š 46M55o20r19a12v18č84í25k 3577756753785

Jste si jistý, že tohle je naklápěcí souprava? Někde jsem četl, že tato Pendolina by vyráběna jako nenaklápěcí.

+5/0
11.1.2017 12:10

T14o77m55á93š 43M66o48r76a69v78č19í33k 3677656153625

(však je to vlastně i v poslední větě)

+1/0
11.1.2017 12:12

P40a28v73e54l 35M72a82t93o95u22š58e94k 5100397268894

Vždyť o to právě jde. Polské "pendolino" naklápěcí není, ale na uvedených tratích to není moc velký handicap.

+3/0
11.1.2017 12:27

T50o49m69á46š 13M18o12r37a52v79č60í66k 3457856503455

Jj....na té trase máte samozřejmě pravdu.

+1/0
11.1.2017 12:49

L12u31k83á39š 11S31e53d41l94á60č96e30k 1183527757390

;-D Právě že těch oblouků je tam hodně a je to dáno členitostí území. Stejnou rychlostí tam nemůže jet ani LEO, který díky hliníkové konstrukci je odlehčený a nízkopodlažním soupravám má nízko položené těžiště.

0/−1
11.1.2017 20:10

M62a29t82ě28j 94V68o58n32d26ř46i11č54k21a 4254580208706

Možná se může zdát, že je jich tam dost. Ale rozdíl v jízdní době mezi IC Opava a Pendolinem, jež mají stejný počet zastávek, činí pouhých 8 minut.

0/0
13.1.2017 12:43

A22n91t78o54n85í88n 29D95o38u50b52e20k 3800299989

kdyby to vyslo tak super!

idela by bylo kdyby pak CD poslal pendolina z drazdan pres prahu do linze a zrusila je na ostravu kdyz by tam byly tyhle ale to se u CD asi zase nedockame

+2/−2
11.1.2017 11:20

P14a30v13e26l 13S32v49o43b71o61d22a 4647290972292

Kolik primych spoju podle vas denne jede na trase Praha Ostrava Varsava? Ja osobne bych polska Pendolina radeji videl na trase Varsava Bohumin Viden kde by mohla nahrafit tu polskou hruzu co na teto trati pravidelne jezdi.

+5/−1
11.1.2017 12:17

K79v12ě86t58o94s59l96a84v 75V39y62b32í66r27a16l 7213449268114

Ano souhlasím. Kvalita by byla vyšší a z Bohumína do Břeclavi je i provedení trati pro tyto stroje příznivější.

0/0
12.1.2017 15:17

D50a90v21i41d 17P48e71c58a 1165914731346

Žeby příběh ala daňový poplatník nám zaplatil vlak a kampak my s ním budeme jezdit?

0/−7
11.1.2017 11:08

J98a96n 18K70o49v32á32ř 8334491169457

Nene, Poláci měli ty Pendolina podstatně levněji než my, protože se postarali o to, aby dodavatel zaplatil za všechna porušení smlouvy.

+14/0
11.1.2017 11:23

M37a86r49e10k 82S26a64j49d77a 2475270576388

A to proc jako? Proc ne pohled "Mame nove, moderni vlaky, tak s nimi budeme jezdit tam, kam cestuji nasi zakaznici, abychom jim prepravu jeste zkvalitnili."?

+9/0
11.1.2017 11:24

P67a69v79e20l 33M11a90t91o12u15š62e34k 5570557668874

Myslím, že kdyby to všechno nasadili na trasy Varšava - Katovice/Krakov a Varšava - Poznaň, příp. o sezónách Varšava - Zakopane, neměli by problém a cestující by byli spokojeni až na půdu. Když chtějí i do Prahy, proč jim to zazlívat, naši cestující se jistě zlobit nebudou a aspoň tu přibude další slušný vlak.

+4/0
11.1.2017 11:48

R22a91d61k43o 54K83ř54i66v47á88n41e50k 7510953855810

Že Němci nechtěli Pendolino je rozšířená a v článku recyklovaná pověra.

Pendolina do Německa běžně jezdila ze Švýcarska a Itálie. :-)

Německý moloch nechtěl:

1. konkurenci ČD jako silného partnera, proto se o pár let později DB bavily dokonce i s Jančurou - s cílem ne vlakové (to byla spíš vějička), ale autobusové konkurence mezinárodním vlakům a inkaso tržeb i na území ČR.

2. vozidla, za jejichž kilometrické proběhy pro DB by musel platit cash, obvyklý režim vyrovnávání proběhů by za pendolina kompenzovaná běžnými vagony DB byl nevýhodný pro ČD. ČD žily podle původního memoranda v naivní představě, že jim budou Němci za kilometry platit.

3. DB dlouhodobě usilovaly o převedení tranzitních cestujících na své území. Pendolina Berlin - Praha - Wien šla proti tomuto záměru. ČD pár let vzdorovaly alespoň s klasickými soupravami, ale nakonec přímé se přímé vlaky rozlomily přestupem v Praze, zatímco ze severu Německa do Vídně jezdí rychlejší a přímá ICE po německém území. Podobně byl silný přepravní proud z Frankfurtu přes Cheb do Prahy s přípojem do Polska zcela zahlušen a nahrazen jalovými regionálními mnichováky, které byly ještě dále vykleštěny o pražské cestující autobusy DB/RJ. Do Polska se samozřejmě od té doby jezdí po německém území.

Pendolino za systémovou vyčůranost německých drah jejich a brežněvovský vztah k sousedům opravdu nemůže.:-)

+31/0
11.1.2017 10:36

P49a79v12e78l 52M21a10t47o25u52š34e81k 5850747348694

O ekonomické vyčůranosti nemůže být pochyb. A pomalost českých tratí směrem k německým (i rakouským, až na jedinou výjimku, jíž je Břeclav) hranicím jim k tomu bohužel jen napomáhá. Další věcí samozřejmě je, že i na německém území jsou tratě vedoucí směrem k ČR relativně pomalé a nic moc se s tím nedělá. Třeba i neustálé průtahy s modernizací úseku Berlín - Drážďany jsou toho možná dostatečně výmluvným důkazem (přitom kolik úseků VRT v jiných částech Německa vzniklo jen za posledních pár let, co se mezi Berlínem a Drážďany stěží postavily 4 nadjezdy místo přejezdů!). Zdá se, že ani na Západě určité zájmové skupiny, zejména kolem silniční lobby, železnice vlastně ani moc nechtějí a pokud to jen trochu jde (např. právě díky "zaostalému" pohraničí), jejich modernizace všemožně oddalují.

+10/0
11.1.2017 10:59

J97a60n 64Č54e64k23a82l 7839255224714

Především ale česká Pendolina nestíhala kapacitně, takže by musela jezdit zdvojená, a to se s umrněnými sedmi kousky dělá blbě... Ale není to tak vděčné pro českou uplakanost...

+6/0
11.1.2017 11:37

P43a68v49e49l 16M28a80t84o76u53š86e45k 5110917238284

Hamburg - Berlin - Dresden by šlo zahustit takt (Berlin - Dresden po 2 hodinách je v německých poměrech beztak výsměch), ev. též Praha - Brno, a zbytky trasy kapacita bohatě stačí.

+1/−1
11.1.2017 11:44

P12e58t72r 80N72e63c71h51a90n40i41c26k35ý 7963286638390

A ještě byli naštvaní, že ČD nekývly na jejich nabídku ICE1 co by nám prý vyrobili místo pendolin tehdy. To jsem slyšel od jednoho železničáře

+1/0
11.1.2017 13:07

J48i65ř78í 74K12o28c62u14r88e57k 6265214255638

Ále notak. VRT Berlín Mnichov se uživí sama o sobě. Rychlá trať Mnichov-Vídeň taky a velká část Neue Westbahn už je hotová. Vídeň-Berlín moc tranzitních cestujících nebylo, v Praze skoro všichni vystupovali.

K tomu je třeba přidat to, že letenku Vídeň-Berlín koupíte od 1439 Kč, let trvá 1:20 a k tomu tak dvě hodiny cestování na/z letiště. Za tu dobu se vlak z Vídně dostane tak akorát do Prahy, jelikož se motá mimo jiné v Bezpráví.

+3/0
11.1.2017 19:21

O62t51a93k79a34r 52F41u98k79a 8961973581744

archivní video tam není, popis u fotky hlásá, že čeká revoluce od prosince 2014, řekl bych zas něco o lupě, ale to je příběh o hráchu a zdi.

co by mě ale zajímalo, proč je takový problém v pohybu vlaků v jiných státech?

0/0
11.1.2017 10:35

P86e64t59r 79N34o32v16o61t35n44y 1531100401

Kompatibilita a ovlivňování zabezpečovacích zařízení?

+2/0
11.1.2017 10:47

O19t75a82k16a54r 39F74u76k77a 8731413261924

Já nevím, proto se ptám. Ale čekal bych větší iniciativu EU v interoperabilitě

0/0
11.1.2017 10:51

P20a96v49e84l 81M75a52t52o75u49š39e76k 5900877188114

To je těžké. Všichni národní dopravci na západ od nás mají, aspoň co se osobní dopravy týče, zcela jasnou prioritu ve vnitrostátní dopravě (typicky Švýcarsko, Německo, Nizozemí, Dánsko atd.). Pak hodně dlouho nic a někde na chvostu je pár mezistátních vlaků, které nikoho příliš netrápí. Existují samozřejmě výjimky, ale není jich mnoho.

+2/0
11.1.2017 11:04

O37t16a50k79a93r 43F65u25k73a 8511673821974

Dík za vysvětlení. Existuje problém i mezi státy Beneluxu? Pokud na to unie kašle, proč se třeba nepostupuje aspoň regionálně? V rámci V4 např?

0/0
11.1.2017 11:07

P18a89v28e62l 40M21a18t22o49u62š76e56k 5870427368534

Nizozemí si hraje čistě na svém písečku. V ostatních zemích Beneluxu jsem nikdy nebyl. Ale kde naopak mezistátní doprava opravdu perfektně funguje, je úsek Malmö - Kodaň a přilehlé tratě.

0/0
11.1.2017 11:52

J38i62ř50í 66H74o50v67o89r45k98a 8767416332205

A ty Thalysy a Eurostary na trojúhelníku Brusel - Londýn - Paříž jezdí pro srandu králíkům ;-D

+1/0
11.1.2017 14:14

I39v18a69n 54M66a58r21e23k 6604758982

Tak pokud nemá tato jednotka naklápěcí systém ,je odvahou nazvat ji "pendolinem" 8-o

+12/−1
11.1.2017 10:16

L88i86b53o72r 33M16o10u38č70k45a 1878267265322

presne . .system Pendolino chybi, ale to nic nevadi , ze to tak novinari nazvou ..;-D

+4/−2
11.1.2017 11:09

M67a32r37e27k 41S44a76j87d38a 2325680866438

Spis jak to nazve vyrobce, ne?

+8/0
11.1.2017 11:27

J74a76n 42Č25e12k73a66l 7859625234274

To si stěžujte u Alstomu...

+7/0
11.1.2017 11:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.