Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Z metra na trase B zmizí "udírny", jízda vlaků bude plynulejší

Soupravy metra na trase B čeká letos a příští rok změna jejich zabezpečovacích systémů, kterou pocítí i cestující. Součástí změn je i vymontování skříní se stávajícím zabezpečovacím zařízením v prvním a posledním voze soupravy, které získaly pro svůj tvar přezdívku udírna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S11t82a34n75i39s70l11a89v 76N95ý44v15l96t 2974445583

NA trase B, díky zastaralému systému mohl řidič otevírat dveře při poklesu rychlosti pod 5km/h a tudíž mít otevřeno hned po zastavení. Při nahánění vteřin to dost pomáhalo.

Však jste to každý někdy zažil, že se při otevírání dveří ještě malinko pohybovala podlaha.

0/0
19.1.2017 13:33
Foto

P55a60v24e32l 15F48r41u92m83e85r32t 5677184667118

Skvělé, že ty skříně půjdou pryč, jen by nebylo možná od věci zauvažovat, zda-li místo nich nenechat volné místo ke stání a ne tam hned cpát 4 sedadla (popřípadě by stačily 2).

Přecejen mi přijde, že trasa B má v centru snad největší kapacitní problémy (céčko i áčko mi oproti tomu přijde docela v pohodě) a trochu více místa na stání by se hodilo. Hlavně, když se obecně do 1. dveří a 1. vagonu cpe vždycky nejvíc lidí.

0/−2
13.1.2017 14:04

M22a36r62t43i32n 36R83u34z83i57c78k42a 1932248976537

Udirny na trase A nikdy nebyly, zde se modernizovali soupravy uz na LZA...

0/0
13.1.2017 9:44

J72a73n 68S98ů91r68a 4425793683892

Máte pravdu, opraveno, omlouvám se za chybu.

0/0
13.1.2017 17:16

M49a88r17t13i91n 32R74u83z17i52c62k75a 1172738316767

Jen bych jeste dodal, ze ARS, Matra i LZA jsou uz zastarale systemy.

ARS - rusky zabezpecovac ze 60-70 let - analogovy liniovy s kontrolou rychosti je nepouzitelny bez ceskeho adapteru, umoznuje indikaci max. rychlosti v navazujicim useku a resi nektere problemy s frekvencni zamenou a i tak staci rusivy signal a muze to zpusobit nebezpecnou situaci, nemuze byt pouzit pro soupravy s asyn. motory, obtizna i nakladna je i udrzba, patri prakticky do muzea.

Matra PA135 - francouzsky zabezpecovac vyvynuty v 70 letech - analogovy liniovy s kodovanim do programoveho pasu a vyuziva mapu trati, umoznuje automaticke vedeni vlaku, podle mapy spousti vlakove hlaseni, blokuje dvere na nespravne strane, umoznuje zmenu rychlosti v mezistanicnim useku zmenou frekvence, atd., draha udrzba - montaz a demontaz pasu, pri vypadku dojde k nouzovemu zastaveni vlaku a aktivovat jej lze az v nasledujici stanici - do te doby musi jet vlak pouze 30km/h, vyhodou je vysoka bezpecnost systemu a velmi mala pravdepodobnost rusiveho signalu.

LZA - Asi nejmodernejsi, liniovy zabezpecovac s automatickymi funkcemi, dvoukanalove zpracovani telegramu vysilanych do smycek s informacemi o pozici vlaku, poctu volnych useku pred vlakem a taktez s pouzitim mapy trati automaticky ridi rychlost vlaku, umoznuje obrat vlaku bez strojvudce a indikuje mozny pad cestujiciho do kolejiste. Nevyhodou je navadeni vlaku pri pomale jizde na vyssi rychlost diky pevne mape trati a drahe opravy. Dnes uz ale zastaraly system.

Dnes uz jsou modernejsi systemy jako CBTC, ktere umoznuji provoz bez strojvedoucich zalozene na obousmerne komunikaci mezi vlaky a dispecinkem, komunikace probiha za pomoci radioveho signalu, soupravy se hlasi po ujeti nekolika metru. Vyhodou je vyrazne zkraceni intervalu mezi vlaky, nepotrebuji dodatecnou montaz prvku do kolejiste. Jedinym, ale dnes uz zvladnutelnym problemem je detekce padu osob a predmetu do kolejiste, bud pomoci sten nebo castecnych sten ev. cidel a snimacu ve stanicich a pristupech.

+1/0
18.1.2017 19:16

M66a52r72t53i26n 93R40u23z57i97c19k74a 1412788556937

Takze trochu nechapu rozhodnuti DP, ze pokracuje v rozsireni LZA, prakticky za mirne vyssi naklady mohl otestovat a pripravit prvni linku metra na automaticky provoz.

0/0
18.1.2017 19:18

P53a81t47r76i30k 90E34g13e57r 2858710459771

Tak to je dobře, že tahle krabice zmizí a vzniknou nová 4 místa k sezení. Vlaky na trase B jsou ve špičkách zpožďovány dobíháním cestujících a držením dveří cestujícími. Nejrychlejší je asi doopravdy trasa A.

0/0
13.1.2017 9:05
Foto

P64a98v47e31l 35F25r69u35m51e95r19t 5757584157828

Dobře to je, ale chronické dobíhače a blokovače dveří (osobně to považuju za nějakou duševní poruchu) to moc neřeší. To by vyřešily jedině dveře s ostrými hranami jak břitva a žádná ochrana proti sevření, jako to bylo u původních sovětských souprav. ;-D

+2/0
13.1.2017 14:08

R57o43m14a60n 57P19o92l69á96č10e84k 5416499245

Třeba ve Vídni to funguje stejně... Do starých souprav si nikdo nedovolí ruku strčit protože jsou "nemilosrdné";-D

+2/0
14.1.2017 19:43

J67i54ř57í 61H57u57d59e86c 4482251199302

"rozjedz je plynulejší".. Co je rozjedz?

0/0
13.1.2017 0:03

J51i57ř71í 70N27e25v18r75l69a 8532353239367

To je zase nadpis za všechny prachy... Pane Sůro, možná to tak nazýváte Vy doma, ale v Praze to snad 99,9% lidí nezná a neřekne, já tu bydlím už roky, takže zase plácáte kraviny. Prý "udírny".... no jo, úroveň idnes prostě...Rv

0/−6
12.1.2017 21:57

R83o94m12a46n 46P92o75l54á67č96e47k 5576279105

Ač s panem Sůrou mnohdy nesouhlasím, tak Váš výpad je naprosto o ničem... Mezi dopraváky se tomu říká udírna běžně ́, stejně jako černá huba atd.

Že jste naplavenina je Váš problém ;-D

+10/0
12.1.2017 22:12
Foto

L54u95k18á27š 94N40o16v60o31t97n78ý 6846767658788

By mne zajimalo co v tech skrinich je. Podobne velke jsou dnes superpocitace, ale jelikoz je to z Ruska, tak bych se nedivil, ze tam jsou jeste elektronky ;)

+3/−2
12.1.2017 20:19

R69o41m40a31n 77P62o55l23á50č55e48k 5636619545

Ale fungují naprosto spolehlivě, když při intervalu co je se v metru nestala žádná nehoda;-)

+6/0
12.1.2017 20:53

R19o24m53a27n 69P22o66l52á58č93e17k 5746629955

http://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=tec_reportaze&c=A070924_190439_tec_reportaze_rja&foto=RJA1decc8_P9130723.JPG

Tady jsou střeva udírny :-)

+1/0
12.1.2017 20:55

P33a61v68e36l 96Š83ť35a65s25t79n63ý 6544418554628

Fakt udírna. Možná sušárna .:)

0/0
12.1.2017 21:11

M40a78r61t50i16n 53R61u24z64i97c35k21a 1472338556247

No, z ruska to neni - to se z vozu demontovalo, jen kvuli ARS se musela nekam docasne hodit skrin, do ktere se mobilni zabezpecovac musel pridat...

+1/0
13.1.2017 9:47

R65o32m61a80n 28P50o78l35á87č92e44k 5896719385

Ono to předevší vzniklo tím, že původní souprava to měla v kabině a fíra mohl ven kabinou jenom vlevo a např. na Černém mostě musel chodit přes salon pro cestující.:-)

Modernizace už mají dveře na obou stranách a tak v kabině nezbylo místo pro ARS.

+2/0
14.1.2017 19:47

K65a14r73e28l 25Š55r33e55j52b70r 3463143377700

A co třeba dát raději na béčko nové vozy než ty ruské ksindly?

+1/−10
12.1.2017 20:02

M72a87r41t68i64n 96K32a78r74á43s36e60k 9528723568718

Mne teda prijdou vozy metra naprosto v pohode, na svetove pomery bych rekl ze velmi slusne. Nove vozy by mely pomerne maly prinos za soustu penez, na co?

+20/0
12.1.2017 20:46

P63e89t84r 97M93a61r92š32o77u32n 5685238606246

Aby si na ně pak mohli stěžovat jak na nové tramvaje :-)

+4/0
12.1.2017 23:10

M75i90r79o16s47l56a34v 79Z91i48k58m90u70n46d 6668712817758

Ruské ? Měl byste si zopakovat dějepis. Vozy byly dodány ze SSSR, nehledě na na to, že v podstatě kromě vozidlového rámu, případně bočnic na nich v podstatě nic z toho původně dodaného vozu není ...

+1/0
14.1.2017 23:53

L83u87d80m60i16l43a 19Š78i64n62d46e95l83á71ř64o97v51á 7562536152251

"to samé"

Co měl pan redaktor z češtiny?

+1/0
12.1.2017 18:31

R32o91b71e50r35t 16P32r24a35ž60á94k 4558836345780

Ani jsem nevěděl, že něco takového jako "udírny" existuje...8-o

+6/0
12.1.2017 18:23

J63a69n 56Z69i36e81g92l86e82r 1171766931928

To je dobrá zpráva. :-)R^

0/0
12.1.2017 16:51

D28e88n23i65s 65H52u90m26l 4392345985206

Zda se, ze za chvili by mohli vymontovat i masinfiru

+1/0
12.1.2017 16:45

J53i14ř67í 89K21o58c91u11r37e94k 6865264335328

Brzdaři, kteří by podle povelů lokomotivní píšťalou ovládali brzdu na každém vagoně, už jsou dávnou minulostí. Ale je možné že George Westinghouse narážel na podobné názory.

+4/0
12.1.2017 16:52

P45e18t63r 73M40a22r14š35o22u93n 5385128916186

Ano a stejně je odmontovali (ty brzdaře), takže.... ;-)

0/0
12.1.2017 23:12

J48a38k70u45b 74Č82u76b35a 9950716587

V Paříži na jedničce už nejsou strojvedoucí.

0/0
12.1.2017 17:00

R83a92d65i33m 12Š95o42l43c 1175825625654

A v Budapešti na čtyřce taktéž...

+2/0
12.1.2017 19:25

R92a85d16e68k 40S19a38d86í28l50e52k 9717662582211

Tak to je velká škoda, tam jsem seděl nejraději.:-)

+1/0
12.1.2017 16:44

M43i55c95h48a46l 14P89t47á56č80e32k 5256619949945

Byl bych raději, kdyby soupravy mezi stanicemi prudce nebrzdily, z čehož se pak po vagonech šíří nedýchatelný elektrosmrad. Není takřka dne, abych si tento efekt nemusel "vychutnávat".

+7/−12
12.1.2017 16:10

J19a54n 82S44ů83r39a 4165513663962

Tohle je opatření, díky kterému by měla být jízda plynulejší, tedy bez prudkého brzdění.

+12/0
12.1.2017 16:31

M18i52r17e40k 30B97r73ů90n62a 9869462674458

to neni elektrosmrad ale špalky když souprva brzdí vzduchem.....odporníky rozhodne nesmrdí tolik a tak často

+10/−1
12.1.2017 16:52

R57o75m55a38n 35P45o24l57á42č91e19k 5946699375

Za to poděkujte dobíhačům a držičům dveří ;-).

+2/0
12.1.2017 22:09

F81i29l14i90p 87J98i40r93s95á58k 5266580160415

To prudké brzdění je obvykle důsledkem toho, že se strojvedoucí snaží jet maximální povolenou rychlostí (nejčastěji proto, aby dohnal zpoždění, které způsobil někdo v některé předchozí stanici) – a někdy tu povolenou rychlost malinko překročí. Což vlakový zabezpečovač okamžitě pozná, a ten starý na B na to umí zareagovat jediným způsobem – nouzové brzdění až do úplného zastavení.

To se právě s novým zabezpečovačem dít nebude, protože ten jednak na překročení rychlosti umí reagovat pouhým zpomalením, a za druhé se obvykle bude jezdit v režimu automatického vedení vlaku, které tu maximální rychlost nepřekročí.

+2/0
14.1.2017 13:20

D62a73n57i37e72l 95K16a87r55s13t69e36n 8198636264420

Jen nerušit "udírny", u nich je naprosto nejlepší místo v metru na stání

+22/0
12.1.2017 16:09

J22a69r92o25m54í85r 71M98a46s37á51k 3603265396797

Témata: Sovětský svaz (SSSR) 8-o

+12/0
12.1.2017 16:06







Najdete na iDNES.cz