Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z metra na trase B zmizí "udírny", jízda vlaků bude plynulejší

Soupravy metra na trase B čeká letos a příští rok změna jejich zabezpečovacích systémů, kterou pocítí i cestující. Součástí změn je i vymontování skříní se stávajícím zabezpečovacím zařízením v prvním a posledním voze soupravy, které získaly pro svůj tvar přezdívku udírna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S82t66a11n38i11s85l35a91v 85N23ý74v46l36t 2464725683

NA trase B, díky zastaralému systému mohl řidič otevírat dveře při poklesu rychlosti pod 5km/h a tudíž mít otevřeno hned po zastavení. Při nahánění vteřin to dost pomáhalo.

Však jste to každý někdy zažil, že se při otevírání dveří ještě malinko pohybovala podlaha.

0/0
19.1.2017 13:33
Foto

P35a13v96e47l 11F93r20u27m78e41r93t 5757634927798

Skvělé, že ty skříně půjdou pryč, jen by nebylo možná od věci zauvažovat, zda-li místo nich nenechat volné místo ke stání a ne tam hned cpát 4 sedadla (popřípadě by stačily 2).

Přecejen mi přijde, že trasa B má v centru snad největší kapacitní problémy (céčko i áčko mi oproti tomu přijde docela v pohodě) a trochu více místa na stání by se hodilo. Hlavně, když se obecně do 1. dveří a 1. vagonu cpe vždycky nejvíc lidí.

0/−2
13.1.2017 14:04

M83a79r37t83i69n 22R78u68z15i93c65k50a 1742808306427

Udirny na trase A nikdy nebyly, zde se modernizovali soupravy uz na LZA...

0/0
13.1.2017 9:44

J86a21n 84S94ů77r20a 4875513873552

Máte pravdu, opraveno, omlouvám se za chybu.

0/0
13.1.2017 17:16

M82a58r69t90i58n 38R92u42z89i65c98k61a 1122568556437

Jen bych jeste dodal, ze ARS, Matra i LZA jsou uz zastarale systemy.

ARS - rusky zabezpecovac ze 60-70 let - analogovy liniovy s kontrolou rychosti je nepouzitelny bez ceskeho adapteru, umoznuje indikaci max. rychlosti v navazujicim useku a resi nektere problemy s frekvencni zamenou a i tak staci rusivy signal a muze to zpusobit nebezpecnou situaci, nemuze byt pouzit pro soupravy s asyn. motory, obtizna i nakladna je i udrzba, patri prakticky do muzea.

Matra PA135 - francouzsky zabezpecovac vyvynuty v 70 letech - analogovy liniovy s kodovanim do programoveho pasu a vyuziva mapu trati, umoznuje automaticke vedeni vlaku, podle mapy spousti vlakove hlaseni, blokuje dvere na nespravne strane, umoznuje zmenu rychlosti v mezistanicnim useku zmenou frekvence, atd., draha udrzba - montaz a demontaz pasu, pri vypadku dojde k nouzovemu zastaveni vlaku a aktivovat jej lze az v nasledujici stanici - do te doby musi jet vlak pouze 30km/h, vyhodou je vysoka bezpecnost systemu a velmi mala pravdepodobnost rusiveho signalu.

LZA - Asi nejmodernejsi, liniovy zabezpecovac s automatickymi funkcemi, dvoukanalove zpracovani telegramu vysilanych do smycek s informacemi o pozici vlaku, poctu volnych useku pred vlakem a taktez s pouzitim mapy trati automaticky ridi rychlost vlaku, umoznuje obrat vlaku bez strojvudce a indikuje mozny pad cestujiciho do kolejiste. Nevyhodou je navadeni vlaku pri pomale jizde na vyssi rychlost diky pevne mape trati a drahe opravy. Dnes uz ale zastaraly system.

Dnes uz jsou modernejsi systemy jako CBTC, ktere umoznuji provoz bez strojvedoucich zalozene na obousmerne komunikaci mezi vlaky a dispecinkem, komunikace probiha za pomoci radioveho signalu, soupravy se hlasi po ujeti nekolika metru. Vyhodou je vyrazne zkraceni intervalu mezi vlaky, nepotrebuji dodatecnou montaz prvku do kolejiste. Jedinym, ale dnes uz zvladnutelnym problemem je detekce padu osob a predmetu do kolejiste, bud pomoci sten nebo castecnych sten ev. cidel a snimacu ve stanicich a pristupech.

+1/0
18.1.2017 19:16

M91a53r44t53i45n 46R58u97z16i63c78k96a 1122738916847

Takze trochu nechapu rozhodnuti DP, ze pokracuje v rozsireni LZA, prakticky za mirne vyssi naklady mohl otestovat a pripravit prvni linku metra na automaticky provoz.

0/0
18.1.2017 19:18

P94a23t39r30i98k 23E44g37e56r 2428890639431

Tak to je dobře, že tahle krabice zmizí a vzniknou nová 4 místa k sezení. Vlaky na trase B jsou ve špičkách zpožďovány dobíháním cestujících a držením dveří cestujícími. Nejrychlejší je asi doopravdy trasa A.

0/0
13.1.2017 9:05
Foto

P35a19v37e48l 43F28r43u16m44e20r45t 5987714847938

Dobře to je, ale chronické dobíhače a blokovače dveří (osobně to považuju za nějakou duševní poruchu) to moc neřeší. To by vyřešily jedině dveře s ostrými hranami jak břitva a žádná ochrana proti sevření, jako to bylo u původních sovětských souprav. ;-D

+2/0
13.1.2017 14:08

R58o94m39a26n 73P23o65l87á26č35e43k 5786189175

Třeba ve Vídni to funguje stejně... Do starých souprav si nikdo nedovolí ruku strčit protože jsou "nemilosrdné";-D

+2/0
14.1.2017 19:43

J95i13ř55í 94H63u80d54e51c 4572671559572

"rozjedz je plynulejší".. Co je rozjedz?

0/0
13.1.2017 0:03

J78i60ř13í 92N30e37v37r49l78a 8602123739897

To je zase nadpis za všechny prachy... Pane Sůro, možná to tak nazýváte Vy doma, ale v Praze to snad 99,9% lidí nezná a neřekne, já tu bydlím už roky, takže zase plácáte kraviny. Prý "udírny".... no jo, úroveň idnes prostě...Rv

0/−6
12.1.2017 21:57

R30o68m30a21n 23P10o49l35á98č47e17k 5896149175

Ač s panem Sůrou mnohdy nesouhlasím, tak Váš výpad je naprosto o ničem... Mezi dopraváky se tomu říká udírna běžně ́, stejně jako černá huba atd.

Že jste naplavenina je Váš problém ;-D

+10/0
12.1.2017 22:12
Foto

L14u49k17á47š 70N70o25v44o15t84n33ý 6156167508678

By mne zajimalo co v tech skrinich je. Podobne velke jsou dnes superpocitace, ale jelikoz je to z Ruska, tak bych se nedivil, ze tam jsou jeste elektronky ;)

+3/−2
12.1.2017 20:19

R37o44m10a81n 14P42o21l33á40č44e67k 5166319785

Ale fungují naprosto spolehlivě, když při intervalu co je se v metru nestala žádná nehoda;-)

+6/0
12.1.2017 20:53

R22o94m13a25n 29P32o10l71á23č41e13k 5736859625

http://technet.idnes.cz/foto.aspx?r=tec_reportaze&c=A070924_190439_tec_reportaze_rja&foto=RJA1decc8_P9130723.JPG

Tady jsou střeva udírny :-)

+1/0
12.1.2017 20:55

P44a86v17e92l 97Š67ť71a13s17t18n98ý 6734918254768

Fakt udírna. Možná sušárna .:)

0/0
12.1.2017 21:11

M12a12r63t92i64n 92R89u30z88i85c27k66a 1642308686777

No, z ruska to neni - to se z vozu demontovalo, jen kvuli ARS se musela nekam docasne hodit skrin, do ktere se mobilni zabezpecovac musel pridat...

+1/0
13.1.2017 9:47

R40o56m57a88n 52P36o73l17á63č16e19k 5876949255

Ono to předevší vzniklo tím, že původní souprava to měla v kabině a fíra mohl ven kabinou jenom vlevo a např. na Černém mostě musel chodit přes salon pro cestující.:-)

Modernizace už mají dveře na obou stranách a tak v kabině nezbylo místo pro ARS.

+2/0
14.1.2017 19:47

K55a40r83e94l 21Š38r48e79j30b69r 3543663277170

A co třeba dát raději na béčko nové vozy než ty ruské ksindly?

+1/−10
12.1.2017 20:02

M79a10r17t81i47n 39K68a27r43á36s33e74k 9378563398588

Mne teda prijdou vozy metra naprosto v pohode, na svetove pomery bych rekl ze velmi slusne. Nove vozy by mely pomerne maly prinos za soustu penez, na co?

+20/0
12.1.2017 20:46

P82e11t35r 73M40a86r82š68o19u39n 5385608356876

Aby si na ně pak mohli stěžovat jak na nové tramvaje :-)

+4/0
12.1.2017 23:10

M43i85r18o66s37l63a98v 36Z49i64k56m37u95n57d 6708452107918

Ruské ? Měl byste si zopakovat dějepis. Vozy byly dodány ze SSSR, nehledě na na to, že v podstatě kromě vozidlového rámu, případně bočnic na nich v podstatě nic z toho původně dodaného vozu není ...

+1/0
14.1.2017 23:53

L50u71d86m53i40l53a 76Š91i27n47d71e18l10á18ř90o55v91á 7472656702291

"to samé"

Co měl pan redaktor z češtiny?

+1/0
12.1.2017 18:31

R74o58b56e60r69t 26P12r90a34ž96á73k 4398466195630

Ani jsem nevěděl, že něco takového jako "udírny" existuje...8-o

+6/0
12.1.2017 18:23

J10a89n 54Z63i89e44g46l61e64r 1411636481468

To je dobrá zpráva. :-)R^

0/0
12.1.2017 16:51

D49e64n33i78s 38H72u74m22l 4392915705376

Zda se, ze za chvili by mohli vymontovat i masinfiru

+1/0
12.1.2017 16:45

J73i11ř91í 49K97o77c63u97r37e54k 6125914115808

Brzdaři, kteří by podle povelů lokomotivní píšťalou ovládali brzdu na každém vagoně, už jsou dávnou minulostí. Ale je možné že George Westinghouse narážel na podobné názory.

+4/0
12.1.2017 16:52

P83e38t96r 90M28a15r77š65o50u68n 5735938106726

Ano a stejně je odmontovali (ty brzdaře), takže.... ;-)

0/0
12.1.2017 23:12

J44a50k70u96b 83Č36u25b42a 9530226657

V Paříži na jedničce už nejsou strojvedoucí.

0/0
12.1.2017 17:00

R62a10d49i19m 93Š61o40l77c 1575875455254

A v Budapešti na čtyřce taktéž...

+2/0
12.1.2017 19:25

R48a72d64e58k 18S59a32d75í13l77e89k 9627852832151

Tak to je velká škoda, tam jsem seděl nejraději.:-)

+1/0
12.1.2017 16:44

M18i74c65h50a84l 84P34t65á15č37e55k 5566179429265

Byl bych raději, kdyby soupravy mezi stanicemi prudce nebrzdily, z čehož se pak po vagonech šíří nedýchatelný elektrosmrad. Není takřka dne, abych si tento efekt nemusel "vychutnávat".

+7/−12
12.1.2017 16:10

J52a84n 97S35ů32r33a 4285763163822

Tohle je opatření, díky kterému by měla být jízda plynulejší, tedy bez prudkého brzdění.

+12/0
12.1.2017 16:31

M30i46r61e84k 19B85r32ů19n56a 9329122914468

to neni elektrosmrad ale špalky když souprva brzdí vzduchem.....odporníky rozhodne nesmrdí tolik a tak často

+10/−1
12.1.2017 16:52

R60o39m23a17n 58P31o61l13á25č42e86k 5356149645

Za to poděkujte dobíhačům a držičům dveří ;-).

+2/0
12.1.2017 22:09

F59i61l80i89p 96J58i67r63s48á72k 5796940500335

To prudké brzdění je obvykle důsledkem toho, že se strojvedoucí snaží jet maximální povolenou rychlostí (nejčastěji proto, aby dohnal zpoždění, které způsobil někdo v některé předchozí stanici) – a někdy tu povolenou rychlost malinko překročí. Což vlakový zabezpečovač okamžitě pozná, a ten starý na B na to umí zareagovat jediným způsobem – nouzové brzdění až do úplného zastavení.

To se právě s novým zabezpečovačem dít nebude, protože ten jednak na překročení rychlosti umí reagovat pouhým zpomalením, a za druhé se obvykle bude jezdit v režimu automatického vedení vlaku, které tu maximální rychlost nepřekročí.

+2/0
14.1.2017 13:20

D46a59n20i23e59l 47K47a94r18s25t68e55n 8548796154130

Jen nerušit "udírny", u nich je naprosto nejlepší místo v metru na stání

+22/0
12.1.2017 16:09

J74a59r14o31m72í57r 74M42a15s43á78k 3963905506377

Témata: Sovětský svaz (SSSR) 8-o

+12/0
12.1.2017 16:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.