Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Češi nejvíce kupují menší a levnější auta, vedou Škoda, Hyundai a Dacia

V Česku se čím dál více rozevírají nůžky v nákupech aut firmami a domácnostmi. Zatímco firmy kupují čím dál větší vozy, u nákupu domácností vedou hlavně menší a levnější vozy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M42a69r24t94i92n 91N61o53v10o28t65n12ý 6374451956

Cim to asi bude,asi tim ze mame ty vysoke platy?

0/0
15.1.2017 14:44

J12i71ř51í 18V24e19s66e35l14ý 3420552780870

Průměrný věk vozového parku v ČR v roce 2016 stoupl na 15,1 roku!!!

Průměrný plat za celou EU je 3 x vyšší než v ČR.

2/3 lidí v ČR nemá ani ten průměrný plat za ČR.

S výplatou např. 15 tis. Kč hrubého měsíčně neumřete hlady.

Průměrný věk vozového parku v ČR.....

+5/0
14.1.2017 9:16

P14a34v38e78l 21S61t75r80n32a82d 5113808597132

Pozor smažte to!!! Hnusná reklama na áčka...

+1/0
14.1.2017 9:01

M81a85r39e98k 44M15a29t13i98k16o 2180736323129

A také dostanete jako fleet zákazník takovou cenu, že by i člověk co chce koupit fábii, koupil octavii.

+2/0
13.1.2017 13:35

P88e90t59r 45S81e65d95i92v36y 6327268825297

Tak to neni prekvapive. CR je unikatni rozevirajici se tendenci mezi prijmy obyvatelk a firem. Zatimco CR je krajem neuveritelne levne pracovni sily, firmy realizuji i diky tomuto neuveritelne zisky. Kdyby se to nedarilo tak dlouho po revoluci drzet, nebylo by mozne, aby za dve dekady vzniklo tolik miliardaru. Tento trend je podporovan jeste vladou. Umele drzi nizkou mzdu vyssi minimalni mzdy a kdyz to nestaci, sahne se po intervencich, coz opet rozevre nuzky mezi lidmi majiteli firem. Firmam to prihraje dalsi zisky, lidi ozebraci. No a dlouhodobe jsme krmeni tim, jak roste HDP, coz je absolutne nemistny ukazatel. Je to totiz ukazatel toho, jak roste firemni sektor. Dokud si toto vse lide neuvedomi a rust se nebude vykazovat rustem realne mzdy a kupni sily v porovnani s ostatnimi zememi EU, tak se chlacholime zbytecne.

+4/−3
13.1.2017 10:33

M67a78r88t50i36n 63K16o84l49á73ř 1435214729685

u nás jsou ty nůžky mnohem méně rozevřené než ve vyspělých ekonomikách....problém naší společnosti je, že tady neexistuje v podstatě střední třída obyvatel, lépe řečeno, tato skupina obyvatel je velmi malá....

+7/0
13.1.2017 10:36

V10l35a32s69t47i39m73i90l 41Š32t64e97c93h16e88r 1585175829605

Střední třída ubývá z toho důvodu,že je nízká podpora malého a středního podnikání.Stát podporuje ty velké.Navíc ani běžný občan si neváží lidí,kteří začínají podnikat.Podnikatel u nás je brán jako zloděj a podvodník.

+5/−1
13.1.2017 10:52

V84l61a34d19i65s80l19a25v 26B49u26r26y34š18e95k 1959672147614

tak ono to že si běžný občan neváží těch co podnikají bude asi mít nějaké důvody, tak jako všechno, běžný občan nadělá nic jen tak, stačí když si uvědomí, běžný občan, kolik platí státu na daních a odvodech a pak se dozví od známého, příbuzného či někoho jiného, kolik platí on, jako podnikatel a hned ho považuje za zloděje, podvodníka a za parazita

+7/0
13.1.2017 11:10

V77l52a55s75t47i66m84i38l 69Š10t94e89c65h59e59r 1865165759255

Je vidět,že ekonomika není vaše parketa.Rv

0/0
13.1.2017 10:48

V65l87a38s24t56i51m24i15l 40Š88t96e20c31h53e54r 1145175399855

kupoval jsem nové Berlingo,najeto 60 tisíc a zatím ok,dokonce nic nevrže a cena super.

+1/0
13.1.2017 9:41

M85i52c79h52a48l 24F30r58ý60d65a 1732309893302

Mitsubishi ASX - on si je fakt někdo schopen koupit auto na základě reklamy???8-o

+1/−5
13.1.2017 9:19

K51a48r72e49l 38Z98a33c33e60k 7541489711887

A co je na něm špatně? Za tu cenu je to fakt zajímavé auto.

+1/0
13.1.2017 10:23

M73a46r20t55i52n 57K29o88l72á85ř 1455884989355

s motorem z Citroenu....

0/−1
13.1.2017 10:24

K92a62r49e65l 67Z17a89c78e15k 7811639781397

To znamená, že nejezdí? Nebo nefunguje?

+1/0
13.1.2017 10:25

M61a61r90t35i14n 76K35o56l22á49ř 1195314729695

jezdí a nějaký čas funguje....ale když si kupuji japonské auto, nechci v něm francouzský motor

+2/−1
13.1.2017 10:26

J40i78r61i 37G60a38z73d40a 8694203874794

tak zrovna naftaky od PSA patrui k tomu nejlepsimu. Ostatne treba Mercedes ma taky motory od Renaultu. Delaji to tak vsichni. Citroen zase mival benzin od BMW, atd.. Mohou si ty motory "koupit" , ci pripadne na nich spolecne spolupracovat, nevim co je na tom spatneho....co jsou hrozny blabobly vzdycky.

+1/0
13.1.2017 10:33

M64a98r94t40i38n 91K72o27l67á37ř 1805594409215

no naftáky jsou peklo...když si kupujete japonský benzín, tak čekáte spolehlivý, výkonný japonský motor, nebo tedy alespon jako já...chvíli jsem uvažoval o koupi ASX, ale zavrhl jsem to ve chvíli kdy jsem zjistil že má motor z Citroena...

+1/−1
13.1.2017 10:38

V73l78a80s23t39i44m94i46l 58Š10t52e53c12h50e65r 1315915799465

Řekl bych,že dneska už to není o značce,ale o tom,jak se to auto povede.Někdo nadává na francouze,jiný na němce a naopak někdo zase chválí.

+5/0
13.1.2017 10:58

J34i22r35i 61G80a20z27d57a 8544123134974

naftaky jsou peklo v cem? jednoho mam, znova bych sel do benzinu, ale ne kvuli tomu , ze jsou "peklo"...:-) spis si myslim, ze doba pokrocial a benizn mi preci jen prijde sofistikovanejsi, cistsi a vhodnejsi pro moje pouzivani

+1/0
13.1.2017 10:58

P12e95t48r 63P93e59t55r 8801538838282

taky ten motor od BMW v citroenu (1.6 THP), byla paradoxně nejporuchovější pohonná jednotka, kterou pak stáhli z nabídky.

+1/0
13.1.2017 12:33

M50a94r87e84k 88M32a60t45i45k10o 2220166983489

Tak to nechcete ani Mercedes, do některých typů se montuje renault ;-)

To asi v Mercedesu sakra přehlédli nekvalitní motor ;-D

0/0
13.1.2017 13:37

A27n98t13o21n85í50n 43S55v11o50b57o63d85a 3704703459982

to nesmíte ani starší BMW dokonce ani MB Citan a další :-)

0/0
13.1.2017 13:50
Foto

M92i49r92o84s66l92a35v 38S35t92e66i67n96e88r 6888484253765

Rozhoduje za prvé cena, za druhé cena a za třetí vyhlídka na brzké nebo drahé opravy.

České vzdálenosti jsou ve srovnání s okolními státy také mnohem menší- na dopravu z Prahy do Rokytnice nepotřebuji šestiválec, spíš místo na zavazadla.

Před 40 lety jsem každý víkend jezdil v 2 CV z Mnichova do Kolína n. Rýnem, 630 km v jednu stranu. Když jsem si pak pořídil Mercedesa 220, zkrátila se doba jízdy téměř na polovičku.

Mitsubishi bych nebral, náhradní díly i servis jsou někde jinde, než u Škody.

V Egyptě ovšem bylo v r. 1986 plno Peugeotů 504- jednoduchý diesel bez jakýchkoliv zbytečností tam vydržel 20 roků a déle, třeba jako taxík. Dnešní diesly s mnoha agregáty kolem jsou na Francouze ale už moc.

+1/0
13.1.2017 10:56

M59a52r68e67k 43J83a94n92e47č36k34a 1457886733981

Klasická polopravda, tj. Japonec = drahé N.D. Ano, ony ty díly dražší někdy jsou, pokud neexistují v druhovýrobě, nicméně je tady druhá strana mince a to, že Japonci jsou většinou konstruovány tak, že kromě pravidelné výměny oleje, servis kvůli závadám a vadným dílům většinou nepotřebují, takže ve výsledku první argument postrádá význam.

+2/0
13.1.2017 14:53

P10e29t66r 15N63e60c16h76a82n59i56c76k86ý 7143606678240

Tak dnes jsou možnosti operačního leasingu, slušný výběr ojetin, nebo jen předváděčky a ty už se nezapočítávají do statistiky a jsou mnohem levnější.

+1/0
13.1.2017 9:04

V70l92a21d91i39m35í15r 19R88e72t55t97i13n88g13e91r 5675966695325

Nebrecte kdo si kupuje nové auto. Například já. Stojí mně to stejné úsilí jako za Komančů, akorát místo Škoda 120 pořídím Škoda Octavia. I když žijí stále stejně, mám se lépe minimálně v tom co za své peníze dostanu.

+3/−1
13.1.2017 8:59

J42a60r26o52s74l85a17v 86K16a17d88l85e68c 5201739952621

Ale to není socíkem, ale vývojem techniky...;-D

+1/0
13.1.2017 9:07

V17l70a92d60i95m73í86r 60R78e78t69t52i84n29g17e89r 5445806195755

A tvrdím někde, že to tak není? Myšlenka byla v tom, že lze kupovat nová auta i dnes.

+2/0
13.1.2017 9:09

M67i26c53h27a28l 12F81r83ý68d39a 1922249173392

Tak proč si tedy nekoupíte skutečné auto?

0/−5
13.1.2017 9:21

J59i35ř75í 71K46ü86h39r 2910956170476

Jako třeba?

0/0
13.1.2017 9:24

M43i31c86h81a94l 33F38r64ý29d93a 1892269753412

Mercedes?

0/−1
13.1.2017 10:21

K92a90r12e91l 48Z84a54c44e55k 7681809241727

A proč? Auto do 500 tisíc splní naprosto vše, co od něj požaduji. Nemám důvod vyhazovat peníze zbytečně z okna.

+2/0
13.1.2017 10:25

M44a32r46t75i29n 45K79o84l80á93ř 1125724159635

včetně bezpečnosti? to asi ne....

0/−1
13.1.2017 10:31

T59o87m44á69š 18K10r39e53j94č37í 1985571310911

Tomu říkáte auto? Možná tak před 20 a více lety, ale dnes je to jen předražená mašinka k ničemu.

0/0
13.1.2017 10:25
Foto

M97i75r28o10s80l59a93v 41S81t28e70i80n95e56r 6218954983285

Jak se ty časy mění, Mercedesy jsem měl přes 30 roků, rezavěly všechny stejně, jako třeba VW, jenomže byly drahé a tak se lépe udržovaly. V servisu jste také vždy platili prémiový příplatek.

Když mu u E-třídy urezavěl závěs levého předního pera, dal jsem to auto na protuúčet a mám Škodovku. 60 tis. km. bez jakéhokoliv problému.

+2/0
13.1.2017 11:03

P42a30v93e56l 20Š98e71d24l43b89a37u18e75r 7718231862855

Tak 60 tis. bez problému snad není nic zvláštního... Nebo je?

0/0
13.1.2017 20:39

V15l75a11s91t55i69m28i15l 26Š97t37e13c81h41e97r 1385805249115

Spíše vývojem na trhu.Ceny šly dramaticky dolu především díky asijským výrobcům jako KIA,hYUNDAI ,kteří to tlačí dolů.Bohužel jde dolů i kvalita provedení a cena za servis.

+1/0
13.1.2017 9:14

J96a51k64u28b 38S66t25a14š13e73k 4517979663184

Jo, asi jako na Kubě ;-)

+1/0
13.1.2017 9:36

J70a16n 30Ř96e35z86n60í74č50e93k 3101431203610

To tedy nevím. Kupní síla je určitě vyšší. A otázkou je, zda by národní podnik Škoda zvládl vymyslet a vyrobit vozy dnes běžné v době centrálního plánování a nedostatku prakticky všeho.

+1/0
13.1.2017 9:49

T57o38m79á94š 56K22r89e44j49č56í 1725351390651

Tak na druhou stranu, Škoda měla vždy dobrá auta a to i za socialismu. Taková Š10, ale i Favorit byly ve své době slušně hodnoceny i na západě.

+2/−2
13.1.2017 10:28

J25a41n 73Ř98e70z94n21í35č77e40k 3541371493310

No, srovnáte-li Fávo a Renault 19, což jsou plus minus rok dobová auta, je ten Renault někde jinde. Výhoda Favorita byla hlavně v ceně, stál na západě polovinu co ten Renault.

0/0
13.1.2017 10:53
Foto

M10i69r28o94s55l63a55v 73S93t55e50i53n28e35r 6658724343105

Škoda měla nakročeno modelem Felicia z r. 1964, v době, kdy jezdily rachotiny, jako Simca 1000 nebo Wartburg to bylo opravdové auto.

Prodalo se jich tenkrát v Německu tisíce, úpadek přišel se Š100 a motorem v kufru.

Problémy se zavěšením přední nípravy a s řazením by se jistě rychle vyřešily, ale přišel ukaz z Moslvy, že se musí dělat auta s motorem v batohu.

0/0
13.1.2017 11:10

J56a94r59o18s29l10a72v 24K49a32d60l48e49c 5291729672431

Každý dle své kapsy. On také provoz vozidla něco stojí.

+7/0
13.1.2017 8:58

P78e38t76r 78H74o20r50á47k 1279573269764

Hoši ze škodovky by měli přiznat, jaké dávají slevy firemním zákazníkům. Abych si o takovou slevu taky mohl říct.

0/0
13.1.2017 8:41

V68l15a16d54i79m54í71r 91R50e27t32t41i24n32g23e55r 5155316805605

Když koupíte těch vozu 50, také dostanete tu slevu.

+2/0
13.1.2017 9:00

P91e86t43r 56H30o80r83á19k 1709113519554

Jde o to, když koupí třeba tři a já jeden.

0/0
13.1.2017 9:11

K47a63r63e55l 41S94l49a27v94í51k 4383214545475

Ale na druhou stranu i firmy jsou domácnosti, zejména ty malé. Takže až tak jednoznačné to specifikovat nejde.

+1/−1
13.1.2017 8:33

V60l87a37d91i22s36l45a26v 92B81u70r58y33š97e69k 1619302487744

to mám zas úplně naopak, v práci 3 válcová fábia junior 1,2 základ bez posilovače řízení, rok snad 2005 a doma za zdaněný peníze SUV 4x4 plná palba 2016

+1/−1
13.1.2017 8:29

M75a92r59t67i66n 23S20e80d62o64n50a 2575326126829

Co to znamena plna palba? U kazdeho to znamena neco jineho.

+1/0
13.1.2017 8:32

P30e95t81r 78H88o25r20á31k 1709813839814

To je s připevněným kulometem na korbě.

+12/0
13.1.2017 8:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.