Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ostravou rychleji. Správa železnic chystá obří zakázku za osm miliard

Na české železnici se připravuje největší zakázka tohoto století. Centrální komise ministerstva dopravy schválila plán modernizovat ostravský železniční uzel za 7,6 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R81o63b90e34r16t 30P49r87a91ž72á35k 4738946615380

Možná by stálo za to zkultivovat trať ZA Ostravou mezi Bohumínem a Českým Těšínem. Já vím, že je to tam poddolované, ale aby se na mezinárodní trati plazily vlaky skoro krokem...

0/0
15.1.2017 16:24

M31i50r69o76s12l23a80v 14Z35i23k94m93u10n15d 6488562527278

Ono zkultivovat "Sakmarovo údolí" je dost těžké ... to se už kultivuje více jak 40 let dosypáváním štěrku do kolejového lože ...

0/0
16.1.2017 16:04

J48a46r29e92k 39K77a61l92i82v18o49d21a 7586453361656

Konečně budou něco dělat s Hlavním nádražím, je to na ostudu. A ten svršek mezi Svinovem a Hlavním už taky potřebuje.

+1/0
14.1.2017 11:07

P97a75u36l 82J60a61r86o69s 2893288660

To bude stavba "stoleti".

0/0
14.1.2017 8:39

D72a95n 69U53h35l16i79ř 6652830765370

No, mě by zase zajímalo, jestli mají v plánu zrušit ty otřesné nadchody a udělat to stejně jako se provedla rekonstrukce ve Svinově a vybudovat tam podchody, protože nadchod je všeobecně tragédie...:-/

+5/−1
13.1.2017 15:56

P66e60t36r 90N63o44v76o68t24n28y 1671270541

To asi záleží na tom, co je pod zemí.

0/0
14.1.2017 4:39

A86d69a82m 37Ž29í79d56e96k 8685332355863

A já to vidím naopak, podchod je pro mě synonymum pro špínu tmu vlhko smrad a bezdomovce

0/0
14.1.2017 18:19

M13i52r65o43s31l78a74v 38Z16i21k90m15u90n46d 6678122717738

To právě nejde kvůli poddolovanému prostoru ....

0/0
14.1.2017 23:40

M79i13c23h41a33l 55K59a82m95i59n51s49k62ý 7181708

A dopadne to jako s dálnicí D47. Odfláklá stavba. Odflákly dozor a politici pak řeknou: Řekněme si na rovinu, paní redaktorku. Kdo z nás jezdi do Ostravy? (Tak to bylo v kotli s paní Jílkovou...)

+1/0
13.1.2017 15:15

P56a42v65e12l 39M17o16r75a22v62e49c 3112809642558

"Na české železnici se připravuje největší zakázka tohoto století." - a proto server-co-býval-Lupou už není Lupa.

Takhle bombastické a nepravdivé titulky si milé babišoviny strčte někam.Rv

0/−2
13.1.2017 14:59

P98a52u82l 37J10a78r37o30s 2553158910

Co s tim ma spolecne Babis,kromne toho,ze na to musi uvolnit penize.Pochybuji,ze on to vymyslel Moravec.

+1/−1
14.1.2017 8:42

P80a25v66e67l 59M78o34r13a61v39e60c 3352599202398

"babišoviny" = Babišovy noviny.

Od té doby, co je převzal, tak to jde s úrovní z kopce.

Třeba ani tu Lupu už nezískali..

Chápete, Jaros?

0/0
14.1.2017 8:56

P11a42u76l 77J55a16r98o68s 2593718220

Ja jsem Babisovi noviny,nikdy necetl ani nez je koupil,tak nemuzu nic srovnavat.Navic vubec nevim,jestli Babis,ktery vlastni noviny urcuje,co maji psat.

0/0
14.1.2017 13:33

R42a61d64e64k 61N49o44v71a57k 9374503199110

Nevíte nic

0/0
15.1.2017 8:38

P20a50u54l 15J44a69r51o50s 2593318320

Radek

Cetl jsi muj prispevek? Ja tam vubec nepisi,ze neco vim.Na to jsou experti jako Vy;-D

0/0
15.1.2017 8:47

G31a30b86r55i29e67l 82M14a12r93c26e84l 6673890806324

By me zajimalo, jestli se bude rekonstruovat alespon nastupiste a nadchod na hlavnim nadrazi, kdyz budova se modernizovat nebude. Myslim, ze ani na vsechny nastupiste nevede eskalator. Nebo se pletu? Mozna to budou resit ty zminene vytahy v clanku.

0/0
13.1.2017 14:08

J83a49n 19J28e59m87e71l42k85a 1635580

Škoda, že Ostrava neprotlačí nějaký tram2rail. 100 - 120 km/h je trochu jiná káva než 50km/h tramvaje se zastávkama co 200m a nádraží Svinov bez pořádného napojení na MHD.

A okruh kolem města, třeba přes oblast Dolních Vítkovic. Ty koleje tam jsou.

+2/−2
13.1.2017 12:55

J18a37k49u90b 21Č74u18b44a 9920666397

A co bude s retro nádražím Ostrava-Vítkovice?

0/0
13.1.2017 12:37

J68a62k20u65b 50K21o38r27e69c 6644350501903

Tak vzhledem k tomu, že toto století bude ještě cca 83 let trvat, tak bych nepsal že se jedná o největší zakázku tohoto století, ale o doposud největší zakázku tohoto století.

+3/0
13.1.2017 12:31
Foto

M62a87r87i45á66n 70K77y28r79a76l 1705394924584

Vždy když jedu z Prahy, tak mi cesta mezi Svinovem a Hlavním nádražím připadá nekonečná. Teď konečně vím proč :-D

+2/0
13.1.2017 12:02

M33i27r37e30k 27Z21á28v97o96d89n42ý 7272167170458

To jsem zvědav, kdy se na ředu dostane Přerov - Brno. Tento úsek je v tak dezolátním stavu, že vlaky zde v létě musí jezdit 40 km/h. Bere si stát odpovědnost, až se na tomto úseku stane tragédie kdůli neschopnosti trať zrekonstruovat?

+7/0
13.1.2017 11:57

J71i95ř29í 48K13o33c50u95r89e64k 6255954105758

Ono by to chtělo hlavně postavit v úplně nové stopě. Lepit 70-90 ze současné jednokolejky novou druhou kolejí je vyhazování peněz.

+1/0
13.1.2017 12:05

V13á86c48l23a90v 21P15a51l65u37z60g58a 2440812809106

Přerov Brno je v plánu v dohledné době, možná dříve než tato rekonstrukce. Bohužel úřední šiml preferuje variantu rekonstrukce trati na 200 km/h, která zároveň znemožní výstavbu VRT na trati Praha - Brno - Ostrava v úseku Brno-Přerov. Takže skutečné plnohodné VRT se v ČR nedočkáme.

+2/0
13.1.2017 12:21

J94i74ř57í 79K76o53c29u42r13e93k 6175304365538

Tak ono jde především o to, že na současné jednokolejce nebudou příměstské vlaky fungovat. Teda pokud vám nevadí, že příměstský vlak ujede 40 km za 53 minut, zatímco autobus po dálnici to zvládne za 30 minut.

A rekonstruovat současnou trať na 120 nebo na 160 už vyjde nastejno jako na 200. Fakt to nebude na 120 km/h za polovic.

+2/0
13.1.2017 12:39

V23á34c78l84a16v 77P36a75l50u79z83g23a 2610472669126

ale to je to, co se přesně stane. Současná trať se prakticky v původní trase rozšíří a zrychlí a prohlásí za VRT...

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/modernizace-trati-brno-prerov/

+1/0
13.1.2017 17:26

J38a74n 48J19e87m71e75l67k72a 1195780

Pokud se tam bude jezdit 200.. no a co.. Hlavně ať se s tím něco dělá, protože 2023 prý končí EU dotace.

0/0
14.1.2017 10:27

Z85d46e96n80ě71k 79F30i81l31i68p 7404111261814

Nejezdi tam jen vlaky s cestujicimi,ale i nakladni co jezdi 100km|h a jde hlavne o propustnost trate.

+1/0
13.1.2017 11:46

P23a20v22e73l 25D54o93m92i16n45i53k 8688805143548

Pět kilometrů? Za miliardy se ušetří kolik minut?Dvě? Tři? Jděte fakt do ř Iti.

+1/−12
13.1.2017 11:46

R60o98m69a80n 55S13t69o58n12e90k 1919163659851

Tento usek tratě je už teď přetižen takže modernizace je nutná

+7/0
13.1.2017 11:51

P56a61v38e96l 23D55o31m73i78n13i43k 8738265653928

Já vím, co je modernizace. Ale taky vím, co to znamená u nás. Vzpomeňme zrovna, jak se modernizovala v Ostravě dálnice - dodnes se pakáž soudí.

0/−1
13.1.2017 11:54

J35i21ř80í 60K11o75c64u70r51e24k 6895304135558

Ona se tam MODERNIZOVALA dálnice? Ona tam před MODERNIZACÍ nějaká dálnice byla?

+4/0
13.1.2017 11:59

P87a68v91e64l 95D91o88m31i94n11i11k 8208855813138

Všichni vědí, že stavěla, ale vy jste si holt musel zamachrovat.

0/0
13.1.2017 12:10

R87o30m91a87n 97S11t25o37n45e24k 1709653419341

stopnout kvuli tomu ivestice do infrastruktury je blbost

0/0
13.1.2017 13:31

M50i34r86o39s18l82a20v 54G52r31o63s90s24m34a98n56n 8222559714

Trať Praha - Ostrava má 350 km. Když se na každých 5 km ušetří 2 minuty, dělá to zkrácení jízdní doby o 2:20. Synergie.

0/0
13.1.2017 21:47

M82i53r23o74s92l67a41v 26Z13i60k40m54u67n12d 6918852287908

A jak byste toho zkrácení chtěl dosáhnout ... Třeba mezi Hlavním nádražím a Libní ...

0/0
14.1.2017 23:45

M65i43r59o49s95l15a66v 87G50r87o68s64s61m70a57n89n 8472669184

Tam už ho dosaženo bylo. Výstavbou Nového spojení za cca 6 miliard.

+1/0
15.1.2017 10:19

M18a83r78t77i37n 52H52a60v44e45l10k58a 8904482164

Na nádraží se štítím sednout na lavici a tak se mu vyhýbám jak jen to jde.

Raději postavte pořádné dálnice, ale co nejvíce na půdorysu existujících cest a nebetonujte další zelenou krajinu.

0/−9
13.1.2017 11:32

P26e49t14r 93N12o34v15o38t15n70y 1671220221

;-D

+1/0
13.1.2017 11:34

M72a45r59t27i22n 18K89y48p22r 2812245144944

Jo, chceme dálnice, ale vlastně je nechceme.;-D Stávající silniční síť vznikla především v 18. a 19. století, je vedena skrze města a vesnice a z 99% je pro přestavbu nevhodná svými parametry. Pokud už nějaká silnice takové parametry má, s překvapením zjistíte že vznikla relativně nedávno a že se s její budoucí přestavbou na dálnici počítalo už při její nedávné stavbě na zelené louce (např. část silnice Litomyšl - Opatovec či silnice Louny - Slaný).

+5/0
13.1.2017 11:45

M55i75r49o43s71l29a59v 67Z67i33k84m19u61n47d 6498702667148

A proč tu dálnici nepostavíte sám, pak jí budete provozovat a inkasovat mýto ....

+1/0
14.1.2017 23:47

M90a91r34t47i36n 54H61a45v18e33l12k30a 8934382544

Nejde o zlepšení pro cestující, ani o společenskou prospěšnost.

Jde o veliké zakázky pro veliké firmy.!

+2/−14
13.1.2017 11:30

M67a62r85t78i47n 12H44a37v12e21l97k19a 8564552144

Ale je tomu tak pánové ..

0/−1
13.1.2017 11:34

J97i55ř87í 44K87o59c43u20r66e25k 6415504345308

Tak zcela určitě by to vydrželo ještě 30-50 roků bez údržby. Že most nemá únostnost pro nákladní vlaky? Nevadí, tak ho objedou ...

+3/0
13.1.2017 11:54

R23o10m69a97n 40S23t44o14n43e63k 1919923829771

diky silnemu provozu jak nakladnich tak i osobnich vlaku je rekonstrukce železnic v ostravě a okoli nutná

+1/0
13.1.2017 13:35

P90e31t55r 16B57ü73r45g52e86r 4827716397360

Do Ostravy se tedy zase chystají lít peníze naveliko. Nezpochybňuji požadavek na rekonstrukci, ale je tohle opravdu ta nejvyšší priorita? Nebylo by vhodnější věnovat tyto nemalé prostředky na řešení mimoúrovňových křížení u přejezdů, kde jsou věčně závory dole a nebo tam, kde dochází k tragickým střetům?

+6/−6
13.1.2017 11:15

J21a60r57e34k 12K73a38l70i96v62o15d22a 7906213151726

Typický pepík (snad nechcete lít prachy do nějaké Ostravy). Mohly se lít skoro 30 let do práglu tak teď by už konečně mohly jít i jinam, ne?

0/0
14.1.2017 3:06

R19a52d66e13k 36N61o91v78a88k 9634503589820

Typický zakomplexovaný cyp

0/0
15.1.2017 8:40

J73a58r46e82k 88K42a39l14i91v94o39d76a 7646103201506

Těší mě, já jsem Jarek.

0/0
16.1.2017 0:46

M43i47r31o78s48l59a30v 78T59i46š56e19r 4979509384252

Mohl by nějaký železničář v diskuzi objasnit, zda má ekonomický smysl rozjíždět na 5 km dlouhém úseku vlak na 120 km/h?

+5/−4
13.1.2017 11:12
Foto

O91n87d17r30e74j 17V98a26l74o94u53s52e55k 4620921247701

Tak dá se očekávát že ne všechny vlaky (+ třeba náklad)

budou na Svinově zastavovat

+10/0
13.1.2017 11:13







Najdete na iDNES.cz