Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ostravou rychleji. Správa železnic chystá obří zakázku za osm miliard

Na české železnici se připravuje největší zakázka tohoto století. Centrální komise ministerstva dopravy schválila plán modernizovat ostravský železniční uzel za 7,6 miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R79o48b31e65r88t 28P39r20a43ž33á14k 4858826485850

Možná by stálo za to zkultivovat trať ZA Ostravou mezi Bohumínem a Českým Těšínem. Já vím, že je to tam poddolované, ale aby se na mezinárodní trati plazily vlaky skoro krokem...

0/0
15.1.2017 16:24

M83i39r18o86s69l54a74v 38Z77i19k96m68u32n16d 6508762897448

Ono zkultivovat "Sakmarovo údolí" je dost těžké ... to se už kultivuje více jak 40 let dosypáváním štěrku do kolejového lože ...

0/0
16.1.2017 16:04

J51a47r91e69k 51K93a46l75i63v71o72d91a 7256213121906

Konečně budou něco dělat s Hlavním nádražím, je to na ostudu. A ten svršek mezi Svinovem a Hlavním už taky potřebuje.

+1/0
14.1.2017 11:07

P32a95u12l 15J89a96r15o19s 2523558910

To bude stavba "stoleti".

0/0
14.1.2017 8:39

D58a16n 14U92h56l23i50ř 6402100925240

No, mě by zase zajímalo, jestli mají v plánu zrušit ty otřesné nadchody a udělat to stejně jako se provedla rekonstrukce ve Svinově a vybudovat tam podchody, protože nadchod je všeobecně tragédie...:-/

+5/−1
13.1.2017 15:56

P87e23t50r 92N90o13v65o85t93n84y 1651410831

To asi záleží na tom, co je pod zemí.

0/0
14.1.2017 4:39

A54d74a84m 53Ž54í42d81e26k 8945122865683

A já to vidím naopak, podchod je pro mě synonymum pro špínu tmu vlhko smrad a bezdomovce

0/0
14.1.2017 18:19

M59i78r26o78s73l79a12v 96Z18i18k87m64u96n16d 6118532667618

To právě nejde kvůli poddolovanému prostoru ....

0/0
14.1.2017 23:40

M17i91c74h29a48l 80K38a95m85i67n20s96k91ý 7211628

A dopadne to jako s dálnicí D47. Odfláklá stavba. Odflákly dozor a politici pak řeknou: Řekněme si na rovinu, paní redaktorku. Kdo z nás jezdi do Ostravy? (Tak to bylo v kotli s paní Jílkovou...)

+1/0
13.1.2017 15:15

P33a41v34e48l 16M30o14r63a43v74e45c 3852299562488

"Na české železnici se připravuje největší zakázka tohoto století." - a proto server-co-býval-Lupou už není Lupa.

Takhle bombastické a nepravdivé titulky si milé babišoviny strčte někam.Rv

0/−2
13.1.2017 14:59

P40a38u59l 43J93a93r93o39s 2393448490

Co s tim ma spolecne Babis,kromne toho,ze na to musi uvolnit penize.Pochybuji,ze on to vymyslel Moravec.

+1/−1
14.1.2017 8:42

P76a93v43e86l 21M25o76r12a72v73e76c 3152599402138

"babišoviny" = Babišovy noviny.

Od té doby, co je převzal, tak to jde s úrovní z kopce.

Třeba ani tu Lupu už nezískali..

Chápete, Jaros?

0/0
14.1.2017 8:56

P38a41u53l 12J94a18r49o47s 2373818470

Ja jsem Babisovi noviny,nikdy necetl ani nez je koupil,tak nemuzu nic srovnavat.Navic vubec nevim,jestli Babis,ktery vlastni noviny urcuje,co maji psat.

0/0
14.1.2017 13:33

R57a26d67e39k 11N93o13v66a52k 9204303569630

Nevíte nic

0/0
15.1.2017 8:38

P29a19u27l 82J73a62r32o98s 2123908650

Radek

Cetl jsi muj prispevek? Ja tam vubec nepisi,ze neco vim.Na to jsou experti jako Vy;-D

0/0
15.1.2017 8:47

G62a84b37r49i41e37l 55M16a14r72c66e60l 6443430726824

By me zajimalo, jestli se bude rekonstruovat alespon nastupiste a nadchod na hlavnim nadrazi, kdyz budova se modernizovat nebude. Myslim, ze ani na vsechny nastupiste nevede eskalator. Nebo se pletu? Mozna to budou resit ty zminene vytahy v clanku.

0/0
13.1.2017 14:08

J11a92n 87J92e17m83e88l81k84a 1905650

Škoda, že Ostrava neprotlačí nějaký tram2rail. 100 - 120 km/h je trochu jiná káva než 50km/h tramvaje se zastávkama co 200m a nádraží Svinov bez pořádného napojení na MHD.

A okruh kolem města, třeba přes oblast Dolních Vítkovic. Ty koleje tam jsou.

+2/−2
13.1.2017 12:55

J73a58k47u55b 34Č11u75b26a 9650636347

A co bude s retro nádražím Ostrava-Vítkovice?

0/0
13.1.2017 12:37

J63a24k51u90b 61K58o82r48e10c 6794310151243

Tak vzhledem k tomu, že toto století bude ještě cca 83 let trvat, tak bych nepsal že se jedná o největší zakázku tohoto století, ale o doposud největší zakázku tohoto století.

+3/0
13.1.2017 12:31
Foto

M97a58r77i94á54n 63K50y70r80a41l 1545344214354

Vždy když jedu z Prahy, tak mi cesta mezi Svinovem a Hlavním nádražím připadá nekonečná. Teď konečně vím proč :-D

+2/0
13.1.2017 12:02

M42i67r56e26k 47Z67á72v38o92d42n97ý 7292367170278

To jsem zvědav, kdy se na ředu dostane Přerov - Brno. Tento úsek je v tak dezolátním stavu, že vlaky zde v létě musí jezdit 40 km/h. Bere si stát odpovědnost, až se na tomto úseku stane tragédie kdůli neschopnosti trať zrekonstruovat?

+7/0
13.1.2017 11:57

J72i93ř37í 42K41o36c51u97r30e20k 6985834535828

Ono by to chtělo hlavně postavit v úplně nové stopě. Lepit 70-90 ze současné jednokolejky novou druhou kolejí je vyhazování peněz.

+1/0
13.1.2017 12:05

V81á96c65l50a32v 49P80a53l62u83z47g50a 2680652459956

Přerov Brno je v plánu v dohledné době, možná dříve než tato rekonstrukce. Bohužel úřední šiml preferuje variantu rekonstrukce trati na 200 km/h, která zároveň znemožní výstavbu VRT na trati Praha - Brno - Ostrava v úseku Brno-Přerov. Takže skutečné plnohodné VRT se v ČR nedočkáme.

+2/0
13.1.2017 12:21

J35i36ř42í 52K17o47c26u91r79e97k 6895694355158

Tak ono jde především o to, že na současné jednokolejce nebudou příměstské vlaky fungovat. Teda pokud vám nevadí, že příměstský vlak ujede 40 km za 53 minut, zatímco autobus po dálnici to zvládne za 30 minut.

A rekonstruovat současnou trať na 120 nebo na 160 už vyjde nastejno jako na 200. Fakt to nebude na 120 km/h za polovic.

+2/0
13.1.2017 12:39

V47á83c28l55a20v 45P42a78l14u66z45g28a 2400532939896

ale to je to, co se přesně stane. Současná trať se prakticky v původní trase rozšíří a zrychlí a prohlásí za VRT...

http://www.vysokorychlostni-zeleznice.cz/modernizace-trati-brno-prerov/

+1/0
13.1.2017 17:26

J67a85n 61J33e84m71e50l10k74a 1435790

Pokud se tam bude jezdit 200.. no a co.. Hlavně ať se s tím něco dělá, protože 2023 prý končí EU dotace.

0/0
14.1.2017 10:27

Z72d70e34n58ě21k 28F56i45l62i31p 7234541101634

Nejezdi tam jen vlaky s cestujicimi,ale i nakladni co jezdi 100km|h a jde hlavne o propustnost trate.

+1/0
13.1.2017 11:46

P55a32v74e17l 88D16o72m96i88n39i14k 8178115303748

Pět kilometrů? Za miliardy se ušetří kolik minut?Dvě? Tři? Jděte fakt do ř Iti.

+1/−12
13.1.2017 11:46

R42o27m80a75n 64S68t18o78n17e34k 1109823179411

Tento usek tratě je už teď přetižen takže modernizace je nutná

+7/0
13.1.2017 11:51

P67a54v41e61l 69D38o49m75i92n85i37k 8168755803948

Já vím, co je modernizace. Ale taky vím, co to znamená u nás. Vzpomeňme zrovna, jak se modernizovala v Ostravě dálnice - dodnes se pakáž soudí.

0/−1
13.1.2017 11:54

J54i14ř27í 36K70o30c13u42r77e44k 6945474535668

Ona se tam MODERNIZOVALA dálnice? Ona tam před MODERNIZACÍ nějaká dálnice byla?

+4/0
13.1.2017 11:59

P81a88v33e65l 65D30o84m71i54n41i90k 8358665343938

Všichni vědí, že stavěla, ale vy jste si holt musel zamachrovat.

0/0
13.1.2017 12:10

R48o58m92a36n 83S62t30o81n56e45k 1209643229631

stopnout kvuli tomu ivestice do infrastruktury je blbost

0/0
13.1.2017 13:31

M27i74r90o94s18l21a96v 13G50r19o60s19s82m58a84n45n 8452639784

Trať Praha - Ostrava má 350 km. Když se na každých 5 km ušetří 2 minuty, dělá to zkrácení jízdní doby o 2:20. Synergie.

0/0
13.1.2017 21:47

M47i38r85o11s21l69a14v 61Z16i75k29m54u65n71d 6188372657108

A jak byste toho zkrácení chtěl dosáhnout ... Třeba mezi Hlavním nádražím a Libní ...

0/0
14.1.2017 23:45

M39i57r23o96s44l18a82v 75G73r78o70s95s21m10a56n84n 8742349404

Tam už ho dosaženo bylo. Výstavbou Nového spojení za cca 6 miliard.

+1/0
15.1.2017 10:19

M72a78r35t13i58n 89H37a30v64e93l46k74a 8314292444

Na nádraží se štítím sednout na lavici a tak se mu vyhýbám jak jen to jde.

Raději postavte pořádné dálnice, ale co nejvíce na půdorysu existujících cest a nebetonujte další zelenou krajinu.

0/−9
13.1.2017 11:32

P15e15t65r 49N92o77v27o44t94n34y 1891190641

;-D

+1/0
13.1.2017 11:34

M29a96r79t96i82n 95K92y30p14r 2542635164174

Jo, chceme dálnice, ale vlastně je nechceme.;-D Stávající silniční síť vznikla především v 18. a 19. století, je vedena skrze města a vesnice a z 99% je pro přestavbu nevhodná svými parametry. Pokud už nějaká silnice takové parametry má, s překvapením zjistíte že vznikla relativně nedávno a že se s její budoucí přestavbou na dálnici počítalo už při její nedávné stavbě na zelené louce (např. část silnice Litomyšl - Opatovec či silnice Louny - Slaný).

+5/0
13.1.2017 11:45

M86i28r80o36s14l49a76v 75Z93i51k28m34u41n62d 6548442397778

A proč tu dálnici nepostavíte sám, pak jí budete provozovat a inkasovat mýto ....

+1/0
14.1.2017 23:47

M68a80r71t10i66n 23H49a90v34e35l24k11a 8604122424

Nejde o zlepšení pro cestující, ani o společenskou prospěšnost.

Jde o veliké zakázky pro veliké firmy.!

+2/−14
13.1.2017 11:30

M84a89r98t63i68n 30H50a41v88e34l54k60a 8714512424

Ale je tomu tak pánové ..

0/−1
13.1.2017 11:34

J47i85ř73í 75K94o35c45u85r61e66k 6865234245518

Tak zcela určitě by to vydrželo ještě 30-50 roků bez údržby. Že most nemá únostnost pro nákladní vlaky? Nevadí, tak ho objedou ...

+3/0
13.1.2017 11:54

R61o92m90a26n 91S55t72o55n80e70k 1579273499821

diky silnemu provozu jak nakladnich tak i osobnich vlaku je rekonstrukce železnic v ostravě a okoli nutná

+1/0
13.1.2017 13:35

P75e21t61r 76B49ü91r87g37e37r 4847176177490

Do Ostravy se tedy zase chystají lít peníze naveliko. Nezpochybňuji požadavek na rekonstrukci, ale je tohle opravdu ta nejvyšší priorita? Nebylo by vhodnější věnovat tyto nemalé prostředky na řešení mimoúrovňových křížení u přejezdů, kde jsou věčně závory dole a nebo tam, kde dochází k tragickým střetům?

+6/−6
13.1.2017 11:15

J13a46r95e80k 16K36a89l36i41v63o44d79a 7946693901156

Typický pepík (snad nechcete lít prachy do nějaké Ostravy). Mohly se lít skoro 30 let do práglu tak teď by už konečně mohly jít i jinam, ne?

0/0
14.1.2017 3:06

R12a27d76e84k 62N20o49v14a20k 9734323629330

Typický zakomplexovaný cyp

0/0
15.1.2017 8:40

J65a16r19e84k 16K68a18l83i89v51o89d59a 7556443571276

Těší mě, já jsem Jarek.

0/0
16.1.2017 0:46

M96i53r31o95s32l34a66v 39T31i85š91e95r 4909709424142

Mohl by nějaký železničář v diskuzi objasnit, zda má ekonomický smysl rozjíždět na 5 km dlouhém úseku vlak na 120 km/h?

+5/−4
13.1.2017 11:12
Foto

O36n13d75r56e34j 93V88a10l82o30u22s75e85k 4350161757911

Tak dá se očekávát že ne všechny vlaky (+ třeba náklad)

budou na Svinově zastavovat

+10/0
13.1.2017 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.