- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Když byli před 100 a více lety soukromníci na dráze, tak měli své koleje, nádraží lokomotivní i vozový park.
Proč si pan Jančura nepostaví vlastní koleje nebo neodkoupí vlastní zrušené trati například Vranovice - Pohořelice.
Svaz průmyslu a dopravy považuje projekt státní půjčovny vlaků za vysoce rizikový....
Proč to mistře Sůro v článku nezmíníte, nehodí se do krámu?
Koukám, že v našem státě rozhoduje místo úředníků nebo politiků jedna státní firma a hlavně její odboráři.
Zkuste si přečíst článek znovu a pomalu a třeba pochopíte jeho smysl. A vy jste co? Neplatič daní ?
Taky bych měl námět na titulek: "Jan Sůra vyhrál. RegioJet začal jezdit do Brna v časech ČD."
To je škoda, protože to výrazně omezuje konkurenci a vede to k takovým pitomostem jako teď s LEO Expressem, který ruší své spoje, protože na ně nemá dost funkčních vozů.
Tak když někdo chce podnikat ve vlakové dopravě ať si vlaky nakoupí.
Sexy interiery z anglických půjčoven.
https://c2.staticflickr.com/6/5524/9523701667_2226af4fdd_b.jpg
Stejně je to vždy závislé na politicích. Pokud politici neinvestují - jsou v půjčovnách staré vlaky. V Británii jsou v půjčovnách 40 let staré kousky (od BR). (Občas tam jen nacpali víc sedaček). Co liberoprivatizace řeší? Jaký je pak rozdíl proti státnímu dopravci..
Škoda, že se stát takto intenzivně nesnažil v době, kdy ČD byly státním podnikem. Nyní to stejně padlo, protože by to pro ČD znamenalo velký problém. Takže lidí dál budou jezdit repasovanými koženkami a nic se nezmění, protože stejně si železničářská lobby vydupe, že pokud bude nějaká liberalizace, tak to budou takové výstřely do prázdna typu Plzeň - Most.
Železničáři jsou všichni co dělají do železnice, ale chápu je to na Vás moc složité....
Skoro jsem se začal bát, že stát koupí pěkné, moderní vlaky a ty budou jezdit napříč kraji, jako dřív, ke spokojenosti cestujících. Ne, zase si bude kraj honit regioplechovku od Lhoty ke Kotěhůlkám.
Nedivím se Vašemu názoru, který je pokřiven mediálním obrazem tohoto problému, ale faktem je, že ať s půjčovnou nebo bez ní mají cestující k lepším vozům stejně daleko. Ono totiž primárně záleží na tom, co si dá objednatel do podmínek smlouvy nebo zadávací dokumentace. A tam to už bude kraj od kraje jinak...
Nevyhráli odboráři, ale daňový poplatník. A to je sakra rozdíl. Stačí se podívat, jak např. na Slovensku řádí jistý český soukromník. Zabere časovou polohu na lukrativní a vzácné trase, pak se ze dne na den rozhodne nejezdit. Cestující veřejnost má naprosto na háku. Nevidím důvod, proč by daňový poplatník měl toto podporovat zřizováním půjčovny vlaků. Na toto vybrané daně opravdu nemají sloužit.
Tak zase nemíchejme hrušky a brambory... Půjčovna (státní nebo krajská) nebude půjčovat vozy na čistě komerční byznys, ale na to, co bude státem nebo krajem objednáno. Ze dne na den může i v systému objednávky dopravce skončit, ale k tomu má objednatel sankce, aby odchod dopravci "osladil"...
Je to škoda, jeden můj známý mi říkal, že podle ekonomických propočtů, na kterých pracoval jeden kraj, je tohleto řešení (nákup a půjčování vlaků) pro objednavatele dopravy (kraje, případně stát) ekonomičtější, než to stávající. Moc jsem tomu nevěřil, ale pokud je to pravda, tak proč to nezkusit.
Proto paragraf 1 všeho dění na železnici je: Vždycky se to takto dělalo.