Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Italové koupili řecké státní dráhy Trainose. Nikdo jiný je nechtěl

Řecký účetní dvůr v pondělí schválil prodej řeckých drah Trainose italské státní železnici Ferrovie dello Stato (FS). Italský přepravce, který byl jediným uchazečem, jenž předložil závaznou nabídku, zaplatí za Trainose 45 milionů eur (1,2 miliardy Kč).

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V74l96a17d38i21m55i79r 49M27r91a16z 5204812507468

Jen na okraj .. Thessaloniky (Soluň) - Atheny za cca 5 hod. ( 560 km ) .. :-) A vlaky jezdí přesně ..

0/0
18.1.2017 13:25

P41e14t75r 64N90o15v30o89t31n20y 1911440511

Jednou za tři hodiny. Cenu jsem radši ani nehledal. :-)

0/0
18.1.2017 13:40

V72l92a73d33i18m78i37r 78M69r64a19z 5684702657188

kolem 20 € .. :-)

0/0
18.1.2017 14:30
Foto

I29m70r46i57c94h 93S36u28c74h17a89r71s69k31ý 8516473155341

Jedni co jsou zvyklí nic nedělat a v zimě tancovat a druzí co jsou zvyklí nikoho neposlouchat.........;-D;-D;-D

To bude obchod století.

0/−1
17.1.2017 18:14

P88e27t16r 10V71i67n19a57ř 6723183953957

..a ČD bychom mohli prodat leda nějaké partě mykologů, aby si naškrabala tu padesátiletou houbu a plíseň z jejich vlaků.. ;-D

+1/−9
17.1.2017 11:57

R36o22b44e65r80t 62P49r35a35ž32á11k 4558256385240

Houbu máte leda mezi prsty u nohou. Kolik asi vozidel starších padesáti let provozují ČD?

+6/−1
17.1.2017 12:39

P52e19t13r 61V73i47n97a49ř 6233703233457

Všechny? 95%? Jeďte se někdy projet, přeji pevné zdraví.. ;-)

0/−7
17.1.2017 12:57

R57o39b87e93r63t 59P64r59a27ž63á73k 4348246355700

Nemusím se projíždět. Nádraží Praha-Vršovice mám přes ulici.

+2/0
17.1.2017 13:02

E68v17a 64N65o73v46á45k17o11v56á 6781807535274

Blábol. Na trati Praha-Pardubice znám za těch 40 let "skoro každý pražec" a jen slepý nevidí ten pokrok, kolejový svršek, stanice, ale i ty vagony (dokonce i ČD). S "dojetím" vzpomínám na tu špínu za Husáka.

+3/0
17.1.2017 13:55
Foto

M18i81c90h43a63l 10S21m64í19t64k97a 8844494303876

Škoda že to nenapsal Sůra, mohl to dohodit Radimovi. Ten by mohl provozovat pak ten svůj kolotoč po celém Řecku. Tam je teplo, na to je potřeba klimatizace :-)

+4/−3
17.1.2017 11:25

P58e47t12r 56K82o34v24a98ř44í51k 5767492741313

Kdybych tehda vyhral ten dvoumiliardovej jackpot, tak jsem si je mohl koupit. Vzdycky jsem chtel vlacky :)

+14/0
17.1.2017 9:47

R30o27b24e57r57t 69P83r92a79ž96á27k 4878766735110

Tyhle byste nechtěl.

0/−1
17.1.2017 13:04

F65r61a81n36t52i13š71e38k 60N64o68v69á79č43e59k 1384843220291

Jen tak pro zajímavost, když se ta částka 1,2 mld. rozpočítá jen na 2500 km žel. tratě (tedy bez strojů, vybavení, budov, el. sítě), vychází to 480 Kč na metr tratě, takže 240 Kč na metr jedné kolejnice.

Když pak vezmeme, že metr kolejnice váží cca 60 Kg a výkupní cena je 5 Kč/Kg....

Tak vlastně Italové mohou řecké dráhy přinejhorším se ziskem sešrotovat ;-D

+14/−1
17.1.2017 9:35

J66a87n 57K19r28i10e70g44l89e53r 8866984415440

zajimava uvaha a predesilam, ze nejsem expert, ale koupil jenom dopravce nebo i infrastrukturu?

0/0
17.1.2017 11:10

J12a27n 63K98r75i73e65g67l45e86r 8156544965540

jo uz to ctu... provozuje zeleznicni sit

0/0
17.1.2017 11:33
Foto

P42a24v38e56l 17P42o23k71o79r48n61ý 2696634550612

;-D;-D;-D Kouzelná úvaha. Ano, v článku se píše, že provozují i koleje.

Kolik mají asi vagónů a lokomotiv? Jak sleduji vaši úvahu, zkusil jsem zjisti, kolik by se utržilo za šrot z vlaků a vyšlo mi, že za vlaky by se asi tolik netržilo, jako za koleje.

0/0
17.1.2017 11:37

M20a59r93t33i78n 36D56y60t96r50y20c12h 7124874808451

Určitě... A když započteme náklady na demontáž a pokutu za devastaci železniční sítě, tak to bude dělat kolik? :D

To už i Babiš je lepší ekonom

0/−1
17.1.2017 11:39

P61e41t34r 56N84o97v88o53t98n29y 1731690561

A kdo vám dnes dá 5 Kč za kolejnice?

0/0
17.1.2017 12:36

K65a62r12e85l 29Č83e27r50n98ý 6455443812291

Kolik dělají dluhy?

0/0
17.1.2017 14:53

J14i76n80d85ř62i73c39h 37M59i66t75t73e25r 6584285691756

A koleje jsou dvě, takže to vychází ještě líp. 120 kg (600 Kč) za metr.

0/0
17.1.2017 23:14

V92l37a66d16i97m30i46r 41M55r32a27z 5434752227508

a to ještě mají v Řecku většinou železné pražce .. :-)

0/0
18.1.2017 13:16

R38o44m98a53n 19Z27á98g68o92r75a 5784104371562

To je fantazie.....jeden bankrotar koupil druhého bankrotare.

+3/−1
17.1.2017 9:31

A90l33a60n 74Ř34e29p84k62a 4595376

že neměl zájem Jančura :D Mohl konečně provozovat dopravu na celé žel.síti, i když ne u nás a ukázat, jak se to má dělat po Jančurovsku na víc ne jedné trati ;-D

+3/−2
17.1.2017 9:30

P82e52t28r 55N75i18v90n28i21c52k56ý 3812814155287

Nikde jsem neviděl prohlášení, že by Jančura chtěl vlastnit infrastrukturu.

0/0
17.1.2017 9:44

I46g58o37r 23S95v80a31t77o48s 8785528277155

a o ČD by někdo zájem neměl...za kačku? Idealně DB...ale asi i ti Taliani by byli lepší....

+2/−7
17.1.2017 9:01

M29a30r26t77i69n 74R33u33z63i48c40k19a 1322608536617

Byl bych radsi taky pro ty taliany, ale nejradeji pro japonce...

+1/0
17.1.2017 9:15

I47g10o15r 48S31v77a46t13o57s 8415898347255

Japonci by byli urcite fajn - jen aby to nakonec nebyly Cinske statni drahy (nebo tak nejak).... mel jsem tu cest

0/0
17.1.2017 9:34

E15v59a 93N86o22v78á41k10o38v76á 6621847125684

??? Po několikeré zkušenosti s ČSD (Čínské... !;-D) Vám musím oponovat. Je ale pravda, že jsme jezdili jen lůžkovými vagony. Bez problémů a na čas.

0/0
17.1.2017 13:49

J88i62ř88í 71H27o81v46o39r56k91a 8737526802305

A co Grandi Stazioni? Než takové Italy, tak raději si ten "národní klenot" ponechat

0/0
17.1.2017 10:09

P20e39t47r 95N85o30v15o17t50n83y 1171540931

Koupit to tady FS, tak se vam po ČD bude ještě hodně stýskat.

+3/0
17.1.2017 12:31

R66o60b86e36r16t 31P48r69a49ž72á38k 4318456615250

Taky si myslím. Jízda s FS je dost šokantní zážitek.

0/0
17.1.2017 13:03

M86a76r14i75a49n 84K18e64c33h80l63i90b39a50r 3650133519

Před cca 7 lety, když se řecká krize poprvé dostala do popředí, jsem někde četl článek... A ten článek říkal, že řecké státní dráhy jsou tak neefektivní, že by se vyplatilo je zrušit a vozit místo toho zbylé cestující taxíky. Také zmiňoval, že v Řecku probíhají protesty proti jejich privatizaci, ale jsou poněkud předčasné, neboť je nikdo na světě koupit nechce.

No, tak se nakonec kupec našel.

+7/0
17.1.2017 8:39

M21i73r94o54s49l46a78v 84S30u42r83m32a26ř 7576269790422

Italové asi čekali až spadne cena ;-D

+1/0
17.1.2017 8:48

P77a28v48e54l 39M17a89t55o20u85š31e22k 5830457688184

Samozřejmě je otázka, komu by se to tzv. "vyplatilo". Taxikářům jistě ano, ostatním asi těžko. Energeticky je to samozřejmě úplný nesmysl, ale denně se lze přesvědčit o tom, že v současném evropském kapitalismu je možné cokoli.

0/−1
17.1.2017 9:54

J47i91ř93í 95J22i44n65d40r79a 6945449706848

Ne matematicky by se to vyplatilo státu, než platit desetisíce zaměstnanců drah. Ale protože 2/3 z nich by se jinak neuživili tak je lepší nechat na dráze než jim platit podporu.

0/0
17.1.2017 11:24

M47a60r31t17i17n 33K18y86p71r 2772945764154

Energeticky je to úplný nesmysl? A proč myslíte že úplný? Pokud v každém vlaku jede v průměru 10 lidí, tak i při nasazení lehkého motorového vozu je spotřeba na hlavu větší, než když každý cestující pojede sám autem. Vždy jde jen o míru intenzity dopravy, pokud je nízká, pak je energeticky úplný nesmysl vlak.

+2/0
17.1.2017 11:48

M94a17r71i94a73n 31K97e10c13h72l79i21b34a40r 3360543589

Vlak vozící převážně vzduch je šíleně neekologický. I z hlediska životního prostředí se vyplatí až od jistého počtu cestujících.

+1/0
17.1.2017 12:41

D26a71v34i25d 40P90e85c51a 1975964181866

Problém bude, až se zjistí že mají v kolektivní smlouvě 100 odstupných platů.

+6/0
17.1.2017 8:27
Foto

P39a83v69e87l 34P72o86k44o13r88n49ý 2626234520852

Také si pamatuji na ten článek, že pro řecké dráhy by bylo levnější posadit pasažéry do taxíku. Zkusil jsem ho najít, nenašel.

+1/0
17.1.2017 8:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.