Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda Yeti vybavený softwarem pro manipulaci s testy emisí. Informují o tom německá média. Zákazník za automobil v roce 2013 zaplatil 26 499 eur.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e32t97r 56O58t78ý90p54k65a 8622563218422

Problém je zde jiný, oni vědomě lhali kůli ziskům a teď po obrovské pokutě pomalu ale jistě zdražili všechny automobily. Podívejte se na ceny před skandálem a po něm.....hold zákazník to za firemní papaláše zaplatí

+1/0
20.1.2017 7:56

P96e28t33r 66B20á56č90a 8325796145195

Mne nekdo naridit koupit si skodovku, tak si radsi hodim masli.

+1/0
19.1.2017 14:41

J33i94r80k74a 59H21o63n55c16ů 2184704181548

Tak ono by se vlastně nic nestalo...

+2/0
20.1.2017 12:03

J13a35n 69O53p76i45s 3433838632965

Němec němca neodsoudí.[>-]:-P

0/0
19.1.2017 9:06

P38e59t91r 59K55a53l55a71f78a27t87i32č 1638969251

Napadlo mě,že by třeba Singer mohl znovu pomoci automobilkám dalším oslabením koruny-třeba na 30,-Kč/Eur ;-D ..

+1/0
19.1.2017 6:03

M94a53r97t10i15n 33K36a20r77á63s84e85k 9468553448698

Singer, ktery uz trctvrte roku neni v CNB? To je jiste zajimava uvaha, jak bz to mel udelat?

0/−1
19.1.2017 15:21

P34e69t97r 52K25a67l61a18f11a59t45i90č 1898659791

OK, devalvace pokračuje, jen tomu šéfuje jiný sígr. Apropo, pokud někomu vytýkáte detaily, měl by jste sám zapracovat na pravopisu...

0/−1
20.1.2017 6:12

J71i72r37k81a 91H45o83n58c72ů 2124494231948

Ale no tak on to není detail...:-)

0/0
20.1.2017 12:06

J70i67ř18í 26H44r57a63d62e64c 9538107360904

Ten, kdo napíše "by jste", by rozhodně neměl poučovat o pravopisu:-P

Dnes se vám ty příspěvky prostě nepovedly...;-D

0/0
21.1.2017 23:33

K88a97r54e87l 44M29a22z83a23č 3237183736519

Je to prostě podvod a tečka. Ne proto, aby dělali lepší kvalitnější auta, ale proto aby se manažeři víc nažrali!

Co moc nechápu, že VW spolu s dalšími neměl dostatečné páky ovlivnit zavedení nesmyslných limitů pro auta. No pokud neměl, neměl ani podvádět, ale dodržovat je.

+3/−2
18.1.2017 23:44

P34e50t21r 34Č50e74r53m65á47k 9438505299550

O tom jestli to je nebo není podvod nerozhodujete vy, ale příslušné instituce, a ty to vidí jasně - nebyl.

A VW a ostatní výrobci samozřejmě své páky mají, však jim emisní normy vyhovují - jedná se o ekonomický nástroj jak donutit uživatele neustále kupovat nová auta.

0/−1
19.1.2017 13:53

K42a12r26e16l 28M37a54z10a55č 3847133846669

To je nesmyslný argument. Pokud prodávám výrobek s určitými vlastnostmi a on je má v reálu jiné, s tím, že výrobce to ví, tak je to podvod. A pokud se podle těchto vlastností někde vypočítávají nějaké daně, tak je podvod na druhou.

0/−1
20.1.2017 15:16

P29e11t21r 57Č53e10r51m92á32k 9228505399130

To je právě nepochopení věci - parametry které VW u svých výrobků deklaroval také skutečně splňoval. Je to totiž o tom že metodiku zjištění těch parametrů mu nařizuje norma, takže tam neexistuje možnost uvést jakékoliv jinak změřené výsledky. Jinak daně se podle NOx nikde neplatí, takže to npje akorát nesmysl na druhou. R^

0/0
20.1.2017 19:18

M34i82c35h51a63l 14H67r87u86b19o66š 4160937802295

Ja tomu tak nejako stale nerozumiem. Auto v skusobni absolvovalo test, pocas ktoreho sa spravalo presne tak, ako to ten test pre jeho priaznivy vysledok vyzadoval. Z mojho pohladu to je to iste, ako keby som ja siel na test, nenaucil sa uplne vsetko ucivo dostatocne, ale zapasovali by mi otazky a tak som vyhovel, ale po uspesnom absolvovani by skusajuci zistil, ze mam vo vedomostiach medzery a napriek uspesne zvladnutemu testu by ma vyhodili.

+2/0
18.1.2017 22:23

J51a78n 64T18a49r82a54b52a 4536896889509

V zásadě máte pravdu ale je to o dost složitější. V EU se skutečně nemůže nic moc stát, automobilky samy nic neprokazují, vozí auta do autorizovaných zkušeben a ty ověřují, že emise jsou OK. V tom je rozdíl proti USA, kde to deklaruje výrobce, ne zkušebna.

Samozřejmě se může najít soudce, který se chce zviditelnit a rozhodne tak jako v tomto konkrétním případě, což logicky vyšší instance zruší.

0/0
19.1.2017 15:43

J77a62n 20V88a75c75h24u13d71a 7742136317978

to je vidět vlastenec ;-D

0/0
18.1.2017 21:52

T27o77m42á90š 54Z50e59m28a32n 3515528574425

A nebylo by lepší žalovat tu zkušebnu automobilů, že neodhalila, že auto v reálu jede jinak než v laboratorním testu?

0/0
18.1.2017 20:45

L89u29k78á39š 80K61o74h62o89u35t 7758304902409

ne, neměla jak... má předepsaný test a ten auto splnilo... je to problém legislativy nikoliv automobilky či testovacího zařízení

+1/0
18.1.2017 21:16

M78i76r56o75s75l43a19v 32Š15u21l60c 1980484390318

Nejde o pravomocný rozsudek. Je to úlet nějakého soudce - magora. Nevěřím, že bude tento hloupý rozsudek někdy pravomocný.

+3/−6
18.1.2017 20:11

B54o21h66u41m43í85r 94E33l41i92á50š 1551448364522

Proc hloupy..

0/0
18.1.2017 21:37

V65l70a63d20a 79S50i74m74o76n23i32k 3669243663775

Protože tan majitel by musel prokázat, jaká že mu vznikla škoda - podívejte se na ceny ojetin těch aut. Kupodivu stejné.... takže škoda není. A auto splnilo přesně definovaný test, který byl (možná nepříliš logicky) považován za průkazný pro srovnání s reálným provozem.

+1/0
18.1.2017 22:12

L80u22k44á41š 44K23o19h87o56u53t 7838534252819

Já se bavím jak se pranýřuje jeden výrobce jen proto, že se doznal a pomalu se bude hnát téměř k likvidaci. Na druhou stranu se ví o tom, že podvádí prakticky všichni a řeší se jen některé značky, k tomu velmi laxně (alespoň ve srovnání s VW). Navíc se ví, že tyto manipulace posvětili mnohdy samosprávy států v nichž se auta vyrábí jen proto aby "nepoškodili" vlastní průmysl... Ví se to a nic se neděje. Tím spíš mi to čím dál víc připadá jako cílený attack.

Jestli nám všem opravdu tak vadí emise dieselů tak je u OA zakažme plošně a je to, protože je evidentní, že úředníkům (min těm v EU) to zase tak moc nevadí, když to vše jsou informace známé mnoho let dozadu.

http://www.autoforum.cz/zajimavosti/dieselgate-je-blud-normy-k-nicemu-emise-nox-u-aut-se-uz-23-let-nemeni/

+3/−1
18.1.2017 19:51

V34l86a73d94a 61S54i89m45o38n58i79k 3789463883275

Holt není dobré se drát na místo světové jedničky ... třeba taková Takata zaplatí za smrtelně nebezpečné airbagy pakatel - pouhou 1 miliardu dolarů. Potrefené v zásadě všechny japonské automobilky, ale třeba i BMW. U VW je hrozná aféra z toho, že auto splnilo přesně definovaný test, ale v provozu jezdí jinak. Za 18 miliard ?

0/0
18.1.2017 22:15

J20i28ř79í 65S62c22h37w21a13c91h 8388564818166

doufám, že ten důchodce IHNED jak se o tom podvodu dozvěděl, přestal auto používat, aby tu svoji "újmu" minimalizoval. Pokud ji i nadále dobrovolně navyšoval, tak se nejspíše žádná nekonala.

+2/0
18.1.2017 18:58

R65u95d96o59l91f 52B36a57č70k62á22d87y 3445838853602

Vykoupit za původní cenu, to bych taky bral.:-)

https://www.youtube.com/watch?v=V6ouuk6LO4o

0/0
18.1.2017 17:49

J64a76k30u70b 45N34o14v87á61k 8690953750702

To by brali skoro všichni.

0/0
18.1.2017 21:38

P13a32v97e17l 39J72o61n82á29š 5541455899625

Sice jsem žádnou cinknutinu nekoupil, ale cítím se být automobilkou podveden. Nebyla by z toho taky nějaká kačka?:-)

+4/0
18.1.2017 17:13

P57e27t53r 74M77i53c34h51a36l 2610354201692

Já koupil, tak dychtivě čekám. :-)

0/0
18.1.2017 17:28

V40l91a19d97a 32S55i60m86o67n39i23k 3799143203335

Já jsem potrefeného Passat měl tři roky, velmi dobrý vůz. Při prodeji žádná škoda nebyla, cena na aukci jako obvykle podle kilometrů a stavu

0/0
18.1.2017 22:17

P77e45t31r 83M79i82c76h85a43l 2850914521502

Jestli opravdu vznikne precedens, tak se má VW na co těšit.

+4/0
18.1.2017 17:09

L28e75o69š 72M95a69r41š69a73l 5302314882398

Tak to vypadá,že budou odškodněni všichni, kromě nás,:-(

+1/0
18.1.2017 16:48

Z75d88e87n39ě93k 72H42a11n73z90l 1391506402864

A ještě musejí odškodnit psychickou ujmu majitele vozu

+1/0
18.1.2017 16:35

I63v15a74n 21Z40y13k19á67n 9900683509826

To, co se dneska možná ještě nemusí zdát spotřebitelům jako újma na užívání vozu, tak se může rychle změnit v momentě, až nám, majitelům dieselů, začnou házet samosprávy měst takové klacky pod nohy, že nám znemožní vozy využívat ke zcela běžným úkonům a v místech, kde jsme na to byli zvyklí. A to několik let před tím, než by byla životnost našich vozů. Takže budeme mít jízdy schopné vozy, ale nezajedeme s nimi legálně tam, kam bychom chtěli. A důvodem bude, že se zelené mozky budou ohánět tím, jaké všechny možné látky naše vozidlo vypouští. V tomhle kontextu bych pak rozuměl tomu, že se majitelé začnou soudit .. dnes s VW, v budoucnu s dalšími značkami, u nichž vyplave na povrch, že nebylo vše tak dokonale čisté a zelené.

+1/0
18.1.2017 16:14

J44a78n 63T14a24r10a94b49a 4166866979149

to ovšem musíte řešit ve volební místnosti, k tomu je určená

0/0
18.1.2017 16:38
Foto

P90e28t19r 49J54a84n40o31v65s81k77ý 1648970192908

tak nejak nerozumím, cím pán přišel k úhoně... možná jen ta lakavá plná cena za 3 roky používání!?

+2/−1
18.1.2017 16:04

J84i30ř17í 97K28ü88h21r 2370636460686

Pokud prokáže, že si auto vybíral i dle emisí, tak byl nesprávnými udají podveden. Stačí pár svědectví a je to.

0/0
18.1.2017 16:09
Foto

P75e39t55r 89J79a75n16o70v29s21k93ý 1688230152388

znáte někoho, kdo kupuje auto podle tohoto parametru? :))))))))

+1/0
18.1.2017 16:22

Z29d27e61n10ě98k 15D14u18f19e29k 2974884788

Já teda ne:-P

0/0
18.1.2017 16:22

J24i79ř89í 54K12ü84h18r 2100746740126

Nevím. Já znám lidí.

Tady ovšem nejde o mě a mé známé, ale o toho Němce a hlavně o jeho soudce.

0/0
18.1.2017 16:31

A12n57t37o89n79í90n 61S93v91o89b69o93d74a 3634473639702

podle parametrů auto vybírám, ale zrovna emisní to nejsou :-)

+1/0
18.1.2017 17:16

J31o46s70e80f 85Š36á55t48a30v49a 2654371956379

V Německu to může být jinak.Když se tam do některých měst už s menší emisní známkou než 5 nedostanete,tak to na to může uhrát.Že to vybíral podle toho.

0/0
20.1.2017 13:39

P53e51t59r 96Č50e76r24m38á28k 9668145969880

No to právě nemůže protože tu emisní normu to splňuje zcela bez ohledu na kauzu.

0/0
20.1.2017 19:29

T54o85m24á89š 63V31a47l78d38e14r 7303260309

Já vybírám, zapáchající auto rozhodně nechci. A diesel mezi ně patří.:-)

0/−1
20.1.2017 15:22

A81n50t58o50n94í66n 94S61v25o51b25o65d96a 3854553929272

mám originál plynové, takže bych dnes v Praze čistil vzduch :-), jenže mám všude zákaz parkovat v podzemkách, takže dnes jedeme do Prahy starým autem

0/0
20.1.2017 15:32

P13e76t88r 47Č10e62r15m58á11k 9168585589240

Všude ne, jen tam kde jsou líní udělat patřičná opatření, což je pravda velká většina :-/

0/0
20.1.2017 19:23

A47n38t80o30n94í73n 78S76v71o46b11o36d38a 3434983349662

U LPG všude, protože je to u podzemek problém. U CNG skoro všude, třeba parkovací dům na u Černého mostu v Praze je úplný paradox, nemá boční stěny a stejně je tam zákaz vjezdu CNG :-(, pod bytem i kanceláří máme garážová stání s čidly na plyn a odsáváním, zákaz jen pro LPG

0/0
20.1.2017 21:45

P44e90t84r 20Č10e53r37m81á80k 9878535919920

Ani u LPG to není nutnost ale jen lenost, dá se to legislativně splnit. Jinak Čerňák je skutečně učebnicový příklad obecně - dole u IKEA je zákaz vjezd cng/lpg a přitom se podle legislativy vůbec nejedná o podzemní garáže...

0/0
20.1.2017 22:37

A60n45t13o10n14í86n 84S76v90o81b23o50d41a 3394863219702

spíš u Globusu ten starší parkovací dům :-), to je síla. I na letišti mohu parkovat v parkingu C, ale jinde to nejde. S LPG je problém, nikde není standardně odsávání plynu od země, kam padá LPG

0/0
20.1.2017 22:58

P28e16t34r 44Č70e67r72m14á46k 9848535479230

Údaje byly správné, přesně dle normy která určuje jak se mají zjistit, tam není o čem.

+1/0
18.1.2017 18:57

L85u35k84á77š 85S65e33d37l38á22č48e89k 1533197717690

To může být průlomové, protože k tomu došlo na půdě EU.

+1/0
18.1.2017 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.