Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rakouské dráhy vylepšují české vlaky. ČD koupily dalších 47 vozů

Cestování na tuzemské železnici vylepší další ojeté vagóny z majetku rakouských státních drah ÖBB. České dráhy jich u rakouského dopravce nakoupily dalších sedmačtyřicet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a50r74i25á19n 11J95o93s80e67f25í30k 1833191687928

Nově pořízené vozy doplní náš stávající park moderních osobních vozů pro vlaky vyšší kvality, u kterých zaznamenáváme rostoucí zájem cestujících,“

Možná, že kdyby byli všechny vlaky vyšší kvality, zaznamenali by rostoucí zájem všude. Drtivá většina zákazníků ČD tak jezdí v koženkových plečkách, které ani pořádně netopí.

0/0
19.1.2017 13:18

J66i71r64k93a 37D78v18o68ř95á66k 4785540843658

No o to právě jde, že. Ale nemylte se, doby kdy drtivá většina jezdila v plečkách už jsou pryč. Ve vlacích ála CityElefant, slušný vagón z Rakouska, reko vagón nebo aspoň ta Regionova už jezdí pomalu většina.

0/0
20.1.2017 17:56

J21a71n 14J26e83m61e20l74k12a 1765720

Já ty vozy mám celkem rád. A u ČD se mi zdá, že celkem fungují. Horší co udělá zvednutí poplatku za dopravní cestu, které nahrává tramvajím. A v Polsku mají většinu vlaků IC nových. Protože je koupili z dotací EU. Na PKP. Bez půjčoven. Takže i tak se dalo. (Pendolíno, Flirt, Dart) A PKP má slušnou pozici ;-D

+2/0
19.1.2017 9:29

A26n64t62o58n96i95n 50K72a63d52l28c69e25k 9842819421166

Vzdyt proto jsme se od Rakouska trhali, abychom mohli od nich kupovat vyrazene vagony za lacino. No nechapete to?! :-DDD

+2/0
18.1.2017 18:56

M29i51r31e50k 19Z24á56v52o26d66n34ý 7172827910698

No, až bude celková životní úroveň (a s tím spojené i investice do dopravy), tak jako na západě, tak budeme se moci vozit v nových naleštěných vozech. Do té doby jsou i staré rakouské ojetiny na českých kolejích naprostý luxus. Můžeme to vidět u RJ, které má z 90 % v podstatě tytéž vozy, postavil na tom byznys a celkem mu to šlape. Proč? Protože za současné ceny na nic lepšího nemáme. Už nyní lidí mrčí, jak je u nás drahé jízdné, že raději jedou autem. Tak si ještě zvyšme ty ceny 5x a budeme mít i na nové vozy. Tedy pokud tím někdo pojede :)

+2/0
19.1.2017 7:18
Foto

M87i30l20a24n 54L19a97n70g38e80r 3303233915120

Vozíme staré, na západě vyřazované vozy a lidé na vozíku budou mít dalších 40 let smůlu. ČD řeší aspoň u některých vozů přístupnost. Jančura nakupuje výhradně na šrotišti.

+2/−11
18.1.2017 17:10

J87a41n 11H28r14u54z60a 8544318179497

Už jsem se lekl, že ÖBB budou rekonstruovat české vlaky podle první věty v titulku.

+1/0
18.1.2017 16:12

P16a15v80e39l 25S65v79o59b57o81d94a 4737660862952

Snad byste nechtel aby redaktori na idnes ovladali cesky jazyk?

+2/0
18.1.2017 21:20

V30l80a92d69i87m11í63r 50F38i35b32i87g78e46r 5194431971134

No už aby jezdily, třeba nám tu budou taky jezdit lepší vagony. Jezdí tu stará kupátka s novým čalouněním a jednou přijel s otevřenými dveřmi;-(. V minulém roce jezdil spěšňák sice starej motorovej ale fajn, od nováho JŘ jezdí rychlík a je to jako pomsta:-/.

0/0
18.1.2017 16:04

V74o47j14t27ě40c22h 24H50a63n43á29k 8925661441414

To zní jako rychlík do Meziměstí :D

+6/0
18.1.2017 16:17

V34l78a60d61i28m47í52r 64F51i14b91i77g11e23r 5484481951704

Ano to je ON

+1/0
18.1.2017 16:23

V91o48j91t12ě49c80h 54H47a47n29á30k 8455681871554

Kraj má co chtěl. Vybrečel si přímé spojení Prahy a Meziměstí. A nadává na to hodně lidí.

+1/0
18.1.2017 16:29

V70l21a39d81i46m84í37r 94F48i75b36i29g46e48r 5494941801964

Kdyby aspoň nejezdily takové staré ludry když už to vymysleli. Teď aspoň jezdí celý týden 3 vagony, když jezdily jen 2 bylo to z Jaroměře dost našláplé.

+1/0
18.1.2017 19:28

M94i51r91e25k 32Z39á78v16o80d10n32ý 7432167450148

Tak až je budete dávat i na vlaky vyšší kvality, kde zatím nebyl důvod zvyšování počtu zákazníků, tak se prosím ozvěte :)

+1/0
18.1.2017 15:41

M31i39r11e18k 65Z58á84v63o53d52n36ý 7232607180988

pardon ... na vlaky nižší kvality :)

0/0
18.1.2017 15:57

O96n34d48ř48e72j 45N63o55v88á10k 9127394149369

jo jo ... čechy jsou popelnice Evropy ... stále se to opakuje ... ať se to týká oblečení, jídla ... anebo nákupu vagonů ....

+3/−31
18.1.2017 15:26

J72a15n 68H90a25v24r18d48a 2858256471198

jakože vám vadí, že podstatně, podstatně modernější vozy nahradí ty popelnice a extrapopelnice, co tu jezdí na mnoha trasách?

+19/0
18.1.2017 15:30

O86n48d71ř94e25j 27N96o81v13á96k 9937664729679

Vadí mi, že se zase kupují nějaké ojetiny, které na západě už nechtějí ...

A to, že české dráhy nebyly schopny za nějakých 40- 50 let koupit nové vagony - přes ty každoroční mnohamiliardové dotace - je věc jiná .... no jo no ... státní monopol nikdy nebude fungovat ....

0/−17
18.1.2017 15:42

P67a83v21e18l 62S28o80v37i79č47k66a 4326458935892

Koupily se Railjety, Pendolína, City Elefanty, Regio Spidery, Regio Sharkym, Regio/Inter Pantery. Trend je na celém svět+ v jednoptkách. Ze samotných vozů pak vozy Ampz, WRmz a Bmz. Dohromady jsou to stovky vozidel. Tolik k bludu "české dráhy nebyly schopny za nějakých 40- 50 let koupit nové vagony"

+12/0
18.1.2017 15:51

M58a48r33t10i62n 57K24o82ž93í83n 1835416321330

Takže měli místo padesáti ojetých v ceně 10 mio/kus koupit jen deset nových v ceně 50 mio kus?

+12/0
18.1.2017 16:06

J74a20k11u27b 57Š56a33f36a76n62d28a 7385597671341

Až zde budou platy jako v Německu nebo Rakousku a jízdenka bude stát jako tam, pak můžeme mít i stejné vagony. Zatím je to ve větším měřítku nereálné.

+9/0
18.1.2017 17:36

J37o92s81e13f 90G53a58r70g66u19l19a 3529108277340

To si vyřiďte s lidmi, kteří měli ČSD, potažmo ČD, na starost vna přelomu 80/90/2000. V těchto letech byly investice do vozidlového parku minimální.. A že se tenkrát v politice motaly pořádné sumy peněz za prodej státního majetku. Kdyby se tenkrát na to nevykašlali, mohlo to dnes vypadat u nás úplně jinak.

+7/0
18.1.2017 20:04

J77a85n 58J14e15m37e64l14k87a 1465650

Proč s ČD. S politiky, ti musí dát vždy peníze.

+2/0
19.1.2017 9:31

J32i70r69k80a 34D97v56o58ř65á89k 4125380403788

Pryč s žížalami a veverkami. Ať žije mlno!

0/0
20.1.2017 17:52

J25a48n 44B17a48r13t32u18š52k84a 7426781541623

A já myslel že "boom s ojetinami v Česku" už přešel .....

0/−18
18.1.2017 15:24

J95o72s88e93f 66V34o31s86i11c84k84y 4203957516613

Zapopmneli napsat, ze ty vagony byly nakoupeny z dotaci EU. Ja jiz nekolik let jezdim motorakem Regionova, a ten je take z dotaci!

+1/−19
18.1.2017 15:19

M43a74r57t28i35n 89H88a30d95y48s 1427429243286

Kdo koho vylepšuje? Z té první věty v nadpisu to není jasné.

+12/0
18.1.2017 15:11

N84i48k54o52l93a61j 92M11a18l70í16k 5564373470591

Určitě dobrá zpráva. Hodně dobré vagony, které u nás mohou ještě dlouho dobře plnit svou službu, a za tu cenu se to vyplatí.

Aspoň do něčeho Škoda a Antimonopolní úřad nešťourá...

+23/0
18.1.2017 15:08
Foto

T32a37d17e80á55š 18R19y83b60k29a 3727173512928

Škoda umí vozy rekonstruovat/"rekonstruovat" (je to o zášti) - jako výsledky nejsou špatné alespoň v měřítku vozů s rychlostí nad a pro 160km/h, až na nefunkční IS a dveře - primárně takový vůz neumí postavit a aji kdyby ano, tak by stál jeden co třetina téhle zakázky a to i bez klasického českého předražení - protože by si do toho napakovala výzkum (to se dá pochopit a při koupi více vozů by to šlo dolů...) a pak by ho teprve ještě o třetinu preventivně zdražila...

+1/0
18.1.2017 15:21

N54i33k90o17l68a25j 45M40a66l12í88k 5684423660851

No jo, nezbývá než smutně souhlasit. Ale nic jako railjety také neměli a ani nevyvíjeli, a přesto zakázku napadali... takže proto jsem vyjádřil radost, že teďka si to odpustili a nezačli tvrdit, že oni sami zrovna chtěli vyrábět ojeté vagony ;-D

+6/0
18.1.2017 15:32

F21i77l61i50p 69S73m21o35l61a 9677198741647

A kdepak budou jezdit? :-)

0/0
18.1.2017 14:46

M93i32c30h54a50l 17H62i47r24k49a 4677316240913

Po kolejích ...;-)

+6/−1
18.1.2017 14:51

O15n91d86ř75e51j 96N48o51v20á65k 9817294439979

Jenom tam, kde je konkurence .... jinde budou stále jezdti socialistické koženky ...

+1/−11
18.1.2017 15:27

J39a49n 59H50a79v45r44d80a 2448276341148

Tady s vámi souhlasím. Na nekonkurenčních trasách zákazníkům bez možnosti volby ČD kálejí na hlavičky.

Ale jistě byste dle vašeho příspěvku o popelnicích ani nechtěl, aby třeba koupili i na regio rychlíkové trasy podstatně lepší vozy ze zahraničí...

0/−1
18.1.2017 15:34

O48n95d37ř92e29j 55N81o50v29á69k 9797434339679

Za ty peníze a ty mnohamiliardové dotace by už dnes měl být na každé trati nový vůz ... neříkám, že nějaký extra luxus dálkového typu ... ale i na místních tratích by už měly být nové vagony ....

0/−2
18.1.2017 15:44
Foto

P55ř80e20m87y67s87l 29Č49e84j98p 8188807438556

To si nemyslím. Tady do zapadákova na severu jezdí toto: http://www.tyden.cz/obrazek/reg03-13-491d8682e01af.jpg

0/0
18.1.2017 16:18

F35i34l56i69p 50S47m58o51l23a 9277458361477

No, nevím, jestli jsou Regionovy výhra. Sice jsou modernizované, ale podle mě špatně.

+1/0
18.1.2017 17:12
Foto

P91ř77e68m68y25s26l 22Č88e62j69p 8568587458836

Co podle Vás na nich špatné?

+1/0
18.1.2017 17:14

F97i21l37i83p 48S22m35o25l93a 9227208911847

Jsou šíleně hlučné, to je asi největší nedostatek, drncají, úzké uličky u dveří ve vysokopodlažní části vlaku, sedadla jsou s okny šejdrem,... ale jsou nízkopodlažní a záchod se dá použít kdykoliv :-)

+1/−1
18.1.2017 17:19
Foto

P66ř92e51m41y50s37l 71Č25e40j91p 8638307658716

Když je rekonstruovaná trať, tak nedrncají ... a tím se eliminuje i hlučnost.

+3/0
18.1.2017 17:58

V63a10c20l14a63v 60H40a84j42e96k 3236219769

mohu dosvědčit. na dobré trati je hlučnost minimální. Jinak už to tu zaznělo volba ponechyt 810 nebo redina za 25 mega, či desiro nebo Stadler za 80 Mega. Někdy je nutné dát přednost kvantitě.

+1/0
18.1.2017 19:18

J82i56r58k33a 41D13v84o95ř76á14k 4265940563368

Regionovy byly dobré na začátku. Ta poslední série už byla chyba, jsou nasazované na výkony kam se vůbec nehodí. Třeba rychlík ze dvou spojených souprav regionov, chjo.

0/0
20.1.2017 22:50

P94a96v90e84l 90Š68k52v40r22n98a 5868312570724

To nevím, ale vím, kde určitě nebudou - na R Praha - Děčín.

Tam se nejspíš lepších vozů dočkáme až s výběrovým řízením a nástupem konkurence.

+2/0
18.1.2017 15:31

M80i59c54h27a38l 60M87a68r80e68k 2315267803752

Doufejme že to bude co nejdříve...

Ale na druhou stranu radši pojedu R4 v koženkovém snu, než S4 v CityElephantu... :-)

+1/0
18.1.2017 16:00

V94a92c19l16a33v 44H86a50j21e32k 3526339529

konkurence a la Ostrava nebude. Bude.li soutěž bude to zase monopolní dopravce na 10 až 15 let. Ale v soutěži budou nejspíš definovány požadavky na vozový park.

0/−1
18.1.2017 18:56







Najdete na iDNES.cz