Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rakouské dráhy vylepšují české vlaky. ČD koupily dalších 47 vozů

Cestování na tuzemské železnici vylepší další ojeté vagóny z majetku rakouských státních drah ÖBB. České dráhy jich u rakouského dopravce nakoupily dalších sedmačtyřicet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a67r98i83á60n 75J16o44s43e32f91í82k 1143201587738

Nově pořízené vozy doplní náš stávající park moderních osobních vozů pro vlaky vyšší kvality, u kterých zaznamenáváme rostoucí zájem cestujících,“

Možná, že kdyby byli všechny vlaky vyšší kvality, zaznamenali by rostoucí zájem všude. Drtivá většina zákazníků ČD tak jezdí v koženkových plečkách, které ani pořádně netopí.

0/0
19.1.2017 13:18

J71i29r28k77a 44D46v38o95ř83á31k 4485980153888

No o to právě jde, že. Ale nemylte se, doby kdy drtivá většina jezdila v plečkách už jsou pryč. Ve vlacích ála CityElefant, slušný vagón z Rakouska, reko vagón nebo aspoň ta Regionova už jezdí pomalu většina.

0/0
20.1.2017 17:56

J87a70n 59J88e18m81e11l83k97a 1845700

Já ty vozy mám celkem rád. A u ČD se mi zdá, že celkem fungují. Horší co udělá zvednutí poplatku za dopravní cestu, které nahrává tramvajím. A v Polsku mají většinu vlaků IC nových. Protože je koupili z dotací EU. Na PKP. Bez půjčoven. Takže i tak se dalo. (Pendolíno, Flirt, Dart) A PKP má slušnou pozici ;-D

+2/0
19.1.2017 9:29

A86n22t84o76n61i30n 46K71a63d85l37c79e33k 9732779301696

Vzdyt proto jsme se od Rakouska trhali, abychom mohli od nich kupovat vyrazene vagony za lacino. No nechapete to?! :-DDD

+2/0
18.1.2017 18:56

M86i76r54e67k 45Z38á43v14o21d54n30ý 7492907690448

No, až bude celková životní úroveň (a s tím spojené i investice do dopravy), tak jako na západě, tak budeme se moci vozit v nových naleštěných vozech. Do té doby jsou i staré rakouské ojetiny na českých kolejích naprostý luxus. Můžeme to vidět u RJ, které má z 90 % v podstatě tytéž vozy, postavil na tom byznys a celkem mu to šlape. Proč? Protože za současné ceny na nic lepšího nemáme. Už nyní lidí mrčí, jak je u nás drahé jízdné, že raději jedou autem. Tak si ještě zvyšme ty ceny 5x a budeme mít i na nové vozy. Tedy pokud tím někdo pojede :)

+2/0
19.1.2017 7:18
Foto

M30i92l73a59n 26L21a16n68g28e62r 3433353125430

Vozíme staré, na západě vyřazované vozy a lidé na vozíku budou mít dalších 40 let smůlu. ČD řeší aspoň u některých vozů přístupnost. Jančura nakupuje výhradně na šrotišti.

+2/−11
18.1.2017 17:10

J78a65n 43H13r79u23z20a 8184258299757

Už jsem se lekl, že ÖBB budou rekonstruovat české vlaky podle první věty v titulku.

+1/0
18.1.2017 16:12

P56a43v57e18l 90S50v23o93b66o44d13a 4797140702532

Snad byste nechtel aby redaktori na idnes ovladali cesky jazyk?

+2/0
18.1.2017 21:20

V75l69a84d48i81m94í18r 11F77i74b64i15g87e88r 5314191841574

No už aby jezdily, třeba nám tu budou taky jezdit lepší vagony. Jezdí tu stará kupátka s novým čalouněním a jednou přijel s otevřenými dveřmi;-(. V minulém roce jezdil spěšňák sice starej motorovej ale fajn, od nováho JŘ jezdí rychlík a je to jako pomsta:-/.

0/0
18.1.2017 16:04

V39o49j63t71ě21c19h 70H91a21n18á75k 8435611631974

To zní jako rychlík do Meziměstí :D

+6/0
18.1.2017 16:17

V19l68a44d47i40m79í92r 61F35i55b40i26g85e17r 5164761231924

Ano to je ON

+1/0
18.1.2017 16:23

V94o56j40t14ě21c96h 72H39a21n13á95k 8925111411124

Kraj má co chtěl. Vybrečel si přímé spojení Prahy a Meziměstí. A nadává na to hodně lidí.

+1/0
18.1.2017 16:29

V51l88a79d61i74m46í26r 59F55i12b46i65g78e54r 5154141111984

Kdyby aspoň nejezdily takové staré ludry když už to vymysleli. Teď aspoň jezdí celý týden 3 vagony, když jezdily jen 2 bylo to z Jaroměře dost našláplé.

+1/0
18.1.2017 19:28

M29i68r67e51k 78Z64á32v50o66d50n81ý 7582387610398

Tak až je budete dávat i na vlaky vyšší kvality, kde zatím nebyl důvod zvyšování počtu zákazníků, tak se prosím ozvěte :)

+1/0
18.1.2017 15:41

M83i82r64e27k 96Z61á27v57o39d80n57ý 7192597170598

pardon ... na vlaky nižší kvality :)

0/0
18.1.2017 15:57

O65n96d91ř90e12j 21N42o83v47á10k 9957514959599

jo jo ... čechy jsou popelnice Evropy ... stále se to opakuje ... ať se to týká oblečení, jídla ... anebo nákupu vagonů ....

+3/−31
18.1.2017 15:26

J18a72n 52H18a13v48r69d32a 2498836111678

jakože vám vadí, že podstatně, podstatně modernější vozy nahradí ty popelnice a extrapopelnice, co tu jezdí na mnoha trasách?

+19/0
18.1.2017 15:30

O50n20d21ř97e17j 23N89o59v89á26k 9617464699379

Vadí mi, že se zase kupují nějaké ojetiny, které na západě už nechtějí ...

A to, že české dráhy nebyly schopny za nějakých 40- 50 let koupit nové vagony - přes ty každoroční mnohamiliardové dotace - je věc jiná .... no jo no ... státní monopol nikdy nebude fungovat ....

0/−17
18.1.2017 15:42

P72a49v80e78l 95S65o75v60i79č71k84a 4666518135202

Koupily se Railjety, Pendolína, City Elefanty, Regio Spidery, Regio Sharkym, Regio/Inter Pantery. Trend je na celém svět+ v jednoptkách. Ze samotných vozů pak vozy Ampz, WRmz a Bmz. Dohromady jsou to stovky vozidel. Tolik k bludu "české dráhy nebyly schopny za nějakých 40- 50 let koupit nové vagony"

+12/0
18.1.2017 15:51

M94a74r52t17i10n 53K90o72ž36í12n 1885386161980

Takže měli místo padesáti ojetých v ceně 10 mio/kus koupit jen deset nových v ceně 50 mio kus?

+12/0
18.1.2017 16:06

J27a56k90u70b 42Š21a96f81a67n14d14a 7115747581401

Až zde budou platy jako v Německu nebo Rakousku a jízdenka bude stát jako tam, pak můžeme mít i stejné vagony. Zatím je to ve větším měřítku nereálné.

+9/0
18.1.2017 17:36

J35o32s56e47f 55G78a31r86g93u62l36a 3299588177520

To si vyřiďte s lidmi, kteří měli ČSD, potažmo ČD, na starost vna přelomu 80/90/2000. V těchto letech byly investice do vozidlového parku minimální.. A že se tenkrát v politice motaly pořádné sumy peněz za prodej státního majetku. Kdyby se tenkrát na to nevykašlali, mohlo to dnes vypadat u nás úplně jinak.

+7/0
18.1.2017 20:04

J93a76n 47J54e80m53e37l74k80a 1705980

Proč s ČD. S politiky, ti musí dát vždy peníze.

+2/0
19.1.2017 9:31

J96i91r83k12a 95D51v26o24ř95á75k 4655810673538

Pryč s žížalami a veverkami. Ať žije mlno!

0/0
20.1.2017 17:52

J48a35n 14B76a79r84t77u33š60k61a 7196341371133

A já myslel že "boom s ojetinami v Česku" už přešel .....

0/−18
18.1.2017 15:24

J59o81s93e80f 66V84o79s33i93c20k59y 4393767416913

Zapopmneli napsat, ze ty vagony byly nakoupeny z dotaci EU. Ja jiz nekolik let jezdim motorakem Regionova, a ten je take z dotaci!

+1/−19
18.1.2017 15:19

M56a28r20t65i85n 36H15a12d70y13s 1897239293686

Kdo koho vylepšuje? Z té první věty v nadpisu to není jasné.

+12/0
18.1.2017 15:11

N33i50k85o26l88a20j 46M92a71l10í11k 5674673110201

Určitě dobrá zpráva. Hodně dobré vagony, které u nás mohou ještě dlouho dobře plnit svou službu, a za tu cenu se to vyplatí.

Aspoň do něčeho Škoda a Antimonopolní úřad nešťourá...

+23/0
18.1.2017 15:08
Foto

T65a29d55e11á90š 67R14y90b24k70a 3277323762908

Škoda umí vozy rekonstruovat/"rekonstruovat" (je to o zášti) - jako výsledky nejsou špatné alespoň v měřítku vozů s rychlostí nad a pro 160km/h, až na nefunkční IS a dveře - primárně takový vůz neumí postavit a aji kdyby ano, tak by stál jeden co třetina téhle zakázky a to i bez klasického českého předražení - protože by si do toho napakovala výzkum (to se dá pochopit a při koupi více vozů by to šlo dolů...) a pak by ho teprve ještě o třetinu preventivně zdražila...

+1/0
18.1.2017 15:21

N20i62k93o66l13a34j 85M18a52l59í52k 5814203340471

No jo, nezbývá než smutně souhlasit. Ale nic jako railjety také neměli a ani nevyvíjeli, a přesto zakázku napadali... takže proto jsem vyjádřil radost, že teďka si to odpustili a nezačli tvrdit, že oni sami zrovna chtěli vyrábět ojeté vagony ;-D

+6/0
18.1.2017 15:32

F64i84l68i46p 11S60m47o69l67a 9287768641467

A kdepak budou jezdit? :-)

0/0
18.1.2017 14:46

M94i12c27h92a23l 26H80i89r47k72a 4117966840793

Po kolejích ...;-)

+6/−1
18.1.2017 14:51

O21n12d50ř48e85j 92N66o75v16á41k 9637394899599

Jenom tam, kde je konkurence .... jinde budou stále jezdti socialistické koženky ...

+1/−11
18.1.2017 15:27

J25a34n 98H84a56v31r71d57a 2578346871958

Tady s vámi souhlasím. Na nekonkurenčních trasách zákazníkům bez možnosti volby ČD kálejí na hlavičky.

Ale jistě byste dle vašeho příspěvku o popelnicích ani nechtěl, aby třeba koupili i na regio rychlíkové trasy podstatně lepší vozy ze zahraničí...

0/−1
18.1.2017 15:34

O17n66d73ř46e94j 45N13o74v66á58k 9647774389789

Za ty peníze a ty mnohamiliardové dotace by už dnes měl být na každé trati nový vůz ... neříkám, že nějaký extra luxus dálkového typu ... ale i na místních tratích by už měly být nové vagony ....

0/−2
18.1.2017 15:44
Foto

P52ř37e35m21y60s59l 86Č90e40j32p 8488127228386

To si nemyslím. Tady do zapadákova na severu jezdí toto: http://www.tyden.cz/obrazek/reg03-13-491d8682e01af.jpg

0/0
18.1.2017 16:18

F57i48l54i91p 24S96m96o59l19a 9417948681927

No, nevím, jestli jsou Regionovy výhra. Sice jsou modernizované, ale podle mě špatně.

+1/0
18.1.2017 17:12
Foto

P85ř83e57m74y43s17l 28Č51e29j29p 8328237378466

Co podle Vás na nich špatné?

+1/0
18.1.2017 17:14

F30i74l43i24p 55S43m89o46l19a 9207198841247

Jsou šíleně hlučné, to je asi největší nedostatek, drncají, úzké uličky u dveří ve vysokopodlažní části vlaku, sedadla jsou s okny šejdrem,... ale jsou nízkopodlažní a záchod se dá použít kdykoliv :-)

+1/−1
18.1.2017 17:19
Foto

P81ř55e77m25y78s65l 90Č92e14j55p 8738737678146

Když je rekonstruovaná trať, tak nedrncají ... a tím se eliminuje i hlučnost.

+3/0
18.1.2017 17:58

V20a16c29l34a69v 10H69a60j38e44k 3976799229

mohu dosvědčit. na dobré trati je hlučnost minimální. Jinak už to tu zaznělo volba ponechyt 810 nebo redina za 25 mega, či desiro nebo Stadler za 80 Mega. Někdy je nutné dát přednost kvantitě.

+1/0
18.1.2017 19:18

J59i94r47k48a 64D34v32o14ř69á73k 4515160443718

Regionovy byly dobré na začátku. Ta poslední série už byla chyba, jsou nasazované na výkony kam se vůbec nehodí. Třeba rychlík ze dvou spojených souprav regionov, chjo.

0/0
20.1.2017 22:50

P54a36v70e86l 50Š80k75v85r35n12a 5898832250234

To nevím, ale vím, kde určitě nebudou - na R Praha - Děčín.

Tam se nejspíš lepších vozů dočkáme až s výběrovým řízením a nástupem konkurence.

+2/0
18.1.2017 15:31

M21i93c48h80a79l 85M77a43r18e18k 2345197433812

Doufejme že to bude co nejdříve...

Ale na druhou stranu radši pojedu R4 v koženkovém snu, než S4 v CityElephantu... :-)

+1/0
18.1.2017 16:00

V15a45c55l82a62v 65H97a15j12e73k 3216389409

konkurence a la Ostrava nebude. Bude.li soutěž bude to zase monopolní dopravce na 10 až 15 let. Ale v soutěži budou nejspíš definovány požadavky na vozový park.

0/−1
18.1.2017 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.