Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brno to s hyperloopem myslí vážně. Chystá se na studii proveditelnosti

V Brně mají začít ve spolupráci se společností Hyperloop Transportation Technologies (HTT) vypracovávat studii proveditelnosti, která má ukázat, kolik by stálo a co by z právního nebo technického ohledu obnášelo propojit Prahu, Brno a Bratislavu dopravním systémem hyperloop. Tedy futuristickou “trubkou s kapslemi”, která zatím nikde ve světě nebyla vyzkoušena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O52n77d46r34e71j 92V29a89l92o32u11s67e54k 4910561527131

Ještě to nikde nejezdí, a už se bude dělat studie proveditelnosti? Jak je to sakra možné?? Tak na to bych nedal ani pětník natož 11 mega. To je tunel 8-o

0/0
30.1.2017 12:26

T51o83m97á56š 11V73e74l70e11m95a31n 4625505407183

Největší překážka ? Úřady ... nejsou schopni napojit na sebe rakoukou a českou dálnici ... natož něco takového :D

0/0
26.1.2017 11:05

M36i29l19o78š 64Ř68e70h58á27k 8776988317735

Rakouskou a moravskou dálnici.

0/0
26.1.2017 21:47

L34a32d57i19s93l73a17v 16L46a44k51e13r 2713629695956

S tím skvělým hyperloopem má se to asi takto:

Nasreddín hodža se dostavil k sultánovi s nabídkou, že naučí sultánova osla mluvit a zpívat. Sultán nadšeně přivítal tuto myšlenku a stanovil Nasreddínovi mzdu dva zlaťáky týdně. Po nějaké době se kterýsi nedůvěřivec optal Nasreddína: "Hodžo, vím že jsi moudrý člověk, ale jak chceš naučit osla mluvit a zpívat? Zahráváš si se sultánovou přízní. Až zjistí, že ho taháš za nos, krutě tě potrestá."

Nasreddín se usmál. "Příteli, jsem už starý člověk. Buď já, nebo jeden z obou oslů zemře stářím, a tím se věc vyřeší."

A teď prosím ještě tu o hyperloopu ...

+1/0
24.1.2017 0:48

L96a37d51i91s91l41a35v 82L76a87k44e79r 2343799785116

Dočetl jsem k větě "Na původním Muskově příkladu v porovnání hyperloopu mezi Los Angeles a San Franciskem se mluví o desetinových nákladech v porovnání s vysokorychlostní tratí."

To je samozřejmě hoax, náklady odhaduji minimálně na trojnásobek až čtyřnásobek nákladů na vysokorychlostní trať. Také poznámka, že cestování hyperloopem bude zadarmo (a zaplatí se to z reklam, promítaných cestujícím) vyvolala ve mně záchvat veselí.

Celý systém se ještě nedostal ani do zkušební fáze, a už někteří byznysmeni se snaží tahat nás za nos.

+1/0
24.1.2017 0:26

V52í10t 45K78o48u21b68a 6756330124898

Náklady na trať z Brna do Prahy bych viděl někde na úrovni 10-ti násobku Českého rozpočtu podle projektu a cca 30-ti násobek ve zkutečnosti. Bude to nejdražší tunel na světě. V zemi kde vyasfaltovat, nebo vybetonovat 170 km dálnice trvá 7 let si nedovedu takovou stavbu ani představit.

+1/0
21.1.2017 20:42

M83i67r74o91s15l10a62v 30S49u56c39h80y 5920969730410

Držím Brnu palce. Kdo tohle jako první zrealizuje, postaví se na čelo pokroku v dopravě na kontinentální úrovni.

0/0
20.1.2017 19:27

L15u39b36o81š 65H65o49l60í70k 5277900572840

Obávám se, že když se za dvacet let bude chtít brněnský důchodce zajet podívat na Monu Lisu, dokodrcá se Railjetem za hodinu a čtvrt do Vídně a odtamtud to zvládne za hodinku hyperloopem do Paříže...

0/0
20.1.2017 19:01

J68a75k68u89b 50Z50a24c11h 3945396793710

v SAE už začínají budovat první testovací trať a plánují zcela vážně spojit Dubai a Abu Dhabi. V ČR a SK to ztroskotá na přetahování a přehazování problémů z jednoho ministerstva na druhé, neschopnost výkupu pozemků a protesty ekoteroristů a aktivistů co se chtějí zviditelnit ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2017 13:52

M59a38r54t22i29n 52K81l73u79v62á46n95e30k 9342288283243

Totálny nezmysel. Niečo nového nevyskúšaného v krajinách kde bujnie byrokracia a predposratosť? Všetci predsa vedia že jazda vyššou rýchlosťou ako trysk koňa spôsobuje udusenie...

Niesme schopní spraviť jednoduchšie veci ako férovo vykúpiť pozemky pod diaľnicu alebo KIU od povodnych majitelov bez toho aby sme ich okradli. Alebo aspraviŤ z Bratislavskej hlavnej stanice miesto kde sa nebojíte presjsť a nemusíte sa hambiť pred návštevou.

0/0
20.1.2017 8:57

M30a87r19i15á44n 80J80o70s90e51f55í59k 1393201107568

No já nevím. V době koženkového šrotu na kolečkách bych se držel při zemi. Nevyhazoval peníze za takové blbosti jako je studie něco co ještě nikde nejezdí. Začal bych od nejdůležitějších věcí to znamená funkční moderní vlaky a jejich infrastruktura a až nebudeme vědět coby a vše bude fungovat, vymyslel bych něco takového. Nedovedu si představit že budeme Praha Brno létat kapslema rychlostí zvuku a okolo bude jezdit šrot co má být dávno někde na smetišti.

0/−1
19.1.2017 20:48

R19a15d36e93k 47J51a73n19a82t15a 9155396714692

Moderní vlaky u nás jezdí. Na trase Praha-Brno určitě. Ovšem infrastuktura je 40-50 pozadu. Railjet, co může jet 230, tak jede mezi Prahou a Brnem max. 160.

+1/0
20.1.2017 11:59

R26i32c95h86a73r51d 69M66i25c56h73a51l38o10w35s24k49i 1521459495206

Nikoho z nás se to netýká, leda by se nechal zmrazit a poté rozmrazit. Přejme si alespoň fungující rychlou dálnici a vlaky co jezdí těch ušmudlaných 200km/h. To by úplně stačilo na slušné cestování.

+1/0
19.1.2017 18:02

M28i90c33h76a78e23l 10C31h38a74r50v97á31t 9359338623522

Z toho opravdu strach nemám... Dle zkušeností by se první stanice - nádraží, mohlo začít stavět tak za 200 let...;-D

+1/0
19.1.2017 17:11

J45a58n 85M52a89l78ý 1305949234738

Nejsme schopni postavit ani rychlodráhu natož tohle.

+1/0
19.1.2017 13:57

L83u68k64á62š 92N32o58v96á40k 1720205940375

Pokud lidem z tohoto nebude zle, tak by to mohli i využívat. Otázka jestli to bude bezpečný a jestli to člověk dobře snese. Také je důležité, aby takového projekty byli naprosto průhledné ohledně financí. Nejsem si jist, jestli jsme ta pravá země, která by s tím měla začínat. Nemáme v pořádku ani silnice a budeme si tu stavět předražené trubky které nebudeme nakonec moc ani udržovat. Za ty roky rozkrádáni jsme mohli mít teoreticky vlastní vesmírný program.

0/0
19.1.2017 10:37

J69a44n 85V81o32j53t16í73š11e60k 6962171865626

Nedovedu si představit, jak takovej systém navrhnout, aby fungoval (z hlediska fungování systému, technicky to určitě někdo vymyslí). V podstatě tím Prahu s Brnem přiblížíme tak, že čas cestování bude jako u MHD, ale ten systém nemá potřebnou kapacitu, aby spojil dva miliony lidí v Praze (a okolí) s třičtvrtě milionem lidí v Brně (a okolí). Podle čísel v článku by to odvezlo za hodinu nějakejch 2700 lidí, to třeba pražský metro odveze dvěma soupravama (čili za dvě minuty).

+1/0
19.1.2017 9:11

M66a38r21t13i80n 64B48a26r62t73e22k 5577751711373

Kapacitu vyřeší trh. Prostě se cena nastaví tak, aby vozy byly stále plné. Může se pak klidně stát, že si Brňák prostě jen tak skočí do Prahy do divadla či naopak.

+1/−1
19.1.2017 9:32

J92a89n 42V49o30j26t17í13š96e96k 6512161985816

Pak se právě může stát, že kvůli vysoké poptávce cena vyletí někam do závratnejch výšin a celej systém bude vhodnej opravdu jenom na to, aby si bohatí lidé dojeli do divadla. Žádný každodenní dojíždení do práce, žádný ekonomický výhody pro stát. Někdo to tady přirovnal ke Concorde a asi měl pravdu.

+1/−2
19.1.2017 10:06

T17o67m55á15š 68M90o68r28a69v38č40í87k 3537816223685

Tak to by ČR musela mít hodně bohatých lidí, aby zaplnili celou kapacitu každý den.

+1/0
19.1.2017 11:49

L73u77d44v46í17k 70G63a66j66d46o58š34í24k 2155393584492

Aneb jak filuta prodá Brňákům Karlštejn.

Nechce se mi věřit, že ti Moraváci jsou až takoví blbci.

+1/−3
19.1.2017 8:49

J43a54r15o65s52l16a79v 68D74v29o14ř19á41č71e35k 9902378322732

Ohrazuji se : jsem Moravák a myslím si, že nejsem blbec. Problém je v tom, že bl...ci jsou na Brněnské radnici. Co můžete čekat od zelených a sluníčkářů.

+1/0
19.1.2017 9:20

L70u62k73á45š 14N87o48v32á42k 1430145640985

Tož, volíte si je tam vy. :-)

0/0
19.1.2017 10:38

M81i48c19h36a17l 13K31i70e64s77e42l 7509598577346

Chybí mi tam zmínka o Járovi Cimrmanovi, který tuto myšlenku rozpracoval již v roce 1896.

+4/0
19.1.2017 8:30

J73a33n 43D85r81á65b86e85k 6688197108770

"...potřebných třicet lidí (nejdéle ale 5 minut)."

Až tam bude řada dlouhá 5 minut, tak pojede další? ;-D Můžete psát česky?

+1/0
19.1.2017 8:03

M13i82c47h34a70l 64S15e37d91m61í97k 3839345106121

Třeba se toho chytí Jančura a bude se to jmenovat RegioLoop.

+4/0
19.1.2017 7:58

A16l84e40š 93K53o39m23á57r18e10k 5272819428937

Potrubni posta uz tu byla davno....tak se z toho nepo.erte

+1/0
19.1.2017 7:11

J61o50s27e16f 34L28a87n26z 8535711854548

Hyperloop v české kotlině - to vypadá na HYPERTUNEL !

+2/0
19.1.2017 3:12

P30a41v22e35l 59K61o80l62á79č11e37k 9244564472881

Česká kotlina je jiný geografický termín pro označení území Čech, nikoli Moravy. Nechápu, proč se tenhle výraz používá pro označení celé republiky. To je něco jako u nás v Čechách. Morava je od České kotliny oddělena širokým pásem Českomoravské vrchoviny.

+1/−1
19.1.2017 12:32

M35i38l33o52š 82Ř71e42h40á21k 8796768107815

Česká kotlina končí ve východním směru na západní straně Vysočiny.

0/0
26.1.2017 21:49

P24e88t40r 68K18o98m19á81r45e82k 8505653115791

Technicky zajímavý projekt s využitelností analogickou Concordu.

Hlavní problém ale je, že tady v Brně nebude mít kde zastavit, protože tu dalších 100 let nebude žádné nové nádraží...

0/0
18.1.2017 22:25

M24i60c22h12a58l 85B38r62ň87á29k 6294134827878

Ted jde o to, zda je to rentabilni a kolik by to dokazalo denne prepravit lidi. Pokud by bylo technicky vse vyresene, nevim proc do toho nejit. V budovani VRT jsme 40 let za Tapadni Evropou a na standard jejich 90.let se minime dostat nekdy v roce 2040, kdy uz v tech zemich budou budovat treba hyperloopu ci maglevu podobne systemu. Vcelku mi dava smysl tento mezistupen preskocit a rovnou vybudovat neco, co muze byt dalsich klidne 50 let technologicka spicka. Pokud by s tim byl spjaty i rozvoj hogh-tech oboru u nas, jedine dobre. Pouze vysoka pridana hodnota nas vytahne vys. Penize bysme na tyhle investice mely a toto by melo velky presah do ekonomiky.

+9/−1
18.1.2017 21:40

R11a10d54e81k 60J97a48n89a69t68a 9165566384172

Evropa žádné maglevy ani hyperloopy stavět nehodlá. V plánu jsou ovšem další VRT, protože je to efektivní a osvědčená technologie.

+2/0
19.1.2017 0:01

L88u55d81v86í80k 90G27a79j98d76o27š23í53k 2605113214492

Nepochopil jste.

Rentabilní to být nemůže, protože tato technologie je zajímavá jen na extrémní vzdálenosti. Na takové vzdálenosti je celá naše země příliš malá.

Je to stejná hovadina, jako vymýšlet pravidelnou leteckou linku mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. U nás se nevyplatí ani rychlovlak. Natož tohle.

0/0
19.1.2017 8:56

J15a25n 30V79o45j37t68í14š12e40k 6332891525956

Rychlovlak se u nás rozhodně vyplatí.

+1/0
19.1.2017 9:01

M11a56r30t72i41n 46B41a31r90t69e31k 5117761631473

Proč by se to nemělo vyplatit? Spousta lidí cestuje mezi Prahou a Brnem pravidelně a jestli mají strávit ve vlaku 2 a půl hodiny nebo jenom půl hodiny, tak to je pro mnohé zásadní rozdíl

0/0
19.1.2017 9:36

K54a86t87e58ř29i10n41a 17S36l52a27v23í82k78o60v92á 6893555800253

Hlavně to chce dimenzovat i na přepravu vojenské techniky.

0/0
18.1.2017 21:29

M66a33r87t68i73n 17B83a34r60t58e44k 5607151661573

Jsem rád, že taky my umíme být v něčem průkopníci.

0/0
18.1.2017 21:16

T52o44m40á32š 95T69a48t92í29č24e33k 5580512390758

Jj, ve vítání Aštara Šerana jsme dokonce před Německem! :-)

0/0
19.1.2017 0:12

M41a54r95e47k 80D31e98m29č84á22k 9265164566775

I když ve vlaku Praha - Brno většina lidí logicky pojede z Prahy do Brna, je dobře, že se cestou dopravně obslouží i menší města - pak je to veřejná služba, kterou by stát měl podporovat. Hyperloop bych za takovou veřejnou službu nepovažoval, protože z Prahy do Brna by nějaká mezistanice asi nebyla a zastávkové vlaky by kvůli němu bylo potřeba ještě více dotovat kvůli úbytku cestujících. Výsledek by byl, že by Praha i Brno zbohatly a venkov zchudl, tzn. je bez šance, že by se to podařilo někomu prosadit (asi ani kdyby to bylo řešeno jako čistě soukromý projekt, protože nikdo by hyperloop ve své blízkosti nechtěl). Navíc jsme v mírném klimatu, takže napájení solárními panely by bylo neefektivní.

Suma sumárum - čím více vyznavačů slepých cest, tím menší šance na systémové řešení v podobě VRT.

+2/0
18.1.2017 21:04

J18a65n 18V26o30j17t57í58š32e84k 6552271395676

Ono kdyby se lidi z venkova přesunuli do měst, tak by to z ekonomickýho hlediska vůbec nebylo na škodu.

0/0
19.1.2017 9:13

F54i49l58i41p 93N83e26s88p64o66r 6847367538252

Mimochodem HTT se podoba EET ;-)

0/0
18.1.2017 20:56

P54a20v78e63l 91M25o20r57a25v42e30c 3312279812318

Pamatujte, cestování v trubce předvídal už Jára Cimrman!R^

+3/0
18.1.2017 20:47

F20i91l62i90p 41N73e45s63p83o21r 6717607298112

Neopravime radeji silnice a dalnice?

0/−1
18.1.2017 20:44

P50a40v93e63l 41M14o22r15a90v34e24c 3562969342258

Proč? Vyjde to dráž a bude se jezdit pomaleji a nebezpečněji.

+1/−1
18.1.2017 20:46

F21i71l65i44p 66N53e74s31p44o21r 6517197568942

Ne vsichni chteji jezdit do Prahy. Nekdo by rad vystoupil o trochu driv

+1/0
18.1.2017 20:55

M51a29r63t90i56n 73B12a36r67t85e77k 5197151101383

Vy děláte jako by se všude nestavělo jako o život.

0/0
18.1.2017 21:16

T76o84m76á20š 47K72a48p15l26a61n 8563749183583

Berlín/Drážďany/Praha/Brno//Vídeň/Bratislava/Budapešť by byla i celkem vhodná vzhledem k rovným trasám, pakliže by bylo možné nějak využít ochranných prostorů kolem dálnic či železnic (předpokládá se umístění na pylonech, takže to nezabírá až tak prostoru).

A podle kalkulací co si vzpomínám to vycházelo na nějaký malý zlomek investic do třeba železnice a kalkulovaná cena jízdného by mohla být podobná železnici (za předpokladu hodně využívané tratě).

Takže proč ne, tohle bych klidně svými daněmi podpořil, mnohem raději než investice do zrychlení nějakého vlaku v nějakém úseku z 60 na 80 km/h.

+1/0
18.1.2017 20:32

P51e89t94r 64P20o49l14á59k 1647495596238

Tak snad ten prusvih budou platit jen Brnaci a ne i zbytek republiky 8-o

+1/−3
18.1.2017 20:08
Foto

P83e14t79r 66N57o48v74o92t67ň36á73k 1975191313128

Regulace zabijí všecko, boha jeho :-). Já jsem pro stavbu všemi deseti, i kdyby se těch ušmoulaných pár miliard na stavbu, mělo vzít z peněz na řepkové dotace.

+3/−2
18.1.2017 20:04







Najdete na iDNES.cz