Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Brno to s hyperloopem myslí vážně. Chystá se na studii proveditelnosti

V Brně mají začít ve spolupráci se společností Hyperloop Transportation Technologies (HTT) vypracovávat studii proveditelnosti, která má ukázat, kolik by stálo a co by z právního nebo technického ohledu obnášelo propojit Prahu, Brno a Bratislavu dopravním systémem hyperloop. Tedy futuristickou “trubkou s kapslemi”, která zatím nikde ve světě nebyla vyzkoušena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O70n98d61r44e93j 19V31a83l91o26u36s36e81k 4470841457671

Ještě to nikde nejezdí, a už se bude dělat studie proveditelnosti? Jak je to sakra možné?? Tak na to bych nedal ani pětník natož 11 mega. To je tunel 8-o

0/0
30.1.2017 12:26

T41o58m97á43š 82V77e62l70e78m61a40n 4215775817193

Největší překážka ? Úřady ... nejsou schopni napojit na sebe rakoukou a českou dálnici ... natož něco takového :D

0/0
26.1.2017 11:05

M85i55l88o98š 23Ř61e98h54á28k 8936368317545

Rakouskou a moravskou dálnici.

0/0
26.1.2017 21:47

L32a16d13i83s93l25a83v 63L30a85k72e64r 2773669415486

S tím skvělým hyperloopem má se to asi takto:

Nasreddín hodža se dostavil k sultánovi s nabídkou, že naučí sultánova osla mluvit a zpívat. Sultán nadšeně přivítal tuto myšlenku a stanovil Nasreddínovi mzdu dva zlaťáky týdně. Po nějaké době se kterýsi nedůvěřivec optal Nasreddína: "Hodžo, vím že jsi moudrý člověk, ale jak chceš naučit osla mluvit a zpívat? Zahráváš si se sultánovou přízní. Až zjistí, že ho taháš za nos, krutě tě potrestá."

Nasreddín se usmál. "Příteli, jsem už starý člověk. Buď já, nebo jeden z obou oslů zemře stářím, a tím se věc vyřeší."

A teď prosím ještě tu o hyperloopu ...

+1/0
24.1.2017 0:48

L52a31d60i15s57l53a71v 61L38a55k68e27r 2963979885646

Dočetl jsem k větě "Na původním Muskově příkladu v porovnání hyperloopu mezi Los Angeles a San Franciskem se mluví o desetinových nákladech v porovnání s vysokorychlostní tratí."

To je samozřejmě hoax, náklady odhaduji minimálně na trojnásobek až čtyřnásobek nákladů na vysokorychlostní trať. Také poznámka, že cestování hyperloopem bude zadarmo (a zaplatí se to z reklam, promítaných cestujícím) vyvolala ve mně záchvat veselí.

Celý systém se ještě nedostal ani do zkušební fáze, a už někteří byznysmeni se snaží tahat nás za nos.

+1/0
24.1.2017 0:26

V82í36t 49K34o39u33b18a 6936860934128

Náklady na trať z Brna do Prahy bych viděl někde na úrovni 10-ti násobku Českého rozpočtu podle projektu a cca 30-ti násobek ve zkutečnosti. Bude to nejdražší tunel na světě. V zemi kde vyasfaltovat, nebo vybetonovat 170 km dálnice trvá 7 let si nedovedu takovou stavbu ani představit.

+1/0
21.1.2017 20:42

M91i68r22o50s95l30a87v 85S55u83c10h92y 5270589580210

Držím Brnu palce. Kdo tohle jako první zrealizuje, postaví se na čelo pokroku v dopravě na kontinentální úrovni.

0/0
20.1.2017 19:27

L42u85b38o93š 13H88o73l75í23k 5827150982270

Obávám se, že když se za dvacet let bude chtít brněnský důchodce zajet podívat na Monu Lisu, dokodrcá se Railjetem za hodinu a čtvrt do Vídně a odtamtud to zvládne za hodinku hyperloopem do Paříže...

0/0
20.1.2017 19:01

J91a36k96u63b 65Z77a59c45h 3865566753100

v SAE už začínají budovat první testovací trať a plánují zcela vážně spojit Dubai a Abu Dhabi. V ČR a SK to ztroskotá na přetahování a přehazování problémů z jednoho ministerstva na druhé, neschopnost výkupu pozemků a protesty ekoteroristů a aktivistů co se chtějí zviditelnit ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2017 13:52

M76a10r77t37i52n 48K40l22u74v58á81n54e17k 9722978643333

Totálny nezmysel. Niečo nového nevyskúšaného v krajinách kde bujnie byrokracia a predposratosť? Všetci predsa vedia že jazda vyššou rýchlosťou ako trysk koňa spôsobuje udusenie...

Niesme schopní spraviť jednoduchšie veci ako férovo vykúpiť pozemky pod diaľnicu alebo KIU od povodnych majitelov bez toho aby sme ich okradli. Alebo aspraviŤ z Bratislavskej hlavnej stanice miesto kde sa nebojíte presjsť a nemusíte sa hambiť pred návštevou.

0/0
20.1.2017 8:57

M75a30r17i15á79n 56J65o18s66e29f93í92k 1433821497518

No já nevím. V době koženkového šrotu na kolečkách bych se držel při zemi. Nevyhazoval peníze za takové blbosti jako je studie něco co ještě nikde nejezdí. Začal bych od nejdůležitějších věcí to znamená funkční moderní vlaky a jejich infrastruktura a až nebudeme vědět coby a vše bude fungovat, vymyslel bych něco takového. Nedovedu si představit že budeme Praha Brno létat kapslema rychlostí zvuku a okolo bude jezdit šrot co má být dávno někde na smetišti.

0/−1
19.1.2017 20:48

R47a36d88e96k 74J44a54n62a59t86a 9785606484802

Moderní vlaky u nás jezdí. Na trase Praha-Brno určitě. Ovšem infrastuktura je 40-50 pozadu. Railjet, co může jet 230, tak jede mezi Prahou a Brnem max. 160.

+1/0
20.1.2017 11:59

R21i69c85h47a31r32d 10M79i69c94h97a80l85o40w73s91k80i 1641489705666

Nikoho z nás se to netýká, leda by se nechal zmrazit a poté rozmrazit. Přejme si alespoň fungující rychlou dálnici a vlaky co jezdí těch ušmudlaných 200km/h. To by úplně stačilo na slušné cestování.

+1/0
19.1.2017 18:02

M31i59c37h44a78e54l 71C59h27a96r78v38á15t 9799228813722

Z toho opravdu strach nemám... Dle zkušeností by se první stanice - nádraží, mohlo začít stavět tak za 200 let...;-D

+1/0
19.1.2017 17:11

J95a12n 29M24a36l19ý 1365799464738

Nejsme schopni postavit ani rychlodráhu natož tohle.

+1/0
19.1.2017 13:57

L75u29k22á85š 79N82o42v49á12k 1640865920875

Pokud lidem z tohoto nebude zle, tak by to mohli i využívat. Otázka jestli to bude bezpečný a jestli to člověk dobře snese. Také je důležité, aby takového projekty byli naprosto průhledné ohledně financí. Nejsem si jist, jestli jsme ta pravá země, která by s tím měla začínat. Nemáme v pořádku ani silnice a budeme si tu stavět předražené trubky které nebudeme nakonec moc ani udržovat. Za ty roky rozkrádáni jsme mohli mít teoreticky vlastní vesmírný program.

0/0
19.1.2017 10:37

J30a34n 96V45o79j83t17í11š68e21k 6672821745736

Nedovedu si představit, jak takovej systém navrhnout, aby fungoval (z hlediska fungování systému, technicky to určitě někdo vymyslí). V podstatě tím Prahu s Brnem přiblížíme tak, že čas cestování bude jako u MHD, ale ten systém nemá potřebnou kapacitu, aby spojil dva miliony lidí v Praze (a okolí) s třičtvrtě milionem lidí v Brně (a okolí). Podle čísel v článku by to odvezlo za hodinu nějakejch 2700 lidí, to třeba pražský metro odveze dvěma soupravama (čili za dvě minuty).

+1/0
19.1.2017 9:11

M45a11r35t51i74n 34B84a51r76t65e51k 5347961781423

Kapacitu vyřeší trh. Prostě se cena nastaví tak, aby vozy byly stále plné. Může se pak klidně stát, že si Brňák prostě jen tak skočí do Prahy do divadla či naopak.

+1/−1
19.1.2017 9:32

J69a41n 24V36o36j15t83í38š44e66k 6892671275536

Pak se právě může stát, že kvůli vysoké poptávce cena vyletí někam do závratnejch výšin a celej systém bude vhodnej opravdu jenom na to, aby si bohatí lidé dojeli do divadla. Žádný každodenní dojíždení do práce, žádný ekonomický výhody pro stát. Někdo to tady přirovnal ke Concorde a asi měl pravdu.

+1/−2
19.1.2017 10:06

T88o50m14á42š 50M74o19r94a50v22č39í67k 3947826593225

Tak to by ČR musela mít hodně bohatých lidí, aby zaplnili celou kapacitu každý den.

+1/0
19.1.2017 11:49

L23u96d21v66í32k 77G72a43j72d36o33š65í83k 2375833274672

Aneb jak filuta prodá Brňákům Karlštejn.

Nechce se mi věřit, že ti Moraváci jsou až takoví blbci.

+1/−3
19.1.2017 8:49

J20a59r32o58s62l42a95v 87D41v95o21ř65á29č14e64k 9552558382812

Ohrazuji se : jsem Moravák a myslím si, že nejsem blbec. Problém je v tom, že bl...ci jsou na Brněnské radnici. Co můžete čekat od zelených a sluníčkářů.

+1/0
19.1.2017 9:20

L30u27k76á82š 81N63o77v40á45k 1680265550545

Tož, volíte si je tam vy. :-)

0/0
19.1.2017 10:38

M39i20c65h91a12l 27K89i47e58s34e35l 7899408477616

Chybí mi tam zmínka o Járovi Cimrmanovi, který tuto myšlenku rozpracoval již v roce 1896.

+4/0
19.1.2017 8:30

J70a14n 61D29r81á37b87e84k 6898427558740

"...potřebných třicet lidí (nejdéle ale 5 minut)."

Až tam bude řada dlouhá 5 minut, tak pojede další? ;-D Můžete psát česky?

+1/0
19.1.2017 8:03

M79i77c28h56a95l 37S93e19d74m73í53k 3899625366641

Třeba se toho chytí Jančura a bude se to jmenovat RegioLoop.

+4/0
19.1.2017 7:58

A39l78e28š 58K55o72m46á92r83e96k 5222939358577

Potrubni posta uz tu byla davno....tak se z toho nepo.erte

+1/0
19.1.2017 7:11

J81o76s17e22f 84L44a71n77z 8555171424448

Hyperloop v české kotlině - to vypadá na HYPERTUNEL !

+2/0
19.1.2017 3:12

P19a66v60e39l 87K75o91l74á61č30e59k 9624364262341

Česká kotlina je jiný geografický termín pro označení území Čech, nikoli Moravy. Nechápu, proč se tenhle výraz používá pro označení celé republiky. To je něco jako u nás v Čechách. Morava je od České kotliny oddělena širokým pásem Českomoravské vrchoviny.

+1/−1
19.1.2017 12:32

M15i81l63o22š 39Ř80e25h48á25k 8706228557245

Česká kotlina končí ve východním směru na západní straně Vysočiny.

0/0
26.1.2017 21:49

P79e94t16r 49K12o48m40á12r82e26k 8465823155591

Technicky zajímavý projekt s využitelností analogickou Concordu.

Hlavní problém ale je, že tady v Brně nebude mít kde zastavit, protože tu dalších 100 let nebude žádné nové nádraží...

0/0
18.1.2017 22:25

M65i17c24h86a61l 31B17r55ň53á50k 6354774327788

Ted jde o to, zda je to rentabilni a kolik by to dokazalo denne prepravit lidi. Pokud by bylo technicky vse vyresene, nevim proc do toho nejit. V budovani VRT jsme 40 let za Tapadni Evropou a na standard jejich 90.let se minime dostat nekdy v roce 2040, kdy uz v tech zemich budou budovat treba hyperloopu ci maglevu podobne systemu. Vcelku mi dava smysl tento mezistupen preskocit a rovnou vybudovat neco, co muze byt dalsich klidne 50 let technologicka spicka. Pokud by s tim byl spjaty i rozvoj hogh-tech oboru u nas, jedine dobre. Pouze vysoka pridana hodnota nas vytahne vys. Penize bysme na tyhle investice mely a toto by melo velky presah do ekonomiky.

+9/−1
18.1.2017 21:40

R84a44d89e71k 14J78a28n47a49t64a 9565866234842

Evropa žádné maglevy ani hyperloopy stavět nehodlá. V plánu jsou ovšem další VRT, protože je to efektivní a osvědčená technologie.

+2/0
19.1.2017 0:01

L73u78d80v94í92k 97G19a88j59d63o97š68í61k 2575863604952

Nepochopil jste.

Rentabilní to být nemůže, protože tato technologie je zajímavá jen na extrémní vzdálenosti. Na takové vzdálenosti je celá naše země příliš malá.

Je to stejná hovadina, jako vymýšlet pravidelnou leteckou linku mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. U nás se nevyplatí ani rychlovlak. Natož tohle.

0/0
19.1.2017 8:56

J61a23n 61V79o13j41t11í92š43e54k 6852871765466

Rychlovlak se u nás rozhodně vyplatí.

+1/0
19.1.2017 9:01

M96a74r30t41i67n 75B55a96r36t85e86k 5357101211493

Proč by se to nemělo vyplatit? Spousta lidí cestuje mezi Prahou a Brnem pravidelně a jestli mají strávit ve vlaku 2 a půl hodiny nebo jenom půl hodiny, tak to je pro mnohé zásadní rozdíl

0/0
19.1.2017 9:36

K80a59t84e91ř76i95n89a 61S71l21a98v76í63k90o14v74á 6433735740303

Hlavně to chce dimenzovat i na přepravu vojenské techniky.

0/0
18.1.2017 21:29

M32a63r82t66i28n 37B84a66r64t52e26k 5537751911323

Jsem rád, že taky my umíme být v něčem průkopníci.

0/0
18.1.2017 21:16

T15o15m38á90š 54T30a78t39í79č95e63k 5560302720948

Jj, ve vítání Aštara Šerana jsme dokonce před Německem! :-)

0/0
19.1.2017 0:12

M81a59r65e46k 74D59e37m30č18á20k 9765614756145

I když ve vlaku Praha - Brno většina lidí logicky pojede z Prahy do Brna, je dobře, že se cestou dopravně obslouží i menší města - pak je to veřejná služba, kterou by stát měl podporovat. Hyperloop bych za takovou veřejnou službu nepovažoval, protože z Prahy do Brna by nějaká mezistanice asi nebyla a zastávkové vlaky by kvůli němu bylo potřeba ještě více dotovat kvůli úbytku cestujících. Výsledek by byl, že by Praha i Brno zbohatly a venkov zchudl, tzn. je bez šance, že by se to podařilo někomu prosadit (asi ani kdyby to bylo řešeno jako čistě soukromý projekt, protože nikdo by hyperloop ve své blízkosti nechtěl). Navíc jsme v mírném klimatu, takže napájení solárními panely by bylo neefektivní.

Suma sumárum - čím více vyznavačů slepých cest, tím menší šance na systémové řešení v podobě VRT.

+2/0
18.1.2017 21:04

J56a55n 59V19o25j21t52í38š68e46k 6392761435146

Ono kdyby se lidi z venkova přesunuli do měst, tak by to z ekonomickýho hlediska vůbec nebylo na škodu.

0/0
19.1.2017 9:13

F36i47l41i30p 20N44e78s31p71o25r 6367847398542

Mimochodem HTT se podoba EET ;-)

0/0
18.1.2017 20:56

P11a69v45e20l 11M77o13r90a17v10e69c 3632799702168

Pamatujte, cestování v trubce předvídal už Jára Cimrman!R^

+3/0
18.1.2017 20:47

F36i77l37i30p 59N86e14s82p38o30r 6557937228762

Neopravime radeji silnice a dalnice?

0/−1
18.1.2017 20:44

P38a47v98e84l 67M97o23r45a68v41e33c 3122589442498

Proč? Vyjde to dráž a bude se jezdit pomaleji a nebezpečněji.

+1/−1
18.1.2017 20:46

F23i19l73i24p 51N11e18s98p16o12r 6337507828402

Ne vsichni chteji jezdit do Prahy. Nekdo by rad vystoupil o trochu driv

+1/0
18.1.2017 20:55

M36a71r56t57i95n 93B33a41r26t79e84k 5487381641913

Vy děláte jako by se všude nestavělo jako o život.

0/0
18.1.2017 21:16

T61o27m62á11š 34K93a79p41l84a48n 8613859463903

Berlín/Drážďany/Praha/Brno//Vídeň/Bratislava/Budapešť by byla i celkem vhodná vzhledem k rovným trasám, pakliže by bylo možné nějak využít ochranných prostorů kolem dálnic či železnic (předpokládá se umístění na pylonech, takže to nezabírá až tak prostoru).

A podle kalkulací co si vzpomínám to vycházelo na nějaký malý zlomek investic do třeba železnice a kalkulovaná cena jízdného by mohla být podobná železnici (za předpokladu hodně využívané tratě).

Takže proč ne, tohle bych klidně svými daněmi podpořil, mnohem raději než investice do zrychlení nějakého vlaku v nějakém úseku z 60 na 80 km/h.

+1/0
18.1.2017 20:32

P84e60t95r 88P93o84l10á96k 1407115856538

Tak snad ten prusvih budou platit jen Brnaci a ne i zbytek republiky 8-o

+1/−3
18.1.2017 20:08
Foto

P28e84t42r 97N71o25v69o70t51ň19á71k 1325301393128

Regulace zabijí všecko, boha jeho :-). Já jsem pro stavbu všemi deseti, i kdyby se těch ušmoulaných pár miliard na stavbu, mělo vzít z peněz na řepkové dotace.

+3/−2
18.1.2017 20:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.