Diskuse k článku

Brno to s hyperloopem myslí vážně. Chystá se na studii proveditelnosti

V Brně mají začít ve spolupráci se společností Hyperloop Transportation Technologies (HTT) vypracovávat studii proveditelnosti, která má ukázat, kolik by stálo a co by z právního nebo technického ohledu obnášelo propojit Prahu, Brno a Bratislavu dopravním systémem hyperloop. Tedy futuristickou “trubkou s kapslemi”, která zatím nikde ve světě nebyla vyzkoušena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O71n85d44r60e62j 61V61a25l97o78u76s58e21k 4200591227161

Ještě to nikde nejezdí, a už se bude dělat studie proveditelnosti? Jak je to sakra možné?? Tak na to bych nedal ani pětník natož 11 mega. To je tunel 8-o

0/0
30.1.2017 12:26

T34o18m28á63š 79V27e35l93e88m62a56n 4685145517163

Největší překážka ? Úřady ... nejsou schopni napojit na sebe rakoukou a českou dálnici ... natož něco takového :D

0/0
26.1.2017 11:05

M36i65l87o48š 97Ř55e17h56á63k 8356538817545

Rakouskou a moravskou dálnici.

0/0
26.1.2017 21:47

L15a42d95i89s72l66a15v 31L92a32k90e67r 2183659735976

S tím skvělým hyperloopem má se to asi takto:

Nasreddín hodža se dostavil k sultánovi s nabídkou, že naučí sultánova osla mluvit a zpívat. Sultán nadšeně přivítal tuto myšlenku a stanovil Nasreddínovi mzdu dva zlaťáky týdně. Po nějaké době se kterýsi nedůvěřivec optal Nasreddína: "Hodžo, vím že jsi moudrý člověk, ale jak chceš naučit osla mluvit a zpívat? Zahráváš si se sultánovou přízní. Až zjistí, že ho taháš za nos, krutě tě potrestá."

Nasreddín se usmál. "Příteli, jsem už starý člověk. Buď já, nebo jeden z obou oslů zemře stářím, a tím se věc vyřeší."

A teď prosím ještě tu o hyperloopu ...

+1/0
24.1.2017 0:48

L56a92d37i70s32l55a31v 21L24a59k27e61r 2643389365446

Dočetl jsem k větě "Na původním Muskově příkladu v porovnání hyperloopu mezi Los Angeles a San Franciskem se mluví o desetinových nákladech v porovnání s vysokorychlostní tratí."

To je samozřejmě hoax, náklady odhaduji minimálně na trojnásobek až čtyřnásobek nákladů na vysokorychlostní trať. Také poznámka, že cestování hyperloopem bude zadarmo (a zaplatí se to z reklam, promítaných cestujícím) vyvolala ve mně záchvat veselí.

Celý systém se ještě nedostal ani do zkušební fáze, a už někteří byznysmeni se snaží tahat nás za nos.

+1/0
24.1.2017 0:26

V80í88t 56K66o66u94b46a 6466840434438

Náklady na trať z Brna do Prahy bych viděl někde na úrovni 10-ti násobku Českého rozpočtu podle projektu a cca 30-ti násobek ve zkutečnosti. Bude to nejdražší tunel na světě. V zemi kde vyasfaltovat, nebo vybetonovat 170 km dálnice trvá 7 let si nedovedu takovou stavbu ani představit.

+1/0
21.1.2017 20:42

M96i79r89o88s43l58a58v 77S59u54c83h81y 5860739780580

Držím Brnu palce. Kdo tohle jako první zrealizuje, postaví se na čelo pokroku v dopravě na kontinentální úrovni.

0/0
20.1.2017 19:27

L17u87b69o37š 92H64o33l37í76k 5277410472610

Obávám se, že když se za dvacet let bude chtít brněnský důchodce zajet podívat na Monu Lisu, dokodrcá se Railjetem za hodinu a čtvrt do Vídně a odtamtud to zvládne za hodinku hyperloopem do Paříže...

0/0
20.1.2017 19:01

J56a89k84u88b 21Z34a40c33h 3705826123150

v SAE už začínají budovat první testovací trať a plánují zcela vážně spojit Dubai a Abu Dhabi. V ČR a SK to ztroskotá na přetahování a přehazování problémů z jednoho ministerstva na druhé, neschopnost výkupu pozemků a protesty ekoteroristů a aktivistů co se chtějí zviditelnit ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2017 13:52

M59a76r88t96i16n 69K91l87u45v39á57n24e15k 9492418563623

Totálny nezmysel. Niečo nového nevyskúšaného v krajinách kde bujnie byrokracia a predposratosť? Všetci predsa vedia že jazda vyššou rýchlosťou ako trysk koňa spôsobuje udusenie...

Niesme schopní spraviť jednoduchšie veci ako férovo vykúpiť pozemky pod diaľnicu alebo KIU od povodnych majitelov bez toho aby sme ich okradli. Alebo aspraviŤ z Bratislavskej hlavnej stanice miesto kde sa nebojíte presjsť a nemusíte sa hambiť pred návštevou.

0/0
20.1.2017 8:57

M22a25r26i20á26n 12J63o97s92e74f49í47k 1353451147668

No já nevím. V době koženkového šrotu na kolečkách bych se držel při zemi. Nevyhazoval peníze za takové blbosti jako je studie něco co ještě nikde nejezdí. Začal bych od nejdůležitějších věcí to znamená funkční moderní vlaky a jejich infrastruktura a až nebudeme vědět coby a vše bude fungovat, vymyslel bych něco takového. Nedovedu si představit že budeme Praha Brno létat kapslema rychlostí zvuku a okolo bude jezdit šrot co má být dávno někde na smetišti.

0/−1
19.1.2017 20:48

R31a43d87e43k 39J70a57n49a59t26a 9275426704822

Moderní vlaky u nás jezdí. Na trase Praha-Brno určitě. Ovšem infrastuktura je 40-50 pozadu. Railjet, co může jet 230, tak jede mezi Prahou a Brnem max. 160.

+1/0
20.1.2017 11:59

R71i91c83h70a58r66d 85M94i43c73h34a98l22o93w52s49k19i 1921539575826

Nikoho z nás se to netýká, leda by se nechal zmrazit a poté rozmrazit. Přejme si alespoň fungující rychlou dálnici a vlaky co jezdí těch ušmudlaných 200km/h. To by úplně stačilo na slušné cestování.

+1/0
19.1.2017 18:02

M16i53c22h32a50e67l 76C60h10a84r31v37á19t 9129568633632

Z toho opravdu strach nemám... Dle zkušeností by se první stanice - nádraží, mohlo začít stavět tak za 200 let...;-D

+1/0
19.1.2017 17:11

J86a46n 80M36a98l23ý 1185409574628

Nejsme schopni postavit ani rychlodráhu natož tohle.

+1/0
19.1.2017 13:57

L96u19k16á34š 88N22o10v65á47k 1700485170985

Pokud lidem z tohoto nebude zle, tak by to mohli i využívat. Otázka jestli to bude bezpečný a jestli to člověk dobře snese. Také je důležité, aby takového projekty byli naprosto průhledné ohledně financí. Nejsem si jist, jestli jsme ta pravá země, která by s tím měla začínat. Nemáme v pořádku ani silnice a budeme si tu stavět předražené trubky které nebudeme nakonec moc ani udržovat. Za ty roky rozkrádáni jsme mohli mít teoreticky vlastní vesmírný program.

0/0
19.1.2017 10:37

J18a43n 43V88o13j71t12í91š94e85k 6552151165766

Nedovedu si představit, jak takovej systém navrhnout, aby fungoval (z hlediska fungování systému, technicky to určitě někdo vymyslí). V podstatě tím Prahu s Brnem přiblížíme tak, že čas cestování bude jako u MHD, ale ten systém nemá potřebnou kapacitu, aby spojil dva miliony lidí v Praze (a okolí) s třičtvrtě milionem lidí v Brně (a okolí). Podle čísel v článku by to odvezlo za hodinu nějakejch 2700 lidí, to třeba pražský metro odveze dvěma soupravama (čili za dvě minuty).

+1/0
19.1.2017 9:11

M55a16r40t13i90n 92B15a78r50t92e60k 5427241191463

Kapacitu vyřeší trh. Prostě se cena nastaví tak, aby vozy byly stále plné. Může se pak klidně stát, že si Brňák prostě jen tak skočí do Prahy do divadla či naopak.

+1/−1
19.1.2017 9:32

J18a91n 25V79o47j71t92í65š34e15k 6682541705116

Pak se právě může stát, že kvůli vysoké poptávce cena vyletí někam do závratnejch výšin a celej systém bude vhodnej opravdu jenom na to, aby si bohatí lidé dojeli do divadla. Žádný každodenní dojíždení do práce, žádný ekonomický výhody pro stát. Někdo to tady přirovnal ke Concorde a asi měl pravdu.

+1/−2
19.1.2017 10:06

T33o60m28á81š 45M53o58r17a67v56č23í93k 3397926493375

Tak to by ČR musela mít hodně bohatých lidí, aby zaplnili celou kapacitu každý den.

+1/0
19.1.2017 11:49

L69u56d92v54í86k 93G39a34j68d14o62š49í15k 2965323474442

Aneb jak filuta prodá Brňákům Karlštejn.

Nechce se mi věřit, že ti Moraváci jsou až takoví blbci.

+1/−3
19.1.2017 8:49

J77a26r42o41s60l77a64v 86D10v33o68ř65á53č42e98k 9262958452212

Ohrazuji se : jsem Moravák a myslím si, že nejsem blbec. Problém je v tom, že bl...ci jsou na Brněnské radnici. Co můžete čekat od zelených a sluníčkářů.

+1/0
19.1.2017 9:20

L61u25k23á39š 31N92o23v41á90k 1180115690345

Tož, volíte si je tam vy. :-)

0/0
19.1.2017 10:38

M74i59c60h75a16l 95K19i78e37s66e85l 7699698687246

Chybí mi tam zmínka o Járovi Cimrmanovi, který tuto myšlenku rozpracoval již v roce 1896.

+4/0
19.1.2017 8:30

J71a62n 33D19r61á20b85e28k 6638867218480

"...potřebných třicet lidí (nejdéle ale 5 minut)."

Až tam bude řada dlouhá 5 minut, tak pojede další? ;-D Můžete psát česky?

+1/0
19.1.2017 8:03

M46i46c73h78a97l 63S44e89d93m80í32k 3199105366421

Třeba se toho chytí Jančura a bude se to jmenovat RegioLoop.

+4/0
19.1.2017 7:58

A34l57e36š 69K60o34m97á68r37e84k 5912189238887

Potrubni posta uz tu byla davno....tak se z toho nepo.erte

+1/0
19.1.2017 7:11

J40o95s88e94f 57L71a41n62z 8875871164358

Hyperloop v české kotlině - to vypadá na HYPERTUNEL !

+2/0
19.1.2017 3:12

P77a30v89e39l 24K19o34l76á61č69e37k 9264604232471

Česká kotlina je jiný geografický termín pro označení území Čech, nikoli Moravy. Nechápu, proč se tenhle výraz používá pro označení celé republiky. To je něco jako u nás v Čechách. Morava je od České kotliny oddělena širokým pásem Českomoravské vrchoviny.

+1/−1
19.1.2017 12:32

M76i45l92o16š 54Ř30e11h62á84k 8436238527645

Česká kotlina končí ve východním směru na západní straně Vysočiny.

0/0
26.1.2017 21:49

P10e70t69r 48K63o34m56á77r78e97k 8705823835461

Technicky zajímavý projekt s využitelností analogickou Concordu.

Hlavní problém ale je, že tady v Brně nebude mít kde zastavit, protože tu dalších 100 let nebude žádné nové nádraží...

0/0
18.1.2017 22:25

M37i70c68h71a44l 43B33r63ň27á93k 6804604157758

Ted jde o to, zda je to rentabilni a kolik by to dokazalo denne prepravit lidi. Pokud by bylo technicky vse vyresene, nevim proc do toho nejit. V budovani VRT jsme 40 let za Tapadni Evropou a na standard jejich 90.let se minime dostat nekdy v roce 2040, kdy uz v tech zemich budou budovat treba hyperloopu ci maglevu podobne systemu. Vcelku mi dava smysl tento mezistupen preskocit a rovnou vybudovat neco, co muze byt dalsich klidne 50 let technologicka spicka. Pokud by s tim byl spjaty i rozvoj hogh-tech oboru u nas, jedine dobre. Pouze vysoka pridana hodnota nas vytahne vys. Penize bysme na tyhle investice mely a toto by melo velky presah do ekonomiky.

+9/−1
18.1.2017 21:40

R67a14d95e10k 66J69a75n89a98t87a 9625356664692

Evropa žádné maglevy ani hyperloopy stavět nehodlá. V plánu jsou ovšem další VRT, protože je to efektivní a osvědčená technologie.

+2/0
19.1.2017 0:01

L97u47d32v33í70k 83G73a91j26d70o78š18í40k 2465533744672

Nepochopil jste.

Rentabilní to být nemůže, protože tato technologie je zajímavá jen na extrémní vzdálenosti. Na takové vzdálenosti je celá naše země příliš malá.

Je to stejná hovadina, jako vymýšlet pravidelnou leteckou linku mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. U nás se nevyplatí ani rychlovlak. Natož tohle.

0/0
19.1.2017 8:56

J12a29n 79V20o73j11t69í26š23e69k 6462701795196

Rychlovlak se u nás rozhodně vyplatí.

+1/0
19.1.2017 9:01

M18a75r63t65i78n 70B57a89r31t12e74k 5877351301573

Proč by se to nemělo vyplatit? Spousta lidí cestuje mezi Prahou a Brnem pravidelně a jestli mají strávit ve vlaku 2 a půl hodiny nebo jenom půl hodiny, tak to je pro mnohé zásadní rozdíl

0/0
19.1.2017 9:36

K39a39t46e34ř30i60n16a 85S59l34a46v62í17k56o23v36á 6313455600703

Hlavně to chce dimenzovat i na přepravu vojenské techniky.

0/0
18.1.2017 21:29

M41a75r79t73i14n 19B21a96r77t44e84k 5747481671833

Jsem rád, že taky my umíme být v něčem průkopníci.

0/0
18.1.2017 21:16

T40o10m46á59š 57T11a88t14í41č42e18k 5500422170758

Jj, ve vítání Aštara Šerana jsme dokonce před Německem! :-)

0/0
19.1.2017 0:12

O53d51s73t59r25a62n58ě71n29ý 20U48ž19i18v25a48t70e23l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
18.1.2017 21:04

J48a72n 82V35o83j85t13í68š51e71k 6482411945686

Ono kdyby se lidi z venkova přesunuli do měst, tak by to z ekonomickýho hlediska vůbec nebylo na škodu.

0/0
19.1.2017 9:13

F77i88l12i89p 43N11e87s52p30o80r 6387267488192

Mimochodem HTT se podoba EET ;-)

0/0
18.1.2017 20:56

P91a80v88e91l 70M93o11r69a34v49e69c 3652709902728

Pamatujte, cestování v trubce předvídal už Jára Cimrman!R^

+3/0
18.1.2017 20:47

F90i19l39i34p 50N69e29s16p34o15r 6697347958512

Neopravime radeji silnice a dalnice?

0/−1
18.1.2017 20:44

P96a67v46e92l 75M70o82r56a69v10e67c 3182639622308

Proč? Vyjde to dráž a bude se jezdit pomaleji a nebezpečněji.

+1/−1
18.1.2017 20:46

F76i39l95i78p 39N71e97s90p97o48r 6727737638862

Ne vsichni chteji jezdit do Prahy. Nekdo by rad vystoupil o trochu driv

+1/0
18.1.2017 20:55

M11a69r14t27i33n 51B11a29r76t25e11k 5177621681333

Vy děláte jako by se všude nestavělo jako o život.

0/0
18.1.2017 21:16

T82o61m64á53š 14K37a39p37l27a22n 8393989753483

Berlín/Drážďany/Praha/Brno//Vídeň/Bratislava/Budapešť by byla i celkem vhodná vzhledem k rovným trasám, pakliže by bylo možné nějak využít ochranných prostorů kolem dálnic či železnic (předpokládá se umístění na pylonech, takže to nezabírá až tak prostoru).

A podle kalkulací co si vzpomínám to vycházelo na nějaký malý zlomek investic do třeba železnice a kalkulovaná cena jízdného by mohla být podobná železnici (za předpokladu hodně využívané tratě).

Takže proč ne, tohle bych klidně svými daněmi podpořil, mnohem raději než investice do zrychlení nějakého vlaku v nějakém úseku z 60 na 80 km/h.

+1/0
18.1.2017 20:32

P54e13t95r 29P68o68l40á62k 1897405206288

Tak snad ten prusvih budou platit jen Brnaci a ne i zbytek republiky 8-o

+1/−3
18.1.2017 20:08
Foto

P57e61t80r 76N32o18v38o66t24ň86á18k 1305591593718

Regulace zabijí všecko, boha jeho :-). Já jsem pro stavbu všemi deseti, i kdyby se těch ušmoulaných pár miliard na stavbu, mělo vzít z peněz na řepkové dotace.

+3/−2
18.1.2017 20:04



Najdete na iDNES.cz