Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Brno to s hyperloopem myslí vážně. Chystá se na studii proveditelnosti

V Brně mají začít ve spolupráci se společností Hyperloop Transportation Technologies (HTT) vypracovávat studii proveditelnosti, která má ukázat, kolik by stálo a co by z právního nebo technického ohledu obnášelo propojit Prahu, Brno a Bratislavu dopravním systémem hyperloop. Tedy futuristickou “trubkou s kapslemi”, která zatím nikde ve světě nebyla vyzkoušena.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

O13n57d42r43e61j 87V88a42l84o53u12s77e42k 4550371827281

Ještě to nikde nejezdí, a už se bude dělat studie proveditelnosti? Jak je to sakra možné?? Tak na to bych nedal ani pětník natož 11 mega. To je tunel 8-o

0/0
30.1.2017 12:26

T16o52m17á64š 16V50e23l65e14m78a64n 4605305297663

Největší překážka ? Úřady ... nejsou schopni napojit na sebe rakoukou a českou dálnici ... natož něco takového :D

0/0
26.1.2017 11:05

M72i36l97o41š 76Ř14e83h55á38k 8946138257595

Rakouskou a moravskou dálnici.

0/0
26.1.2017 21:47

L87a60d43i93s53l88a21v 79L96a16k28e77r 2563199345816

S tím skvělým hyperloopem má se to asi takto:

Nasreddín hodža se dostavil k sultánovi s nabídkou, že naučí sultánova osla mluvit a zpívat. Sultán nadšeně přivítal tuto myšlenku a stanovil Nasreddínovi mzdu dva zlaťáky týdně. Po nějaké době se kterýsi nedůvěřivec optal Nasreddína: "Hodžo, vím že jsi moudrý člověk, ale jak chceš naučit osla mluvit a zpívat? Zahráváš si se sultánovou přízní. Až zjistí, že ho taháš za nos, krutě tě potrestá."

Nasreddín se usmál. "Příteli, jsem už starý člověk. Buď já, nebo jeden z obou oslů zemře stářím, a tím se věc vyřeší."

A teď prosím ještě tu o hyperloopu ...

+1/0
24.1.2017 0:48

L64a34d44i15s16l57a94v 15L24a60k78e77r 2563149495556

Dočetl jsem k větě "Na původním Muskově příkladu v porovnání hyperloopu mezi Los Angeles a San Franciskem se mluví o desetinových nákladech v porovnání s vysokorychlostní tratí."

To je samozřejmě hoax, náklady odhaduji minimálně na trojnásobek až čtyřnásobek nákladů na vysokorychlostní trať. Také poznámka, že cestování hyperloopem bude zadarmo (a zaplatí se to z reklam, promítaných cestujícím) vyvolala ve mně záchvat veselí.

Celý systém se ještě nedostal ani do zkušební fáze, a už někteří byznysmeni se snaží tahat nás za nos.

+1/0
24.1.2017 0:26

V62í61t 31K19o34u74b48a 6506310604538

Náklady na trať z Brna do Prahy bych viděl někde na úrovni 10-ti násobku Českého rozpočtu podle projektu a cca 30-ti násobek ve zkutečnosti. Bude to nejdražší tunel na světě. V zemi kde vyasfaltovat, nebo vybetonovat 170 km dálnice trvá 7 let si nedovedu takovou stavbu ani představit.

+1/0
21.1.2017 20:42

M58i50r32o52s32l29a31v 92S89u95c66h64y 5820459820250

Držím Brnu palce. Kdo tohle jako první zrealizuje, postaví se na čelo pokroku v dopravě na kontinentální úrovni.

0/0
20.1.2017 19:27

L75u42b17o40š 50H53o65l55í47k 5847580422230

Obávám se, že když se za dvacet let bude chtít brněnský důchodce zajet podívat na Monu Lisu, dokodrcá se Railjetem za hodinu a čtvrt do Vídně a odtamtud to zvládne za hodinku hyperloopem do Paříže...

0/0
20.1.2017 19:01

J12a82k60u57b 16Z72a61c91h 3415566833650

v SAE už začínají budovat první testovací trať a plánují zcela vážně spojit Dubai a Abu Dhabi. V ČR a SK to ztroskotá na přetahování a přehazování problémů z jednoho ministerstva na druhé, neschopnost výkupu pozemků a protesty ekoteroristů a aktivistů co se chtějí zviditelnit ;-D;-D;-D

0/0
20.1.2017 13:52

M17a81r90t78i25n 48K93l57u42v41á20n79e17k 9862128123473

Totálny nezmysel. Niečo nového nevyskúšaného v krajinách kde bujnie byrokracia a predposratosť? Všetci predsa vedia že jazda vyššou rýchlosťou ako trysk koňa spôsobuje udusenie...

Niesme schopní spraviť jednoduchšie veci ako férovo vykúpiť pozemky pod diaľnicu alebo KIU od povodnych majitelov bez toho aby sme ich okradli. Alebo aspraviŤ z Bratislavskej hlavnej stanice miesto kde sa nebojíte presjsť a nemusíte sa hambiť pred návštevou.

0/0
20.1.2017 8:57

M93a88r15i29á20n 38J48o59s90e30f53í51k 1673901757988

No já nevím. V době koženkového šrotu na kolečkách bych se držel při zemi. Nevyhazoval peníze za takové blbosti jako je studie něco co ještě nikde nejezdí. Začal bych od nejdůležitějších věcí to znamená funkční moderní vlaky a jejich infrastruktura a až nebudeme vědět coby a vše bude fungovat, vymyslel bych něco takového. Nedovedu si představit že budeme Praha Brno létat kapslema rychlostí zvuku a okolo bude jezdit šrot co má být dávno někde na smetišti.

0/−1
19.1.2017 20:48

R57a59d73e50k 17J53a36n25a10t13a 9315756734542

Moderní vlaky u nás jezdí. Na trase Praha-Brno určitě. Ovšem infrastuktura je 40-50 pozadu. Railjet, co může jet 230, tak jede mezi Prahou a Brnem max. 160.

+1/0
20.1.2017 11:59

R13i34c67h12a35r36d 73M37i68c31h98a58l71o96w35s66k66i 1411619305426

Nikoho z nás se to netýká, leda by se nechal zmrazit a poté rozmrazit. Přejme si alespoň fungující rychlou dálnici a vlaky co jezdí těch ušmudlaných 200km/h. To by úplně stačilo na slušné cestování.

+1/0
19.1.2017 18:02

M46i94c58h20a77e87l 11C97h43a63r92v56á65t 9629508253412

Z toho opravdu strach nemám... Dle zkušeností by se první stanice - nádraží, mohlo začít stavět tak za 200 let...;-D

+1/0
19.1.2017 17:11

J26a47n 40M35a59l25ý 1775199284688

Nejsme schopni postavit ani rychlodráhu natož tohle.

+1/0
19.1.2017 13:57

L57u68k50á10š 43N37o59v54á24k 1880245330385

Pokud lidem z tohoto nebude zle, tak by to mohli i využívat. Otázka jestli to bude bezpečný a jestli to člověk dobře snese. Také je důležité, aby takového projekty byli naprosto průhledné ohledně financí. Nejsem si jist, jestli jsme ta pravá země, která by s tím měla začínat. Nemáme v pořádku ani silnice a budeme si tu stavět předražené trubky které nebudeme nakonec moc ani udržovat. Za ty roky rozkrádáni jsme mohli mít teoreticky vlastní vesmírný program.

0/0
19.1.2017 10:37

J40a72n 75V74o42j94t30í80š93e49k 6282111365696

Nedovedu si představit, jak takovej systém navrhnout, aby fungoval (z hlediska fungování systému, technicky to určitě někdo vymyslí). V podstatě tím Prahu s Brnem přiblížíme tak, že čas cestování bude jako u MHD, ale ten systém nemá potřebnou kapacitu, aby spojil dva miliony lidí v Praze (a okolí) s třičtvrtě milionem lidí v Brně (a okolí). Podle čísel v článku by to odvezlo za hodinu nějakejch 2700 lidí, to třeba pražský metro odveze dvěma soupravama (čili za dvě minuty).

+1/0
19.1.2017 9:11

M26a67r84t40i51n 29B29a60r97t98e36k 5427111511733

Kapacitu vyřeší trh. Prostě se cena nastaví tak, aby vozy byly stále plné. Může se pak klidně stát, že si Brňák prostě jen tak skočí do Prahy do divadla či naopak.

+1/−1
19.1.2017 9:32

J36a91n 13V85o74j64t59í27š29e56k 6382341295396

Pak se právě může stát, že kvůli vysoké poptávce cena vyletí někam do závratnejch výšin a celej systém bude vhodnej opravdu jenom na to, aby si bohatí lidé dojeli do divadla. Žádný každodenní dojíždení do práce, žádný ekonomický výhody pro stát. Někdo to tady přirovnal ke Concorde a asi měl pravdu.

+1/−2
19.1.2017 10:06

T67o24m39á26š 68M73o23r71a68v93č72í39k 3407456423735

Tak to by ČR musela mít hodně bohatých lidí, aby zaplnili celou kapacitu každý den.

+1/0
19.1.2017 11:49

L89u31d93v88í89k 63G53a45j75d52o95š20í56k 2165313894612

Aneb jak filuta prodá Brňákům Karlštejn.

Nechce se mi věřit, že ti Moraváci jsou až takoví blbci.

+1/−3
19.1.2017 8:49

J45a67r82o66s67l87a79v 14D41v28o72ř55á38č32e85k 9362978622482

Ohrazuji se : jsem Moravák a myslím si, že nejsem blbec. Problém je v tom, že bl...ci jsou na Brněnské radnici. Co můžete čekat od zelených a sluníčkářů.

+1/0
19.1.2017 9:20

L43u65k84á31š 47N86o29v58á27k 1170495770425

Tož, volíte si je tam vy. :-)

0/0
19.1.2017 10:38

M36i71c56h78a73l 85K20i26e61s69e27l 7179248237896

Chybí mi tam zmínka o Járovi Cimrmanovi, který tuto myšlenku rozpracoval již v roce 1896.

+4/0
19.1.2017 8:30

J25a97n 56D18r72á65b14e39k 6978797628180

"...potřebných třicet lidí (nejdéle ale 5 minut)."

Až tam bude řada dlouhá 5 minut, tak pojede další? ;-D Můžete psát česky?

+1/0
19.1.2017 8:03

M50i79c39h35a98l 91S10e97d59m57í10k 3269805116771

Třeba se toho chytí Jančura a bude se to jmenovat RegioLoop.

+4/0
19.1.2017 7:58

A25l57e70š 17K57o70m31á11r19e44k 5832739128387

Potrubni posta uz tu byla davno....tak se z toho nepo.erte

+1/0
19.1.2017 7:11

J91o93s70e32f 15L80a89n62z 8775271194648

Hyperloop v české kotlině - to vypadá na HYPERTUNEL !

+2/0
19.1.2017 3:12

P64a88v98e26l 55K39o56l18á43č31e49k 9184414162411

Česká kotlina je jiný geografický termín pro označení území Čech, nikoli Moravy. Nechápu, proč se tenhle výraz používá pro označení celé republiky. To je něco jako u nás v Čechách. Morava je od České kotliny oddělena širokým pásem Českomoravské vrchoviny.

+1/−1
19.1.2017 12:32

M45i55l61o95š 62Ř18e14h88á34k 8946448897475

Česká kotlina končí ve východním směru na západní straně Vysočiny.

0/0
26.1.2017 21:49

P98e96t47r 16K51o67m71á14r55e78k 8865743395791

Technicky zajímavý projekt s využitelností analogickou Concordu.

Hlavní problém ale je, že tady v Brně nebude mít kde zastavit, protože tu dalších 100 let nebude žádné nové nádraží...

0/0
18.1.2017 22:25

M87i82c61h63a90l 68B35r38ň65á24k 6194154747408

Ted jde o to, zda je to rentabilni a kolik by to dokazalo denne prepravit lidi. Pokud by bylo technicky vse vyresene, nevim proc do toho nejit. V budovani VRT jsme 40 let za Tapadni Evropou a na standard jejich 90.let se minime dostat nekdy v roce 2040, kdy uz v tech zemich budou budovat treba hyperloopu ci maglevu podobne systemu. Vcelku mi dava smysl tento mezistupen preskocit a rovnou vybudovat neco, co muze byt dalsich klidne 50 let technologicka spicka. Pokud by s tim byl spjaty i rozvoj hogh-tech oboru u nas, jedine dobre. Pouze vysoka pridana hodnota nas vytahne vys. Penize bysme na tyhle investice mely a toto by melo velky presah do ekonomiky.

+9/−1
18.1.2017 21:40

R93a63d35e17k 40J59a69n37a79t80a 9465376604612

Evropa žádné maglevy ani hyperloopy stavět nehodlá. V plánu jsou ovšem další VRT, protože je to efektivní a osvědčená technologie.

+2/0
19.1.2017 0:01

L58u79d31v25í74k 34G51a34j43d35o19š61í81k 2845873424402

Nepochopil jste.

Rentabilní to být nemůže, protože tato technologie je zajímavá jen na extrémní vzdálenosti. Na takové vzdálenosti je celá naše země příliš malá.

Je to stejná hovadina, jako vymýšlet pravidelnou leteckou linku mezi Hradcem Králové a Pardubicemi. U nás se nevyplatí ani rychlovlak. Natož tohle.

0/0
19.1.2017 8:56

J21a73n 17V77o47j48t36í14š12e10k 6172461345136

Rychlovlak se u nás rozhodně vyplatí.

+1/0
19.1.2017 9:01

M38a19r54t16i50n 49B84a62r49t95e67k 5547731351543

Proč by se to nemělo vyplatit? Spousta lidí cestuje mezi Prahou a Brnem pravidelně a jestli mají strávit ve vlaku 2 a půl hodiny nebo jenom půl hodiny, tak to je pro mnohé zásadní rozdíl

0/0
19.1.2017 9:36

K71a37t95e67ř16i38n58a 23S23l31a75v28í24k66o87v27á 6313145250643

Hlavně to chce dimenzovat i na přepravu vojenské techniky.

0/0
18.1.2017 21:29

M54a40r44t12i78n 89B25a15r62t14e21k 5927641761153

Jsem rád, že taky my umíme být v něčem průkopníci.

0/0
18.1.2017 21:16

T42o10m17á74š 89T25a86t78í86č35e81k 5950442280918

Jj, ve vítání Aštara Šerana jsme dokonce před Německem! :-)

0/0
19.1.2017 0:12

M52a89r28e93k 20D68e57m16č52á10k 9755544126305

I když ve vlaku Praha - Brno většina lidí logicky pojede z Prahy do Brna, je dobře, že se cestou dopravně obslouží i menší města - pak je to veřejná služba, kterou by stát měl podporovat. Hyperloop bych za takovou veřejnou službu nepovažoval, protože z Prahy do Brna by nějaká mezistanice asi nebyla a zastávkové vlaky by kvůli němu bylo potřeba ještě více dotovat kvůli úbytku cestujících. Výsledek by byl, že by Praha i Brno zbohatly a venkov zchudl, tzn. je bez šance, že by se to podařilo někomu prosadit (asi ani kdyby to bylo řešeno jako čistě soukromý projekt, protože nikdo by hyperloop ve své blízkosti nechtěl). Navíc jsme v mírném klimatu, takže napájení solárními panely by bylo neefektivní.

Suma sumárum - čím více vyznavačů slepých cest, tím menší šance na systémové řešení v podobě VRT.

+2/0
18.1.2017 21:04

J66a98n 22V81o66j79t51í41š88e37k 6842661155616

Ono kdyby se lidi z venkova přesunuli do měst, tak by to z ekonomickýho hlediska vůbec nebylo na škodu.

0/0
19.1.2017 9:13

F15i43l70i33p 62N72e84s26p81o94r 6287987898982

Mimochodem HTT se podoba EET ;-)

0/0
18.1.2017 20:56

P41a30v87e93l 30M78o74r52a25v26e91c 3862129242148

Pamatujte, cestování v trubce předvídal už Jára Cimrman!R^

+3/0
18.1.2017 20:47

F61i88l57i62p 23N44e29s47p12o68r 6847477708792

Neopravime radeji silnice a dalnice?

0/−1
18.1.2017 20:44

P23a90v66e47l 31M52o93r17a15v91e61c 3462889512838

Proč? Vyjde to dráž a bude se jezdit pomaleji a nebezpečněji.

+1/−1
18.1.2017 20:46

F30i48l67i33p 37N33e42s14p64o70r 6617387618122

Ne vsichni chteji jezdit do Prahy. Nekdo by rad vystoupil o trochu driv

+1/0
18.1.2017 20:55

M56a58r98t60i60n 57B77a70r43t18e17k 5977681361213

Vy děláte jako by se všude nestavělo jako o život.

0/0
18.1.2017 21:16

T73o71m59á97š 97K43a44p57l23a38n 8743579303153

Berlín/Drážďany/Praha/Brno//Vídeň/Bratislava/Budapešť by byla i celkem vhodná vzhledem k rovným trasám, pakliže by bylo možné nějak využít ochranných prostorů kolem dálnic či železnic (předpokládá se umístění na pylonech, takže to nezabírá až tak prostoru).

A podle kalkulací co si vzpomínám to vycházelo na nějaký malý zlomek investic do třeba železnice a kalkulovaná cena jízdného by mohla být podobná železnici (za předpokladu hodně využívané tratě).

Takže proč ne, tohle bych klidně svými daněmi podpořil, mnohem raději než investice do zrychlení nějakého vlaku v nějakém úseku z 60 na 80 km/h.

+1/0
18.1.2017 20:32

P18e68t50r 46P57o16l40á10k 1877205796498

Tak snad ten prusvih budou platit jen Brnaci a ne i zbytek republiky 8-o

+1/−3
18.1.2017 20:08
Foto

P22e41t69r 63N10o22v68o42t14ň71á62k 1935261533438

Regulace zabijí všecko, boha jeho :-). Já jsem pro stavbu všemi deseti, i kdyby se těch ušmoulaných pár miliard na stavbu, mělo vzít z peněz na řepkové dotace.

+3/−2
18.1.2017 20:04







Najdete na iDNES.cz