- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Docela by mne zajímalo, jak rychle by tu ten vlak mohl být, pokud by se nemuselo zboží během cesty překládat kvůli rozchodům ? Pokud by to ubralo několik dní, myslím, že by Číňani klidně investovali do vyřešení problému.
Británie si Čínu "předchází". U nás tady chytří diskutující nadávají vládě a prezidentovi za kontakty s Čínou. Někde bude chyba, a asi to nebude v britské vládě a jejím premiérovi.
nenadává se za kontakt s čínou, nadává se že prezident i vláda prosazují čínské zájmy v česku, místo českých zájmů v číně.
Zapomínáte komu patří Suez a Gibraltar, to si pište že se budou Britům chtít zavděčit, aby většina zboží, která jde po moři, nemusela obeplouvat Afriku :D
O čtyři pětiny levnější než letecká doprava? Tomu nevěřím, to by se správci cesty museli vzdát poplatků, nebo to berou pro náklad typu olověného závaží.
Nevím jak jinde, ale u nas železniční poplatky závisí i na hmotnosti vlaku.
Chtěl bych upozornit na fakt, kdy z Číny, tj. ze země mimo EU a mimo Evropu vůbec přijede nákladní vlak, zatímco u nás až do loňského roku nebylo přímé vlakové spojení (myšleno nákladní) z Antverp do ČR. Takhle nějak si představují volný pohyb osob, zboží, služeb a financí.
1. ten vlak minul českou republiku
2. čínani zneužívají demokratických svobod k budování své diktatury.
Takže většina velkých států čile s Čínou obchoduje , ale u nás se proti takovému "kšeftu" všemožně a vehementně "bojuje"
obchodovat a lézt do zadku je rozdíl, zvládáme hlavně to druhé :-(
Po Brexitu bude vstupem Číny do Evropy Polsko, což již dnes z části je. Velká Británie je nevhodná svým umístěním, vlak projede celou Evropu a skončí prázdný na ostrově :-)