Diskuze
AC/DC na dráze za 79 miliard. Železnici čeká velké přepínání elektřiny
Děkujeme za pochopení.
M41i41l36a11n 10V77o56t90a67v49a
vzpomínám si ze školy na mou otázku. Proč se to nesjednotí? odpověď byla. To by nikdo nikdy nezaplatil. Snad ještě paní učitelka žije, abych jí to přeposlal :-)
J74a91n 25W35a48c31l14a37v
... Dosud v Česku existují čtyři různé napájecí soustavy. ... Pane Sůro, v ČR existují DVĚ napácí soustavy. 3 kV DC (stejnosměrná) a 25 kV AC (střídavá). Zbývající dvě jsou lokální tratě v pohraničí, nebo krátké úseky u hranic, aby se nemusel přepínat (přepřahat) přímo na čáře (Břeclav ...)
Ty brát do úvahy nemá smysl, protože je nikdo předělávat NEBUDE.
V65á13c86l58a36v 17S77v64o81b92o50d42a
A co tramvaje? Ty jezdí na stejnosměrné napětí,(nevím kolik voltů). Tady nejde odělat změna na střídavé napětí?
D75a40l18i52b58o62r 66R78o10z50s38y54p76a74l
Už jsem myslel, že je to něco o té australské kapele a ono je to o trolejích
J91o98s90e19f 73Č97i41h43á43k
Za 79 miliard budou na drahách koncertovat do konce života
J86a34r23o78s83l16a87v 86K52o35m93o59ň
při jejich stáří ti už dlouho být nemusí Navíc s Axlem z Guns
J76i69ř21í 32V40o83l63e57k
Otázka nezní kdy se to uskuteční, ale proč se to neudělalo už dávno.
M19i68c40h59a60e58l 33C68h85a61r31v42á95t
Hmm.. Před nějakou dobou jsem viděl v rakousku linky VN, na jejichž sloupech byly jen dva silové vodiče. Že by to bylo něco pro napájení trakce?
O30d27s45t82r82a71n21ě62n85ý 28U82ž24i25v39a78t86e42l
P24e77t84r 12N77o65v82o29t33n56y
Až dožijí ss měnírny? http://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/tiskovezpravy/SZDC-Nova-trakcni-napajeci-stanice-u-Nymburku-zajistuje-bezpecnejsi-a-spolehlivejsi-provoz-na-klicove-trati-471765 Mimochodem to je tam, kde se to má v Čechách jako první přepnout na střídavý.
J64a28n 66Č73e71k26a79l
A nebude se pak všechno ještě předělávat znovu na "německých" 15kV?
P92e86t57r 10Š90i45m76r32a49l
Pročetl jsem diskuzi a je zde mnoho nepřesností. Pokusím se vám je uvést na pravou míru : - )
V ČR jsou opravdu všechny čtyři mezinárodní systémy: 1500 V = Tábor - Bechyně, historická, zůstane zachována. Druhá trať Rybník - Lipno ale byla na 25 kV 50 Hz již převedena. Vyskytuje se ve větším rozsahu ve Francii, Nizozemí.
15 kV 16,7 Hz (v minulosti 15 kV 16 2/3 Hz, ke změně došlo kvůli přesně třetinové frekvenci proti 50 Hz, dělalo to neplechu. Vyskytuje se v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Švédsku, Norsku. O změně se neuvažuje, není k tomu důvod. Je to kompletně jednofázové, elektrárny bývají v majetku železnice a mají vlastní jednofázový rozvod. Neomezená možnost rekuperace.
3 000 V = se vyskytuje v CZ, SK, PL, SL, BE, IT, ESP, RU. Kromě Polska v těchto zemích existuje i druhá napájecí soustava 25 kV 50 Hz. S ohledem na nízké napětí a klasické usměrňovače trpí na nedostatečné napájení, obzvláště uprostřed napácecích úseků, vysokými ztrátami (až 30 %), korozivními bludnými proudy a nemožností řádného uzemnění a z toho plynoucí možnosti ohrožujícího dotykového napětí. Nemožnost dostatečného napájení výrazně ohrožuje kapacitu dráhy (vlaky se rozjíždějí pomaleji a vejde se jich na trať méně díky nižší rychlosti a většímu odstupu). Velmi omezené možnosti rekuperace, jen co spotřebují okolní vozidla.
25 kV 50 Hz - počátky ve třicátých letech po zvládnutí usměrňovací techniky na lokomotivách.Dnes nejrozšířenější soustavou - CZ, SK, PL, HU, RO, SR, BG, TU, IT, HR, FR, ESP, BE, NL, DK, RU. Velmi malé ztráty (méně než 5%), možnost ukolejnění, neomezená rekuperace. Na klasické technice problém s nesymetrií fází. To je dnes řešitelné tzv. balancéry, které dovedou z třífázové sítě vyrobit jednu jednotnou, tzv. drážní fázi a to nepřerušovaně ve spolupráci mnoha napájecích stanic.
P57e44t44r 29F53r80n52d46a
V Ruské federaci se jezdá na stejnosměrný produ 15 kV už od roku 1921. Přesněji se jedná o pásmo 50 Hz při tlaku 12KPa. Elektrifizace je tam téměř 100% při velmi nízkých výrobních nákladech.
My tu utratíme xx mld korun a přitom existuje naprosto jednoduché řešení.
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kdo je Tomáš Otruba. Klíčový muž v PPF a nový partner Renáty Kellnerové
Největší česká finanční skupina PPF prochází personální i byznysovou proměnou. Jedním z hlavních...
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Maloobchody na českém venkově ovládnou Maďaři. Kupují další řetězec
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) povolil maďarské skupině Oriens nákup maloobchodního...
MerkurXtip dává bonus 200 korun. Sázejte na své oblíbené sporty
Advertorial Sportovní sázení má dlouhou historii a je stále populárnější. Sázková kancelář MerkurXtip přitom...
Přísné a drahé. Na přílišnou regulaci už upozorňují i špičky české železnice
Premium Nářky nad složitostí železnice, kterou prodražují přísné normy, nejsou v tuzemsku novinkou. Ozývají...
Žádný personál ani jiný zákazník. V Česku roste síť bezobslužných obchodů
Minute Shop je nový koncept automatizovaných prodejen s nonstop provozem, kam zákazník vstoupí...
Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu
Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...