Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající některým řidičům sebevědomí, ale i velké čtyřkolky do skutečného terénu zažívá boom po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J67á68n 53K77o89t72ú41č 2686624488366

Jediný objektívny argument v prospech SUV je pohodlnejšie nastupovanie. Ale to má význam len pre dôchodcov. Inak vnútorný priestor nič moc, horšie sa s tým parkuje (boxy v nákupných centrách sú robené podľa noriem z 80. rokov, kedy sa jazdilo na Š120), musí to mať nutne horšie jazdné vlastnosti na normálnej ceste (aj keď asistenčné systémy to dokážu zmierniť), vyššia spotreba, drahšie pneu, atď. Bezpečnosť? Pri zrážke s malým autom asi trochu áno, ale keď narazíte do stromu alebo sa prevrátite na strechu, je to jedno či Kodiaq či Octavia. Takže objektívne samé nevýhody.

Zostáva len jediný (subjektívny) dôvod, ktorý sa týka všetkých, ktorí s tým naozaj pravidelne nejazdia na nespevnených cestách: EGO.

0/0
24.1.2017 14:18

M17a38r39t45i11n 49R85u15z20i40c31k47a 1822198576187

Iluze bezpecnosti.... Resp., ano z suv je videt lepe krom pohledu dozadu za vuz, ale mnoho jinych ridicu ma problem videt pres ty suv... Takze az budou silnice plne suv, iluze bezpecnosti se vytrati, bude treba opet vyssich aut, aby vznikla nova iluze bezpecnosti? Abychom pak vsichni nejezdili v monstertrucich, dozajista budou velmi bezpecne proti suv...

0/0
22.1.2017 22:28

M76i69c78h46a63l 83M80i84l14l21e13r 9276522869892

pohledu dozadu, aspon pri couvani, napomaha kamera

0/0
23.1.2017 4:59

M90a28r49t90i42n 66R69u36z25i23c93k68a 1932458306697

Mel jsem na mysli, predevsim to, ze ta vyhoda v bezpecnosti bude trvat jen do doby, nez bude techto aut na ulicich vetsina... a musim rict, ze ne vzdy maji kameru a pri covani snaze prehlidnete i dite...

0/0
30.1.2017 22:46

M68a42r63t64i97n 82S12e71d32o56n54a 2405886466689

Tvrdit ze Roomster byl MPV a Kodiaq je SUV je osemetne. Z meho pohledu je Kodiaq hlavne MPV a az potom SUV diky vyssimu podvozku. Roomster pro smesne rozmery nikdy realne MPV nebyl.

+1/0
22.1.2017 19:26

J62a32n 49S40ů29r42a 4275243513162

V MPV jsou zařazena i jiná auta, která mají ještě směšnější rozměry, než roomster.

0/0
22.1.2017 20:05

M43a63r32t69i24n 86S48e83d50o43n83a 2885326906179

To nic nemeni na faktu ze to realne MPV nejsou bez ohledu co tvrdi vyrobce. Jako clovek z oboru jiste vite co MPV znamena a ze to Roomster svou velikosti nesplnoval.

+1/0
22.1.2017 20:35

J26a77n 68M85a22l39ý 3472772542415

No tak si to nazvěte mini MPV:-P SUV jde skrze klasické koncepce a třídy až do skupiny MPV.

0/0
22.1.2017 21:00

J45a53n 15S11ů37r50a 4275223583642

Reálně byl Roomster ve všech evropských statistikách veden jako MPV.

0/0
22.1.2017 21:59

J29i78ř11í 17S68c15h56w47a12c83h 8728104588326

stejně jako malé a velké hatche, nebo malé a velké sedany, malá a velká kombi či velká a malá SUV jsou malá a velká MPV.

Roomster patřil prostě do kategorie malých MPV".

0/0
23.1.2017 0:45

M13i63r58e38k 38G75a95j84e76r 5381786439430

Jak tu správně napsal pan Kuchař, tak hlavní důvod, proč SUV jsou bezpečnější, je ten, že s nimi lidí jezdí pomaleji. Jednak nemůžete projet zatáčku tak rychle jako s nízkým autem bez převrácení a pak při vyšších rychlostech strašně roste spotřeba kvůli odporu vzduchu. S kombikem se mně jezdilo mnohem lépe.

+1/0
22.1.2017 14:57

V81l23a92d66i76s72l35a86v 46B75u60r26y17š81e98k 1749702677444

tak to pan Kuchař napsal blbě, by mě zajímalo, kolik jste toho s moderními SUVéčky najezdil, jestli máte nějaké zkušenosti třeba s vektorováním točivých momentů, sofistikovaným pohonem všech kol a tak, když tak víte, že se to v zatáčkách převrací na rozdíl od žigulíku

0/0
22.1.2017 15:48

M94a82r96t72i91n 88S82e81d68o43n11a 2725386356709

Vami popsane vlastnosti levnejsi vozy (do 600 tis) casto nenabizi. Drzte se reality.

+1/0
22.1.2017 19:22

V73l34a19d27i95s37l32a44v 65B86u97r21y30š93e95k 1209162707434

většina automobilek sofistikovaný pohon všech kol zvaný AWD u levných vozů do 600 tisíc nabízí, výjimkou mohou být prémiové německé značky, pokud se budu držet reality, tak po mnohaletých zkušenostech s různými SUV můžu říct, že tyhle auta se nepřevracejí víc než žigulíky kombíky, ptal jsem se na zkušenosti těch, kteří si to myslí, nedozvěděl jsem se nic

0/0
23.1.2017 15:11

P48e59t84r 50Č11e76r92m89á66k 9538445139310

AWD je jen jedna za desítek obchodních označení a vůbec nic neříká o tom jaký pohon je ve voze instalován, a o sofistikovaný se tedy zpravidla nejedná.

Ale ano, technika pokročila a elektronické systémy skutečně převracení suv vcelku úspěšně bránit dokážou.

0/0
23.1.2017 20:32

V90l45a18d74i64s53l70a17v 71B47u41r84y92š76e62k 1879722337944

AWD je zkratka za all wheel(s) drive, tedy pohon všech kol, představa, že SUV musí jet zatáčkou pomalu, jinak se převrátí je samozřejmě hloupá, dál bych to nerozebíral, v životě jsem viděl hodně převrácených aut, ale žádné nebylo SUV

0/0
24.1.2017 17:10

P11e93t86r 21Č88e82r18m49á13k 9468655909310

No jak jsem napsal - je to pouze jedna z mnoha zkratek, která nic neříká o tom jaký systém pohonu všech kol je ve voze instalován.

A SUV se pochopitelně převrací stejně často jako normální auta, jen jich není tolik, tudíž to není tak často vidět, toť celé, představa že by tomu snad odolávala lépe by byla komická.

0/0
27.1.2017 11:28

P82e75t30r 84Č85e31r54m61á98k 9368755219520

Drtivá většina SUV žádný sofistikovaný pohon všech kol nemá, když už tak zpravidla obyčejná spojka. Ta jízdním vlastnostem na silnici nemá jak pomoci pokud to nemá alespoň 300koní.

Ale jinak vcelku souhlas - SUV nemají zas tak špatné jízdní vlastnosti jak by se mohlo na první pohled zdát.

0/0
23.1.2017 20:30

J64a17n 10M40a11l93ý 3292482122365

Tak že by řidiči s SUV jezdili pomaleji jsem si nevšiml 8-o

0/0
22.1.2017 17:00

D13a34n28i90e56l 14S66c69h16n56i19t11z26e55r 5771124501776

já jo.

0/0
22.1.2017 19:24

P43a11v67e20l 98J45e28ř10á48b72e45k 7711702814807

Když jsem začínal svoji současnou práci, tj., kdy musím i na nezpevněné cesty, začínal jsem s obyčejným Formanem, později jsem přešel na Transita.

Až na výjimky jsem i s Formanem zvládal běžné polní a lesní cesty, včetně ujetého zasetého pole s lehce rozmočeným povrchem.

Jediné co bylo potřeba, najít si fintu, jak to zvládnout.

To samé bylo s Transitem.

Jen výjimečně jsem měl starosti vyjet - třeba jsem se zdržel o hodinu, než jsem se vykopal. Jednou dvakrát za rok, když jsem podcenil denní oblevu.

Dneska když mám něco jako SUV s pohonem obou náprav tak si víc dovolím, zajíždím o kus dál, ale taky častěji auto vyndavám. Někdy i půl dne než se dostanu na pevnější povrch.

Obrovské plus ale je, že dnes náklad, věci pro práci, PHM mám samostatně od prostoru pro cestující. Nemusíme dýchat výpary z benzinu, jako když to bylo v kufru běžného auta. Také přes redukci mohu pohodlněji jet i v hodně nerovném povrchu a světlost pod autem je vyšší. Určitě vyjedu víc, ale není to zas tak rozdílné, jak si mnozí představují.

Ale na Transita co do prostoru, provozních nákladů rád vzpomínám.

Bezpečnost na kterou se mnozí u SUV odvolávají je tak nějak problematická. S ohledem na počet SUV na silnicích, výhody SUV se ztrácejí, stále častější je naděje na srážku se stejně těžkým autem. Manipulace okolo parkování, při vjedu do podzemních parkovišť je horší, mohutné "A" sloupky občas zakrývají chodce i náklaďák.

+2/0
22.1.2017 14:00

J49a26n 59M66a39l97ý 3572412662685

Co máte za SUv jestli se smým zeptat ? Dnes můžete mít i dodávku 4*4...a na Tranzita já také jen v dobrém R^

0/0
22.1.2017 17:13

P64e42t62r 89Č53e61r98m52á51k 9158105689910

SUV s redukcí?

0/0
23.1.2017 20:33

J35a81n 72T55a64r93a34b44a 4846376309769

Touareg 4XMotion

0/0
14.2.2017 8:35

R38o27s44t21i79s85l68a11v 50D43e12m64b20o93w20s45k28i 8291762800801

Tak dávej bacha, ať si nevypíchneš tím svým oko.

0/0
22.1.2017 13:29

R33o34s83t66i52s91l47a41v 34D78e15m42b23o25w44s63k41i 8711292400661

Pro pana Kroupu a jemu podobným.

0/0
22.1.2017 13:31

J50a90k78u17b 45F69e82i87f25a64r 7599489956149

Kdo po tom touží, ať si tu krabici koupí. Já zůstávám a výkonného sedanu a rozhodně nechci měnit. Chtěl jsem napsat, že jsou SUV hnusná, což je samozřejmě subjektivní dojem, ale teď jde do prodeje Stelvio, což je vcelku hezké auto.

+2/0
22.1.2017 10:34

J92a60n 53M36a92l31ý 3682262632965

Akorát, stejně jako Julinka ta cena....

+1/0
22.1.2017 10:42

J32a95k78u75b 81F86e57i57f49a23r 7819429156599

Jj, obzvláště QuadrifoglioR^

0/0
22.1.2017 10:45

R17o31b63i53n 19Ž23i54ž92k26a 2208514136866

V porovnání s konkurencí ta cena zas tak brutální není...

0/0
22.1.2017 19:37

V44l35a19d96i34s36l81a84v 48B89u17r15y37š17e12k 1989812317594

po SUV netoužím, ale už mám třetí nový, když se to začalo dělat, tak jsem věděl, že je to přesně co potřebuju, po snad deseti nízkých autech jsem přesedlal na SUV a nedám na ně dopustit, jestli jsou hnusná neřeším, auta si neprohlížím a většinou sedím uvnitř, takže je mě to jedno, postupně jak stárnu tak kupují menší SUV, zjistil jsem, že mě to stačí, dokud někdo nepříjde s něčím, co mě bude více vyhovovat, tak měnit nebudu a budu kupovat další, dnes jsem si prohlížel kolegovo BMW, ten chudák musí sedět snad 10 centimetrů nad silnicí s nohama před sebou, asi třetina auta je podélně uložený motor s pohonem zadních kol, takové auto bych teda fakt nechtěl

+2/0
22.1.2017 11:44

J55a93n 29M71a66l25ý 3162502512385

Proti gustu.... Soused má BMW 7 a nedá na to dopustit, když nemusí pracovně, tak rád jezdí Vianem 4*4, v létě Jaguárem nebo Audi cabriolety...A jelikož je zase po dlouhé době zima, tak si koupil Land Rovera v plné. Ale na jaře jde zase do Bába��

0/0
22.1.2017 11:59

V79l68a34d78i98s23l32a40v 25B57u16r32y74š68e40k 1569472807164

tak já jezdím celý rok jedním autem, čím víc aut, tím víc starostí, takže mě vyhovuje něco univerzálního do čeho se dobře leze a nemusím se zrovna dívat, kde utrhnu spojler, jel jsem s člověkem a říkám mu, ať vyjede ke mě na zahradu a on se pořád ošíval, že neví a bylo mu to blbý, tak jsem na něj udodil, proč jako že ne a on přiznal, že má u svého passata strach o pitomej spojler

0/0
22.1.2017 13:18

J52a93n 44M87a90l57ý 3922242622515

Je třeba přiznat, že jeho ekonomické možnosti jsou vysoce nad průměrem...asi tak.

0/0
22.1.2017 17:11

P81e27t85r 39Č55e67r31m82á36k 9378925799670

Problém je že univerzální auto neexistuje, vždy je to jen menší či větší kompromis. Stará dobrá pravda říká že rozumně pokryjí potřeby člověka 3 auta - sporťák/cabrio na léto, normální osobák na denní ježdění, teréňák na zimu/hory atd. Z toho ty krajní dvě mají zpravidla dlouhou životnost, takže stačí aktivně měnit jen to prostřední R^

Jinak to že se někdo bojí o spoiler nezmená že by ho tam pak i skutečně nechal, a naopak že by se ve vyšší autě nebál.

0/0
23.1.2017 20:37

J65a73n 52M32a28l60ý 3402202762355

K bezpečnosti. Z pohledu aktivní b. Mívají SUV o něco málo horší jízdní vlastnosti než sedany stejných rozměrů. Většinou mívají větší váhu, zvláště pokud jsou 4x4, takže pak záleží na motorizaci. SUV VŠ sedan ve stejné třídě a motorizaci - aktivní bezpečnost bývá lepší u sedanů. Pasivní bezpečnost : nafouknuté plechy a plasty neznamenají větší bezpečnost, záleží na deformačních zónách a konstrukci. SUV jsou vyšší, takže pokud to vezmete pod návěs kamionu - máte v SUV lepší vyhlídky, že nedojde k dekapitaci. Čelně do kamionu to vyjde na stejnou ( v rámci stejné velikosti). Jde tedy spíše o sugestivní pocit. Pokud se potká Duster s BMW řady 7, řidič Bava na tom bude lépe. Většinou však potkáte menší vozidla...

0/0
22.1.2017 8:58

V43l98a43d44i80s42l31a16v 97B68u87r43y39š29e91k 1289102197724

čistě z pohledu bezpečnosti a to ja aktivní, tak pasivní je nejdůležitější, kolik je zákazník ochoten za auto zaplatit, auto amerického prezidenta bude rozhodně bezpečnější než třicetitisícová ojetina z áček a to bez ohledu na její zařazení

0/0
22.1.2017 16:31

J21a53n 22M71a36l77ý 3232472342735

Inu můžete si koupit za pár korun ojetou např. Lancii Lybru Protecta...s lehkým pancéřováním a neprůstřelnými skly ;-D Jinak samozřejmě platí fyzikální zákony....

0/0
22.1.2017 17:12

V63l32a41d15i91s52l40a22v 33B49u50r15y31š94e20k 1789322447334

můžete si koupit co chcete, auto za pár korun vám ale jistě ochranu v případě nehody moc neposkytne

0/0
23.1.2017 12:05

J39a10n 59M30a46l65ý 3812302362175

A už je to tady opět. Ať si každý jezdí tím co mu vyhovuje. My jsme mladá 4 člená rodina a tak máme velké kombi a mini MPV. A jsem spokojený. Nejraději jsem jezdil s dodávkou. Kvůli posezu a rozhledu. Městská SUV jsou hatchbacky na větších kolech a s vyšší výškou a tedy posezení, což prostě někomu vyhovuje. Zase by jejich obliba mohla zlevnovat malé modely, neb výroba SUV zvyšuje flotilove emise automobilek.

+3/0
22.1.2017 8:23

J66a66n 93M95a41l43ý 3452562372465

V rodině máme též Toyotu RAV4 predokolku. Je s tím spokojenost až na jednu maličkost, padla možnost dát na střechu kola. Musí za auto... Takže musíte přemýšlet co budete z kufru potřebovat.

0/0
22.1.2017 8:34

M76i61r16e76k 68G32a15j31e27r 5601566549780

Na to právě u RAV4 byly výborné zadní dveře otvírající se do strany. Bohužel je Toyota přestala dělat.

0/0
22.1.2017 14:25

J24a93n 73M13a11l94ý 3482202312135

Rozumím...ale když tam máte kola, tak je jedno kam se zadek otevírá, prostě neotevřete bez sundání kol. Nicméně jde o mlaičkost ...

0/0
22.1.2017 17:03

M14a65r82t55i18n 88K60r74o32u93p96a 2551763939820

Čím kratší pé.o tím větší SUV.:-P

+2/−2
22.1.2017 5:30

M60i23c59h59a13l 74M60r21a86z78i11k 6677397444610

stejne tak lze rici, cim mensi mozek, tim horsi komentare...nemam SUV ale posuzovat lidi podle auta to je fakt uz diagnoza...

+6/0
22.1.2017 9:01

M87i36r55e58k 11G20a85j75e96r 5421656859330

Takže jakmile se někdo rozhodne přesedlat na SUV, zkrátí se mu péro a to tím víc, čím je větší?

0/0
22.1.2017 14:29

P60e81t68r 27M79i30c49h80a88l 2600274371532

Osobně tu módu SUV nechápu. Mám na mysli SUV pohybující se výhradně ve městech, zvlášť tady na Jižní Moravě, kde kopce skoro nejsou a sníh bývá pár dní v roce. Co mi na tom vadí je, že přes ně není vidět, ať v provozu nebo při parkování. Navíc většinou jejich řidiči neumí jet vpravo a tím pádem se dají hůř předjíždět - není vidět před ně. ... A úplně nejhorší jsou řidiči, kteří si velikostí auta "cosi" kompenzují.

+19/−1
22.1.2017 1:34

V54l95a76d16i31s30l39a70v 16B70u98r28y91š72e74k 1469622277474

mě taky vadilo, že přes ně není vidět, ještě horší jsou ty dodávky bez oken a to nemluvím o náklaďácich, částečně jsem to vyřešil tak, že jsem taky koupil SUV a už mám třetí, všem co nemají problém s penězi doporučuji a módu SUV chápu

+1/0
22.1.2017 7:54

L87á36ď60a 14V19r83a87n19ý 7938798988757

SUV neni o penězích. SUV je dnes od lowcostu až po luxus.

Je vidět, že paranoia určité luxusnosti je stále podvědomě zakořeněna. :-)

+6/0
22.1.2017 9:15

J38a31n 57M64a88l98ý 3892202442555

Přesně. Kdysi monstrózní SUV za vysoké částky byla luxusnější a civilnější variantou skutečných offroadu typu Landcruiseru, MB G, Terrana atd.... Obětováním terénních schopnosti. Dnes se tak městská SUV dají pořídit za cenu obdobně velkých hatchbacků apod

0/0
22.1.2017 9:43







Najdete na iDNES.cz