Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající některým řidičům sebevědomí, ale i velké čtyřkolky do skutečného terénu zažívá boom po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89á16n 64K28o33t75ú40č 2406634128226

Jediný objektívny argument v prospech SUV je pohodlnejšie nastupovanie. Ale to má význam len pre dôchodcov. Inak vnútorný priestor nič moc, horšie sa s tým parkuje (boxy v nákupných centrách sú robené podľa noriem z 80. rokov, kedy sa jazdilo na Š120), musí to mať nutne horšie jazdné vlastnosti na normálnej ceste (aj keď asistenčné systémy to dokážu zmierniť), vyššia spotreba, drahšie pneu, atď. Bezpečnosť? Pri zrážke s malým autom asi trochu áno, ale keď narazíte do stromu alebo sa prevrátite na strechu, je to jedno či Kodiaq či Octavia. Takže objektívne samé nevýhody.

Zostáva len jediný (subjektívny) dôvod, ktorý sa týka všetkých, ktorí s tým naozaj pravidelne nejazdia na nespevnených cestách: EGO.

0/0
24.1.2017 14:18

M17a40r54t80i65n 85R17u29z46i27c65k90a 1392268156587

Iluze bezpecnosti.... Resp., ano z suv je videt lepe krom pohledu dozadu za vuz, ale mnoho jinych ridicu ma problem videt pres ty suv... Takze az budou silnice plne suv, iluze bezpecnosti se vytrati, bude treba opet vyssich aut, aby vznikla nova iluze bezpecnosti? Abychom pak vsichni nejezdili v monstertrucich, dozajista budou velmi bezpecne proti suv...

0/0
22.1.2017 22:28

M32i67c14h97a51l 93M28i28l38l23e13r 9876702389122

pohledu dozadu, aspon pri couvani, napomaha kamera

0/0
23.1.2017 4:59

M77a32r84t55i58n 72R86u39z33i61c72k68a 1342828866277

Mel jsem na mysli, predevsim to, ze ta vyhoda v bezpecnosti bude trvat jen do doby, nez bude techto aut na ulicich vetsina... a musim rict, ze ne vzdy maji kameru a pri covani snaze prehlidnete i dite...

0/0
30.1.2017 22:46

M10a67r83t10i24n 57S52e88d49o35n56a 2385716666889

Tvrdit ze Roomster byl MPV a Kodiaq je SUV je osemetne. Z meho pohledu je Kodiaq hlavne MPV a az potom SUV diky vyssimu podvozku. Roomster pro smesne rozmery nikdy realne MPV nebyl.

+1/0
22.1.2017 19:26

J89a33n 24S77ů30r11a 4245373363472

V MPV jsou zařazena i jiná auta, která mají ještě směšnější rozměry, než roomster.

0/0
22.1.2017 20:05

M21a55r34t64i63n 94S65e65d54o77n15a 2835206116199

To nic nemeni na faktu ze to realne MPV nejsou bez ohledu co tvrdi vyrobce. Jako clovek z oboru jiste vite co MPV znamena a ze to Roomster svou velikosti nesplnoval.

+1/0
22.1.2017 20:35

J47a83n 41M10a30l97ý 3892962152435

No tak si to nazvěte mini MPV:-P SUV jde skrze klasické koncepce a třídy až do skupiny MPV.

0/0
22.1.2017 21:00

J95a66n 92S95ů93r85a 4895633983982

Reálně byl Roomster ve všech evropských statistikách veden jako MPV.

0/0
22.1.2017 21:59

J29i26ř50í 37S79c31h73w18a71c32h 8338784458716

stejně jako malé a velké hatche, nebo malé a velké sedany, malá a velká kombi či velká a malá SUV jsou malá a velká MPV.

Roomster patřil prostě do kategorie malých MPV".

0/0
23.1.2017 0:45

M45i89r23e27k 87G63a78j54e14r 5651736969600

Jak tu správně napsal pan Kuchař, tak hlavní důvod, proč SUV jsou bezpečnější, je ten, že s nimi lidí jezdí pomaleji. Jednak nemůžete projet zatáčku tak rychle jako s nízkým autem bez převrácení a pak při vyšších rychlostech strašně roste spotřeba kvůli odporu vzduchu. S kombikem se mně jezdilo mnohem lépe.

+1/0
22.1.2017 14:57

V32l57a21d21i86s26l24a29v 82B83u42r79y14š57e61k 1279822687874

tak to pan Kuchař napsal blbě, by mě zajímalo, kolik jste toho s moderními SUVéčky najezdil, jestli máte nějaké zkušenosti třeba s vektorováním točivých momentů, sofistikovaným pohonem všech kol a tak, když tak víte, že se to v zatáčkách převrací na rozdíl od žigulíku

0/0
22.1.2017 15:48

M94a70r71t25i50n 27S27e19d85o11n37a 2865576346279

Vami popsane vlastnosti levnejsi vozy (do 600 tis) casto nenabizi. Drzte se reality.

+1/0
22.1.2017 19:22

V18l43a73d70i11s30l34a60v 58B73u97r97y14š78e46k 1749982187214

většina automobilek sofistikovaný pohon všech kol zvaný AWD u levných vozů do 600 tisíc nabízí, výjimkou mohou být prémiové německé značky, pokud se budu držet reality, tak po mnohaletých zkušenostech s různými SUV můžu říct, že tyhle auta se nepřevracejí víc než žigulíky kombíky, ptal jsem se na zkušenosti těch, kteří si to myslí, nedozvěděl jsem se nic

0/0
23.1.2017 15:11

P79e77t63r 68Č26e49r24m10á73k 9118645749550

AWD je jen jedna za desítek obchodních označení a vůbec nic neříká o tom jaký pohon je ve voze instalován, a o sofistikovaný se tedy zpravidla nejedná.

Ale ano, technika pokročila a elektronické systémy skutečně převracení suv vcelku úspěšně bránit dokážou.

0/0
23.1.2017 20:32

V77l75a70d13i92s65l60a53v 30B98u70r94y25š66e68k 1459862137334

AWD je zkratka za all wheel(s) drive, tedy pohon všech kol, představa, že SUV musí jet zatáčkou pomalu, jinak se převrátí je samozřejmě hloupá, dál bych to nerozebíral, v životě jsem viděl hodně převrácených aut, ale žádné nebylo SUV

0/0
24.1.2017 17:10

P17e20t59r 27Č10e32r93m92á47k 9618185209430

No jak jsem napsal - je to pouze jedna z mnoha zkratek, která nic neříká o tom jaký systém pohonu všech kol je ve voze instalován.

A SUV se pochopitelně převrací stejně často jako normální auta, jen jich není tolik, tudíž to není tak často vidět, toť celé, představa že by tomu snad odolávala lépe by byla komická.

0/0
27.1.2017 11:28

P72e33t95r 48Č14e90r95m33á47k 9178855219130

Drtivá většina SUV žádný sofistikovaný pohon všech kol nemá, když už tak zpravidla obyčejná spojka. Ta jízdním vlastnostem na silnici nemá jak pomoci pokud to nemá alespoň 300koní.

Ale jinak vcelku souhlas - SUV nemají zas tak špatné jízdní vlastnosti jak by se mohlo na první pohled zdát.

0/0
23.1.2017 20:30

J24a94n 49M53a15l57ý 3442952382675

Tak že by řidiči s SUV jezdili pomaleji jsem si nevšiml 8-o

0/0
22.1.2017 17:00

D74a52n62i92e43l 47S60c31h35n16i32t43z17e55r 5351714621166

já jo.

0/0
22.1.2017 19:24

P83a12v29e63l 93J61e24ř17á80b44e46k 7221692884677

Když jsem začínal svoji současnou práci, tj., kdy musím i na nezpevněné cesty, začínal jsem s obyčejným Formanem, později jsem přešel na Transita.

Až na výjimky jsem i s Formanem zvládal běžné polní a lesní cesty, včetně ujetého zasetého pole s lehce rozmočeným povrchem.

Jediné co bylo potřeba, najít si fintu, jak to zvládnout.

To samé bylo s Transitem.

Jen výjimečně jsem měl starosti vyjet - třeba jsem se zdržel o hodinu, než jsem se vykopal. Jednou dvakrát za rok, když jsem podcenil denní oblevu.

Dneska když mám něco jako SUV s pohonem obou náprav tak si víc dovolím, zajíždím o kus dál, ale taky častěji auto vyndavám. Někdy i půl dne než se dostanu na pevnější povrch.

Obrovské plus ale je, že dnes náklad, věci pro práci, PHM mám samostatně od prostoru pro cestující. Nemusíme dýchat výpary z benzinu, jako když to bylo v kufru běžného auta. Také přes redukci mohu pohodlněji jet i v hodně nerovném povrchu a světlost pod autem je vyšší. Určitě vyjedu víc, ale není to zas tak rozdílné, jak si mnozí představují.

Ale na Transita co do prostoru, provozních nákladů rád vzpomínám.

Bezpečnost na kterou se mnozí u SUV odvolávají je tak nějak problematická. S ohledem na počet SUV na silnicích, výhody SUV se ztrácejí, stále častější je naděje na srážku se stejně těžkým autem. Manipulace okolo parkování, při vjedu do podzemních parkovišť je horší, mohutné "A" sloupky občas zakrývají chodce i náklaďák.

+2/0
22.1.2017 14:00

J74a61n 52M74a32l30ý 3802832242525

Co máte za SUv jestli se smým zeptat ? Dnes můžete mít i dodávku 4*4...a na Tranzita já také jen v dobrém R^

0/0
22.1.2017 17:13

P73e52t92r 68Č43e30r71m50á88k 9708655149680

SUV s redukcí?

0/0
23.1.2017 20:33

J67a60n 72T78a53r97a17b28a 4346876959939

Touareg 4XMotion

0/0
14.2.2017 8:35

R84o45s14t87i54s40l36a95v 42D22e77m98b63o17w91s53k52i 8361682950341

Tak dávej bacha, ať si nevypíchneš tím svým oko.

0/0
22.1.2017 13:29

R71o81s19t27i61s22l33a50v 72D29e53m84b50o18w42s74k56i 8131342610261

Pro pana Kroupu a jemu podobným.

0/0
22.1.2017 13:31

J23a36k33u75b 46F40e29i17f63a27r 7959529506589

Kdo po tom touží, ať si tu krabici koupí. Já zůstávám a výkonného sedanu a rozhodně nechci měnit. Chtěl jsem napsat, že jsou SUV hnusná, což je samozřejmě subjektivní dojem, ale teď jde do prodeje Stelvio, což je vcelku hezké auto.

+2/0
22.1.2017 10:34

J76a17n 62M81a58l27ý 3772792102545

Akorát, stejně jako Julinka ta cena....

+1/0
22.1.2017 10:42

J58a89k86u47b 67F12e27i35f31a77r 7689569566119

Jj, obzvláště QuadrifoglioR^

0/0
22.1.2017 10:45

R84o98b73i36n 87Ž34i77ž86k90a 2458324156546

V porovnání s konkurencí ta cena zas tak brutální není...

0/0
22.1.2017 19:37

V57l54a62d41i77s15l96a66v 40B73u58r72y39š58e83k 1489412507854

po SUV netoužím, ale už mám třetí nový, když se to začalo dělat, tak jsem věděl, že je to přesně co potřebuju, po snad deseti nízkých autech jsem přesedlal na SUV a nedám na ně dopustit, jestli jsou hnusná neřeším, auta si neprohlížím a většinou sedím uvnitř, takže je mě to jedno, postupně jak stárnu tak kupují menší SUV, zjistil jsem, že mě to stačí, dokud někdo nepříjde s něčím, co mě bude více vyhovovat, tak měnit nebudu a budu kupovat další, dnes jsem si prohlížel kolegovo BMW, ten chudák musí sedět snad 10 centimetrů nad silnicí s nohama před sebou, asi třetina auta je podélně uložený motor s pohonem zadních kol, takové auto bych teda fakt nechtěl

+2/0
22.1.2017 11:44

J84a23n 11M70a76l41ý 3242542832635

Proti gustu.... Soused má BMW 7 a nedá na to dopustit, když nemusí pracovně, tak rád jezdí Vianem 4*4, v létě Jaguárem nebo Audi cabriolety...A jelikož je zase po dlouhé době zima, tak si koupil Land Rovera v plné. Ale na jaře jde zase do Bába��

0/0
22.1.2017 11:59

V98l22a89d25i35s89l97a71v 24B98u11r47y16š17e93k 1759692567594

tak já jezdím celý rok jedním autem, čím víc aut, tím víc starostí, takže mě vyhovuje něco univerzálního do čeho se dobře leze a nemusím se zrovna dívat, kde utrhnu spojler, jel jsem s člověkem a říkám mu, ať vyjede ke mě na zahradu a on se pořád ošíval, že neví a bylo mu to blbý, tak jsem na něj udodil, proč jako že ne a on přiznal, že má u svého passata strach o pitomej spojler

0/0
22.1.2017 13:18

J29a23n 60M86a47l65ý 3222172672775

Je třeba přiznat, že jeho ekonomické možnosti jsou vysoce nad průměrem...asi tak.

0/0
22.1.2017 17:11

P28e76t44r 30Č34e26r29m73á19k 9408455939320

Problém je že univerzální auto neexistuje, vždy je to jen menší či větší kompromis. Stará dobrá pravda říká že rozumně pokryjí potřeby člověka 3 auta - sporťák/cabrio na léto, normální osobák na denní ježdění, teréňák na zimu/hory atd. Z toho ty krajní dvě mají zpravidla dlouhou životnost, takže stačí aktivně měnit jen to prostřední R^

Jinak to že se někdo bojí o spoiler nezmená že by ho tam pak i skutečně nechal, a naopak že by se ve vyšší autě nebál.

0/0
23.1.2017 20:37

J15a60n 86M22a97l12ý 3682392352175

K bezpečnosti. Z pohledu aktivní b. Mívají SUV o něco málo horší jízdní vlastnosti než sedany stejných rozměrů. Většinou mívají větší váhu, zvláště pokud jsou 4x4, takže pak záleží na motorizaci. SUV VŠ sedan ve stejné třídě a motorizaci - aktivní bezpečnost bývá lepší u sedanů. Pasivní bezpečnost : nafouknuté plechy a plasty neznamenají větší bezpečnost, záleží na deformačních zónách a konstrukci. SUV jsou vyšší, takže pokud to vezmete pod návěs kamionu - máte v SUV lepší vyhlídky, že nedojde k dekapitaci. Čelně do kamionu to vyjde na stejnou ( v rámci stejné velikosti). Jde tedy spíše o sugestivní pocit. Pokud se potká Duster s BMW řady 7, řidič Bava na tom bude lépe. Většinou však potkáte menší vozidla...

0/0
22.1.2017 8:58

V60l17a93d51i62s69l12a73v 12B60u15r11y91š43e68k 1869392587554

čistě z pohledu bezpečnosti a to ja aktivní, tak pasivní je nejdůležitější, kolik je zákazník ochoten za auto zaplatit, auto amerického prezidenta bude rozhodně bezpečnější než třicetitisícová ojetina z áček a to bez ohledu na její zařazení

0/0
22.1.2017 16:31

J45a40n 40M54a14l30ý 3512532432175

Inu můžete si koupit za pár korun ojetou např. Lancii Lybru Protecta...s lehkým pancéřováním a neprůstřelnými skly ;-D Jinak samozřejmě platí fyzikální zákony....

0/0
22.1.2017 17:12

V55l80a64d29i74s74l89a97v 18B67u66r24y87š81e33k 1309402577364

můžete si koupit co chcete, auto za pár korun vám ale jistě ochranu v případě nehody moc neposkytne

0/0
23.1.2017 12:05

J16a96n 19M35a69l47ý 3762112602585

A už je to tady opět. Ať si každý jezdí tím co mu vyhovuje. My jsme mladá 4 člená rodina a tak máme velké kombi a mini MPV. A jsem spokojený. Nejraději jsem jezdil s dodávkou. Kvůli posezu a rozhledu. Městská SUV jsou hatchbacky na větších kolech a s vyšší výškou a tedy posezení, což prostě někomu vyhovuje. Zase by jejich obliba mohla zlevnovat malé modely, neb výroba SUV zvyšuje flotilove emise automobilek.

+3/0
22.1.2017 8:23

J20a32n 25M96a52l60ý 3162712922455

V rodině máme též Toyotu RAV4 predokolku. Je s tím spokojenost až na jednu maličkost, padla možnost dát na střechu kola. Musí za auto... Takže musíte přemýšlet co budete z kufru potřebovat.

0/0
22.1.2017 8:34

M61i13r67e64k 83G65a46j32e71r 5871886429680

Na to právě u RAV4 byly výborné zadní dveře otvírající se do strany. Bohužel je Toyota přestala dělat.

0/0
22.1.2017 14:25

J29a22n 75M97a53l58ý 3322642492295

Rozumím...ale když tam máte kola, tak je jedno kam se zadek otevírá, prostě neotevřete bez sundání kol. Nicméně jde o mlaičkost ...

0/0
22.1.2017 17:03

M59a40r66t15i65n 76K59r18o33u86p96a 2291433139730

Čím kratší pé.o tím větší SUV.:-P

+2/−2
22.1.2017 5:30

M72i66c79h21a27l 94M21r87a59z36i18k 6207907864590

stejne tak lze rici, cim mensi mozek, tim horsi komentare...nemam SUV ale posuzovat lidi podle auta to je fakt uz diagnoza...

+6/0
22.1.2017 9:01

M27i47r18e54k 45G10a43j45e86r 5901156829330

Takže jakmile se někdo rozhodne přesedlat na SUV, zkrátí se mu péro a to tím víc, čím je větší?

0/0
22.1.2017 14:29

P64e18t21r 87M88i10c33h24a28l 2900754621782

Osobně tu módu SUV nechápu. Mám na mysli SUV pohybující se výhradně ve městech, zvlášť tady na Jižní Moravě, kde kopce skoro nejsou a sníh bývá pár dní v roce. Co mi na tom vadí je, že přes ně není vidět, ať v provozu nebo při parkování. Navíc většinou jejich řidiči neumí jet vpravo a tím pádem se dají hůř předjíždět - není vidět před ně. ... A úplně nejhorší jsou řidiči, kteří si velikostí auta "cosi" kompenzují.

+19/−1
22.1.2017 1:34

V28l48a19d53i88s10l80a25v 76B16u42r82y85š36e64k 1219442217824

mě taky vadilo, že přes ně není vidět, ještě horší jsou ty dodávky bez oken a to nemluvím o náklaďácich, částečně jsem to vyřešil tak, že jsem taky koupil SUV a už mám třetí, všem co nemají problém s penězi doporučuji a módu SUV chápu

+1/0
22.1.2017 7:54

L58á34ď95a 54V53r83a54n81ý 7748708388467

SUV neni o penězích. SUV je dnes od lowcostu až po luxus.

Je vidět, že paranoia určité luxusnosti je stále podvědomě zakořeněna. :-)

+6/0
22.1.2017 9:15

J83a40n 26M19a67l82ý 3172712652725

Přesně. Kdysi monstrózní SUV za vysoké částky byla luxusnější a civilnější variantou skutečných offroadu typu Landcruiseru, MB G, Terrana atd.... Obětováním terénních schopnosti. Dnes se tak městská SUV dají pořídit za cenu obdobně velkých hatchbacků apod

0/0
22.1.2017 9:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.