Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Svět si zamiloval SUV. Prodej nových aut táhnou díky pohodlí i bezpečí

Každé čtvrté auto, které si loni koupili zákazníci v Evropě, bylo z kategorie SUV. Segment aut, ve kterém se ukrývají malá auta s pár plasty, navíc dodávající některým řidičům sebevědomí, ale i velké čtyřkolky do skutečného terénu zažívá boom po celém světě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25á55n 29K97o66t61ú48č 2246924408306

Jediný objektívny argument v prospech SUV je pohodlnejšie nastupovanie. Ale to má význam len pre dôchodcov. Inak vnútorný priestor nič moc, horšie sa s tým parkuje (boxy v nákupných centrách sú robené podľa noriem z 80. rokov, kedy sa jazdilo na Š120), musí to mať nutne horšie jazdné vlastnosti na normálnej ceste (aj keď asistenčné systémy to dokážu zmierniť), vyššia spotreba, drahšie pneu, atď. Bezpečnosť? Pri zrážke s malým autom asi trochu áno, ale keď narazíte do stromu alebo sa prevrátite na strechu, je to jedno či Kodiaq či Octavia. Takže objektívne samé nevýhody.

Zostáva len jediný (subjektívny) dôvod, ktorý sa týka všetkých, ktorí s tým naozaj pravidelne nejazdia na nespevnených cestách: EGO.

0/0
24.1.2017 14:18

M93a16r61t12i76n 90R48u73z18i68c45k60a 1732368266127

Iluze bezpecnosti.... Resp., ano z suv je videt lepe krom pohledu dozadu za vuz, ale mnoho jinych ridicu ma problem videt pres ty suv... Takze az budou silnice plne suv, iluze bezpecnosti se vytrati, bude treba opet vyssich aut, aby vznikla nova iluze bezpecnosti? Abychom pak vsichni nejezdili v monstertrucich, dozajista budou velmi bezpecne proti suv...

0/0
22.1.2017 22:28

M76i12c77h36a11l 71M91i21l65l49e79r 9546602199312

pohledu dozadu, aspon pri couvani, napomaha kamera

0/0
23.1.2017 4:59

M37a14r31t69i51n 77R15u33z53i18c48k93a 1742338176547

Mel jsem na mysli, predevsim to, ze ta vyhoda v bezpecnosti bude trvat jen do doby, nez bude techto aut na ulicich vetsina... a musim rict, ze ne vzdy maji kameru a pri covani snaze prehlidnete i dite...

0/0
30.1.2017 22:46

M88a96r25t86i50n 65S23e27d26o14n82a 2745746296569

Tvrdit ze Roomster byl MPV a Kodiaq je SUV je osemetne. Z meho pohledu je Kodiaq hlavne MPV a az potom SUV diky vyssimu podvozku. Roomster pro smesne rozmery nikdy realne MPV nebyl.

+1/0
22.1.2017 19:26

J62a51n 29S65ů16r22a 4275943743712

V MPV jsou zařazena i jiná auta, která mají ještě směšnější rozměry, než roomster.

0/0
22.1.2017 20:05

M18a83r32t66i67n 66S57e10d84o78n37a 2125766476179

To nic nemeni na faktu ze to realne MPV nejsou bez ohledu co tvrdi vyrobce. Jako clovek z oboru jiste vite co MPV znamena a ze to Roomster svou velikosti nesplnoval.

+1/0
22.1.2017 20:35

J16a82n 11M21a90l15ý 3362142642285

No tak si to nazvěte mini MPV:-P SUV jde skrze klasické koncepce a třídy až do skupiny MPV.

0/0
22.1.2017 21:00

J98a14n 59S91ů46r76a 4585793373482

Reálně byl Roomster ve všech evropských statistikách veden jako MPV.

0/0
22.1.2017 21:59

J28i52ř54í 33S74c90h52w62a87c94h 8938284808376

stejně jako malé a velké hatche, nebo malé a velké sedany, malá a velká kombi či velká a malá SUV jsou malá a velká MPV.

Roomster patřil prostě do kategorie malých MPV".

0/0
23.1.2017 0:45

M84i24r28e36k 64G72a34j82e21r 5741616399530

Jak tu správně napsal pan Kuchař, tak hlavní důvod, proč SUV jsou bezpečnější, je ten, že s nimi lidí jezdí pomaleji. Jednak nemůžete projet zatáčku tak rychle jako s nízkým autem bez převrácení a pak při vyšších rychlostech strašně roste spotřeba kvůli odporu vzduchu. S kombikem se mně jezdilo mnohem lépe.

+1/0
22.1.2017 14:57

V44l65a79d33i51s83l10a39v 56B12u72r71y72š62e81k 1799892377564

tak to pan Kuchař napsal blbě, by mě zajímalo, kolik jste toho s moderními SUVéčky najezdil, jestli máte nějaké zkušenosti třeba s vektorováním točivých momentů, sofistikovaným pohonem všech kol a tak, když tak víte, že se to v zatáčkách převrací na rozdíl od žigulíku

0/0
22.1.2017 15:48

M50a71r96t52i57n 77S52e52d33o10n26a 2885606506189

Vami popsane vlastnosti levnejsi vozy (do 600 tis) casto nenabizi. Drzte se reality.

+1/0
22.1.2017 19:22

V40l87a36d64i50s82l24a56v 60B72u43r35y34š26e31k 1199482117984

většina automobilek sofistikovaný pohon všech kol zvaný AWD u levných vozů do 600 tisíc nabízí, výjimkou mohou být prémiové německé značky, pokud se budu držet reality, tak po mnohaletých zkušenostech s různými SUV můžu říct, že tyhle auta se nepřevracejí víc než žigulíky kombíky, ptal jsem se na zkušenosti těch, kteří si to myslí, nedozvěděl jsem se nic

0/0
23.1.2017 15:11

P72e54t37r 33Č81e79r86m57á80k 9778595309480

AWD je jen jedna za desítek obchodních označení a vůbec nic neříká o tom jaký pohon je ve voze instalován, a o sofistikovaný se tedy zpravidla nejedná.

Ale ano, technika pokročila a elektronické systémy skutečně převracení suv vcelku úspěšně bránit dokážou.

0/0
23.1.2017 20:32

V72l46a92d29i49s29l25a62v 45B41u11r73y63š95e90k 1609662897644

AWD je zkratka za all wheel(s) drive, tedy pohon všech kol, představa, že SUV musí jet zatáčkou pomalu, jinak se převrátí je samozřejmě hloupá, dál bych to nerozebíral, v životě jsem viděl hodně převrácených aut, ale žádné nebylo SUV

0/0
24.1.2017 17:10

P44e28t97r 91Č85e36r17m76á38k 9858335789920

No jak jsem napsal - je to pouze jedna z mnoha zkratek, která nic neříká o tom jaký systém pohonu všech kol je ve voze instalován.

A SUV se pochopitelně převrací stejně často jako normální auta, jen jich není tolik, tudíž to není tak často vidět, toť celé, představa že by tomu snad odolávala lépe by byla komická.

0/0
27.1.2017 11:28

P55e76t52r 47Č71e88r10m38á62k 9648535159170

Drtivá většina SUV žádný sofistikovaný pohon všech kol nemá, když už tak zpravidla obyčejná spojka. Ta jízdním vlastnostem na silnici nemá jak pomoci pokud to nemá alespoň 300koní.

Ale jinak vcelku souhlas - SUV nemají zas tak špatné jízdní vlastnosti jak by se mohlo na první pohled zdát.

0/0
23.1.2017 20:30

J18a28n 43M54a55l16ý 3242632382865

Tak že by řidiči s SUV jezdili pomaleji jsem si nevšiml 8-o

0/0
22.1.2017 17:00

D15a55n37i83e30l 31S32c76h18n34i34t45z76e71r 5211664201226

já jo.

0/0
22.1.2017 19:24

P21a96v56e19l 91J57e73ř51á33b32e78k 7251602584107

Když jsem začínal svoji současnou práci, tj., kdy musím i na nezpevněné cesty, začínal jsem s obyčejným Formanem, později jsem přešel na Transita.

Až na výjimky jsem i s Formanem zvládal běžné polní a lesní cesty, včetně ujetého zasetého pole s lehce rozmočeným povrchem.

Jediné co bylo potřeba, najít si fintu, jak to zvládnout.

To samé bylo s Transitem.

Jen výjimečně jsem měl starosti vyjet - třeba jsem se zdržel o hodinu, než jsem se vykopal. Jednou dvakrát za rok, když jsem podcenil denní oblevu.

Dneska když mám něco jako SUV s pohonem obou náprav tak si víc dovolím, zajíždím o kus dál, ale taky častěji auto vyndavám. Někdy i půl dne než se dostanu na pevnější povrch.

Obrovské plus ale je, že dnes náklad, věci pro práci, PHM mám samostatně od prostoru pro cestující. Nemusíme dýchat výpary z benzinu, jako když to bylo v kufru běžného auta. Také přes redukci mohu pohodlněji jet i v hodně nerovném povrchu a světlost pod autem je vyšší. Určitě vyjedu víc, ale není to zas tak rozdílné, jak si mnozí představují.

Ale na Transita co do prostoru, provozních nákladů rád vzpomínám.

Bezpečnost na kterou se mnozí u SUV odvolávají je tak nějak problematická. S ohledem na počet SUV na silnicích, výhody SUV se ztrácejí, stále častější je naděje na srážku se stejně těžkým autem. Manipulace okolo parkování, při vjedu do podzemních parkovišť je horší, mohutné "A" sloupky občas zakrývají chodce i náklaďák.

+2/0
22.1.2017 14:00

J31a46n 32M17a60l22ý 3322162362685

Co máte za SUv jestli se smým zeptat ? Dnes můžete mít i dodávku 4*4...a na Tranzita já také jen v dobrém R^

0/0
22.1.2017 17:13

P83e85t84r 51Č35e30r31m70á47k 9908265309940

SUV s redukcí?

0/0
23.1.2017 20:33

J42a26n 86T73a21r40a28b44a 4816116229979

Touareg 4XMotion

0/0
14.2.2017 8:35

R56o60s17t20i90s74l73a48v 58D78e35m66b25o63w48s91k39i 8191332790981

Tak dávej bacha, ať si nevypíchneš tím svým oko.

0/0
22.1.2017 13:29

R74o84s26t43i90s37l73a19v 80D19e73m53b32o90w47s30k57i 8481432650221

Pro pana Kroupu a jemu podobným.

0/0
22.1.2017 13:31

J83a51k51u23b 35F62e60i92f76a66r 7469739166269

Kdo po tom touží, ať si tu krabici koupí. Já zůstávám a výkonného sedanu a rozhodně nechci měnit. Chtěl jsem napsat, že jsou SUV hnusná, což je samozřejmě subjektivní dojem, ale teď jde do prodeje Stelvio, což je vcelku hezké auto.

+2/0
22.1.2017 10:34

J51a83n 39M91a98l88ý 3312242862965

Akorát, stejně jako Julinka ta cena....

+1/0
22.1.2017 10:42

J92a16k81u38b 27F85e85i42f42a77r 7279459816779

Jj, obzvláště QuadrifoglioR^

0/0
22.1.2017 10:45

R77o52b31i66n 67Ž83i20ž91k38a 2238804826836

V porovnání s konkurencí ta cena zas tak brutální není...

0/0
22.1.2017 19:37

V42l26a23d38i54s59l52a33v 13B48u72r94y82š59e64k 1449872407644

po SUV netoužím, ale už mám třetí nový, když se to začalo dělat, tak jsem věděl, že je to přesně co potřebuju, po snad deseti nízkých autech jsem přesedlal na SUV a nedám na ně dopustit, jestli jsou hnusná neřeším, auta si neprohlížím a většinou sedím uvnitř, takže je mě to jedno, postupně jak stárnu tak kupují menší SUV, zjistil jsem, že mě to stačí, dokud někdo nepříjde s něčím, co mě bude více vyhovovat, tak měnit nebudu a budu kupovat další, dnes jsem si prohlížel kolegovo BMW, ten chudák musí sedět snad 10 centimetrů nad silnicí s nohama před sebou, asi třetina auta je podélně uložený motor s pohonem zadních kol, takové auto bych teda fakt nechtěl

+2/0
22.1.2017 11:44

J51a96n 23M80a53l49ý 3452192542705

Proti gustu.... Soused má BMW 7 a nedá na to dopustit, když nemusí pracovně, tak rád jezdí Vianem 4*4, v létě Jaguárem nebo Audi cabriolety...A jelikož je zase po dlouhé době zima, tak si koupil Land Rovera v plné. Ale na jaře jde zase do Bába��

0/0
22.1.2017 11:59

V49l23a54d16i92s56l28a60v 94B43u12r64y63š49e97k 1719232447794

tak já jezdím celý rok jedním autem, čím víc aut, tím víc starostí, takže mě vyhovuje něco univerzálního do čeho se dobře leze a nemusím se zrovna dívat, kde utrhnu spojler, jel jsem s člověkem a říkám mu, ať vyjede ke mě na zahradu a on se pořád ošíval, že neví a bylo mu to blbý, tak jsem na něj udodil, proč jako že ne a on přiznal, že má u svého passata strach o pitomej spojler

0/0
22.1.2017 13:18

J71a29n 43M40a30l27ý 3482542852585

Je třeba přiznat, že jeho ekonomické možnosti jsou vysoce nad průměrem...asi tak.

0/0
22.1.2017 17:11

P86e56t45r 71Č79e62r12m63á49k 9228205519880

Problém je že univerzální auto neexistuje, vždy je to jen menší či větší kompromis. Stará dobrá pravda říká že rozumně pokryjí potřeby člověka 3 auta - sporťák/cabrio na léto, normální osobák na denní ježdění, teréňák na zimu/hory atd. Z toho ty krajní dvě mají zpravidla dlouhou životnost, takže stačí aktivně měnit jen to prostřední R^

Jinak to že se někdo bojí o spoiler nezmená že by ho tam pak i skutečně nechal, a naopak že by se ve vyšší autě nebál.

0/0
23.1.2017 20:37

J80a47n 17M33a45l28ý 3472502842815

K bezpečnosti. Z pohledu aktivní b. Mívají SUV o něco málo horší jízdní vlastnosti než sedany stejných rozměrů. Většinou mívají větší váhu, zvláště pokud jsou 4x4, takže pak záleží na motorizaci. SUV VŠ sedan ve stejné třídě a motorizaci - aktivní bezpečnost bývá lepší u sedanů. Pasivní bezpečnost : nafouknuté plechy a plasty neznamenají větší bezpečnost, záleží na deformačních zónách a konstrukci. SUV jsou vyšší, takže pokud to vezmete pod návěs kamionu - máte v SUV lepší vyhlídky, že nedojde k dekapitaci. Čelně do kamionu to vyjde na stejnou ( v rámci stejné velikosti). Jde tedy spíše o sugestivní pocit. Pokud se potká Duster s BMW řady 7, řidič Bava na tom bude lépe. Většinou však potkáte menší vozidla...

0/0
22.1.2017 8:58

V68l56a97d35i77s74l44a73v 23B87u40r76y93š57e78k 1159612507364

čistě z pohledu bezpečnosti a to ja aktivní, tak pasivní je nejdůležitější, kolik je zákazník ochoten za auto zaplatit, auto amerického prezidenta bude rozhodně bezpečnější než třicetitisícová ojetina z áček a to bez ohledu na její zařazení

0/0
22.1.2017 16:31

J51a64n 26M68a64l92ý 3272202752595

Inu můžete si koupit za pár korun ojetou např. Lancii Lybru Protecta...s lehkým pancéřováním a neprůstřelnými skly ;-D Jinak samozřejmě platí fyzikální zákony....

0/0
22.1.2017 17:12

V72l47a51d63i20s27l33a38v 77B30u94r92y23š84e72k 1249462737924

můžete si koupit co chcete, auto za pár korun vám ale jistě ochranu v případě nehody moc neposkytne

0/0
23.1.2017 12:05

J45a15n 50M52a92l15ý 3762172162715

A už je to tady opět. Ať si každý jezdí tím co mu vyhovuje. My jsme mladá 4 člená rodina a tak máme velké kombi a mini MPV. A jsem spokojený. Nejraději jsem jezdil s dodávkou. Kvůli posezu a rozhledu. Městská SUV jsou hatchbacky na větších kolech a s vyšší výškou a tedy posezení, což prostě někomu vyhovuje. Zase by jejich obliba mohla zlevnovat malé modely, neb výroba SUV zvyšuje flotilove emise automobilek.

+3/0
22.1.2017 8:23

J82a23n 57M74a19l30ý 3692292102435

V rodině máme též Toyotu RAV4 predokolku. Je s tím spokojenost až na jednu maličkost, padla možnost dát na střechu kola. Musí za auto... Takže musíte přemýšlet co budete z kufru potřebovat.

0/0
22.1.2017 8:34

M83i40r62e97k 40G18a28j36e47r 5481696109140

Na to právě u RAV4 byly výborné zadní dveře otvírající se do strany. Bohužel je Toyota přestala dělat.

0/0
22.1.2017 14:25

J35a13n 44M35a73l57ý 3282142752795

Rozumím...ale když tam máte kola, tak je jedno kam se zadek otevírá, prostě neotevřete bez sundání kol. Nicméně jde o mlaičkost ...

0/0
22.1.2017 17:03

M44a72r53t86i85n 50K11r58o66u71p64a 2711743849500

Čím kratší pé.o tím větší SUV.:-P

+2/−2
22.1.2017 5:30

M18i19c74h23a19l 75M63r64a86z19i35k 6487307644930

stejne tak lze rici, cim mensi mozek, tim horsi komentare...nemam SUV ale posuzovat lidi podle auta to je fakt uz diagnoza...

+6/0
22.1.2017 9:01

M96i98r57e66k 15G78a35j41e47r 5901746949810

Takže jakmile se někdo rozhodne přesedlat na SUV, zkrátí se mu péro a to tím víc, čím je větší?

0/0
22.1.2017 14:29

P23e62t33r 53M77i63c18h84a52l 2280354701352

Osobně tu módu SUV nechápu. Mám na mysli SUV pohybující se výhradně ve městech, zvlášť tady na Jižní Moravě, kde kopce skoro nejsou a sníh bývá pár dní v roce. Co mi na tom vadí je, že přes ně není vidět, ať v provozu nebo při parkování. Navíc většinou jejich řidiči neumí jet vpravo a tím pádem se dají hůř předjíždět - není vidět před ně. ... A úplně nejhorší jsou řidiči, kteří si velikostí auta "cosi" kompenzují.

+19/−1
22.1.2017 1:34

V97l39a77d20i86s46l71a56v 45B25u51r19y90š52e19k 1609172187394

mě taky vadilo, že přes ně není vidět, ještě horší jsou ty dodávky bez oken a to nemluvím o náklaďácich, částečně jsem to vyřešil tak, že jsem taky koupil SUV a už mám třetí, všem co nemají problém s penězi doporučuji a módu SUV chápu

+1/0
22.1.2017 7:54

L49á31ď27a 94V43r40a66n17ý 7128708538307

SUV neni o penězích. SUV je dnes od lowcostu až po luxus.

Je vidět, že paranoia určité luxusnosti je stále podvědomě zakořeněna. :-)

+6/0
22.1.2017 9:15

J93a57n 29M35a16l15ý 3752652762645

Přesně. Kdysi monstrózní SUV za vysoké částky byla luxusnější a civilnější variantou skutečných offroadu typu Landcruiseru, MB G, Terrana atd.... Obětováním terénních schopnosti. Dnes se tak městská SUV dají pořídit za cenu obdobně velkých hatchbacků apod

0/0
22.1.2017 9:43







Najdete na iDNES.cz