- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stačí lidi postrašit a pak následně vyždímat. Ti takzvaní ekologové nám často vnucují ekonesmysly, které přírodě škodí víc než to, co nám chtějí zakázat. Typický příklad je elektromobil, fosilní palivo se místo v autě spálí v elektrárně, která nemá vyšší účinnost než spalovací motor. Pak jsou ztráty v rozvodné síti, při nabíjení i vybíjení akumulátoru, elektromobil na rozjetí spotřebuje také mnohem více energie než auto se spalovacím motorem, protože např. u Tesly akumulátor váží tunu... Všichni se pak radují, jak je Tesla ekologická, (že ve skutečnosti čoudí komínem elektrárny nikdo nevidí), radují se, jak jezdí levně oproti benzínu (v ceně elektřiny není spotřební daň, ze které se platí např. opravy cest a tak na nás provozovatelé elektromobilů vlastně parazitují, bez spotřební daně by benzín stál 15 Kč/l.., a to nemluvím o milionové ceně akumulátoru, který vydrží omezený počet nabíjecích cyklů), dotace frčí z našich kapes do kapes výrobce elektromobilů (bez ní by Tesla nestála 3 mega ale 6 mega..) a ten nám dodá nepraktické auto, kterému se po roce používání sníží dojezd na polovinu a po třech letech po něm zbude jedovatý opotřebený akumulátor. Výrobce si mne ruce a ekologie míří do kytek.
Napsal jste krásný demagogický příspěvek. Na jedné straně (elektromobil) berete řetězec surovina-místo spotřeby z poloviny a u spalovacího motoru berete jen konec. Jak elektromotor tak i spalovací motor mají stejnou konstrukci řetězce: těžba suroviny (uhlí/ropa) - doprava do místa zpracování - místo zpracování (elektrárna/rafinerie) - doprava do místa spotřeby (elektrické vedení/kamion) - místo spotřeby (dané vozidlo).
Takže když tedy chcete u elektromobilu argumentovat elektrárnou a rozvodnou sítí, musíte u spalovacího motoru přičíst rafinerii a ten náklaďák s dalším spalovacím motorem co ten benzín/neftu doveze na pumpu, kterou k tomu musíte přičíst taky. Jinak je to krásný příklad manipulace pomocí polopravd.
Jenom potvrzujete co já říkám. Pro elektromobily se budou stavět elektrárný a bude se do nich dovážet uhlí, pro normální auta se budou vozit fosilní paliva do benzinek. V tom jsou ta auta nastejno. Jenomže dvakrát težší elektromobil spotřebuje podle zákonů fyziky dvakrát více energie, abyste jej rozjel z nuly na sto nebo abyste s ním zdolal nějaké převýšení. A ztráty při nabíjení a vybíjení akumulátrotu jsou a jsou dost vysoké. Elektromobil za sebou zanechává mnohem větší uhlíkovou stopu (termín jsem si vypůjčil od těch pseudoekologů) než auto na benzín, toto je známý fakt a pokud budete chtít, dohledám jej v odborné literatuře. Elektromobil ale neplatí spotřební daň a naopak pobírá obří dotace. Navzdory tomu je mnohem dražší a nikam pořádně nedojede.
Ne ne zakratko bude uhlikovy business neprofinancovatelny-minimalne v ve vyspele casti sveta.Nektere vyznamne banky Vam uz dnes odmitnou financovat uhelnou elektrarnu,i kdyby na business modelu vypadala sebelip.I ta Tesla je dan za pokrok,za deset let to bude vsechno vypadat jinak nez ted (anebo se mylim a nebude)
Viz např. zde, ale je to známý fakt a ví to každý, výrobci elektromobilů taky:)
http://www.autoweb.cz/dukaz-elektromobil-skodi-vic-nez-benzinove-auto/
Když pominu skutečnost, že k nám ropa teče ropovodem, zatím co uhlí budeme brzy vozit z Austrálie tak stále nechcete uznat skutečnost, že moje benzinová C1 s váhou 830 kg spotřebuje méně energie než Bursíkův "ekologický" Prius o váze 2,5 tuny. A pokud by v Kolíně používali Muskův postup t.j. karosérii Tesly i mé C1 z hliníku jezdil bych za 3 l/100 km.