Diskuze
Červená a modrá strojvedoucí nezastaví. Chyb na železnici rychle přibývá
Děkujeme za pochopení.
M24i63r20o41s84l85a23v 36Z94i32k39m65u70n39d
Všechno souvisí se vším ...
Ve Švýcarsku, Německu, Rakousku jezdí většina osobních vlaků bez doprovodného personálu. Doprovodný personál je pouze na dálkových vlacích, kde dává strojvedoucímu pokyn k odjezdu, případně obsluhuje "vypravovací" návěstidlo.
U vlaků bez doprovodního personálu po uplynutí stanovené doby pobytu strojvedoucí prostě zavře dveře a jede ... nikdo nepíská ... ve Francii na osobních vlacích doprovodný personál jezdí, ale věnuje se cestujícím, nikoli pokynu k odjezdu ve stanici nebo na zastávce. Ta Francie je trochu zvláštní, tam obvykle vlak vypraví výpravčí.
Ono je to především o tom, že na strojvedoucí se kladou stále větší a větší požadavky, někde jsou stanoveny šibeniční obraty 3 minuty, což nestačí ani na vykonání jednoduché fyzikologické potřeby ... Více jak 150 let před odjezdem vlaku "pískal" výpravčí nebo vlakvedoucí, po novu píská nebo houká na vlakový doprovod strojvedoucí ... proč ??? Inu, "nové" technologie.
Turnusy taky nic moc. Když jsem je před nějakými 37 lety taky dělal, tak cesta osobnícm vlakem z Prahy do Přerova a zpět hodila 26 hodin výkonu. Osobní vlak z Prahy do Kutné Hory a strojově zpět byl za 12 hodin (technologicky na minutu pokryto). V době kdy jezdily letní vlaky na Balkán byl "poslední nástup" v noci ve 23.59, další až v 5.00 ... Za těchto "krutých" podmínek nebyl problém dohodnout se na cca 30 hodinovém odpočinku v Žilině u víkendového prázdninového vlaku (sobota ráno až neděle poledne). Pokud ještě ti "postižení" žijí, vzpomínají v dobrém na to, jak jim zaměstnavatel zaplatil výlet do Tater. V sobotu večer se vrátili na nocležnu v Žilině ...
Takovéto zhůvěřilosti nejsou v současných podmínkách možné, vše je v rámci snižování nákladů osekáno na minimum, směny jsou přerušené. To, že je strojvedoucí unaven vlivem opakovaných časných ranních nástupů po "odpočinku trvajícím 12 hodin" nikdo veřejně nepřizná, protože by získal černý puntík ...
T82o84m74á13š 74M77a43t87o18u98š67e76k
Je to jasný jako facka, Čumí do mobilu.
I85m59r50i37c36h 96S29u55c97h58a93r67s72k49ý
Jestli nebude tím, že dnes nejsou lidi a kritéria, které platila před několika roky dnes neplatí..........
Ještě nedávno tady přece byl článek jak ženy po 3 měsíčním kurzu dělají strojvedoucí bez mrknuti oka..........
S98t27a34n47i20s98l47a26v 31Č35e81r46v51i65n31k54a
Mám za sebou 40 let práce na stroji a za tu dobu jsem neprojel návěstidlo,nepřejel člověka.Srážek na přejezdu bylo několik,jedna dokonce s autobusem.Dnešní problém je,že turnusy se dělají na lokomotivy a ne pro lidi.Nikdo ze strojvedoucích nejde do práce,aby se zabil a nebo něco rozbil a to záměrně.
Jsem rád,že už nemusím vstávat a v jakémkoli počasí a denní době jít dávat v šanc svůj život.Ještě bych chtěl všem těm kritikům říct:Udělejte si zkoušky a přijďte posílit řady strojvůdců.Jedno místo tam je volné po mně......
I27m91r87i84c68h 72S71u13c96h31a57r48s42k33ý
Milí pane myslíte si, že jste sám který odpracoval 40 let v odpovědném zaměstnání. Umíte si vůbec představit kolik lidí musí pracovat, aby ta vaše lokomotiva mohla po těch kolejích jezdit............
Dále je vidět, že jste dnešní dobu nepochopil to, že dnes nejsou strojvedoucí není vaše věc, ale odpovědných zaměstnanců (manažerů), kteří za to berou královský plat........
Po revoluci to se to podnikalo, minulý režim jim lidi pro prací vychoval.
Dnešní podnikatelé s většiny nikoho nevychovali a jen kvičí , že jim stát nikoho nedodá. Po zaměstnancích chtějí kapitalistické principy, ale sami chtějí socialistické metody učňovského školství.........
V90l17a39s34t78i26m63i70l 87K68o39c68u38r24e54k
Cílem drážní inspekce není řešit a stěžovat si, ale vyřešit, Toto je výrazně cílový úkol, tedy dosažení cíle. Sanozřejmě na druhé straně je v tom lidský faktor a je zapotřebí podívat se, jak se to dělá v zahraničí ve vyspělých zemích, a to i přesto, že i tam k tomu dochází.
M88i55c63h34a52e41l 11C78h86a80r35v55á30t
Já by sem navrhoval, aby byla i větší spoluúčast cestujících. Třeba povinnost vyhlížet a hlásit stav návěstidel přímo strojvedoucímu.
M49a88r50t97i83n 96K43o74ž16í26n
Vy znáte návěstidla? Je to asi padesátkár složitější než semafor na křižovatce.
J86a15n 90J55e14m29e55l98k43a
Může se to vysvětlit něčím jiným, než že po českých železnicích jezdí snad 100 firem? Před tím to byl jeden. A ten měl nějaké kvalitní interní předpisy nejspíš, vylepšované za těch 100 let nehod, výpravčí atd. A úspěšně.
Například sankce strojvedoucímu snad jsou na dopravci. To mohlo a fungovalo za ČD. Ale ne v prostředí 100 subjektů, soukromých subjektů. Viz strojvůdce s 2 promilema.
K tomu si myslím, že musí přispívat stres, zpoždění atd. Rychlejší obraty.. atd.
Myslím, že Rakousko a Švýcarsko chce mít celkem rychle ETCS v celé síti. A to nejsou zrovna státy s přílišnou liberalizační mánií. U nás možná 2030 koridory. 2050 síť
Německo má na 99% sítě PZB (bodový zabezpečovač). Pokud ho někdo nevypne, je prý spolehlivý.
V Česku mimo koridory... světýlka (ne moc často) a vysílačka. Někde generální stop, otázka jak moc funkční.
V Anglii po privatizaci BR a i jejich SŽDC kolem r. 98 - 01 byla série nehod.. Náhoda?
A pak se začali zabývat zabezpečením.
Nevím proč by nemohl personál (průvodčí a spol) dělat dvojí kontrolu při odjezdu vlaku. Na návěstí vidí..
J56a58r17o74s92l24a89v 91K89o37m52o52ň
proč myslíte, že vlaková četa vidí na návěstí? Kolikrát stojí vzadu u vlaku a zavírá třeba dveře po cestujících a stanice v oblouku. To jako má jít ještě dopředu a kouknout co tam svítí???? Navíc strojvedoucí mají sluneční brýle aby viděli barvy nezkreslené a četa nic a těžko proti slunci poznat co tam třeba svítí. Navíc v "lese" návěstidel poznat které je pro mou kolej.
J52i70n42d30ř98i27c40h 83M40i79t79t82e38r
Automatizovat řízení vlaku musí být oproti autu snadné. V podstatě se jen rozjede a zastavuje. Cestu má postavenou, nevidím problém, už by to mohlo nahradit strojvedoucí ne ?
R76o29m60a84n 96P59o41l80á91č97e71k
Nemohlo... U železnice máte milion dalších vlivů co se můžou stát... Ano u aut jich je více ;-).
Navíc náklady by byly astronomické...
Jediné kde to může v klidu v současné době fungovat je metro.
P42e23t57r 83N93o15v53o46t63n73y
115 je dost, ale zajímalo by mě, kolik z toho bylo vyloženě ujetí, že tu návěst úplně zasklil a museli ho nahánět telefonem nebo adresným či generálním stopem. A kolik pak nedobrždění o pár metrů.
J44i43ř57í 34S14t12e25h24l13í75k
Po rychlovýcviku ,za 9 měsíců je hotový strojvedoucí...
Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů
Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...
Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí
Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není
Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....
Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko
Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh
Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...
Kdo hledá práci, má to těžší než dřív. Na jedno místo se hlásí stále víc lidí
Premium Ještě docela nedávno si uchazeči o práci napříč obory mohli vybírat a náboráři se o ně skoro prali....
Jižní Korea sází hlavně na jádro, nic jiného jí nezbývá
Seriál Energetický sektor Jižní Koreje zůstává závislý na dovozu fosilních paliv. Postupně je však hodlá...
Zahraniční pracovníky nejvíc láká Austrálie, z měst vede Londýn, říká průzkum
Nejoblíbenější zemí pro zahraniční pracovníky je Austrálie, za ní se umístily Spojené státy a...
Více než polovina britských dětí pod třináct let pila alkohol, zjistila studie
Více než třetina britských chlapců a dívek v letech mezi 11 a 13 lety má zkušenosti s konzumací...