Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlakobazar České dráhy. Staré motoráky míří do Polska

Na české železnici přibývá ojetých vlaků ze zahraničí, zároveň ale část starších souprav mizí dál na export. Zatím poslední transakcí je prodej motorových vozů 810 z majetku Českých drah do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e43t39r 85K14o82r47b47e67l 9796467760102

Perlička je, že naše 810ky budou jezdit skrz bývalou stanici Vlčí Doupě v Hitlerově bunkrovém komplexu. Ten je na trati Węgorzewo - Kętrzyn. V době, kdy jsem tam byl, tak na trati fungovala jen sporadická nákladní doprava. Komplex nyní funguje jako muzeum a tak by mne zajímalo, jestli tam vlaky staví.

0/0
30.1.2017 11:58

L14u21k94á13š 97S88e97d33l47á62č46e79k 1703657357340

Tohle v Polsku jezdí dnes na té trati. http://www.it.ketrzyn.pl/wp-content/uploads/2014/07/10259765_746543898720237_3267731874650747845_n1.jpg

+1/0
30.1.2017 14:05

P31e91t80r 50K67o30r46b41e50l 9766437210862

Jízdní řád zatím pro letošek nemají, ale zastávku ve Vlčím Doupěti ano. Copak by asi řekl Hitler na to, že za sedmdesát let budou do jeho hlavního stanu vozit polské turisty české motoráky.:-)

+3/0
30.1.2017 14:57

P51a31v62e40l 46K64u16n82c 9652799338948

Autore, slovo vlakobazar se Vám povedlo.

+1/0
30.1.2017 8:50

L55u67k37á49š 12S94e87d65l85á96č84e86k 1953517457720

Tady každý kritizuje motoráky M 810, ale já si ještě pamatuji, kdy jezdily jenom motorové vozy M 131.1 s poválečnou technikou a dřevěnými lavicemi. Když se začaly objevovat motoráky M 810, šlo o zlepšení po všech stránkách. Dostaly tehdy osvědčené motory Liaz, které se montovaly do nákladních aut Liaz a do autobusu Karosa. Jen pro zmínku, Karosy ještě v devadesátých létech na dálnicích překonávaly v rychlosti některá osobní auta. ;-)Navíc tam byla hydromechanická převodovka, tak že soupravy při rozjezdu už tolik necukaly, nová prosvětlená kabina a polstrované sedačky. Je sice pravda, že každá spojka kolejnice při jízdě byla poznat, ale co by jste chtěly u dvounápravových vozů.

Pamatuju si, že vozy jako nové koupily i maďarské státní dráhy. Poláci je chtěli také, ale neměli na ně peníze, tak si je pořizují až dnes, nejspíš za cenu šrotu.:-/ Protože pokud ČD cenu nezveřejnily, nemají se čím chlubyt. A proč by se taky chlubily, když lokální tratě jsou rušeny a to i včetně těch horských, které by měly být turistickou atrakcí. Jdeme přesně opačným způsobem, než je tomu v západních zemích obvykle.:-/Rv

+2/0
29.1.2017 23:42

L18u98k15á93š 44S93e76d65l80á10č73e57k 1213177677670

překlep - chlubit:-)

0/0
29.1.2017 23:47

R82o44m30a80n 95J72e78s26c55h91k66e 9988735577935

Já si to nemyslím. v M 131.1 mohl člověk otevřít alespoň okno. U M 152.0 pouze u vleku na plošině. U lokálky 5-20 km souhlasím. Ale na trati 91 km Brno - Třebová na tenkých sedačkách bída.

0/0
30.1.2017 17:29

L16u35k83á84š 56S22e54d61l32á43č71e46k 1233867907370

Zapomněl jsem napsat, že M 131.1 měly maximální pouze rychlost 60 km/h u M 810 to je 80 km/h. Tak že podstatný rozdíl. Jinak na dálkové cesty to skutečně projektované nebylo, i když to zvládly bez problému.

0/0
1.2.2017 17:51

R84o76m29a37n 68J11e52s56c22h35k35e 9768885117205

Na lokálkách bohatě 60 km stačilo. U M 152.0 z výroby bylo na stanovišti hodně málo místa. Zlepšovatelé z Heřmanova Městce vymysleli zapuštění sedaček pro fíry do výklenku v přepážce.

0/0
1.2.2017 18:00

J66i17ř51í 79K51o85c33u82r21e69k 6885674575628

Vyrobeno jich bylo strašně moc, snad přes 600 kusů. Zhruba 200 jich bylo reinkarnováno do podoby regionovy. Jezdilo to na trasách délky přes 100 km, což je fakt znouzecnost a ani za vlády jedné strany to nebylo nic jiného než znouzecnost. Motor ze 60. let ... Ne díky, ani z té Kutné Hory města k rychlíku to není ono, proč taky chtějí dráty až na Město.

Jestli to poláci chtějí, budiž. K elektrickému panťáku EN57 jak když najde. Ale aby tohle bylo v roce 2017 páteří regionální dopravy v ČR? Snad každý* bus, sedmičkovou Karosou počínaje, má pohodlnější sedačky, nástup a místo pro kočárek. Takže pokud má být regionálka na nějaké úrovni, tak 810 budou muset časem vyklidit pole.

*) nepočítám pokus DPMB o sedačky vyrobené z prken. To už je pryč.

+3/−2
29.1.2017 21:01

R10o42m13a67n 10J39e24s95c38h65k46e 9348415377435

Bohužel i nové autobusy v MHD mají plastová tvrdá sedadla.

0/0
30.1.2017 17:31

V85a28c84l42a41v 61H78a15j44e21k 3846989539

A mistře Jene co třeba tohle téma;-D: http://byznys.ihned.cz/c1-65603190-leo-express-dostal-od-cnb-milionovou-pokutu-nedodal-vcas-vyrocni-zpravu-nestihame-rika-firma O tom na Idnes nepadne ani slovo??

+3/0
29.1.2017 18:17

F46r26a98n21k 83N97o59v35a92k 5725315111799

Kolik vlku se na tech sedackach v lete urodilo, to nikdo nespocita :D

+6/0
29.1.2017 16:28

J52i21ř23í 23K15o60c90u54r77e82k 6695824255308

Jojo, ve vlci ve skleníku, kde jinde to mají!

+1/0
29.1.2017 20:46

F48r62a97n33t88i54š24e52k 90P49l47á22š57e39k 1839602357217

„České dráhy v případě zájmu externích společností umožňují odprodej zbytných vozidel, pro která nemají využití a byla by jinak určena k postupnému vyřazení a následnému sešrotování,“ řekl Šťáhlavský.......kdyby aspoň mluvil pravdu......holt tiskový mluvka...

+1/−2
29.1.2017 14:50

P21e40t80r 36N92o30v96o78t47n61y 1901480251

Šukafon klidně prodají, zvlášť do zahraničí. Z toho žádná konkurence nebude.

+1/0
29.1.2017 17:32

I50v10a82n 38H85o40l73a96s 5227347378687

To sice ano, ale u lokomotiv by Péťovi za podobné tvrzení musel upadnout nejméně nos.

0/0
29.1.2017 18:14

K31a73t67e48ř43i25n92a 31K44o70z13á89k67o35v15á 2128901745768

Tak za 5 let budou tyto vlaky kupovat ČD zpět, aby opět jezdily na našich tratích.

+1/0
29.1.2017 14:42

M89a10r11e31k 71F56l55e55k74a94č 1476235284558

Muj sen byl si koupit starou vechtrovnu a jezdit tam na chalupu, když sem se díval co za ty zbořeniny chtějí, sen mě přešel 

0/0
29.1.2017 14:18

M98i34l98a33n 21V98o27l75e54k 5929153396799

Bohužel se dnes nikdy neříkají všechny údaje. Můžete se ofrňovat nad starým, ale měli byste vědět, že nákupy nových jsou na dluh. Aby ČD nezbankrotovaly, tak od nich státní SŽDC odkoupí nádraží apod., které ale logicky měla získat už při svém oddělení od ČD.

+2/−2
29.1.2017 12:57

V48a28c14l68a94v 30H59a59j77e31k 3726459759

no je otázkou zda se tím umořilo to co stát ČD dluži za roky 1990 až 2003.

0/−1
29.1.2017 18:19

I86v68a47n 56H49o33l88a71s 5217357798137

A co že jim dluží?

0/0
29.1.2017 20:26

J66i62ř77í 71K33o55c38u65r27e75k 6165564895778

Staršně moc peněz, VRT trať a hodinky s vodotryskem. Jo a ještě odstupné za přepravy uhlí, protože došlo na plynofikaci. A taky zrušení všeobecné železniční povinnosti.

+2/0
29.1.2017 20:37

V28a96c95l48a55v 76H60a75j32e40k 3176179469

Systém úhrady prokazatelné ztráty byl zaveden až se vznikem ČD a SŽDC v Roce 2003. Do té doby ČD z výnosů nákladní dopravy financovaly jak infrastrukturu včetně 1, koridoru na jehož financování si musely vzít půjčku od ERB, tak osobní dopravu. Zkuste si zjistit kolik to stálo a kolik na to ČD od roku 1990 dostávaly od státu.

+1/0
29.1.2017 22:54

J65a15r89e76k 16K77a87l91i62v96o81d15a 7976263171206

Abychom tuto řadu jenom nehanili, díky její jednoduchosti a tím nízké hmotnosti, zachránila naše regionální lokálky. Fakt, že náklady na její vypravení se prakticky rovnají s náklady na vypravení autobusu byl rozhodující. Stačí se podívat do zmíněného Polska jak dopadli tam. Ale jinak je cestování původní řadou 810 za trest, o tom žádná.

+25/−1
29.1.2017 12:30

P68a91v40e98l 58S55o70v73i24č86k33a 4356168855542

Ironií je, že Poláci kdysi chtěli koupit 810tky, aby nemusely po lokálních tratích jezdit v sestavě "těžký diesel + jeden vagon", ale neměli na ně peníze...

+2/0
29.1.2017 12:48

J40a26r48e90k 98K21a85l39i49v22o88d35a 7436983651496

S penězma na techniku byli vůbec na štíru. Postavili si CMK a potom tam neměli čím jezdit. Stačí se podívat, jaké šílenosti vymýšleli, aby vytvořili mašinu schopnou jezdit 160, než konečně vyrobili EP09. EP23, naše EP05 s převodem na 160 ve dvojicích a podobně....

+2/0
29.1.2017 13:00

M78a43r68e21k 71F24l75e46k17a59č 1286125904908

Ona ta rada má v sobě motor z karosy, pokud se nepletu

+1/0
29.1.2017 14:12

P64a65v56e20l 37S74o80v77i25č21k56a 4166118595462

Máte pravdu. Liaz ML 634 a převodovka Praga 2 M 70 jsou z Karosy ŠM 11.

+1/0
29.1.2017 14:22

J65i45ř40í 25K30o83c56u71r27e42k 6685124715548

Což je technika z 60 let ve vozidle z 80. let.

+1/0
29.1.2017 20:38

J91i61ř66í 36K57o30c34u68r85e88k 6385744965658

Jo? Proč chtějí ČD za tenhle motoráček 70 Kč, zatímco autobusáci jezdí kolem 25 Kč na kilometr.

+2/0
29.1.2017 20:39

V53í10t24ě18z74s86l70a93v 82K71l75o69z79í19k 3831919934157

Protoze bus neplati za dopravni cestu třebas

+1/0
29.1.2017 22:05

M78i15r70o28s94l48a74v 11Z25i41k75m53u36n90d 6188582167738

Tak si porovnejte plat strojvedoucího a řidiče ... když mají kraje zaplatit o pár kaček víc řidičům dosud pobírajícím žebráckou mzdu - o mzdě strojvedoucího se jim může stále jen zdát - tak mají kraje problém, kde na TO sehnat peníze ... když bude brát řidič autobusu stejný plat jako strojvedoucí (řidič drážního kolejového vozidla) a železniční dopravci nebudou platit za dopravní cestu, tak jako za ní neplatí autobusák v objednané dopravě (osvobození od daně silniční), tak bude cena velmi podobná ...

0/0
1.2.2017 17:29

R42o53m93a96n 67J31e67s83c64h81k60e 9538585127955

Bohužel mnoho lokálek bylo v 70.80.90.letech zrušeno. Židlochovice, Koryčany, Ždánice, Pohořelice, Tovačov, Mladeč, Polná, Jemnice, Malá Morávka, Horní Benešov, Vidnava a mnoho dalších.

0/0
30.1.2017 17:36

S44a68r28a 60N81o80v28a 3683982841541

Asi to beru jinak, když je pro mě tenhle vláček jen na výlety. V Jezdit s ním ale každý den do práce, to musí být krutý...

+15/−2
29.1.2017 11:48

S61t16a27n48i77s71l60a77v 28H61ř60e84b18í13č96e37k 7644191293

Ať si je Poláci užijí!!! Taková tří hodinová cesta ze Světlé nad Sázavou do Čerčan, tak ta na těch tvrdých pryčnách a hlavně v létě, opravdu stojí za to!!!;-D;-D;-D

+11/−5
29.1.2017 11:34

J64a86n 27Č51e39k56a48l 7399545904604

Smutné je, že v Polsku je to pořád vylepšení. :)

+8/0
29.1.2017 11:43

V34í34t 96M81r75h15a76l 1465429813810

Žel Polsko a železnice je opravdu smutná kombinace, zejména na vedlejších tratích.

+1/−1
29.1.2017 12:47

J96a33k77u82b 18Č43u52b78a 9820906147

Koleje slezské...

0/−1
29.1.2017 12:54

Z89b64i89g74n88i75e18w 31K33o31l32a36n10o 9356594202301

Jesli Polak kupuje, to znamena, ze se oplati (cena nebyla uvedena, to myslim, ze pul darmo). Te motoraki budou modernizovany, nebudou v nich drevene sedadla, budou nove toalety atd. Budou jezdit 5 let a potom se proda na Litvu nebo daruje Ukrajine.

+5/0
29.1.2017 18:20

V31í31t 86M71r86h81a15l 1295279613730

Kdyby jste cestoval ještě ve vagónech s dřevěnými lavicemi, rád by jste vzpomínal na Orchestrióny;-).

+2/−1
29.1.2017 12:46

S40t95a12n21i76s43l30a17v 26H84ř40e86b70í33č60e57k 7754111503

A co si myslíte, že bylo za lavice v těchto vlacích? Dřevo, nebo kov potažené slabou vrstvou koženky! Čili tvrdé, jako tvrdé!:-)

+1/0
29.1.2017 13:42

V81í81t 82M41r58h61a68l 1265279773180

Ale přeci jenom i ta koženka už byla nějaký ,,luxus";-D.

+2/0
29.1.2017 13:53

S68t69a58n56i57s91l34a30v 24H32ř91e39b12í13č45e90k 7984111623

Hm, na pohled!;-D

0/0
29.1.2017 15:27

R30o56m52a26n 21J90e58s23c69h62k25e 9738135897485

V létě vedro , okno nemožné pořádně otevřít. Pouze na vlekách na plošinách šlo otevřít okno. Lavice tvrdé a tenké konženky. Jet 91 km z České Třebové do Brna DĚS.

+1/0
30.1.2017 17:39

J76i70ř27í 22N76e13v65r50l80a 8352593889527

Článek fajn - ale pane Sůro, v té poslední větě Vám OPĚT nesedí čárky tak, jak mají být. A to jste redaktor idnes! :-P

+2/−1
29.1.2017 11:31

M38i54l25a76n 27L25i24n86h22a26r41t 8444656437216

Já jsem z toho taky nevrlý, ale myslím si, že ty čárky jsou dobře...:-/

+1/0
29.1.2017 11:53

M59i61r17e28k 36Z22á64v67o30d81n88ý 7852277900128

Jen tak dál. 810 je skutečně za trest.

+8/−4
29.1.2017 10:45

Z45d84e40n68ě69k 41K18o98r95f 8856738337893

To je ale ty Regionovy z nich predelany nic moc lepsiho. Drncani pomalost. Ten Stadler je lepsi mutu srovnávat

+2/−1
29.1.2017 12:31

Z58d11e79n41ě46k 31K38o30r73f 8516708267263

Muzu preklep

0/0
29.1.2017 12:32







Najdete na iDNES.cz