Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlakobazar České dráhy. Staré motoráky míří do Polska

Na české železnici přibývá ojetých vlaků ze zahraničí, zároveň ale část starších souprav mizí dál na export. Zatím poslední transakcí je prodej motorových vozů 810 z majetku Českých drah do Polska.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e59t65r 29K73o55r24b64e92l 9516147720552

Perlička je, že naše 810ky budou jezdit skrz bývalou stanici Vlčí Doupě v Hitlerově bunkrovém komplexu. Ten je na trati Węgorzewo - Kętrzyn. V době, kdy jsem tam byl, tak na trati fungovala jen sporadická nákladní doprava. Komplex nyní funguje jako muzeum a tak by mne zajímalo, jestli tam vlaky staví.

0/0
30.1.2017 11:58

L69u60k29á16š 84S71e38d59l58á51č26e64k 1653407377390

Tohle v Polsku jezdí dnes na té trati. http://www.it.ketrzyn.pl/wp-content/uploads/2014/07/10259765_746543898720237_3267731874650747845_n1.jpg

+1/0
30.1.2017 14:05

P91e91t67r 82K41o51r18b87e22l 9446737950762

Jízdní řád zatím pro letošek nemají, ale zastávku ve Vlčím Doupěti ano. Copak by asi řekl Hitler na to, že za sedmdesát let budou do jeho hlavního stanu vozit polské turisty české motoráky.:-)

+3/0
30.1.2017 14:57

P41a83v22e47l 86K68u21n29c 9612459158128

Autore, slovo vlakobazar se Vám povedlo.

+1/0
30.1.2017 8:50

L18u26k18á48š 63S17e24d85l34á11č58e46k 1893247287520

Tady každý kritizuje motoráky M 810, ale já si ještě pamatuji, kdy jezdily jenom motorové vozy M 131.1 s poválečnou technikou a dřevěnými lavicemi. Když se začaly objevovat motoráky M 810, šlo o zlepšení po všech stránkách. Dostaly tehdy osvědčené motory Liaz, které se montovaly do nákladních aut Liaz a do autobusu Karosa. Jen pro zmínku, Karosy ještě v devadesátých létech na dálnicích překonávaly v rychlosti některá osobní auta. ;-)Navíc tam byla hydromechanická převodovka, tak že soupravy při rozjezdu už tolik necukaly, nová prosvětlená kabina a polstrované sedačky. Je sice pravda, že každá spojka kolejnice při jízdě byla poznat, ale co by jste chtěly u dvounápravových vozů.

Pamatuju si, že vozy jako nové koupily i maďarské státní dráhy. Poláci je chtěli také, ale neměli na ně peníze, tak si je pořizují až dnes, nejspíš za cenu šrotu.:-/ Protože pokud ČD cenu nezveřejnily, nemají se čím chlubyt. A proč by se taky chlubily, když lokální tratě jsou rušeny a to i včetně těch horských, které by měly být turistickou atrakcí. Jdeme přesně opačným způsobem, než je tomu v západních zemích obvykle.:-/Rv

+2/0
29.1.2017 23:42

L41u92k50á97š 41S82e26d66l14á27č78e70k 1263207397560

překlep - chlubit:-)

0/0
29.1.2017 23:47

R62o79m33a35n 10J48e58s36c58h19k51e 9408355747575

Já si to nemyslím. v M 131.1 mohl člověk otevřít alespoň okno. U M 152.0 pouze u vleku na plošině. U lokálky 5-20 km souhlasím. Ale na trati 91 km Brno - Třebová na tenkých sedačkách bída.

0/0
30.1.2017 17:29

L72u50k67á86š 67S94e16d70l34á98č50e44k 1463387527690

Zapomněl jsem napsat, že M 131.1 měly maximální pouze rychlost 60 km/h u M 810 to je 80 km/h. Tak že podstatný rozdíl. Jinak na dálkové cesty to skutečně projektované nebylo, i když to zvládly bez problému.

0/0
1.2.2017 17:51

R23o70m12a82n 19J90e92s52c92h44k23e 9488315407855

Na lokálkách bohatě 60 km stačilo. U M 152.0 z výroby bylo na stanovišti hodně málo místa. Zlepšovatelé z Heřmanova Městce vymysleli zapuštění sedaček pro fíry do výklenku v přepážce.

0/0
1.2.2017 18:00

J40i38ř68í 16K30o58c33u70r61e55k 6195974355588

Vyrobeno jich bylo strašně moc, snad přes 600 kusů. Zhruba 200 jich bylo reinkarnováno do podoby regionovy. Jezdilo to na trasách délky přes 100 km, což je fakt znouzecnost a ani za vlády jedné strany to nebylo nic jiného než znouzecnost. Motor ze 60. let ... Ne díky, ani z té Kutné Hory města k rychlíku to není ono, proč taky chtějí dráty až na Město.

Jestli to poláci chtějí, budiž. K elektrickému panťáku EN57 jak když najde. Ale aby tohle bylo v roce 2017 páteří regionální dopravy v ČR? Snad každý* bus, sedmičkovou Karosou počínaje, má pohodlnější sedačky, nástup a místo pro kočárek. Takže pokud má být regionálka na nějaké úrovni, tak 810 budou muset časem vyklidit pole.

*) nepočítám pokus DPMB o sedačky vyrobené z prken. To už je pryč.

+3/−2
29.1.2017 21:01

R14o21m97a15n 49J37e68s32c90h48k81e 9578255937335

Bohužel i nové autobusy v MHD mají plastová tvrdá sedadla.

0/0
30.1.2017 17:31

V80a67c48l92a22v 19H15a76j32e32k 3216899109

A mistře Jene co třeba tohle téma;-D: http://byznys.ihned.cz/c1-65603190-leo-express-dostal-od-cnb-milionovou-pokutu-nedodal-vcas-vyrocni-zpravu-nestihame-rika-firma O tom na Idnes nepadne ani slovo??

+3/0
29.1.2017 18:17

F50r37a98n91k 66N92o87v32a25k 5425815131279

Kolik vlku se na tech sedackach v lete urodilo, to nikdo nespocita :D

+6/0
29.1.2017 16:28

J18i47ř30í 34K72o42c38u47r79e87k 6705144235488

Jojo, ve vlci ve skleníku, kde jinde to mají!

+1/0
29.1.2017 20:46

F98r44a75n82t38i46š68e81k 63P49l88á89š31e15k 1109642347657

„České dráhy v případě zájmu externích společností umožňují odprodej zbytných vozidel, pro která nemají využití a byla by jinak určena k postupnému vyřazení a následnému sešrotování,“ řekl Šťáhlavský.......kdyby aspoň mluvil pravdu......holt tiskový mluvka...

+1/−2
29.1.2017 14:50

P89e94t11r 67N56o97v58o77t61n61y 1691490371

Šukafon klidně prodají, zvlášť do zahraničí. Z toho žádná konkurence nebude.

+1/0
29.1.2017 17:32

I86v53a53n 88H87o49l59a53s 5657587358827

To sice ano, ale u lokomotiv by Péťovi za podobné tvrzení musel upadnout nejméně nos.

0/0
29.1.2017 18:14

K80a44t81e20ř32i47n25a 62K15o24z27á47k40o87v77á 2338591845168

Tak za 5 let budou tyto vlaky kupovat ČD zpět, aby opět jezdily na našich tratích.

+1/0
29.1.2017 14:42

M21a23r21e11k 46F76l25e21k24a74č 1226345454758

Muj sen byl si koupit starou vechtrovnu a jezdit tam na chalupu, když sem se díval co za ty zbořeniny chtějí, sen mě přešel 

0/0
29.1.2017 14:18

M83i74l62a75n 66V38o23l54e86k 5329723356169

Bohužel se dnes nikdy neříkají všechny údaje. Můžete se ofrňovat nad starým, ale měli byste vědět, že nákupy nových jsou na dluh. Aby ČD nezbankrotovaly, tak od nich státní SŽDC odkoupí nádraží apod., které ale logicky měla získat už při svém oddělení od ČD.

+2/−2
29.1.2017 12:57

V57a10c71l35a92v 79H51a23j69e68k 3426459429

no je otázkou zda se tím umořilo to co stát ČD dluži za roky 1990 až 2003.

0/−1
29.1.2017 18:19

I16v35a10n 87H92o88l81a70s 5567227248577

A co že jim dluží?

0/0
29.1.2017 20:26

J92i56ř92í 66K36o88c37u21r70e67k 6215524495288

Staršně moc peněz, VRT trať a hodinky s vodotryskem. Jo a ještě odstupné za přepravy uhlí, protože došlo na plynofikaci. A taky zrušení všeobecné železniční povinnosti.

+2/0
29.1.2017 20:37

V53a93c61l24a16v 29H40a33j31e86k 3536989399

Systém úhrady prokazatelné ztráty byl zaveden až se vznikem ČD a SŽDC v Roce 2003. Do té doby ČD z výnosů nákladní dopravy financovaly jak infrastrukturu včetně 1, koridoru na jehož financování si musely vzít půjčku od ERB, tak osobní dopravu. Zkuste si zjistit kolik to stálo a kolik na to ČD od roku 1990 dostávaly od státu.

+1/0
29.1.2017 22:54

J82a52r44e11k 86K57a77l10i33v58o55d42a 7796153331716

Abychom tuto řadu jenom nehanili, díky její jednoduchosti a tím nízké hmotnosti, zachránila naše regionální lokálky. Fakt, že náklady na její vypravení se prakticky rovnají s náklady na vypravení autobusu byl rozhodující. Stačí se podívat do zmíněného Polska jak dopadli tam. Ale jinak je cestování původní řadou 810 za trest, o tom žádná.

+25/−1
29.1.2017 12:30

P48a24v57e48l 73S45o87v19i42č16k93a 4266688345152

Ironií je, že Poláci kdysi chtěli koupit 810tky, aby nemusely po lokálních tratích jezdit v sestavě "těžký diesel + jeden vagon", ale neměli na ně peníze...

+2/0
29.1.2017 12:48

J23a37r59e53k 67K35a65l33i94v71o28d30a 7446153801356

S penězma na techniku byli vůbec na štíru. Postavili si CMK a potom tam neměli čím jezdit. Stačí se podívat, jaké šílenosti vymýšleli, aby vytvořili mašinu schopnou jezdit 160, než konečně vyrobili EP09. EP23, naše EP05 s převodem na 160 ve dvojicích a podobně....

+2/0
29.1.2017 13:00

M24a16r60e81k 72F95l59e64k47a64č 1356685804628

Ona ta rada má v sobě motor z karosy, pokud se nepletu

+1/0
29.1.2017 14:12

P60a40v97e53l 42S15o29v60i65č46k82a 4896618755552

Máte pravdu. Liaz ML 634 a převodovka Praga 2 M 70 jsou z Karosy ŠM 11.

+1/0
29.1.2017 14:22

J24i52ř13í 61K79o79c19u17r52e41k 6265764935168

Což je technika z 60 let ve vozidle z 80. let.

+1/0
29.1.2017 20:38

J12i98ř96í 52K42o20c86u31r90e71k 6745164635508

Jo? Proč chtějí ČD za tenhle motoráček 70 Kč, zatímco autobusáci jezdí kolem 25 Kč na kilometr.

+2/0
29.1.2017 20:39

V24í98t81ě43z83s19l33a22v 31K16l11o82z50í33k 3551219254387

Protoze bus neplati za dopravni cestu třebas

+1/0
29.1.2017 22:05

M40i85r73o25s68l92a52v 58Z82i92k84m81u88n76d 6898502597698

Tak si porovnejte plat strojvedoucího a řidiče ... když mají kraje zaplatit o pár kaček víc řidičům dosud pobírajícím žebráckou mzdu - o mzdě strojvedoucího se jim může stále jen zdát - tak mají kraje problém, kde na TO sehnat peníze ... když bude brát řidič autobusu stejný plat jako strojvedoucí (řidič drážního kolejového vozidla) a železniční dopravci nebudou platit za dopravní cestu, tak jako za ní neplatí autobusák v objednané dopravě (osvobození od daně silniční), tak bude cena velmi podobná ...

0/0
1.2.2017 17:29

R62o75m79a56n 46J79e19s86c76h23k44e 9248275507405

Bohužel mnoho lokálek bylo v 70.80.90.letech zrušeno. Židlochovice, Koryčany, Ždánice, Pohořelice, Tovačov, Mladeč, Polná, Jemnice, Malá Morávka, Horní Benešov, Vidnava a mnoho dalších.

0/0
30.1.2017 17:36

S61a90r30a 36N66o80v39a 3123612421441

Asi to beru jinak, když je pro mě tenhle vláček jen na výlety. V Jezdit s ním ale každý den do práce, to musí být krutý...

+15/−2
29.1.2017 11:48

S49t71a72n69i94s95l69a95v 15H26ř80e83b49í92č16e81k 7264381243

Ať si je Poláci užijí!!! Taková tří hodinová cesta ze Světlé nad Sázavou do Čerčan, tak ta na těch tvrdých pryčnách a hlavně v létě, opravdu stojí za to!!!;-D;-D;-D

+11/−5
29.1.2017 11:34

J67a74n 44Č51e37k85a69l 7239915874334

Smutné je, že v Polsku je to pořád vylepšení. :)

+8/0
29.1.2017 11:43

V72í27t 23M11r39h47a23l 1165289473530

Žel Polsko a železnice je opravdu smutná kombinace, zejména na vedlejších tratích.

+1/−1
29.1.2017 12:47

J31a44k24u80b 16Č79u43b60a 9980236737

Koleje slezské...

0/−1
29.1.2017 12:54

Z47b73i69g15n30i45e82w 34K82o76l17a81n52o 9626704482621

Jesli Polak kupuje, to znamena, ze se oplati (cena nebyla uvedena, to myslim, ze pul darmo). Te motoraki budou modernizovany, nebudou v nich drevene sedadla, budou nove toalety atd. Budou jezdit 5 let a potom se proda na Litvu nebo daruje Ukrajine.

+5/0
29.1.2017 18:20

V68í67t 19M20r76h24a52l 1985369563790

Kdyby jste cestoval ještě ve vagónech s dřevěnými lavicemi, rád by jste vzpomínal na Orchestrióny;-).

+2/−1
29.1.2017 12:46

S88t79a41n88i19s98l79a48v 41H34ř27e77b33í93č64e75k 7244621713

A co si myslíte, že bylo za lavice v těchto vlacích? Dřevo, nebo kov potažené slabou vrstvou koženky! Čili tvrdé, jako tvrdé!:-)

+1/0
29.1.2017 13:42

V27í45t 41M79r91h40a13l 1635709593260

Ale přeci jenom i ta koženka už byla nějaký ,,luxus";-D.

+2/0
29.1.2017 13:53

S15t92a87n13i44s12l45a28v 71H52ř81e31b16í38č51e89k 7854251213

Hm, na pohled!;-D

0/0
29.1.2017 15:27

R47o38m45a64n 39J44e57s98c49h57k15e 9458195887245

V létě vedro , okno nemožné pořádně otevřít. Pouze na vlekách na plošinách šlo otevřít okno. Lavice tvrdé a tenké konženky. Jet 91 km z České Třebové do Brna DĚS.

+1/0
30.1.2017 17:39

J28i33ř89í 29N59e61v40r94l90a 8282443239347

Článek fajn - ale pane Sůro, v té poslední větě Vám OPĚT nesedí čárky tak, jak mají být. A to jste redaktor idnes! :-P

+2/−1
29.1.2017 11:31

M51i50l50a27n 47L58i21n86h69a38r58t 8684856137946

Já jsem z toho taky nevrlý, ale myslím si, že ty čárky jsou dobře...:-/

+1/0
29.1.2017 11:53

M69i65r17e72k 42Z91á19v27o10d65n65ý 7592177420548

Jen tak dál. 810 je skutečně za trest.

+8/−4
29.1.2017 10:45

Z46d93e30n32ě56k 98K17o87r96f 8606768377583

To je ale ty Regionovy z nich predelany nic moc lepsiho. Drncani pomalost. Ten Stadler je lepsi mutu srovnávat

+2/−1
29.1.2017 12:31

Z94d41e60n72ě58k 44K35o35r20f 8716808427413

Muzu preklep

0/0
29.1.2017 12:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.