Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

O biopaliva není na pumpách zájem, stát ušetřil stovky milionů na dotacích

Lít do nádrží palivo s vysokým podílem biosložky se navzdory dotacím loni nevyplatilo, takže čistá bionafta a biolíh se prakticky neprodávaly. Podle MF DNES díky tomu stát loni výrazně ušetřil – místo dvou miliard zaplatil na dotacích odhadem desítky milionů korun. Výrobci biopaliv své zboží prodávali dál, jen ho čerpadláři přimíchali do klasického benzinu a nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M61a13r62e34k 57Š92i55m48o37n 2814427918418

Biopaliva jsou zločin proti lidstvu.

0/0
31.1.2017 19:22

K87a39r39e63l 32V31a95c20h28u70t 9423112579793

Vím o tom, že řidiči se spíše shánějí po tom, kde by se dal sehnat čistý benzín úplně BEZ nějakých zlotřilých BIOpřísad, a to proto, že na poctivý čistý benzín ta auta jezdí prostě líp a netrpí tolik motory. Je s ním zkrátka a dobře lepší pořízení. Méně starostí. Delší životnost auta. Jako když máte psího mazlíčka a chcete mu dopřát ty nejlepší dobroty - a ne nějaké podezřelé náhražky...

0/0
30.1.2017 18:28

P41ř70e40m70y50s24l 22H67r62o57m96a41d59a 2974986118251

Tak někteří lidé si bioethanol 95 přidávali do neupraveného motoru, aby ušetřili. Motor to nepoškodilo, když míchali 1:1. Jenže, když už začali přimíchávat pumpy a oni to nevěděli, tak to jim dost vážně mohlo porušit motor. Určitě by čerpadláři měli mít povinnost oznámit přimíchávání těchto šmejdů do benzinu. Nehledě na to, že by takový benzín měl být výrazně levnější !!

0/0
30.1.2017 14:51

J73i86n89d26ř63i48c28h 13M89i15t45t43e41r 6294325101236

Oni do benzínu začali přimíchávat pumpy ?

0/0
30.1.2017 23:43

R24a76d95e21k 91N76e29u30m76a81n66n 5892712978215

Čte se to jako nějaká blbá socialistická komedie

+1/0
30.1.2017 14:44

P27a54v68e24l 66S62e76l32u22c67k60ý 3183754333308

Emise lze snižovat i jinak: např. co nejkratší (čas trvání i dráha) objížďky, cesty bez zbytečných zatáček a výškových stoupání, dobře seřízené semafory reagující na zácpy, rozumnější přednost chodců na přechodu - často vidím celé kolony kamionů jak zastavují kvůli jednomu chodci.

+2/0
30.1.2017 13:15

J37a73n 40C46e83p31e14k 1144806190

Hlavně že máme více jak půlku republiky osetou řepkou a kukuřicí.

+3/0
30.1.2017 11:07

J70i95ř86í 66E60r22b28e17n 1343254866607

Ptej se zemědělců, proč to pěstují.

Odpověď je jednoduchá: stálá + poměrně vysoká výkupní cena (na rozdíl od obilí a brambor) a tu řepku navíc nikdo neukradne (na rozdíl od zeleniny).

+2/0
30.1.2017 11:28

J17a43n 59C46e54p82e53k 1414676520

No to je jasné. Kdyby to stát štědře nedotoval, tak to nikdo nepěstuje. To že to ničí ornou půdu, to je věc další.

+3/0
30.1.2017 11:48

A95n55t53o92n59í34n 24S89v23o50b87o14d95a 3664893649612

mám motor, který snese E85, ale raději jezdím na LPG a do nádrže liji lepší benzín :-). Jinak Němci dost bojkotovali E10

0/0
30.1.2017 10:59

M54a41r11t51i18n 43D76o65h96n85a46l 5757303598498

Rozhodně nikomu nedopručuji lít tyto "ňamky" do nádrže!! Vyzkoušel jsem to v Německu (nalil jsem na zkoušku plnou nádrž E10 Naturalu, mám benzinové Mondeo r.v. 2005 bez turba) a nestačil jsem se divit..dojezd o 10-15% nižší a výkon motoru byl jako v posledním tažení..nikdy více!

+2/0
30.1.2017 9:37

J51o27s98e40f 23K66a62r92f92í43k 7122455716130

Koukněte do technického průkazu a hnedle víte co tam máte lít. O nějakém E10 tam není ani zmínky;-)

+2/0
30.1.2017 9:47

J46a91r56o89m31í97r 98K66r10á87l 4220759364619

No, ona také nebývá uznána záruka, pokud řeknete, že jezdíte na nějaký svinčík. U Golfa je to i v návodu, že na E95 musíte nechat přeprogramovat elektroniku.

0/0
30.1.2017 10:21

A48n76t23o91n89í48n 62S77v67o58b51o94d90a 3484173179152

záleží na automobilce, některé dělají pomalu rozbor paliva, jiné to opraví bez problémů

+1/0
30.1.2017 11:21

M96a15r62t59i93n 89D85o98h61n49a84l 5277213288468

V techničáku nebudete mít o E10 ani zmínku, protože E10 se v Čechách neprodává. Proto jsem se taky díval na německý a francouzský web Fordu (protože kromě Německa i ve Francii mají tyto E10 jako standardní palivo), a tam jsem se dočetl, že všechny benzíňáky od Fordu jezdí na E10 přímo z výroby. Takže v tom problém nebude..holt je to palivo jenom svinstvo pro motory, ale zato ekologické:o)

0/0
30.1.2017 14:07

J40i10ř54í 25Z30ý19k55a 9339503681340

nalil jsem e85 v poměru 40:60 do nádrže a spotřeba vylezla asi o 10%, motor tišší a výkonnější.

Tankovat můžu cokoliv od N91 do N98.

0/0
30.1.2017 10:52

J96i47ř36í 16P59r58a91ž81á24k 9700722111532

Kdo by si dobrovolně huntoval motor kvůli zeleným šílencům?.

+2/0
30.1.2017 9:32

L86u36d92v38í98k 76G60a55j39d14o64š89í93k 2915863944512

No právě. Protože většina lidí dává před ekologií přednost vlastní peněžence, budete to Babišovo svinstvo lít do auta nedobrovolně.

0/0
30.1.2017 10:02

P80e22t90r 68D91l47o72u54h88ý 5357349384144

Používání tzv. biopaliv možná mírně snižuje závislost na ropě, ale že by nějak rozeznatelně snižovaly emise se mi nezdá. Ano, je tu argument, že rostliny, které se na výrobu biopaliv pěstují, nějaké CO2 absorbují, ale na druhou stranu se při jejich pěstování a při výrobě biopaliv taky CO2 v nemalé míře vyprodukuje. Takže se dle mého jejich přínos zveličuje, aby se pár jedinců pořádně napakovalo.

+2/0
30.1.2017 9:28

P74a66v98e10l 38Ř93a26p26e34k 7722186789675

Kdyby biopaliva snižovala závislost na ropě, tak bych očekával pokles spotřeby ropy. Nic takového nevidím.

+1/0
30.1.2017 9:29

J43a71r25o65m66í15r 86K72r88á60l 4200849934879

Tak. Navíc když se jezdí s auty, co mají údajně spotřebu 4 litry.

0/0
30.1.2017 10:25

J30i83ř19í 50E35r27b35e38n 1963904936627

Což taková octavie 1,9 TDI bezproblémově má - sousedka s tím denně jezdí do práce po okreskách za 3,9 litru v létě a max. 5 l v zimě (protože používá nezávislé topení na ohřev vozu i motoru).

0/0
30.1.2017 11:30

L91u78d34v56í48k 82G89a34j14d11o38š33í68k 2295513414852

Hlavní problém pěstování plodin na palivo je ovšem v tom, že likvidují zemědělskou půdu a dělají z ní úhor na mnoho a mnoho let.

Sice nebudeme možná tolik závislí na ropě, ale zato se zvýší naše závislost na dovozu potravin. Tak nevím, co je lepší... :-/

+1/0
30.1.2017 10:07

J15o87s24e43f 16K94a42r24f31í81k 7602415146730

BIO složka:

To máme likvidace půdy pěstování jedné komodity. Emise traktorů a všeho možného při osevu půdy, sklizni... Pak energetická náročnost = další emise při výrobě oné zázračné BIO složky. Pak opět emise při dopravě...

.

Pak tak trochu mimo téma tady máme ty super EKO slunečníky. Zaplácáme úrodnou půdu na kterou nacpeme lapače sluníčka a tím zachráníme planetu. Sice tím likvidujeme úrodnou půdu, jsou zde nemalé nároky na zdroje a emise při výrobě, pak samozřejmě další zátěž při dosloužení... Ale já si rád připlatím o 1/3 vyšší cenu za elekřinu, hlavně když to bude ekoligické:-P

0/0
30.1.2017 9:24

P34a71v13e22l 17Ř47a41p21e37k 7932696829295

Nehledě na to, že spoustu potravin dovážíme, protože místo nich pěstujeme řepku. Ten dovoz přes půl Evropy je úspora emisí jako hrom.

+1/0
30.1.2017 9:27

P55e85t81r 16H74o93r52á91k 1139783299854

Může někdo přidat relevantní zdroj, že přimíchávání biosložky ničí motory? Jezdií na to skoro všichni a ty motory pořád jedou. Jestli to nejsou jen takové hospodské žvásty.

0/0
30.1.2017 9:04

J82a91r42o27m11í38r 91K10r36á14l 4600649164439

TP k autu ? Je tam psáno, jaké palivo použít.

0/0
30.1.2017 9:09

P92e53t93r 60H29o73r32á75k 1859383499744

V tp je napsáno asi nafta. A s biosložkou je to taky nafta.

0/0
30.1.2017 9:53

J85i46ř60í 81E30r91b83e36n 1343554986937

Musí vyhovovat ČSN EN 590, jestli se nepletu.

Zkouší se cetanové číslo, cetanový index, hustota při 15 °C, obsah některých látek (PAU, síry, manganu, vody, methylesterů mastných kyselin FAME a nečistot), bod vzplanutí, karbonizační zbytek, obsah popela, korozivní působení na měď, oxidační stabilita, mazivost, viskozita při 40 °C a destilační zkouška.

0/0
30.1.2017 11:26

P36a65v76e81l 91Ř51a34p26e10k 7412106989975

Biopalivo na sebe váže vodu a obsahuje sloučeniny, které jsou dlouhodobě chemicky nestabilní. Když to necháte déle v palivové soustavě, tak se zanáší takovým matlavým sajrajtem, a co může, to koroduje.

+1/0
30.1.2017 9:29

P52e58t54r 62H17o15r14á76k 1359523559494

Není relevantní zdroj.

0/−2
30.1.2017 9:52

P54a82v67e80l 79Ř19a47p53e98k 7332636959505

Ale zkušenosti ano. Zeptejte se tam, kde provozují záložní dieselové agregáty. Pro naftu bez biosložek jezdí přímo do Čepra, protože jinak by tu mašinu za X milionů dávno zničili. Viděl jsem, co biosložka dokáže udělat a je to hnus.

+3/0
30.1.2017 10:18

R82a44d13e33k 74K54l46o61u82d76a 2433389729275

Rozleptalo mi to všechny gumové hadičky

0/0
30.1.2017 11:52

P49a94v26e10l 23R31u42s 9478678659450

Relevantní zdroj? Stačí se podívat na mou sekačku, kultivátor či vertikutátor po zimním odpočinku.

0/0
30.1.2017 20:46

K30a32r62e54l 97V28a93c58h22u33t 9693102539593

Prý ... "čisté biopalivo se začalo přimíchávat do motorové nafty a benzinu až do normou povoleného stropu. Emise to sice nesnižuje tak výrazně, ale každé procento se počítá"... ;-)

Z technického hlediska = když má vozidlo jezdit (nikoli stát v garáži) a jedno uhlovodíkové palivo nahradíte jiným uhlovodíkovým palivem... JAK se mohou snížit emise?

Produktem spalování je vždy H2O + CO2 (tedy kromě méně kvalitních paliv, tzn. těch s obsahem síry)...

0/0
30.1.2017 9:03

J97o19s87e70f 15K34a51r16f91í96k 7582825326500

A ještě bych k tomu připočítal, kolik emisí se vytvoří při výrobě oné EKO složky...

0/0
30.1.2017 9:15

P73a17v45e75l 46Ř87a54p31e82k 7162846589485

Oni to obhajují tím, že "vypěstování" biopaliv na poli nějaký CO2 z atmosféry odebralo. To je sice pravda, ale je třeba se na to dívat ve všech souvislostech. Třeba kolik CO2 se kvůli tomu vypustilo jinde. Nehledě na to, že ať na tom poli budete pěstovat cokoli, CO2 z atmosféry to taky odebere. Biopaliva v dnešní podobě jsou čirý podvod.

+3/0
30.1.2017 9:33

M79i60l92o78s 93L71a50j24d22a 8546758628416

jak ubohé, bez dotací by to nikdy na trhu nebylo.....jak vidím že je něco bio tak se tomu vyhnu, nebude dlouho trvat a budeme zvýhodňovat ty co jí bio a dýchají bio z pytlíku....prostě když si to nevypěstuješ, tak nemáš jistotu že tomu tak je. Pamatuji si bio naftu ještě v plenkách myslím, že tak okolo roku 1999 a to když jsem rozdělal filtry, tak jsem se smál, že bych si to do auta nikdy nedal a nyní mi to tam cpou v procentuálním poměru ach jo bude hůř.

0/0
30.1.2017 9:02

R92o23m40a64n 94K25r95a53t83o14c87h92v63í65l 6156757356804

Koukám na http://www.ceskybenzin.cz/aktualni-ceny-PHM/Hlavni-mesto-Praha/E85 a E85 mají pouze na jednom místě v Praze, přitom je 8 Kč levnější než Natural 95.

0/0
30.1.2017 9:00

M85a56r85t70i55n 97K27a64r20á81s35e61k 9628693238148

No na E85 mate ale vyrazne vyssi spotrebu, takze tech 8kc na litru asi neni dost...

0/0
30.1.2017 9:22

R93o40m90a28n 21K69r62a93t94o55c14h85v39í16l 6446487866734

Třeba to tak může být.

Ale teď je rozdíl 8 Kč a to je dost, pamatuji rozdíl 4 Kč....

0/0
30.1.2017 9:49

R89a15d55e31k 67K41l46o40u14d23a 2273329519285

To ano ale stále vás etanol vyjde dráž i s továrně upraveným vozem. Čím víc etanolu, tím vetší spotřeba a nižší výkon

0/0
30.1.2017 11:56

R79o58m71a74n 83K17r68a25t93o90c75h10v92í41l 6346147476864

E85 - prej musí být upravený motor, - říká se to, ale pořád nevím proč?, už jsem to x-krát hledal a nenašel! Já na to jeden čas jezdil a v pohodě, ale bohužel nemám žádné výsledky. Auto jelo trošku hůře, ale tankování bylo levnější.

0/0
30.1.2017 9:00

P74a88v79e17l 58J71e71ř59á80b79e64k 7481752724137

Je třeba jinak načasovat zážeh.

+1/0
30.1.2017 9:00

R85o15m80a43n 69K63r79a14t73o21c64h55v67í47l 6146167106754

Já jsem jezdil i bez toho.

0/0
30.1.2017 9:03

J40i56ř61í 48Z71ý10k10a 9129333351880

já také, zhruba 40:60 E85:N95. Ve městě to žralo jak prokopnuté, ale na dálnicích byl ten rozdíl neznatelný.

0/0
30.1.2017 9:27

J59i54ř24í 12S95t17e36h53l69í76k 3320942843

Biosložka nesníží emise vůbec, spíše naopak. A to nemluvím o dopadech na erozi půdy a znečištění vody způsobené pěstováním plodin pro výrobu biopaliv.. Takže zbývá jen zisk a čerpání dotace, eko pozlátko to má jen z marketingových důvodů

0/0
30.1.2017 8:57

P15a94v92e25l 14Ř22a76p73e64k 7722456269505

Je třeba přitvrdit, Andreji. Prolobbovat zákon o dalším navýšení biosložky, však to znáš, jak jsi to udělal v roce 2010, kdy se pro tebe sešla celá sněmovna na mimořádné schůzi poslední den před volbami (!!!), aby ti všechny ty poslušné ovečky (včetně Kalouska!!!) přehlasovaly Klausovo veto zákona o biopalivech. V ulicích sis zaplatil kabaret s transparenty "podpořme naše zemědělce". Od té doby ničíš ještě více naše pole, naše motory, vyděláváš miliardy za nic a přimícháváme více, že po nás EU požadovala, resp. se zbytečným mnohaletým předstihem. Ono to chce trochu zapnout mozek a něco si o tom najít, pak by nemohlo docházet k tak fatálním omylům, že ti někdo donese volební hlas.

+4/0
30.1.2017 8:57

P47a43v79e43l 66J40e53ř25á23b65e50k 7531712404777

Byl bych pro nahradit auta psími spřeženími.

Po staletí to fungovalo - proč se nevrátit k tomu, co bylo ověřeno.

0/0
30.1.2017 9:00

J62a40n 97P18a61v76l42í75k 6169833971217

Beru Vervu 100 od Benziny. Bez biosložek a bezsirné.

0/0
30.1.2017 8:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.