Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet přepravil rekordní počet pasažérů, ČD jsou na osmiletém maximu

Dálkové vlaky jsou stále atraktivnější pro cestování po České republice, ukazují výsledky RegioJetu a Českých drah za loňský rok. RegioJetu stoupl počet cestujících ve vlacích o pětinu, Českým drahám o jedno procento.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D29o71m56i10n35i13k 68Ž86ď84á23n81s63k87ý 7880488547683

Počkejte až bude hotová D1 a D35 :-) kdo bych dnes prosedět hodiny v autě.

0/−1
31.1.2017 12:33

M92a39t31ě18j 43V48o77n95d30ř10i65č79k14a 4484470568386

Počkejte, až jednou budou stát rychlotrate ...

0/0
31.1.2017 17:45

S38t61a24n72i26s15l54a60v 51H88e84r94m68a60n 9747849603423

Před vanočnimi svatky frajeři podnikatele vyšponovali ceny jizdneho mezi Prahou a Ostravou na 959Kč.Kdežto ČD zustaly na svem zveřejněnem tarifu. RJ nebo LEO tarify nezveřejni.Nejsou dostupne sni na internetu. Proč?

+1/0
30.1.2017 23:46

J41a29n 43J80e92m60e78l34k47a 1885820

Je to zajimavé, protože je výměr ministerstva financí. A on reguluje cenu vlaků a tuším i EC a IC. A nepíše se tam konkrétně o ČD. Tedy proč by pod něj nemohly spadat třeba Gw.

0/0
31.1.2017 7:15

R74a35d34e58k 37J34a80n51a87t83a 9705666534622

Taková regulace už de facto neplatí. Cenový věstník obsahuje v podstatě pouze informaci, že cenu jízdného musí dopravce zveřejnit, a že musí zhruba odrážet ekonomické náklady.

Konkrétní maximální ceny jsou stanovené jen pro autobusy.

http://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Cenovy-vestnik_2016-c-12.pdf

0/0
31.1.2017 9:45

J82a37n 69J35e80m28e71l16k28a 1235570

Cenový věstník 12/2015 ministerstva financí

URČENÉ PODMÍNKY V ŽELEZNIČNÍ VEŘEJNÉ VNITROSTÁTNÍ PRAVIDELNÉ OSOBNÍ DOPRAVĚ

Pojem Dopravce - provádí přepravu osob pro cizí potřebu..

Bod I. Obecné podmínky

2. Věcné usměrňování cen a určené podmínky platí pro dopravce provozující veřejnou vnitrostátní pravidelnou osobní dopravu.

1. Regulací formou věcně usměrňovaných cen podléhají .ceny, jízdné ve všech vozových třídách, všech kategorií vlaků osobní dopravy. .. EC IC.

Pokud to v novém věstníku není, tak to znamená, že ANO zhoršilo postavení cestujícího.

0/0
6.2.2017 7:35

J44a11n 44J47e78m25e71l24k75a 1635590

Jo koumám máte pravdu, ta tabulka je pro autobusy..

0/0
6.2.2017 7:48

M70i97c24h72a36e73l 66C27h24a94r93v89á87t 9469898573622

No já nevím, jak to tomu Jančurovi šlape, ale před malou chvílí jsem viděl část jeho vlaku (jeden vagon) "zapomenutý" nedaleko pátého perónu brněnského Hlavního nádraží...;-D

+2/0
30.1.2017 19:38

D77a29n94i34e24l 60M50i61k81u94l40a66s88c38h 2632452405572

jedna možnost je. Muže být odstaven. R^

0/0
31.1.2017 7:55
Foto

B82r65o19n84i86s52l98a60v 94G56a46b75r83y48š 2692279741

Jančurovy železniční eskapády sleduju už od počátku. Projevil se jako bezpáteřní podrazák, který má za cíl zlikvidovat systém.

+8/−3
30.1.2017 19:23

M94a62r31t39i16n 11Š21u64l83c 2917819420835

Vzhledem k tomu, že na železnici se dosud MD ani kraje o vytvoření funkčního liberalizovaného systému nijak výrazně nesnaží, nemá s tou likvidací velký problém... Vlastně mu nahrávají... Kdyby tady byl jasně daný systém, který by platil pro všechny dopravce jednotně a vlastník dopravní cesty by si ho určitě mohl stanovit, likvidoval by se těžko.

+1/−1
30.1.2017 20:02

J82i84n41d24ř26i68c68h 89M75i94t73t29e13r 6144845961556

Jančura chce vydělat peníze, jako normální podnikatel. Je dobře, že existuje on i Leo. Bez konkurence by ČD hnily v dávném socíku.

+3/−6
30.1.2017 23:35
Foto

B70r48o24n43i10s24l11a51v 81G53a53b10r93y70š 2652759221

Ne, nehnily.

+3/−2
31.1.2017 8:03

J71i14n61d67ř78i11c36h 97M98i87t12t36e12r 6254245181236

Myslíte si, že konkurence je špatná ? Podívejte se třeba na Českou poštu, nebo ČEZ, tam vidíte jak se chová monopol.

0/−1
31.1.2017 10:01
Foto

B53r66o98n83i68s83l89a42v 71G24a67b95r15y38š 2972169401

Myslíte si, že je soukromník vždy dobrý? Podívejte se na MHD na Kladně nebo v Teplicích.

Dopravní podnik města Jihlavy nemá žádnou konkurenci na území Jihlavy a přitom má jeden z nejmladších vozových parků v republice. Totéž se dá říct o Hradci Králové.

+2/0
31.1.2017 10:10

J98i33n39d75ř69i21c26h 43M22i21t74t48e65r 6384445861506

To jsem nenapsal. Psal jsem, že konkurence je dobrá. Obecně. Jsou dobří i špatní soukromníci. Je úkolem trhu a nás zákazníků, aby ti špatní skončili. Samozřejmě ,když jste placen ze státních peněz, je to jiné. Když lidi v Jihlavě mají dobré politické kontakty a seženou si dost pěněz na dopravu, není problém mít dobrý vozový park. Tady nejde o podnikání, ale o to , kdo je lepší šíbr.

0/0
31.1.2017 10:20
Foto

B13r66o91n53i87s23l28a94v 64G42a40b92r69y88š 2952949121

A já jsem neřekl, že by ji ČD potřebovaly. Jo, v některých ohledech. Ale ne za cenu toho, že cirkusák a paštikář rozvrtají systém železniční dopravy jen proto, že chce mít někdo kafe gratis. Žádný z těch dvou Vám nezajistí přípoj na další vlak a jejich organizace je hrozná.

+3/−1
31.1.2017 10:37

J90i84n42d52ř41i50c65h 70M56i19t51t75e42r 6784805541116

Já s nimi jezdím a max. spokojenost. Kafe nepiju, ale servis perfektní. Včera jsem dokonce boural u Žichlínku , na přejezdu jsme to napálili do kamionu a skvěle to fungovalo. Přesedli jsme na jiný RJ a sice se zpožděním 2 hod. jsme dojeli. Myslel jsem, že to byde dýl.

0/0
31.1.2017 10:47
Foto

B71r16o62n52i84s14l43a21v 37G80a32b72r32y25š 2782459741

Já s ním jel dohromady pětkrát. Stačilo mi to. Pro mě je absolutně neflexibilní. A nemám nejmenší důvod za jízdenku do Brna utrácet víc.

+1/−1
31.1.2017 11:00

J53i12n43d18ř62i11c30h 95M78i71t52t62e84r 6604845901976

Já jel z Prahy do Zábřeha za 77 Kč. To jde ne ?

0/0
31.1.2017 11:07
Foto

B82r43o51n27i85s51l31a25v 60G27a91b48r41y39š 2152119881

Já z Pardubic do Prahy za 137 Kč. To fakt nejde.

+1/−1
31.1.2017 11:43

R76a47d45e48k 70J85a65n73a23t61a 9795356764942

Česká pošta monopol nemá.

0/0
31.1.2017 11:46

O41n74d49r81a 36P28a87ř12í80z27e57k 7441189815642

Až bude Jančura jezdit nějkou lokálku (např. Rokycany - Nezvěstice), tak pak si může plácat na ramena. Lukrativní trasy v lukrativních časech umí jezdit každý dopravce.

+3/−6
30.1.2017 17:43

J49a66n 51S73ů18r22a 4495523363962

A České dráhy na této lokalce jezdiwna vlastni riziko nebo.kraj tuto zakázku transparentně vysoutezil? Je větší umění jezdit na své riziko nebo s jistotou dorovnání ztráty z krajského či státního rozpočtu?

+4/−1
30.1.2017 18:14
Foto

J76a77n 14V34a70l94a48l65í85k 6266979580126

Tak až RJ bude na své riziko jezdit i takové lokálky tak se muže ukázat, muže si to vyžádat tak jak si vyžádal trasu Praha - Brno ;-)

+2/−4
30.1.2017 18:46

M85a22r85t94i29n 87Š13u61l13c 2107349550205

Sám přece musíte vědět, že jezdit lokálky na vlastní riziko nelze... tak jako žádný autobusový dopravce nejezdí na vlastní riziko spoj z Horní do Dolní a zpátky...

+3/−1
30.1.2017 18:53
Foto

J16a26n 63V54a87l48a52l14í58k 6246639410846

p. Sůra napsal !Je větší umění jezdit na své riziko nebo s jistotou dorovnání ztráty z krajského či státního rozpočtu?" Tudíž bych chtěl vidět to umění jezdit na nějaké takové trati.

+1/−1
30.1.2017 18:59
Foto

J78a91n 57V90a82l15a46l79í39k 6866229910616

PS: proč asi RJ skončil na Slovensku? Studenti a důchodci jezdí zadarmo a nejsou na ně kompenzace a na Jančuru zbyli poze platící cestující - rozuměno lidé za které nedostane žádné kompenzace a zde vybírá kompezace i za "1třídu" měl by dostávat kompenzace pouze za standart nikoliv už však za relax...

+1/−2
30.1.2017 19:06

J49a73n 92S76ů53r57a 4235633773832

Zkuste číst více výroční zprávy, ne obzor a ohnosit :-)

+1/0
30.1.2017 19:17

M20a97r77t55i54n 53Š71u57l54c 2207509940545

Možná jsem to přehlédl, ale nevím o těch desítkách výběrových řízení na provozování lokálek nebo souborů lokálních tratí. Myslím, že na všechny dosud realizované stačí prsty na jedné ruce. Takže jak lze jezdit na objednávku, když se téměř všude objednává napřímo u ČD?

+2/0
30.1.2017 20:05
Foto

J69a30n 93V86a75l80a29l14í71k 6926479730586

ono bylo výběrové řízení na trat praha - brno??? že tam rj jezdí???

+2/−1
30.1.2017 20:31

J36a14n 66S49ů76r16a 4945813593232

Divím se,že s takovým světonázorem nemáte ještě vlastní prosperující dopravní společnost.

+5/−1
30.1.2017 19:16
Foto

J36a60n 92V18a80l41a12l51í65k 6946139720816

Já nehlásám jako někdo že provoz na železnici se dá provozovat bez dotací... k tomu dodám dá ale jen pouze na některých tratí nikoliv všude a ten někdo by chtěl pouze ty tratě kde se to dá a zbytek cestujících ho nezajímá...

0/0
30.1.2017 19:33

M66a80r42t43i73n 22Š26u59l14c 2967279480145

A proč by ho ten zbytek cestujících měl zajímat? Ani Regiojet ani České dráhy nejsou dobročinnými organizacemi. Dělají jen to, co si někdo objedná a nebo se to vyplatí dělat bez objednávky na vlastní riziko.

Za ZDO odpovídají stát, kraje, obce... nikoliv dopravci. Ti v rámci ZDO provozují spoje, které si u nich někdo objedná a doplatí jim prokazatelnou ztrátu.

+1/0
30.1.2017 20:13
Foto

B17r76o13n55i23s93l56a92v 43G92a66b98r86y12š 2292379521

ZDO už neexistuje.

0/0
30.1.2017 20:26

O69n85d53r47a 84P16a43ř42í81z64e98k 7181399425532

České dráhy, jsou a.s. vlastněná státem. V tom je asi rozdíl, nemyslíte? Každopádně stojím si za tím, že lukrativní trasy a v lukrativních časech by chtěl jezdit každý, hlavně "žlutý mor". Tak ať jezdí autobusem např. Praha-Česká Lípa, ať ukáže, že pojede za 50Kč s prstem v nose.

0/0
31.1.2017 19:25

J13a72n 64S97ů95r51a 4105563783482

A v čem je to jiné, že je vlastněna státem? Mimochodem, objednatelem na trase, kterou uvádíte, je Plzeňský kraj, což jistě víte, není stát. Jsme v socialismu nebo v tržní ekonomice? Koho myslíte žlutým morem?

0/0
31.1.2017 20:12

V72a23c43l56a71v 91H88a17j43e21k 3736119289

Stejné téma jiní autoři. Na rozdíl od J. Sůry nezaujatí !!! https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/vlakem-jezdi-cim-dal-vice-lidi-ceskym-draham-loni-pribylo-1/r~086e7f8ae6dd11e6b781002590604f2e/

+2/0
30.1.2017 17:39

J11a43n 70S72ů58r94a 4475623103482

A jaký je v textu rozdíl?že jsou ČD v titulku na prvním místě?

+1/0
30.1.2017 18:10
Foto

J62a36n 32V13a33l84a52l23í16k 6156739700726

Ještě větším tempem než cesty běžných pasažérů rostly loni počty přepravených osob se zdravotním postižením. Celkem loni České dráhy svezly podle údajů z rezervačního systému 5957 cestujících s handicapem, což představuje meziroční růst o 12,5 procenta. Jde o cestující, kteří si dopředu vyžádali asistenci železničního personálu. Řada dalších cestujících vozíčkářů využívá nízkopodlažní vozidla, ve kterých asistenci nepotřebuje. Takovíto cestující pak ve statistikách chybí.

Třeba i tenhle.... Jančura se možná už uráčil a milostivě nejaké snad i vezme že...

+1/0
30.1.2017 21:14

J85a70n 89S75ů91r74a 4285683523842

úžasné. zatímco jiní dopravci se nechlubí, kolik ZTP převezou, jiní berou dotace na pořízení plošin a ještě se tím chlubí.

0/0
30.1.2017 22:26
Foto

J71a30n 36V32a92l14a18l25í47k 6336609160336

no asi to bude tím že je mac raději neberou... a už si Jančura koupil ty vagony???

Nové soupravy pro projekt Praha - Berlín - Hamburg však podle něj už budou mít plošinu i speciální WC pro vozíčkáře. "Vozíčkáři budou sedět s ostatními cestujícími ve vlaku a to dokonce přímo v restauračním voze. Bude-li se ekonomická situace na lince z Prahy do Ostravy stabilizovat, jsme připraveni investovat 200 milionů Kč do nákupu těchto vagonů i na tuto linku.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-prestane-od-listopadu-vozit-cestujici-na-voziku-p32-/eko-doprava.aspx?c=A131021_112745_eko-doprava_spi

řekl bych že ty vagony na trase PH - OV ještě ani nemá když nemá ani ta restaurační vozy že... co tak o tom napsat článek?? a jinak si Jančura jistě může požádat také o dotace na ty plošiny...

0/0
30.1.2017 22:41

J67a68n 13S63ů30r14a 4675363563372

Tak ho napište, rád si počtu.

0/0
30.1.2017 22:42
Foto

J56a10n 82V81a12l72a44l41í95k 6776649110756

Jo já zapoměl vy ho asi napsat nemůžete přeci by jste nemohl psát kritický článek o RJ ;-D

0/0
30.1.2017 23:05

J10a90n 47S15ů89r66a 4505203653622

Můžu si psát, co chci. Ale vás o tom přesvědčovat nebudu a příště při cestě vlakem budu raději koukat z okna než vstupovat do diskuze. I protihluková stěna nabízí zábavnější podívanou, než diskuze s kolovrátkem

+1/−1
30.1.2017 23:09

V12a30c71l38a53v 23H10a25j37e43k 3736369499

No nepodsouvají čtenářům nepodložené názory a ani to není oslavná óda na RJ jako ve Vašem textu.

0/0
31.1.2017 8:16

J21a12n 44S80ů16r36a 4815513323902

Kde jr nějaký nepodloženy názor?

0/0
31.1.2017 8:22

V67a22c25l25a24v 11H85a45j70e93k 3966619209

"Ukazuje se, že stále více cestujících dává na klíčových trasách přednost spojům, které stát nemusí objednávat a dopravci je mají zájem provozovat bez dotací."

0/0
31.1.2017 9:16

J73a28n 30S40ů80r50a 4305373493602

Sorry, tohle vzdávám.

0/0
31.1.2017 9:44

P79a45v69e18l 60S23v38o23b40o21d61a 4597220382982

Tady jste ale opravdu mimo. Tato veta plati pro LEO, RJ i �D. Ano i �D jezti tyto trate bez dotaci.

0/0
31.1.2017 15:28







Najdete na iDNES.cz