Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet přepravil rekordní počet pasažérů, ČD jsou na osmiletém maximu

Dálkové vlaky jsou stále atraktivnější pro cestování po České republice, ukazují výsledky RegioJetu a Českých drah za loňský rok. RegioJetu stoupl počet cestujících ve vlacích o pětinu, Českým drahám o jedno procento.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D48o57m44i64n81i87k 64Ž92ď46á69n52s61k31ý 7520698357703

Počkejte až bude hotová D1 a D35 :-) kdo bych dnes prosedět hodiny v autě.

0/−1
31.1.2017 12:33

M72a56t51ě33j 90V31o69n94d36ř75i10č69k84a 4834870948336

Počkejte, až jednou budou stát rychlotrate ...

0/0
31.1.2017 17:45

S26t84a38n55i94s33l16a58v 20H81e79r20m47a28n 9277619983663

Před vanočnimi svatky frajeři podnikatele vyšponovali ceny jizdneho mezi Prahou a Ostravou na 959Kč.Kdežto ČD zustaly na svem zveřejněnem tarifu. RJ nebo LEO tarify nezveřejni.Nejsou dostupne sni na internetu. Proč?

+1/0
30.1.2017 23:46

J62a38n 45J57e36m73e68l54k22a 1635320

Je to zajimavé, protože je výměr ministerstva financí. A on reguluje cenu vlaků a tuším i EC a IC. A nepíše se tam konkrétně o ČD. Tedy proč by pod něj nemohly spadat třeba Gw.

0/0
31.1.2017 7:15

R61a85d64e65k 96J35a84n96a24t77a 9335446744802

Taková regulace už de facto neplatí. Cenový věstník obsahuje v podstatě pouze informaci, že cenu jízdného musí dopravce zveřejnit, a že musí zhruba odrážet ekonomické náklady.

Konkrétní maximální ceny jsou stanovené jen pro autobusy.

http://www.mfcr.cz/assets/cs/media/Cenovy-vestnik_2016-c-12.pdf

0/0
31.1.2017 9:45

J48a88n 83J88e56m82e18l84k26a 1345650

Cenový věstník 12/2015 ministerstva financí

URČENÉ PODMÍNKY V ŽELEZNIČNÍ VEŘEJNÉ VNITROSTÁTNÍ PRAVIDELNÉ OSOBNÍ DOPRAVĚ

Pojem Dopravce - provádí přepravu osob pro cizí potřebu..

Bod I. Obecné podmínky

2. Věcné usměrňování cen a určené podmínky platí pro dopravce provozující veřejnou vnitrostátní pravidelnou osobní dopravu.

1. Regulací formou věcně usměrňovaných cen podléhají .ceny, jízdné ve všech vozových třídách, všech kategorií vlaků osobní dopravy. .. EC IC.

Pokud to v novém věstníku není, tak to znamená, že ANO zhoršilo postavení cestujícího.

0/0
6.2.2017 7:35

J87a68n 57J63e86m49e21l52k35a 1575940

Jo koumám máte pravdu, ta tabulka je pro autobusy..

0/0
6.2.2017 7:48

M24i53c49h92a42e63l 84C88h39a92r69v75á86t 9849838653642

No já nevím, jak to tomu Jančurovi šlape, ale před malou chvílí jsem viděl část jeho vlaku (jeden vagon) "zapomenutý" nedaleko pátého perónu brněnského Hlavního nádraží...;-D

+2/0
30.1.2017 19:38

D80a23n75i68e40l 10M19i66k36u43l37a37s22c91h 2492322525742

jedna možnost je. Muže být odstaven. R^

0/0
31.1.2017 7:55
Foto

B48r63o49n54i98s37l94a72v 27G91a70b78r12y83š 2552719211

Jančurovy železniční eskapády sleduju už od počátku. Projevil se jako bezpáteřní podrazák, který má za cíl zlikvidovat systém.

+8/−3
30.1.2017 19:23

M81a36r83t53i40n 35Š15u29l57c 2607269110305

Vzhledem k tomu, že na železnici se dosud MD ani kraje o vytvoření funkčního liberalizovaného systému nijak výrazně nesnaží, nemá s tou likvidací velký problém... Vlastně mu nahrávají... Kdyby tady byl jasně daný systém, který by platil pro všechny dopravce jednotně a vlastník dopravní cesty by si ho určitě mohl stanovit, likvidoval by se těžko.

+1/−1
30.1.2017 20:02

J53i44n19d53ř27i10c40h 68M75i41t45t37e91r 6734655641346

Jančura chce vydělat peníze, jako normální podnikatel. Je dobře, že existuje on i Leo. Bez konkurence by ČD hnily v dávném socíku.

+3/−6
30.1.2017 23:35
Foto

B53r65o30n37i50s26l90a85v 17G37a44b34r51y76š 2772709951

Ne, nehnily.

+3/−2
31.1.2017 8:03

J47i36n68d57ř66i54c40h 51M15i93t48t26e48r 6604495641326

Myslíte si, že konkurence je špatná ? Podívejte se třeba na Českou poštu, nebo ČEZ, tam vidíte jak se chová monopol.

0/−1
31.1.2017 10:01
Foto

B17r59o80n92i13s27l28a67v 19G72a95b44r34y64š 2662659941

Myslíte si, že je soukromník vždy dobrý? Podívejte se na MHD na Kladně nebo v Teplicích.

Dopravní podnik města Jihlavy nemá žádnou konkurenci na území Jihlavy a přitom má jeden z nejmladších vozových parků v republice. Totéž se dá říct o Hradci Králové.

+2/0
31.1.2017 10:10

J95i76n86d21ř88i84c44h 31M51i68t68t76e94r 6694285681276

To jsem nenapsal. Psal jsem, že konkurence je dobrá. Obecně. Jsou dobří i špatní soukromníci. Je úkolem trhu a nás zákazníků, aby ti špatní skončili. Samozřejmě ,když jste placen ze státních peněz, je to jiné. Když lidi v Jihlavě mají dobré politické kontakty a seženou si dost pěněz na dopravu, není problém mít dobrý vozový park. Tady nejde o podnikání, ale o to , kdo je lepší šíbr.

0/0
31.1.2017 10:20
Foto

B89r13o44n18i49s88l57a81v 44G17a80b39r80y60š 2522349191

A já jsem neřekl, že by ji ČD potřebovaly. Jo, v některých ohledech. Ale ne za cenu toho, že cirkusák a paštikář rozvrtají systém železniční dopravy jen proto, že chce mít někdo kafe gratis. Žádný z těch dvou Vám nezajistí přípoj na další vlak a jejich organizace je hrozná.

+3/−1
31.1.2017 10:37

J67i55n30d48ř90i17c67h 94M75i98t49t94e10r 6734165941496

Já s nimi jezdím a max. spokojenost. Kafe nepiju, ale servis perfektní. Včera jsem dokonce boural u Žichlínku , na přejezdu jsme to napálili do kamionu a skvěle to fungovalo. Přesedli jsme na jiný RJ a sice se zpožděním 2 hod. jsme dojeli. Myslel jsem, že to byde dýl.

0/0
31.1.2017 10:47
Foto

B77r97o94n75i22s72l89a17v 85G43a43b74r44y40š 2842619431

Já s ním jel dohromady pětkrát. Stačilo mi to. Pro mě je absolutně neflexibilní. A nemám nejmenší důvod za jízdenku do Brna utrácet víc.

+1/−1
31.1.2017 11:00

J87i22n67d90ř20i46c39h 14M14i15t89t34e53r 6254715421566

Já jel z Prahy do Zábřeha za 77 Kč. To jde ne ?

0/0
31.1.2017 11:07
Foto

B70r76o94n25i18s82l96a31v 51G20a43b88r56y39š 2332639181

Já z Pardubic do Prahy za 137 Kč. To fakt nejde.

+1/−1
31.1.2017 11:43

R88a14d56e67k 61J65a70n18a67t98a 9825426284702

Česká pošta monopol nemá.

0/0
31.1.2017 11:46

O41n86d69r17a 65P27a79ř38í70z68e67k 7351959255572

Až bude Jančura jezdit nějkou lokálku (např. Rokycany - Nezvěstice), tak pak si může plácat na ramena. Lukrativní trasy v lukrativních časech umí jezdit každý dopravce.

+3/−6
30.1.2017 17:43

J74a66n 69S45ů27r82a 4385983133242

A České dráhy na této lokalce jezdiwna vlastni riziko nebo.kraj tuto zakázku transparentně vysoutezil? Je větší umění jezdit na své riziko nebo s jistotou dorovnání ztráty z krajského či státního rozpočtu?

+4/−1
30.1.2017 18:14
Foto

J39a53n 98V24a96l48a19l91í71k 6576689690256

Tak až RJ bude na své riziko jezdit i takové lokálky tak se muže ukázat, muže si to vyžádat tak jak si vyžádal trasu Praha - Brno ;-)

+2/−4
30.1.2017 18:46

M97a89r26t59i43n 87Š10u35l68c 2557609920425

Sám přece musíte vědět, že jezdit lokálky na vlastní riziko nelze... tak jako žádný autobusový dopravce nejezdí na vlastní riziko spoj z Horní do Dolní a zpátky...

+3/−1
30.1.2017 18:53
Foto

J22a96n 10V87a13l87a66l91í35k 6736799240726

p. Sůra napsal !Je větší umění jezdit na své riziko nebo s jistotou dorovnání ztráty z krajského či státního rozpočtu?" Tudíž bych chtěl vidět to umění jezdit na nějaké takové trati.

+1/−1
30.1.2017 18:59
Foto

J29a57n 43V33a66l87a14l50í71k 6546119320936

PS: proč asi RJ skončil na Slovensku? Studenti a důchodci jezdí zadarmo a nejsou na ně kompenzace a na Jančuru zbyli poze platící cestující - rozuměno lidé za které nedostane žádné kompenzace a zde vybírá kompezace i za "1třídu" měl by dostávat kompenzace pouze za standart nikoliv už však za relax...

+1/−2
30.1.2017 19:06

J21a12n 88S70ů96r48a 4315643363222

Zkuste číst více výroční zprávy, ne obzor a ohnosit :-)

+1/0
30.1.2017 19:17

M90a83r54t80i13n 33Š71u25l45c 2457709670525

Možná jsem to přehlédl, ale nevím o těch desítkách výběrových řízení na provozování lokálek nebo souborů lokálních tratí. Myslím, že na všechny dosud realizované stačí prsty na jedné ruce. Takže jak lze jezdit na objednávku, když se téměř všude objednává napřímo u ČD?

+2/0
30.1.2017 20:05
Foto

J91a44n 87V71a87l90a49l51í98k 6646189750636

ono bylo výběrové řízení na trat praha - brno??? že tam rj jezdí???

+2/−1
30.1.2017 20:31

J13a63n 76S41ů92r18a 4925453513482

Divím se,že s takovým světonázorem nemáte ještě vlastní prosperující dopravní společnost.

+5/−1
30.1.2017 19:16
Foto

J22a17n 11V27a98l38a64l86í33k 6536599950356

Já nehlásám jako někdo že provoz na železnici se dá provozovat bez dotací... k tomu dodám dá ale jen pouze na některých tratí nikoliv všude a ten někdo by chtěl pouze ty tratě kde se to dá a zbytek cestujících ho nezajímá...

0/0
30.1.2017 19:33

M18a75r42t72i86n 69Š91u28l45c 2147489290175

A proč by ho ten zbytek cestujících měl zajímat? Ani Regiojet ani České dráhy nejsou dobročinnými organizacemi. Dělají jen to, co si někdo objedná a nebo se to vyplatí dělat bez objednávky na vlastní riziko.

Za ZDO odpovídají stát, kraje, obce... nikoliv dopravci. Ti v rámci ZDO provozují spoje, které si u nich někdo objedná a doplatí jim prokazatelnou ztrátu.

+1/0
30.1.2017 20:13
Foto

B48r14o51n61i73s16l50a95v 75G64a85b73r49y22š 2432779841

ZDO už neexistuje.

0/0
30.1.2017 20:26

O32n14d17r38a 68P64a59ř45í16z74e58k 7301769135612

České dráhy, jsou a.s. vlastněná státem. V tom je asi rozdíl, nemyslíte? Každopádně stojím si za tím, že lukrativní trasy a v lukrativních časech by chtěl jezdit každý, hlavně "žlutý mor". Tak ať jezdí autobusem např. Praha-Česká Lípa, ať ukáže, že pojede za 50Kč s prstem v nose.

0/0
31.1.2017 19:25

J96a91n 89S60ů44r70a 4785523553392

A v čem je to jiné, že je vlastněna státem? Mimochodem, objednatelem na trase, kterou uvádíte, je Plzeňský kraj, což jistě víte, není stát. Jsme v socialismu nebo v tržní ekonomice? Koho myslíte žlutým morem?

0/0
31.1.2017 20:12

V42a21c55l97a46v 56H58a50j59e81k 3446229789

Stejné téma jiní autoři. Na rozdíl od J. Sůry nezaujatí !!! https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/vlakem-jezdi-cim-dal-vice-lidi-ceskym-draham-loni-pribylo-1/r~086e7f8ae6dd11e6b781002590604f2e/

+2/0
30.1.2017 17:39

J78a49n 91S26ů67r41a 4905743973602

A jaký je v textu rozdíl?že jsou ČD v titulku na prvním místě?

+1/0
30.1.2017 18:10
Foto

J34a75n 57V31a82l43a23l52í60k 6616989360526

Ještě větším tempem než cesty běžných pasažérů rostly loni počty přepravených osob se zdravotním postižením. Celkem loni České dráhy svezly podle údajů z rezervačního systému 5957 cestujících s handicapem, což představuje meziroční růst o 12,5 procenta. Jde o cestující, kteří si dopředu vyžádali asistenci železničního personálu. Řada dalších cestujících vozíčkářů využívá nízkopodlažní vozidla, ve kterých asistenci nepotřebuje. Takovíto cestující pak ve statistikách chybí.

Třeba i tenhle.... Jančura se možná už uráčil a milostivě nejaké snad i vezme že...

+1/0
30.1.2017 21:14

J13a46n 68S27ů10r79a 4265313273842

úžasné. zatímco jiní dopravci se nechlubí, kolik ZTP převezou, jiní berou dotace na pořízení plošin a ještě se tím chlubí.

0/0
30.1.2017 22:26
Foto

J21a20n 52V54a20l21a63l63í43k 6596319310886

no asi to bude tím že je mac raději neberou... a už si Jančura koupil ty vagony???

Nové soupravy pro projekt Praha - Berlín - Hamburg však podle něj už budou mít plošinu i speciální WC pro vozíčkáře. "Vozíčkáři budou sedět s ostatními cestujícími ve vlaku a to dokonce přímo v restauračním voze. Bude-li se ekonomická situace na lince z Prahy do Ostravy stabilizovat, jsme připraveni investovat 200 milionů Kč do nákupu těchto vagonů i na tuto linku.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-prestane-od-listopadu-vozit-cestujici-na-voziku-p32-/eko-doprava.aspx?c=A131021_112745_eko-doprava_spi

řekl bych že ty vagony na trase PH - OV ještě ani nemá když nemá ani ta restaurační vozy že... co tak o tom napsat článek?? a jinak si Jančura jistě může požádat také o dotace na ty plošiny...

0/0
30.1.2017 22:41

J34a74n 16S46ů38r83a 4605793523952

Tak ho napište, rád si počtu.

0/0
30.1.2017 22:42
Foto

J87a78n 97V23a89l94a81l39í16k 6906449200716

Jo já zapoměl vy ho asi napsat nemůžete přeci by jste nemohl psát kritický článek o RJ ;-D

0/0
30.1.2017 23:05

J89a67n 41S49ů96r44a 4925913813242

Můžu si psát, co chci. Ale vás o tom přesvědčovat nebudu a příště při cestě vlakem budu raději koukat z okna než vstupovat do diskuze. I protihluková stěna nabízí zábavnější podívanou, než diskuze s kolovrátkem

+1/−1
30.1.2017 23:09

V79a91c35l72a79v 92H43a33j42e67k 3246649759

No nepodsouvají čtenářům nepodložené názory a ani to není oslavná óda na RJ jako ve Vašem textu.

0/0
31.1.2017 8:16

J21a96n 73S67ů60r30a 4245403533242

Kde jr nějaký nepodloženy názor?

0/0
31.1.2017 8:22

V13a26c77l95a43v 62H44a59j13e15k 3636289319

"Ukazuje se, že stále více cestujících dává na klíčových trasách přednost spojům, které stát nemusí objednávat a dopravci je mají zájem provozovat bez dotací."

0/0
31.1.2017 9:16

J64a32n 12S46ů72r66a 4125523563352

Sorry, tohle vzdávám.

0/0
31.1.2017 9:44

P91a29v52e33l 75S41v71o66b83o36d77a 4327560112952

Tady jste ale opravdu mimo. Tato veta plati pro LEO, RJ i �D. Ano i �D jezti tyto trate bez dotaci.

0/0
31.1.2017 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.