- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Počkejte až bude hotová D1 a D35 :-) kdo bych dnes prosedět hodiny v autě.
Počkejte, až jednou budou stát rychlotrate ...
Před vanočnimi svatky frajeři podnikatele vyšponovali ceny jizdneho mezi Prahou a Ostravou na 959Kč.Kdežto ČD zustaly na svem zveřejněnem tarifu. RJ nebo LEO tarify nezveřejni.Nejsou dostupne sni na internetu. Proč?
Je to zajimavé, protože je výměr ministerstva financí. A on reguluje cenu vlaků a tuším i EC a IC. A nepíše se tam konkrétně o ČD. Tedy proč by pod něj nemohly spadat třeba Gw.
No já nevím, jak to tomu Jančurovi šlape, ale před malou chvílí jsem viděl část jeho vlaku (jeden vagon) "zapomenutý" nedaleko pátého perónu brněnského Hlavního nádraží...
jedna možnost je. Muže být odstaven.
Jančurovy železniční eskapády sleduju už od počátku. Projevil se jako bezpáteřní podrazák, který má za cíl zlikvidovat systém.
Vzhledem k tomu, že na železnici se dosud MD ani kraje o vytvoření funkčního liberalizovaného systému nijak výrazně nesnaží, nemá s tou likvidací velký problém... Vlastně mu nahrávají... Kdyby tady byl jasně daný systém, který by platil pro všechny dopravce jednotně a vlastník dopravní cesty by si ho určitě mohl stanovit, likvidoval by se těžko.
Až bude Jančura jezdit nějkou lokálku (např. Rokycany - Nezvěstice), tak pak si může plácat na ramena. Lukrativní trasy v lukrativních časech umí jezdit každý dopravce.
A České dráhy na této lokalce jezdiwna vlastni riziko nebo.kraj tuto zakázku transparentně vysoutezil? Je větší umění jezdit na své riziko nebo s jistotou dorovnání ztráty z krajského či státního rozpočtu?
Stejné téma jiní autoři. Na rozdíl od J. Sůry nezaujatí !!! https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/vlakem-jezdi-cim-dal-vice-lidi-ceskym-draham-loni-pribylo-1/r~086e7f8ae6dd11e6b781002590604f2e/
A jaký je v textu rozdíl?že jsou ČD v titulku na prvním místě?
Trocha demagogie od RJ, mistra PR:
"Ukazuje se, že stále více cestujících dává na klíčových trasách přednost spojům, které stát nemusí objednávat a dopravci je mají zájem provozovat bez dotací."
Faktem je, že běžnému a nezmanipulovanému cestujícímu je úplně ukradené, že spoj objednává nebo neobjednává stát. Cestující potřebuje čas, spolehlivost, kvalitu a dostatečnou kapacitu.
"Tento pozitivní trend bude pro ministerstvo dopravy do budoucna znamenat další možnosti úspor veřejných financí tím, že nebude muset objednávat a dotovat spoje, které jsou dopravci ochotni jezdit na své komerční riziko"
Bylo by zajímavé doplnit tuto větu o údaje Ministerstva dopravy, kolik že vlastně ušetřili na té Ostravě... Pokud vím, jsou v mínusu, protože zatímco objednávka státem (krajem) již zahrnuje kompenzace za státem nařízené jízdné, u komerčních spojů se toto platí zvlášť, a proto "tržebně silné" komerční spoje stojí stát víc, když je neobjedná.
Budete porovnávat čistě platbu MD nebo celé příjmy navíc, které státní kase na této trase vznikly?
. "Společnost už oznámila posílení trasy na Slovensko, od února nabídne třetí spoj denně mezi Prahou a Košicemi." - je to iba presmerovanie doterajších spojov Praha - Zvolen a späť na úsek Vrútky - Košice.
Pry o 20%, jak keca Jancura.:-) Za rok to bude urcite dalsi milion a za dva uz deset!
By mě zajímalo, jak víte, že kecá? Jen jestli nekecáte vy? Vy máte jeho čísla počtů cestujících?
Cestujících ve vlacích je moc, je potřeba to zarazit. MD a jeho (pseudo)soutěže bez předchozího vytvoření podmínek pro vzájemné uznávání jízdného to zařídí.
tak by me zajimalo, jak byste zarazil zajem lidi cestovat... ministerskou vyhlaskou :D?