Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Práce na železnici ubylo, AŽD musí propouštět nebo nechat lidi doma

S velkým úbytkem zakázek letos musí bojovat výrobce zabezpečovací techniky pro železnici, společnost AŽD Praha. Propustí 110 lidí, další zaměstnance nechá doma za šedesát procent platu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L73u28d24m71i92l30a 91P25o19h15l18o22v29á 2697980325113

Zařízení jaké nabízí AŽD je technika minulého století, železnice je anebo má být koncipována pro budoucnost, vzhledem k rychlosti 160 km/h a více je snad zřejmé že křížení tzv. úrovňové je zastaralé a závory AŽD nepoužitelné, nebo managment firmy neinovoval a teď brečí?Rv

0/−2
19.3.2017 14:43

J47i73n84d68ř21i14c50h 30F92i47a53l19a 4818262919359

Prostě klasika u nás. Několik let se na všechno se.. a pak se to strhne za rok. Kdyby se investovalo pravidelně každý rok, tak to funguje bez zbytečných výkyvů. Teď lidi propustí, ale na zpět už je nedostanou. Tohle ukázka plánování na základě dotací z EU. ;-D

+2/0
31.1.2017 17:30

V15l42a41d15i65m67í23r 92F27i69b71i14g95e92r 5544291921824

Lidi dnes naštěstí spíše chybí a práci si najdou to se nebojím, ale je to tak, pokud za čas nastane potřeba, tak tito budou mít práci a budou draze zaškolovat nebo hledat nové.

0/0
2.2.2017 11:19

V42í64t25ě11z61s24l73a50v 10K82l47o15z37í88k 3261869234367

Kdyby raději konečně napsali na břevna závor, proraz mě a nečekej , jsem jen kus dřeva....

+1/−1
31.1.2017 15:22

R66o26b44e78r60t 90P50r51a41ž46á34k 4988916345250

Nejlépe polsky.

+1/0
31.1.2017 16:50

J98i82ř36í 19K13o80c27u41r25e66k 6395554215418

Okolo železnice je práce kopec. Například prořezávání dřevin okolo trati.

+1/−3
31.1.2017 13:44

J82i86ř19í 78K28ü61h76r 2470626140336

To zvládá SŽDC. Na to nepotřebují externisty.

+2/0
31.1.2017 14:23

V59l20a81d36i26m10í89r 23F89i38b15i88g76e19r 5554491831284

No nezvládá ani na to lidi nemá, měla by si najímat firmy ale moc se to nedělá.

0/−1
31.1.2017 19:18

P22e31t45r 39N19o58v58o24t30n73y 1711470601

Protože jim pak dělají průsery, jako třeba "zapomenutá" štěpkovačka na kolejích před rychlíkem.

0/0
1.2.2017 11:10

V30l32a84d52i69m45í14r 98F65i48b42i31g13e77r 5974411691724

Na takovou práci by měla být ideálně výluka, nebo se to dělat při výluce, kdy se opravuje trať ale v 99% to probíhá, když to probíhá za plného provozu.

0/0
2.2.2017 11:18

R22o92b29e50r82t 87P30r10a32ž77á11k 4798266515510

AŽD asi větve řezat nebude.

+4/0
31.1.2017 16:49

R76o84m66a91n 65J84e13s78c29h55k81e 9138185167805

Článek je o AŽD - automatizace železniční dopravy. Když postaví více nadjezdů a podjezdů, také ubyde práce.

0/0
1.2.2017 19:32

M60a82r59t10i58n 54N41o78v49ý 1969327690220

Třeba zase někde něco shoří jako posledně v Bohumíně a zase bude kšeft.

0/0
31.1.2017 13:32

M36a96r85t31i90n 78N35o91v40ý 1499137870180

A co kdyby třeba skončil kamarádšoft AŽD a SŽDC. To by byl teprve průser.

+2/0
31.1.2017 13:26

H23a98n94u10š 84H22o92r51á26k 9271294256913

To je sci-fi. :-/

+5/0
31.1.2017 13:50

J96a45n 15H27o93r43a 6247891516

Práce na železnici neubylo, možná tak práce pro železnici, mistře.....

+5/0
31.1.2017 13:19

J31a69r59o21s38l80a87v 29K43a56d22l49e40c 5411839482221

Práce je na železničních přejezdech dost...

+1/0
31.1.2017 12:38

R19o75b70e19r78t 65P15r97a80ž88á85k 4238546695720

Jenže je musí někdo (SŽDC) objednat a zaplatit.

0/0
31.1.2017 16:51

F27r70a76n34t50i72š82e22k 62M96a83t72ě13j52č65e14k 7313772813331

Vlak bez strojvedoucího? Nebylo by jednodušší udělat z toho samoobsluhu? Byl by tam návod jak má cestující postupovat. Na co si dát pozor, jak to předat dalšímu!

0/0
31.1.2017 12:37

J48o29s41e52f 14K53u23r57f90i12ř15t 1881865495319

"Po koupi dvou regionálních tratích na nich chce testovat zařízení, které by mělo umožnit jízdu vlaků bez strojvedoucích." Jestli to bude fungovat jako jejich pokus nahradit výpravčího při řízení dopravy tak to nám teda pomáhej pánbůh...

+2/−1
31.1.2017 12:00

J69a64k58u97b 48Č35u63b17a 9220946917

Asi to nebude jako v metru Paříž... Linka M1

0/0
31.1.2017 12:17

P12e55t25r 84N64o45v71o45t33n97y 1381340301

AŽD někde nahrazovalo výpravčího? Pokud vím, tak výpravčí omezuje SŽDC a AŽD jim akorát dodává techniku - zabezpečovací zařízení, které se ovšem nijak výrazně neliší od toho, jaké by tam bylo i s výpravčím.

+4/0
31.1.2017 12:20

J95o58s35e30f 60K90u94r85f62i30ř95t 1481715795429

Ano, ale pokusy byly i o testování tzv. automatického stavění vlakových cest, čili o "nadstavbu" co by je mohlo nahradit.

0/0
31.1.2017 12:49

M96i84r22o29s56l21a50v 67B41á16r46t69a 8264510250337

To máte pravdu, ale výpravčí má i jiné funkce než odbavovat vlaky. Automatizace spíš nahradila pracovníky v drážních domcích (hradláře), kteří se starali o propustnost trati.

Bohužel, ta automatizace není tak dokonalá. Při poruše nebo úmyslném poškození se zablokuje celá trať. Zažil jsem to a byl to docela horor.

0/0
31.1.2017 14:26

J40a39n 38C11e89p10e42k 1554306100

Tak je smrt každé firmy se specializovat jen na jednu činnost u jednoho zákazníka. Něco podobného je OKD a na něj napojené firmy. Potíže jedné nebo snížení investic se projeví okamžitě na dalších.

+5/0
31.1.2017 11:58

M16i49r34o29s45l91a65v 38B47á48r84t19a 8764180540907

AŽD má zákazníky i v zahraničí. Tam se ale nemohou uplatnit čeští montážní pracovníci.

Jinak můj názor je ten, že každý by měl dělat to, co umí, ale dělat to pořádně. Nebo si myslíte, že by měli chovat krávy? Ovšem, nejjednodušší pro ně by bylo převést pracovníky do státních, obecních a jiných úřadů. Tam mají lidé perspektivu, že je nikdo nevyhodí, i perspektivu stálého platového nárůstu, i kdyby je nikdo nepotřeboval.

+2/0
31.1.2017 12:24

J92a24n 23C31e77p44e46k 1964646190

I na stavbě dálnice, kterou dělá slovenská firma, pracují Slováci, pak nechápu, proč by Češi nemohli pracovat na zakázce AŽD v zahraničí. Jistě jejich práce nebude tak specifická, že jí vesměs mohou dělat jen pro SŽDC. Možná by nebyl tak obrovský problém diverzifikovat činnost třeba na různé druhy semaforů nebo další činnosti. Ale možná se pletu.

0/0
31.1.2017 13:43

M42i77r52o96s51l65a97v 56B15á11r43t22a 8694540140867

Tohle je věc dost specifická. V této oblasti chce mít asi každá země přehled o použité zabezpečovací technice. Třeba vím, že alespoň v Bělorusku ta spolupráce s ADŽ tak funguje. Tam v maximální míře používají svoje montážníky. U stavby dálnic jsou dodavatelé snadno nahraditelní, ale na železnici nikoliv.

0/0
31.1.2017 13:51

P14e76t47r 30M61a30x56a 8976162287419

Proč tam tedy jezdí, když se nemohou uplatnit? :)

0/0
31.1.2017 18:49

M98i31r70o12s36l63a36v 58B86á85r49t95a 8284210300127

Tam je několik činností: projektování a zavádění automatizace (to dělá AŽD ve spolupráci s místními), vlastní montážní práce (to dělají místní na trati), odzkoušení a zprovoznění zařízení (to dělá AŽD ve spolupráci s místními)

0/0
31.1.2017 18:55

P52e57t79r 53N68i27v89n40i69c58k43ý 3562224315547

Tady je spíš problém celosvětový pokles cen.

0/0
31.1.2017 12:25







Najdete na iDNES.cz