Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Práce na železnici ubylo, AŽD musí propouštět nebo nechat lidi doma

S velkým úbytkem zakázek letos musí bojovat výrobce zabezpečovací techniky pro železnici, společnost AŽD Praha. Propustí 110 lidí, další zaměstnance nechá doma za šedesát procent platu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L46u24d39m70i53l94a 50P67o24h87l84o87v60á 2467660385473

Zařízení jaké nabízí AŽD je technika minulého století, železnice je anebo má být koncipována pro budoucnost, vzhledem k rychlosti 160 km/h a více je snad zřejmé že křížení tzv. úrovňové je zastaralé a závory AŽD nepoužitelné, nebo managment firmy neinovoval a teď brečí?Rv

0/−2
19.3.2017 14:43

J32i60n97d40ř94i20c84h 98F78i27a43l65a 4318192959639

Prostě klasika u nás. Několik let se na všechno se.. a pak se to strhne za rok. Kdyby se investovalo pravidelně každý rok, tak to funguje bez zbytečných výkyvů. Teď lidi propustí, ale na zpět už je nedostanou. Tohle ukázka plánování na základě dotací z EU. ;-D

+2/0
31.1.2017 17:30

V35l70a87d76i25m67í84r 50F34i37b26i27g72e23r 5544751451294

Lidi dnes naštěstí spíše chybí a práci si najdou to se nebojím, ale je to tak, pokud za čas nastane potřeba, tak tito budou mít práci a budou draze zaškolovat nebo hledat nové.

0/0
2.2.2017 11:19

V95í98t62ě34z50s14l53a71v 73K77l16o12z91í77k 3881349344757

Kdyby raději konečně napsali na břevna závor, proraz mě a nečekej , jsem jen kus dřeva....

+1/−1
31.1.2017 15:22

R78o60b31e63r74t 56P15r66a93ž67á36k 4648716675290

Nejlépe polsky.

+1/0
31.1.2017 16:50

J12i23ř95í 10K11o29c82u32r52e93k 6175434325458

Okolo železnice je práce kopec. Například prořezávání dřevin okolo trati.

+1/−3
31.1.2017 13:44

J47i37ř47í 88K78ü95h83r 2960416330166

To zvládá SŽDC. Na to nepotřebují externisty.

+2/0
31.1.2017 14:23

V28l83a20d85i45m18í15r 48F81i89b64i91g33e33r 5554941381774

No nezvládá ani na to lidi nemá, měla by si najímat firmy ale moc se to nedělá.

0/−1
31.1.2017 19:18

P69e67t23r 82N31o56v39o87t75n92y 1701450151

Protože jim pak dělají průsery, jako třeba "zapomenutá" štěpkovačka na kolejích před rychlíkem.

0/0
1.2.2017 11:10

V81l72a93d81i44m72í46r 17F84i11b94i49g54e82r 5444231641324

Na takovou práci by měla být ideálně výluka, nebo se to dělat při výluce, kdy se opravuje trať ale v 99% to probíhá, když to probíhá za plného provozu.

0/0
2.2.2017 11:18

R11o55b28e70r64t 91P44r62a62ž55á56k 4428226775460

AŽD asi větve řezat nebude.

+4/0
31.1.2017 16:49

R84o81m29a39n 50J20e31s91c70h84k66e 9288425757725

Článek je o AŽD - automatizace železniční dopravy. Když postaví více nadjezdů a podjezdů, také ubyde práce.

0/0
1.2.2017 19:32

M93a73r21t69i69n 88N85o20v17ý 1119477810190

Třeba zase někde něco shoří jako posledně v Bohumíně a zase bude kšeft.

0/0
31.1.2017 13:32

M60a51r87t27i13n 69N10o25v83ý 1249217780630

A co kdyby třeba skončil kamarádšoft AŽD a SŽDC. To by byl teprve průser.

+2/0
31.1.2017 13:26

H57a85n97u73š 11H85o89r61á82k 9311524176563

To je sci-fi. :-/

+5/0
31.1.2017 13:50

J97a71n 22H37o13r38a 6217121206

Práce na železnici neubylo, možná tak práce pro železnici, mistře.....

+5/0
31.1.2017 13:19

J42a77r11o39s15l72a78v 89K96a57d89l35e38c 5341189372451

Práce je na železničních přejezdech dost...

+1/0
31.1.2017 12:38

R94o29b37e76r30t 45P19r55a71ž38á13k 4568206825660

Jenže je musí někdo (SŽDC) objednat a zaplatit.

0/0
31.1.2017 16:51

F61r47a52n29t72i71š80e26k 81M92a34t94ě26j31č69e47k 7133102673421

Vlak bez strojvedoucího? Nebylo by jednodušší udělat z toho samoobsluhu? Byl by tam návod jak má cestující postupovat. Na co si dát pozor, jak to předat dalšímu!

0/0
31.1.2017 12:37

J90o73s42e21f 42K90u83r42f44i75ř42t 1851735325729

"Po koupi dvou regionálních tratích na nich chce testovat zařízení, které by mělo umožnit jízdu vlaků bez strojvedoucích." Jestli to bude fungovat jako jejich pokus nahradit výpravčího při řízení dopravy tak to nám teda pomáhej pánbůh...

+2/−1
31.1.2017 12:00

J90a80k87u63b 73Č24u12b55a 9830956507

Asi to nebude jako v metru Paříž... Linka M1

0/0
31.1.2017 12:17

P91e33t12r 89N10o55v52o49t74n87y 1141400861

AŽD někde nahrazovalo výpravčího? Pokud vím, tak výpravčí omezuje SŽDC a AŽD jim akorát dodává techniku - zabezpečovací zařízení, které se ovšem nijak výrazně neliší od toho, jaké by tam bylo i s výpravčím.

+4/0
31.1.2017 12:20

J80o86s47e81f 16K59u47r30f92i58ř77t 1651245455929

Ano, ale pokusy byly i o testování tzv. automatického stavění vlakových cest, čili o "nadstavbu" co by je mohlo nahradit.

0/0
31.1.2017 12:49

M28i88r27o57s25l90a98v 59B40á53r74t86a 8424340570847

To máte pravdu, ale výpravčí má i jiné funkce než odbavovat vlaky. Automatizace spíš nahradila pracovníky v drážních domcích (hradláře), kteří se starali o propustnost trati.

Bohužel, ta automatizace není tak dokonalá. Při poruše nebo úmyslném poškození se zablokuje celá trať. Zažil jsem to a byl to docela horor.

0/0
31.1.2017 14:26

J85a49n 11C81e85p75e30k 1484346570

Tak je smrt každé firmy se specializovat jen na jednu činnost u jednoho zákazníka. Něco podobného je OKD a na něj napojené firmy. Potíže jedné nebo snížení investic se projeví okamžitě na dalších.

+5/0
31.1.2017 11:58

M30i97r74o33s34l84a19v 58B31á85r69t56a 8254940810367

AŽD má zákazníky i v zahraničí. Tam se ale nemohou uplatnit čeští montážní pracovníci.

Jinak můj názor je ten, že každý by měl dělat to, co umí, ale dělat to pořádně. Nebo si myslíte, že by měli chovat krávy? Ovšem, nejjednodušší pro ně by bylo převést pracovníky do státních, obecních a jiných úřadů. Tam mají lidé perspektivu, že je nikdo nevyhodí, i perspektivu stálého platového nárůstu, i kdyby je nikdo nepotřeboval.

+2/0
31.1.2017 12:24

J16a38n 40C71e14p95e45k 1724916250

I na stavbě dálnice, kterou dělá slovenská firma, pracují Slováci, pak nechápu, proč by Češi nemohli pracovat na zakázce AŽD v zahraničí. Jistě jejich práce nebude tak specifická, že jí vesměs mohou dělat jen pro SŽDC. Možná by nebyl tak obrovský problém diverzifikovat činnost třeba na různé druhy semaforů nebo další činnosti. Ale možná se pletu.

0/0
31.1.2017 13:43

M22i63r17o52s67l78a32v 66B70á10r84t17a 8294880760837

Tohle je věc dost specifická. V této oblasti chce mít asi každá země přehled o použité zabezpečovací technice. Třeba vím, že alespoň v Bělorusku ta spolupráce s ADŽ tak funguje. Tam v maximální míře používají svoje montážníky. U stavby dálnic jsou dodavatelé snadno nahraditelní, ale na železnici nikoliv.

0/0
31.1.2017 13:51

P13e70t25r 38M34a15x10a 8586682907179

Proč tam tedy jezdí, když se nemohou uplatnit? :)

0/0
31.1.2017 18:49

M62i53r34o61s11l40a18v 72B55á51r77t27a 8894330570337

Tam je několik činností: projektování a zavádění automatizace (to dělá AŽD ve spolupráci s místními), vlastní montážní práce (to dělají místní na trati), odzkoušení a zprovoznění zařízení (to dělá AŽD ve spolupráci s místními)

0/0
31.1.2017 18:55

P80e51t98r 18N51i93v30n91i74c57k62ý 3902174625577

Tady je spíš problém celosvětový pokles cen.

0/0
31.1.2017 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.