Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strašák pro autobazary. Přetočené tachometry mohou vozy poslat do výslužby

Až polovina aut v bazarech má podle odhadů stočený tachometr. Úmyslné snížení počtu najetých kilometrů může přitom bazar vyjít na desítky tisíc korun pokuty. Od příštího roku by auto s klamavým tachometrem mohlo přijít o technický průkaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z84d12e98n50ě92k 89Z61a52b81a46v94a 1362374906964

AAA - kvalita jistá Rv

0/0
8.2.2017 22:03

V47á26c57l52a89v 84P23o40l88á41k 1815942780550

Až si začnou lidé v bazaru kupovat auta a ne stav počítadla, bude pokoj.

+1/0
6.2.2017 21:48

P52e39t57r 88H15á92j20e62k 4470112531254

bohužel některá opotřebení nejsou vidět na první pohled. Pak je velký rozdíl, když se např. rozvody mění po 150 tisicich km, jestli je na tachometru 120tkm nebo 170tkm.

0/0
7.2.2017 9:39

D41u16š82a11n 85M40a30t78o81u97š86e49k 7603500980875

Celkem logicky nemůžete očekávat nulovou investici při koupi ojetiny.

Ano každý chce maximalizovat užitek,ale je prostě debilita když každý ňouma chce za pár šestáků ojeté nebourané, servisované,neškrábnuté a na dalších 5 let bezúdržbové auto.

Taková auta existují totiž mohou existovat jen na papíře, tak je má mít.

Pro některý motor může být smrtelných 200k km,pro některý nemusí být problém 400k,bouračka opravená výměnou přeci taky není zásadní problém, lepší než kytovačka..

Kdyby lidé netrvali na malichernostech a nechtěli kraviny tak by trh tak nevypadal, nabídka se prostě přizpůsobuje vohnoutské poptávce.

0/−1
10.2.2017 11:16

V67o60k61o17u65n 73V35l92a65d77i48m84i14r 8362638199508

Do vysluzby by meli byti poslani majitele techto bazaru. Neni nic jednodussiho, nez si skutecny stav tachometru zjistit, a mam li pochybnosti, auto odmitnout.

0/0
5.2.2017 16:24

P45e68t81r 34Č16e39r95m63á58k 9768705419690

Tak to není o bazarech, stáči všichni - i soukromé osoby. Ale jak říkáte - prodávající jen nabízí, pokud má někdo pochybnosti o stavu vozidla, není nic snazšího než odmítnout a koupit jiné kde ty pochybnosti nebudou.

0/0
5.2.2017 17:58

M48a54r52t21i73n 79V49o91j17á74č41e56k 9183297611806

dle mě v pořádku ,pokud bych náhodou koupil auto se stočenými km tak se na bazaru zahojím ,jen musím kupovat u velkých bazarů,aby mě do první STK nekrachly....nebo se budou nabízet auta s hotovou technickou ,aby měl bazar 2 roky krytá záda

0/0
5.2.2017 15:04

P92e77t71r 33Č39e19r14m39á15k 9438545319210

Problém je že auto nemusí vůbec bazar prodávat (může být od soukromé osoby přímo a nebo formou komise), navíc by se muselo ukázat že s tím manipuloval až poslední majitel... Na druhou stranu se to zjistí hned při prodeji - na evidenčce.

0/0
5.2.2017 18:04

J12a25n 58J32e33m18e98l40k60a 1245880

Nelíbí se mi, aby úředník kvůli každé kravině mohl poslat navždy do šrotu. Ťok vymýšlí samé kraviny. Pokud je na autě něco špatně, a je to opravitelné, proč by auto nemělo dostat STK.

+4/0
4.2.2017 11:05

T39o10m53á61š 17N91o58v31o75t12n76ý 4820918698467

Je vskutku obdivuhodné, jak češi dokážou z jednoduchého řešení udělat obrovský problém. V USA jsme stáčeli tak před 20 lety auta jak na běžícím páse. Státu se rovněž nelíbilo, že téměř polovina aut má stočený tachák. Vše vyřešila soukromá firma zvaná Carfax.com, která vznikla na přelomu milénia v době divoké www éry. Ta skoupila veškeré info o historii aut ze všech možných zdrojů (emise,STK,hasiči,pojišťovny,aukce atd.) a za tehdy velice rozumných 10 dolarů měsíčně nabízela "all you can eat" neboli neomezený počet kontrol historie VIN kódů aut. Jednou mi vzplanul neodbornou manipulací motor, který řešili přivolaní hasiči - do 2 měsíců jsem měl záznam v historii "auto prošlo požárem" . Od té doby jsme si ani neškrtli, zejména po zavedení povinné registrace najetých km (mil) na pravidelných kontrolách emisí a STK. Vlasně ano, ještě se vždy našlo pár hlupáků, co nechtělo zaplatit ani těch 10 dolarů, dokonce i u dražších aut.

+1/0
4.2.2017 9:11

J19a44n 47L80u68k46á94š 7697953713262

Ja jsem v USA kupoval ojete auto v roce 2002 a prodejce musel pri prevodu mistoprisezne prohlasit, ze dle jeho nejlepsiho vedomi a svedomi stav tachometru odpovida najezdu, nebo uvest duvod, proc si to nemysli. (Kolegovo auto melo napr. meneny tachometr.)

Kdyz jsem auto v roce 2007 prodaval, tak jsem musel odprisahnout totez.

0/0
10.2.2017 12:55

T97o84m95á53š 81N62o26v56o44t10n18ý 4600778968507

Já pouze vím, že v západních státech (CA, OR,WA) byla ještě v roce 2013 v titlu (velkém techničáku) při prodeji pouze kolonka počet najetých mil, kterou vyplňoval prodávající a kterou jsme řešili jednoduše nastrčeným gumovacím perem.

Každopádně kdo chtěl mít jistotu o historii auta, zaplatil si Carfax report. Vše ostatní je nadbytečné (a zbytečné).

0/0
10.2.2017 17:15

P95e10t44r 10N47ě74m39e62č70e89k 1942234422293

Takže to odskáče ten, kdo si takové auto koupí? No, to snad ne!!!

+1/0
3.2.2017 22:46

V92a15š82e64k 44Ř74í59h45a 2793573948292

V Průběhu diskuse jsem přišel na jednu hodně důležitou věc a tou je změna postavení rolí zákazník versus autobazar. Zatím dle našich zákonů je zákazník cpán do pozice toho kdo ač jako neodborník musí nést největší část rizik z obchodu.

A tohle je špatně největší část rizika by měl nést vždy ten kdo se staví do pozice odborníka a oním prodejem se živí.

V podstatě by neměl být zákazník ten kdo musí něco dokazovat autobazaru, ale přesně naopak autobazar by se měl při obchodu děsit z toho, že prodal nekvalitní produkt, o kterém kupující má nedostatečné informace.

Pouze v tomto případě donutíme většiny prolhaných obchodníků aby přestali lhát a skutečně prodávali.

To jak to zařídíme je jedno postupů je mnoho důležité, ale je aby vždy v zákonech bylo, že za všechny informace nese plnou zodpovědnost bazar , resp jeho majitel.

Chápu, že se to většině podvodníků, kteří jsou živeni ze stávajícího bordelu líbit nebude, a budu mít plno kritik a mínusů. Co také čekat o lhářů, ale pokud takto neučiníme tak se nikam nedostaneme.

+3/−1
3.2.2017 21:31

M74a23r11t19i36n 85B13l71a94ž98e69k 5619711779331

Tohle je podle mě opět jedna z věcí, do které by stát absolutně neměl zasahovat. Co je komu do toho, pokud si na SVÉM autě chci stočit kilometry (ne že bych to dělal, ale je to snad mé auto).

Problém to má být až ve chvíli, kdy budu lhát při prodeji, ale to je snad postižitelné už teď, protože je to podvod.

A opět, mělo by být na mě jako na kupujícím, ať si od prodávajícího vyžádám potvrzení (třeba zrovna záznamy z těch STK) o kilometrech (případně nevyžádám, když ho to nezajímá). A když mi ho nedodá, tak si prostě takové auto nekoupím. A naopak, pokud budu kupovat auto, u kterém budu vědět, že má najeto 350.000 a na tachometru má 120.000 (to znamená, že to prodávající nezatluče a řekne mi to), tak je to opět moje věc.

Nechci, aby mě stát vodil za ručičku, chci aby se staral, o co má a dělal to pořádně. Třeba potrestal podvodníka, když podvádí.

+3/0
3.2.2017 18:02

V54a42š81e90k 67Ř12í23h24a 2163123778222

K tomu ale potřebuje přesně dodefinovat právě ony zákony.

Takže pokud někdo prodává přetočený tachometr a kličkami to zatajuje ve smlouvě nejen že by měl jít k soudu, ale mělo by mu být doživotně zakázáno jakkoli podnikat.

0/0
3.2.2017 21:15

M61a74r45t64i63n 51B52l54a63ž49e69k 5809671379391

Ale jistě, s tím plně souhlasím. Ale to už by snad mělo platit teď i bez nového zákona, protože podvod je to už dnes.

Mi jde o to, že mi opět stát chce (dokonce pod pohrůžkou sankce) kecat do toho, co můžu a co nemůžu dělat se svým majetkem. Když budu mít auto a stočím si tachometr (třeba proto, abych mohl machrovat před kamarády, nebo jakýkoliv jiný idiotský důvod si najdu), co je komu co do toho. Proč bych za to měl dostat pokutu? Ať se to řeší až tehdy, když budu chtít někoho podvést.

+1/0
3.2.2017 21:28

V57a96š16e23k 12Ř72í95h36a 2893463748132

Nikoli právě že bazary to často u soudů uhrají na nevědomost a neznalost.

Z úmyslného trestného činu se tak stává jen přestupek, který je většinou řešen odstoupením od smlouvy a návratem auta. Zákazníku se vrátí peníze bazaru auto a nic se neděje. Maximálně je bazaru za nedbalost uvedena směšná pokuta. A tak bazary nic nenutí k tomu aby podobně nepodváděly.

My právě potřebujeme zákon který určí podezření z podvodu , neexistuje neznalost bazar nese plnou zodpovědnost a majitel končí v base s nálepkou zákazu jakéhokoli podnikání. A to by měl být minimální trest neznalost a nevědomost je nesmí omlouvat.

0/0
3.2.2017 21:36

M61a72r10t86i12n 33B17l89a19ž29e62k 5149961309351

Dobře. Nicméně pořád platí to, že tím, že stočím své auto, nikomu žádnou škodu nepůsobím, takže nechápu, proč bych za to mě být trestaný.

Zpřísněme podmínky prodeje - řekněme, že autobazar (nebo obecně prodejce auta) je zodpovědný za to, aby tachometr nebyl stočený (respektive aby se zákazník dozvěděl opravdový nájezd), v opačném případě příjde sankce (která je na místě), ale prostě proč ty pokuty u STK?

0/0
3.2.2017 21:41

V77a90š91e22k 20Ř98í74h82a 2653193958642

Uznávám, že zákon tak jak je napsán je blbost. Ono už to že by měl nést vinu poškozený zákazník je hodně mimo mísu. Z tohoto mám pocit že Ťoka někdo hodně proloboval. Ostatně co jiného čekat od Babišovo nohsledů. To že tvrdí že se to nebude dít jen ukazuje, jak je jim to jedno.

Jinak se musím smát tvrzení že nejvíce se stáčí auta v cizině. To mě ještě více utvrzuje v tom, že je zde hodně demagogů, kteří nevidí na zákony v Německu. Tam stačí aby jste nahlásili jen podezření, že jste v tom a tom bazaru koupili "stočené" auto a majitel na věky končí.

0/0
3.2.2017 21:49

P20e88t78r 19Č74e27r75m48á92k 9908495819780

Nikoliv, většina soudů končí na tom že bazar nikde výslovně neuváděl že by auto mělo najeto tolik či tolik km, ale pouze stav tachometru. Což v kombinaci s tím že samotné stáčení u nás není nelegální tvoří ten stav co je dnes.

Bazar zkrátka nabízí ojetá auta, nikdo kupující nenutí si ho jít zrovna tam koupit, navíc nelze na bazar přenášet zopovědnost za něco co ani nemůže ovlivnit - auta mohl stočit už kdokoliv předtím.

0/0
4.2.2017 9:34

P44e29t48r 47Č76e53r18m14á51k 9708585989530

To nejsou kličky, podle české legislativy nemá tachometr žádný status oficiálního měřidla nebo identifikátoru vozidla, takže i kdyby nebyl vůbec ve smlouvě uveden, ničemu to nevadí.

+1/0
4.2.2017 9:35

T62a92d62e96a26s 30P91i37s52t79a 6309502521397

Končeně. Gratulace úřadům, že s tmhle začli něco dělat. Bylo to opravdu hrozné!

0/−3
3.2.2017 15:12

L79a53d85i83s98l52a39v 41J64o55d44l27o41v51s56k15i 2460175607741

Udělat sice ano, ale ne takhle

0/0
6.2.2017 11:38

L72u23d55v39í93k 32G60a85j17d76o67š27í36k 2115773344972

Furt se vymýšlí koko...iny.

Místo toho, aby vláda vydala zákon, že všechna nová auta musí mít blackbox, jinak nebudou technicky způsobilá a do 10 let je po problému, řeší se složite, jak kontrolovat nezkontrolovatelné.

+1/−4
3.2.2017 14:21

V83a73š10e11k 32Ř61í97h51a 2803123608842

Pokud budete chtít tak to lze kontrolovat tohle jsou jen bláboly těch co jsou ze stáčeni živi.

+1/0
3.2.2017 21:16

L94u74d83v42í90k 63G17a39j40d53o14š29í78k 2545563774752

Takže co to vlastně řeší?

Akorát se začne kšeftovat s protokoly o výměně a řídící jednotky najednou začnou mít strašlivou poruchovost.

+3/0
3.2.2017 14:12

V10a15š50e77k 79Ř47í33h86a 2743703908932

Prostě a jednoduše pokud bude stát chtít toto skutečně kontrolovat a zbavit se tak zlodějů, Pak má plno možností jak všechny podvodníky kontrolovat odhalit a trestat je. To že se tak neděje jen ukazuje na bordel, který zde stále je. A hlavně na mnoho lidí, kterým onen právní chaos velice vyhovuje.

+3/0
3.2.2017 12:26

V41l52a50d58i35s31l80a92v 43B92u19r23y26š67e53k 1299942807534

mě tenhle chaos právní vyhovuje naprosto, auta s přetočeným tachometrem zásadně nekupuju a docela mě vadí, že za moje peníze bude policajt kontrolovat všechy podvodníky s tachometry, a že jich je, že je bude odhalovat a trestat, když má každý možnost si koupit auto s doložitelným počtem najetých kilometrů, mě tento chaos prostě vyhovuje

0/−1
3.2.2017 16:16

P16e50t72r 15Č12e54r43m27á93k 9458195149880

No tady je problém v té neefektivnosti - proč by stát měl vytvářet a platit neskutečně drahý aparát kvůli jednomu problému v jednom odvětví, které se navíc týká jen omezené skupiny lidí co do něj dobrovolně vstupují...

0/0
4.2.2017 9:38

Z45d48e45n22ě61k 77M29o29r34á96v82e65k 5227418638633

Já to nechápu - proč na www.kontrolatachometru.cz chtějí číslo protokolu z poslední kontroly? Přece VIN je naprosto dostatečný údaj. Když se zajímám o ojetinu a je tam napsaný VIN, tak nemusím kontaktovat majitele dřív, než si o tom autě něco zjistím.

+2/0
3.2.2017 12:21

V79a79š67e79k 89Ř46í87h90a 2793453568792

Protože to není prvotně státní akce, ale marketingový sběrač informací. Tak jako většina internetových projektů.

+2/0
3.2.2017 12:27

Z87d63e97n97ě83k 15M34o80r28á17v16e42k 5127338858253

Blbost - v tom formuláři nejsou žádné informace, které by mohli sbírat. VIN a číslo protokolu už mají.

0/0
3.2.2017 12:28

V74a32š45e42k 12Ř62í40h65a 2393453188552

Asi to nějakou vypovídající hodnotu mít bude. jinak by se s ní v databázi nezahazovali. Ostatně nevíte co všechno se může bod tímto číslem dále párovat.

+1/0
3.2.2017 12:43

Z11d57e30n81ě42k 72M48o46r43á83v67e38k 5357398828603

Tak je možné, že byste třeba na parkovišti okouknul sousedovi VIN z auta a pak se podíval, kolik má najeto. To bez protokolu neuděláte, takže je to asi nějaká ochrana soukromí. Jenže k čemu by vám byla informace, kolik mělo sousedovo auto najeto při poslední STK? Snadný přístup k ujetým kilometrům znesnadní podvody se stáčením tachometrů, což má větší přínos než ochrana takovéhoto soukromí.

+2/0
3.2.2017 12:59

J71i60ř46í 86Z23ý11k74a 9149233201470

ochrana před lidmi vytypovávající auta s nízkým nájezdem určené k nelegální rozborce na náhradní díly.

+1/0
3.2.2017 14:42

Z85d11e67n42ě53k 68M25o34r27á58v85e60k 5687598468783

No to by sice smysl trochu dávalo, ale já spíš myslím, že pro zloděje je nejdůležitější dostupnost auta. Pokud se zajímají o konkrétní kus, tak důležitější než počet kilometrů je stáří auta, které zjistí celkem snadno.

0/0
3.2.2017 14:51

P41e47t76r 13Č75e33r57m15á66k 9848715679870

Protože to je soukromý údaj majitele vozidla.

0/0
4.2.2017 9:39

Z55d54e76n29ě61k 11M60o42r25á35v83e66k 5237578428223

V okamžiku prodeje ne.

0/0
4.2.2017 16:38

P74e84t27r 62Č64e95r72m74á42k 9438195769200

Pořád. Je to věc za kterou si zaplatil, a pokud nehodlá tyto podklady při prodeji předat, tak se na tom nic nemění.

0/0
4.2.2017 18:01

Z36d85e83n53ě66k 38M12o40r82á49v97e45k 5277988328513

Celá tahle akce je o tom, že se podvádí s nájezdem při prodeji. Takže pokud to má fungovat, tak při prodeji nemůže být nájezd soukromým údajem.

0/0
4.2.2017 18:43

P29e19t19r 98Č71e54r19m85á49k 9358905579140

Problém č.1 je že stav tachometru si může a bude moci i nadále měnit majitel libovolně, takže i protokol z STK je v tu chvíli z tohoto hlediska k ničemu - nikdo nezaručí že to opakovaně nestočí před tou kontrolou. A mluvil jste o protokolu z STK - ten prostě soukromý je a bude, to nelze nijak měnit. Tedy stav tachometru a skutečný nájezd jsou dvě odlišné věci.

0/0
4.2.2017 20:51

Z53d29e66n50ě64k 15M97o96r81á68v90e14k 5197438118773

Vy prostě ten stav tachometru budete před kupcem tajit seč to půjde.

Stav počítadla bude možné měnit i nadále, ale nikoli libovolně a s potřebou doložit.

A znovu - pokud chci koupit ojeté auto, je naprosto legitimní se ptát po protokolu z poslední STK. Pak ho uvidím celý a ne jen stavy kilometrů na jednotlivých STK.

0/0
5.2.2017 18:06

P64e28t78r 72Č52e90r24m10á67k 9208645419730

Nejde o mě, jen vás vracím do reality. ;-)

Stav počítadla bude tedy možné měnit i nadále, a to zcela libovolně, doložit pak bude pouze potřeba při návštěvě stk, a to pouze pokud by stav byl menší než při minulé stk. Takže pokud to majitel provede vždy před stk (ta tak zaznamená už snížený stav) a nebo jen v míře takové že i stočený nájezd bude vyšší než u minulé stk, tak to stejně nikdo nemá šanci poznat či dokázat.

To samé s protokoly - samozřejmě v situaci prodeje je zcela legitimní se o ně zajímat, což ale nijak nenutí prodávajícího je předat, a někdy to dokonce ani není možné protože je nemusí vůbec mít. Stokrát větší váhu by měla servisní kniha, a jak se k tomu češi staví ví každý sám...

0/0
5.2.2017 19:39

Z67d26e13n21ě81k 78M94o78r78á76v43e27k 5527318368503

Ano, podvodníci si vždy cestu najdou. Snižování stavu počítadla před každou STK (případně návštěvou autorizovaného servisu) není nic nového pod sluncem, nicméně je to dost pracné a otázkou je skutečný přínos takového počínání. Ona i ta úprava toho tachometru něco stojí a i mnoha vozidel není zdaleka garantováno, že se ten údaj nezapisuje ještě do jiných míst. Pak je jen otázkou času, kdy se na to přijde. Třeba tehdy, když nový majitel začne pátrat proč jeho mírně jeté vozidlo vykazuje poruchy, které měly přijít až třeba po dalších 100 tisících kilometrech.

Ano, i když prodáváte vozidlo, nemáte povinnost ukazovat protokol z STK. Ovšem s takovým prodejcem se brzo nebude nikdo bavit, pouze snad v případě, kdy bude cena odpovídat takovému jednání.

0/0
6.2.2017 10:43

P18e67t44r 75Č83e71r69m71á78k 9408115379510

Ano výhodnost takového jednání samozřejmě je k diskuzi, ale zcela jistě pro spoustu lidí tam bude i nadále. A zápis do jiných databází je v tuto chvíli irelevantní - zákon řeší pouze stk, na té stávající legislativní praxi nemění nic, takže jinak může každý stáčet jak chce (je to pořád legální) a pokud při prodeji uvede pouze stav tachometru a nikoliv nájezd, tak je to pořád stejná písnička jako dnes a je to nepostižitelné.

A Váš utopismus nesdílím, v době kdy kupující nevyžaduje ani servisní knížku natož faktury které by jí potvrzovali, je protokol z STK to poslední co bude někoho zajímat...

0/0
6.2.2017 14:39

Z49d96e93n43ě64k 17M10o73r10á97v61e32k 5817858498113

Neměl jsem na mysli zápis stavu tachometru do jiných databází, ale zápis do jiných pamětí ve vozidle. Tedy kromě elektroniky přístrojového štítu bývá ujetá vzdálenost často v řídící jednotce motoru a tam už se téměř přepsat nedá a výměna jednotky je velmi drahá. Těch míst bývá více, v tomto ohledu jsou výrobci poměrně vynalézaví a jde i o jejich peníze, když jsou některé záruky omezeny nájezdem.

Ohledně dokladů nesouhlasím - jedná se o ojetá auta se levným servisem. Takže - kdo má "svého" automechanika, tak většinou žádné faktury nemá a servisní knížku dávno zahodil nebo ani neví kam ji dal. Kdežto protokol z poslední STK se nezahazuje a měl by ho mít každý. Jo, třeba mé auto jsem kupoval jako šestileté se servisní knížkou a nějaké faktury za řešení již známých problémů u něj byly. Za těch deset let služby mám doma snad pár faktur, ale protokoly z STK založím vždy spolu s velkým techničákem, který jindy než na STK nevytahuju.

Závěr - jestli se tohle podaří prosadit (v téhle podobě pochybuju), tak se bude poměrně brzo každý při koupi vozidla ptát po protokolu z STK. Už jen z toho důvodu, aby při následné evidenční kontrole nezjistil, že koupil auto, kterému sebrali papíry. A každý, kdo se bude cukat, bude podezřelý z podvodu.

0/0
6.2.2017 14:55

P38e34t47r 91Č73e26r12m96á96k 9978835549420

Ano, ale jak píšete - to už existuje a funguje dnes a v tomto směru to moc nepomáhá, a na stk se k tomu stejně nedostanou.

Váš pohled nesdílím - pokud někdo jezdí ke garážistům a ještě to platí načerno, tak papír z STK zahodí jako první, protože mu je jinak k ničemu....

Samozřejmě může vždy existovat výjimka, ale spoléhat se na to nedá. Já osobně si schraňuji vše, ale kupce vždy pak zajímaly jen faktury za servis - jednak to dokládá reálnost údajů v servisce, a jednak to má daleko větší informační hodnotu...

Takže jak jsem psal - tahle úprava nic zásadního na našem trhu nezmění, stáčet se bude i nadále, protokoly z STK vůbec nemusí prodávající mít protože v době minulé STK majitelem nebyl atd... Navíc kdo bude chtít tak si zaplatí CEBII a ta to prověří za pár minut.

0/0
6.2.2017 15:43

Z48d12e47n92ě50k 36M37o46r32á19v66e28k 5497438668463

Stále si nerozumíme. Kontrola dalších zapsaných ůdajú se zatím neřeší, protože to zatím nijak moc legislativa neřeší. To se s úpravou změní a začne to zajímat více i kupce.

Ohledně servisu a STK si nerozumíme. Auta, o kterých píšete, tedy bez reálného protokolu z STK, to je kategorie, kterou vůbec neřešíme, tam už je nezajímavý i ten nájezd.Já myslel faktury za samotný servis. Ty neřeším, protože až budu vozidlo prodávat (pokud vůbec), tak bude jeho cena nízká bez ohledu na skutečný stav a doklady, které k tomu mít budu. STK je jiná věc - s autem, které by neprošlo STK, bych do provozu vůbec nelezl, vozím v tom svou rodinu a velmi nerad bych žil s tím, že jsem zabil někoho jiného kvůli zanedbanému stavu vozidla.

Ohledně novinek se neshodneme - já si myslím, že nová úprava změní pohled kupců na stav auta. Po pár zkušenostech, kdy auta neprojdou na evidenční STK, se o to začne zajímat téměř každý. Taky se, hlavně u novějších aut, začne před koupí častěji jezdit do autorizovaných servisů pro ověření nájezdu.

To ale není podstatné, budoucnost ukáže a nikdo z nás není věštec. Za mne osobně to vidím jako krok správným směrem, které ty zatuchlé vody snad trochu rozvíří. Jedině doufám, že když přijedu na kontrolu a oni mi řeknou, že auto má větší nájezd než na tachometru, tak bude na mě, jak se k tomu postavím. Pro odebrání technické způsobilosti je nájezd irelevantní a pokud mne někdo podvedl, tak potřebuju pouze podporu v jeho stíhání.

0/0
6.2.2017 16:03

P23e60t89r 83Č32e77r11m75á88k 9588755799900

Já myslím že si rozumíme, jen že vy to vidíte příliš optimisticky a já naopak realisticky říkám jaká bude praxe...

Pak mi ale nerozumíte, já vůbec nemluvím o autech s fiktivní STK, ale o tom že pokud někdo přistupuje k autu tak že jezdí někam kde nedostane ani fakturu za servis (která jinak rozhodně vliv na cenu vozidla mít bude - pokud to není vrak za 50tis), tak vize že ten samý člověk bude najednou tak pečlivý a bude schraňovat protokol z STK je prostě naivní.

Pak máte pravdu že se neshodneme - o stav km se kupci zajímali odjakživa, na tom se nic nemění, a jediná změna by tedy byla (shoda v tom že v tomto znění to má naději na úspěch malou) v tom aby stav km neby menší než při poslední stk. a vzhledem k tomu že dneska je převod dílem jednoho aktu a evidenčku je třeba mít již hotovou, tak v zásadě tu případnou informaci že to nesedí zjistíte ještě před tím než bude koupě dokončena.

Autorizáky v tom moc nepomůžou - jednak data vůbec nemusí mít a nebo je nemusí vydat, opakuju se ale obyčejná cebia na tohle poslouží dokonale a plošně - ta ten poslední stav stk zná.

Proto se domnívám že by taková změna byla k ničemu, samotného stáčení se netýká, a doplatí na ní relativně jen kupující, protože bude potřeba dokázat kdo podvod provedl, což nemusí být vůbec snadné.

0/0
6.2.2017 16:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.