Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strašák pro autobazary. Přetočené tachometry mohou vozy poslat do výslužby

Až polovina aut v bazarech má podle odhadů stočený tachometr. Úmyslné snížení počtu najetých kilometrů může přitom bazar vyjít na desítky tisíc korun pokuty. Od příštího roku by auto s klamavým tachometrem mohlo přijít o technický průkaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z16d58e81n37ě10k 74Z81a27b40a51v53a 1502464346634

AAA - kvalita jistá Rv

0/0
8.2.2017 22:03

V18á97c65l21a13v 90P19o66l80á13k 1205252340500

Až si začnou lidé v bazaru kupovat auta a ne stav počítadla, bude pokoj.

+1/0
6.2.2017 21:48

P51e97t95r 31H51á49j92e54k 4450812801814

bohužel některá opotřebení nejsou vidět na první pohled. Pak je velký rozdíl, když se např. rozvody mění po 150 tisicich km, jestli je na tachometru 120tkm nebo 170tkm.

0/0
7.2.2017 9:39

D34u77š28a66n 18M36a47t46o53u83š80e58k 7393880940545

Celkem logicky nemůžete očekávat nulovou investici při koupi ojetiny.

Ano každý chce maximalizovat užitek,ale je prostě debilita když každý ňouma chce za pár šestáků ojeté nebourané, servisované,neškrábnuté a na dalších 5 let bezúdržbové auto.

Taková auta existují totiž mohou existovat jen na papíře, tak je má mít.

Pro některý motor může být smrtelných 200k km,pro některý nemusí být problém 400k,bouračka opravená výměnou přeci taky není zásadní problém, lepší než kytovačka..

Kdyby lidé netrvali na malichernostech a nechtěli kraviny tak by trh tak nevypadal, nabídka se prostě přizpůsobuje vohnoutské poptávce.

0/−1
10.2.2017 11:16

V90o28k43o92u78n 17V24l26a12d97i47m38i42r 8652578719658

Do vysluzby by meli byti poslani majitele techto bazaru. Neni nic jednodussiho, nez si skutecny stav tachometru zjistit, a mam li pochybnosti, auto odmitnout.

0/0
5.2.2017 16:24

P67e19t37r 83Č56e34r90m57á26k 9248145609510

Tak to není o bazarech, stáči všichni - i soukromé osoby. Ale jak říkáte - prodávající jen nabízí, pokud má někdo pochybnosti o stavu vozidla, není nic snazšího než odmítnout a koupit jiné kde ty pochybnosti nebudou.

0/0
5.2.2017 17:58

M46a70r90t62i65n 49V36o89j62á89č84e49k 9593927191446

dle mě v pořádku ,pokud bych náhodou koupil auto se stočenými km tak se na bazaru zahojím ,jen musím kupovat u velkých bazarů,aby mě do první STK nekrachly....nebo se budou nabízet auta s hotovou technickou ,aby měl bazar 2 roky krytá záda

0/0
5.2.2017 15:04

P48e16t54r 47Č91e81r27m39á86k 9818905589450

Problém je že auto nemusí vůbec bazar prodávat (může být od soukromé osoby přímo a nebo formou komise), navíc by se muselo ukázat že s tím manipuloval až poslední majitel... Na druhou stranu se to zjistí hned při prodeji - na evidenčce.

0/0
5.2.2017 18:04

J18a70n 40J48e94m43e37l18k55a 1545280

Nelíbí se mi, aby úředník kvůli každé kravině mohl poslat navždy do šrotu. Ťok vymýšlí samé kraviny. Pokud je na autě něco špatně, a je to opravitelné, proč by auto nemělo dostat STK.

+4/0
4.2.2017 11:05

T67o51m96á24š 18N39o68v98o53t37n78ý 4140748678777

Je vskutku obdivuhodné, jak češi dokážou z jednoduchého řešení udělat obrovský problém. V USA jsme stáčeli tak před 20 lety auta jak na běžícím páse. Státu se rovněž nelíbilo, že téměř polovina aut má stočený tachák. Vše vyřešila soukromá firma zvaná Carfax.com, která vznikla na přelomu milénia v době divoké www éry. Ta skoupila veškeré info o historii aut ze všech možných zdrojů (emise,STK,hasiči,pojišťovny,aukce atd.) a za tehdy velice rozumných 10 dolarů měsíčně nabízela "all you can eat" neboli neomezený počet kontrol historie VIN kódů aut. Jednou mi vzplanul neodbornou manipulací motor, který řešili přivolaní hasiči - do 2 měsíců jsem měl záznam v historii "auto prošlo požárem" . Od té doby jsme si ani neškrtli, zejména po zavedení povinné registrace najetých km (mil) na pravidelných kontrolách emisí a STK. Vlasně ano, ještě se vždy našlo pár hlupáků, co nechtělo zaplatit ani těch 10 dolarů, dokonce i u dražších aut.

+1/0
4.2.2017 9:11

J81a33n 75L50u13k70á68š 7377613173422

Ja jsem v USA kupoval ojete auto v roce 2002 a prodejce musel pri prevodu mistoprisezne prohlasit, ze dle jeho nejlepsiho vedomi a svedomi stav tachometru odpovida najezdu, nebo uvest duvod, proc si to nemysli. (Kolegovo auto melo napr. meneny tachometr.)

Kdyz jsem auto v roce 2007 prodaval, tak jsem musel odprisahnout totez.

0/0
10.2.2017 12:55

T38o59m36á10š 54N63o93v96o23t66n27ý 4330808108667

Já pouze vím, že v západních státech (CA, OR,WA) byla ještě v roce 2013 v titlu (velkém techničáku) při prodeji pouze kolonka počet najetých mil, kterou vyplňoval prodávající a kterou jsme řešili jednoduše nastrčeným gumovacím perem.

Každopádně kdo chtěl mít jistotu o historii auta, zaplatil si Carfax report. Vše ostatní je nadbytečné (a zbytečné).

0/0
10.2.2017 17:15

P39e80t79r 18N26ě12m68e90č68e68k 1392724302523

Takže to odskáče ten, kdo si takové auto koupí? No, to snad ne!!!

+1/0
3.2.2017 22:46

V27a47š36e55k 80Ř76í61h66a 2253763528142

V Průběhu diskuse jsem přišel na jednu hodně důležitou věc a tou je změna postavení rolí zákazník versus autobazar. Zatím dle našich zákonů je zákazník cpán do pozice toho kdo ač jako neodborník musí nést největší část rizik z obchodu.

A tohle je špatně největší část rizika by měl nést vždy ten kdo se staví do pozice odborníka a oním prodejem se živí.

V podstatě by neměl být zákazník ten kdo musí něco dokazovat autobazaru, ale přesně naopak autobazar by se měl při obchodu děsit z toho, že prodal nekvalitní produkt, o kterém kupující má nedostatečné informace.

Pouze v tomto případě donutíme většiny prolhaných obchodníků aby přestali lhát a skutečně prodávali.

To jak to zařídíme je jedno postupů je mnoho důležité, ale je aby vždy v zákonech bylo, že za všechny informace nese plnou zodpovědnost bazar , resp jeho majitel.

Chápu, že se to většině podvodníků, kteří jsou živeni ze stávajícího bordelu líbit nebude, a budu mít plno kritik a mínusů. Co také čekat o lhářů, ale pokud takto neučiníme tak se nikam nedostaneme.

+3/−1
3.2.2017 21:31

M29a13r82t84i20n 19B32l79a89ž68e69k 5329351629301

Tohle je podle mě opět jedna z věcí, do které by stát absolutně neměl zasahovat. Co je komu do toho, pokud si na SVÉM autě chci stočit kilometry (ne že bych to dělal, ale je to snad mé auto).

Problém to má být až ve chvíli, kdy budu lhát při prodeji, ale to je snad postižitelné už teď, protože je to podvod.

A opět, mělo by být na mě jako na kupujícím, ať si od prodávajícího vyžádám potvrzení (třeba zrovna záznamy z těch STK) o kilometrech (případně nevyžádám, když ho to nezajímá). A když mi ho nedodá, tak si prostě takové auto nekoupím. A naopak, pokud budu kupovat auto, u kterém budu vědět, že má najeto 350.000 a na tachometru má 120.000 (to znamená, že to prodávající nezatluče a řekne mi to), tak je to opět moje věc.

Nechci, aby mě stát vodil za ručičku, chci aby se staral, o co má a dělal to pořádně. Třeba potrestal podvodníka, když podvádí.

+3/0
3.2.2017 18:02

V43a33š40e63k 94Ř35í66h49a 2453743158422

K tomu ale potřebuje přesně dodefinovat právě ony zákony.

Takže pokud někdo prodává přetočený tachometr a kličkami to zatajuje ve smlouvě nejen že by měl jít k soudu, ale mělo by mu být doživotně zakázáno jakkoli podnikat.

0/0
3.2.2017 21:15

M73a21r57t13i27n 51B11l35a26ž86e49k 5659551879191

Ale jistě, s tím plně souhlasím. Ale to už by snad mělo platit teď i bez nového zákona, protože podvod je to už dnes.

Mi jde o to, že mi opět stát chce (dokonce pod pohrůžkou sankce) kecat do toho, co můžu a co nemůžu dělat se svým majetkem. Když budu mít auto a stočím si tachometr (třeba proto, abych mohl machrovat před kamarády, nebo jakýkoliv jiný idiotský důvod si najdu), co je komu co do toho. Proč bych za to měl dostat pokutu? Ať se to řeší až tehdy, když budu chtít někoho podvést.

+1/0
3.2.2017 21:28

V43a93š67e46k 86Ř20í54h35a 2133933438282

Nikoli právě že bazary to často u soudů uhrají na nevědomost a neznalost.

Z úmyslného trestného činu se tak stává jen přestupek, který je většinou řešen odstoupením od smlouvy a návratem auta. Zákazníku se vrátí peníze bazaru auto a nic se neděje. Maximálně je bazaru za nedbalost uvedena směšná pokuta. A tak bazary nic nenutí k tomu aby podobně nepodváděly.

My právě potřebujeme zákon který určí podezření z podvodu , neexistuje neznalost bazar nese plnou zodpovědnost a majitel končí v base s nálepkou zákazu jakéhokoli podnikání. A to by měl být minimální trest neznalost a nevědomost je nesmí omlouvat.

0/0
3.2.2017 21:36

M72a64r18t57i28n 70B72l57a73ž56e93k 5589731329441

Dobře. Nicméně pořád platí to, že tím, že stočím své auto, nikomu žádnou škodu nepůsobím, takže nechápu, proč bych za to mě být trestaný.

Zpřísněme podmínky prodeje - řekněme, že autobazar (nebo obecně prodejce auta) je zodpovědný za to, aby tachometr nebyl stočený (respektive aby se zákazník dozvěděl opravdový nájezd), v opačném případě příjde sankce (která je na místě), ale prostě proč ty pokuty u STK?

0/0
3.2.2017 21:41

V78a41š96e24k 76Ř54í68h21a 2603353408202

Uznávám, že zákon tak jak je napsán je blbost. Ono už to že by měl nést vinu poškozený zákazník je hodně mimo mísu. Z tohoto mám pocit že Ťoka někdo hodně proloboval. Ostatně co jiného čekat od Babišovo nohsledů. To že tvrdí že se to nebude dít jen ukazuje, jak je jim to jedno.

Jinak se musím smát tvrzení že nejvíce se stáčí auta v cizině. To mě ještě více utvrzuje v tom, že je zde hodně demagogů, kteří nevidí na zákony v Německu. Tam stačí aby jste nahlásili jen podezření, že jste v tom a tom bazaru koupili "stočené" auto a majitel na věky končí.

0/0
3.2.2017 21:49

P74e36t33r 47Č57e90r47m16á91k 9968235839560

Nikoliv, většina soudů končí na tom že bazar nikde výslovně neuváděl že by auto mělo najeto tolik či tolik km, ale pouze stav tachometru. Což v kombinaci s tím že samotné stáčení u nás není nelegální tvoří ten stav co je dnes.

Bazar zkrátka nabízí ojetá auta, nikdo kupující nenutí si ho jít zrovna tam koupit, navíc nelze na bazar přenášet zopovědnost za něco co ani nemůže ovlivnit - auta mohl stočit už kdokoliv předtím.

0/0
4.2.2017 9:34

P73e80t46r 41Č86e76r87m79á90k 9898755649940

To nejsou kličky, podle české legislativy nemá tachometr žádný status oficiálního měřidla nebo identifikátoru vozidla, takže i kdyby nebyl vůbec ve smlouvě uveden, ničemu to nevadí.

+1/0
4.2.2017 9:35

T93a18d62e38a32s 29P39i18s34t35a 6549382241847

Končeně. Gratulace úřadům, že s tmhle začli něco dělat. Bylo to opravdu hrozné!

0/−3
3.2.2017 15:12

L76a25d41i35s91l75a92v 27J59o55d88l98o30v92s48k96i 2650605437241

Udělat sice ano, ale ne takhle

0/0
6.2.2017 11:38

L49u96d74v27í14k 38G57a47j54d51o38š17í60k 2315583654152

Furt se vymýšlí koko...iny.

Místo toho, aby vláda vydala zákon, že všechna nová auta musí mít blackbox, jinak nebudou technicky způsobilá a do 10 let je po problému, řeší se složite, jak kontrolovat nezkontrolovatelné.

+1/−4
3.2.2017 14:21

V23a59š32e69k 11Ř42í68h20a 2713723508182

Pokud budete chtít tak to lze kontrolovat tohle jsou jen bláboly těch co jsou ze stáčeni živi.

+1/0
3.2.2017 21:16

L14u41d16v40í57k 34G42a10j91d38o26š57í88k 2885123174442

Takže co to vlastně řeší?

Akorát se začne kšeftovat s protokoly o výměně a řídící jednotky najednou začnou mít strašlivou poruchovost.

+3/0
3.2.2017 14:12

V86a75š17e94k 37Ř11í88h73a 2153263718682

Prostě a jednoduše pokud bude stát chtít toto skutečně kontrolovat a zbavit se tak zlodějů, Pak má plno možností jak všechny podvodníky kontrolovat odhalit a trestat je. To že se tak neděje jen ukazuje na bordel, který zde stále je. A hlavně na mnoho lidí, kterým onen právní chaos velice vyhovuje.

+3/0
3.2.2017 12:26

V47l75a80d10i30s13l29a24v 27B17u80r79y58š40e41k 1839832797314

mě tenhle chaos právní vyhovuje naprosto, auta s přetočeným tachometrem zásadně nekupuju a docela mě vadí, že za moje peníze bude policajt kontrolovat všechy podvodníky s tachometry, a že jich je, že je bude odhalovat a trestat, když má každý možnost si koupit auto s doložitelným počtem najetých kilometrů, mě tento chaos prostě vyhovuje

0/−1
3.2.2017 16:16

P69e65t15r 59Č22e55r28m64á50k 9388145989120

No tady je problém v té neefektivnosti - proč by stát měl vytvářet a platit neskutečně drahý aparát kvůli jednomu problému v jednom odvětví, které se navíc týká jen omezené skupiny lidí co do něj dobrovolně vstupují...

0/0
4.2.2017 9:38

Z63d21e41n26ě30k 64M41o63r56á70v81e67k 5607888868563

Já to nechápu - proč na www.kontrolatachometru.cz chtějí číslo protokolu z poslední kontroly? Přece VIN je naprosto dostatečný údaj. Když se zajímám o ojetinu a je tam napsaný VIN, tak nemusím kontaktovat majitele dřív, než si o tom autě něco zjistím.

+2/0
3.2.2017 12:21

V31a40š42e73k 41Ř87í87h26a 2163243948692

Protože to není prvotně státní akce, ale marketingový sběrač informací. Tak jako většina internetových projektů.

+2/0
3.2.2017 12:27

Z90d72e94n62ě65k 51M74o59r38á76v72e51k 5637108158343

Blbost - v tom formuláři nejsou žádné informace, které by mohli sbírat. VIN a číslo protokolu už mají.

0/0
3.2.2017 12:28

V36a31š14e55k 79Ř14í95h67a 2453343258102

Asi to nějakou vypovídající hodnotu mít bude. jinak by se s ní v databázi nezahazovali. Ostatně nevíte co všechno se může bod tímto číslem dále párovat.

+1/0
3.2.2017 12:43

Z89d52e66n49ě98k 44M58o15r10á27v81e66k 5567348508343

Tak je možné, že byste třeba na parkovišti okouknul sousedovi VIN z auta a pak se podíval, kolik má najeto. To bez protokolu neuděláte, takže je to asi nějaká ochrana soukromí. Jenže k čemu by vám byla informace, kolik mělo sousedovo auto najeto při poslední STK? Snadný přístup k ujetým kilometrům znesnadní podvody se stáčením tachometrů, což má větší přínos než ochrana takovéhoto soukromí.

+2/0
3.2.2017 12:59

J68i66ř98í 12Z50ý49k81a 9659473341290

ochrana před lidmi vytypovávající auta s nízkým nájezdem určené k nelegální rozborce na náhradní díly.

+1/0
3.2.2017 14:42

Z52d31e90n25ě51k 41M91o16r33á34v57e18k 5437508958303

No to by sice smysl trochu dávalo, ale já spíš myslím, že pro zloděje je nejdůležitější dostupnost auta. Pokud se zajímají o konkrétní kus, tak důležitější než počet kilometrů je stáří auta, které zjistí celkem snadno.

0/0
3.2.2017 14:51

P77e26t14r 38Č96e47r49m43á94k 9108555439900

Protože to je soukromý údaj majitele vozidla.

0/0
4.2.2017 9:39

Z49d26e98n26ě78k 21M80o79r73á60v74e40k 5827198418613

V okamžiku prodeje ne.

0/0
4.2.2017 16:38

P42e73t54r 41Č16e41r69m27á55k 9138485919930

Pořád. Je to věc za kterou si zaplatil, a pokud nehodlá tyto podklady při prodeji předat, tak se na tom nic nemění.

0/0
4.2.2017 18:01

Z77d12e97n96ě16k 76M89o66r67á26v51e79k 5507658458333

Celá tahle akce je o tom, že se podvádí s nájezdem při prodeji. Takže pokud to má fungovat, tak při prodeji nemůže být nájezd soukromým údajem.

0/0
4.2.2017 18:43

P64e46t72r 18Č59e84r67m93á10k 9268945849920

Problém č.1 je že stav tachometru si může a bude moci i nadále měnit majitel libovolně, takže i protokol z STK je v tu chvíli z tohoto hlediska k ničemu - nikdo nezaručí že to opakovaně nestočí před tou kontrolou. A mluvil jste o protokolu z STK - ten prostě soukromý je a bude, to nelze nijak měnit. Tedy stav tachometru a skutečný nájezd jsou dvě odlišné věci.

0/0
4.2.2017 20:51

Z83d19e92n34ě76k 34M67o80r61á80v20e43k 5547658838863

Vy prostě ten stav tachometru budete před kupcem tajit seč to půjde.

Stav počítadla bude možné měnit i nadále, ale nikoli libovolně a s potřebou doložit.

A znovu - pokud chci koupit ojeté auto, je naprosto legitimní se ptát po protokolu z poslední STK. Pak ho uvidím celý a ne jen stavy kilometrů na jednotlivých STK.

0/0
5.2.2017 18:06

P72e89t88r 89Č75e88r67m25á37k 9578155929470

Nejde o mě, jen vás vracím do reality. ;-)

Stav počítadla bude tedy možné měnit i nadále, a to zcela libovolně, doložit pak bude pouze potřeba při návštěvě stk, a to pouze pokud by stav byl menší než při minulé stk. Takže pokud to majitel provede vždy před stk (ta tak zaznamená už snížený stav) a nebo jen v míře takové že i stočený nájezd bude vyšší než u minulé stk, tak to stejně nikdo nemá šanci poznat či dokázat.

To samé s protokoly - samozřejmě v situaci prodeje je zcela legitimní se o ně zajímat, což ale nijak nenutí prodávajícího je předat, a někdy to dokonce ani není možné protože je nemusí vůbec mít. Stokrát větší váhu by měla servisní kniha, a jak se k tomu češi staví ví každý sám...

0/0
5.2.2017 19:39

Z21d47e82n88ě50k 71M40o57r94á41v72e20k 5567398778913

Ano, podvodníci si vždy cestu najdou. Snižování stavu počítadla před každou STK (případně návštěvou autorizovaného servisu) není nic nového pod sluncem, nicméně je to dost pracné a otázkou je skutečný přínos takového počínání. Ona i ta úprava toho tachometru něco stojí a i mnoha vozidel není zdaleka garantováno, že se ten údaj nezapisuje ještě do jiných míst. Pak je jen otázkou času, kdy se na to přijde. Třeba tehdy, když nový majitel začne pátrat proč jeho mírně jeté vozidlo vykazuje poruchy, které měly přijít až třeba po dalších 100 tisících kilometrech.

Ano, i když prodáváte vozidlo, nemáte povinnost ukazovat protokol z STK. Ovšem s takovým prodejcem se brzo nebude nikdo bavit, pouze snad v případě, kdy bude cena odpovídat takovému jednání.

0/0
6.2.2017 10:43

P55e78t74r 34Č48e44r41m18á21k 9128945299270

Ano výhodnost takového jednání samozřejmě je k diskuzi, ale zcela jistě pro spoustu lidí tam bude i nadále. A zápis do jiných databází je v tuto chvíli irelevantní - zákon řeší pouze stk, na té stávající legislativní praxi nemění nic, takže jinak může každý stáčet jak chce (je to pořád legální) a pokud při prodeji uvede pouze stav tachometru a nikoliv nájezd, tak je to pořád stejná písnička jako dnes a je to nepostižitelné.

A Váš utopismus nesdílím, v době kdy kupující nevyžaduje ani servisní knížku natož faktury které by jí potvrzovali, je protokol z STK to poslední co bude někoho zajímat...

0/0
6.2.2017 14:39

Z44d18e19n40ě32k 56M86o71r31á17v82e94k 5467108588403

Neměl jsem na mysli zápis stavu tachometru do jiných databází, ale zápis do jiných pamětí ve vozidle. Tedy kromě elektroniky přístrojového štítu bývá ujetá vzdálenost často v řídící jednotce motoru a tam už se téměř přepsat nedá a výměna jednotky je velmi drahá. Těch míst bývá více, v tomto ohledu jsou výrobci poměrně vynalézaví a jde i o jejich peníze, když jsou některé záruky omezeny nájezdem.

Ohledně dokladů nesouhlasím - jedná se o ojetá auta se levným servisem. Takže - kdo má "svého" automechanika, tak většinou žádné faktury nemá a servisní knížku dávno zahodil nebo ani neví kam ji dal. Kdežto protokol z poslední STK se nezahazuje a měl by ho mít každý. Jo, třeba mé auto jsem kupoval jako šestileté se servisní knížkou a nějaké faktury za řešení již známých problémů u něj byly. Za těch deset let služby mám doma snad pár faktur, ale protokoly z STK založím vždy spolu s velkým techničákem, který jindy než na STK nevytahuju.

Závěr - jestli se tohle podaří prosadit (v téhle podobě pochybuju), tak se bude poměrně brzo každý při koupi vozidla ptát po protokolu z STK. Už jen z toho důvodu, aby při následné evidenční kontrole nezjistil, že koupil auto, kterému sebrali papíry. A každý, kdo se bude cukat, bude podezřelý z podvodu.

0/0
6.2.2017 14:55

P93e43t26r 56Č67e96r78m23á46k 9688465239440

Ano, ale jak píšete - to už existuje a funguje dnes a v tomto směru to moc nepomáhá, a na stk se k tomu stejně nedostanou.

Váš pohled nesdílím - pokud někdo jezdí ke garážistům a ještě to platí načerno, tak papír z STK zahodí jako první, protože mu je jinak k ničemu....

Samozřejmě může vždy existovat výjimka, ale spoléhat se na to nedá. Já osobně si schraňuji vše, ale kupce vždy pak zajímaly jen faktury za servis - jednak to dokládá reálnost údajů v servisce, a jednak to má daleko větší informační hodnotu...

Takže jak jsem psal - tahle úprava nic zásadního na našem trhu nezmění, stáčet se bude i nadále, protokoly z STK vůbec nemusí prodávající mít protože v době minulé STK majitelem nebyl atd... Navíc kdo bude chtít tak si zaplatí CEBII a ta to prověří za pár minut.

0/0
6.2.2017 15:43

Z54d18e63n28ě55k 10M22o54r75á47v30e46k 5687988908123

Stále si nerozumíme. Kontrola dalších zapsaných ůdajú se zatím neřeší, protože to zatím nijak moc legislativa neřeší. To se s úpravou změní a začne to zajímat více i kupce.

Ohledně servisu a STK si nerozumíme. Auta, o kterých píšete, tedy bez reálného protokolu z STK, to je kategorie, kterou vůbec neřešíme, tam už je nezajímavý i ten nájezd.Já myslel faktury za samotný servis. Ty neřeším, protože až budu vozidlo prodávat (pokud vůbec), tak bude jeho cena nízká bez ohledu na skutečný stav a doklady, které k tomu mít budu. STK je jiná věc - s autem, které by neprošlo STK, bych do provozu vůbec nelezl, vozím v tom svou rodinu a velmi nerad bych žil s tím, že jsem zabil někoho jiného kvůli zanedbanému stavu vozidla.

Ohledně novinek se neshodneme - já si myslím, že nová úprava změní pohled kupců na stav auta. Po pár zkušenostech, kdy auta neprojdou na evidenční STK, se o to začne zajímat téměř každý. Taky se, hlavně u novějších aut, začne před koupí častěji jezdit do autorizovaných servisů pro ověření nájezdu.

To ale není podstatné, budoucnost ukáže a nikdo z nás není věštec. Za mne osobně to vidím jako krok správným směrem, které ty zatuchlé vody snad trochu rozvíří. Jedině doufám, že když přijedu na kontrolu a oni mi řeknou, že auto má větší nájezd než na tachometru, tak bude na mě, jak se k tomu postavím. Pro odebrání technické způsobilosti je nájezd irelevantní a pokud mne někdo podvedl, tak potřebuju pouze podporu v jeho stíhání.

0/0
6.2.2017 16:03

P13e40t60r 46Č71e21r53m63á34k 9828275609500

Já myslím že si rozumíme, jen že vy to vidíte příliš optimisticky a já naopak realisticky říkám jaká bude praxe...

Pak mi ale nerozumíte, já vůbec nemluvím o autech s fiktivní STK, ale o tom že pokud někdo přistupuje k autu tak že jezdí někam kde nedostane ani fakturu za servis (která jinak rozhodně vliv na cenu vozidla mít bude - pokud to není vrak za 50tis), tak vize že ten samý člověk bude najednou tak pečlivý a bude schraňovat protokol z STK je prostě naivní.

Pak máte pravdu že se neshodneme - o stav km se kupci zajímali odjakživa, na tom se nic nemění, a jediná změna by tedy byla (shoda v tom že v tomto znění to má naději na úspěch malou) v tom aby stav km neby menší než při poslední stk. a vzhledem k tomu že dneska je převod dílem jednoho aktu a evidenčku je třeba mít již hotovou, tak v zásadě tu případnou informaci že to nesedí zjistíte ještě před tím než bude koupě dokončena.

Autorizáky v tom moc nepomůžou - jednak data vůbec nemusí mít a nebo je nemusí vydat, opakuju se ale obyčejná cebia na tohle poslouží dokonale a plošně - ta ten poslední stav stk zná.

Proto se domnívám že by taková změna byla k ničemu, samotného stáčení se netýká, a doplatí na ní relativně jen kupující, protože bude potřeba dokázat kdo podvod provedl, což nemusí být vůbec snadné.

0/0
6.2.2017 16:31







Najdete na iDNES.cz