Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strašák pro autobazary. Přetočené tachometry mohou vozy poslat do výslužby

Až polovina aut v bazarech má podle odhadů stočený tachometr. Úmyslné snížení počtu najetých kilometrů může přitom bazar vyjít na desítky tisíc korun pokuty. Od příštího roku by auto s klamavým tachometrem mohlo přijít o technický průkaz.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z68d16e41n74ě93k 53Z18a74b72a65v91a 1342554946534

AAA - kvalita jistá Rv

0/0
8.2.2017 22:03

V62á31c68l86a72v 45P10o72l42á82k 1235332930610

Až si začnou lidé v bazaru kupovat auta a ne stav počítadla, bude pokoj.

+1/0
6.2.2017 21:48

P81e62t59r 11H42á39j90e91k 4740792611524

bohužel některá opotřebení nejsou vidět na první pohled. Pak je velký rozdíl, když se např. rozvody mění po 150 tisicich km, jestli je na tachometru 120tkm nebo 170tkm.

0/0
7.2.2017 9:39

D78u75š66a17n 49M36a33t70o72u48š66e45k 7273120670425

Celkem logicky nemůžete očekávat nulovou investici při koupi ojetiny.

Ano každý chce maximalizovat užitek,ale je prostě debilita když každý ňouma chce za pár šestáků ojeté nebourané, servisované,neškrábnuté a na dalších 5 let bezúdržbové auto.

Taková auta existují totiž mohou existovat jen na papíře, tak je má mít.

Pro některý motor může být smrtelných 200k km,pro některý nemusí být problém 400k,bouračka opravená výměnou přeci taky není zásadní problém, lepší než kytovačka..

Kdyby lidé netrvali na malichernostech a nechtěli kraviny tak by trh tak nevypadal, nabídka se prostě přizpůsobuje vohnoutské poptávce.

0/−1
10.2.2017 11:16

V98o91k79o30u24n 23V90l13a42d33i22m65i61r 8702558889348

Do vysluzby by meli byti poslani majitele techto bazaru. Neni nic jednodussiho, nez si skutecny stav tachometru zjistit, a mam li pochybnosti, auto odmitnout.

0/0
5.2.2017 16:24

P29e65t34r 16Č34e42r86m98á33k 9878425949240

Tak to není o bazarech, stáči všichni - i soukromé osoby. Ale jak říkáte - prodávající jen nabízí, pokud má někdo pochybnosti o stavu vozidla, není nic snazšího než odmítnout a koupit jiné kde ty pochybnosti nebudou.

0/0
5.2.2017 17:58

M82a40r70t58i91n 82V98o40j38á65č84e62k 9743267231676

dle mě v pořádku ,pokud bych náhodou koupil auto se stočenými km tak se na bazaru zahojím ,jen musím kupovat u velkých bazarů,aby mě do první STK nekrachly....nebo se budou nabízet auta s hotovou technickou ,aby měl bazar 2 roky krytá záda

0/0
5.2.2017 15:04

P18e11t92r 77Č20e96r46m43á35k 9748585919300

Problém je že auto nemusí vůbec bazar prodávat (může být od soukromé osoby přímo a nebo formou komise), navíc by se muselo ukázat že s tím manipuloval až poslední majitel... Na druhou stranu se to zjistí hned při prodeji - na evidenčce.

0/0
5.2.2017 18:04

J90a34n 57J17e27m49e81l93k13a 1785710

Nelíbí se mi, aby úředník kvůli každé kravině mohl poslat navždy do šrotu. Ťok vymýšlí samé kraviny. Pokud je na autě něco špatně, a je to opravitelné, proč by auto nemělo dostat STK.

+4/0
4.2.2017 11:05

T89o93m90á98š 48N53o58v25o73t41n24ý 4850498278137

Je vskutku obdivuhodné, jak češi dokážou z jednoduchého řešení udělat obrovský problém. V USA jsme stáčeli tak před 20 lety auta jak na běžícím páse. Státu se rovněž nelíbilo, že téměř polovina aut má stočený tachák. Vše vyřešila soukromá firma zvaná Carfax.com, která vznikla na přelomu milénia v době divoké www éry. Ta skoupila veškeré info o historii aut ze všech možných zdrojů (emise,STK,hasiči,pojišťovny,aukce atd.) a za tehdy velice rozumných 10 dolarů měsíčně nabízela "all you can eat" neboli neomezený počet kontrol historie VIN kódů aut. Jednou mi vzplanul neodbornou manipulací motor, který řešili přivolaní hasiči - do 2 měsíců jsem měl záznam v historii "auto prošlo požárem" . Od té doby jsme si ani neškrtli, zejména po zavedení povinné registrace najetých km (mil) na pravidelných kontrolách emisí a STK. Vlasně ano, ještě se vždy našlo pár hlupáků, co nechtělo zaplatit ani těch 10 dolarů, dokonce i u dražších aut.

+1/0
4.2.2017 9:11

J85a92n 36L33u27k33á16š 7207473413362

Ja jsem v USA kupoval ojete auto v roce 2002 a prodejce musel pri prevodu mistoprisezne prohlasit, ze dle jeho nejlepsiho vedomi a svedomi stav tachometru odpovida najezdu, nebo uvest duvod, proc si to nemysli. (Kolegovo auto melo napr. meneny tachometr.)

Kdyz jsem auto v roce 2007 prodaval, tak jsem musel odprisahnout totez.

0/0
10.2.2017 12:55

T55o57m76á40š 72N15o32v30o87t26n15ý 4470938818257

Já pouze vím, že v západních státech (CA, OR,WA) byla ještě v roce 2013 v titlu (velkém techničáku) při prodeji pouze kolonka počet najetých mil, kterou vyplňoval prodávající a kterou jsme řešili jednoduše nastrčeným gumovacím perem.

Každopádně kdo chtěl mít jistotu o historii auta, zaplatil si Carfax report. Vše ostatní je nadbytečné (a zbytečné).

0/0
10.2.2017 17:15

P42e28t87r 75N47ě17m88e24č62e88k 1662784602473

Takže to odskáče ten, kdo si takové auto koupí? No, to snad ne!!!

+1/0
3.2.2017 22:46

V82a83š53e67k 22Ř96í11h48a 2423673198632

V Průběhu diskuse jsem přišel na jednu hodně důležitou věc a tou je změna postavení rolí zákazník versus autobazar. Zatím dle našich zákonů je zákazník cpán do pozice toho kdo ač jako neodborník musí nést největší část rizik z obchodu.

A tohle je špatně největší část rizika by měl nést vždy ten kdo se staví do pozice odborníka a oním prodejem se živí.

V podstatě by neměl být zákazník ten kdo musí něco dokazovat autobazaru, ale přesně naopak autobazar by se měl při obchodu děsit z toho, že prodal nekvalitní produkt, o kterém kupující má nedostatečné informace.

Pouze v tomto případě donutíme většiny prolhaných obchodníků aby přestali lhát a skutečně prodávali.

To jak to zařídíme je jedno postupů je mnoho důležité, ale je aby vždy v zákonech bylo, že za všechny informace nese plnou zodpovědnost bazar , resp jeho majitel.

Chápu, že se to většině podvodníků, kteří jsou živeni ze stávajícího bordelu líbit nebude, a budu mít plno kritik a mínusů. Co také čekat o lhářů, ale pokud takto neučiníme tak se nikam nedostaneme.

+3/−1
3.2.2017 21:31

M29a39r86t79i55n 42B50l12a90ž87e31k 5709921289651

Tohle je podle mě opět jedna z věcí, do které by stát absolutně neměl zasahovat. Co je komu do toho, pokud si na SVÉM autě chci stočit kilometry (ne že bych to dělal, ale je to snad mé auto).

Problém to má být až ve chvíli, kdy budu lhát při prodeji, ale to je snad postižitelné už teď, protože je to podvod.

A opět, mělo by být na mě jako na kupujícím, ať si od prodávajícího vyžádám potvrzení (třeba zrovna záznamy z těch STK) o kilometrech (případně nevyžádám, když ho to nezajímá). A když mi ho nedodá, tak si prostě takové auto nekoupím. A naopak, pokud budu kupovat auto, u kterém budu vědět, že má najeto 350.000 a na tachometru má 120.000 (to znamená, že to prodávající nezatluče a řekne mi to), tak je to opět moje věc.

Nechci, aby mě stát vodil za ručičku, chci aby se staral, o co má a dělal to pořádně. Třeba potrestal podvodníka, když podvádí.

+3/0
3.2.2017 18:02

V42a23š51e16k 35Ř71í81h14a 2423613788812

K tomu ale potřebuje přesně dodefinovat právě ony zákony.

Takže pokud někdo prodává přetočený tachometr a kličkami to zatajuje ve smlouvě nejen že by měl jít k soudu, ale mělo by mu být doživotně zakázáno jakkoli podnikat.

0/0
3.2.2017 21:15

M83a23r93t84i29n 66B83l87a59ž37e81k 5429341389581

Ale jistě, s tím plně souhlasím. Ale to už by snad mělo platit teď i bez nového zákona, protože podvod je to už dnes.

Mi jde o to, že mi opět stát chce (dokonce pod pohrůžkou sankce) kecat do toho, co můžu a co nemůžu dělat se svým majetkem. Když budu mít auto a stočím si tachometr (třeba proto, abych mohl machrovat před kamarády, nebo jakýkoliv jiný idiotský důvod si najdu), co je komu co do toho. Proč bych za to měl dostat pokutu? Ať se to řeší až tehdy, když budu chtít někoho podvést.

+1/0
3.2.2017 21:28

V56a94š61e81k 74Ř92í41h67a 2343903618822

Nikoli právě že bazary to často u soudů uhrají na nevědomost a neznalost.

Z úmyslného trestného činu se tak stává jen přestupek, který je většinou řešen odstoupením od smlouvy a návratem auta. Zákazníku se vrátí peníze bazaru auto a nic se neděje. Maximálně je bazaru za nedbalost uvedena směšná pokuta. A tak bazary nic nenutí k tomu aby podobně nepodváděly.

My právě potřebujeme zákon který určí podezření z podvodu , neexistuje neznalost bazar nese plnou zodpovědnost a majitel končí v base s nálepkou zákazu jakéhokoli podnikání. A to by měl být minimální trest neznalost a nevědomost je nesmí omlouvat.

0/0
3.2.2017 21:36

M90a47r35t53i28n 75B59l66a87ž95e12k 5119141189401

Dobře. Nicméně pořád platí to, že tím, že stočím své auto, nikomu žádnou škodu nepůsobím, takže nechápu, proč bych za to mě být trestaný.

Zpřísněme podmínky prodeje - řekněme, že autobazar (nebo obecně prodejce auta) je zodpovědný za to, aby tachometr nebyl stočený (respektive aby se zákazník dozvěděl opravdový nájezd), v opačném případě příjde sankce (která je na místě), ale prostě proč ty pokuty u STK?

0/0
3.2.2017 21:41

V16a15š40e18k 80Ř96í23h34a 2193793788142

Uznávám, že zákon tak jak je napsán je blbost. Ono už to že by měl nést vinu poškozený zákazník je hodně mimo mísu. Z tohoto mám pocit že Ťoka někdo hodně proloboval. Ostatně co jiného čekat od Babišovo nohsledů. To že tvrdí že se to nebude dít jen ukazuje, jak je jim to jedno.

Jinak se musím smát tvrzení že nejvíce se stáčí auta v cizině. To mě ještě více utvrzuje v tom, že je zde hodně demagogů, kteří nevidí na zákony v Německu. Tam stačí aby jste nahlásili jen podezření, že jste v tom a tom bazaru koupili "stočené" auto a majitel na věky končí.

0/0
3.2.2017 21:49

P88e52t55r 68Č93e67r82m92á49k 9348825639650

Nikoliv, většina soudů končí na tom že bazar nikde výslovně neuváděl že by auto mělo najeto tolik či tolik km, ale pouze stav tachometru. Což v kombinaci s tím že samotné stáčení u nás není nelegální tvoří ten stav co je dnes.

Bazar zkrátka nabízí ojetá auta, nikdo kupující nenutí si ho jít zrovna tam koupit, navíc nelze na bazar přenášet zopovědnost za něco co ani nemůže ovlivnit - auta mohl stočit už kdokoliv předtím.

0/0
4.2.2017 9:34

P74e70t70r 60Č91e60r76m65á61k 9348615929810

To nejsou kličky, podle české legislativy nemá tachometr žádný status oficiálního měřidla nebo identifikátoru vozidla, takže i kdyby nebyl vůbec ve smlouvě uveden, ničemu to nevadí.

+1/0
4.2.2017 9:35

T79a84d77e23a25s 73P49i71s69t23a 6419362181437

Končeně. Gratulace úřadům, že s tmhle začli něco dělat. Bylo to opravdu hrozné!

0/−3
3.2.2017 15:12

L31a25d89i81s32l76a51v 16J35o51d72l27o29v11s48k37i 2280925757221

Udělat sice ano, ale ne takhle

0/0
6.2.2017 11:38

L86u96d24v36í18k 19G23a93j14d57o38š33í83k 2265553504702

Furt se vymýšlí koko...iny.

Místo toho, aby vláda vydala zákon, že všechna nová auta musí mít blackbox, jinak nebudou technicky způsobilá a do 10 let je po problému, řeší se složite, jak kontrolovat nezkontrolovatelné.

+1/−4
3.2.2017 14:21

V52a38š25e39k 72Ř59í35h49a 2973533478332

Pokud budete chtít tak to lze kontrolovat tohle jsou jen bláboly těch co jsou ze stáčeni živi.

+1/0
3.2.2017 21:16

L42u94d48v60í94k 55G34a11j63d72o23š62í57k 2125773234492

Takže co to vlastně řeší?

Akorát se začne kšeftovat s protokoly o výměně a řídící jednotky najednou začnou mít strašlivou poruchovost.

+3/0
3.2.2017 14:12

V42a12š55e96k 65Ř74í63h59a 2813233478872

Prostě a jednoduše pokud bude stát chtít toto skutečně kontrolovat a zbavit se tak zlodějů, Pak má plno možností jak všechny podvodníky kontrolovat odhalit a trestat je. To že se tak neděje jen ukazuje na bordel, který zde stále je. A hlavně na mnoho lidí, kterým onen právní chaos velice vyhovuje.

+3/0
3.2.2017 12:26

V86l20a64d75i70s70l61a89v 72B87u70r31y49š17e78k 1259612817704

mě tenhle chaos právní vyhovuje naprosto, auta s přetočeným tachometrem zásadně nekupuju a docela mě vadí, že za moje peníze bude policajt kontrolovat všechy podvodníky s tachometry, a že jich je, že je bude odhalovat a trestat, když má každý možnost si koupit auto s doložitelným počtem najetých kilometrů, mě tento chaos prostě vyhovuje

0/−1
3.2.2017 16:16

P80e21t98r 64Č51e90r35m75á29k 9838105229410

No tady je problém v té neefektivnosti - proč by stát měl vytvářet a platit neskutečně drahý aparát kvůli jednomu problému v jednom odvětví, které se navíc týká jen omezené skupiny lidí co do něj dobrovolně vstupují...

0/0
4.2.2017 9:38

Z85d22e75n62ě58k 86M85o40r25á33v75e54k 5417348578583

Já to nechápu - proč na www.kontrolatachometru.cz chtějí číslo protokolu z poslední kontroly? Přece VIN je naprosto dostatečný údaj. Když se zajímám o ojetinu a je tam napsaný VIN, tak nemusím kontaktovat majitele dřív, než si o tom autě něco zjistím.

+2/0
3.2.2017 12:21

V95a48š96e10k 52Ř65í75h86a 2543233848452

Protože to není prvotně státní akce, ale marketingový sběrač informací. Tak jako většina internetových projektů.

+2/0
3.2.2017 12:27

Z94d42e15n71ě74k 38M44o36r40á25v66e74k 5947398648873

Blbost - v tom formuláři nejsou žádné informace, které by mohli sbírat. VIN a číslo protokolu už mají.

0/0
3.2.2017 12:28

V33a20š19e65k 76Ř27í32h44a 2123223878302

Asi to nějakou vypovídající hodnotu mít bude. jinak by se s ní v databázi nezahazovali. Ostatně nevíte co všechno se může bod tímto číslem dále párovat.

+1/0
3.2.2017 12:43

Z45d87e17n44ě12k 49M45o82r27á13v78e12k 5897318278793

Tak je možné, že byste třeba na parkovišti okouknul sousedovi VIN z auta a pak se podíval, kolik má najeto. To bez protokolu neuděláte, takže je to asi nějaká ochrana soukromí. Jenže k čemu by vám byla informace, kolik mělo sousedovo auto najeto při poslední STK? Snadný přístup k ujetým kilometrům znesnadní podvody se stáčením tachometrů, což má větší přínos než ochrana takovéhoto soukromí.

+2/0
3.2.2017 12:59

J81i32ř14í 23Z11ý87k63a 9449133281680

ochrana před lidmi vytypovávající auta s nízkým nájezdem určené k nelegální rozborce na náhradní díly.

+1/0
3.2.2017 14:42

Z76d19e69n69ě62k 49M24o90r52á18v31e72k 5557928808693

No to by sice smysl trochu dávalo, ale já spíš myslím, že pro zloděje je nejdůležitější dostupnost auta. Pokud se zajímají o konkrétní kus, tak důležitější než počet kilometrů je stáří auta, které zjistí celkem snadno.

0/0
3.2.2017 14:51

P29e40t17r 75Č55e98r52m62á79k 9178745289570

Protože to je soukromý údaj majitele vozidla.

0/0
4.2.2017 9:39

Z34d72e41n83ě80k 67M73o56r43á25v62e74k 5397748718603

V okamžiku prodeje ne.

0/0
4.2.2017 16:38

P59e58t29r 29Č27e44r13m95á51k 9238765669170

Pořád. Je to věc za kterou si zaplatil, a pokud nehodlá tyto podklady při prodeji předat, tak se na tom nic nemění.

0/0
4.2.2017 18:01

Z89d55e74n94ě42k 27M45o88r87á74v34e17k 5237848248543

Celá tahle akce je o tom, že se podvádí s nájezdem při prodeji. Takže pokud to má fungovat, tak při prodeji nemůže být nájezd soukromým údajem.

0/0
4.2.2017 18:43

P10e25t34r 79Č12e29r57m55á98k 9398895689450

Problém č.1 je že stav tachometru si může a bude moci i nadále měnit majitel libovolně, takže i protokol z STK je v tu chvíli z tohoto hlediska k ničemu - nikdo nezaručí že to opakovaně nestočí před tou kontrolou. A mluvil jste o protokolu z STK - ten prostě soukromý je a bude, to nelze nijak měnit. Tedy stav tachometru a skutečný nájezd jsou dvě odlišné věci.

0/0
4.2.2017 20:51

Z41d67e89n17ě49k 53M69o87r79á96v56e36k 5707708838933

Vy prostě ten stav tachometru budete před kupcem tajit seč to půjde.

Stav počítadla bude možné měnit i nadále, ale nikoli libovolně a s potřebou doložit.

A znovu - pokud chci koupit ojeté auto, je naprosto legitimní se ptát po protokolu z poslední STK. Pak ho uvidím celý a ne jen stavy kilometrů na jednotlivých STK.

0/0
5.2.2017 18:06

P21e14t58r 87Č51e50r96m52á85k 9148695969280

Nejde o mě, jen vás vracím do reality. ;-)

Stav počítadla bude tedy možné měnit i nadále, a to zcela libovolně, doložit pak bude pouze potřeba při návštěvě stk, a to pouze pokud by stav byl menší než při minulé stk. Takže pokud to majitel provede vždy před stk (ta tak zaznamená už snížený stav) a nebo jen v míře takové že i stočený nájezd bude vyšší než u minulé stk, tak to stejně nikdo nemá šanci poznat či dokázat.

To samé s protokoly - samozřejmě v situaci prodeje je zcela legitimní se o ně zajímat, což ale nijak nenutí prodávajícího je předat, a někdy to dokonce ani není možné protože je nemusí vůbec mít. Stokrát větší váhu by měla servisní kniha, a jak se k tomu češi staví ví každý sám...

0/0
5.2.2017 19:39

Z94d12e37n75ě53k 56M16o43r98á72v41e54k 5667308288763

Ano, podvodníci si vždy cestu najdou. Snižování stavu počítadla před každou STK (případně návštěvou autorizovaného servisu) není nic nového pod sluncem, nicméně je to dost pracné a otázkou je skutečný přínos takového počínání. Ona i ta úprava toho tachometru něco stojí a i mnoha vozidel není zdaleka garantováno, že se ten údaj nezapisuje ještě do jiných míst. Pak je jen otázkou času, kdy se na to přijde. Třeba tehdy, když nový majitel začne pátrat proč jeho mírně jeté vozidlo vykazuje poruchy, které měly přijít až třeba po dalších 100 tisících kilometrech.

Ano, i když prodáváte vozidlo, nemáte povinnost ukazovat protokol z STK. Ovšem s takovým prodejcem se brzo nebude nikdo bavit, pouze snad v případě, kdy bude cena odpovídat takovému jednání.

0/0
6.2.2017 10:43

P53e41t58r 73Č60e86r35m41á79k 9928905699470

Ano výhodnost takového jednání samozřejmě je k diskuzi, ale zcela jistě pro spoustu lidí tam bude i nadále. A zápis do jiných databází je v tuto chvíli irelevantní - zákon řeší pouze stk, na té stávající legislativní praxi nemění nic, takže jinak může každý stáčet jak chce (je to pořád legální) a pokud při prodeji uvede pouze stav tachometru a nikoliv nájezd, tak je to pořád stejná písnička jako dnes a je to nepostižitelné.

A Váš utopismus nesdílím, v době kdy kupující nevyžaduje ani servisní knížku natož faktury které by jí potvrzovali, je protokol z STK to poslední co bude někoho zajímat...

0/0
6.2.2017 14:39

Z30d44e83n72ě68k 83M93o29r59á27v24e76k 5597228408263

Neměl jsem na mysli zápis stavu tachometru do jiných databází, ale zápis do jiných pamětí ve vozidle. Tedy kromě elektroniky přístrojového štítu bývá ujetá vzdálenost často v řídící jednotce motoru a tam už se téměř přepsat nedá a výměna jednotky je velmi drahá. Těch míst bývá více, v tomto ohledu jsou výrobci poměrně vynalézaví a jde i o jejich peníze, když jsou některé záruky omezeny nájezdem.

Ohledně dokladů nesouhlasím - jedná se o ojetá auta se levným servisem. Takže - kdo má "svého" automechanika, tak většinou žádné faktury nemá a servisní knížku dávno zahodil nebo ani neví kam ji dal. Kdežto protokol z poslední STK se nezahazuje a měl by ho mít každý. Jo, třeba mé auto jsem kupoval jako šestileté se servisní knížkou a nějaké faktury za řešení již známých problémů u něj byly. Za těch deset let služby mám doma snad pár faktur, ale protokoly z STK založím vždy spolu s velkým techničákem, který jindy než na STK nevytahuju.

Závěr - jestli se tohle podaří prosadit (v téhle podobě pochybuju), tak se bude poměrně brzo každý při koupi vozidla ptát po protokolu z STK. Už jen z toho důvodu, aby při následné evidenční kontrole nezjistil, že koupil auto, kterému sebrali papíry. A každý, kdo se bude cukat, bude podezřelý z podvodu.

0/0
6.2.2017 14:55

P43e84t30r 78Č74e42r72m20á32k 9678175769950

Ano, ale jak píšete - to už existuje a funguje dnes a v tomto směru to moc nepomáhá, a na stk se k tomu stejně nedostanou.

Váš pohled nesdílím - pokud někdo jezdí ke garážistům a ještě to platí načerno, tak papír z STK zahodí jako první, protože mu je jinak k ničemu....

Samozřejmě může vždy existovat výjimka, ale spoléhat se na to nedá. Já osobně si schraňuji vše, ale kupce vždy pak zajímaly jen faktury za servis - jednak to dokládá reálnost údajů v servisce, a jednak to má daleko větší informační hodnotu...

Takže jak jsem psal - tahle úprava nic zásadního na našem trhu nezmění, stáčet se bude i nadále, protokoly z STK vůbec nemusí prodávající mít protože v době minulé STK majitelem nebyl atd... Navíc kdo bude chtít tak si zaplatí CEBII a ta to prověří za pár minut.

0/0
6.2.2017 15:43

Z95d59e64n46ě95k 78M37o57r80á96v45e33k 5577928238443

Stále si nerozumíme. Kontrola dalších zapsaných ůdajú se zatím neřeší, protože to zatím nijak moc legislativa neřeší. To se s úpravou změní a začne to zajímat více i kupce.

Ohledně servisu a STK si nerozumíme. Auta, o kterých píšete, tedy bez reálného protokolu z STK, to je kategorie, kterou vůbec neřešíme, tam už je nezajímavý i ten nájezd.Já myslel faktury za samotný servis. Ty neřeším, protože až budu vozidlo prodávat (pokud vůbec), tak bude jeho cena nízká bez ohledu na skutečný stav a doklady, které k tomu mít budu. STK je jiná věc - s autem, které by neprošlo STK, bych do provozu vůbec nelezl, vozím v tom svou rodinu a velmi nerad bych žil s tím, že jsem zabil někoho jiného kvůli zanedbanému stavu vozidla.

Ohledně novinek se neshodneme - já si myslím, že nová úprava změní pohled kupců na stav auta. Po pár zkušenostech, kdy auta neprojdou na evidenční STK, se o to začne zajímat téměř každý. Taky se, hlavně u novějších aut, začne před koupí častěji jezdit do autorizovaných servisů pro ověření nájezdu.

To ale není podstatné, budoucnost ukáže a nikdo z nás není věštec. Za mne osobně to vidím jako krok správným směrem, které ty zatuchlé vody snad trochu rozvíří. Jedině doufám, že když přijedu na kontrolu a oni mi řeknou, že auto má větší nájezd než na tachometru, tak bude na mě, jak se k tomu postavím. Pro odebrání technické způsobilosti je nájezd irelevantní a pokud mne někdo podvedl, tak potřebuju pouze podporu v jeho stíhání.

0/0
6.2.2017 16:03

P95e10t74r 93Č24e46r18m69á89k 9718875719720

Já myslím že si rozumíme, jen že vy to vidíte příliš optimisticky a já naopak realisticky říkám jaká bude praxe...

Pak mi ale nerozumíte, já vůbec nemluvím o autech s fiktivní STK, ale o tom že pokud někdo přistupuje k autu tak že jezdí někam kde nedostane ani fakturu za servis (která jinak rozhodně vliv na cenu vozidla mít bude - pokud to není vrak za 50tis), tak vize že ten samý člověk bude najednou tak pečlivý a bude schraňovat protokol z STK je prostě naivní.

Pak máte pravdu že se neshodneme - o stav km se kupci zajímali odjakživa, na tom se nic nemění, a jediná změna by tedy byla (shoda v tom že v tomto znění to má naději na úspěch malou) v tom aby stav km neby menší než při poslední stk. a vzhledem k tomu že dneska je převod dílem jednoho aktu a evidenčku je třeba mít již hotovou, tak v zásadě tu případnou informaci že to nesedí zjistíte ještě před tím než bude koupě dokončena.

Autorizáky v tom moc nepomůžou - jednak data vůbec nemusí mít a nebo je nemusí vydat, opakuju se ale obyčejná cebia na tohle poslouží dokonale a plošně - ta ten poslední stav stk zná.

Proto se domnívám že by taková změna byla k ničemu, samotného stáčení se netýká, a doplatí na ní relativně jen kupující, protože bude potřeba dokázat kdo podvod provedl, což nemusí být vůbec snadné.

0/0
6.2.2017 16:31







Najdete na iDNES.cz