Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výluky 2017: největší omezení čekají Prahu, v Brně přestěhují nádraží

Cestující v tuzemských vlacích čeká letos opět na řadě míst nepříjemné omezení kvůli opravám české železnice. Velké komplikace nastanou cestujícím hlavně v Praze a v Brně, kde dokonce vznikne kvůli opravám provizorní nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S60t27a60n34i81s25l40a32v 49H89e53r23m62a20n 9917909623353

Članek napsal pan Sura. Neni duvod se divit.

0/0
6.3.2017 19:15

M38i96r22o34s58l77a20v 73Z81i27k47m79u69n83d 6608912837858

Žádné nádraží stěhováno nebude, to především. Tak jako před několika lety se v Brně na "nákladním" průtahu aktivuje provizorní nástupiště na tzv. "dolním" nádraží odkud bude zajišťována přeprava cestujících od dálkových vlaků ... Takovéhle věci se dělají i v zahraničí - Švýcarsko, Rakousko, Německo nevyjímaje - a nepíše o tom celostátní tisk ...

+3/0
4.2.2017 7:58

P81a44v65e42l 47R71y65b72á83ř 7362351199330

Podle nadpisu, jsem myslel, že je rozhodnuto o přeložení hl. nádraží a ona je to jen rekonstruce stávajícího. Ale i tak je to pro zastánce přeložení "dobrá" zpráva, až se do stávajícího nádraží investují sta miliony, tak podle našich zvyklostí, rozvodnou o výstavbě nového . Spřátelené firmy potřebuji z něčeho žít.

+1/0
2.2.2017 12:19

D91a57v30i82d 71P23e47c92a 1125554701506

Ti ani nevědí, co bude v prosinci ,kromě Vánoc.

0/0
2.2.2017 12:42

J57i14ř12í 19K82o38c11u28r17e15k 6805894715648

Mno aspoň bude příležitost si znova vyzkoušet tu skvělou novou polohu nádraží.

+2/0
2.2.2017 13:34

H74o61n91z15a 36K46a55r18á23s87e22k 1625771292708

V článku se také píše o tom, že rychlíky od Havlíčkova Brodu skončí jízdu v Brně-Kr. Poli. Ale v červenci + srpnu je plánováno i úplné uzavření tratě mezi Vlkovem a Řikonínem. Jestli budou v té době probíhat obě výluky souběžně, aby se nestalo, že rychlíky budou nahrazeny autobusem ze Žďáru (nebo z Křižanova) až do Brna hl. n.

0/0
2.2.2017 10:06

H47o87n41z20a 71K95a23r60á70s73e53k 1955181152838

Ten přiložený seznam výluk nějak nesedí. Je tam uvedeno Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou od února do května. Ale předchozí výluka končí až 28. 2., takže výluka Zastávka - Náměšť může začít nejdříve od 1. 3. A o řádek dál je uvedeno "Brno - Jihlava, v průběhu roku" - vždyť to je némlich to samé.

0/0
2.2.2017 10:00

J51a49n 91Č10e58k72a41l 7209505434144

Tak že by se konečně pohnuly Vršovice-Hostivař?

0/0
2.2.2017 9:50

M12a95r87t30i70n 75N33o97v46ý 1679917570610

Kdepak. Nejdříve za dva roky. ČD a ROPID se chystají zablokovat současné otevření dvou staveb v Praze Negrelliho viaduktu a Vršovice-Hostivař. Ono by to způsobilo kolaps dopravy v Praze. A Negrelliho viadukt má přednost.

+2/0
2.2.2017 15:43

K92a77r47e40l 44K61r92p58a98t18a 5134695224843

Nejvíce výluk v létě, asi aby nejezdilo tolik lidí vlakem?

+2/−3
2.2.2017 9:33

M29a21r73e56k 31M68a37r91t21i64n 8819534826300

Ne. Protože jsou nejvhodnější klimatické podmínky pro opravy. Stejně jako na silnicích.

+11/0
2.2.2017 9:38

Z83d16e47n83e57k 43Š48i65t93i92n78a 2153808200525

Souhlasím, ale musí se pracovat nepřetržitě a nikoliv jen v jedné šichtě. Tím se doba zkrátí na minimum. K omezenému doby prací jsou 2 důvody a to nedostatek lidí a představám investorů, že práce v jedné směně vyjdou levněji.

0/0
7.3.2017 20:50

J95a78n 26Č10e63k47a77l 7349925454364

Je snad lepší betonovat v prosinci?

+5/0
2.2.2017 9:40

K91a64r85e36l 75K61r18p20a38t25a 5114655844643

Tropická vedra jsou pro beton ideální. ŽE? ;-D

+1/0
2.2.2017 11:01

M50i80c55h78a63e52l 63C56h81a68r67v13á36t 9819668463382

To se zase budou Židenice šůrovat? Nebo tentokrát tam mezistátní rychlíky zastavovat nebudou?8-o

0/0
2.2.2017 9:01

P23a90v22e17l 55B11o18u66c13n52í72k 4982231803775

Vypadá to, že rychlíky přes Brno budou (opět) zastavovat až na Dolním nádraží odkud bude zavedena autobusová doprava. Tedy stejný model, jaký tu byl při opravě viaduktu na Křenovou ulici přes 2 lety. Ze zprávy jen není jasné, jestli budou osobní vlaky od Břeclavi (Vranovic) v Modřicích opět rozděleny na ty, co pojedou na hlavní nádraží a na vlaky jedoucí přes Dolní nádraží na Židenice. Rychlíky v Židenicích zastavovat nebudou kvůli malé kapacitě nádraží. Protože nás čeká v dalších letech neodkladná oprava i jižního viaduktu přes řeku Svratku, možná by stálo za úvahu udělat na Dolním nádraží "provizorní" podchod a druhé, třetí ... nástupiště ...

+1/0
2.2.2017 9:31

H60o24n97z95a 96K78a23r80á82s37e17k 1135671172588

Jen technická poznámka: ta oprava viaduktu Křenová probíhala už před 3,5 lety.

+1/0
2.2.2017 10:01

J80i38ř71í 78S72t52e93h52l43í34k 9547706965482

To se opravoval most přes Křenovou a Koliště.

0/0
2.2.2017 10:22

O20n83d81r54a 85P35a75ř66í67z49e41k 7441769405332

Škoda, v Židenicích by bylo vhodné zastavování rychlíků, EC aspoň po dobu výluky.

+1/0
2.2.2017 11:16

M27i92c14h97a94e93l 90C70h51a12r14v18á30t 9559628713332

Při té první velké výluce snad všechny rychlíky zastavovaly i v Židenicích. Jen tak pro tu srandu jsem se svezl EC Jaroslav Hašek ze Židenic na Dolní...

+4/0
2.2.2017 11:24

J52i83r43k27a 33K31o23c30h 7334144703145

pane Suro tu vetu myslive fakt vazne ? :D

Letošní bude ale nejdelší za dlouhou dobu.

0/−2
2.2.2017 8:51

P38a41v18e26l 22H19o17r60á65k 8971533255912

Já té větě v celku rozumím. I té Vaší.

+6/0
2.2.2017 8:57

P21e12t83r 30D67r46a21p85a68l 3205348553885

Brněnské nádraží s Myší dírou je pro druhé největší města v republice naprosto ostudné. Jenže pokud se definitivně nerozhodne o přesunu nebo nepřesunu, tak do něj nikdo neinvestuje ani korunu a ta ostuda bude jen větší a větší

+8/0
2.2.2017 8:37

M10i69r82e84k 73Z70á86v98o47d72n71ý 7102137430528

Naopak investovat se již začalo. Pomalu dochází k úpravám samotného nádraží a mělo by dojít také k rekonstrukci přednádražních prostor :)

+5/0
2.2.2017 9:03

J64i72ř86í 85K89o11c41u20r20e46k 6125464335918

Mno pérony jsou nové, výtahy z podchodu mají tak 5 roků.

A úplně nejlepší sjsou ti, co chtějí nádraží odsunout a přitom na něm 5 let nebyli, narozdíl od pravidelných dojíždějících, kterým bude celekm dost vadit, že sice budou na nádraží o minutu dřív, ale pak pěšky na 1/2/4/8, které DPMB asi sotva potáhne závlekem, aby to na tramvaj bylo blíž.

+2/0
2.2.2017 13:38

H52o71n96z91a 65K29a16r90á81s22e78k 1545151212648

Celkem to letí - ty výtahy z podchodu jsou v Brně hl. n. už asi 11 let. :-) To jen pro úplnost, jinak samozřejmě souhlas s tím, že odsouvání nádraží až někam za Zvonařku je nesmysl.

+1/0
3.2.2017 10:29

M20i57r66o43s77l42a14v 46Z46i69k98m97u38n72d 6748372677498

Ona je spíše na pováženou celková koncepce stavebních prací ... jízdní řád se připravuje s ročním předstihem. Je celkem běžné, že ve švýcarském jízdním řádu, který se schvaluje v polovině roku je už zapracována výluka = několikatýdenní nebo měsíční výlukový jízdní řád na září dalšího roku. To znamená, že všechna stavební povolení včetně vysoutěžených dodavatelů jsou k dispozici více jak rok před zahájením výluky ... pak není třeba řešit, jak to dopadne s případným odvoláním neúspěšného účastníka soutěže ...

Modernizace českého "koridoru" z Prahy na "Moravu" probíhá téměř 25 let a ještě není komplet hotova - už by se měla dělat modernizace modernizovaného. Ve Švýcarsku se za tu dobu vyrazilo cca 100 km tunelů, postavila nová trať z Oltenu do Bernu na rychlost 200 km/h, spousta přeložek, vlastně nové trati ve dvou základnových tunelech (čili více než 100 km tratí), třetí kolej Coppet - Geneve (Cornavin) ... Němci 2x zmodernizovali trať Hamburg - Berlín, postavili několik set kilometrů nových tratí ... To, jak se (ne)staví železnice v Česku není chyba SŽDC - dříve ČD /ČSD, stavebních firem, ale celého systému ...

+12/−1
2.2.2017 8:37

P75e55t30r 98D12r20a76p33a57l 3815148723215

ne že nemáte pravdu, jen...proč němci modernizovali jednu trať 2x běhen krátké doby?;-)

+1/0
2.2.2017 8:40

M55a35r98t55i36n 53Č78a89p23e19k 6670601547954

Poprvé šlo o opravu a elektrifikaci trati přerušené železnou oponou. Podruhé o zvýšení maximální rychlosti a s tím spojené úpravy.

0/0
2.2.2017 9:58

M30a18r61t19i47n 51N86o64v45ý 1199887570640

A zase jsme zpět u té propustnosti. Ono i tady by se dalo stavět rychle, ale musel by se totálně zastavit provoz. Ve Švýcarsku jsou tří i čtyřkolejné tratě. Když uzavřete jednu kvůli výluce, stále zůstávají tři v provozu. U nás když vyloučíte jednu, zůstane vám už jen jedna. To je dost zásadní rozdíl.

+3/0
2.2.2017 8:43

P33a11v19e56l 64S42t95a86v51j12a72n28í11k 6238695847411

Jistě, ale Švýcarsko je sice menší, ale hornatější, tak chyba asi bude v tom bordelu u nás.

0/0
2.2.2017 12:21

M20a41r51t64i80n 12N48o29v93ý 1359697680700

Největší problém je stagnace v období let 1940-1990. Porovnáte- li jízdní řád z roku 1939 a 1989 zjistíte, že na 99 tratích jsou úplně totožné jízdní doby. Jediné co se v tomto období dělalo byla elektrizace tratí až na drobné výjimky. Toto se nedá dohnat za dvacet let.

+1/0
2.2.2017 15:46

P63a46v46e94l 24S66t22a10v20j94a22n98í42k 6658595457281

Tak jsem to nemyslel. Soudruzi dostavěli jedinou rozestavěnou trať vyprojektovanou za 2. republiky a tím to haslo. Jenže místo toho, aby se začalo tak nějak z gruntu, tak se za šílené love pošolíchaly stávající tratě a začalo se tomu říkat koridory.

+1/−1
2.2.2017 23:05

R50o73m93a59n 76J78e25s22c67h29k17e 9178455477705

Výměna vozového a lokomotivní parku snad nebyla ? Elektrifikace 80 % tratí byla zadarmo ? Ja su rád za opravené trati. Jezdím rychle, v taktu a stihnu dnes výlety za jeden den.

0/0
5.2.2017 9:14

R27o82m40a19n 81J63e27s55c28h29k20e 9318555517805

Co ta výměna vozového parku ta NIC není. Ta byla zadarmo ?

0/0
5.2.2017 9:11

D68a82v69i58d 16P29e94c76a 1135684671786

Ano, to Švýcarsko. Jak to vůbec mohli bez eurodotací dokázat. Že by dotace ničily podnikání a lidskou práci?

+1/0
2.2.2017 12:45
Foto

L12u97k91a91s 13Z59m74i38z25i82k 8282353450858

Já jezdím s busem mimojiné výluky. Měli jsme jednu delší výluku pro kterou byl upravený jízdní řád. Lidé si nečtou nápisy a tak měli smůlu.

0/0
2.2.2017 12:54

M55i48l40o57š 67Ř93e65h25á47k 8476348747885

I ten samotný název "Česko" je chybou systému, a to podstatnou.

0/0
16.2.2017 21:52

M63i97c87h63a15e22l 95C47h52a30r36v27á28t 9959768523532

Nevím jakým způsobem hodlají provést rekonstrukci viaduktů mezi Hlavním nádražím a Židenicemi, ale budu jim držet palce, aby se jim to napotřetí už konečně podařilo. Při první výluce v roce 2013 mimo jiné opravovali část viaduktů - mostek přes ulici Špitálka, kdy následky této "opravy" si vyžádali další tříměsíční zřejmě provizorní opravu opravy v roce 2016.

0/0
2.2.2017 8:37

P98a50v32e69l 43S48t37a72v21j98a84n45í81k 6548545777831

A nejedná se náhodou o mostky přes řeku?

https://goo.gl/IOI8tJ

0/0
2.2.2017 12:27

M85i73c26h94a63e30l 33C88h17a94r20v30á49t 9759698483942

To pochybuji. Tak rozsáhlou rekonstrukci bych hádal tak nejmíň na dva roky.;-D

0/0
2.2.2017 12:34

A92l34e34n65a 92R64i48s36o42v11á 4956620179475

No, jestli jim to půjde tak jako oprava na Třebíčsku, tak to bude masakr. Už to tam mělo být hotové, tedy do konce února, ale možná o letních prázdninách se dočkáme:-P

+2/0
2.2.2017 8:16

R81a72d49i21m 90Š77o37l14c 1855125465534

By mě zajímalo proč není možné jet od Kralup na Masaryčku přes Holešovice. Ráno tak jeden rychlík jezdí a jsou tam normálně dvě koleje a tak nějak mi nesedí, že by se tam ty vlaky s těmi od Kolína nevešly. Ví někdo proč to tedy není technicky možné?

0/0
2.2.2017 7:45

M41i41r62o89s59l18a74v 43Z58i60k53m59u29n80d 6618562377868

A kde je napsáno, že se na Masaryčku nebude jezdit přes Holešovice, jak píšete o jednom vlaku ?

+1/0
2.2.2017 7:58

R31a91d54i86m 72Š48o75l36c 1575565265654

Ve čtvrtém odstavci?

+1/0
2.2.2017 8:05

M30i47r63o55s20l17a93v 79Z20i46k53m41u13n32d 6218952617718

SŽDC tvrdí, že to údajně není technicky možné ... technicky možné to je, když tam vlaky jezdí ... že něco není možné je obvyklá výmluva, že se to někomu nechce udělat ... musel by se zásadně překopat jízdní řád a technologie ... jistý problém spočívá v tom, že v odbočce Balabenka se zřejmě v rámci "úspor" neudělala jedna kolejová spojka-protože nikoho nenapadlo, že by se někdy z Holešovic mohlo (byla potřeba) jezdit na Masaryčku ... dodělávat tu kolejovou spojku by jistě šlo, ale zase by to byl zásah do zabezpečovacího zařízení, které by se muselo předělat ... je možné, že někdo moudrý to chtěl, ale někdo šetrný to zarazil ...

0/0
2.2.2017 8:27

P96e75t57r 58N24o24v61o85t54n88y 1511830811

Z Holešovic na Masaryčku to jde, horší je to opačně. Zpátky by se muselo po té samé koleji a to až do Holešovic. To by mě zajímalo, který inženýr tam ty dvě výhybky zapomněl.

+3/0
2.2.2017 11:03

J27i85ř42í 94K32o21c64u34r50e48k 6435174215558

Nebo kdo mu je škrtnul. Taky je možné že by mu nevyšly oddíly atuobloku (když už teda nesmí být kratší jak 1000 metrů, nařízeno shora)

0/0
2.2.2017 13:55

P10e54t68r 25N63o39v95o84t29n89y 1721880491

Tam žádný autoblok není.

+1/0
2.2.2017 14:18

P41e57t30r 49N89o67v62o71t24n27y 1891260721

Přesně před barák CDP by se ta spojka určitě vešla i se současným rozestavěním hlavních návěstidel.

0/0
2.2.2017 14:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.