Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výluky 2017: největší omezení čekají Prahu, v Brně přestěhují nádraží

Cestující v tuzemských vlacích čeká letos opět na řadě míst nepříjemné omezení kvůli opravám české železnice. Velké komplikace nastanou cestujícím hlavně v Praze a v Brně, kde dokonce vznikne kvůli opravám provizorní nádraží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S66t91a64n21i54s98l30a15v 11H22e47r58m38a36n 9757579133693

Članek napsal pan Sura. Neni duvod se divit.

0/0
6.3.2017 19:15

M98i40r54o51s94l52a80v 76Z78i24k13m12u49n83d 6428802917758

Žádné nádraží stěhováno nebude, to především. Tak jako před několika lety se v Brně na "nákladním" průtahu aktivuje provizorní nástupiště na tzv. "dolním" nádraží odkud bude zajišťována přeprava cestujících od dálkových vlaků ... Takovéhle věci se dělají i v zahraničí - Švýcarsko, Rakousko, Německo nevyjímaje - a nepíše o tom celostátní tisk ...

+3/0
4.2.2017 7:58

P76a15v55e47l 22R27y51b30á73ř 7142311469700

Podle nadpisu, jsem myslel, že je rozhodnuto o přeložení hl. nádraží a ona je to jen rekonstruce stávajícího. Ale i tak je to pro zastánce přeložení "dobrá" zpráva, až se do stávajícího nádraží investují sta miliony, tak podle našich zvyklostí, rozvodnou o výstavbě nového . Spřátelené firmy potřebuji z něčeho žít.

+1/0
2.2.2017 12:19

D63a98v56i24d 15P21e50c69a 1685724321516

Ti ani nevědí, co bude v prosinci ,kromě Vánoc.

0/0
2.2.2017 12:42

J89i97ř20í 97K73o94c55u82r80e36k 6635654615288

Mno aspoň bude příležitost si znova vyzkoušet tu skvělou novou polohu nádraží.

+2/0
2.2.2017 13:34

H36o98n73z77a 76K54a42r52á48s12e92k 1695371682508

V článku se také píše o tom, že rychlíky od Havlíčkova Brodu skončí jízdu v Brně-Kr. Poli. Ale v červenci + srpnu je plánováno i úplné uzavření tratě mezi Vlkovem a Řikonínem. Jestli budou v té době probíhat obě výluky souběžně, aby se nestalo, že rychlíky budou nahrazeny autobusem ze Žďáru (nebo z Křižanova) až do Brna hl. n.

0/0
2.2.2017 10:06

H16o18n41z33a 95K31a29r41á31s10e18k 1745621892378

Ten přiložený seznam výluk nějak nesedí. Je tam uvedeno Zastávka u Brna - Náměšť nad Oslavou od února do května. Ale předchozí výluka končí až 28. 2., takže výluka Zastávka - Náměšť může začít nejdříve od 1. 3. A o řádek dál je uvedeno "Brno - Jihlava, v průběhu roku" - vždyť to je némlich to samé.

0/0
2.2.2017 10:00

J44a90n 61Č86e83k51a94l 7899955764184

Tak že by se konečně pohnuly Vršovice-Hostivař?

0/0
2.2.2017 9:50

M47a58r17t15i14n 67N86o42v74ý 1279317410650

Kdepak. Nejdříve za dva roky. ČD a ROPID se chystají zablokovat současné otevření dvou staveb v Praze Negrelliho viaduktu a Vršovice-Hostivař. Ono by to způsobilo kolaps dopravy v Praze. A Negrelliho viadukt má přednost.

+2/0
2.2.2017 15:43

K95a17r66e52l 77K67r79p79a62t21a 5664125174503

Nejvíce výluk v létě, asi aby nejezdilo tolik lidí vlakem?

+2/−3
2.2.2017 9:33

M83a98r20e27k 45M55a86r83t69i33n 8269954506870

Ne. Protože jsou nejvhodnější klimatické podmínky pro opravy. Stejně jako na silnicích.

+11/0
2.2.2017 9:38

Z30d24e19n23e58k 95Š89i75t83i52n22a 2383968380835

Souhlasím, ale musí se pracovat nepřetržitě a nikoliv jen v jedné šichtě. Tím se doba zkrátí na minimum. K omezenému doby prací jsou 2 důvody a to nedostatek lidí a představám investorů, že práce v jedné směně vyjdou levněji.

0/0
7.3.2017 20:50

J50a13n 95Č27e12k42a63l 7109855854784

Je snad lepší betonovat v prosinci?

+5/0
2.2.2017 9:40

K22a47r43e35l 81K26r91p58a48t11a 5534525204593

Tropická vedra jsou pro beton ideální. ŽE? ;-D

+1/0
2.2.2017 11:01

M18i25c67h15a17e57l 57C10h31a82r23v98á33t 9849868593192

To se zase budou Židenice šůrovat? Nebo tentokrát tam mezistátní rychlíky zastavovat nebudou?8-o

0/0
2.2.2017 9:01

P36a71v27e77l 38B50o26u39c21n15í78k 4452451953595

Vypadá to, že rychlíky přes Brno budou (opět) zastavovat až na Dolním nádraží odkud bude zavedena autobusová doprava. Tedy stejný model, jaký tu byl při opravě viaduktu na Křenovou ulici přes 2 lety. Ze zprávy jen není jasné, jestli budou osobní vlaky od Břeclavi (Vranovic) v Modřicích opět rozděleny na ty, co pojedou na hlavní nádraží a na vlaky jedoucí přes Dolní nádraží na Židenice. Rychlíky v Židenicích zastavovat nebudou kvůli malé kapacitě nádraží. Protože nás čeká v dalších letech neodkladná oprava i jižního viaduktu přes řeku Svratku, možná by stálo za úvahu udělat na Dolním nádraží "provizorní" podchod a druhé, třetí ... nástupiště ...

+1/0
2.2.2017 9:31

H84o66n93z27a 95K93a77r38á30s21e26k 1595221812928

Jen technická poznámka: ta oprava viaduktu Křenová probíhala už před 3,5 lety.

+1/0
2.2.2017 10:01

J16i71ř87í 91S26t80e92h80l79í73k 9507746945512

To se opravoval most přes Křenovou a Koliště.

0/0
2.2.2017 10:22

O78n63d84r85a 62P23a65ř90í68z63e24k 7581439965652

Škoda, v Židenicích by bylo vhodné zastavování rychlíků, EC aspoň po dobu výluky.

+1/0
2.2.2017 11:16

M21i89c14h57a28e98l 17C57h53a79r77v91á85t 9249528543282

Při té první velké výluce snad všechny rychlíky zastavovaly i v Židenicích. Jen tak pro tu srandu jsem se svezl EC Jaroslav Hašek ze Židenic na Dolní...

+4/0
2.2.2017 11:24

J81i85r51k57a 40K73o58c68h 7364254123335

pane Suro tu vetu myslive fakt vazne ? :D

Letošní bude ale nejdelší za dlouhou dobu.

0/−2
2.2.2017 8:51

P76a67v47e94l 24H67o83r46á27k 8761523705162

Já té větě v celku rozumím. I té Vaší.

+6/0
2.2.2017 8:57

P41e16t84r 30D79r75a26p18a95l 3755578553185

Brněnské nádraží s Myší dírou je pro druhé největší města v republice naprosto ostudné. Jenže pokud se definitivně nerozhodne o přesunu nebo nepřesunu, tak do něj nikdo neinvestuje ani korunu a ta ostuda bude jen větší a větší

+8/0
2.2.2017 8:37

M80i26r54e87k 90Z82á14v33o75d22n40ý 7952707560688

Naopak investovat se již začalo. Pomalu dochází k úpravám samotného nádraží a mělo by dojít také k rekonstrukci přednádražních prostor :)

+5/0
2.2.2017 9:03

J18i11ř15í 42K79o50c97u66r73e47k 6565484855258

Mno pérony jsou nové, výtahy z podchodu mají tak 5 roků.

A úplně nejlepší sjsou ti, co chtějí nádraží odsunout a přitom na něm 5 let nebyli, narozdíl od pravidelných dojíždějících, kterým bude celekm dost vadit, že sice budou na nádraží o minutu dřív, ale pak pěšky na 1/2/4/8, které DPMB asi sotva potáhne závlekem, aby to na tramvaj bylo blíž.

+2/0
2.2.2017 13:38

H80o91n89z49a 15K85a66r90á38s84e69k 1665821642938

Celkem to letí - ty výtahy z podchodu jsou v Brně hl. n. už asi 11 let. :-) To jen pro úplnost, jinak samozřejmě souhlas s tím, že odsouvání nádraží až někam za Zvonařku je nesmysl.

+1/0
3.2.2017 10:29

M53i34r18o29s56l10a93v 69Z24i74k67m81u58n80d 6508442437288

Ona je spíše na pováženou celková koncepce stavebních prací ... jízdní řád se připravuje s ročním předstihem. Je celkem běžné, že ve švýcarském jízdním řádu, který se schvaluje v polovině roku je už zapracována výluka = několikatýdenní nebo měsíční výlukový jízdní řád na září dalšího roku. To znamená, že všechna stavební povolení včetně vysoutěžených dodavatelů jsou k dispozici více jak rok před zahájením výluky ... pak není třeba řešit, jak to dopadne s případným odvoláním neúspěšného účastníka soutěže ...

Modernizace českého "koridoru" z Prahy na "Moravu" probíhá téměř 25 let a ještě není komplet hotova - už by se měla dělat modernizace modernizovaného. Ve Švýcarsku se za tu dobu vyrazilo cca 100 km tunelů, postavila nová trať z Oltenu do Bernu na rychlost 200 km/h, spousta přeložek, vlastně nové trati ve dvou základnových tunelech (čili více než 100 km tratí), třetí kolej Coppet - Geneve (Cornavin) ... Němci 2x zmodernizovali trať Hamburg - Berlín, postavili několik set kilometrů nových tratí ... To, jak se (ne)staví železnice v Česku není chyba SŽDC - dříve ČD /ČSD, stavebních firem, ale celého systému ...

+12/−1
2.2.2017 8:37

P17e93t30r 50D55r64a69p12a26l 3715308713235

ne že nemáte pravdu, jen...proč němci modernizovali jednu trať 2x běhen krátké doby?;-)

+1/0
2.2.2017 8:40

M66a42r72t29i23n 48Č29a39p24e85k 6310741747474

Poprvé šlo o opravu a elektrifikaci trati přerušené železnou oponou. Podruhé o zvýšení maximální rychlosti a s tím spojené úpravy.

0/0
2.2.2017 9:58

M13a18r20t87i50n 35N47o74v69ý 1729137770520

A zase jsme zpět u té propustnosti. Ono i tady by se dalo stavět rychle, ale musel by se totálně zastavit provoz. Ve Švýcarsku jsou tří i čtyřkolejné tratě. Když uzavřete jednu kvůli výluce, stále zůstávají tři v provozu. U nás když vyloučíte jednu, zůstane vám už jen jedna. To je dost zásadní rozdíl.

+3/0
2.2.2017 8:43

P58a54v83e32l 48S52t61a10v48j84a60n36í94k 6248885927181

Jistě, ale Švýcarsko je sice menší, ale hornatější, tak chyba asi bude v tom bordelu u nás.

0/0
2.2.2017 12:21

M97a75r80t27i66n 93N15o82v79ý 1469747910710

Největší problém je stagnace v období let 1940-1990. Porovnáte- li jízdní řád z roku 1939 a 1989 zjistíte, že na 99 tratích jsou úplně totožné jízdní doby. Jediné co se v tomto období dělalo byla elektrizace tratí až na drobné výjimky. Toto se nedá dohnat za dvacet let.

+1/0
2.2.2017 15:46

P98a26v44e94l 69S83t40a62v81j32a22n47í63k 6328595607541

Tak jsem to nemyslel. Soudruzi dostavěli jedinou rozestavěnou trať vyprojektovanou za 2. republiky a tím to haslo. Jenže místo toho, aby se začalo tak nějak z gruntu, tak se za šílené love pošolíchaly stávající tratě a začalo se tomu říkat koridory.

+1/−1
2.2.2017 23:05

R20o58m81a61n 74J36e95s35c91h60k78e 9498685157865

Výměna vozového a lokomotivní parku snad nebyla ? Elektrifikace 80 % tratí byla zadarmo ? Ja su rád za opravené trati. Jezdím rychle, v taktu a stihnu dnes výlety za jeden den.

0/0
5.2.2017 9:14

R18o75m84a43n 91J10e53s14c62h54k25e 9538675787125

Co ta výměna vozového parku ta NIC není. Ta byla zadarmo ?

0/0
5.2.2017 9:11

D70a54v32i35d 35P25e20c20a 1345884481686

Ano, to Švýcarsko. Jak to vůbec mohli bez eurodotací dokázat. Že by dotace ničily podnikání a lidskou práci?

+1/0
2.2.2017 12:45
Foto

L77u33k61a23s 23Z26m35i38z86i46k 8252683530668

Já jezdím s busem mimojiné výluky. Měli jsme jednu delší výluku pro kterou byl upravený jízdní řád. Lidé si nečtou nápisy a tak měli smůlu.

0/0
2.2.2017 12:54

M54i29l17o58š 82Ř38e55h88á88k 8336268427785

I ten samotný název "Česko" je chybou systému, a to podstatnou.

0/0
16.2.2017 21:52

M70i97c65h60a54e53l 40C74h79a10r40v12á36t 9419498243342

Nevím jakým způsobem hodlají provést rekonstrukci viaduktů mezi Hlavním nádražím a Židenicemi, ale budu jim držet palce, aby se jim to napotřetí už konečně podařilo. Při první výluce v roce 2013 mimo jiné opravovali část viaduktů - mostek přes ulici Špitálka, kdy následky této "opravy" si vyžádali další tříměsíční zřejmě provizorní opravu opravy v roce 2016.

0/0
2.2.2017 8:37

P39a62v80e68l 70S89t13a74v15j19a23n88í44k 6378955797461

A nejedná se náhodou o mostky přes řeku?

https://goo.gl/IOI8tJ

0/0
2.2.2017 12:27

M64i40c31h84a70e25l 23C90h73a28r75v56á56t 9959158733632

To pochybuji. Tak rozsáhlou rekonstrukci bych hádal tak nejmíň na dva roky.;-D

0/0
2.2.2017 12:34

A93l63e61n20a 10R17i62s85o48v43á 4276850459725

No, jestli jim to půjde tak jako oprava na Třebíčsku, tak to bude masakr. Už to tam mělo být hotové, tedy do konce února, ale možná o letních prázdninách se dočkáme:-P

+2/0
2.2.2017 8:16

R43a31d89i76m 19Š92o49l67c 1465675765964

By mě zajímalo proč není možné jet od Kralup na Masaryčku přes Holešovice. Ráno tak jeden rychlík jezdí a jsou tam normálně dvě koleje a tak nějak mi nesedí, že by se tam ty vlaky s těmi od Kolína nevešly. Ví někdo proč to tedy není technicky možné?

0/0
2.2.2017 7:45

M71i36r27o58s23l17a24v 79Z43i42k28m35u63n33d 6688982317818

A kde je napsáno, že se na Masaryčku nebude jezdit přes Holešovice, jak píšete o jednom vlaku ?

+1/0
2.2.2017 7:58

R95a15d37i54m 42Š35o65l28c 1955805245354

Ve čtvrtém odstavci?

+1/0
2.2.2017 8:05

M26i92r42o13s44l35a67v 88Z29i19k70m65u38n11d 6128632237848

SŽDC tvrdí, že to údajně není technicky možné ... technicky možné to je, když tam vlaky jezdí ... že něco není možné je obvyklá výmluva, že se to někomu nechce udělat ... musel by se zásadně překopat jízdní řád a technologie ... jistý problém spočívá v tom, že v odbočce Balabenka se zřejmě v rámci "úspor" neudělala jedna kolejová spojka-protože nikoho nenapadlo, že by se někdy z Holešovic mohlo (byla potřeba) jezdit na Masaryčku ... dodělávat tu kolejovou spojku by jistě šlo, ale zase by to byl zásah do zabezpečovacího zařízení, které by se muselo předělat ... je možné, že někdo moudrý to chtěl, ale někdo šetrný to zarazil ...

0/0
2.2.2017 8:27

P34e49t46r 64N70o71v68o26t93n90y 1911940201

Z Holešovic na Masaryčku to jde, horší je to opačně. Zpátky by se muselo po té samé koleji a to až do Holešovic. To by mě zajímalo, který inženýr tam ty dvě výhybky zapomněl.

+3/0
2.2.2017 11:03

J18i25ř34í 92K60o87c42u40r41e61k 6855434705268

Nebo kdo mu je škrtnul. Taky je možné že by mu nevyšly oddíly atuobloku (když už teda nesmí být kratší jak 1000 metrů, nařízeno shora)

0/0
2.2.2017 13:55

P41e32t12r 15N20o55v73o88t60n32y 1701430271

Tam žádný autoblok není.

+1/0
2.2.2017 14:18

P41e75t96r 34N97o37v10o30t84n77y 1701610951

Přesně před barák CDP by se ta spojka určitě vešla i se současným rozestavěním hlavních návěstidel.

0/0
2.2.2017 14:27







Najdete na iDNES.cz