Diskuze

Už žádné „soukromničení“. České dráhy musí zpřístupnit depa konkurenci

Velké změny čekají od 1. dubna kvůli novému zákonu České dráhy. Stávající zařízení jako například opravny či čerpací stanice musí nově zpřístupnit i soukromým dopravcům.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Něco, co už funguje dávno na komerční bázi musí být vydáno směrnicí a zákonem? No je logické, že se přednostně se berou lokomotivy vlastníka a při volné kapacitě se může brát zakázka jiných zákazníků.

0 0
možnosti

I26v87a90n 45B95u70b51l72a

5. 2. 2017 18:01

A jak to dělají na letištích, pánové? Tam má také každý dopravce svoje dílny a benzinku?

0 0
možnosti

Jen tak mimochodem, Depo Přerov opravuje mašiny komukoliv, včetně jakéhosi černého Poláka. DPOV Přerov stále je, tuším, dceřinka ČD a.s. A k vidění jsou tam i čistě střídavé Plecháče.

Bylo by hloupé, kdyby zakázku na modý Vectrn přijali a žlutý Vectron vyloučili pro barvu kůže.

2 0
možnosti

Depa ČD nestíhají servisovat ani svoje loko a vozy, natožpak cizí......

2 0
možnosti

Není to naopak nahrávání soukromníkům, kteří jen přijdou k hotovému? Jste-li vlastníkem nějaké opravny, krom toho, že jako vlastník např budovy platíte všechny poplatky s tím související (daň, pojištění, údržbu, ostrahu), dále personál, který musíte mít vyškolen (většinou si část taky platíte sami), musíte jim platit dovolené, nemoci, když nemáte práci, lidi buď propustit, nebo je platit dál, musíte si držet nějaký sklad s náhradními díly (v tom jsou taky peníze) atd. a pak přijde soukromník, zaplatí si určitou službu - a víc ho nezajímá a může se v klidu věnovat dotování sušeného masa.

2 1
možnosti

I23v11a58n 63H27o42l31a19s

2. 2. 2017 15:53

Však taky rozumný majitel si ty náklady za poskytované služby spočítá tak, aby na tom neprodělával.

1 0
možnosti

Tomu nerozumím. Pokud něco vlastním, proč bych to měl zpřístupnit konkurenci. Ať si to konkurence koupí, postaví apod. To pak není rovná soutěž. Když se rozhodnu začít podnikat a nově konkurovat komukoliv, musím počítat s náklady na vybudování veškeré potřebné infrastruktury - v případě dopravy tomu budou jistě depa, opravny, nocležny apod. Ale, že si vynutím od firmy, které konkuruji, aby mi to umožnila také používat to je geniální... samozřejmě, že by se mi to jako konkurentovi líbilo. Ovšem ten, kdo toto schválil musí být v tom hodně od konkurence zainteresován...

7 1
možnosti

ČD měly 100 let monopol a dostávaly na investice státní peníze a z toho vybudovaly nějakou infrastrukturu. Soukromník by si měl depa postavit za své?

1 0
možnosti

A to není jen depo v Libni. Např. Regiojet si nechal školit nové "vlakvedoucí" (záměrně používám uvozovky) u Doprav. institutu ČD. A taky několikrát použil jejich lokomotivy. A přesto mají Leoš i Jančura tu drzost nahlas dráhy ještě kritizovat a dokonce žalovat... Hanba jim!

4 2
možnosti

A on za to nezaplatil?

1 0
možnosti

Však do dep ČD už soukromí dopravci jezdí zbrojit naftu, jen tak namátkou o kterých vim, asi jich bude víc, GWTR, JARO, BFL, SŽDC, samozřejmě ČDC, ti tam jezdí i na údržbu. Nebude to spíš, aby tam mohl téměř kdokoliv a kdykoliv, když si vzpomene?

2 0
možnosti

EU jsou zmetci :-) "nediskriminační" přístup k depům.. Otázka ceny.. Vyčlenění jako samostatná složka. Ať si postaví svoje depa... EU fakt dělá vše proti státním dopravcům. A naši europoslanci tam pro to hlasují..

A my jsme v ČR první testovací ovce v řadě u těchto pokusů.

1 4
možnosti

A kde byste chtěl ta depa stavět, když v Praze naopak takové plochy MUSÍ ustupovat developerům?

2 0
možnosti

Ha, konečně dorazil kapitalistický komunismus :o)

2 1
možnosti