- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Něco, co už funguje dávno na komerční bázi musí být vydáno směrnicí a zákonem? No je logické, že se přednostně se berou lokomotivy vlastníka a při volné kapacitě se může brát zakázka jiných zákazníků.
A jak to dělají na letištích, pánové? Tam má také každý dopravce svoje dílny a benzinku?
Jen tak mimochodem, Depo Přerov opravuje mašiny komukoliv, včetně jakéhosi černého Poláka. DPOV Přerov stále je, tuším, dceřinka ČD a.s. A k vidění jsou tam i čistě střídavé Plecháče.
Bylo by hloupé, kdyby zakázku na modý Vectrn přijali a žlutý Vectron vyloučili pro barvu kůže.
Depa ČD nestíhají servisovat ani svoje loko a vozy, natožpak cizí......
Není to naopak nahrávání soukromníkům, kteří jen přijdou k hotovému? Jste-li vlastníkem nějaké opravny, krom toho, že jako vlastník např budovy platíte všechny poplatky s tím související (daň, pojištění, údržbu, ostrahu), dále personál, který musíte mít vyškolen (většinou si část taky platíte sami), musíte jim platit dovolené, nemoci, když nemáte práci, lidi buď propustit, nebo je platit dál, musíte si držet nějaký sklad s náhradními díly (v tom jsou taky peníze) atd. a pak přijde soukromník, zaplatí si určitou službu - a víc ho nezajímá a může se v klidu věnovat dotování sušeného masa.
Však taky rozumný majitel si ty náklady za poskytované služby spočítá tak, aby na tom neprodělával.
Tomu nerozumím. Pokud něco vlastním, proč bych to měl zpřístupnit konkurenci. Ať si to konkurence koupí, postaví apod. To pak není rovná soutěž. Když se rozhodnu začít podnikat a nově konkurovat komukoliv, musím počítat s náklady na vybudování veškeré potřebné infrastruktury - v případě dopravy tomu budou jistě depa, opravny, nocležny apod. Ale, že si vynutím od firmy, které konkuruji, aby mi to umožnila také používat to je geniální... samozřejmě, že by se mi to jako konkurentovi líbilo. Ovšem ten, kdo toto schválil musí být v tom hodně od konkurence zainteresován...
ČD měly 100 let monopol a dostávaly na investice státní peníze a z toho vybudovaly nějakou infrastrukturu. Soukromník by si měl depa postavit za své?
A to není jen depo v Libni. Např. Regiojet si nechal školit nové "vlakvedoucí" (záměrně používám uvozovky) u Doprav. institutu ČD. A taky několikrát použil jejich lokomotivy. A přesto mají Leoš i Jančura tu drzost nahlas dráhy ještě kritizovat a dokonce žalovat... Hanba jim!
Však do dep ČD už soukromí dopravci jezdí zbrojit naftu, jen tak namátkou o kterých vim, asi jich bude víc, GWTR, JARO, BFL, SŽDC, samozřejmě ČDC, ti tam jezdí i na údržbu. Nebude to spíš, aby tam mohl téměř kdokoliv a kdykoliv, když si vzpomene?
EU jsou zmetci :-) "nediskriminační" přístup k depům.. Otázka ceny.. Vyčlenění jako samostatná složka. Ať si postaví svoje depa... EU fakt dělá vše proti státním dopravcům. A naši europoslanci tam pro to hlasují..
A my jsme v ČR první testovací ovce v řadě u těchto pokusů.
A kde byste chtěl ta depa stavět, když v Praze naopak takové plochy MUSÍ ustupovat developerům?
Ha, konečně dorazil kapitalistický komunismus :o)