- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proto by bylo rozumné ukončit provoz vlaků ČD na letiště Mošnov a úsek Studénka-Mošnov Ostrava,Airport zrušit bez náhrady.Je to katastrofa.
V tomhle státě je zvykem, že se budují nepotřebné věci a ty potřebné se neustále jen odkládají....
Trať do Mošnova potřebná je. Navíc stála jen půl miliardy, na rozdíl od jednoho kilometru cyklostezky v Praze za miliardu.
Mohou udělat to, co udělala některá jiná malá zahraniční letiště - zaplatily nějaké nízkonákladovce (např. Ryanair) za to, že otevřela nové linky a přivedla cestující.
Nevím jak je to nyní, ale před pár lety letěl z Ostravy kolega a říkal, že na to letiště se jinak, než taxíkem nedá dostat. Jestli jsem správně pochopil, nyní tam jezdí vlak, ale podle toho, co vidím v jízdních řádech, tak není přímé spojení ani z Prahy, ani z Brna, to by taky pomohlo (opět šance se domluvit s Jančurou nebo Leošem, nebo s cestovkami, co objednávají chartery - když se jim dají dobré podmínky, je šance letiště oživit).
Z Ostravy odleta hodne lidi ale malo se vraci z Mosnova pak cim dal mene...to je fakt kdyz si srovnam zivot v Brne a Praze Ostrava je mrtva.....
Možná mohla konkurovat, možná nemohla. Ostarava je zapadlá varta, to máte pravdu. Skutečnost je ale taková, že ostravské letiště slouží jednou do roka monstrózní přehlídce vojenské techniky a jinak je úplně k ničemu, stejně jako brněnské. Z Moravy se prostě do světa pravidelně a rozumně létat nedá. A nemyslím si, že by na tom změnila dotace na cokoliv.
Stačí se podívat, kam se dá z Ostravy letět a kam se dá letět z Katowic.
Ostravu ekonomicky odrovnal Klaus. Potom Katowice mají s okolními obcemi a městy v těsném sousedství víc jak milión obyvatel. Ostrava je na tom s okolím přes půl miliónů. Poláci tam navíc neměli náplavu nepřizpůsobivých. Myslíte si, že za těchto okolností mohla Ostrava Katowicím konkurovat?
Ještě bych chtěl dodat, že Ostrava je nejvytunelovanějším městem v ČR. A týká se to i okolí. Pro Ostravu byla privatizace průmyslu doslova zkázou. Jednak se to týká hornictví a s tím spojené drancování dolů a nevytěžené kvalitní uhlí, které kvůli hloubce nepřináší tunelářům patřičný zisk. A další statisíce ožebračených lidí v bytech RPG, které neměly být předmětem podnikání, ale měly být odprodány nájemníkům. Takovou ekonomickou genocidu nemůže přestát žádné větší město bez újmy, i když má Ostrava 300 tisíc obyvatel. Pozdravujte v Praze svého Klausíka a jeho institut.
"nevytěžené kvalitní uhlí, které kvůli hloubce nepřináší tunelářům patřičný zisk"
Tím myslíte, že by se mělo uhlí těžit, i když se to nevyplatí?
To je tolik starostí. I kdyby tam nelétal jediný cestující, tak vlak stále jezdí do centra Mošnova. To je obec, která má víc jak 750 obyvatel. Tak že nevidím v tom problém.
Raději se starejte o to Španělské mega letiště, které bylo postavené za obrovských dotací a odkud nelétal jediný cestující.
Do centra Mošnova je to ze železniční stanice 1,7 km pěšky. Tomu bych neříkal vlak jezdící do centra.
Z Ruzyně létá ročně asi 12 mil., takže myslet si, že z Ostravy to bude nějakých 13% je nesmysl, musel vidět každý, kdo to vidět chtěl
Asi chybí schopní manageři! Část cestujících volí odlet z Katovic!