Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Leo Express nevyjel ze ztrát ani loni, chce na polské koleje

Soukromý železniční dopravce Leo Express zůstává dál ve ztrátě. Její výši za loňský rok zatím tají, firma ale potvrdila, že i přes nárůst počtu zákazníků zůstala v minusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A64l78a84n 70Ř70e33p87k21a 4475696

Ať už národní dopravce koupí ty tramvaje a bude klid :-D , LEx pořád něco zkouší, u ničeho dlouho nevydrží.. na jednu stranu se aspon snaží, ale cestující je z toho zmatený.. stavěli v Pardubicích, pak chvíli ne, pak zase jo.. s Přerovem to samé, teď už přes něho jezdí myslím jen pár spojů.

0/−1
2.2.2017 15:36

J45i28ř16í 35H74r89b49e11k 5464277787420

Nejsem žádný fanda této společnosti, ale zase titulek jako z Blesku a informace téměř žádná, relevantní je tam pouze, že o hodně navýšil tržby. Redaktor by si také mohl uvědomit, že společnost může být provozně v zisku nebo mít kladné cash flow, ale velké odpisy (nefinanční náklad) vykážou účetní ztrátu což není nic dramatického nebo špatného. Každopádně titulek může poškodit vnímání firmy u lidí.

0/0
2.2.2017 10:56

J95a32n 94J41e94m91e78l83k22a 1695950

Tak ve vlacích přepravil 1,1 mil lidí. Vždy je tam každoroční nárůst a kapacita je na rozdíl od Jančury pevná. A pokud SŽDC zvedne 2019 poplatek za dopravní cestu, tak mají tramvaje vysloveně zelenou.

0/0
2.2.2017 8:16

S15t84a64n63i26s55l65a70v 17N24ý21v58l87t 2834605793

co? jake tramvaje?

0/−1
2.2.2017 9:54

M46i29l70a22n 71V87o17l82e81k 5169183286149

To je velmi důležitá zpráva, pokud tvrdíte, že víte, jak má železnice 'správně' fungovat.

0/0
2.2.2017 7:18

S36t79a87n98i97s31l32a88v 34H87e60r33m17a59n 9487899933823

Polaci maji ale line myšleni než cele vedeni Leo expresu.A nehorazně drzy požadavek na ČD to je ten slavny podnikatelsky zaměr těch velkodopravcu. Co takhle jizdne Praha _ Waršava za 350 eur.

0/0
1.2.2017 23:00
Foto

B24r54o95n48i69s45l38a59v 93G54a91b56r31y86š 2222589301

Ve ztrátě? Čekal jsem že to s jízdenkami za vánočních 959 Kč dožene. :-P

Ať si raději koupí modelovou železnici. Třeba vydělá na vstupenkách.

+2/−1
1.2.2017 22:21

P95e42t64r 16N47i82v93n22i41c20k87ý 3642384675927

Provozně je v zisku. Musí ale zaplatit investice a úroky z půjček.

+1/0
2.2.2017 8:38

L87u33k92á73š 18K86l19i52n70k47á37č76e96k 3761669728

No ale to jsou taky náklady....

+1/−1
2.2.2017 9:12

Z21d57e39n52ě56k 38J75a75n70o11u35t 1382345494941

Pokud to Leo Expres myslí s expanzí do Polska vážně, tak ať nevyzobává rozinky á la relace Praha-Warszawa, ale ať zašne jezdit v relacích které chybějí, ale byly by konkurence schopné se silnicí kdyby existovali. Mám na mysli např. relaci Praha-Wroclaw.

+1/−1
1.2.2017 22:10

R65a85d97e68k 96J93a48n50a42t85a 9895936684202

Praha-Wroclaw je trať pomalá. A čím pomalejší trať, tím menší efektivitita provozu. Bez dotací se to dnes neobejde. Kromě toho je jednokolejná = problém s kapacitou.

A poptávka ja mizerná. Vždyť tam z Prahy nejezdí ani autobus (těch pár linek to má jen jako zastávku, jedou někam dál).

+4/0
1.2.2017 22:38

J16i95ř44í 74H47o76r16á98k 7255453597562

Z Prahy jezdí do Wrocławi 3x týdně Student Agency, pokračuje dál do Lodži a Varršavy.

0/0
2.2.2017 14:30

Š27t13e16f60a80n 27F30r51i70č89a 7972188683786

O žádnou konkurenci se nejedná. Ti dva malí dopravci mají zájem jen o třešničku na dortu, linku Praha - Ostrava. Pro cestující veřejnost žádný přínos.

+2/−11
1.2.2017 21:54

J72a16n 95V65a65l44o17u64c64h 6142897628860

Furt dokola - zobe třešničku - a je ve ztrátě.

Na lokálkách se po celý den šoupe (polo) prázdnými motoráčky a ztráta není . Proč? Protože zatímco na Vašich rozinkách (PHA-OS) co si nevydělají na jízdném nemají, na skutečných rozinkách (tedy tratích s dopravou objednávanou kraji - Os, Sp, či státem - R) ztrátu (plus pár kaček navíc jako "přiměřený zisk") zaplatí objednavatel (z kapes daňových poplatníků), takže dopravce prodělat nemůže. A pokud chce objednavatel lepší vozidla, i to se promítne na ceně za kilometr (ač jízdné zůstává stejné), čímž se za větší peníze vozí vzduch v lepších vozech.

Ano, obojí je nutné - tedy kde se dá vydělat, nedotovat, kde to má smysl (tedy vlak je srovnatelný s busy, ne nádražíčko kdesi v polích), zadotovat. Ale "rozinky" skutečně nejsou v ringu na hlavní trati...

+2/0
2.2.2017 5:14

Z71d87e66n69ě61k 19K50o75r44f 8446818147723

Vsehoznaly kritik ČD:-(

+2/−4
1.2.2017 21:13

Z72d27e49n25ě97k 36K15o68r14f 8106128597793

A co na to Vinar?

0/0
1.2.2017 21:12

J24i49ř61í 47N11e70v27r39l57a 8622143299457

Jako jestli si Leoš fakt myslel, že tady rozjede se svými malými černými skorovlaky úspěšně trasu Praha - Krakov či Varšava na úkor ČD, tak to ještě větší blázen, než jsem si myslel... :-P

+7/−6
1.2.2017 20:23

R98a28d12e37k 71J24a61n91a70t88a 9255496164632

Zrovna na trase do Varšavy se slušných výnosů dosáhnout dá. Trať je rychlá a většina cstujících pojede až na konec, protože cestou kromě Katovic nic zajímavého není. Ale lepší je pochopitelně relace Vídeň-Varšava naž Praha-Varšava.

+3/0
1.2.2017 21:14

M57a28t67ú87š 63E20l81i93a10š 3240966424205

To je všetko pravda, ale... S tými tramvajami? Na trase Praha - Ostrava fajn, tam to stačí, ale posielať toto na medzištátne linky... Už aj niektoré autobusy sú pohodlnejšie. Z Prahy do Varšavy je to vyše 7 hodín. Railjet zvládne Viedeň za ďalšie štyri hodiny. To už fakt nie je trasa pre Stadler s kapacitou 234 pasažierov. Tie síce majú nesporne veľa výhod (predovšetkým hmotnosť a teda perfektnú akceleráciu), ale tie vlaky sú určené primárne na regionálne trasy. V budúcom roku by mal Leoš dostať prvé čínske vlaky, majú byť väčšie a tak snáď budú vhodnejšie na takéto trasy, na to si určite rád počkám.

0/0
1.2.2017 23:15

R85a43d25e63k 44J94a61n37a86t65a 9765376874962

Z Vídně do Varšavy se dá pochopitelně jet i přímo, nikoliv přes Prahu. EuroCity to ujede za necelých 7 hodin.

0/0
2.2.2017 1:35

R86o53m59a45n 97S94t16o69n21e89k 1749503199631

vzhledem k tomu že ČD nabizeji jizdenky Ostrava-Varšava za cca 1000 kč tak prostor pro konkurenci je dost velký

0/−1
1.2.2017 22:53

P15a27v87e40l 39S13v74o58b55o35d80a 4537540362692

Normalni cena 745,-, vcasna jizdenka 386,- Do tisicovky ma i tech 745 korun jeste daleko.

+1/0
1.2.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.