Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Leo Express nevyjel ze ztrát ani loni, chce na polské koleje

Soukromý železniční dopravce Leo Express zůstává dál ve ztrátě. Její výši za loňský rok zatím tají, firma ale potvrdila, že i přes nárůst počtu zákazníků zůstala v minusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A73l75a48n 13Ř40e65p30k33a 4645106

Ať už národní dopravce koupí ty tramvaje a bude klid :-D , LEx pořád něco zkouší, u ničeho dlouho nevydrží.. na jednu stranu se aspon snaží, ale cestující je z toho zmatený.. stavěli v Pardubicích, pak chvíli ne, pak zase jo.. s Přerovem to samé, teď už přes něho jezdí myslím jen pár spojů.

0/−1
2.2.2017 15:36

J75i61ř16í 10H29r64b41e19k 5494297677260

Nejsem žádný fanda této společnosti, ale zase titulek jako z Blesku a informace téměř žádná, relevantní je tam pouze, že o hodně navýšil tržby. Redaktor by si také mohl uvědomit, že společnost může být provozně v zisku nebo mít kladné cash flow, ale velké odpisy (nefinanční náklad) vykážou účetní ztrátu což není nic dramatického nebo špatného. Každopádně titulek může poškodit vnímání firmy u lidí.

0/0
2.2.2017 10:56

J28a27n 20J61e35m19e10l78k94a 1355320

Tak ve vlacích přepravil 1,1 mil lidí. Vždy je tam každoroční nárůst a kapacita je na rozdíl od Jančury pevná. A pokud SŽDC zvedne 2019 poplatek za dopravní cestu, tak mají tramvaje vysloveně zelenou.

0/0
2.2.2017 8:16

S38t87a28n31i20s40l23a89v 71N40ý70v40l53t 2634955813

co? jake tramvaje?

0/−1
2.2.2017 9:54

M48i71l40a61n 46V57o57l31e92k 5779403206329

To je velmi důležitá zpráva, pokud tvrdíte, že víte, jak má železnice 'správně' fungovat.

0/0
2.2.2017 7:18

S14t98a53n33i28s80l97a54v 11H94e59r56m37a54n 9867739563653

Polaci maji ale line myšleni než cele vedeni Leo expresu.A nehorazně drzy požadavek na ČD to je ten slavny podnikatelsky zaměr těch velkodopravcu. Co takhle jizdne Praha _ Waršava za 350 eur.

0/0
1.2.2017 23:00
Foto

B52r70o38n47i43s88l73a79v 65G35a53b79r30y90š 2142669401

Ve ztrátě? Čekal jsem že to s jízdenkami za vánočních 959 Kč dožene. :-P

Ať si raději koupí modelovou železnici. Třeba vydělá na vstupenkách.

+2/−1
1.2.2017 22:21

P27e17t35r 81N97i37v47n76i80c14k18ý 3122704575457

Provozně je v zisku. Musí ale zaplatit investice a úroky z půjček.

+1/0
2.2.2017 8:38

L21u86k48á93š 47K69l19i78n53k61á55č53e74k 3801139548

No ale to jsou taky náklady....

+1/−1
2.2.2017 9:12

Z89d95e37n78ě47k 73J67a25n33o61u65t 1392805704191

Pokud to Leo Expres myslí s expanzí do Polska vážně, tak ať nevyzobává rozinky á la relace Praha-Warszawa, ale ať zašne jezdit v relacích které chybějí, ale byly by konkurence schopné se silnicí kdyby existovali. Mám na mysli např. relaci Praha-Wroclaw.

+1/−1
1.2.2017 22:10

R18a88d41e91k 80J96a66n96a31t47a 9625736354532

Praha-Wroclaw je trať pomalá. A čím pomalejší trať, tím menší efektivitita provozu. Bez dotací se to dnes neobejde. Kromě toho je jednokolejná = problém s kapacitou.

A poptávka ja mizerná. Vždyť tam z Prahy nejezdí ani autobus (těch pár linek to má jen jako zastávku, jedou někam dál).

+4/0
1.2.2017 22:38

J61i66ř72í 36H24o21r74á90k 7195713527712

Z Prahy jezdí do Wrocławi 3x týdně Student Agency, pokračuje dál do Lodži a Varršavy.

0/0
2.2.2017 14:30

Š25t41e80f40a38n 18F43r52i66č22a 7822988163866

O žádnou konkurenci se nejedná. Ti dva malí dopravci mají zájem jen o třešničku na dortu, linku Praha - Ostrava. Pro cestující veřejnost žádný přínos.

+2/−11
1.2.2017 21:54

J91a74n 88V25a73l48o24u62c65h 6882387258680

Furt dokola - zobe třešničku - a je ve ztrátě.

Na lokálkách se po celý den šoupe (polo) prázdnými motoráčky a ztráta není . Proč? Protože zatímco na Vašich rozinkách (PHA-OS) co si nevydělají na jízdném nemají, na skutečných rozinkách (tedy tratích s dopravou objednávanou kraji - Os, Sp, či státem - R) ztrátu (plus pár kaček navíc jako "přiměřený zisk") zaplatí objednavatel (z kapes daňových poplatníků), takže dopravce prodělat nemůže. A pokud chce objednavatel lepší vozidla, i to se promítne na ceně za kilometr (ač jízdné zůstává stejné), čímž se za větší peníze vozí vzduch v lepších vozech.

Ano, obojí je nutné - tedy kde se dá vydělat, nedotovat, kde to má smysl (tedy vlak je srovnatelný s busy, ne nádražíčko kdesi v polích), zadotovat. Ale "rozinky" skutečně nejsou v ringu na hlavní trati...

+2/0
2.2.2017 5:14

Z94d28e98n27ě87k 30K64o64r84f 8656918397293

Vsehoznaly kritik ČD:-(

+2/−4
1.2.2017 21:13

Z30d67e41n78ě66k 65K49o31r46f 8856748447323

A co na to Vinar?

0/0
1.2.2017 21:12

J18i59ř52í 51N25e69v22r25l53a 8492333619447

Jako jestli si Leoš fakt myslel, že tady rozjede se svými malými černými skorovlaky úspěšně trasu Praha - Krakov či Varšava na úkor ČD, tak to ještě větší blázen, než jsem si myslel... :-P

+7/−6
1.2.2017 20:23

R50a11d36e82k 58J95a53n79a82t82a 9985326884922

Zrovna na trase do Varšavy se slušných výnosů dosáhnout dá. Trať je rychlá a většina cstujících pojede až na konec, protože cestou kromě Katovic nic zajímavého není. Ale lepší je pochopitelně relace Vídeň-Varšava naž Praha-Varšava.

+3/0
1.2.2017 21:14

M32a19t52ú63š 93E59l21i15a22š 3420506324275

To je všetko pravda, ale... S tými tramvajami? Na trase Praha - Ostrava fajn, tam to stačí, ale posielať toto na medzištátne linky... Už aj niektoré autobusy sú pohodlnejšie. Z Prahy do Varšavy je to vyše 7 hodín. Railjet zvládne Viedeň za ďalšie štyri hodiny. To už fakt nie je trasa pre Stadler s kapacitou 234 pasažierov. Tie síce majú nesporne veľa výhod (predovšetkým hmotnosť a teda perfektnú akceleráciu), ale tie vlaky sú určené primárne na regionálne trasy. V budúcom roku by mal Leoš dostať prvé čínske vlaky, majú byť väčšie a tak snáď budú vhodnejšie na takéto trasy, na to si určite rád počkám.

0/0
1.2.2017 23:15

R13a76d28e17k 26J31a24n47a94t62a 9365776904522

Z Vídně do Varšavy se dá pochopitelně jet i přímo, nikoliv přes Prahu. EuroCity to ujede za necelých 7 hodin.

0/0
2.2.2017 1:35

R54o34m59a29n 62S31t47o12n72e88k 1559733509391

vzhledem k tomu že ČD nabizeji jizdenky Ostrava-Varšava za cca 1000 kč tak prostor pro konkurenci je dost velký

0/−1
1.2.2017 22:53

P38a67v84e60l 41S92v75o61b74o66d76a 4177510972682

Normalni cena 745,-, vcasna jizdenka 386,- Do tisicovky ma i tech 745 korun jeste daleko.

+1/0
1.2.2017 23:48







Najdete na iDNES.cz