Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Další cenová válka. RegioJet zavádí vozy bez obsluhy za 99 korun

Boj o cestující na české železnici opět přitvrdil. RegioJet zlevnil část spojů na trase mezi Prahou a Brnem a od března chce zavést zcela novou třídu, v které bude nabízet jízdenky ještě levněji než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75l53e46š 29L42i19s47o59v34s76k83ý 9589918482102

Budu dávat přednost vozům bez obsluhy. Nestojím o to, aby nafintěná slečinka se mě každou půlhodinu ptala, jeslti je vše v pořádku.

0/0
16.3.2017 8:39

T49o32m76á45š 97N32o97v87o62t70n12ý 4850468658587

Jančuru jsem naposledy sledoval před mnoha lety, kdy v debatě se socanskými hejtmany nabízel, že převezme i lokální "neziskové" tratě a to i bez dotací. I přes to utřel hubu s obviněním, že si vybírá pouze "třešínky na dortu". Proti dotacím 13 miliard ročně pro ČD a bez výběrových tendrů se opravdu těžko podniká.

+1/−2
5.2.2017 12:22
Foto

J43a33n 66Č25e88r76m15á47k 4249228465637

zajímavé, co lidí tu stále omílá mantru, že dopravci ze ziskových velkých tratí dotují ty regionální, neziskové...;-D;-D;-D

Nerad bych vám bral iluze, ale regionální linky jsou dotovány kraji a obcemi, které si je objednávají, nikoliv dopravci...

Tento blud se snažily šířit především ČD, které se současně o ony údajně prodělečné tratě snažily a snaží spolu s oranžovou klikou udržet si monopol a nedat z nich soukromníkům ani pražec!!

+1/−7
4.2.2017 10:05

K78a65r60e61l 59F65i34l87i47p 3568185490620

Pokud budete číst zpět moje příspěvky tak bych jen rád napsal těm kdo mne budou mínusovat, že pro čd nic nedělám. Majitelům LE a RJ jejich obchod přeju a rozhodně nezávidím. Kvalita ČD na tratích směr Ova a Brno mne uspokojuje tak jak ji nabízí ČD. Jezdil jsem i s LE, ale po cestě s Starého Města u UH jsem zanevřel na jejich vlaky. Nevím jestli si toho někdo všiml, ale jízdní vlastnosti této soupravy jsou přinejmenším dost zvláštní. Neustálé škubání soupravy během jízdy, souprava při dosažení maximální rychlosti ubere a při zpomalení pod určitou rychlost zase zabere. Při cestě na 3-4 hodiny je to prostě pruda. To si pak uvědomíte, že i CityElefant jezdící na příměstských linkách má lepší jízdní vlastnosti, klidná a plynulá jízda stejně tak i Pendolino nebo RailJet. Nabídka hlavních obyčejných jídel u LE dost malá nebo žádná, ale fakt je, že s ohledem na možnosti je to asi maximum. Pokud jste pedanti rozdíl je zde na první pohled. V 1 a 1+ u ČD dostanete jídlo na porcelánu. U LE jej dostanete v jakékoliv třídě v plastu :) což při ceně jízdenky v 1+ působí dost drsně.Uspořádání vlaku mne přijde v LE 1 celkem stísněné. Abych LE nekřivdil, Pendolino mám rád, ale na trase z Chebu do Plzně jej moc nemusím a to kvůli naklápění. To mne moc dobře nedělalo. Jo a také v Pendolinu a ReilJetu se mnou na rozdíl od Le nikdy nikdo nediskutoval o počtu vzatých lahví vody. Poslední jízda s LE byla v docela teplém počasí a dozvěděl jsem se, že si mohu vzít i v 1 a 1+ pouze tři lahve vody. Vzhledem k tomu, že jsme jeli 4 lidé tak je to 12 lahví. Ostatní 3 si vzali za celou cestu 2 já 4. Když mne lahev dala přítelkyně tak mne ji stevardka sebrala :) :)

+1/−2
4.2.2017 4:25

S76t64e83p58a40n 33T11o93t74h 8428609905758

;-D;-D;-D fakt jo??? a jel si s tím někdy v neděli odpoledne??? Když to není povinně místenkový spoj, tak je to jak v Bangladéši... poslední takto uspokojující spoj sem zažil, naštěstí jen okem, při podzimních prázdninách v Zábřeze. Do vlaku se nedostalo 15!!!! lidí a uvnitř to byla hlava na hlavě v chodbičkách. Jak se tam chodilo na záchod, či jak tam asi mohla jet obsluha??? Kdo nenastoupil v OLO či dříve, tak se nechytal... tomuhle se nadá říkat cestování na úrovni :-)

0/0
5.2.2017 22:53

S58t33a44n83i61s32l60a68v 28H32e12r19m51a29n 9227769203863

Kdo si pamatuje než začal provozovat R.Jančura tak se fotil před jednotkama Desiro a sliboval laskavy vysokoškolsky vzdělany palubni personal.Dnes tady provozuje retro vlaky ktere v zahraniči vyřadili z provozu a palubni personal ruši.Když mu něco nevyhovuje rozkřikuje že mu hazeji klacky pod nohy . Viz vlada SK nebo ČD.

+4/−5
3.2.2017 19:18

J24a27r61o21s21l31a88v 82H88a45m68á14č32e98k 6693836168102

Náš "národní dopravce" není za rok a půl slibů schopen zprovoznit ani ČD kredit a nové platební funkčnosti eshopu - asi bojují zaplnou zaměstnanost a větší spotřebu papírových jízdenek (kdo ví kam jde provize viz PDP)

Prosím RJ o zajištění spojení HK - Pardubice a také více vlaků pro Ústí nad Orlicí...

+2/−6
3.2.2017 19:16
Foto

J52a63n 93V84a87l93a58l42í81k 6496889130886

ČD kredit již je... to nevíte než to napíšete...

+6/0
3.2.2017 21:36

J26a63n 55K45r73u24p47k22a 9231934772437

Jsem pro národního dopravce pod egidou ČD, byť jsou drazí.

+6/−4
2.2.2017 21:32

P25a98v24e98l 12P48e67n23c21a33k 3565917396396

Jancura aby usetril, brzy zavede i novy fenomen na kolejich - lokomotivy bez strojvedouciho. Pak poda zalobu na CD za nekalou konkurenci.

+8/−6
2.2.2017 19:54

R66o61m77a48n 49P93o85l56á51č49e76k 5636959685

Nebo se na tajnačku připojí za vlak ČD ;-D;-D;-D

+11/−2
2.2.2017 20:02

P68e87t39r 68M25a51r71š93o44u43n 5795108316886

:-) Jak to bylo v Nádraží? Jo vy jste chtěl sedět? To jste ale neřekl. A ještě 150 korun za boty. No tak můžete bez bot, pak to máte levnější. Tak to máme .. +50 korun za boty v tašce... ;-D

+8/−2
2.2.2017 19:45

S76t91a17n62i16s43l56a84v 43H73e54r82m56a68n 9567749313473

Regio nasadi stare ojete vozy které koupil ve Švýcarsku a podle včerejšího článku od pana Sury si je necha opravit v depech ČD. Tak tomu se řika podnikani vČR.

+10/−6
2.2.2017 19:24

K52a97r54e33l 93N87e75d86o66p72i27l 7448686499724

No a? Nezaplati snad modrakum? Na jeho miste bych se spise bal, ze prace bude odflaknuta.

+7/−3
3.2.2017 6:59

R95o79m59a41n 23P57o61l22á82č53e64k 5236419935

Kolik účtuje Regio pak státu, když tam jede někdo s nárokem na slevu? Aspon 300 Kč?;-D

+4/−3
2.2.2017 19:12

J13a46n 69S21ů41r56a 4325443523972

Kompenzace se vypočítá z ceny jízdného, z které se odvozuje. Pokud je sleva 25% z 99 Kč, dostane 25% z 99 Kč. Z doba, kdy všichni tři na Praha - Ostrava dostávali peníze z vylhané ceny základního tarifu či podle "přepravního průzkumu", je pryč.

+4/0
2.2.2017 19:30

K28a86r28e75l 83N67e98d14o14p20i60l 7888966429184

Tato diskuse zda se byt ponekud zaajznponakovana. Jen se rozcilujte. Pozor na cevky.

+7/−9
2.2.2017 19:03

R89o89m84a70n 78P38o73l43á92č63e35k 5576329375

RJ se nacpal na trat, kde za ČD jezdí to nejmodernější co jde ve střední Evropě na kolejích potkat, s ojetinama...

Takže začal svoji oblíbenou cenovou válku... To je asi tak shrnutí reality...

+12/−5
2.2.2017 19:16

K91a49r61e36l 60N23e36d38o84p38i24l 7548606199314

To s cim jezdi Jancura ocividne uspokojuje. Vysoka cena jzdneho u CD nevadi akorat druhu ajznponaku celedi rezijkovitych.

+8/−5
3.2.2017 6:55
Foto

J43a24n 48V37a13l50a66l47í72k 6726699530526

Kdo je ajznponak?

ajznboňák- (z něm.) železničář/ nádražák

(mašinfíra = strojvedoucí [parní lokomotivy

podobně cuksfíra = vlakvedoucí, četař za RU])

+3/−1
3.2.2017 7:27

K35a22r57e20l 75F76i22l69i97p 3618465280800

Nejsem ajzponák a přesto si do Jančurovýho šrotu nesednu. Důvod je to šrot. Který možná táhne kočce podobná lokomotiva která je nová, ale tou lokomotivou ta novost začíná a končí. Takže klidně si připlatím za first clas nebo skutečnou "bisnisku" v Rail Jetu v které navíc dostanu i plnohodnotné jídlo a občerstvení. V srovnání RailJet a regioJet není co srovnávat v neprospěch RegioJetu. V případě ostatních vlaků z toho vzhledem k novým soupravám a to dokonce i na rychlících vychází lépe stále ČD. Co se týká Ostravy tak tam si stále raději sednu do Pendolína.

+2/−3
4.2.2017 3:44

V61í15t56ě56z34s77l64a22v 58B49o85c30h 6292865355126

Já jsem vděčný za to, že po těch prasárnách, které mi ČD dělaly, když jsem pravidelně dojížděl do Brna, s nimi už nemusím R^

+8/−11
2.2.2017 19:01

B87l62a90n68k82a 13Š72e79f14e78r82o95v61á 4448614123187

Měla jsem jízdenky ČD pro dvě osoby na koncert Lucie Bílé. Ihned po sdělení zrušení koncertu jsem jízdenky zrušila (16 hodin před plánovaným odjezdem) ale ČD si nechaly část jízdného. V lednu už jsme jeli RegioJetem za nižší cenu a hlavně při zrušení jízdenky do 15 minut před odjezdem. Už nikdy nekoupím jízdenku u ČD pokud budu mít jiný spoj. Konkurenci držím palce ať je to RJ nebo LE.

+10/−6
2.2.2017 23:31

F31r87a60n90t26i48š90e87k 40V75a72n71ě89k 1557884857667

Ale při nákupu jízdenek jste souhlasila se smluvními podmínkami, nevím co se divíte.

+5/−4
3.2.2017 7:08

P20e97t54r 58M96a58r41š75o51u54n 5935678596236

ano,a pokud by se koncert protahl, tak jste jizdenku hodila do kose, s jizdenkou cd jedete dalsim spojem... no kazdy ma nejake smluvni podminky.

A propo, pokud jste u cd koupila jizdenky elektronicky (jiste stejne jako u RJ), tak zruseni neni vzdy s poplatkem...

+3/−5
3.2.2017 7:48

K86a82r21e96l 97F73i21l71i24p 3988795520360

Tak elektronicky jsem neměl problém nikdy. Ono stačí normálně napsat o co jde a případně jízdenku přeobjednat na jiné datum na stejnou trasu a tam se nestrhává nic. Jen je to potřeba udělat včas a Lucka to včas oznámila, že koncertovat nebude.

0/0
4.2.2017 3:48

M98a18r24t32i93n 20V93o34k62a57s 9582338399293

Storno jízdenky ČD zakoupené elektronicky tedy s poplatkem je. Nedávno (prosinec 2016) jsem kupoval v eshopu jízdenku do Ostravy na Pendolino pro dvě osoby. Jelikož na ní bylo jméno kolegy, který byl nečekaně odvolán na jinou pracovní cestu, jízdenku jsem stornoval a kupoval si novou jen pro sebe. Peníze za jízdné byly sice vráceny, ale ČD si strhly stornopoplatek ve výši 70,- Kč.

0/0
17.3.2017 8:51

M24i74l92e96n30a 79N61o84v87a77n57s89k22a 4542477839549

Cenovou válku vedou soukromí dopravci o lukrativní tratě. Škoda, že válku nevedou o malé vedlejší tratě spojující malé obce, městečka,... vedoucí třeba v podhorských nebo příhraničních oblastech. Možná by nebylo od věci podmínit ze strany státu vydání "licence" na provoz na některé z hlavních tratí závazkem, že podmínkou je zajistit též pokrytí stejného počtu kilometrů ve stejných počtech kilometro-hodin na některé vedlejsí trati.:-/

+4/−8
2.2.2017 18:15

J77a54k32u41b 66M36i31k98u57l65a88c33e35k 8627721687544

Tyhle trate si objednavaji trate a jsou dotovany a tyto tendry ve vetsine pripadu nejsou otevrene...

+5/0
2.2.2017 18:28

M95i96l30e12n59a 71N73o24v30a46n74s13k97a 4482857789129

Ano - tendry jsou otevřené a tihle přepravci se nepřihlásí, protože náklady na provoz ve vztahu k dotaci a tržnám pro ně nejsou lukrativní.

+2/−5
2.2.2017 18:54

V79í78t17ě86z57s47l71a96v 71B24o72c61h 6612255835316

Tam, kde byly tendry otevřené, většinou modří utřeli nos, proto RegioJet vyhrál tendr na trať Olomouc - Krnov a na trati Plzeň - Most GW Train....

+3/−3
2.2.2017 18:58
Foto

J66a57n 50V62a52l28a81l57í27k 6456899560956

Olomouc - Krnov jezdí RJ? jsem si nevšiml...

+2/0
2.2.2017 19:47

L59u26k12á54š 33Š81m93a61h66e48l 2587584152864

GW train dostal trať Plzeň - Most napřímo bez VŘ. Původní VŘ bylo zrušeno ještě před jeho vyhodnocením.

+2/0
2.2.2017 21:55

J57a10n 62S67ů31r89a 4815403903442

Kolik tendrů na provoz vlaků zatím bylo?

+3/0
2.2.2017 19:02

D25a59v61i96d 58V68a21c57h24t11a22r97č70í16k 8389432895688

O dané problematice nevíte vůbec nicRv

+1/−1
2.2.2017 19:11

K98a19r91e14l 47F40i33l57i64p 3768685660230

Za co ty mínusy? Slečna Paní má v tomto naprostou pravdu. zejména velká pravda je v tom, chceš jezdit Pha-Ova nebo Pha-Brno-Ba tak si vezmeš aspoň tři lokálky. Zkuste soukromníkům typu Jančura nebo LE nabídnout takovou trať Mladá Boleslav-Mšeno-Mělník nebo Kolín-Ledečko apod. Pokud by to vůbec vzali opravdu bych rád viděl co by na tyto tratě nasadili za vlaky.

0/−3
4.2.2017 3:56

Š29t34e66f39a72n 29F95r13i97č36a 7112448143746

Nemohu si pomoci, ale když vidím vedle sebe stát RailJet a RegioJet, musím se smát. Nejmodernější vlak vedle 50 let starého šrotu. Rv

+19/−6
2.2.2017 18:03

M58a39r55t39i87n 98Š22i40l80a52r 3217223309724

Já jsem s ČD spokojen. RegioJet nemá šanci.

+10/−8
2.2.2017 17:36

H10o14n43z87a 57K86o92u72k13a76l 2640235925658

Tak nevim, je tu hodne prispevku proti regio. Kazda konkurence je dobra. Jezdim spis autem, kdyz do busu nebo vlaku, tak beru skoro vzdy regiojet. Ceny jsou ok, ale nejvic ocenuji, ze vim, co me ceka. V pohode vagony, siroka sedadla v relaxu, dobry cafe, video obrazovky. U ceskych drah zaplatim a jednou prijde novsi vlak, jednou starsi, stoji i dvakrat tolik.

Holt kdo chce at jezdi s regio, kdo chce, at (ho) vezme CD (cernej das). :-D

+16/−1
2.2.2017 17:20

T11o81m 89J69u42r65e73č27k19a 6475802665105

Když jedu do Ostravy, jedu pendolinem a vím co mě čeká, protože to je ucelená souprava a nehrozí že mi zamění vůz jako u regiojetu (což se děje běžně). Do Brna pak railjet - to samé. Vždy vím co mě čeká.

+7/−4
2.2.2017 17:58

J88a53n 24S27ů60r97a 4335123933912

Jak vám mohou zaměnit vůz u RegioJetu, když píšete, že jezdíte pendolinem?

+6/−9
2.2.2017 18:03

R22a85d26e80k 85J36a77n73a73t15a 9565386984612

Vůz u Regiojetu mohou zaměnit nezávisle na tom, zda Tom Jurečka někam jede nebo ne.

+6/0
2.2.2017 18:29

J50a78n 64S97ů81r93a 4955173903852

Mluvčí pana Jurečky?

+4/−2
2.2.2017 18:30

K13a29r87e58l 13F24i69l62i17p 3888775820260

Ono stačí stát na nádraží a koukat se případně i poslouchat. Zrovna ve čtvrtek před příjezdem Pendolina se na toto téma bavili dva lidé čekající také na Pendolino takže ač s žlutými nejezdím mohu potvrdit.

0/0
4.2.2017 4:02

J83a87n 90V40a72l16o60u52c59h 6542627768810

No, nevím, asi ze 30 cest RJ se mi stalo jednou, že vyměnili vůz, u dveří stál personál, měl připraveno, na kterou sedačku koho usadí, za 100km cestu asi 3 omluvy, neměl jsem pocit, že bych nějak trpěl. A když kvůli nějakým problémům vlak "otočili" (může se stát, že je neprůjezdná "přepona", tak se musí po "odvěsnách" - třeba u Přerova či mezi na jihu vihohradských tunelů), přišla s předstihem SMS, takže na perónu nenastala zděšená davová přebíhaná).

+3/0
3.2.2017 7:35

Z43d34e29n98ě95k 15K94o40r76f 8666478297703

Railjet je super ale u tech ceskych souprav je malo mist v prvni tride,oproti tem rakouskym.......

0/0
3.2.2017 7:41

P59e45t93r 30S19p82á67l62e79n20ý 3905637339108

za chvili bude 29. vagony bez oken, nezastavujeme, jen pribrzdujeme a minimalne jeden cestujici bude mit cestu zdarma, bude totiz jako strojvedouci.

+2/−2
2.2.2017 17:04

J40a42n53a 74L35a81n31g80o45v42á 2185926720873

A víte, že by to mnozí třeba i brali?:-)

+3/0
2.2.2017 17:09

E84v16a 30H53o21m12o56l24k58o38v44á 5783198290624

Vagony bez oken ? Nikdy. Miluji výhled už od mala..)

0/−1
5.2.2017 18:32

Z23d38e44n71ě14k 63K97o33v91á22ř 9468489789985

Já budu jezdit dál Rail jetem.

+5/0
2.2.2017 16:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.