Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Přicházejí elektromobily, ale spalovací motory nekončí, řekl šéf AutoSAP

Tuzemský automobilový trh láme rekordy, ale v příštích letech ho zásadně změní nové trendy. Mimo jiné digitalizace i elektromobilita. Ignorovat je klíčové odvětví ekonomiky nemůže. „Digitalizace automobilu a výroby už není otázkou prospěchu, ale přežití,“ řekl v on-line rozhovoru se čtenáři iDNES.cz šéf sdružení AutoSAP Zdeněk Petzl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O49d81s40t37r83a27n98ě83n14ý 48U36ž66i34v54a82t91e73l

Uživatel požádal o vymazání
+5/0
2.2.2017 13:29

P84e35t56r 53N78i52v44n65i36c66k70ý 3242894375927

V Asii se vyrábí auta podle tvého gusta - velmi jednoduchá, žádné elektronické blbosti. Jen asi neprojdou evropskými emisemi a bezpečností.

0/−1
2.2.2017 13:48

O64d12s37t78r56a20n45ě90n10ý 53U21ž73i60v31a42t37e78l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
2.2.2017 14:05

J53i79ř19í 48K82o58c69u39r94e71k 6575604385698

Průměrná Fabie najede ročně necelých 8.000 km. Měli bychom ji tedy vyhodit po 5 letech, aby byl modernější vozový park?

+2/0
2.2.2017 15:51

M23a21r42t12i32n 26K13a44r62á49s44e55k 9108663778828

Proc vyhodit po 5? Ze statistiky plyne, ze se "vyhodi" po cca 35 - 40 letech...

0/0
2.2.2017 17:17

M44i92r38o90s69l20a27v 53S80u52c66h49y 5600489860390

Otázka je, jestli se někomu vyplatí auto, když najede 8.000 km ročně. Než se stačí opravdu opotřebovat, tak se z něj stane veterán. Takový člověk by spíše potřeboval car-sharing.

+1/0
2.2.2017 17:31

P71e83t97r 62Č28e28r20m20á75k 9188265699140

Má to i jiný pohled - proč by někdo dělal jiná auta když ta stávající se prodávají jako housky na krámě a trh roste. Zcela objektivně k tomu nemají sebemenší důvod.

No tvrzení o rekordních prodejích dacie jsou značně nafouklé, ano v soukromé sféře se jí relativně dobře daří, a tím že roste celý trh tak rostou i jejich prodeje, ale nic "rekordního" to není, navíc trh tvoří především ty firemní prodeje.

A poslední větou jste sám potvrdil proč - kupující si radši koupí tu lepší ojetinu než novou dacii, takže to odpovídá i na tu první otázku - evidentně lidi chtějí auta s moderními technologiemi, jen na to nemají peníze.

0/0
2.2.2017 17:41

M37a57r13t60i21n 36K63a31r47á98s13e93k 9878303788598

No auta je realne levna jako nikdy driv. Ony ty ruzne "zbytecne vychytavky" moc nestoji....

Kdyz jsme pred lety (2001) kupovali fabku kobi, tak to byla vylozene homeless edition (jediny priplatek jsme meli za centralni zamykani - samo ne dalkove), a to auto prislo po ruznych slevach apod na 300 000 korun..... dneska za tu cenu mate taky fabku, ale nesrovnatelne lepe vybavenou, se silnejsim motorem, a hlavne pri dvojnasobnych mzdach (tj dvakrat dostupnejsi)...

Ultra low cost auta jako Dacia maji svoje zakazniky, ale s ohledem na to, ze v danych cenovych hladinach v zasade nema zadneho konkurenta, tak ten segment neni zakaznicky az tak atraktivni .....

+1/0
2.2.2017 18:06

O62n82d24ř61e14j 83L26o68š25o64t25h 1825275245601

Mobilita lidí... Jako první krok je zrušení daně z nabytí nemovitosti. 4% za to, že se chcete přestěhovat je hodně peněz. Někteří lidé by se klidně stěhovali každých pár let, ale stát se jim v tom snaží maximálně bránit.

+7/0
2.2.2017 12:44

P93e56t49r 53D94r62a88p49a21l 3325178343835

jestli se někdo předpokládá stěhovat co 5 let, tak si nepořizuje vlastnické bydlení, to je prostě nesmysl

0/−2
2.2.2017 13:10

P94e68t39r 96N41i60v23n35i11c18k98ý 3522414445447

Na 5 let dopředu se v podstatě nedá přesně plánovat.Na druhé straně, proč by i 5 let nemohl bydlet ve vlsatní, pak prodat, odstěhovat se a koupit něco jiného? Minimálně v tom bude mít uložené peníze.

+4/0
2.2.2017 13:43

M56i20r80e14k 32G47a18j46e47r 5761826959730

Lidi to obvykle nepredpokladaji, zatimco stat a automobilovy prumysl ano. Proto by to mel ulehcit lidem stat a ne ze budete cekat, ze se se lide vzdaji vlastnického bydlení. Kdo by pak jako ty nemovitosti vlastnil?

+1/0
2.2.2017 16:30

P43e12t38r 96S58p41á72l56e35n28ý 3515667119358

Já bych ocenil někoho, kdo jde proti proudu. Méně složitosti, méně digitalizace. Mně stačí v autě rádio. Chtěl bych bezpečné a pohodlné auto na 10 let, ne nalestenou hromadu plastu s 36 kontrolními programy a jednotkami, které když se pokazí, tak musí vyměnit (nač opravovat) půl auta. Automobilový průmysl je extrémním případem zdimani peněz zz lidí. Dost jich totiž to auto opravdu potřebuje.

+10/0
2.2.2017 12:29

M91a48r50e10k 63M28a53l92ý 1112518131110

Zase na druhou stranu, sice jsou auta složitější, ale obsahují prvky bezpečnostní výbavy, které zákazník požaduje a klidně i zaplatí. Pak obsahují pro někoho důležité věci jako připojení na internet, multimediální zábavu a podobně... a taky ne není v základu, ale připlácí se, nemusíte to kupovat. No a stejně jsou i přes to auta levnější (vzhledem k platům) než dřív a taky spolehlivější, nemusíte dělat GO motoru po 100t jako u staré Š120 :-)

0/0
2.2.2017 12:56

P46e85t31r 90S30p57á63l48e90n97ý 3785127939988

Kdo je požaduje? Oni tam jednoduše jsou. Nemyslím si, že by se za posledních posledních 10 let nějak dramaticky zlepšila bezpečnost či spolehlivost osobních aut. Ale jsou komplikovanější, vyžadují více servisu pro banální poruchy. Dost často jde už jen o to vám něco prodat za levno a pak zbytek vyberou přes servis, kde budete co 3 měsíce. Je to "produkt" se vším všudy.

+2/−1
2.2.2017 13:15

M70a87r31e91k 38M47a31l21ý 1262968961750

No já třeba požaduji nad rámex zíkona (ABS, ESP) třeba i hlídač mrtvého úhlu, hlídačpruhu, automatické brždění ve spojitosti s radarem, atd... internet nepožaduji. A rozhodně si nemyslím, že jsem sám :-)

Ale jsou i auta, které tyto věci nemají, třeba nejlevnější Dacie. I motor je bez turba, podvozek jednoduchý, klidně si ji můžete koupit.

+1/0
2.2.2017 13:58

P29e76t30r 50S11p85á92l57e93n86ý 3345437979928

Ano přesně, hlídání pruhu a brzdění u radaru jsou z mého pohledu úplné nesmysly, které navyšují cenu a snižují komfort. Ale klidně si to kupte.

+2/0
2.2.2017 14:44

M12a61r44e92k 68M48a16l64ý 1572648711190

Hlídání pruhu, hlídání mrtvého úhlu a automatické brždění před překážkou ve spojitosti s radarem v masce auta, který hlídá provoz před autem... nikoliv tedy "brzdění u radaru"

Ano, chci tyto věci a v autě je mám, stejně jako takové zbytečnosti jako třeba odvětrávané masážní sedačky :-)

Ale jak jsem psal, není to povinné a klidně si můžete koupit auto bez těchto věcí, nikdo vás nenutí. Každého volba.

0/0
2.2.2017 14:48

P22e65t79r 35S69p33á93l53e38n86ý 3285507969918

Právě že se tyto pro jiné nepotřebné věci dávají čím dál častěji do balíčků. Chceš otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000.

+3/0
2.2.2017 14:55

M18a46r14e82k 62M86a92l45ý 1442688761320

No tak to ale brutálně přeháníte :-) Nic takového se neděje. Jistě, jsou balíčky, některé automobilky ani neumožňují samostatně přidávat prvky výbavy (typicky Japonci), ale u evropských je to možné.

Zkuste mi dát příklad toho vašeho nesmyslu:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

0/0
2.2.2017 15:05

M38i57r69e64k 29G64a78j91e73r 5371766689260

Priklad u japonske znacky: Automaticke rozsvecovani (za tmy) nedostanete bez zaplaceni navigace a kozenych sedadel. Takze to vetsina lidi musi ozelet.

+2/0
2.2.2017 16:35

M10a48r54e64k 25M43a92l95ý 1752408691590

Ano, Japonci to tak často dělají, mají pár stupňů výbavy a ke každé pak např. jenom určité motory (ne všechny) a taky variabilita příplatkové výbavy nic moc. Ano, taky jsem to napsal ve svém příspěvku.

Ale není to standardem, jak se nám tady pan Spálený snaží namluvit:

"otevírání oken, tak pouze v balíčku s vyhříváním sedaček a automatickým čištěním disků a zadnice za 100 000"

Pořád je volba i jiných automobilek vzít i holý základ nebo si připlatit jeno za to, co člověk chce.

PS:

Pokud někdo nabízí automatické rozsvěcování za tmy jenom v balíku s navi a kůží, tak je to samozřejmě nesmysl. O to větší, že v ČR (a i jinde) už je povinné svícení i ve dne, takže takováto fičura moc význam nemá :-)

+1/0
2.2.2017 16:48

O73d12s83t25r76a30n21ě57n47ý 94U46ž82i73v66a63t71e14l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
2.2.2017 13:41

P28a80v68e44l 66R62u48s 9488798299350

Marku, ale na Š120 sis sám udělal GO za 1900 Kč na kuchyňském stole.

+2/0
2.2.2017 15:22

J82o35s61e27f 10Š14o54l62t93e76s 8964168650213

Sluší se ovšem dodat, že tehdy bylo 1900 Kč něco jako dnes asi 20000 Kč.

+1/0
2.2.2017 15:45

M78a15r12e70k 90M57a78l31ý 1902568581110

A druhá věc, že chci jezdit a nestarat se (kromě garanček) a ne že každou chvíli něco na autě kutit a zo dva roky dělat GO motoru :-)

0/0
2.2.2017 16:52

P25a17v48e44l 75R95u11s 9858738219420

Pochopitelně, ale dnes GO motoru za 20000 Kč neuděláš, natož na kuchyňském stole.

0/0
3.2.2017 0:09

J29i82ř69í 21J11e76z37d31i73n12s33k86ý 8568462773889

Tak elektroniky se nezbavite nikdy pokud chcete mit senzory.

0/0
2.2.2017 15:07

J71i55ř61í 44K14o67c98u88r47e23k 6595114105158

Jenže těch 38 kontrolních programů a jednotek mnohdy vyžaduje zákon. Bez nich to atuo nesmíte prodávat.

0/0
2.2.2017 15:50

P79a46v67e71l 82Ř87a30p45e77k 7542636359835

To, co dnes automobilky produkují, je naleštěný zastaralý šrot. Masový automobilismus kvůli své morální a technické zastaralosti není schopen nabídnout produkt důstojný 21. století. Za těch více než 100 let se automobil nikam neposunul, což je něco, co by se těžko hledalo v jiných odvětvích. Automobilky dnes těží z obrovské státní podpory, ať už se jedná o investiční pobídky, tisk peněz, levné úvěry, daňové prázdniny, vyvlastňování, výstavbu parkovišť a komunikací ze státního rozpočtu, tolerování negativních vlivů atd. Kvůli tomu automobilky naprosto zaspaly dobu, případně realizovaly zjevné nesmysly, jakým je třeba odporný třesoucí se diesel v osobních vozech. Masový automobilismus v dnešní podobě je ostuda této civilizace a ekonomická Potěmkinova vesnice. Naprosto nesmyslně argumentujeme zaměstnaností, přitom auta přece měla práci ušetřit, nikoli přidělávat!!! Automobilismus už dávno není primárně o přepravě, je to způsob uspořádání společnosti, je to odnož socialismu. Však také státní přerozdělování v souvislosti s automobilismem je srovnatelné s rozpočtem celého důchodového systému.

Lidé se běžně na několik hodin denně zavírají do těch popelnic, vzájemně si překáží, smrdí si pod nos, dalších několik hodin denně na to všechno vydělávají. Naši předkové by to považovali za otroctví, dnes to nazýváme "blahobytem". Rv

+6/−10
2.2.2017 11:34

M97a90r29e91k 97M96a17l39ý 1392228761370

Lidi se přepravovat chtějí/musí, to je základ od kterého je potřeba rozvíjet další debatu.

Můžou se přepravovat auty nebo veřejnou dopravou, teleport vynalezen zatím nebyl. Takže budou smrdět v autech nebo v autobusech, protože koleje jaksi nevedou (a ani z ekonomického hlediska nemohou) vést všude.

Autobusy taky nejezdí všude a tehdy, když to člověk pro svoje potřebu/nutnosti požaduje. Takže zůstane velká skupina uživatelů, pro které bude nutnost se někdy přepravit individuálně, autem. Souhlasíte?

Teď ale otázka, jak byste tu přepravní požadavky řešil/*obsloužil když ne auty a individuální přepravou? Pořád tady vykřikujete dokola to samé, ale ani jednou jsem nezaznamenal, že byste navrhl nějaké smysluplné řešení. Křižet umí každý.

+10/−1
2.2.2017 12:14

P60e83t79r 73S86p27á36l31e68n32ý 3855297849638

Proč musí?

0/−3
2.2.2017 12:30

M89a67r35t76i17n 79K78a82r10á96s27e31k 9608133918758

Protoze jaksi mista kde se bydli, a mista kde se pracuje casto nejsou jedno a to same?

+4/0
2.2.2017 12:41

P49e34t89r 43S31p13á50l71e90n36ý 3375147259758

To není muset. To je vaše volba, že pracujete v místě, kam jste se rozhodl dojíždět autem.

0/−5
2.2.2017 13:16

P15e10t16r 44N17i48v13n62i14c95k58ý 3762824825557

Jso přehlédl to chtějí? "Lidi se přepravovat chtějí/musí"

0/0
2.2.2017 13:44

M65a65r33e38k 92M81a61l38ý 1512418851270

Jasně, takže pokud člověk nenajde práci v místě bydliště (jako že ji spousta lidí nenajde), tak je lepší variantou zůstat doma na podpoře než cestovat za prací? Nemyslím. Takže spousta lidi opravdu musí za prací jezdit.

+2/0
2.2.2017 13:49

P62e85t79r 52S73p67á34l91e27n24ý 3265947539718

Ne, vybral jste si obor, ve kterém není poblíž vašeho bydliště uplatnění, co s tím hodláte dělat je vaše věc. Nemusel jste. Byla to vaše volba. Chápete? Ne.

0/−2
2.2.2017 16:55

M86a29r92e83k 53M30a66l26ý 1342698131750

Existuje spousta míst, kde lidi bydlí, ale není tam žádné nebo jenom omezené uplatnění, takže jednoduše za prací cestovat musí, to neokecáte. Plácáte nesmysly :-) Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit, chápete? Asi ne,

+2/0
2.2.2017 16:59

P32e93t52r 70S64p12á31l31e49n76ý 3345527839198

Ne, vy nechápete pointu a pořád vymyslite další blbosti abyste to obhájil

0/0
2.2.2017 22:11

M58a90r37e50k 49M37a84l30ý 1942418441660

Možná. Tak mi napište, co nechápu nebo třeba co je na tomto špatně:

"Prostě nelze společnost uspořádat tak, aby nikdo nemusel za prací jezdit."

0/0
2.2.2017 22:35

M86a65r59t46i60n 19K48a97r45á39s48e56k 9598243738318

No tak jasne, z toho pohledu clovek nic nemusi, vsechno je jenom volba...

+2/0
2.2.2017 13:50

J32i19ř94í 49K10o44c70u75r87e82k 6305754895118

Z tohoto pohledu člověk musí jenom zdechnout.

Ale ano, zakážeme muzikantům cestovat. Obec musí být samostatná.

+1/0
2.2.2017 15:52

P98e21t35r 96S24p65á70l12e26n24ý 3145847739288

Správně

0/−1
2.2.2017 16:55

M51a80r90e35k 63M62a97l84ý 1452948661520

Protože nemůže každý pracovat doma na home office?

+1/0
2.2.2017 12:52

M93a82r58e76k 88M72a18l43ý 1402378301610

A ve svém volnu taky nechce každý ten čas trávit doma, v bytě, v baráku.

+1/0
2.2.2017 12:57

P98e17t60r 29S92p80á45l24e69n52ý 3345177919948

Viz výše, pletete si pojmy.

0/−1
2.2.2017 13:16

J21a37r12o23m74í40r 40Č70e71c86h 1533488357402

Pane Spaleny vemte se za ruce s panem Rapkem a vratte se do stredoveku.Vetsi nesmysly jako od vas dvou jsem uz dlouho necetl.Vsichni najdou praci v miste bydliste,nikdo nikam nepotrebuje jezdit.Zbozi do obchodu se rozveze samo.To je tezka forma demagogie.

0/0
5.2.2017 10:32

P76e39t86r 24S59p38á35l55e12n78ý 3915647589528

Nejen že nerozumíte o čem se bavíme, ale ještě jste kvůli tomu agresivní. No nezávidím vám

0/0
6.2.2017 8:16

J81a50r58o51m83í93r 60Č79e40c27h 1613898317382

Vase predstava jak vyrobit bezpecne auto za levne penize me zajima.Take nejsem zastance digitalizace v autech.Staci mi autoradio ale bezpecnostni prvky jako airbagy,abs,esp,asr,nepovazuji za zlo.Je umeni vymyslet dobrou karoserii a ram ktery ma dobre deformacni zony a chrani posadku auta v pripade nehody.Mate vubec predstavu kolik stoji vyvoj noveho vozu?Vsichni tu lateri,ze tu jezdi stara auta a vraky.To ale neni o cene ale o tom jak nas tu plati a co si muzeme za sve penize koupit.Na zapade koupim ze ctyr platu slusne auto,zde ojetinu.Kde je potom ten zakopany pes.Modernizace neni nic spatneho,take neperete na valse.

0/0
6.2.2017 12:48

J45i72ř74í 53K55o15c46u40r65e19k 6565634685658

Tak můžeme lidi taky nahnat do ubytoven v místě pracoviště. Ale jo, zkuste si třeba doma otevřít chirurgii nebo jen tak ze srandy si představte, že každý má doma pole s rýží a nemusí tak pro ni nikam jezdit.

+1/0
2.2.2017 15:55







Najdete na iDNES.cz