Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rychlovlaky z Prahy do Drážďan hned tak nepojedou, Česko plán brzdí

Správa železniční dopravní cesty opět zpomalila přípravu vysokorychlostního spojení z Prahy do Drážďan. A to kvůli námitkám největší projekční firmy na železnici v Česku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a61n 96D76v19o95ř47á51k 4823702473917

Sudop se ve své námitce snažil napadnout, že SŽDC stanovila hodnotu zakázky příliš nízko, sám přitom nabídl o více než pětinu nižší cenu.

Bože to jde? Tím se někdo zabývá? Chápu, že veřejné zakázky u nás jsou problematické, ale toto je zase druhý extrém...

0/0
28.2.2017 22:07

M97i18r91o36s50l60a61v 35Z17i73k50m46u93n81d 6858142937698

Projektování asi zabere nejméně času, mnohem více času se stráví dohadováním o výkupu pozemků - všichni chtějí VRT, ale nikdo nechce prodat pozemek nebo chce více než může stát zaplatit ... Mně ovšem chybí spojení na VRT z letiště Ruzyně ...

+1/0
6.2.2017 15:49

J59a50n 43K55l70e15i94c19h 3839755411538

Proč VRT do Drážďan? Ať nejdříve postaví vysokorychlostní tratě v Česku. Nikdo nebude jezdit do Prahy lokálkou několik hodin, aby se potom rychle dostal do Drážďan :-).

0/−1
3.2.2017 21:50

R37a73d47e42k 98J53a49n73a29t78a 9175966134982

Zkuste se podívat na mapu (nebo si alespoň pusťte video v článku). VRT do Drážďan vede asi ze 75% po českém území a výrazně zkrátí dobu jízdy do Ústí nad Labem a jeho okolí.

+5/−2
4.2.2017 0:38

O20n59d81r36a 19P42a57ř23í20z96e57k 7521469855402

Tady je vidět, že už je dlouho po Sametové revoluci a lidé na určitých místech hřeší na konexe, závazky, držhubný a silné lokty. Fuj tajxl...

+1/0
3.2.2017 19:25

M41a76r85e92k 63H46r76u98b61y 6827422641298

Na tom je krasne videt, jak moc se sliby politiku resi od praxe uradu. Otazkou je, jestli s tim politici vubec muzou neco delat, nebo jestli mdiky sluzebnimu zakonu ame urady nezavisle uz uplne na cemkoli.

Prani danoveho poplatnika jako obvykle nehraje roli vubec zadnou.:-/

+2/0
3.2.2017 14:47

J50a79n 43K45r51i70e94g45l37e56r 4651977945246

Nemam rad Trumpa, ale tady bych ocenil jeho zpusob... davam vam prezidentskym prikazem mesic na to, abyste prisli s navrhem a rok na zahajeni stavby (vykupu pozemku) ;-D

+1/0
3.2.2017 12:59

R62u50d83o56l17f 62R43u87b12e30š 3139485621424

Třeba se ještě dočkáme doby, kdy se bude jezdit z Drážďan do Vídně rychleji přes Polsko a Bratislavu ;-D

+6/0
3.2.2017 11:05

T59o29m53á76š 77K37r71á40l 3628228107749

Titulek je dost zavadejici, jinak je to docela smutne cteni a sani ze statniho cecku. Nikdy jsem nechapal, jak muze existovat firma(y) zavisla jen na statnich zakazkach. Takova firma by dle meho nikdy nemela mit ani moznost ziskat statni zakazku. V tomto pripade je podle me lepsi, aby si podobne projektove dokumentace resil stat sam. Ani si nechci predstavovat kolika "tretim stranam" odchazeji vsimne provize....

+3/0
3.2.2017 10:11

R90a94d14e29k 29J94a67n31a24t58a 9775366344112

"V tomto pripade je podle me lepsi, aby si podobne projektove dokumentace resil stat sam."

Jenže stát si svým systémem směšných tabulkových platů sám sobě zakazuje zaměstnávat odborníky. Pro stát tak pracuje buď looser, nebo někdo, kdo si u toho "přivydělá" bokem. Takže když je na ministerstvu potřeba nějaká odborná činnost, ať už vyvinout SW systém nebo složitější právní analýza, je nutné najmout externí firmu.

+5/0
3.2.2017 10:35

J85a62n 76K22r42i13e18g61l84e17r 4121877295676

loser

+1/0
3.2.2017 12:59

M51a31r86e71k 55H42r71u48b82y 6817112181808

Externi firma jsou zhusta byvali zamestnanci, kteri pres vyhodne smlouvy stat normalne doji.

Takze ne ze by to neslo, jen je to takhle vynosnejsi pro vsechny zucastnene - krome nas platcu.

+1/0
3.2.2017 14:49

M40a28r11e51k 27H51r76u51b19y 6627492781968

O vysi provizi udela hrubou predstavu fakt, ze kazda statni zakazka je predrazena zhruba desetinasobne.

0/0
3.2.2017 14:49

P66a38v19e95l 27K40u74n10c 9792919708168

" a na ministerstvu dopravy vzniká další komise, která má jejich přípravu urychlit. "

Vždy, když rady nevíš si, vytvoř na to komisi.

+7/0
3.2.2017 9:53

L79i91b38o46r 78J94a21n33e32č76e43k 4835655845461

Zajibalo by me, zda nekdy nejaka komize necemu pomohla. Vetsinou je to jen o tom, jak vykazat praci ale nic neudelat.

0/0
3.2.2017 11:28

M52i25r42o68s46l91a58v 75V42o38l85e64k 4695437795608

Článek je psaný hodně jednostranně. Pan Šlégr (odešel z MD) spoluzaložil firmu CEDOP, která se snaží získat nějaké projektové zakázky na dráze. Zde se spojila s firmou Egis. Když mu zakázka není přidělena, dělá obstrukce. Situace už zachází tak daleko, že podává odvolání poslední den lhůty kvůli formálním drobnostem. Tím dochází k zastavování a prodlužování projektové přípravy. Navíc je napojen na redaktora p. Sůru, který píše tyto účelové články s bulvárními nadpisy. Projektové přípravy brzdí spíše CEDOP než Česko, a to kvůli malichernostem.

+1/0
3.2.2017 9:47

J35i39ř44í 46H59o47v14o39r67k38a 8547746882945

Když nad tím uvažuji, tak pokud vítězem měla být Egis, tak nějak Váš koment považuji totálně mimo. A přijde mi absurdní, že by Egis měla prohrát se SUDOPEM. Stačí si porovna, kolik postavených VRT vyprojektoval Egis a kolik SUDOP.

+7/−2
3.2.2017 10:02

M34i40c41h93a31l 83Ř47e33z33n23í31č26e94k 1181918397500

a kolik VRT vyprojektoval Egis v českém prostředí? Pan Volek popsal situaci docela přesně. To, že Egis vyhrál, znamená jen to, že podhodil cenu ještě víc, než v předešlých výběrových řízeních. Ale může si to dovolit, má v zádech silný kapitál. Až nám budou Francouzi s Němci diktovat ceny projektů, tak se lide budou divit, proč si to nevyprojektujeme sami. Ale to už naše firmy budou pryč.

+1/−2
3.2.2017 11:01

J89a51n 25S18ů54r30a 4475863143202

A v čem je české prostředí specifické? Jsme v EU, EU nám železnici z x desítek procent platí, co je to za argument?

+1/0
3.2.2017 14:36

J12a11n 18S46ů82r85a 4475133553332

Fakta bolí, tak zkusíme lhát, že?

0/0
3.2.2017 13:28

M75i21c94h23a11l 15Ř31e24z42n52í95č47e37k 1861648327730

a kdy s tím začnete?

Fakta:

1) CEDOP opakovaně napadá soutěže na studie na VRT

2) To, za kterou stranu sporu kopete vy je jasné každému čtenáři

Pan Volek tam lži nemá, takže to mohu chápat jako váš závazek, že začnete psát objektivně (bez lží a manipulací)?

0/−1
3.2.2017 13:53

J86a79n 20S93ů17r27a 4735453323252

ad 1) podívejte se na počty námitek Sudop a Cedop u ÚOHS. Samozřejmě za poslední rok, kdy po policejni razii začalo téct do bot. Srovnejte relevanci námitek.

ad 2) skvělá práce s fakty. jen tak dál. fakta necháme stranou, budeme se držet dojmů.

+1/0
3.2.2017 14:35

P76e48t40r 57N14a46j16d74e78k 7557116163481

Kdyby raději ty peníze co vyhodí za ty spousty studií investovali do regionální železnice. Vždyť je to tragédie s těmi lokálními vlaky jezdit a automobilové dopravě to nemá šanci konkurovat.

0/0
3.2.2017 9:31

J98o32s53e61f 24L63a72m30p81a 2594213595327

Jak nepřijde zakázka na ČD těm co má tak se dějou věci.;-D To je již poněkolikáté a spřízněnci ČD mě tu nedávno kamenovali ,když jsem podobný názor psal u jiného případu spojeného se zakázkami u ČD a jejich společností

0/−9
3.2.2017 9:25

R44a39d67e92k 31J77a78n89a53t75a 9125936904102

Tohle ale s ČD (ani jiným dopravcem) nesouvisí. Asi jako byste spojoval ŘSD a BusLine. Zbytečně se tu ztrapňujete.

+7/0
3.2.2017 9:30

M31i22c85h75a71l 80K41o21l70o63v65r59a80t 5587933945872

Spustil bych alespoň salámovou metodu

+2/0
3.2.2017 9:24

M28i96l80a12n 76V17o84l34e33k 5369573546559

Plus za vtip, ale tady jeden nikdy neví.

0/0
3.2.2017 9:25

P50a66v32e63l 50M18a94t83o49u78š90e33k 5670147378714

To dneska asi neusnu žalem, já myslel, že se s ním svazu už zítra!

0/0
3.2.2017 9:06

P96a30v94e58l 87M83a95t20o97u54š15e10k 5510487538824

..svezu..

0/0
3.2.2017 9:07

B66l24a22n97k36a 26Š17e85b98e13s77t27o89v77á 8187121573622

Ano, to se může stát pouze u nás. Za komunistů se říkalo - kdo nekrade, okrádá rodinu. A ono to platí dosud.

+1/0
3.2.2017 9:04

D36a15n62i94e66l 65K69r21o64n95e13r 7944424116357

Sudop se vice nez toho, ze zakazku ziska konkurent, boji toho, ze s kvalitou a cenou tohoto konkurenta budou drahy spokojene.

+7/0
3.2.2017 8:54
Foto

P17r66e53m90y38s44l 79K22y18s59e84l16a78k 5305293454129

Kdo jiný...:-)

+2/0
3.2.2017 8:49

V52á87c22l47a30v 70N56o56v38o24t60n21ý 6826132706762

Já už se u nás ničemu nedivím.

0/0
3.2.2017 8:36

Z91d81e21n64o 21K28o28t55y92z53a 8459815596902

v klidu, však bude Hyperloop z Brna do Prahy co nevidět:-)

+5/0
3.2.2017 8:12

J90a45r59o10m52i53r 88F86a86r95e95k 4442103297

no jo, ale jak dal z Prahy, kdyz maji jen konepsrezku?

0/0
3.2.2017 11:43

M28i11r35e55k 23Z38á85v47o17d80n89ý 7332697650548

Díky za úpravu nadpisu R^

+1/0
3.2.2017 8:05

R75a34d74m95i46l33a 25S60i81m60č26á86k15o93v25á 5685763275975

co znamená ten nadpis?? to je něco jako "přijdu dýl"? 8-o

+1/0
3.2.2017 7:58

P37e91t27r 89K67o30v14a53ř37í78k 1191283839327

Taky jsem jako Moravák vůbec nepochopil nadpis. Má to snad znamenat "pozdě a ještě později"?

+1/0
3.2.2017 7:59

K41a20r70e31l 47N63a95s12t49o53u93p95i51l 3790521900221

Tak se naučte česky, nebo čtěte moravské deníky....

0/−2
3.2.2017 8:52

J23a15k70u38b 62K58a43m16e74n41i78c86k80ý 4719422427636

asi to tak cesky nebude kdyz to opravil ten nadpis, v jake ceske ucebnici ceskeho jazyka je vraz prijdu dele?

+1/0
3.2.2017 9:33

J73a83n 54J46e38m63e12l34k51a 1735940

Srdečně je mi úplně jedno, jestli se někdy vybuduje nějaká VRT na Drážďany.

Spíš mě zajímá, zda se povede vyčerpat EU peníze na Ostrava- Frýdek Místek- Frýdlant n. O. Má se stavět možná 2020. A beztak to něco zbrzdí. Přerov - Brno.

Praha -Kladno, Otrokovice Zlín a další. Protože po 2023 prý o EU peníze možná příjdeme. (pokud bude ještě nějaká EU vůbec). Poláci vesele staví na 200 250. Mají nakoupená nová vozidla na pkp IC..

+1/0
3.2.2017 7:57

R71u78d33o10l45f 66R95u22b23e93š 3789615361254

Peníze z EU se jistě podaří "vyčerpat", spotřebovat, prostavět. A jako obyčejní občané o ně ještě navíc "přijdeme". A ještě doplatíme z daní a železnice budou jezdit 80km/h.

+2/0
3.2.2017 8:15

J72a31n 26J24e67m80e61l63k86a 1165680

Ostrava Frýdek Místek se má dělat na 160/120. Což jsem upřimně ani nečekal. Brno Přerov 200.

Pardubice - Hradec 160. Jaroměř 120. Krnov 120. Olomouc, Šternberk, Zábřeh 160.

0/0
3.2.2017 9:24

O46t74a84k51a67r 14F20u83k47a 8441953171784

Pozdě a ještě déle? Co to proboha znamená??

+6/0
3.2.2017 7:43

O51n24d75ř29e28j 69L93i31š27k31a 3650422854196

Nikdy;-D

+2/0
3.2.2017 7:45

M82i91r43e17k 91Z27á40v97o90d20n70ý 7542897670778

To je hodně zajímavé zkomolenina. Pan Sůra neoplývá zrovna kvalitním žurnalistickým slovníkem (je takový lidový). Na druhou stranu se alespoň často a rychle snaží informovat, což je chválihodné. Ale to "déle" je vážně hrůza :)

0/0
3.2.2017 7:49

J87a79n 75S23ů46r72a 4535153413442

Nejsem autorem původního titulku.

+1/0
3.2.2017 8:14

M26i22r47e29k 52Z29á18v80o93d37n90ý 7142367130898

Pak se Vám omlouvám. Ale měl byste číst, co dáváte Vašim jménem do článku :)

+2/0
3.2.2017 8:16

Z47d52e32n65ě58k 72S78t36o53d38o50l88a 8287481455396

tak nějak chválihodně?

+5/0
3.2.2017 8:27

M86i12r71e74k 14Z92á78v48o89d61n73ý 7942407850838

???

0/−1
3.2.2017 8:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.