- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Sudop se ve své námitce snažil napadnout, že SŽDC stanovila hodnotu zakázky příliš nízko, sám přitom nabídl o více než pětinu nižší cenu.
Bože to jde? Tím se někdo zabývá? Chápu, že veřejné zakázky u nás jsou problematické, ale toto je zase druhý extrém...
Projektování asi zabere nejméně času, mnohem více času se stráví dohadováním o výkupu pozemků - všichni chtějí VRT, ale nikdo nechce prodat pozemek nebo chce více než může stát zaplatit ... Mně ovšem chybí spojení na VRT z letiště Ruzyně ...
Proč VRT do Drážďan? Ať nejdříve postaví vysokorychlostní tratě v Česku. Nikdo nebude jezdit do Prahy lokálkou několik hodin, aby se potom rychle dostal do Drážďan :-).
Zkuste se podívat na mapu (nebo si alespoň pusťte video v článku). VRT do Drážďan vede asi ze 75% po českém území a výrazně zkrátí dobu jízdy do Ústí nad Labem a jeho okolí.
Tady je vidět, že už je dlouho po Sametové revoluci a lidé na určitých místech hřeší na konexe, závazky, držhubný a silné lokty. Fuj tajxl...
Na tom je krasne videt, jak moc se sliby politiku resi od praxe uradu. Otazkou je, jestli s tim politici vubec muzou neco delat, nebo jestli mdiky sluzebnimu zakonu ame urady nezavisle uz uplne na cemkoli.
Prani danoveho poplatnika jako obvykle nehraje roli vubec zadnou.
Nemam rad Trumpa, ale tady bych ocenil jeho zpusob... davam vam prezidentskym prikazem mesic na to, abyste prisli s navrhem a rok na zahajeni stavby (vykupu pozemku)
Třeba se ještě dočkáme doby, kdy se bude jezdit z Drážďan do Vídně rychleji přes Polsko a Bratislavu
Titulek je dost zavadejici, jinak je to docela smutne cteni a sani ze statniho cecku. Nikdy jsem nechapal, jak muze existovat firma(y) zavisla jen na statnich zakazkach. Takova firma by dle meho nikdy nemela mit ani moznost ziskat statni zakazku. V tomto pripade je podle me lepsi, aby si podobne projektove dokumentace resil stat sam. Ani si nechci predstavovat kolika "tretim stranam" odchazeji vsimne provize....
"V tomto pripade je podle me lepsi, aby si podobne projektove dokumentace resil stat sam."
Jenže stát si svým systémem směšných tabulkových platů sám sobě zakazuje zaměstnávat odborníky. Pro stát tak pracuje buď looser, nebo někdo, kdo si u toho "přivydělá" bokem. Takže když je na ministerstvu potřeba nějaká odborná činnost, ať už vyvinout SW systém nebo složitější právní analýza, je nutné najmout externí firmu.
" a na ministerstvu dopravy vzniká další komise, která má jejich přípravu urychlit. "
Vždy, když rady nevíš si, vytvoř na to komisi.
Zajibalo by me, zda nekdy nejaka komize necemu pomohla. Vetsinou je to jen o tom, jak vykazat praci ale nic neudelat.
Článek je psaný hodně jednostranně. Pan Šlégr (odešel z MD) spoluzaložil firmu CEDOP, která se snaží získat nějaké projektové zakázky na dráze. Zde se spojila s firmou Egis. Když mu zakázka není přidělena, dělá obstrukce. Situace už zachází tak daleko, že podává odvolání poslední den lhůty kvůli formálním drobnostem. Tím dochází k zastavování a prodlužování projektové přípravy. Navíc je napojen na redaktora p. Sůru, který píše tyto účelové články s bulvárními nadpisy. Projektové přípravy brzdí spíše CEDOP než Česko, a to kvůli malichernostem.
Když nad tím uvažuji, tak pokud vítězem měla být Egis, tak nějak Váš koment považuji totálně mimo. A přijde mi absurdní, že by Egis měla prohrát se SUDOPEM. Stačí si porovna, kolik postavených VRT vyprojektoval Egis a kolik SUDOP.