Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec intervencí zvedne úroky, které stát platí za svůj dluh

Doba záporných úroků se blíží ke konci – její konec závisí na rozhodnutí ČNB o uvolnění kurzu koruny. Ministerstvo financí a příští vláda budou muset najít jiný způsob, jak udržet nízké úroky ze státního dluhu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J31a24r21o18s66l50a46v 85V15a92c45e55k 1942532342276

Tenhle článek je úplně mimo. A příspěvky v komentářích většinou také. Tlak na růst koruny je a byl spekulativní. Intervence centrální banky ekonomice rozhodně pomohly. I když cílem byla stabilizace.

0/0
6.2.2017 19:05

V23a89c88l13a80v 37V31a86v15r74a 3957624745407

to by ovšem byl podvod. Stát nmusí platit úroky ve výši jako ostatní.

0/−6
4.2.2017 17:48

R77a90d37e87k 48H53o83l61e78c76e43k 3366780778961

Co by byl podvod?

+2/0
4.2.2017 18:07

D27e75n65i31s 47H95u68m84l 4842445415676

Co se stane s cenou Mony Lisy v Louveru, když někdo "vytiskne" úplně přesnou kopii, k nerozeznání podobnou? To sáme se děje s korunami. I když podle některých, ten kdo našetřil koruny, tak tu udělal určitě nepoctivě a je správné ho o úspory připravit.

0/0
4.2.2017 14:38

J25a21k76u45b 63S84t79a45n20ě44k 8150606304851

Co? To přirovnání je nesmyl, leda že byste tu Monu Lisu rozdělil na menší kousky a ty pak znovu rozdělil... I tak to bude kulhat.

Nevytváří se kopie peněz. To, že se jich vydá více, zanamená (za běžných okolností) že stát kryje více bankovek a tudíž je hodnota každé jednotlivé nižší.

Budete mít milion bankovek krytých milionem, hodnota jedné je tedy jedna. Když těch bankovek budete mít dva miloinony pořád kryté milionem, bude hodnota jedné bankovy poloviční, tedy 0,5. (zjednodušeno)

0/0
4.2.2017 14:54

D50e87n47i86s 37H37u55m23l 4832455865746

samozřejmě to by bylo trefnější přirovnání, jenže to by mě zase někdo napadal, že setinouvý kousek Mony Lisy nemá cenu setinu celého díla.

+1/0
4.2.2017 15:46

V17l26a18d15i52s52l16a85v 68B49u12r40y79š50e98k 1429862827704

co to je za kraviny, všechny peníze se jednou vytiskly a budou se tisknout dál, čím se budou mít lidi líp, tím víc se jich bude tisknout, kde by se asi tak bralo na přidání platů, důchodů, sociálních jistot, když vám přidají v práci nebo na důchodu a nebo na sociálních dávkách stokorunu, tak tu stokorunu musí snad někdo navíc vytisknout, jinak byste ji nedostal, vy jste teda myslitel

+1/0
4.2.2017 17:28

P14e11t60r 54P80o47k96o17r13n21ý 4112365402583

Takže pohádka o spasiteli Babišovi končí.

+7/−1
4.2.2017 11:42

S87t77a62n36i14s91l61a53v 43R27o11s84e16c17k85ý 9385239361119

A kolik stát vydělal třeba na DPH na dražším zboží z ciziny?

0/0
4.2.2017 11:24

R74a81d73e55k 71H36o67l55e45c13e73k 3666220718811

Aby stát na dražším zboží z ciziny mohl vydělat, museli by ho lidé kupovat. A vzhledem k tomu, že lidé si peníze netisknout, tak stát na DPH u dovozového zboží nevydělal. Lidé utratili plus mínus to, co vydělali, stejně jako by to utratili bez intervencí a tedy odvedená DPH je také skoro stejná.

+2/0
4.2.2017 11:53

D90e72n45i15s 81H89u18m59l 4662435535946

jenže díky bilionu korun, co se během intervencí dostal do oběhu, rostly i příjmy (minimálně firem co exportují) a stát samozřejmě na tom na daních vydělal.

0/0
4.2.2017 12:49

K40a88r30e74l 97K74u35č64e76r23a 7315901983460

Jenomže největší exportéři jsou nadnárodní firmy které velkou část zisků vyvádí do ciziny a tady daní co mejmíň.

+2/0
4.2.2017 12:58

D46e26n50i69s 60H87u23m34l 4252235915176

zisk daní v ČR

0/0
4.2.2017 13:14

J53a20k66u31b 17S22t28a40n36ě65k 8240376754901

Většina zisku odtéká přes úročení, ty společnsoti zde daní naprosté minimum nebo vůbec.

+2/0
4.2.2017 13:19

R86a16d15e77k 50H54o15l45e53c90e18k 3956810648801

Zkuste se podívat, kdo jsou největší plátci daní v ČR a uvidíte, že to jsou právě ty zahraniční firmy. Navíc daň z příjmů právnických osob je celkem nezajímavá. Daleko zajímavější jsou odvody na dani z příjmů fyzických osob, odvody na sociálním a zdravotním a tady jsou ty nadnárodní firmy právě největšími zaměstnavateli a tedy i těmi, kdo tyto daně zprostředkovaně platí.

+3/0
4.2.2017 13:26

J15a72k17u81b 89S31t25a97n54ě16k 8190726674191

Ne, to jsou ceske společnosti se zahraničním vlastníkem. Zahraniční je třeba PPF, ktéra daní v Holandsku. A daň za zaměstnance je daň zaměstnance a je úplně jedno, pro koho pracuje. Jinak celkový výběr daní z příjmů po je cca 138 mld, zaměstnání odvedli cca 136 mld (bez odvodu). Takže u PO jsou značné rezervy...

+2/0
4.2.2017 13:40

R79a12d23e93k 68H11o17l29e47c71e47k 3116170658741

A vy využíváte služeb PPF, že vám vadí, že daní v Holandsku? Vy využíváte maximálně služeb jejich O2, které ale daní v ČR (za rok 2015 je to 8. největší plátce) či jejich Air Bank, která opět daní v ČR.

0/0
4.2.2017 13:55

J22a20k39u62b 59S31t91a16n55ě84k 8690716184591

A zisk holdingu, který je mnohem vyší se daní tam, i když tam reálně nepodniká. Ano to mi vadí, zisk, který je genrován jidne, se daní v jiné zemi. A z toho pak vzniká ztráta. A samozřejmě sjou tu další praktiky, přes které se ten zisk v tuzemsku sníží - "půjčky" v rámci hodlingu, platby za "software a služby", poplatky za knowhow... Není to nezákoné ale není to ani morální.

+1/0
4.2.2017 14:00

R71a40d80e46k 36H72o88l94e12c23e63k 3736850348441

Ne, nevadí mi to. Hlavně proto, že ten holding nepodniká jen u nás, ale má aktivity v 16 zemích. A taky proto, že to není nezákonné.

Chovám se stejně. Zrovna tak byste mohl říci, že je nemorální čerpat státní podporu ze stavebka nebo, že je nemorální dožít se vysokého věku a vyčerpat tak na důchodu víc, než člověk za celý život zaplatil na odvodech.

Chtělo by to starat se o sebe. Kolik jste investoval vy v zahraničí? Proč nemáte příjem z dividend atd.

Nebo ještě jinak. Jsem mimo jiné OSVČ. Stát mi dovoluje platit náklady paušálem, který je 60 % z příjmů. Moje náklady jsou prakticky nulové. Je nemorální, že ty náklady uplatňuju a "odírám" tak stát?

0/0
4.2.2017 14:17

J43a87k23u58b 32S41t94a79n20ě18k 8870876944661

Ano, vaše chování je nemorální,. Pokud s tím dokážete žít, je to jen vaše věc.

To jak funguje PPF je ukázkový příklad amorálního a asociálního chování nadnárodní korporace. Rizika jejich podnikání na počátku nesla ČR (banyk, zaměstanci, atd). Poté, co začali vydělávat, místo toho, aby vraceli zisky do ČR, vrací je jinam. Je to stejné, jako když vy pomůžete kamarádovi se těhováním a on vám pak místo pomoci "na oplátku" dá číslo na stěhováky...

Bohužel jsou lidé jako vy, kterým to přijde v pořádku. A proto taky svět vypadá jak vypadá a cca 600 milionů lidí nemá co jíst...

+1/0
4.2.2017 14:23

R18a98d39e97k 68H75o41l66e63c80e91k 3856260188251

Vy jste prostě myšlenkami komunista. Přitom by člověk řekl, že z historie byste měl pochopit, že to nikam nevede. Firmy podnikají za účelem zisku. Je to jejich základní poslání. Dokonce je podle našich zákonů trestné připravovat firmu o peníze, tedy zaplacení čehokoliv, co není nutné, je trestný čin. Takže pokud manažer rozhoduje na základě toho, co je (podle vás) morální, místo aby rozhodoval podle toho, co je zákonné, skončí za mřížema. Totéž já. Stát si vymyslel, že mám mít 60% paušál, tak ho prostě mám.

A těch 600 milionů lidí, co nemá co jíst má být jako co? Můžeme za to snad my? Není snad jejich věc, jaký pořádek ve své zemi udělají?

0/0
4.2.2017 14:38

J97a84k44u66b 71S21t95a55n22ě84k 8280756594701

Vy jste myšlenkami normální zloděj. Pokud to pro vás bude výhodné, uděláte cokoli bez ohledu na ostatní. Smutné.

Ano, můžete za to i vy, jelikož vaším hnacím motorem je mít víc než ostatní, i když to nepotřebujete.

+1/0
4.2.2017 14:44

R38a48d84e92k 38H92o24l34e74c26e58k 3136760348421

Ne, já jsem myšlenkama čestný občan, který se řídí zákony. A využívám samozřejmě to, co je pro mě výhodné a nevyužívám to, co pro mě výhodné není. Na tom nevidím nic smutného. Já zákony netvořím, já za zákony nelobuju. Zákony tvoří ti, co jsou demokraticky zvoleni. Já bych je sice nevolil, ale stejně respektuju to, co schválí.

Ovšem charitu pro stát provozovat nebudu. A nebudu ji provozovat právě proto, že si myslím, že stát je špatně řízený.

0/0
4.2.2017 14:54

J65a46k24u85b 63S21t33a52n30ě32k 8540226524261

Bezúhoný možná, četný těžko, dle toho co zde o sobě píšete. Já se nebavím o zákonech ale o morálce.

Žádný zákon vám nenakazuje pustit staršího člověka sednout. Jelikož je pro vás nevýhodné stát, vydáváte více enegie, předpokládám, že v tomto duchu ho nepustíte sednout. Žádný zákon neporušujete a je to pro vás přeci výhodné.

0/0
4.2.2017 14:57

R23a50d98e80k 95H35o42l16e91c87e24k 3116730198281

Máte pravdu, starého člověka bych sednout na své místo nenechal. Ale spíš to bude tím, že jezdím vlastním autem, než tím, že bych to pro něj neudělal.

Na druhou stranu ale pochopte, že když jedu třeba v Praze MHDčkem a platím za jednu jízdu 32 korun, že už pro toho starého člověka, který jede zadarmo, dělám dost tím, že mu tu jeho cestu dotuju. Ve skutečnosti tedy do Prahy zavítám opravdu málokdy a v MHD stojím, takže se mě to netýká.

0/0
4.2.2017 15:04

J18i68ř44í 71P22l55a48v13s89k95ý 9580146941649

klidne priznam, ze kdyz to bude vyhodne, udelam take cokoliv bez ohledu na ostatni ... a klidne vam to reknu z oci do oci.

0/0
6.2.2017 9:30

P70a82v80e70l 17A61n74t58o31n 7798975108584

"si ministerstvo financí půjčilo za minusový úrok 244,4 miliardy korun a vydělalo na tom 1,2 miliardy korun."

Jaké vydělání? Prostě jen půjčené peníze "prožerou" a budoucí vlády to zaplatí.

+4/−1
4.2.2017 11:07

R35a70d62e46k 23H33o22l63e20c49e40k 3696740468191

Prožereme je my a ne oni. A dokonce ty půjčené peníze jsme už prožrali dávno. Stát si aktuálně nepůjčuje na nové věci, ale jen na pokrytí starých dluhů.

+2/−1
4.2.2017 11:54

J84a46k31u46b 51S31t15a43n40ě66k 8560526584461

Jestli se loni nic nezměnilo, tak vnitřní dluh (infrastruktura, sociální systém, zdravotnictví) vytrvale stoupá, takže neuštříme nic... Provozní peníze půjčené na dlouhé dluhopisy jsou cesta do pekel... a je úplně jedno zda budou za -2% nebo 2%...

+1/−1
4.2.2017 12:31

R64a72d21e96k 92H77o28l43e22c89e70k 3516160728401

Sociální systém je jen o zákonech. Nic nebrání státu tyto příspěvky včetně důchodů důkladně seškrtat. Že je to politicky neprůchodné, za to mohou jen a jen obyčejní lidé, kteří by pak měli držet hubu a nestěžovat si.

Se zdravotnictvím je to podobné. Dokud dostatečně nevzroste přímé zapojení lidí, nedá se s jeho kvalitou moc dělat, protože tu bude nadále velké plýtvání.

A infrastruktura je čím dál lepší. Vám se možná zdá, že ne, ale to je jen tím, že máte krátkou paměť.

+1/0
4.2.2017 13:31

J40a46k86u38b 48S46t43a76n63ě17k 8330296364311

Mě je vcelku jedno co se vám zda lepší, infrastruktura nejsou jen silnice. A pokud vnitřní dluh stoupa, znamena to pouze to, že se stav zhoršuje. Znamena to, že hodnota ten infrastruktury se snižuje. ... to jsou fakta. To, že se plýtvá nezměníte tuhými škrty, to už jeden zkoušel a vedlo to jen ke větším potížím.

0/−1
4.2.2017 13:44

R79a66d80e62k 27H54o76l28e72c80e67k 3896510338401

Že vnitřní dluh stoupá ovšem tvrdíte vy, to nejsou žádná fakta.

A i v řešení se neshodneme. Já si naopak myslím, že tvrdé škrty jsou tím správným postupem. Že to nefungovalo totiž nebylo způsobeno tím, že princip byl špatný, ale spíše okolními vlivy (krize) a tím, že se to nedotáhlo kvůli opozici do konce.

0/0
4.2.2017 14:00

J74a98k24u42b 13S10t29a69n24ě20k 8980306954571

Já, ČSÚ, MF a další... Pokud vám to nestačí, můžete zkusit přepočítat sám, veškerá data jsou veřená.

Vymlování pana Kalouksa na krizi už bylo vyvráceno tolikrát, že o něm nemá smysl mluvit. On nic nereformoval, jen škrtal a rozpouštěl rezervy do rozpočtu. V podtastě jeho chování (jeho přeneseně, je jasné, že zákony nepřipravuje ministr sám) spíš působilo jako chování zástupce zahraničních věřitelů, kteří se snaží zajistit splacení svých závazků, bez ohledu na dlouhodobé fungování státu.

0/0
4.2.2017 14:12

R89a69d57e90k 21H41o33l89e88c87e27k 3636210738161

To jsou kecy. Jak vám mám něco uvěřit, když tak lžete? Krize nebyla? Neklesly ekonomiky prakticky celého světa?

0/0
4.2.2017 14:20

J69a57k94u19b 46S87t17a18n85ě33k 8310606954661

Ano, krize byla. Nás se ale dotýkala okrajově a dalo se s ní bojovat mnohlem efektivněji. Například investicemi. Nepřijde vám divné, že zatímco okolní ekonomiky již měsíce rostly, u nás začala růst až po zrušení "reforem" a opatření pana Kalouska?

0/0
4.2.2017 14:25

R52a27d34e80k 69H82o20l20e98c39e90k 3166840208351

Když růst vyčíslujete tím, kolik utratíte, tak zcela logicky při jakémkoliv šetření na tom budete s růstem hůře, než okolí, které naopak nešetří. Ale to neznamená, že jste na tom hůř i fakticky. Zkuste se podívat na zadluženost a vývoj zadluženosti těch zemí, které tu vychvalujete.

0/0
4.2.2017 14:42

J25a49k87u54b 63S53t61a14n20ě58k 8680816614711

Vy jste ta čísla neviděl že? K poměru k HDP (nevím jak to chcete počítat jinak) dluhy klesají a klesají...

Chtete mi snad tvrdit, že za pana Kalouska se Dluh ČR někdy snížil nebo alespoň zpomali???

0/0
4.2.2017 14:48

R67a89d80e37k 32H46o70l91e81c51e89k 3946590588651

Za pana Kalouska se třeba zvedla DPH, což se teď projevuje pozitivně v příjmech.

Když se rozhodnu, že si místo nájemného bydlení pořídím vlastní a vezmu si na něj hypotéku, myslíte si, že se to pozitivně projeví v mém rozpočtu hned? Dost nepravděpodobné. A u státu je to stejné.

Když stopnete na x let platy, nemůžete očekávat úsporu první měsíc, ale právě až za několik let. Atd.

0/0
4.2.2017 14:58

J27a39k13u95b 81S69t83a42n15ě42k 8220896234231

Aha. A jak je tedy možné, že v okolních státech se to projevilo mnohem dříve a u nás až poté, co jmse cestu nastavnou Nečasovou vládou oputili?

0/0
4.2.2017 15:01

R31a11d10e58k 47H40o49l20e78c61e72k 3646330668461

Rozdíl měsíců je mnohem dříve? A vážně si myslíte, že změna vlády má tak rychlý vliv? Podívejte se na intervence. Jejich efekt se začal projevovat taky až po několika letech.

0/0
4.2.2017 15:17

J64a67k92u12b 48S91t29a65n84ě78k 8110836564751

Na SK o rok dříve, Německo o rok a půl. .. atd. O dopadech intervence se ještě stále vedou spory a nikdo neví, zda ten efekt byl opravdu přínosný (to ze to tvrdil Tomsik nic neznamená ). Vzhledem k tomu o jak "dlouhe" období šlo, je to mnohem dříve.

0/0
4.2.2017 15:47

R93a20d55e56k 77H60o49l89e46c21e27k 3256170598501

Podle tohoto srovnání EU a ČR to na nějaké zpoždění v oživování ekonomiky nevypadá:

http://www.klubinvestoru.com/public/uploads/files/Vývoj%20HDP%20ČR.JPG

Jak je to s dopadem intervencí budou vždy jen dohady, protože vám nic nebrání snít o tom, jak bychom se měli bez intervencí dobře. Jen pro srovnání. Polský zlotý je o 1,6 % pevnější (ke koruně), než byl den před intervencemi. Maďarský forint je pevnější o 0,4 %. To mi přijde celkem zanedbatelné a nesvědčí to o nějakém velkém podhodnocení koruny, když Polsko ani Maďarsko neintervenovaly.

0/0
4.2.2017 16:03

J33a26n 46K26r95e50j73č28í 7870743306123

No hlavně,že se dá tahle zlodějina nějak okecat,že?

+5/−2
4.2.2017 11:06

M44i24c78h46a56l 91R43e83j51z27e18k 5546167955741

Kdo co ukrad? Depka z drahy dovoleny v Jugoslavii?

+1/−2
4.2.2017 11:33

J31a81k83u32b 84S68t25a61n62ě63k 8660606354301

Tak samozřejmě nikdo nic neukradl, pán nejspíše naráží na poskytnutí výhody určité skupině podniktalů, jejíž načasování bylo úplně náhodu shodné s potřebou jistých transakcí probíhajících zejména mezi 2013-2015...

+2/0
4.2.2017 13:13

R90a67d81e56k 58H15o74l66e74c69e33k 3736740988151

Každý ekonomický krok má dvě strany mince. Jen hlupák jako vy si myslí, že jen jednu a to tu, kterou nazývá zlodějina.

+1/−2
4.2.2017 11:55

D18e91n20i10s 75H52u46m13l 4522455425286

ano, má dvě mince, jedna skupina lidí prodělá a druhá vydělá. De facto peníze ukradené první skupině dostane skupina druhá.

0/0
4.2.2017 12:50

M62i25c82h89a41l 18R63e59j59z35e96k 5566897985631

Vidis to velice jednoduse, ale je to tak. Tem chudakum to ukradneo, ze si nebidou moci dovolit nadstandardne drahou a zbytnou dovolenou a daji to tem vyzirkum zamestnavatelum zvlast exportnim, kteri si budou moct dovolit platit vic lidi a tim roztocit spotrebu. A navic ti zlaci este umozni lidem udrzet cenu nemovitosti na kterou ma vetsina hypoteku.

0/0
4.2.2017 13:14

D17e23n98i20s 92H26u56m53l 4712565605596

to zní tak krásně, komunisticky. Ten kdo si našetříl peníze k ni přišel určitě nepoctivě.

0/0
4.2.2017 13:56

R76a54d63e39k 20H25o85l21e50c91e79k 3906650208481

Tak to by mě zajímalo, které skupiny máte na mysli. Ti obyčejní lidé žijí většinou od výplaty k výplatě, takže ti těžko mohli prodělat něco na úsporách. Naopak se u nich pozitivně projevila nižší nezaměstnanost.

Těm trochu bohatším klesly úroky z hypoték. Kdo je tedy podle vás ten typický člověk, který na intervencích prodělal?

0/0
4.2.2017 13:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.