Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy mění stovky aut, zůstanou u Škody a Fordu

Kompletní obnovou projde letos na jaře vozový park Českých drah, dopravce získá celkem 298 nových aut. Na rozdíl od jiných státních firem či úřadů jde dopravce jinou cestou, auta si pořizuje na leasing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33a76r40e63k 34M80a69t54i58k85o 2790586863229

Mě by zajímal ten ekonom co to odhadl o 50 lilionů víc :-D

To oni si tam asi takhle střílej ty čísla a pak to vypadá jak ušetřili. Jenže nesrovnávají realitu.

To je jako když:

Uděláme výběrko na 1 rohlík. Odhadujeme že za něj zaplatíme 100Kč.

Zaplatili jsme 10 Korun za 1 rohlík!!! Takže jsme ušetřili 90Kč. Tak takhle odhadují v ČD. :-D

Takže buď nakoupili auta 2L auta, kůži atd. a nebo neumějí vyjednávat, protože ta průměrná cena vs cena nové nejlevnější octavie není na 300 aut zas až tak moc cool.

Na konci roku pak zas budou v červených číslech a budou chtít dotaci. A proto si teď ze startu nakoupí superby a octavie a aktuální leasiing je o 24 milionů dražší než předchozí. Já bych jim narval City Go, stejně v autech jezdí po jednmom. A hned by misto 115 milionů, byla zakáza za 45 milionů. :-)

0/−1
6.2.2017 12:34

P89e91t51r 51Č78e28r84m43á69k 9478105819900

Tak ono to moc jinak nejde - nelze do zadání kalkulovat s tím že někdo udělá slevu, ale především tomu chybí specifikace těch aut, průměr 8tis/auto/měsíc ale není špatný.

0/0
6.2.2017 13:33

S78l47a69v18o79m74í41r 68Š32t29ě40p26á79n 1378614642844

Managament byl mel jezdit pouze vlakem byla by to kontrola i reklama v jednom a pak by jim stacily ty fordy

+3/0
5.2.2017 22:51

J78i21ř20í 70E51r93b87e69n 1743844716477

Problém je v tom, že na trase Ministerstvo dopravy - ŠŽDC - ČD - manažerovo bydliště žádné vlaky nejezdí ;-)

+1/0
6.2.2017 6:17

P43e69t25r 34B97á78č74a 8215266705775

Auta stoji, vlaky jedou.

Tak urcite, stejne je pohodlnejsi si vozit ten zadek autem co :-P

0/0
5.2.2017 22:22
Foto

T22o80m30á69š 32D20v62o47ř57á80k 7155616307691

Auta nelízujou, jsou to Škodovky. ;-)

0/0
6.2.2017 1:15

F80r18a95n75t29i19š98e55k 96M83o85s69s 8102553389829

Nevidím na to nic špatného. Velká firma prostě potřebuje auta a 298 aut na firmu této velikosti není nic přehnaného. V průměru to vychází na 8 tisíc Kč měsíčně se všemi službami, což je normální cena.

Dneska prakticky všechny velké firmy mají auta na operativní leasing, tak nevím, čemu se tolik diskutujících diví.

+8/0
5.2.2017 20:49
Foto

T89o73m62á50š 41D58v70o72ř28á47k 7635326347891

Je to státní firma, a kdo jiný by měl jezdit vlakem, než jejich vedení?

0/−2
6.2.2017 0:36

R61a64d63e14k 37J97a66n25a50t51a 9685226354332

A majitel uhelného dolu musí doma topit uhlím. Žádný plynový kotel.

+3/0
6.2.2017 0:54
Foto

T84o45m49á62š 91D28v96o24ř86á67k 7295486587341

Uhlobaroni nejsou, poslední byl Bakala, a ten má jiné straosti než topit...

+1/0
6.2.2017 1:03

J12o10s70e45f 32K71o93p33e15c45k50y 9114842335

No maji stesti, ze CD je zeleznicni dopravce. U letecke firmy nebo rejdaru by naplneni vaseho blabolu bylo jeste daleko silenejsi ;-D

+5/0
6.2.2017 7:20

P58e21t97r 71M45a45r49e42č12e24k 1693421709638

Dělají jako by si na to vydělali pacholci jedni. :-/ Já bych jim dal auta!

0/0
5.2.2017 20:46

J49i76ř46í 17E58r17b89e48n 1503964766127

Tak jim je dej, aspoň je nebudou muset kupovat.

0/0
6.2.2017 6:18
Foto

J60a90n 21Č44e26r50m27á22k 4909378555317

neměl by managment ČD jezdit vlakem a dané akce dělat poblíž nádraží?... Bylo by to takové stylové...

Ale spíš je to o tom, že mu dosud nenatáhli koleje k postelím a oni by do práce museli jezdit svým... ;-D

+6/0
5.2.2017 19:21
Foto

T75o23m88a61s 67C68a30b61a39k 8335695644689

Takže pokud tomu dobře rozumím, vsech tech x set aut, co nakoupili pred 4lety ted půjde kam? Zpátky leasingové firme? Nebo si je za zlomek ceny rozeberou kamaradi manažérů?

+1/−1
5.2.2017 18:25

V92l36a25d68i72s57l74a67v 42B88u51r89y78š53e90k 1539512587484

rozumíte tomu dobře, pokud si pronajmete na operativní leasing x set aut na 4 roky, tak za ty 4 roky musíte leasingové společnosti auta vrátit

+15/0
5.2.2017 18:29

J89i85ř81í 92E10r85b82e38n 1563504316667

On to po letech není zas tak úplný zlomek ceny, to za prvé.

A za druhé právo na zvýhodněný odkup má jen ten člověk, který měl auto v užívání...

0/0
6.2.2017 6:19

M51a79r57e46k 33M85a74t68i82k73o 2110556563729

Tak to raději naštudujte jak to je. Co jste napsal o tom "právu" není pravda.

Operativní leasing znamená, že vlastníkem je leas firma a odkoupit od ní vůz může kdokovil, kdo se s ní kontaktuje, vyjma toho subjektu, který ten operativní leasing měl.

Vy když mluvíte o "právu" asi myslíte, jak je to nastavené u Vás ve firmě. No jo ale to je asi tak jako "právo první noci" Takový naprd a s dnešním právem to nemá nis společného.

0/−1
6.2.2017 13:14

P25e77t50r 18Č47e78r28m15á30k 9238175539320

Pravda je někde uprostřed - při uzavření smlouvy je už předem domluveno zdali pronajímatel bude mít po skončení leasingu zájem o koupi nebo ne, pokud nikoliv tak má leasingovka už zajištěné odběratele které to od ní poté koupí.

+2/0
6.2.2017 13:21

T67o85m73á45š 21K91u67c83h48a98ř 3957541298641

Všechna místa, kam se potřebují zaměstnanci ČD doopravit, jsou jistě dostupná vlakem či drezínou, tak nač auta? ;-)

+9/−3
5.2.2017 17:08

P82e78t17r 22P79e46t52r 6233662598153

tak mohla místo aut nakoupit pro všechny zaměstnance drezíny ale to by jak provozně tak jednorázově přišlo na násobky...ale to jste si určitě s vaší inteligencí spočítal.

+3/0
5.2.2017 17:20

T41o82m86á33š 73K36u32c26h42a52ř 3107951988651

Jako že žádné nemají?? A pokud jim chybí, tak drezína, to jsou taky jen 4 kola a klika, nebo pedály a řetěz. To se dá splácat za 10k, prostředky i lidi na to mají. ;-)

+1/0
5.2.2017 18:20

R44a64d15e40k 39J50a22n92a59t62a 9315506164932

Jasně, a za každou takovou jízdu budou platit státu (SŽDC) mastné peníze za koleje. Silnice je zadara.

0/0
5.2.2017 21:00

R72i84c24h71a16r85d 15M59i83c95h24a35l68o31w12s32k40i 1771209225246

To vypadá jako návod. Žádné vlaky, ale autem budete jezdit vážení cestující.

+2/0
5.2.2017 16:11

T12o87m18á36š 29R63á28k88o37s 7699510844269

Na co 300 aut ?? Bavime se o přepravci, ne o správě kolejí a nádraží.. Pochopil bych tech 70 užitkových - tj. cca 5 aut v kraji na ruzne pripady, ale na co tech 228 osobáků..? To budou za priplatek rozvážet až domů..?

+7/−4
5.2.2017 15:36

L31a68d66i84s34l91a79v 38K14a30l43o24u25s 7535716561400

Auta stojí, vlaky jedou. Nebo je to naopak ?☺

0/0
5.2.2017 15:22

K90a72r94e81l 57N82o36v63o79t65n51y 4417944682542

Že nejezdí vlakem? Asi mají nějaké insider info, není to nezákonné?

+1/0
5.2.2017 15:09

J83o82s14e79f 62K73o91p85e29c44k72y 9824872915

Nezakonne jezdit autem? ;-)

+1/−1
5.2.2017 15:54

M14i48r74e27k 79G39a59j22e30r 5491206829580

Kde je pan Řapek, ktery tvrdi, ze auta jsou prezitek a lidi maji jezdit jen vlaky a autobusy?

+6/−1
5.2.2017 14:41

J69a22n 23K86o72b34ě74r69s40k69ý 1660756761263

Pan Řapek se léčí ze šoku který utrpěl po přečtení tohoto článku a ze skutečnosti, že i firmy jako jsou ČD běžně auta používají.

0/0
5.2.2017 17:56
Foto

J79a19n 61D23o20č52e75k86a60l 1134656771875

Příjde mi poněkud chucpe, když dotovaná a stále prodělečná firma si kupuje stovky aut vyšší a středí třídy. Viděl bych to v případě nutnosti tak na citigo a ty fabie. :-P

+16/−4
5.2.2017 14:31

M24i33r69e82k 40G52a89j43e25r 5161306849190

Řika se tomu "z ciziho krev netece."

+9/−1
5.2.2017 14:42

P62a27v44e17l 14M59o13r62a43v42e21c 3862969722158

Počet aut mi přijde vysoký, ale vyšší management jakékoliv firmy musí i reprezentovat. Zkuste přijet na jednání generálních ředitelů v otřískané fábii, a nebudou se s vámi bavit.

Užitná hodnota auta na to stačí (fabia generálního doveze jak potřebuje), ale bohužel snobismus způsobí své.

+1/−3
5.2.2017 14:48
Foto

B93r35o62n82i16s56l85a54v 17G10a83b45r34y36š 2452929541

Reprezentovat ano, ale generální ředitelé by neměli být snobové. Mně osobně je jedno, čím kdo kam přijede. A novým autem mě člověk fakt neoslní.

+5/0
5.2.2017 15:20

P91e34t42r 22Č68e26r95m61á28k 9838615899370

Tak to není o snobismu a staři auta (na novém superbu koneckonců nic snobského není, tím dneska nikdo koho neohromí), ale o té úrovni. Stejně jako se nepředpokládá že ředitel nepřijde na jednání v žabkách a havajský košili a nebude mluvit jako předseda zahrádkářů, tak skutečně působí divně když by přijel ve fabii. Samozřejmě norma na to není, standard ano.

+8/0
5.2.2017 15:44
Foto

B70r53o54n26i38s31l80a67v 12G13a16b41r88y98š 2132749671

No..., něco na tom bude... :-)

0/0
5.2.2017 15:46

P38a16v95e28l 41M14o48r71a80v65e46c 3862549372118

Vás asi ne, mne taky ne, ale ostatní gen.řed. by se na vedení ČD dívali dost s opovržením.

+2/0
5.2.2017 17:07

R91i26c72h22a90r78d 19M17i71c73h34a32l39o16w37s36k95i 1571529265336

Vlakem se jezdí.

0/0
5.2.2017 16:08

P82a40v52e21l 50M77o65r49a25v31e24c 3572779392958

I na obchodní schůzku v centru města?8-o

0/0
5.2.2017 17:08

R81a40d61e75k 59J95a88n56a67t79a 9265416744382

Zrovna na schůzku ve středu (jiného) města je vlak ideální. Ve vlaku se najíte a třeba i ten notebook si zapnete. Nádraží by měly být v centru. Z nádraží podle vzdálenosti pěšky, taxíkem, nebo MHD, pokud je spojení dobré. Ve vyspělých zemích (Švýcarsko, Německo apod.) to ani není ostuda.

+2/0
5.2.2017 21:03

P19e90t95r 84H84o68r43á41k 1689793389414

Ředitel čd nemusí hrát na žádné dojmy. Každý ví, jaká je to firma.

+1/0
5.2.2017 17:00

T51o31m57á12š 17K81r37a96i39n23a 7264890494738

A vy jako myslíte, že ten management jezdí v octáviích či superbech? To budou tak auta pro kraje ap., kolem ředitelství se to nejspíš bude černat audinama... Nebo si umíte představit bývalého GŘ Žaludu v něčem jiném, než A8L?

+2/0
5.2.2017 21:23

P86e51t95r 53Č69e60r33m73á86k 9218335609920

O žádný vyšší střední třídě tam není ani zmínka, jen kompakty a střední, což pro management není žádný přepych a za ty peníze je to vcelku dobrá nabídka.

+3/0
5.2.2017 15:35

J54o37s48e97f 92K95o30p64e46c34k19y 9764182595

Dotace dopravce dostava za sluzby, ktere si u nej stat ci kraj objednava. Bez dotaci nejezdi spoje IDS nikdo neb by zkrachoval. A jestli prodelava nebo ne vas nijak trapit nemusi. vas se to nijak nedotkne ;-)

+5/0
5.2.2017 15:45

P46e40t79r 76D78l93o44u94h56ý 5897729354674

No, nedotkne. Nakonec jsme to my, daňoví poplatníci, kteří musí ty dotace a prodělky zaplatit. A to i když jedeme vlakem jednou za dva roky.

0/−1
5.2.2017 16:10

J80o27s56e70f 90K83o30p44e52c12k74y 9284962535

Zadne prodelky samozrejme neplatite, byla by to nedovolena podpora. A dotace z dani platite i vsem soukromym dopravcum v IDS, s tim mate take problem? ;-)

+2/0
5.2.2017 16:14

P52e32t14r 71D44l91o51u73h36ý 5567419554804

A kdo tedy zaplatí ztrátu, když 100 procent akcií vlastní stát? Manažeři? ;-D Dotace jsem ochoten akceptovat, i když obecně je rád nemám, když se o veřejnou službu tohoto typu zcela otevřeně soutěží a vyhraje nejvýhodnější nabídka. Ne, když je to bez výběru na většině tratí přiklepnuto ČD na x let.

0/0
5.2.2017 16:19

J98o19s41e91f 18K29o70p61e82c29k77y 9474852335

CD jsou firma jako kazda jina. Takze sve pripadne ztraty resi uplne stejne, jako vsechny ostatni firmy. Stat jeji ztraty platit nemuze... ;-)

+3/0
5.2.2017 16:21

P39e12t86r 77D12l60o95u90h52ý 5347859114904

Ano, u všech normálních firem, které jsou ve ztrátě, to jejich vlastník dříve či později nějak vyrovnat musí, nebo firmu částečně (či úplně) prodat, nebo ji zavřít. Nebo jak myslíte, že se to řeší? A u ČD všechny akcie patří státu.

0/0
5.2.2017 16:25

J75o38s52e29f 24K59o38p48e45c43k69y 9814202775

Pokud jsou ztraty zasadni, pak ji musi prodat nebo zavrit. To mate pravdu. Ztraty CD zadne zasadni nejsou a nejsou ani kazdorocni, takze vlastnik muze byt zcela v klidu ;-)

+5/0
5.2.2017 16:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.