Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

14 535 kilometrů nonstop. Katařané přepsali žebříček nejdelších letů

Žebříček nejdelších letů na světě od neděle vede katarský dopravce Qatar Airways. S Boeingem 777-200 LR začal létat trasu z Dauhá do novozélandského Aucklandu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I96v37o 25J45a85n49á56č55e34k 8373533451322

Zajímalo by mě odkud pisatel článku vzal informaci o tom kolik posádka natankovala paliva. Podle mě to je to holý nesmysl.

0/−2
6.2.2017 9:18

R83a23d26e25k 27N28e56u20m71a50n18n 5932812258205

tisková zpráva?

0/0
6.2.2017 13:54

I94v52o 65J10a49n85á88č59e41k 8283423911662

Díky za mínus, ale možná byste měl nejdříve myslet a pak klikat a psát. Proč by brali plnou směrem tam, když zpátky se letí o hodinu déle? Proto píšu, že je to nesmysl, ale to vám asi nějak nedošlo. Navíc teda v článku nikde nevidím, že by to byly informace z nějaké tiskové zprávy.

0/0
6.2.2017 14:18

S80e69i93d33l 15P55e93t12r 1741141905784

Jako všechno, někde to prostě opsali ..

Text prakticky beze změny odsud:

http://www.telegraph.co.uk/travel/news/longest-flight-in-the-world-qatar-doha-auckland/

množství paliva je pak tady:

https://www.flightradar24.com/blog/qatar-airways-inaugurates-the-longest-route-in-the-world/

0/0
6.2.2017 14:37

I55v35o 85J16a50n14á34č46e60k 8813703521942

Tak v tom článku nic o množství natankovaného paliva není. No a na FR24 je správně uvedeno maximální množství paliva pro daný typ letadla, nic o tom kolik ve skutečnosti natankovali.

0/0
6.2.2017 14:43

D45a94n62i83e96l 83V36a89h39a12l55a 3848884358

Nesmysl v čem? Zdá se vám to moc?

0/0
6.2.2017 14:38

I31v17o 29J48a74n30á65č40e62k 8723343761372

Ano, zdá se mi to moc. Proč? Daný typ letadla má maximální dolet 15840km čili více než je tento let. Navíc udaná hodnota platí pro obsazení 317 cestujícími a jak je uvedeno v článku, zde je kapacita nižší. No a třetí důvod, zpáteční cesta je o hodinu delší.

0/0
6.2.2017 14:46

D67a29n29i86e33l 79V19a19h98a48l89a 3168164528

Na takovéto lety se musí počítat s rezervou. Rezerva je na půl hodiny letu navíc oproti odhadu. V článku se taky píše, že let byl kratší, ale mohl být i delší a to třeba i o hodinu. Za tankování zodpovídají piloti a ti si vždy raději vezmou víc, než aby museli riskovat mezipřistání a tím i značné zdržení a vícenáklady pro aerolinie. Taky neví, jestli se nebudou muset vyhýbat třeba bouřce nebo budou odkloněni na jiné letiště z důvodu nepříznivých podmínek na cílovém letišti. A jestli rozdíl je 5 tun paliva, tak je to srovnatelné, jako když si do auta natankujete 50 nebo 51 litrů paliva. Tady se kila určitě nehoní.

0/0
6.2.2017 15:48

I92v26o 33J40a30n60á77č13e38k 8413423951312

Takže na zpátečním letu s vezmou jako kanystry? ;-D Jasně že jsou povinné rezervy, ale toto plně naložené letadlo má dolet delší, než je tato trasa, která je navíc operována s lehčím letadlem. Prostě je to nesmysl. Pokud by to bylo jak píšete, tak zpáteční let by nepřipadal v úvahu resp. pouze s mezipřistáním.

0/−1
6.2.2017 16:30

D38a15n41i88e58l 29V56a68h69a19l24a 3328154798

Palivo, pro cestu o 2000 km kratší, se při těchto trasách neřeší. Tankuje se do plna. Ty 2000 km znamená přibližně 8 tun paliva navíc, to z těch 144 tun co se tankuje moc úspora není. Navíc by to bylo na úkor bezpečnosti.

0/0
6.2.2017 17:10

I26v32o 67J38a41n68á77č72e24k 8393423141262

No já nevím jak vy, ale já jsem si plánování paliva docela podrobně studoval a jsou na to přesné vzorečky podle kterých se postupuje. Dost pochybuji, že by si jen tak řekli je to dál než jsme zvyklí jinde, tak dáme plnou.

0/0
6.2.2017 17:17

T59o63m89á87š 54T37a57t80í14č66e59k 5400852590838

Dauhá? Qatar Airways? To mě jako psa zajímá jenom proto, že uznale pokývu hlavou nad pokrokem v technice.

0/0
6.2.2017 0:07

M33i16l19o17š 25K80r61u80m70p 2124107364

Nez nekam letet 16 hodin, to radsi s prestupem..

+1/−3
5.2.2017 22:50

J53o65s89e11f 56S54h13r96b14e78n31ý 9683948569971

me prekvapuje, ze tam maji upravu jen pro 262 sedacek. Pri 181 litru paliva to musi litat docela draze

0/0
5.2.2017 21:34

J22o64s18e97f 54S19h93r48b18e30n34ý 9873448979821

181 tisic litru

0/0
5.2.2017 21:34

F29i85l53i10p 14S25i23r64o12t85e82k 9622789532841

při době letu 16 hodin bez přestávky mně to naopak nepřekvapuje

+1/0
5.2.2017 21:47

S49e22i67d81l 48P25e61t13r 1541261595264

No, ono každé mezipřistání je plus jedna až dvě tuny paliva navíc, o času, přistávacích poplatcích a handlingu nemluvě :-)

Lze se domnívat, že v těch aerolinkách nepracují úplní pitomci aby si ekonomiku takového kroku nedokázali sami (i bez nás) spočítat ...;-D

+9/0
5.2.2017 22:17

G81e80o31r66g 67K97o31m59b44e24r93e52c 9824971986151

az se bude letat z Evropy (Londyn, Pariz, Frankfurt) nonstop do Australie tak to bude zajimavejsi.

Od pristiho roku 2018 od brezna ma litat Qantas primo Perth - London a pak i Pariz a Frankfurt.

0/0
5.2.2017 21:13

P22e71t56r 24M94a32c80h22á29č61e58k 9667664813

16 - 17 hodin letu, to bych nechtěl ani v business. V economy je to na hranici hazardu se zdravím.

+3/0
5.2.2017 20:57

L98u82k53a97s 41C83o80d28r 6248632570931

Je to v pohode. Letel jsem i delsi dobu a bylo to uplne v klidu...

0/0
5.2.2017 21:08

M49i34c27h25a98l 49B26e56n90e82š 6699458312586

To by mě tedy zajímalo, kam jste letěl...

0/0
5.2.2017 21:16

L10u19k46a15s 49C63o91d62r 6258212970841

EWR-SIN, SQ21

0/0
5.2.2017 21:25

G66e24o34r92g 56K92o65m11b82e56r93e14c 9624181496201

a proc jako? kdyz letim Frankfurt San Francisco tak to je sice jen 11,5 hodin ale uplne v pohode. Pulku prospat mezi tim 2-3 filmy a utece to jak voda.

+3/0
5.2.2017 21:16
Foto

K89a26r23e18l 76M82a83l71ý 6806184230931

Za tech nekolik desitel letu jsem jeste nenarazil na "normalni, koukatelny" film.

0/−1
5.2.2017 21:26

T11o86m18á16š 26T24a82t11í32č97e35k 5750782290758

To bude asi proto, že se takových točí zatraceně málo.

+1/0
6.2.2017 0:09

E53m24i42l 52P41r23c81h71a98l 5960890178824

V business se da, pokud mam vlastni filmoteku a wifi na palube, je to celkem pohoda

0/0
5.2.2017 22:21

J40i62ř21í 47F79r71o98l94e47c 7875864482347

Zalezi na letadle.

0/0
5.2.2017 22:54

P48e87t91r 89M46a38r56e17č40e56k 1483651819798

16 hodin v sedacce, no to by mne asi zabilo :-) ...

0/0
5.2.2017 20:27

T29o25m18á18š 36T16a10t70í69č86e86k 5950172300798

Místo u uličky a co tři minuty na záchod. :-)

0/0
6.2.2017 0:10

M15a36r54e13k 16V74y92l79e18ž60í60k 8592751105153

Já teda nerozumím tomu, jak může naše planeta zvládnout těch 181 000 litrů paliva... já tomu prostě nerozumím. Už aby ta ropa došla...

+2/−11
5.2.2017 19:11

M71a80r96e90k 79T78ů38m78a 4602418346772

A co budete dělat pak, až ta "hnusná" ropa dojde?

+4/0
5.2.2017 19:20

M31a36r36t34i29n 92C61e74r14n35y 2458102568753

Bude koulat jako jezevec az si uvedomi co vsechno je z ropy a najednou to nebude.

+5/0
5.2.2017 19:24

O56l33d69ř63i24c15h 98M26o50u10r75e57k 1931717804966

horší je situace, kdy se musí záhy vrátit na letiště a těch 181 tun nemůže spálit, ale musí je vypustit. tankování za letu už znám, ale vypouštění za letu, neboli detankování jsem ještě neslyšel (myšleno do prázdného tankeru). pokud by to měl vypusti na pole tak by tam vzniklo slušné ropné pole (řepkové?),

+3/0
5.2.2017 21:30

M74a74r15t21i39n 33N49o74v84á78k 6293327859531

to je zajímavé.. o tomhle jsem nikdy neslyšel. proč jako to letadlo musí vypustit celou nádrž? Dokáži to pochopit pouze při emergency situacích, kdy má nějakou závadu na motoru a aby snžillo riziko výbuchu při dosedu, tak přistává s min. paliva.. ale pokud by např. na palubě mělo teroristu, smrtelně akutný zdravotní problém.. tak i v takovém případě musí vypustit takřka všechno palivo před přistáním? 8-o

0/0
5.2.2017 22:15

M43a38r31t83i84n 11V17a63n89ě96k 6501143852359

Limit maximální přistávací hmotnosti.

+4/0
5.2.2017 22:50

M57a71r97t89i92n 17N59o70v93á45k 6463327829941

díky za info

0/0
5.2.2017 23:25

M77i44r85e75k 39G95a66j47e35r 5191856799890

Pokud vim, tak musi vypustit cast paliva, aby snizil hmotnost a mohl dostatecne zpomalit na pristani.

+3/0
5.2.2017 22:53

M20a83r18t70i34n 46N24o26v23á79k 6383387789921

děkuji za informaci

0/0
5.2.2017 23:25

T72a44d84e47á61š 27M21i85c55h20á73l74e89k 6687208452872

No musí mit limit na pristani a nebo pristat bez motorů a nemusí nic vypouštět

0/0
6.2.2017 0:22

J14a23n 26P49r85o84c74h21á85z68k78a 5636632578477

Boeing 777-200LR má maximální vzletovou hmotnost asi 347 tun a maximální přistávací hmotnost asi 223 tun. Rozdíl je 124 tun. Palivo (181.000 litrů) váží asi 146 tun. Takže může přistát s maximálně 15 % maximální kapacity paliva.

+1/0
6.2.2017 0:37

L60e12o92š 12S50ý71k33o62r77a 3341372973950

V přepočtu na osobu a kilometr je to asi taková spotřeba jako když jedou dva lidi autem

+2/0
5.2.2017 19:30

V16l77a91d34o 25K61o53r85m58e20n35d75i 1575420318909

Presne ako píšete. Len tak baj oko som to hodil do kalkulačky a vyšlo mi to cca osoba na 100 km 4,8 l....

0/0
5.2.2017 20:02

K61r35y24š86t74o17f 94L26a79n59í48k 1249570865775

vzdyt je to jen trikrat tolik, co by za podobnou vzdalenost spotřebovalo takove množství osobních vozu, které by odvezlo stejne množství pasazeru. a to by jeden z nich musel ridit.

0/0
5.2.2017 19:33

M61i38r23e72k 85G71a33j32e97r 5571166539390

Jenze na tyhle vzdalenosti by nikdo autem nejel, i kdyby to bylo po pevnine mozne. Kdyby nebyla letadla, tak by se proste tak daleko cestovalo jen vyjimecne.

0/0
5.2.2017 22:57

S45e57i14d45l 12P46e45t69r 1441691795974

Těch 690 litrů na jednoho pasažéra představuje cca 10 000 km v autě přičemž většina najezdí ročně více a nechytají se z toho za hlavu ...:-)

+2/0
5.2.2017 19:34

V81l74a53d64o 23K39o37r71m41e73n47d44i 1695450288389

To je dobré ,že tomu nerozumiete....

0/−1
5.2.2017 20:14

J13a25n39a 67S63t64e80h31l55í12k22o21v50á 2179270680436

jezdíte autem?

0/0
5.2.2017 20:21

T73a13d95e78á66š 84M28i77c80h97á71l20e69k 6747668272162

První posádka udělá start a vystoupa do jejich letové hladiny a pak asi po hodine až dvou je vystrida druhá posádka a leti prostřední část letu a zase hodinku az dvě pred přistáním to předá první posádce a ta pristane

+3/0
5.2.2017 18:36

M66a29r40t21i44n 27Š93k31r19o20b26á26l31e33k 2552772109948

Zeptám se, druhá posádka je "udržovací a hlídá autopilota" zatímco první startuje a přistává, což jsou těžší úkony?

0/0
5.2.2017 18:41

T41a32d58e46á39š 20M88i82c66h18á21l85e36k 6557928432502

Ano tak nějak to funguje. Samozřejmě ty časy jsou jen orientační nevím jak to mají uvádím to pouze jako příklad

0/0
5.2.2017 20:36







Najdete na iDNES.cz