Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

14 535 kilometrů nonstop. Katařané přepsali žebříček nejdelších letů

Žebříček nejdelších letů na světě od neděle vede katarský dopravce Qatar Airways. S Boeingem 777-200 LR začal létat trasu z Dauhá do novozélandského Aucklandu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

I18v82o 64J85a39n33á24č64e63k 8113873291842

Zajímalo by mě odkud pisatel článku vzal informaci o tom kolik posádka natankovala paliva. Podle mě to je to holý nesmysl.

0/−2
6.2.2017 9:18

R87a29d56e84k 27N76e50u83m33a61n50n 5452162238725

tisková zpráva?

0/0
6.2.2017 13:54

I24v50o 97J30a65n23á91č54e29k 8523403821892

Díky za mínus, ale možná byste měl nejdříve myslet a pak klikat a psát. Proč by brali plnou směrem tam, když zpátky se letí o hodinu déle? Proto píšu, že je to nesmysl, ale to vám asi nějak nedošlo. Navíc teda v článku nikde nevidím, že by to byly informace z nějaké tiskové zprávy.

0/0
6.2.2017 14:18

S88e64i83d10l 15P88e46t36r 1871701595974

Jako všechno, někde to prostě opsali ..

Text prakticky beze změny odsud:

http://www.telegraph.co.uk/travel/news/longest-flight-in-the-world-qatar-doha-auckland/

množství paliva je pak tady:

https://www.flightradar24.com/blog/qatar-airways-inaugurates-the-longest-route-in-the-world/

0/0
6.2.2017 14:37

I26v83o 83J31a24n49á33č20e50k 8503223131662

Tak v tom článku nic o množství natankovaného paliva není. No a na FR24 je správně uvedeno maximální množství paliva pro daný typ letadla, nic o tom kolik ve skutečnosti natankovali.

0/0
6.2.2017 14:43

D62a71n94i73e36l 42V85a92h60a93l68a 3778494408

Nesmysl v čem? Zdá se vám to moc?

0/0
6.2.2017 14:38

I27v75o 46J35a78n47á32č48e38k 8173333151122

Ano, zdá se mi to moc. Proč? Daný typ letadla má maximální dolet 15840km čili více než je tento let. Navíc udaná hodnota platí pro obsazení 317 cestujícími a jak je uvedeno v článku, zde je kapacita nižší. No a třetí důvod, zpáteční cesta je o hodinu delší.

0/0
6.2.2017 14:46

D17a72n48i48e51l 80V42a51h26a50l61a 3618384738

Na takovéto lety se musí počítat s rezervou. Rezerva je na půl hodiny letu navíc oproti odhadu. V článku se taky píše, že let byl kratší, ale mohl být i delší a to třeba i o hodinu. Za tankování zodpovídají piloti a ti si vždy raději vezmou víc, než aby museli riskovat mezipřistání a tím i značné zdržení a vícenáklady pro aerolinie. Taky neví, jestli se nebudou muset vyhýbat třeba bouřce nebo budou odkloněni na jiné letiště z důvodu nepříznivých podmínek na cílovém letišti. A jestli rozdíl je 5 tun paliva, tak je to srovnatelné, jako když si do auta natankujete 50 nebo 51 litrů paliva. Tady se kila určitě nehoní.

0/0
6.2.2017 15:48

I14v65o 88J25a53n73á19č16e43k 8143253421652

Takže na zpátečním letu s vezmou jako kanystry? ;-D Jasně že jsou povinné rezervy, ale toto plně naložené letadlo má dolet delší, než je tato trasa, která je navíc operována s lehčím letadlem. Prostě je to nesmysl. Pokud by to bylo jak píšete, tak zpáteční let by nepřipadal v úvahu resp. pouze s mezipřistáním.

0/−1
6.2.2017 16:30

D44a23n42i86e49l 31V40a78h30a22l54a 3268954178

Palivo, pro cestu o 2000 km kratší, se při těchto trasách neřeší. Tankuje se do plna. Ty 2000 km znamená přibližně 8 tun paliva navíc, to z těch 144 tun co se tankuje moc úspora není. Navíc by to bylo na úkor bezpečnosti.

0/0
6.2.2017 17:10

I87v10o 34J83a72n50á73č27e82k 8493913791412

No já nevím jak vy, ale já jsem si plánování paliva docela podrobně studoval a jsou na to přesné vzorečky podle kterých se postupuje. Dost pochybuji, že by si jen tak řekli je to dál než jsme zvyklí jinde, tak dáme plnou.

0/0
6.2.2017 17:17

T92o11m39á43š 33T18a25t97í38č82e62k 5220402970938

Dauhá? Qatar Airways? To mě jako psa zajímá jenom proto, že uznale pokývu hlavou nad pokrokem v technice.

0/0
6.2.2017 0:07

M83i52l43o97š 56K66r30u15m18p 2304517914

Nez nekam letet 16 hodin, to radsi s prestupem..

+1/−3
5.2.2017 22:50

J90o27s39e92f 94S68h89r46b77e89n78ý 9313178809181

me prekvapuje, ze tam maji upravu jen pro 262 sedacek. Pri 181 litru paliva to musi litat docela draze

0/0
5.2.2017 21:34

J58o26s70e71f 42S51h78r42b40e15n92ý 9333738719941

181 tisic litru

0/0
5.2.2017 21:34

F30i22l80i26p 33S79i97r89o67t52e50k 9602269922731

při době letu 16 hodin bez přestávky mně to naopak nepřekvapuje

+1/0
5.2.2017 21:47

S22e90i74d57l 71P87e47t58r 1191491225834

No, ono každé mezipřistání je plus jedna až dvě tuny paliva navíc, o času, přistávacích poplatcích a handlingu nemluvě :-)

Lze se domnívat, že v těch aerolinkách nepracují úplní pitomci aby si ekonomiku takového kroku nedokázali sami (i bez nás) spočítat ...;-D

+9/0
5.2.2017 22:17

G98e87o11r45g 25K74o81m69b65e50r90e57c 9374591366131

az se bude letat z Evropy (Londyn, Pariz, Frankfurt) nonstop do Australie tak to bude zajimavejsi.

Od pristiho roku 2018 od brezna ma litat Qantas primo Perth - London a pak i Pariz a Frankfurt.

0/0
5.2.2017 21:13

P29e91t90r 62M48a66c92h12á58č26e98k 9167824633

16 - 17 hodin letu, to bych nechtěl ani v business. V economy je to na hranici hazardu se zdravím.

+3/0
5.2.2017 20:57

L71u75k21a95s 98C11o66d16r 6348842430331

Je to v pohode. Letel jsem i delsi dobu a bylo to uplne v klidu...

0/0
5.2.2017 21:08

M18i70c98h26a29l 21B61e44n39e26š 6589598442426

To by mě tedy zajímalo, kam jste letěl...

0/0
5.2.2017 21:16

L94u97k85a97s 74C74o85d11r 6788242460411

EWR-SIN, SQ21

0/0
5.2.2017 21:25

G34e45o22r66g 15K28o25m57b31e12r41e96c 9874541486341

a proc jako? kdyz letim Frankfurt San Francisco tak to je sice jen 11,5 hodin ale uplne v pohode. Pulku prospat mezi tim 2-3 filmy a utece to jak voda.

+3/0
5.2.2017 21:16
Foto

K54a27r61e60l 66M16a67l30ý 6366194680461

Za tech nekolik desitel letu jsem jeste nenarazil na "normalni, koukatelny" film.

0/−1
5.2.2017 21:26

T47o75m33á95š 84T79a92t28í77č90e40k 5950592770518

To bude asi proto, že se takových točí zatraceně málo.

+1/0
6.2.2017 0:09

E39m26i61l 19P37r28c50h17a94l 5740300418824

V business se da, pokud mam vlastni filmoteku a wifi na palube, je to celkem pohoda

0/0
5.2.2017 22:21

J29i35ř28í 56F80r50o41l43e78c 7915904582127

Zalezi na letadle.

0/0
5.2.2017 22:54

P37e66t12r 70M20a30r81e75č27e49k 1903501989918

16 hodin v sedacce, no to by mne asi zabilo :-) ...

0/0
5.2.2017 20:27

T81o43m73á45š 11T70a39t67í39č68e55k 5310222180238

Místo u uličky a co tři minuty na záchod. :-)

0/0
6.2.2017 0:10

M61a13r24e56k 69V86y24l43e71ž98í74k 8772501415693

Já teda nerozumím tomu, jak může naše planeta zvládnout těch 181 000 litrů paliva... já tomu prostě nerozumím. Už aby ta ropa došla...

+2/−11
5.2.2017 19:11

M36a42r24e88k 18T72ů62m43a 4792308306372

A co budete dělat pak, až ta "hnusná" ropa dojde?

+4/0
5.2.2017 19:20

M50a56r53t84i54n 34C83e77r63n24y 2228852448973

Bude koulat jako jezevec az si uvedomi co vsechno je z ropy a najednou to nebude.

+5/0
5.2.2017 19:24

O68l44d36ř48i58c72h 85M28o23u30r53e66k 1631157214306

horší je situace, kdy se musí záhy vrátit na letiště a těch 181 tun nemůže spálit, ale musí je vypustit. tankování za letu už znám, ale vypouštění za letu, neboli detankování jsem ještě neslyšel (myšleno do prázdného tankeru). pokud by to měl vypusti na pole tak by tam vzniklo slušné ropné pole (řepkové?),

+3/0
5.2.2017 21:30

M51a65r69t78i94n 78N85o47v84á34k 6873337699731

to je zajímavé.. o tomhle jsem nikdy neslyšel. proč jako to letadlo musí vypustit celou nádrž? Dokáži to pochopit pouze při emergency situacích, kdy má nějakou závadu na motoru a aby snžillo riziko výbuchu při dosedu, tak přistává s min. paliva.. ale pokud by např. na palubě mělo teroristu, smrtelně akutný zdravotní problém.. tak i v takovém případě musí vypustit takřka všechno palivo před přistáním? 8-o

0/0
5.2.2017 22:15

M96a61r13t38i31n 12V77a87n95ě83k 6191413442889

Limit maximální přistávací hmotnosti.

+4/0
5.2.2017 22:50

M16a54r90t85i29n 86N49o33v31á59k 6123677949591

díky za info

0/0
5.2.2017 23:25

M60i36r83e80k 51G91a33j22e56r 5481446629580

Pokud vim, tak musi vypustit cast paliva, aby snizil hmotnost a mohl dostatecne zpomalit na pristani.

+3/0
5.2.2017 22:53

M83a31r26t39i24n 39N36o24v77á29k 6133427479891

děkuji za informaci

0/0
5.2.2017 23:25

T98a42d42e44á16š 54M20i57c26h97á31l77e51k 6107838532822

No musí mit limit na pristani a nebo pristat bez motorů a nemusí nic vypouštět

0/0
6.2.2017 0:22

J88a15n 61P52r39o92c80h43á22z58k31a 5896722678587

Boeing 777-200LR má maximální vzletovou hmotnost asi 347 tun a maximální přistávací hmotnost asi 223 tun. Rozdíl je 124 tun. Palivo (181.000 litrů) váží asi 146 tun. Takže může přistát s maximálně 15 % maximální kapacity paliva.

+1/0
6.2.2017 0:37

L80e76o35š 58S26ý30k75o64r75a 3321832433270

V přepočtu na osobu a kilometr je to asi taková spotřeba jako když jedou dva lidi autem

+2/0
5.2.2017 19:30

V49l93a24d36o 72K92o71r33m74e63n24d48i 1485470918939

Presne ako píšete. Len tak baj oko som to hodil do kalkulačky a vyšlo mi to cca osoba na 100 km 4,8 l....

0/0
5.2.2017 20:02

K51r82y65š41t54o11f 77L40a18n74í98k 1309340605125

vzdyt je to jen trikrat tolik, co by za podobnou vzdalenost spotřebovalo takove množství osobních vozu, které by odvezlo stejne množství pasazeru. a to by jeden z nich musel ridit.

0/0
5.2.2017 19:33

M58i20r74e88k 36G83a50j28e32r 5891206169420

Jenze na tyhle vzdalenosti by nikdo autem nejel, i kdyby to bylo po pevnine mozne. Kdyby nebyla letadla, tak by se proste tak daleko cestovalo jen vyjimecne.

0/0
5.2.2017 22:57

S87e10i63d43l 51P43e94t45r 1931691385364

Těch 690 litrů na jednoho pasažéra představuje cca 10 000 km v autě přičemž většina najezdí ročně více a nechytají se z toho za hlavu ...:-)

+2/0
5.2.2017 19:34

V69l15a38d43o 35K51o75r33m89e92n18d54i 1955230888329

To je dobré ,že tomu nerozumiete....

0/−1
5.2.2017 20:14

J21a71n31a 79S73t63e11h58l23í95k50o43v28á 2709580740696

jezdíte autem?

0/0
5.2.2017 20:21

T17a85d40e37á11š 95M11i19c84h81á31l30e33k 6887298702172

První posádka udělá start a vystoupa do jejich letové hladiny a pak asi po hodine až dvou je vystrida druhá posádka a leti prostřední část letu a zase hodinku az dvě pred přistáním to předá první posádce a ta pristane

+3/0
5.2.2017 18:36

M19a49r83t82i24n 13Š76k83r70o43b79á94l70e36k 2372442649758

Zeptám se, druhá posádka je "udržovací a hlídá autopilota" zatímco první startuje a přistává, což jsou těžší úkony?

0/0
5.2.2017 18:41

T14a21d62e19á74š 29M70i87c80h78á37l89e16k 6307728212602

Ano tak nějak to funguje. Samozřejmě ty časy jsou jen orientační nevím jak to mají uvádím to pouze jako příklad

0/0
5.2.2017 20:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.