Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na dálkových letech roste konkurence, levná ropa vábí i menší aerolinky

Letečtí dopravci znovu objevují kouzlo dálkových letů. Nejaktivnější jsou v tomto směru ti nízkonákladoví. Zpáteční letenka do Spojených států by v jejich podání mohla stát kolem osmi tisíc korun. Důvodem jsou hlavně klesající ceny ropy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P32e49t47r 30N19o63v21á60k 8935879640

kde hledáte nejlevnější letenky?

zajímají mne především destinace: jih evropy, a mimo evropu

btw.: jsem narazil na zajímavý:

Přehled - LowCost Letenkomatů ...

http://bit.ly/prehled-low-cost-letenkomatu

R^

0/0
6.2.2017 12:14

R59a51d63e59k 36J27a93n56a72t57a 9315496114792

http://www.azair.cz/

0/0
6.2.2017 21:03

J66a41r66o16s41l20a74v 92N31e36d88o54m81a 3500120252663

Tak nevím, v článku se píše o klesajících cenách ropy, ale když přijedu na benzinku, tak mi to připadá, jako by cena ropy byla v tom největším zdražování.....

+11/0
6.2.2017 6:25

J24a64n 39P37a39v84e75l 8233632218856

Já tankuju za 30 Kč/l a velice dobře si pamatuji, kdy jsem platil zhruba 35 Kč/l. A vzhledem k tomu, že největší část ceny benzínu tvoří neměnná spotřební daň, ...

+2/0
6.2.2017 7:30

J91a83k75u76b 89Š98a68f62a40n93d61a 7305587281401

A já si zase pamatuji, že jsem před rokem platil za natural 95 24,50

+4/0
6.2.2017 7:47

J87a65n 14P89a14v11e89l 8163282348436

JJ, já jen reaguji na "jako by cena ropy byla v tom největším zdražování....."

0/0
6.2.2017 7:55

J65o11s12e38f 75M55i44k61u39l19í50k 8954707166

To je pravda, platil jsem 35 ale také i 27,50 v létě.

+1/0
6.2.2017 8:25

J73o22s25e97f 60H33o45n75e19š 7361562810743

Vážení,letecká doprava není zatížena daněmi,takže mají petrolej kolem 10 Kč

0/0
6.2.2017 8:11

R55o81m12a78n 74K85a82m80a43r29ý74t 8918580908828

No tak za 10 korun rozhodně netankují. I na letecká paliva je klasická spotřební daň a DPH (minimálně v ČR).

0/−1
6.2.2017 10:05

J72o95s36e36f 94V48o18s40i83c42k16y 4183447146763

To vite, anebo si to myslite ?? Tak sem hodte ty sifry, vy chytrej !

0/0
6.2.2017 13:06

P66a62v65e28l 86S78v63o63b68o93d91a 4417860382442

http://www.twintrans.cz/index.php?id=09

0/0
6.2.2017 15:53

J63o41s58e53f 27H27o53n83e85š 7481292850623

V ČR letadla nelítají a zahraniční lety mají kerosin bez daní

0/0
6.2.2017 19:22

R69a43d12e50k 73J34a83n70a24t91a 9385266534182

Není. Od spotřební daně jsou letecké společnosti osvobozeny na základě Chicagské úmlovy. A DPH se z letenek taky neplatí, stejně jako např. z mezinárodních jízdenek na vlak..

0/0
6.2.2017 22:35

T56a71d41e79á24š 48M52i55c76h73á80l71e28k 6227458472742

Ceny benzínu šli nahoru. Byl o tom není to tak dlouho co vyšel článek o jakése regulaci a tudíž bude stoupat cena benzínu

0/0
7.2.2017 22:54

S13a92r24a 44N81o40v31a 3963842871691

Ono je ještě možné letět po Evropě nenízkonákladově?

+1/−2
6.2.2017 6:03

M38a57r87t38i34n 88H37a39n76z91a56l 8548819559935

Možné to je, ale málokdo to dělá. Snad je blázen, který musí - viz linka Praha - Budapešť monopolně operovaná největším pražským aeroklubem...

+1/0
6.2.2017 6:27

M58a93r96t60i12n 97K95a78r92á77s78e15k 9628573968978

No ono na spoustu mist se nizkonakladovkou jen tak nedostanete (resp minimalne s jednim ci dvema prestupy, coz jednak znamena riziko, ze nestihnete prestup a pak hlavne cena jde dost nahoru a tou nizkonakladovkou nic neusetrite)....

0/0
6.2.2017 9:26

S82a27r54a 69N88o14v51a 3233402831201

ČSA jsou nízkonákladovka...

0/0
6.2.2017 18:50

M58a47r72t26i32n 86H36a57n74z12a35l 8928729779545

ČSA jsou nízkonákladovka službami, nikoliv cenami!!

0/0
6.2.2017 22:35

R88o42m54a94n 58K59r71a38t97o57c83h71v76í13l 6346177566604

Třeba British Airways pořád po Evropě létají, a nevěřím že létají prázdní.

0/0
6.2.2017 8:26

S84t64a94n82i28s41l41a46v 34G19r70i35g51á52r43e94k 7401732670515

jistě Byznys klienti tak lítají -potřebujou mít třeba variabilitu letenek a když jsi půl tejdne ve vzuchu tak i s větším pohodlím

+2/0
6.2.2017 9:03

S50l64a63v87o22m53í93r 88B78e73n13e34š 6322687640304

V nadpise je chybně zvolené slovo.

To, co vábí menší aerolinky, je levnější nafta, nikoli levná ropa.

Cena ropy šla dolů, a tudíž šla dolů i cena nafty. Nicméně samotná levná ropa ty aerolinky lákat nemůže, protože ony ji nekupují.

Kdyby teoreticky (je to nemožné, ale píši "kdyby") cena pšenice šla o polovinu dolů, tak by to jako zlevnění pšenice vnímali mlynáři nebo majitelé drůbežáren nebo vepřínů, kteří pšenici používají jako krmivo, ale z hlediska konečného zákazníka by to nebylo zlevnění pšenice, nýbrž zlevnění chleba. Každý to vnímá jako zlevnění toho produktu, který kupuje, nikoli jako zlevnění surovin, z kterých je vyráběn.

+1/−8
6.2.2017 5:34

D93a14v76i59d 22R39o28z39e90h73n48a22l46i35k 4603894216250

Tim chcete rict ze letadla litaji na naftu?

+4/0
6.2.2017 5:58

J85a26k23u53b 27Z64á52h28u91m39e30n91s61k48ý 9270211363741

Jasny, ty 2 rulicky pod kridlama jsou prece 2.2TDI

+3/0
6.2.2017 6:44

L52u72k47a72s 15C50o58d93r 6238132240391

Aniz bych chtel prudit, tak Jet-A a nafta jsou skutecne hodne podobny paliva, takze je teoreticky (a u nekterych modelu prakticky) mozny pouzit Jet-A v naftovych autech. Opacnym smerem bych to nedoporucoval, hlavne kvuli pozadavkum na cistotu paliva, vlastnosti pri nizsich teplotach atd, ale treba u nekterych ruskych vojenskych letadel (treba Su-25) se s naftou jako nahradnim palivem pocitalo.

+6/0
6.2.2017 6:57

J60a65r98o71s77l53a15v 18T86e63p16l94ý 6731744211970

V A380 je 4x 3.0 V6 od VW :D

Slavomíre, ty seš tele :)

0/−1
6.2.2017 6:51

M43a28r29t84i86n 42H78a83n50z43a52l 8758799229245

Kerosin, příteli, kerosin...

0/0
6.2.2017 6:58

J93a33k78u36b 15M62i10k81u28l49a58c31e47k 8647591197974

Lol. Dekuji za pekne rano. Takto sem se dlouho nezasmal

0/−1
6.2.2017 8:11

P55a83v29e12l 14L80á21n41í80k 5219385982687

Letenky do USa za 8 tisic to je hodne vlhkej sen, ted pokud nesedite denne u internetu a necekate na akci se skoro pod 20 000 z Prahy nedostanete a kterwj normalni clovek si to muze dovolit 

+1/−11
6.2.2017 4:10

P63a73v44e87l 35Š81ť59a79s86t29n16ý 8222664844

Nevím, kde jste na to přišel, běžná cena letenky bez jakéhokoliv omezení je okolo 11*12tis Kč.

+15/0
6.2.2017 6:24

R14a24d38i35m 29Š94o86l25c 1705235675194

Měl jsem letenku Praha - Honolulu za 16.200,-- zas tak těžko ji koupit nebylo ani pro čtyřčlennou skupinu.

0/0
6.2.2017 7:33

J14a75k32u34b 51M68i11k16u21l58a61c82e89k 8257301727724

Mozna by bylo fajn ten internet pustit a podivat se jaky sou ceny

+2/0
6.2.2017 8:13

J34a48n 25L84a73k97o73m95ý 7171235695434

Plány má Norwegian hezký, ale pokud chtějí partnerství s Ryanairem a EasyJetem, tak B787 bude asi hodně málo

+1/0
6.2.2017 3:50

J44o78s56e71f 64R68i90c69h82t53e83r 9876255257133

Proč?

0/0
6.2.2017 9:41

P17e27t75r 66N22o95v98á49k 8495949840

kde hledate opravdu levne letenky?

0/0
6.2.2017 3:06

M64a60r47i59a53n 93P15e98š96t88a 6288478218688

swoodoo.de

+1/0
6.2.2017 4:12

J57a18n 13L43a78k41o41m89ý 7191585795134

Ryanair.com

0/0
6.2.2017 5:51

J15a51n 66P77a66v59e72l 8243282948846

http://www.letenkari.cz/

Agregat českých webů, které hledají levné letenky

+1/0
6.2.2017 7:32

P28e91t46r 37N71o30v97á18k 8305869480

díky moc za tipy!

0/0
6.2.2017 12:08

P73a84v40e90l 41V90e51t85e28š16n69í43k 7455348945907

Je letenka a letenka.

Do Thajska můžete letět i docela lacino s Emirates. Budete mít nádherný servis a budete se cítit jako ČLOVĚK.

Pak můžete zkusit něco trošičku lacinějšího. Můj poslední let Chiang Mai (Thajsko) - Šanghaj - Praha s China Eastern byly mizerně ušetřené peníze. Přestože jsme měli celý let na jediné letence, tak nám zavazadla odbavili jenom z Thajska do Číny. Pak jsme se museli postarat sami: vyplnit vstupní formuláře pro vstup do Číny > moje známá (Thajka) dostala dočasné vízum pro vstup > pasová kontrola > vyzvednutí zavazadel > celní kontrola > odevzdání zavazadel do checkinu > bezpečnostní kontrola > pasová kontrola pro vstup do mezinárodního prostoru. Po Šanghajském letišti jsme nachodili několik kilometrů, ze salónku nás vyhodili hodinu před odletem ("zavíráme") a nakonec nám změnili odletovou bránu.

Úcta k člověku jako za komunismu.

Nevím, jestli ještě lacinější aerolinky budou kultivovanější než tohle...

+5/−1
6.2.2017 1:44
Foto

T46o60m69á54š 18D84v93o83ř47á92k 7235486537801

Můžete ještě zkusit Aeroflot.

Prý si při dalším letu nad Moskvou, budete přát letět v bombardéru...;-)

0/0
6.2.2017 1:52

P86a58v15e96l 31V79e39t91e74š41n32í86k 7145428415737

No prý se snaží.

Ale slyšel jsem jeden hororový příběh o tlupě ožralých Rusů co poblila letadlo tak, že z toho začali zvracet i ti ostatní.

Tenhle zážitek bych si taky rád odpustil :).

+1/0
6.2.2017 1:59
Foto

T40o67m37á84š 72D22v38o49ř86á13k 7395326167471

;-)

0/0
6.2.2017 2:00

R16o14m91a14n 66K25r61a57t75o88c93h25v80í40l 6616437536704

V Rusku je možné cokoliv.

Také o zlušenost s Aeroflotem nějak nestojím.

0/0
6.2.2017 8:28

M96i43c60h80a73l 23H22o58r72á42k 7839914409514

Tomáš Dvořák - blbost. Létám velmi často, mám možnost srovnání a Aeroflot je vysoce konkurenceschopný člen Sky Teamu. Jejich produkt je standardní, někdy i nadstandardní a výsměch byl v tomto případě poněkud hloupým.

+9/0
6.2.2017 3:56

L88u44k19a26s 49C96o38d49r 6688722510741

Aeroflot je mirnej nadprumer, kdyz vsechno funguje tak, jak ma. Jakmile se neco pokazi, tak je to totalni peklo. Viz jedna moje starsi reportaz...

http://forum.airways.cz/viewtopic.php?t=5430

+2/0
6.2.2017 4:00

M36i96c32h44a34l 16H72o76r87á61k 7759194709414

Souhlasím. Neletěl jsem s nimi mnohokrát, matkou je mi Delta :). Ale v poslední době jsem a Aeroflotem musel na východ SVO-PEK a na západ SVO-MIA. Byl jsem překvapen, jaký produkt nabízeli v C class B 777 a A 330 (a to včetně skutečně krásných letušek, což byl příjemný šok právě pro mne, cesťáka s Deltou). Nemám rád rychlé a nesmyslné soudy, ať jsou již namířeny proti komukoli - toliko jen na vysvětlenou, proč jsem reagoval na pana Vetešníka.

+2/0
6.2.2017 7:10

J32a92k12u48b 98Š12a56f19a32n49d87a 7725977431531

Tak jestli to srovnáváte s Deltou tak se ani nedivím.

0/0
6.2.2017 7:51

P56e46t31r 41M14a50c70h82á46č45e61k 9577154453

Přečetl jsem Vaši reportáž se zájmem, je dobře napsána, dávám +.

Aeroflot v business je velmi slušný. Možná ne tak super jako EK či BR, ale co do kvality produktu lepší - nesrovnatelně lepší - než slavné LH, KL, či OS. Také situace na SVO se zlepšila, terminály jsou po rekonstrukci mnohem lepší. Salonek C také slušný. Jen ty vzdálenosti samozřejmě zůstaly, a také nesmyslná pasová kontrola při mezinárodním tranzitu (z MUC do PEK / PVG pochopitelně nevycházím nikam, kde by bylo nutné procházet přes celního úředníka provádějícího plnohodnotnou pasovou kontrolu).

Zarazilo mě, že na SVO bivakuje několik desítek černochů, patrně migrantů, kteří po vzoru svých západněji přicházejících kolegů zahodili po příletu pasy v domění, že se snáze vyhnou kontrole identity, ale narozdíl od slaboučké EU jim na to Rusové neskočili, a nechali sedět v tranzitu, kde nyní bydlí ve stanech ... postavených uvnitř terminálu. Takto to bylo v polovině loňského roku, letím tu trasu znovu tento týden, tak jsem zvědav.

0/0
6.2.2017 7:50

L25u66k30a63s 72C86o67d18r 6468782490361

Ja radsi nez v business class litam takhle :-)

https://www.youtube.com/watch?v=YLcuknLR5Ls

+1/0
6.2.2017 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.