Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čínský letoun C919 vzlétne ještě letos. Chce konkurovat Airbusu a Boeingu

Čínský dopravní letoun C919 by po letech odkladů mohl svůj první let uskutečnit v první polovině tohoto roku, všechny velké testy už má totiž za sebou. Uvedla to v pondělí čínská státní média. Stroj C919 je prvním velkým dopravním letounem, který byl vyvinut v Číně v souladu s mezinárodními standardy, konkurovat by měl dopravním letadlům od firem Airbus a Boeing.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D95u41š25a73n 75R71a69j57n65i13n46e55c 4924662703421

Zatial nie je dôvod na paniku v centrálach Airbus a Boeing . Ale v roku 2037 by som to už netvrdil .

Presne ako , že v roku 2027 sa prestaneme smiať z čínských aut.

PS. A trvať to bude kratšie ako naše uškrnky z japonských aut / dobre pamätám - Japonec až nakonec!/, a korejských aut / pamätné auto Hunday Pony !/.

0/0
7.2.2017 16:25

M57a11r82t57i50n 42B21e41d16n73á94ř 8616967786392

fotka č.5 - zkuste najít v hale někoho kdo nemá ruce nad hlavou a nefotí si to letadlo na mobil....;-D

+1/0
7.2.2017 7:59

V76í70t65ě96z95s29l41a89v 97B98o42c11h 6762435335206

Comac na to letadlo nemá přes 500 objednávek, ale zhruba sto, zbytek jsou opce. Velká část objednávek je od leasingovek a s jednou výjimkou jen čínských. Takže ti, co píšou, že by do toho nevlezli, pokud se nechystáte do Číny, tak se nemusíte bát. Pokud se do Číny chystáte, tak je to váš boj. Podobnost s Airbusem není jen věcí fyzikálních zákonů, ale také existencí výrobní linky Airbusu v Tchien-ťinu ;-D

Pokud jde o narušení duopolu Airbusu a Boeingu, tak kanadskému Bombardieru věřím víc než Comacu a Irkutu dohromady....

+1/−1
6.2.2017 21:27

S14e58i62d72l 31P81e58t47r 1891811615444

Bombardier se do kategorií B-777/787/A 330/350 cpát určitě nebude zvlášť když mu jak boeing i airbus "jeho" třídu pomalu ale jistě dobrovolně vyklízí. A S-100 se na západ od Donbasu taky rozhodně neprosadí ... Comacu ale stačí v podstatě vnitřní trh a ani nebude muset řešit ty stovky milionů za certifikaci neb to bude jedna bumážka od ÚV ...:-)

0/0
6.2.2017 22:08

M64i94c61h14a15l 67B26e26n95e15š 6449258372686

Nebude to jen vnitřní trh, Číňané se dostanou taky do Afriky nebo zbytku Asie. Dohromady jsou to potenciálně moc pěkná čísla. Jinak Bombardier tu "svoji" třídu už dávno taky nemá jistou. Dnes má těžkou konkurenci v Embraeru a myslím, že třeba v Evropě s ní docela prohrává, protože C-Series se docela opozdilo a není to až taková výhra, jak se čekalo.

0/0
6.2.2017 23:07

I91g58n51á10c 20M63r72k49v84i57č48k26a 2658542879165

Bombardier koexistuje jenom protom, že mu do toho airbus s boeingem nelezou... Asi dohody - Kanada je přece klíčový spojenec USA a Britů a EU... Bombardier a Embraer mají svůj píseček...

0/0
8.2.2017 10:41

L58i15b47o79r 55J43a13n79e95č71e74k 4165925185521

Statni komunisticka firma prodelala testy u statni komunisticke agentury a dopadlo to na vybornou.:-) Ja bych do toho nevlezl.

+3/0
6.2.2017 19:31

J27a56n 92Š23á66l87e48k 8805513798905

Tamty na kterejch je napsano siemens?

0/0
6.2.2017 19:01

D55a75v56i65d 51M60a70l17i98n84a 1200893870463

Copyright Airbus A-320. :-)

+2/0
6.2.2017 18:32

D25a47n30i23e91l 97J43a91n49k94o 9979189610742

Stale stejná pisnicka tech kteri si stale slepé mysli ze Čína je konec sveta a vsichni povolena v bahně pěstují ryzi.

Zjistěte si kdo posledni dobou zacina byt tahounem inovaci a tahne technologie !

A to ze vetsina z vas kupuje levné shity a pak brečí nad kvalitou je jen a jen jejich problem ....

+1/−1
6.2.2017 18:16

R48a69d65i66m 37S74r51a57m14e49k 2154324559323

Beru Vás za slovo. V jakých technologických inovacích hraje Čína prim?

+1/0
6.2.2017 19:55

A10l53o41i46s 13S34l30á72m11e60č37k87a 2926212832162

Rýže, rýže, rýže... A recyklace plastů.

My jim zaplatíme za odvoz odpadu, oni jej roztaví, přetvoří a prodají nám jej "s přidanou hodnotou" zpět.

+2/0
6.2.2017 21:23

D70a52n51i18e41l 59M25u54n32z60a71r 1739888252736

uz i tu rejzi dovazej...

0/0
7.2.2017 2:27

J85i75ř86í 68U48r50b66a71n 4584506283968

Tak jak jsem se svezl z Pekingu do Guagzhou (Kanton) v listopadu, tak by mi nečinilo problém do tohoto letadla nastoupit a prolétnout se

0/0
6.2.2017 17:57

M63a15r10t85i58n 45K29o42d44a78t 2137236682937

Počkám až jich pár spadne a vychytají blechy. Do té doby se jim budu raději vyhýbat : )

+5/−1
6.2.2017 17:50

J26a91n 79J73e58č97m21í44n63e12k 3279331241676

No ,myslím,že tohle nespadne....pokud ho někdo nesestreli....

+1/0
6.2.2017 18:25

S29e85i79d59l 89P41e27t89r 1271591845254

S nějakými závěry by bylo dobré počkat, jestli to získá certifikaci především FAA a EASA a pak se uvidí.

Jestli začnou se zkušebními lety letos tak ty dodávky ve 2019 je hóódně optimistický scénář, resp . přání z kategorie těch zbožných ..

+5/0
6.2.2017 17:49

J52a94n 40L50u95k83á54š 7787563493782

Vzhledem k tomu, jak se do toho hrnou zapadni dodavatele avioniky, tak to tyto certifikace nejspis ziska.

+1/0
6.2.2017 18:05

D78a76n 69T97a51u70s45s82i40g 1218159743253

Hodně lidí tady nevěří čìnské výrobé, ale ruku na srdce, kdo jim postavil kosmickou loď? Já jsem viděl jejich rychlovlaky, tak proč by nemohli vyniknout ve výrobě letadel? Oni to zvládnou.

+13/−1
6.2.2017 17:41

M91a32r63t78i61n 97K12o62d23a72t 2827686482337

Taky jsem se v tom rychlovlaku bál : ))

+1/0
6.2.2017 17:51

J61o30s49e69f 87D71v45o11ř79á22č70e28k 9472554235125

vždyt jejich vlaky jezdí i ve francii a japonsku

+2/0
6.2.2017 17:54

M83i40r89o64s35l13a61v 90B10á93r51t76a 8264630950257

Tu zkušenost nemám. Ale v našem pomaluvlaku se také bojím.

+1/0
6.2.2017 17:55

J82a31n 22J31e20č71m45í85n52e56k 3319821651896

Jj,na každém přejezdu,žena něj vjede magor a na každém místě,kde opravují nějaký nadjezd,co jim můžeme trať spadnout....v číně bych se nebál...takovej řidič anebo stavar by dostali trest smrti či doživotí a vsadte se,že na přejezd na červenou uznikdo nevjede nebo nikdo neodflakne praci a mostě....

0/0
6.2.2017 18:31

V78l63a16s98t69i98m37i58l 67K35o26c87u77r87e76k 4936333630584

Pravděpodobně znáte Čínu jen z jedné stránky, z té lepší a ta skutečně existuje, ale existuje i ta druhá, a já určit nejsem pro dělat takové zemi reklamu. Vyrobit kosmickou loď dovede spousta zemí, včetně sousednho Japonska, Indie, a postupně tu technologii obšlehne třeba i Pakistán. Nicméně tím nesnižuji podíl Číny na H.T. , ale celá jejich H.T, se zrodila na spolipráci s USA, Japonskem, a dalšími vyspělými zeměmi. Či-li všechno je okopírované, podobně se ale rozvíjeli i Japonci. Není to ostuda.

0/0
6.2.2017 23:01

M74a13r63e34k 10F79l72e68k54a78č 1816565394178

z jedné strany to je jak boeing 737 a z druhé to je A319:)

+2/0
6.2.2017 17:36

M43i14r71o22s20l63a36v 25B55á72r54t94a 8924830660967

Je jasné, že to je celé okopírované, vždyť to má i křídla,

+7/0
6.2.2017 17:40

M75a61r96e29k 16F25l75e10k81a97č 1886355674138

No ty křídla mě vyděsila nejvíc..nečekal sem že okopírujou aji ty.. o motorech nemluvě

+3/0
6.2.2017 17:40

M88i53r69o57s69l53a72v 32B21á53r94t47a 8864170610557

A to jste zapomněl na sedadla. Mají okopírované i opěrky na hlavu. A podlahu v letadle také nevynalezli Číňani. Jak říkám, prostě kopie.

+2/0
6.2.2017 17:46

J84a79n 84J87e80č16m93í42n87e37k 3879941221386

Ještě také cudlik,který dělá cvak...ten také nevynalezli...Jo a určitě nevynalezli kelímek....

0/0
6.2.2017 18:33

A64l46o89i86s 68S65l50á33m35e95č53k12a 2396852742212

Nezapomeňte na dvojklik od Microsoftu! ;-)

0/0
6.2.2017 21:26

D76a87n91i29e52l 14M55u82n25z17a47r 1749258812266

a vokynka...vokynka nabeton nevynalezli....mozna ze jsou jenom namalovana...

0/0
7.2.2017 2:31

M84a36r98e25k 39J11a96n30e91č89k43a 1557586903371

Otázkou je, jak dlouho se to zvládne udržet bez poruchy ve vzduchu a kolik hodin provozu to bez fatální poruchy zvládne. Pokud jako většina čínské elektroniky, tak se obávám, že to bude více na zemi. Prostě taková obdoba jejich skleněného mostu, čili jenom pro odvážné ;-D

+1/−1
6.2.2017 17:35

M13i64r55o22s25l20a17v 29B18á22r41t44a 8134530570137

No jestli to bude jako čínská elektronika, kterou mám doma, tak má to letadlo světlou budoucnost. Ale těšit se můžete, že jim to bude padat. Je to zadarmo.

0/0
6.2.2017 17:43

J24o36s27e12f 86D59v80o75ř90á71č37e61k 9692984345345

byl jste nekdy v číně, z mého pohledu maji tři druhy výrobku, pro evropu (šmečka- protože to dodavatele žádaji) pak běžná kvalita a pak to lepší, osobně jsem se s jedním výrobcem zahradního nářadí (měl vystavené evropské věci, pak fiskars a pak jejich chvalitnejší lepší propracovanější než fiskars) tak jsem se s nim bavil a on říkal že to kvalitní od nich nikdo nechce brát, že pry dodavatele tahle maji porád co dodávat tahle by vzali rýč a 20let by nemuseli nic dovést protože to jejich kvalitní vydrží. nebál bych se toho že neumějí kvalitu, podívejme se jen na rychlovlaky ve francii, japonsku kdo dodava? čína a od aerodynamiky rychlovlaku k aerodynamice letadla není daleko a technologicky, když zvládnou rakety zvladnou letadla

+2/0
6.2.2017 17:52

J62a68r62o43m44i26r 57F79a60r70e44k 4782283777

Já jen, to tvrzení, že od aerodynamiky rychlovlaku k aerodynamice letadla to není daleko, je poměrně značně odvážné......

0/0
6.2.2017 18:04

J67i49ř49í 55H36u52m82l 5172529642161

hlavně aby to nemělo tolik much jako ostatní čínské výrobky ze začátku :-P

0/0
6.2.2017 17:24

P38e54t88r 29K39r12e84j57z79e58k 7569106

To letadlo je z velké většiny poskládáno ze západních komponentů,motory počínaje a kniplu konče,loni i tom byl pěkný článek v L+K.

+5/0
6.2.2017 17:21

J15a65n 39L13u30k36á65š 7977263473292

A zli jazykove tvrdi, ze zbytek je okopirovanej z vyrobni linky Airbusu A320 v Cine.

0/0
6.2.2017 18:07
Foto

D63a71v56i97d 30J72a42n78i60k 5196786385864

Prekvapuji me tady lidi co by meli strach do toho nastoupit. Osobne si nemyslim, ze to nebude az takova hruza a vyrobce se bude snazit zajistit vysokou kvalitu. Samozrejme prvnich par let se ukaze, ale osobne bych s tim mel mensi problem, nez s nejakym starym znackovym letadlem, u ktereho se trosku setri se servisem. Kazdopadne konkurence ve vyrobe letadel urcite neuskodi.

+4/−1
6.2.2017 17:08

M13i90c40h41a41l 93B70e97n19e91š 6499498692226

Přesně tak, konkurence je zde potřeba. Ten současný duopol je až neskutečný. Každopádně ještě je čeká spousta práce. Embraer se na větší letadla dosud nepropracoval, tohle je taky spíše menší letadlo, Rusové by chtěly, ale málokdo jim věří. Rozhodně bych také raději sednul do tohoto letadla než nějakého obstarožního Boeingu 737, který již změnil x-krát majitele.

+3/0
6.2.2017 17:13

V79l85a26s97t17i22m17i68l 64K66o55c85u37r16e26k 4766493950864

Neskutečný duopol, jak uvádíte, je výsledek mezinárodní fúze v leteckém průmyslu, účastní se ho i ČR výrobou dveří do velkých letadel. Jinak dodavatelů je okolo dvaceti tisíc úplně z celého světa. Velká letadla se nevyplatí montovat na mnoha místech, proto se jejich výroba tak koncentruje. Dnešní ekonomika to už vůbec není ekonomika volné soutěže a konkurence, jsme poměrně daleko za tímto bodem. Konkurence zde nebude i proto, že vstup do tohoho odvětví je velmi drahý, a tato výroba je kombinovaná s velice lukrativní vojenskou výrobou.

+1/0
6.2.2017 23:12

J11a25k27u44b 35K66o83s 3526572650624

Určitě to bude jednou dobré letadlo, ale máloco se povede na poprvé...

+1/0
6.2.2017 17:17

G63a58b79r13i29e97l 73M92a80r30c73e94l 6313740736854

USA a Evropa ma dlouho leteckou tradici. Soucasne velke dopravni stroje maji spickovou spolehlivost bohuzel take kvuli historii nehod, diky kterym se vychytalo spoustu predchozich nedostatku a chyb. Hodne rad bych si pral, aby si tento stroj uz necim podobnym nemusel projit. Mel bych ale kvuli toho strach s nim litat. Mozna pritom uplne zbytecne zpusobeny mym laickym pohledem. Urcite by nebyl spatny nejaky detailni clanek v Technetu.

+3/0
6.2.2017 16:59

J17a43r90o91m25i10r 53F82a21r63e68k 4802723507

Tak oni zase mají možnost poučit se z nehod ostatních :) Řekněme, že USA a Evropa prošlapali cestičku....

+1/0
6.2.2017 18:05

J37a63n 20L98u14k90á36š 7567133963772

Z vystreni zaveru nehody, pokud za ni nemuze ciste pilot, ze zpravidla upravi certifikacni predpisy a pojistky, ktere priste takoveto nehode zabrani.

ComAC bude muset veskere tyto certifikacni predpisy splnit, aby ziskal certifikace FAA a EASA a jeho letaldo mohlo do Evropy nebo severni Ameriky letat.

+1/0
6.2.2017 18:11

M74a12r15c80e51l 31B23í59l91ý 2973442242739

Vzhledem k tomu, že je to Čína, ono 919 je počet pasažerů ?! ;-)

+2/0
6.2.2017 16:46

M70i48r58o36s29l17a44v 15B22á18r79t46a 8414200750697

Z názvu vyplývá, že to je jen na palubě C. ;-D;-D Paluby A a B teprve budou stavět. A jak jsem psal jinde: jestli to bude fungovat jako vše čínské, co mám doma, tak Boening i Airbus půjdou za pár let do likvidace.

0/0
6.2.2017 17:53
Foto

P93e79t85r 87Š94r46a34i50e76r 9403222462677

Ono to ale chce i celosvětovou servisní síť, nestačí jen něco vyrobit....

+2/0
6.2.2017 16:27

M22i57r39o28s94l34a43v 52R77a30t82a88j 5431683894965

na co servis? tyhle letadla pochybné kvality vůbec nevpouštět na územní ČR!!!!

+2/−6
6.2.2017 16:33

P10a14v89e12l 83M32a13t63o38u85š74e12k 5330847518764

Co konkrétního o jejich kvalitě víte?

+2/−2
6.2.2017 16:45







Najdete na iDNES.cz