Diskuse k článku

Slabá koruna zamíchala cenami ojetin, zdražily až o čtvrtinu

Autobazary se kvůli intervencím ČNB začaly specializovat na vývoz tuzemských ojetých vozů, což tlačí ceny nahoru. Průměrná cena ojetého vozu stoupla za tři roky o více než třicet tisíc. Do Česka proto ze zahraničí proudí v nebývalé míře ojetiny starší deseti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L61u82k69a74s 33B71u58c61h43t74a 8569490464687

Konečně pořádný český[>-] liftback a teď ujedu všem ;-D;-D;-D

0/0
8.2.2017 21:04

J72o92z52e80f 89H62r69i97c42i34š19i72n 4673620220346

Pokud se kurz posunul do 10% pak změna ceny o 25% nemůže být dána kurzem ale i jinými vlyvy.

Anebo?

0/0
8.2.2017 15:32

S81t83a41n61i29s36l35a34v 24N94ý81v56l41t 2734205533

Octavie 1 se vám kluci vůbec nepovedla. Lidi blbí s nima jezděj i když už má skoro 20 let.

+1/0
8.2.2017 10:40

J59a71n 69U93l83m 7920309396862

Koupit něco předkrizového co stálo nový 2 miliony a je pokoj!

0/0
8.2.2017 7:31

L62u49k45á64š 60Š14m94a49h19e91l 2727174842484

To si jako někdo vážně koupí šest let starou Fabii za 167 tisíc, když my máme novou za 214? Nebo je to jen nějaká cenovka v autobazaru, se kterou se stejně půjde podstatně dolů? Osobně koupi ojetiny za takových podmínek považuji za extrémní loterii, která se vyplatí jen těm, co se buď v autech dobře vyznají, nebo mají štěstí.

Někdo může namítnout, že půjde u té šestileté Fabie o lepší výbavu a kdesi cosi - výbava podle mne u šestiletých aut nehraje moc podstatnou roli a navíc silně pochybuji, že ta dotyčná Fabie, pokud je to nějaký průměr, bude mít o tolik více užitečných věcí než ta naše. Serepetičky v minimální užitné hodnotě nepočítám.;-D

+1/0
7.2.2017 20:53

L45u67k27a65s 93B80u22c66h68t23a 8659230944927

A teď ujedu všem8-o;-D. to si radši fakt vyberu něco normálního. už z principu bych si to nový nekoupil..

+1/0
7.2.2017 20:49

T28o49m88á62š 12Z73e66m86a89n 3685638904865

Ono také není moc důvodů dnes s obnovou spěchat.

Nová auta jsou dražší - z velké části kvůli povinným "bezpečnostním" a "ekologickým" prvkům - o kolik auto prodražil filtr, EGR ventil a různé další "vymoženosti" snižující emise CO2 v laboratorním testu?

Navíc tohle všechno ubírá na výkonu a přidává na nákladech údržby.

V roce 2000 bylo jasné, proč si pořídit nové auto - bylo lepší, bezpečnější a nové.

V roce 2017 se spíše člověk děsí co všechno bude v novém autě, aniž by to v něm sám chtěl. Přínos v bezpečnosti, jízdních výkonech a pohodlí moc není.

A navíc to 8-10 let staré auto pořád funguje, nerezne a jede.

+5/0
7.2.2017 20:25

L17u31k80a47s 45B73u32c33h35t65a 8369350574737

Nechci aby na mně auto mluvilo, co když se to zasekne a pojede pořád dokola. A systém start -stop kterej nejde natrvalo vypnout. To je mega vopruz. Zlatě staré dobré precizně dělané auto.

+2/0
7.2.2017 20:38

L95a80d32i98s46l18a11v 31K68a13l19o15u20s 7815586771570

Souhlasím,ojetiny vyvezte za hranice všechny a hned za co nejvysší ceny.

+1/0
7.2.2017 18:26

Z12b12y92n15ě44k 86Č74e30j48k72a 5696918831613

Blbost. Koruna posílila o cca 8% a auta zdražily o 20%. Navíc bazary vykupují běžně za částky okolo 70% prodejní hodnoty vozu. Ano, pomohla, ale není příčinou. Prostě u nás po nich byla menší poptávka, jak venku, takže se vyvezly ven a cena se srovnala s poptávkou ne v rámci naší republiky, ale i s okolními zeměmi. Už když jsem před více jak dvěma lety kupoval zánovní auto (přímo z parku dealerství), tak venku bych ho za podobnou cenu nesehnal ani náhodou.

0/0
7.2.2017 18:19

P36ř53e98m69y15s67l 69H26r82o84m84a61d76a 2374406638491

koruna oslabila ! auta zdražila !!

Jde o to, že se vyplácí vyvážet kvalitní auta hromadně. Dnes ovládají trh velcí hráči. Ti od firem vykupují auta hromadně a pak je vyváží. U nás se pak prodává jen šrot. Například v AAA je 50% aut s přetočeným tachometrem. Kdo to asi přetáčí, když tam nemají žádný mezičlánek ?

+1/0
7.2.2017 18:42

Z74b57y17n33ě33k 64Č68e61j92k56a 5786978451413

Diky, me se tam ten ypsilon nejak nezdal ��

0/0
7.2.2017 19:00

P39ř84e50m81y60s20l 22H52r19o87m85a29d18a 2294826208471

:-/Tak to soudruzi objevili ameriku 8-o toto už tu píšeme hodně dlouho.

Ukázka nesmyslné regulace státu. POkud stát reguluje dovoz ojetin, tak by měl regulovat i jejich vývoz. Měl by na autobazarsty uvalit poplatky za každé vyvezené auto mladší 8 let. Cebia navíc porovnala jen stáří aut a cenu. Důležité je, že také stoupl nájezd kilometrů u ojetin. Kdo nemá na nové auto, ten si musí koupit nebezpečný vrak. Stát do toho musí zasáhnout, nebo musí přestat regulovat i dovoz aut ze zahraničí.

0/0
7.2.2017 17:52

P88ř84e32m93y43s75l 38H13r88o40m18a22d20a 2904286478531

Pro tu kdo nevěří, že se ojetiny masivně vyváží. Tak samozřejmě, že se nevyváží na západ. Většina našich kvalitních ojetin mizí do Polska, na Balkán a na východ. Tam všude se to vyplatí, díky podhodnocené koruně. Lidi přemýšlejte, podle obrovských objemů intervencí se dá odhadnout, jak moc ČNB znehodnocuje naši korunu.

0/0
7.2.2017 17:57

J55a75n 35D54l78o52u37h31ý 8475295475148

To jsou zase hlody. Kvůli kurzu určitě passat nezdražil ze 150 na 220 tisíc. A naopak, pokud kvůli kurzu zlevní ojetina z 200 na 185, tak to určitě nebude ten důvod, jestli si jí koupím nebo ne.

+2/0
7.2.2017 15:44

F55r48a77n82t18a 88S22t22r46n94a19d 7225786715

Se mi to nějak nezdá. Loni jsem prodával 4 roky starou oktávku kombi 1.4 TSI. Výbava žebrák jak je u škodovek obvyklé. (klima tam teda byla). První majitel, 36 tisíc najeto, perfektní stav. Dostal jsem za ní 205 tisíc.

Každopádně, takovou oktávku už novou koupit nejde, škoda naštěstí přestala tyhle sociální výbavy dělat. Proto předpokládám, že jsou jak zdražily nové vozy, tak jsou dražší i ojetiny, neboť mají lepší výbavu. Pamatujete ještě někdo tu fábii junior? Měla nelakované nárazníky, vypadala děsně.

0/0
7.2.2017 13:32

P79e14t40r 97M95i67c80h64a73l 2160834921202

Toho Juniora jsme měli chvíli v práci. Nemělo to ani posilovač řízení, děs a hrůza.

0/0
7.2.2017 17:11

S42e94i72d94l 55P89e98t42r 1901391385124

Jj, zvyšování cen těch aut na obr. opravdu souvisí se "silnou" korunou ... ;-D;-D

+2/0
7.2.2017 12:31

J11a15n 34V16e59l66e23k 2756178715337

Vlastním Octavii I, 1,9 TDI, 81kw. Už třeba pokukuji po něčem novějším. Taky mému autu bylo loni 15 let. Ale zatím to vypadá, že to auto ještě nějakou dobu budu mít. Nic převratného co by mě donutilo ke koupi něčeho nového není a co se týče spolehlivosti a úsporné provozu není lepšího auta.

0/0
7.2.2017 12:18

P90e48t32r 79M32a90r74e71č98e25k 1783791279738

Zájem o stará auta neklesne, dokud se nezlepší kupní síla obyvatel. Bez ohledu na intervence.

+1/0
7.2.2017 11:30

M10a62r31t79i38n 88V73o11j95á93č61e56k 9573237481696

nemyslím ,jako druhé auto je starý auto v poho ,mám krumpl na ježdění do práce 5km denně a v zimě super jestli odejde tak je mě to jedno ,ale naše lepší auto by mě bylo líto použít na takové popojíždění

+1/0
7.2.2017 17:05

T27o12m69á70š 81L55u32d20v75í50k 1260677394852

Nesmysl. Nikdo nevozí do Německa staré Škodovky. Vše co se exportuje jsou zcela nová auta nebo lehce ojetá prémiová. Cena ojetin roste hlavně z důvodu mizerné kvality nových aut.

+2/0
7.2.2017 11:12

V32l35a17d41i58s14l90a94v 77B82u58r88y52š37e27k 1759432607324

já kupuju od roku 1982 každé 4 roky nové auto, takže mám nyní už jedenácté, někdy jsem vlastnil auto jen třeba dva roky a žádnou mizernou kvalitu v poslední době nepozoruju naopak, současná auta jsou mnohem spolehlivější, výkonnější a mají lepší jízdní vlastnosti, ještě před 10 lety jsem měl auto, které bylo i 5x za rok v opravně, předposlední ford kuga už ale najela 95 tisíc kilometrů bez závad, mizerná kvalita současných aut je spíš jen vaše ničím nepodložená představa, navíc pokud by to byla pravda, tak dřív či později se ta nekvalitní auta dostanou k vám, protože do nekonečna jezdit oktávkou 1,9 TDI 66 kW jezdit nemůžete

0/0
7.2.2017 12:05

P38e97t75r 19A55s91c53h39e21n13b87r71e16n70n19e71r 6365483252631

Moje Mazda 6 jezdí bez závad od roku cca 2004. Bez závad jsem na 300 tis. S 9 let starým Fordem jsem bez závad na více než 200 tis.

Řekněte mi, proč bych měl kupovat nové auto?

+2/0
7.2.2017 12:31

V78l31a34d86i22s91l13a93v 91B10u17r64y44š11e87k 1559252607494

já vám neříkám, že máte kupovat nové auto, mě by mazda z roku 2004 bez závad nejezdila, každej si dělá co je pro něj lepší, že by současná auta vydržela něco míň než ta stará je samozřejmě nesmysl

0/0
7.2.2017 12:49

T15o73m79á91š 89H20r52u27b42ý 6652905365277

Nesmysl je to, co tvrdíte Vy a ještě tam sebejistě doplníte "samozřejmě".

Zlatý automobilový věk trval ještě v devadesátých letech.

Ona ta nová auta musí už z principu být poruchovější. Když se budeme pohybovat v množině normálních značek, ze které vyloučíme ty socialistické, tak je jasné, že kde nebyly dvouhmotové setrvačníky, DPF filtry, citlivé vysokotlaké naftové vstřikovače, mraky čidel a mraky elektroinstalace na každou zbytečnost, tam se nemělo co porouchat. Dalším faktorem je nesmyslné prodlužování výměnných intervalů na olej, absence olejové měrky a třeba poddimenzování rozvodových řetězů, což jdou věci vedoucí k fatálním následkům.

Kdybyste jezdil v japonských autech, tak byste také mluvil jinak. Srovnávat Mazdu s Fordem není úplně na místě.

0/0
7.2.2017 13:11

V95l86a58d76i51s32l43a98v 50B44u28r12y79š17e71k 1699312257204

sám tvrdíte nesmysl, podle svých zkušeností vím, že auta z 90 let jsou mnohem víc poruchovější, jesli máte nové auto, tak to musíte potvrdit, jesli ne, tak to nemůžete posoudit a pak je to o ničem, pokud vám vadí intervaly výměny oleje, tak je zkraťte, taky to tak dělám, pokud vám vadí dvouhmota, nekupujte ji, na trhu jsou vozy bez toho a i bez vysokotlakych vstřikovačů, auto bez měrky jsem neměl a rozvody mě do 100 tisíc kilometrů nezajímají, pak auto stejně prodám, v japonských autech jsem samozřejmě jezdil, žádnej zázrak to není, celkem zastaralá technika, když jsem vybíral auto, tak mě přišla kuga lepší než stejně drahá CX5

0/0
7.2.2017 15:43

T86o74m58á69š 98H38r44u75b68ý 6742705385117

Vše účelově a vše špatně. Dále to s Vámi nemá význam.

0/0
7.2.2017 18:44

M72a88r68t56i52n 21V14o91j27á50č63e39k 9603897191136

mazda s klasickým atmosferickým dvoulitrem jezdí bez závad každýmu ,vlastní zkušenost ...i když mám na ježdění do práce horší auto a partnerka s malou jezdí v mazdě

0/0
7.2.2017 17:07

T80o57m21á49š 80L49u51d46v27í59k 1470167554732

Chcete mi říct že dvoulitrový atmosferický motor, lehčí auto a hydraulický volant má horší jízdní vlastnosti než průměrné moderní auto? Já mám nové auto 2016 a staré 1998 takže to dokážu porovnat. Jízdní vlastnosti jsou u nového auta o deset tříd horší. Vše je buď zdechlé nebo extrémně citlivé.

0/0
7.2.2017 15:03

V33l79a16d27i38s90l47a24v 27B20u21r27y69š34e93k 1409472487354

mě aut prošlo za 40 let denodenního ježdění rukama mraky, v roce 1998 jsem měl fiat bravo 1,2 atmosféru 80 koní, stála 400 tisíc korun, když vezmu, že v té době byly příjmy poloviční, tak se dnes porozhlédněme po srovnatelném voze za 800 tisíc, řekněme superb 2,0 TDI, nevím, snad 120 kW, automatická klimatizace, tempomaty, podle vás proti bravu všechno zdechlé a citlivé, vy hlavně porovnáváte neporovnatelné, vy porovnáváte auto, které stálo milion v době, kdy lidi vydělávali 12 tisíc s autem, které dnes stojí 400 tisíc, pak není divu, že vám výjdou kraviny

0/0
7.2.2017 15:35

P72e87t27r 59A87s30c33h47e31n39b91r72e96n46n52e26r 6835333432601

Že jste si koupil Fiat Bravo je Váš problém. Jiní si umí vybrat lépe, tak podle sebe nemůžete zevšeobecňovat.

+1/0
7.2.2017 19:08

V28l64a65d39i10s38l62a78v 27B51u85r21y98š80e82k 1849162307274

ale to nebylo tím že jsem blbej, jak předpokládáte, opak je pravdou, víc jak 400 tisíc jsem tehdy za auto dát nechtěl, jiní si vybrali lépe, to je pravda, strýc si koupil Mitsibuschi galant, jenže stál 2x tolik, s fiatem jsem byl spokojený a nikdy jsem koupě nelitoval, vy prostě nepochopíte, že srovnáváte kraviny, auta, která stála kdysi 2 miliony jsou samozřejmě lepší, než ta, která stojí 300 tisíc dnes, srovnávejte stejně drahá auta, fiat bravo 1,2 16 V r.v. 1998 bez ohledu čí je problém, že si ho koupil a škoda kodiaq 2,0 TDI r.v. 2016, to jsou zhruby stejně drahá auta

0/0
8.2.2017 7:42

V96l15a53d26i83s34l46a23v 80B26u17r20y17š14e87k 1179182317864

můžu se zeptat, v čem jste v roce 1998 jezdil vy, když si umíte tak dobře vybrat?

0/0
8.2.2017 8:46

K58a58t66e53ř29i78n53a 80V72ý25b62o66r20n63á 6150469549

Inu exportům se daří, zatímco nám se vše zdražuje. Ale to přeci ČNB chtěla.

+2/−1
7.2.2017 11:05

V73l47a80d15i63s25l81a62v 19B41u77r17y21š73e74k 1639282717674

to nikdy netajila, podpořit vývoz, zdražit dovoz, vytvořit tlak na růst cen, mezd, vytváření nových pracovních míst atd, to chtěla a nám se to nelíbilo, to je ale tak jediný, co s tím můžeme dělat

+1/0
7.2.2017 11:55

R39u60d33o46l40f 53K72o96m27á58r96e55k 7128669422429

velmi velke zjednoduseni veci. rozsireni nabidky vyvozem do nemecka ma prirozene efekt v tom, ze ceny v nemecku klesnou. takze se bavime stale o stejnych cenach v Eurech, akorat prepocet do korun vychazi o tech 10-12% vyse. zbytek narustu je dan prelivem zajmu do nizsich cenovych urovni. takze clanek opet k vyvolani zurivosti na CNB temi nejnizsimi prostredky, bez kontextu atd.

+1/0
7.2.2017 10:57

J69a50n 80S93ů43r84a 4905203473742

Článek popisuje fakta,ne dojmy

0/0
7.2.2017 14:21

Z72b61y51n87ě13k 90Č91e46j16k93a 5506118501613

potom by jste nenapsal, že za zdražení aut o 20-25% může intervence, co zdražila korunu o 8%. Z článku to vyznívá, jako by jiný důvod neexistoval.

0/0
7.2.2017 18:26

S89t28a63n13d21a 84C75h50v78o41s14t 1232468

Koukam, jak se tu vychvaluji stare poctive vozy... To abych cekal rvacku, az nabidnu manzelcinu 17letou karu :-)

+1/0
7.2.2017 10:54

P76e34t54r 69M22a98r65e80č21e55k 1383541159638

Když bude v dobrém stavu :-) .. ovšem ne pokud je to Moskvič.

+1/0
7.2.2017 11:28

A64n59t48o90n68í98n 29S14e25b30e86r97a 7613978320829

Super, zvedla se mi hodnota auta. Tak je na čase prodat :-D

0/0
7.2.2017 10:47

A19n83t89o54n25í21n 61S34e37b11e83r80a 7773728350579

Tak moje auto z roku 2009 po pěti letech stojí pořád stejně za jakou cenu jsem to koupil. R^

0/0
7.2.2017 10:54

R16u31d21o89l39f 50K45o23m26á71r19e34k 7818249472669

tak to prodejte protoze po exitu intervenci zcela urcite klesne

0/0
7.2.2017 10:58

A57n38t45o54n64í60n 48S52e97b24e62r66a 7253488360519

Já pukuju auta na dožití. Když se chci zbavit auta, tak to nemá cenu ani 15 tisíc.

Ale jak to vypadá tak na cenu 15 tisíc si počkám tenotkrát hodně dlouho :-D

0/0
7.2.2017 11:36

J93o38s91e39f 86K42u52r68f48i76ř37t 1521125375519

Jestli to nebude taky trochu tím trestným stáčením km, už je holt nákladnější zahladit stopy....

0/0
7.2.2017 10:42

M23a63r26t32i48n 36H80o92n54s82a 8678906253862

Nadpisy na idnes už mě opravdu nepřekvapují... a články ještě méně. Zvenku huj, uvnitř fuj.

Hlavně ať máme co nejvíc článků, protože jsme placeni od množství a ne od kvality.

Hurá, vítejte v odpadu internetového bulváru.

Ještě očekávám 3 články o Škodovce a 2 o Jardovi 68 ;-D

RvRv

+2/0
7.2.2017 10:23

J77a96n 77S45ů66r39a 4525313173792

A co konkrétně je v textu a titulků špatně?

0/0
7.2.2017 14:22

M25a85r76t16i86n 33H94o50n70s71a 8488136973252

Slabá koruna ničím nezamíchala, ojetiny zdražují jednoduše protože zdražily i nová auta a vůbec všechno zdražuje. To je standardní vývoj - rostou platy (někdo řekne že nerostou, ale statisticky ano) a tudíž rostou ceny všeho. Není to vlivem slabé koruny - ta totiž tak slabá není, intervence eura není o čtvrtinu, jak se snaží nadpis a i článek nastínit. Proto s klidným srdcem mohu říci, že nadpis mistifikuje a článek vaří z vody.

0/0
7.2.2017 14:33

J86a25n 23S44ů46r56a 4295503363802

Nová auta zdražila za tři roky o čtvrtinu? Platy vzrostly za tři roky o čtvrtinu? Export ojetin stoupl na dvojnásobek jen tak?

0/0
7.2.2017 14:43

Najdete na iDNES.cz