Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slabá koruna zamíchala cenami ojetin, zdražily až o čtvrtinu

Autobazary se kvůli intervencím ČNB začaly specializovat na vývoz tuzemských ojetých vozů, což tlačí ceny nahoru. Průměrná cena ojetého vozu stoupla za tři roky o více než třicet tisíc. Do Česka proto ze zahraničí proudí v nebývalé míře ojetiny starší deseti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L73u42k30a17s 28B63u14c77h10t41a 8269190924187

Konečně pořádný český[>-] liftback a teď ujedu všem ;-D;-D;-D

0/0
8.2.2017 21:04

J14o88z47e46f 84H19r57i45c44i56š50i56n 4893950690116

Pokud se kurz posunul do 10% pak změna ceny o 25% nemůže být dána kurzem ale i jinými vlyvy.

Anebo?

0/0
8.2.2017 15:32

S84t81a21n68i90s73l40a96v 31N19ý42v14l42t 2954815843

Octavie 1 se vám kluci vůbec nepovedla. Lidi blbí s nima jezděj i když už má skoro 20 let.

+1/0
8.2.2017 10:40

J67a58n 87U41l70m 7570459956242

Koupit něco předkrizového co stálo nový 2 miliony a je pokoj!

0/0
8.2.2017 7:31

L38u96k72á66š 71Š73m18a18h98e55l 2447964342274

To si jako někdo vážně koupí šest let starou Fabii za 167 tisíc, když my máme novou za 214? Nebo je to jen nějaká cenovka v autobazaru, se kterou se stejně půjde podstatně dolů? Osobně koupi ojetiny za takových podmínek považuji za extrémní loterii, která se vyplatí jen těm, co se buď v autech dobře vyznají, nebo mají štěstí.

Někdo může namítnout, že půjde u té šestileté Fabie o lepší výbavu a kdesi cosi - výbava podle mne u šestiletých aut nehraje moc podstatnou roli a navíc silně pochybuji, že ta dotyčná Fabie, pokud je to nějaký průměr, bude mít o tolik více užitečných věcí než ta naše. Serepetičky v minimální užitné hodnotě nepočítám.;-D

+1/0
7.2.2017 20:53

L39u58k49a25s 75B76u53c12h48t74a 8649880404177

A teď ujedu všem8-o;-D. to si radši fakt vyberu něco normálního. už z principu bych si to nový nekoupil..

+1/0
7.2.2017 20:49

T37o39m37á45š 25Z53e62m76a67n 3405598444335

Ono také není moc důvodů dnes s obnovou spěchat.

Nová auta jsou dražší - z velké části kvůli povinným "bezpečnostním" a "ekologickým" prvkům - o kolik auto prodražil filtr, EGR ventil a různé další "vymoženosti" snižující emise CO2 v laboratorním testu?

Navíc tohle všechno ubírá na výkonu a přidává na nákladech údržby.

V roce 2000 bylo jasné, proč si pořídit nové auto - bylo lepší, bezpečnější a nové.

V roce 2017 se spíše člověk děsí co všechno bude v novém autě, aniž by to v něm sám chtěl. Přínos v bezpečnosti, jízdních výkonech a pohodlí moc není.

A navíc to 8-10 let staré auto pořád funguje, nerezne a jede.

+5/0
7.2.2017 20:25

L94u43k49a47s 86B42u41c57h81t30a 8419690294697

Nechci aby na mně auto mluvilo, co když se to zasekne a pojede pořád dokola. A systém start -stop kterej nejde natrvalo vypnout. To je mega vopruz. Zlatě staré dobré precizně dělané auto.

+2/0
7.2.2017 20:38

L76a55d97i58s54l18a94v 75K94a82l35o28u69s 7385766101320

Souhlasím,ojetiny vyvezte za hranice všechny a hned za co nejvysší ceny.

+1/0
7.2.2017 18:26

Z25b73y31n49ě14k 61Č76e94j90k21a 5766388751213

Blbost. Koruna posílila o cca 8% a auta zdražily o 20%. Navíc bazary vykupují běžně za částky okolo 70% prodejní hodnoty vozu. Ano, pomohla, ale není příčinou. Prostě u nás po nich byla menší poptávka, jak venku, takže se vyvezly ven a cena se srovnala s poptávkou ne v rámci naší republiky, ale i s okolními zeměmi. Už když jsem před více jak dvěma lety kupoval zánovní auto (přímo z parku dealerství), tak venku bych ho za podobnou cenu nesehnal ani náhodou.

0/0
7.2.2017 18:19

P66ř58e70m34y35s44l 51H35r59o32m32a85d96a 2384446308801

koruna oslabila ! auta zdražila !!

Jde o to, že se vyplácí vyvážet kvalitní auta hromadně. Dnes ovládají trh velcí hráči. Ti od firem vykupují auta hromadně a pak je vyváží. U nás se pak prodává jen šrot. Například v AAA je 50% aut s přetočeným tachometrem. Kdo to asi přetáčí, když tam nemají žádný mezičlánek ?

+1/0
7.2.2017 18:42

Z86b40y30n42ě93k 76Č86e71j92k30a 5636628961283

Diky, me se tam ten ypsilon nejak nezdal ��

0/0
7.2.2017 19:00

P46ř29e70m67y68s97l 13H51r64o80m88a23d98a 2264286648481

:-/Tak to soudruzi objevili ameriku 8-o toto už tu píšeme hodně dlouho.

Ukázka nesmyslné regulace státu. POkud stát reguluje dovoz ojetin, tak by měl regulovat i jejich vývoz. Měl by na autobazarsty uvalit poplatky za každé vyvezené auto mladší 8 let. Cebia navíc porovnala jen stáří aut a cenu. Důležité je, že také stoupl nájezd kilometrů u ojetin. Kdo nemá na nové auto, ten si musí koupit nebezpečný vrak. Stát do toho musí zasáhnout, nebo musí přestat regulovat i dovoz aut ze zahraničí.

0/0
7.2.2017 17:52

P59ř69e39m88y96s55l 78H72r81o83m61a41d23a 2864716618131

Pro tu kdo nevěří, že se ojetiny masivně vyváží. Tak samozřejmě, že se nevyváží na západ. Většina našich kvalitních ojetin mizí do Polska, na Balkán a na východ. Tam všude se to vyplatí, díky podhodnocené koruně. Lidi přemýšlejte, podle obrovských objemů intervencí se dá odhadnout, jak moc ČNB znehodnocuje naši korunu.

0/0
7.2.2017 17:57

J84a66n 35D69l74o32u76h45ý 8745485525798

To jsou zase hlody. Kvůli kurzu určitě passat nezdražil ze 150 na 220 tisíc. A naopak, pokud kvůli kurzu zlevní ojetina z 200 na 185, tak to určitě nebude ten důvod, jestli si jí koupím nebo ne.

+2/0
7.2.2017 15:44

F69r53a38n81t13a 92S67t39r48n72a91d 7945866235

Se mi to nějak nezdá. Loni jsem prodával 4 roky starou oktávku kombi 1.4 TSI. Výbava žebrák jak je u škodovek obvyklé. (klima tam teda byla). První majitel, 36 tisíc najeto, perfektní stav. Dostal jsem za ní 205 tisíc.

Každopádně, takovou oktávku už novou koupit nejde, škoda naštěstí přestala tyhle sociální výbavy dělat. Proto předpokládám, že jsou jak zdražily nové vozy, tak jsou dražší i ojetiny, neboť mají lepší výbavu. Pamatujete ještě někdo tu fábii junior? Měla nelakované nárazníky, vypadala děsně.

0/0
7.2.2017 13:32

P51e19t50r 92M27i60c94h40a60l 2390784841472

Toho Juniora jsme měli chvíli v práci. Nemělo to ani posilovač řízení, děs a hrůza.

0/0
7.2.2017 17:11

S61e52i32d16l 35P91e13t23r 1171131415834

Jj, zvyšování cen těch aut na obr. opravdu souvisí se "silnou" korunou ... ;-D;-D

+2/0
7.2.2017 12:31

J78a93n 73V45e92l42e73k 2876188355367

Vlastním Octavii I, 1,9 TDI, 81kw. Už třeba pokukuji po něčem novějším. Taky mému autu bylo loni 15 let. Ale zatím to vypadá, že to auto ještě nějakou dobu budu mít. Nic převratného co by mě donutilo ke koupi něčeho nového není a co se týče spolehlivosti a úsporné provozu není lepšího auta.

0/0
7.2.2017 12:18

P33e55t35r 28M82a38r92e97č12e28k 1543161859268

Zájem o stará auta neklesne, dokud se nezlepší kupní síla obyvatel. Bez ohledu na intervence.

+1/0
7.2.2017 11:30

M66a66r13t82i10n 43V15o19j19á48č66e30k 9943667951156

nemyslím ,jako druhé auto je starý auto v poho ,mám krumpl na ježdění do práce 5km denně a v zimě super jestli odejde tak je mě to jedno ,ale naše lepší auto by mě bylo líto použít na takové popojíždění

+1/0
7.2.2017 17:05

T95o38m36á26š 98L60u10d72v30í83k 1240147394642

Nesmysl. Nikdo nevozí do Německa staré Škodovky. Vše co se exportuje jsou zcela nová auta nebo lehce ojetá prémiová. Cena ojetin roste hlavně z důvodu mizerné kvality nových aut.

+2/0
7.2.2017 11:12

V33l87a86d29i36s75l70a15v 18B90u30r24y46š85e61k 1619432357124

já kupuju od roku 1982 každé 4 roky nové auto, takže mám nyní už jedenácté, někdy jsem vlastnil auto jen třeba dva roky a žádnou mizernou kvalitu v poslední době nepozoruju naopak, současná auta jsou mnohem spolehlivější, výkonnější a mají lepší jízdní vlastnosti, ještě před 10 lety jsem měl auto, které bylo i 5x za rok v opravně, předposlední ford kuga už ale najela 95 tisíc kilometrů bez závad, mizerná kvalita současných aut je spíš jen vaše ničím nepodložená představa, navíc pokud by to byla pravda, tak dřív či později se ta nekvalitní auta dostanou k vám, protože do nekonečna jezdit oktávkou 1,9 TDI 66 kW jezdit nemůžete

0/0
7.2.2017 12:05

P96e32t26r 78A69s27c16h66e39n61b25r29e11n78n53e25r 6775423742391

Moje Mazda 6 jezdí bez závad od roku cca 2004. Bez závad jsem na 300 tis. S 9 let starým Fordem jsem bez závad na více než 200 tis.

Řekněte mi, proč bych měl kupovat nové auto?

+2/0
7.2.2017 12:31

V30l44a90d30i44s94l84a23v 24B21u67r50y87š12e42k 1429162187264

já vám neříkám, že máte kupovat nové auto, mě by mazda z roku 2004 bez závad nejezdila, každej si dělá co je pro něj lepší, že by současná auta vydržela něco míň než ta stará je samozřejmě nesmysl

0/0
7.2.2017 12:49

T12o30m19á40š 52H92r70u28b44ý 6912695825287

Nesmysl je to, co tvrdíte Vy a ještě tam sebejistě doplníte "samozřejmě".

Zlatý automobilový věk trval ještě v devadesátých letech.

Ona ta nová auta musí už z principu být poruchovější. Když se budeme pohybovat v množině normálních značek, ze které vyloučíme ty socialistické, tak je jasné, že kde nebyly dvouhmotové setrvačníky, DPF filtry, citlivé vysokotlaké naftové vstřikovače, mraky čidel a mraky elektroinstalace na každou zbytečnost, tam se nemělo co porouchat. Dalším faktorem je nesmyslné prodlužování výměnných intervalů na olej, absence olejové měrky a třeba poddimenzování rozvodových řetězů, což jdou věci vedoucí k fatálním následkům.

Kdybyste jezdil v japonských autech, tak byste také mluvil jinak. Srovnávat Mazdu s Fordem není úplně na místě.

0/0
7.2.2017 13:11

V67l94a80d61i40s95l44a73v 42B91u52r28y93š73e41k 1979462217184

sám tvrdíte nesmysl, podle svých zkušeností vím, že auta z 90 let jsou mnohem víc poruchovější, jesli máte nové auto, tak to musíte potvrdit, jesli ne, tak to nemůžete posoudit a pak je to o ničem, pokud vám vadí intervaly výměny oleje, tak je zkraťte, taky to tak dělám, pokud vám vadí dvouhmota, nekupujte ji, na trhu jsou vozy bez toho a i bez vysokotlakych vstřikovačů, auto bez měrky jsem neměl a rozvody mě do 100 tisíc kilometrů nezajímají, pak auto stejně prodám, v japonských autech jsem samozřejmě jezdil, žádnej zázrak to není, celkem zastaralá technika, když jsem vybíral auto, tak mě přišla kuga lepší než stejně drahá CX5

0/0
7.2.2017 15:43

T69o26m72á19š 21H13r48u36b72ý 6752495315537

Vše účelově a vše špatně. Dále to s Vámi nemá význam.

0/0
7.2.2017 18:44

M37a48r81t91i30n 79V11o20j73á52č69e38k 9653217581286

mazda s klasickým atmosferickým dvoulitrem jezdí bez závad každýmu ,vlastní zkušenost ...i když mám na ježdění do práce horší auto a partnerka s malou jezdí v mazdě

0/0
7.2.2017 17:07

T39o30m96á79š 60L23u12d94v85í69k 1570907684702

Chcete mi říct že dvoulitrový atmosferický motor, lehčí auto a hydraulický volant má horší jízdní vlastnosti než průměrné moderní auto? Já mám nové auto 2016 a staré 1998 takže to dokážu porovnat. Jízdní vlastnosti jsou u nového auta o deset tříd horší. Vše je buď zdechlé nebo extrémně citlivé.

0/0
7.2.2017 15:03

V96l91a69d97i90s54l91a48v 77B65u19r96y95š72e13k 1809542917894

mě aut prošlo za 40 let denodenního ježdění rukama mraky, v roce 1998 jsem měl fiat bravo 1,2 atmosféru 80 koní, stála 400 tisíc korun, když vezmu, že v té době byly příjmy poloviční, tak se dnes porozhlédněme po srovnatelném voze za 800 tisíc, řekněme superb 2,0 TDI, nevím, snad 120 kW, automatická klimatizace, tempomaty, podle vás proti bravu všechno zdechlé a citlivé, vy hlavně porovnáváte neporovnatelné, vy porovnáváte auto, které stálo milion v době, kdy lidi vydělávali 12 tisíc s autem, které dnes stojí 400 tisíc, pak není divu, že vám výjdou kraviny

0/0
7.2.2017 15:35

P18e42t55r 51A51s91c24h46e86n16b59r31e19n51n12e54r 6765673672301

Že jste si koupil Fiat Bravo je Váš problém. Jiní si umí vybrat lépe, tak podle sebe nemůžete zevšeobecňovat.

+1/0
7.2.2017 19:08

V13l36a89d51i41s70l62a26v 38B90u14r25y65š11e60k 1389502497284

ale to nebylo tím že jsem blbej, jak předpokládáte, opak je pravdou, víc jak 400 tisíc jsem tehdy za auto dát nechtěl, jiní si vybrali lépe, to je pravda, strýc si koupil Mitsibuschi galant, jenže stál 2x tolik, s fiatem jsem byl spokojený a nikdy jsem koupě nelitoval, vy prostě nepochopíte, že srovnáváte kraviny, auta, která stála kdysi 2 miliony jsou samozřejmě lepší, než ta, která stojí 300 tisíc dnes, srovnávejte stejně drahá auta, fiat bravo 1,2 16 V r.v. 1998 bez ohledu čí je problém, že si ho koupil a škoda kodiaq 2,0 TDI r.v. 2016, to jsou zhruby stejně drahá auta

0/0
8.2.2017 7:42

V16l76a17d14i42s27l44a98v 55B93u28r35y22š85e70k 1859802517134

můžu se zeptat, v čem jste v roce 1998 jezdil vy, když si umíte tak dobře vybrat?

0/0
8.2.2017 8:46

K20a80t38e96ř17i94n11a 44V64ý18b90o73r13n37á 6490619539

Inu exportům se daří, zatímco nám se vše zdražuje. Ale to přeci ČNB chtěla.

+2/−1
7.2.2017 11:05

V95l31a57d34i95s70l17a32v 20B64u90r38y94š25e78k 1859472387474

to nikdy netajila, podpořit vývoz, zdražit dovoz, vytvořit tlak na růst cen, mezd, vytváření nových pracovních míst atd, to chtěla a nám se to nelíbilo, to je ale tak jediný, co s tím můžeme dělat

+1/0
7.2.2017 11:55

R76u78d10o18l41f 82K78o90m64á30r25e97k 7728349272899

velmi velke zjednoduseni veci. rozsireni nabidky vyvozem do nemecka ma prirozene efekt v tom, ze ceny v nemecku klesnou. takze se bavime stale o stejnych cenach v Eurech, akorat prepocet do korun vychazi o tech 10-12% vyse. zbytek narustu je dan prelivem zajmu do nizsich cenovych urovni. takze clanek opet k vyvolani zurivosti na CNB temi nejnizsimi prostredky, bez kontextu atd.

+1/0
7.2.2017 10:57

J59a93n 78S24ů19r31a 4735963403192

Článek popisuje fakta,ne dojmy

0/0
7.2.2017 14:21

Z15b69y92n22ě86k 65Č97e12j83k73a 5946238261503

potom by jste nenapsal, že za zdražení aut o 20-25% může intervence, co zdražila korunu o 8%. Z článku to vyznívá, jako by jiný důvod neexistoval.

0/0
7.2.2017 18:26

S26t79a52n12d93a 66C28h14v77o34s29t 1902678

Koukam, jak se tu vychvaluji stare poctive vozy... To abych cekal rvacku, az nabidnu manzelcinu 17letou karu :-)

+1/0
7.2.2017 10:54

P24e37t54r 14M13a77r31e77č19e96k 1523421589108

Když bude v dobrém stavu :-) .. ovšem ne pokud je to Moskvič.

+1/0
7.2.2017 11:28

A70n49t52o93n45í77n 37S96e39b78e71r12a 7723898100909

Super, zvedla se mi hodnota auta. Tak je na čase prodat :-D

0/0
7.2.2017 10:47

A67n91t95o96n82í73n 38S68e91b44e93r72a 7173818100699

Tak moje auto z roku 2009 po pěti letech stojí pořád stejně za jakou cenu jsem to koupil. R^

0/0
7.2.2017 10:54

R44u66d57o63l35f 40K82o23m39á27r97e75k 7428109142409

tak to prodejte protoze po exitu intervenci zcela urcite klesne

0/0
7.2.2017 10:58

A76n28t39o59n45í61n 27S95e20b82e11r11a 7823638890569

Já pukuju auta na dožití. Když se chci zbavit auta, tak to nemá cenu ani 15 tisíc.

Ale jak to vypadá tak na cenu 15 tisíc si počkám tenotkrát hodně dlouho :-D

0/0
7.2.2017 11:36

J78o11s66e16f 42K46u65r37f19i81ř66t 1641755625359

Jestli to nebude taky trochu tím trestným stáčením km, už je holt nákladnější zahladit stopy....

0/0
7.2.2017 10:42

M91a39r62t95i87n 52H50o33n82s48a 8618526513382

Nadpisy na idnes už mě opravdu nepřekvapují... a články ještě méně. Zvenku huj, uvnitř fuj.

Hlavně ať máme co nejvíc článků, protože jsme placeni od množství a ne od kvality.

Hurá, vítejte v odpadu internetového bulváru.

Ještě očekávám 3 články o Škodovce a 2 o Jardovi 68 ;-D

RvRv

+2/0
7.2.2017 10:23

J81a39n 75S37ů50r96a 4415433973972

A co konkrétně je v textu a titulků špatně?

0/0
7.2.2017 14:22

M40a61r11t49i63n 93H61o29n57s56a 8198706303672

Slabá koruna ničím nezamíchala, ojetiny zdražují jednoduše protože zdražily i nová auta a vůbec všechno zdražuje. To je standardní vývoj - rostou platy (někdo řekne že nerostou, ale statisticky ano) a tudíž rostou ceny všeho. Není to vlivem slabé koruny - ta totiž tak slabá není, intervence eura není o čtvrtinu, jak se snaží nadpis a i článek nastínit. Proto s klidným srdcem mohu říci, že nadpis mistifikuje a článek vaří z vody.

0/0
7.2.2017 14:33

J11a14n 37S76ů82r66a 4795923233982

Nová auta zdražila za tři roky o čtvrtinu? Platy vzrostly za tři roky o čtvrtinu? Export ojetin stoupl na dvojnásobek jen tak?

0/0
7.2.2017 14:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.