Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Slabá koruna zamíchala cenami ojetin, zdražily až o čtvrtinu

Autobazary se kvůli intervencím ČNB začaly specializovat na vývoz tuzemských ojetých vozů, což tlačí ceny nahoru. Průměrná cena ojetého vozu stoupla za tři roky o více než třicet tisíc. Do Česka proto ze zahraničí proudí v nebývalé míře ojetiny starší deseti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L32u64k62a54s 48B45u57c43h11t34a 8579630464277

Konečně pořádný český[>-] liftback a teď ujedu všem ;-D;-D;-D

0/0
8.2.2017 21:04

J13o24z31e31f 39H25r70i95c80i98š64i23n 4823600110866

Pokud se kurz posunul do 10% pak změna ceny o 25% nemůže být dána kurzem ale i jinými vlyvy.

Anebo?

0/0
8.2.2017 15:32

S66t12a90n35i93s71l39a63v 67N27ý53v53l29t 2824825923

Octavie 1 se vám kluci vůbec nepovedla. Lidi blbí s nima jezděj i když už má skoro 20 let.

+1/0
8.2.2017 10:40

J55a92n 93U54l72m 7450399776442

Koupit něco předkrizového co stálo nový 2 miliony a je pokoj!

0/0
8.2.2017 7:31

L33u98k49á70š 87Š43m69a76h98e42l 2327684742874

To si jako někdo vážně koupí šest let starou Fabii za 167 tisíc, když my máme novou za 214? Nebo je to jen nějaká cenovka v autobazaru, se kterou se stejně půjde podstatně dolů? Osobně koupi ojetiny za takových podmínek považuji za extrémní loterii, která se vyplatí jen těm, co se buď v autech dobře vyznají, nebo mají štěstí.

Někdo může namítnout, že půjde u té šestileté Fabie o lepší výbavu a kdesi cosi - výbava podle mne u šestiletých aut nehraje moc podstatnou roli a navíc silně pochybuji, že ta dotyčná Fabie, pokud je to nějaký průměr, bude mít o tolik více užitečných věcí než ta naše. Serepetičky v minimální užitné hodnotě nepočítám.;-D

+1/0
7.2.2017 20:53

L48u55k13a77s 84B95u87c23h86t52a 8719290384867

A teď ujedu všem8-o;-D. to si radši fakt vyberu něco normálního. už z principu bych si to nový nekoupil..

+1/0
7.2.2017 20:49

T65o57m87á66š 66Z35e54m10a50n 3295978504535

Ono také není moc důvodů dnes s obnovou spěchat.

Nová auta jsou dražší - z velké části kvůli povinným "bezpečnostním" a "ekologickým" prvkům - o kolik auto prodražil filtr, EGR ventil a různé další "vymoženosti" snižující emise CO2 v laboratorním testu?

Navíc tohle všechno ubírá na výkonu a přidává na nákladech údržby.

V roce 2000 bylo jasné, proč si pořídit nové auto - bylo lepší, bezpečnější a nové.

V roce 2017 se spíše člověk děsí co všechno bude v novém autě, aniž by to v něm sám chtěl. Přínos v bezpečnosti, jízdních výkonech a pohodlí moc není.

A navíc to 8-10 let staré auto pořád funguje, nerezne a jede.

+5/0
7.2.2017 20:25

L20u96k23a17s 15B16u47c90h76t86a 8489500634577

Nechci aby na mně auto mluvilo, co když se to zasekne a pojede pořád dokola. A systém start -stop kterej nejde natrvalo vypnout. To je mega vopruz. Zlatě staré dobré precizně dělané auto.

+2/0
7.2.2017 20:38

L80a37d29i42s10l76a22v 88K42a74l95o24u74s 7465296561610

Souhlasím,ojetiny vyvezte za hranice všechny a hned za co nejvysší ceny.

+1/0
7.2.2017 18:26

Z33b74y98n73ě16k 81Č45e33j38k60a 5106268161333

Blbost. Koruna posílila o cca 8% a auta zdražily o 20%. Navíc bazary vykupují běžně za částky okolo 70% prodejní hodnoty vozu. Ano, pomohla, ale není příčinou. Prostě u nás po nich byla menší poptávka, jak venku, takže se vyvezly ven a cena se srovnala s poptávkou ne v rámci naší republiky, ale i s okolními zeměmi. Už když jsem před více jak dvěma lety kupoval zánovní auto (přímo z parku dealerství), tak venku bych ho za podobnou cenu nesehnal ani náhodou.

0/0
7.2.2017 18:19

P18ř85e97m35y66s50l 51H85r61o21m44a10d98a 2424676868891

koruna oslabila ! auta zdražila !!

Jde o to, že se vyplácí vyvážet kvalitní auta hromadně. Dnes ovládají trh velcí hráči. Ti od firem vykupují auta hromadně a pak je vyváží. U nás se pak prodává jen šrot. Například v AAA je 50% aut s přetočeným tachometrem. Kdo to asi přetáčí, když tam nemají žádný mezičlánek ?

+1/0
7.2.2017 18:42

Z38b52y22n49ě76k 57Č74e44j13k90a 5806108591163

Diky, me se tam ten ypsilon nejak nezdal ��

0/0
7.2.2017 19:00

P64ř33e87m96y88s17l 95H76r70o10m22a39d97a 2744726248571

:-/Tak to soudruzi objevili ameriku 8-o toto už tu píšeme hodně dlouho.

Ukázka nesmyslné regulace státu. POkud stát reguluje dovoz ojetin, tak by měl regulovat i jejich vývoz. Měl by na autobazarsty uvalit poplatky za každé vyvezené auto mladší 8 let. Cebia navíc porovnala jen stáří aut a cenu. Důležité je, že také stoupl nájezd kilometrů u ojetin. Kdo nemá na nové auto, ten si musí koupit nebezpečný vrak. Stát do toho musí zasáhnout, nebo musí přestat regulovat i dovoz aut ze zahraničí.

0/0
7.2.2017 17:52

P42ř10e17m87y76s39l 74H43r51o93m43a84d50a 2904796958861

Pro tu kdo nevěří, že se ojetiny masivně vyváží. Tak samozřejmě, že se nevyváží na západ. Většina našich kvalitních ojetin mizí do Polska, na Balkán a na východ. Tam všude se to vyplatí, díky podhodnocené koruně. Lidi přemýšlejte, podle obrovských objemů intervencí se dá odhadnout, jak moc ČNB znehodnocuje naši korunu.

0/0
7.2.2017 17:57

J55a12n 20D34l71o20u29h37ý 8405825515118

To jsou zase hlody. Kvůli kurzu určitě passat nezdražil ze 150 na 220 tisíc. A naopak, pokud kvůli kurzu zlevní ojetina z 200 na 185, tak to určitě nebude ten důvod, jestli si jí koupím nebo ne.

+2/0
7.2.2017 15:44

F83r60a86n69t90a 73S22t82r75n88a89d 7465136545

Se mi to nějak nezdá. Loni jsem prodával 4 roky starou oktávku kombi 1.4 TSI. Výbava žebrák jak je u škodovek obvyklé. (klima tam teda byla). První majitel, 36 tisíc najeto, perfektní stav. Dostal jsem za ní 205 tisíc.

Každopádně, takovou oktávku už novou koupit nejde, škoda naštěstí přestala tyhle sociální výbavy dělat. Proto předpokládám, že jsou jak zdražily nové vozy, tak jsou dražší i ojetiny, neboť mají lepší výbavu. Pamatujete ještě někdo tu fábii junior? Měla nelakované nárazníky, vypadala děsně.

0/0
7.2.2017 13:32

P32e54t84r 90M13i34c82h94a63l 2480514461232

Toho Juniora jsme měli chvíli v práci. Nemělo to ani posilovač řízení, děs a hrůza.

0/0
7.2.2017 17:11

S71e76i14d34l 37P90e82t63r 1331521215384

Jj, zvyšování cen těch aut na obr. opravdu souvisí se "silnou" korunou ... ;-D;-D

+2/0
7.2.2017 12:31

J18a13n 17V96e18l98e65k 2126268355387

Vlastním Octavii I, 1,9 TDI, 81kw. Už třeba pokukuji po něčem novějším. Taky mému autu bylo loni 15 let. Ale zatím to vypadá, že to auto ještě nějakou dobu budu mít. Nic převratného co by mě donutilo ke koupi něčeho nového není a co se týče spolehlivosti a úsporné provozu není lepšího auta.

0/0
7.2.2017 12:18

P33e15t98r 55M46a45r18e49č56e28k 1953171589488

Zájem o stará auta neklesne, dokud se nezlepší kupní síla obyvatel. Bez ohledu na intervence.

+1/0
7.2.2017 11:30

M97a17r82t78i11n 20V26o76j86á95č37e73k 9953977461356

nemyslím ,jako druhé auto je starý auto v poho ,mám krumpl na ježdění do práce 5km denně a v zimě super jestli odejde tak je mě to jedno ,ale naše lepší auto by mě bylo líto použít na takové popojíždění

+1/0
7.2.2017 17:05

T21o84m47á70š 15L78u89d54v73í23k 1760347244302

Nesmysl. Nikdo nevozí do Německa staré Škodovky. Vše co se exportuje jsou zcela nová auta nebo lehce ojetá prémiová. Cena ojetin roste hlavně z důvodu mizerné kvality nových aut.

+2/0
7.2.2017 11:12

V59l63a18d89i35s30l63a90v 98B58u50r37y77š35e59k 1489972827384

já kupuju od roku 1982 každé 4 roky nové auto, takže mám nyní už jedenácté, někdy jsem vlastnil auto jen třeba dva roky a žádnou mizernou kvalitu v poslední době nepozoruju naopak, současná auta jsou mnohem spolehlivější, výkonnější a mají lepší jízdní vlastnosti, ještě před 10 lety jsem měl auto, které bylo i 5x za rok v opravně, předposlední ford kuga už ale najela 95 tisíc kilometrů bez závad, mizerná kvalita současných aut je spíš jen vaše ničím nepodložená představa, navíc pokud by to byla pravda, tak dřív či později se ta nekvalitní auta dostanou k vám, protože do nekonečna jezdit oktávkou 1,9 TDI 66 kW jezdit nemůžete

0/0
7.2.2017 12:05

P71e79t35r 11A78s57c52h42e68n11b76r94e94n27n33e86r 6475473742431

Moje Mazda 6 jezdí bez závad od roku cca 2004. Bez závad jsem na 300 tis. S 9 let starým Fordem jsem bez závad na více než 200 tis.

Řekněte mi, proč bych měl kupovat nové auto?

+2/0
7.2.2017 12:31

V54l35a62d43i19s92l78a28v 51B55u90r83y15š53e88k 1289792157654

já vám neříkám, že máte kupovat nové auto, mě by mazda z roku 2004 bez závad nejezdila, každej si dělá co je pro něj lepší, že by současná auta vydržela něco míň než ta stará je samozřejmě nesmysl

0/0
7.2.2017 12:49

T56o65m28á86š 95H13r40u27b50ý 6402865845147

Nesmysl je to, co tvrdíte Vy a ještě tam sebejistě doplníte "samozřejmě".

Zlatý automobilový věk trval ještě v devadesátých letech.

Ona ta nová auta musí už z principu být poruchovější. Když se budeme pohybovat v množině normálních značek, ze které vyloučíme ty socialistické, tak je jasné, že kde nebyly dvouhmotové setrvačníky, DPF filtry, citlivé vysokotlaké naftové vstřikovače, mraky čidel a mraky elektroinstalace na každou zbytečnost, tam se nemělo co porouchat. Dalším faktorem je nesmyslné prodlužování výměnných intervalů na olej, absence olejové měrky a třeba poddimenzování rozvodových řetězů, což jdou věci vedoucí k fatálním následkům.

Kdybyste jezdil v japonských autech, tak byste také mluvil jinak. Srovnávat Mazdu s Fordem není úplně na místě.

0/0
7.2.2017 13:11

V53l56a75d37i70s41l31a60v 16B95u51r83y95š32e15k 1759462277304

sám tvrdíte nesmysl, podle svých zkušeností vím, že auta z 90 let jsou mnohem víc poruchovější, jesli máte nové auto, tak to musíte potvrdit, jesli ne, tak to nemůžete posoudit a pak je to o ničem, pokud vám vadí intervaly výměny oleje, tak je zkraťte, taky to tak dělám, pokud vám vadí dvouhmota, nekupujte ji, na trhu jsou vozy bez toho a i bez vysokotlakych vstřikovačů, auto bez měrky jsem neměl a rozvody mě do 100 tisíc kilometrů nezajímají, pak auto stejně prodám, v japonských autech jsem samozřejmě jezdil, žádnej zázrak to není, celkem zastaralá technika, když jsem vybíral auto, tak mě přišla kuga lepší než stejně drahá CX5

0/0
7.2.2017 15:43

T89o80m55á55š 58H31r31u26b68ý 6612915435467

Vše účelově a vše špatně. Dále to s Vámi nemá význam.

0/0
7.2.2017 18:44

M12a43r18t77i82n 56V96o28j98á69č15e81k 9323637891366

mazda s klasickým atmosferickým dvoulitrem jezdí bez závad každýmu ,vlastní zkušenost ...i když mám na ježdění do práce horší auto a partnerka s malou jezdí v mazdě

0/0
7.2.2017 17:07

T93o10m29á49š 15L38u57d94v34í54k 1200117794392

Chcete mi říct že dvoulitrový atmosferický motor, lehčí auto a hydraulický volant má horší jízdní vlastnosti než průměrné moderní auto? Já mám nové auto 2016 a staré 1998 takže to dokážu porovnat. Jízdní vlastnosti jsou u nového auta o deset tříd horší. Vše je buď zdechlé nebo extrémně citlivé.

0/0
7.2.2017 15:03

V26l68a93d17i75s27l49a57v 78B28u27r60y84š98e32k 1909672947374

mě aut prošlo za 40 let denodenního ježdění rukama mraky, v roce 1998 jsem měl fiat bravo 1,2 atmosféru 80 koní, stála 400 tisíc korun, když vezmu, že v té době byly příjmy poloviční, tak se dnes porozhlédněme po srovnatelném voze za 800 tisíc, řekněme superb 2,0 TDI, nevím, snad 120 kW, automatická klimatizace, tempomaty, podle vás proti bravu všechno zdechlé a citlivé, vy hlavně porovnáváte neporovnatelné, vy porovnáváte auto, které stálo milion v době, kdy lidi vydělávali 12 tisíc s autem, které dnes stojí 400 tisíc, pak není divu, že vám výjdou kraviny

0/0
7.2.2017 15:35

P26e49t22r 86A14s87c16h18e62n67b81r76e66n11n39e74r 6965153152241

Že jste si koupil Fiat Bravo je Váš problém. Jiní si umí vybrat lépe, tak podle sebe nemůžete zevšeobecňovat.

+1/0
7.2.2017 19:08

V41l56a74d81i67s64l15a16v 66B37u39r27y92š60e66k 1529222807864

ale to nebylo tím že jsem blbej, jak předpokládáte, opak je pravdou, víc jak 400 tisíc jsem tehdy za auto dát nechtěl, jiní si vybrali lépe, to je pravda, strýc si koupil Mitsibuschi galant, jenže stál 2x tolik, s fiatem jsem byl spokojený a nikdy jsem koupě nelitoval, vy prostě nepochopíte, že srovnáváte kraviny, auta, která stála kdysi 2 miliony jsou samozřejmě lepší, než ta, která stojí 300 tisíc dnes, srovnávejte stejně drahá auta, fiat bravo 1,2 16 V r.v. 1998 bez ohledu čí je problém, že si ho koupil a škoda kodiaq 2,0 TDI r.v. 2016, to jsou zhruby stejně drahá auta

0/0
8.2.2017 7:42

V98l22a59d67i79s22l26a87v 84B87u93r27y76š35e47k 1619442807574

můžu se zeptat, v čem jste v roce 1998 jezdil vy, když si umíte tak dobře vybrat?

0/0
8.2.2017 8:46

K80a97t31e78ř78i45n73a 30V20ý24b88o58r87n97á 6920559559

Inu exportům se daří, zatímco nám se vše zdražuje. Ale to přeci ČNB chtěla.

+2/−1
7.2.2017 11:05

V61l44a58d92i81s76l21a87v 88B11u90r65y57š78e19k 1709232587174

to nikdy netajila, podpořit vývoz, zdražit dovoz, vytvořit tlak na růst cen, mezd, vytváření nových pracovních míst atd, to chtěla a nám se to nelíbilo, to je ale tak jediný, co s tím můžeme dělat

+1/0
7.2.2017 11:55

R29u76d84o47l69f 96K36o38m95á88r10e70k 7308739122129

velmi velke zjednoduseni veci. rozsireni nabidky vyvozem do nemecka ma prirozene efekt v tom, ze ceny v nemecku klesnou. takze se bavime stale o stejnych cenach v Eurech, akorat prepocet do korun vychazi o tech 10-12% vyse. zbytek narustu je dan prelivem zajmu do nizsich cenovych urovni. takze clanek opet k vyvolani zurivosti na CNB temi nejnizsimi prostredky, bez kontextu atd.

+1/0
7.2.2017 10:57

J50a98n 80S69ů19r41a 4775863783252

Článek popisuje fakta,ne dojmy

0/0
7.2.2017 14:21

Z50b11y53n75ě98k 80Č77e25j69k18a 5906478311643

potom by jste nenapsal, že za zdražení aut o 20-25% může intervence, co zdražila korunu o 8%. Z článku to vyznívá, jako by jiný důvod neexistoval.

0/0
7.2.2017 18:26

S84t86a20n26d68a 37C88h62v17o79s37t 1112138

Koukam, jak se tu vychvaluji stare poctive vozy... To abych cekal rvacku, az nabidnu manzelcinu 17letou karu :-)

+1/0
7.2.2017 10:54

P26e38t42r 96M68a95r68e53č60e38k 1253201849118

Když bude v dobrém stavu :-) .. ovšem ne pokud je to Moskvič.

+1/0
7.2.2017 11:28

A21n81t64o79n85í23n 92S58e91b72e50r97a 7263188690729

Super, zvedla se mi hodnota auta. Tak je na čase prodat :-D

0/0
7.2.2017 10:47

A51n72t82o51n45í28n 10S21e32b92e70r35a 7693758350259

Tak moje auto z roku 2009 po pěti letech stojí pořád stejně za jakou cenu jsem to koupil. R^

0/0
7.2.2017 10:54

R57u54d33o81l31f 66K43o51m20á53r87e43k 7808609362959

tak to prodejte protoze po exitu intervenci zcela urcite klesne

0/0
7.2.2017 10:58

A11n86t55o72n74í66n 10S98e58b71e18r59a 7533278330769

Já pukuju auta na dožití. Když se chci zbavit auta, tak to nemá cenu ani 15 tisíc.

Ale jak to vypadá tak na cenu 15 tisíc si počkám tenotkrát hodně dlouho :-D

0/0
7.2.2017 11:36

J25o94s74e43f 86K13u38r10f62i38ř62t 1111465495849

Jestli to nebude taky trochu tím trestným stáčením km, už je holt nákladnější zahladit stopy....

0/0
7.2.2017 10:42

M36a91r83t78i95n 11H67o25n57s94a 8608726703222

Nadpisy na idnes už mě opravdu nepřekvapují... a články ještě méně. Zvenku huj, uvnitř fuj.

Hlavně ať máme co nejvíc článků, protože jsme placeni od množství a ne od kvality.

Hurá, vítejte v odpadu internetového bulváru.

Ještě očekávám 3 články o Škodovce a 2 o Jardovi 68 ;-D

RvRv

+2/0
7.2.2017 10:23

J26a27n 42S38ů92r68a 4465733323662

A co konkrétně je v textu a titulků špatně?

0/0
7.2.2017 14:22

M10a34r27t20i72n 29H60o23n32s79a 8348796563262

Slabá koruna ničím nezamíchala, ojetiny zdražují jednoduše protože zdražily i nová auta a vůbec všechno zdražuje. To je standardní vývoj - rostou platy (někdo řekne že nerostou, ale statisticky ano) a tudíž rostou ceny všeho. Není to vlivem slabé koruny - ta totiž tak slabá není, intervence eura není o čtvrtinu, jak se snaží nadpis a i článek nastínit. Proto s klidným srdcem mohu říci, že nadpis mistifikuje a článek vaří z vody.

0/0
7.2.2017 14:33

J64a60n 66S98ů23r69a 4255893213812

Nová auta zdražila za tři roky o čtvrtinu? Platy vzrostly za tři roky o čtvrtinu? Export ojetin stoupl na dvojnásobek jen tak?

0/0
7.2.2017 14:43







Najdete na iDNES.cz