Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Slabá koruna zamíchala cenami ojetin, zdražily až o čtvrtinu

Autobazary se kvůli intervencím ČNB začaly specializovat na vývoz tuzemských ojetých vozů, což tlačí ceny nahoru. Průměrná cena ojetého vozu stoupla za tři roky o více než třicet tisíc. Do Česka proto ze zahraničí proudí v nebývalé míře ojetiny starší deseti let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L86u60k37a78s 94B96u88c79h41t42a 8979410604637

Konečně pořádný český[>-] liftback a teď ujedu všem ;-D;-D;-D

0/0
8.2.2017 21:04

J88o91z94e46f 57H45r78i52c82i49š32i70n 4803870600236

Pokud se kurz posunul do 10% pak změna ceny o 25% nemůže být dána kurzem ale i jinými vlyvy.

Anebo?

0/0
8.2.2017 15:32

S21t68a96n15i92s41l81a63v 93N90ý18v73l97t 2444465643

Octavie 1 se vám kluci vůbec nepovedla. Lidi blbí s nima jezděj i když už má skoro 20 let.

+1/0
8.2.2017 10:40

J44a13n 11U42l69m 7470659146162

Koupit něco předkrizového co stálo nový 2 miliony a je pokoj!

0/0
8.2.2017 7:31

L43u77k87á56š 33Š26m11a29h28e30l 2387444542694

To si jako někdo vážně koupí šest let starou Fabii za 167 tisíc, když my máme novou za 214? Nebo je to jen nějaká cenovka v autobazaru, se kterou se stejně půjde podstatně dolů? Osobně koupi ojetiny za takových podmínek považuji za extrémní loterii, která se vyplatí jen těm, co se buď v autech dobře vyznají, nebo mají štěstí.

Někdo může namítnout, že půjde u té šestileté Fabie o lepší výbavu a kdesi cosi - výbava podle mne u šestiletých aut nehraje moc podstatnou roli a navíc silně pochybuji, že ta dotyčná Fabie, pokud je to nějaký průměr, bude mít o tolik více užitečných věcí než ta naše. Serepetičky v minimální užitné hodnotě nepočítám.;-D

+1/0
7.2.2017 20:53

L57u19k40a51s 65B36u14c54h48t12a 8679360764867

A teď ujedu všem8-o;-D. to si radši fakt vyberu něco normálního. už z principu bych si to nový nekoupil..

+1/0
7.2.2017 20:49

T28o52m73á13š 91Z98e59m62a92n 3175698744175

Ono také není moc důvodů dnes s obnovou spěchat.

Nová auta jsou dražší - z velké části kvůli povinným "bezpečnostním" a "ekologickým" prvkům - o kolik auto prodražil filtr, EGR ventil a různé další "vymoženosti" snižující emise CO2 v laboratorním testu?

Navíc tohle všechno ubírá na výkonu a přidává na nákladech údržby.

V roce 2000 bylo jasné, proč si pořídit nové auto - bylo lepší, bezpečnější a nové.

V roce 2017 se spíše člověk děsí co všechno bude v novém autě, aniž by to v něm sám chtěl. Přínos v bezpečnosti, jízdních výkonech a pohodlí moc není.

A navíc to 8-10 let staré auto pořád funguje, nerezne a jede.

+5/0
7.2.2017 20:25

L54u79k23a17s 30B89u42c53h32t39a 8949980764127

Nechci aby na mně auto mluvilo, co když se to zasekne a pojede pořád dokola. A systém start -stop kterej nejde natrvalo vypnout. To je mega vopruz. Zlatě staré dobré precizně dělané auto.

+2/0
7.2.2017 20:38

L87a38d85i88s96l48a24v 11K74a56l35o51u55s 7205936251320

Souhlasím,ojetiny vyvezte za hranice všechny a hned za co nejvysší ceny.

+1/0
7.2.2017 18:26

Z81b90y29n58ě74k 34Č93e47j46k44a 5426948231783

Blbost. Koruna posílila o cca 8% a auta zdražily o 20%. Navíc bazary vykupují běžně za částky okolo 70% prodejní hodnoty vozu. Ano, pomohla, ale není příčinou. Prostě u nás po nich byla menší poptávka, jak venku, takže se vyvezly ven a cena se srovnala s poptávkou ne v rámci naší republiky, ale i s okolními zeměmi. Už když jsem před více jak dvěma lety kupoval zánovní auto (přímo z parku dealerství), tak venku bych ho za podobnou cenu nesehnal ani náhodou.

0/0
7.2.2017 18:19

P14ř25e95m71y34s17l 28H72r35o92m53a14d66a 2814776438321

koruna oslabila ! auta zdražila !!

Jde o to, že se vyplácí vyvážet kvalitní auta hromadně. Dnes ovládají trh velcí hráči. Ti od firem vykupují auta hromadně a pak je vyváží. U nás se pak prodává jen šrot. Například v AAA je 50% aut s přetočeným tachometrem. Kdo to asi přetáčí, když tam nemají žádný mezičlánek ?

+1/0
7.2.2017 18:42

Z58b17y16n22ě17k 57Č53e22j14k90a 5516608141803

Diky, me se tam ten ypsilon nejak nezdal ��

0/0
7.2.2017 19:00

P16ř61e76m30y36s58l 47H69r18o14m19a64d36a 2144706678221

:-/Tak to soudruzi objevili ameriku 8-o toto už tu píšeme hodně dlouho.

Ukázka nesmyslné regulace státu. POkud stát reguluje dovoz ojetin, tak by měl regulovat i jejich vývoz. Měl by na autobazarsty uvalit poplatky za každé vyvezené auto mladší 8 let. Cebia navíc porovnala jen stáří aut a cenu. Důležité je, že také stoupl nájezd kilometrů u ojetin. Kdo nemá na nové auto, ten si musí koupit nebezpečný vrak. Stát do toho musí zasáhnout, nebo musí přestat regulovat i dovoz aut ze zahraničí.

0/0
7.2.2017 17:52

P68ř12e21m83y86s16l 65H95r66o52m58a29d26a 2754216318221

Pro tu kdo nevěří, že se ojetiny masivně vyváží. Tak samozřejmě, že se nevyváží na západ. Většina našich kvalitních ojetin mizí do Polska, na Balkán a na východ. Tam všude se to vyplatí, díky podhodnocené koruně. Lidi přemýšlejte, podle obrovských objemů intervencí se dá odhadnout, jak moc ČNB znehodnocuje naši korunu.

0/0
7.2.2017 17:57

J47a51n 89D60l51o83u83h88ý 8985125135518

To jsou zase hlody. Kvůli kurzu určitě passat nezdražil ze 150 na 220 tisíc. A naopak, pokud kvůli kurzu zlevní ojetina z 200 na 185, tak to určitě nebude ten důvod, jestli si jí koupím nebo ne.

+2/0
7.2.2017 15:44

F31r48a51n46t77a 81S57t91r96n28a55d 7205346685

Se mi to nějak nezdá. Loni jsem prodával 4 roky starou oktávku kombi 1.4 TSI. Výbava žebrák jak je u škodovek obvyklé. (klima tam teda byla). První majitel, 36 tisíc najeto, perfektní stav. Dostal jsem za ní 205 tisíc.

Každopádně, takovou oktávku už novou koupit nejde, škoda naštěstí přestala tyhle sociální výbavy dělat. Proto předpokládám, že jsou jak zdražily nové vozy, tak jsou dražší i ojetiny, neboť mají lepší výbavu. Pamatujete ještě někdo tu fábii junior? Měla nelakované nárazníky, vypadala děsně.

0/0
7.2.2017 13:32

P16e88t49r 90M37i96c43h23a66l 2280764601272

Toho Juniora jsme měli chvíli v práci. Nemělo to ani posilovač řízení, děs a hrůza.

0/0
7.2.2017 17:11

S27e36i93d87l 14P62e54t45r 1131161825474

Jj, zvyšování cen těch aut na obr. opravdu souvisí se "silnou" korunou ... ;-D;-D

+2/0
7.2.2017 12:31

J93a63n 38V25e29l95e78k 2366828765947

Vlastním Octavii I, 1,9 TDI, 81kw. Už třeba pokukuji po něčem novějším. Taky mému autu bylo loni 15 let. Ale zatím to vypadá, že to auto ještě nějakou dobu budu mít. Nic převratného co by mě donutilo ke koupi něčeho nového není a co se týče spolehlivosti a úsporné provozu není lepšího auta.

0/0
7.2.2017 12:18

P48e17t73r 15M18a17r81e33č68e27k 1643391659128

Zájem o stará auta neklesne, dokud se nezlepší kupní síla obyvatel. Bez ohledu na intervence.

+1/0
7.2.2017 11:30

M39a50r57t79i32n 13V82o66j53á43č43e14k 9973467321976

nemyslím ,jako druhé auto je starý auto v poho ,mám krumpl na ježdění do práce 5km denně a v zimě super jestli odejde tak je mě to jedno ,ale naše lepší auto by mě bylo líto použít na takové popojíždění

+1/0
7.2.2017 17:05

T34o44m49á41š 54L80u40d56v45í38k 1300827244302

Nesmysl. Nikdo nevozí do Německa staré Škodovky. Vše co se exportuje jsou zcela nová auta nebo lehce ojetá prémiová. Cena ojetin roste hlavně z důvodu mizerné kvality nových aut.

+2/0
7.2.2017 11:12

V38l33a72d22i89s54l31a56v 59B73u21r81y62š39e71k 1139182457114

já kupuju od roku 1982 každé 4 roky nové auto, takže mám nyní už jedenácté, někdy jsem vlastnil auto jen třeba dva roky a žádnou mizernou kvalitu v poslední době nepozoruju naopak, současná auta jsou mnohem spolehlivější, výkonnější a mají lepší jízdní vlastnosti, ještě před 10 lety jsem měl auto, které bylo i 5x za rok v opravně, předposlední ford kuga už ale najela 95 tisíc kilometrů bez závad, mizerná kvalita současných aut je spíš jen vaše ničím nepodložená představa, navíc pokud by to byla pravda, tak dřív či později se ta nekvalitní auta dostanou k vám, protože do nekonečna jezdit oktávkou 1,9 TDI 66 kW jezdit nemůžete

0/0
7.2.2017 12:05

P69e91t30r 89A33s56c57h20e10n43b93r81e98n52n33e15r 6205413842561

Moje Mazda 6 jezdí bez závad od roku cca 2004. Bez závad jsem na 300 tis. S 9 let starým Fordem jsem bez závad na více než 200 tis.

Řekněte mi, proč bych měl kupovat nové auto?

+2/0
7.2.2017 12:31

V76l76a77d83i75s29l71a27v 10B84u42r29y84š81e53k 1379172427484

já vám neříkám, že máte kupovat nové auto, mě by mazda z roku 2004 bez závad nejezdila, každej si dělá co je pro něj lepší, že by současná auta vydržela něco míň než ta stará je samozřejmě nesmysl

0/0
7.2.2017 12:49

T64o41m44á30š 22H64r91u21b39ý 6392345605707

Nesmysl je to, co tvrdíte Vy a ještě tam sebejistě doplníte "samozřejmě".

Zlatý automobilový věk trval ještě v devadesátých letech.

Ona ta nová auta musí už z principu být poruchovější. Když se budeme pohybovat v množině normálních značek, ze které vyloučíme ty socialistické, tak je jasné, že kde nebyly dvouhmotové setrvačníky, DPF filtry, citlivé vysokotlaké naftové vstřikovače, mraky čidel a mraky elektroinstalace na každou zbytečnost, tam se nemělo co porouchat. Dalším faktorem je nesmyslné prodlužování výměnných intervalů na olej, absence olejové měrky a třeba poddimenzování rozvodových řetězů, což jdou věci vedoucí k fatálním následkům.

Kdybyste jezdil v japonských autech, tak byste také mluvil jinak. Srovnávat Mazdu s Fordem není úplně na místě.

0/0
7.2.2017 13:11

V32l87a33d92i24s45l23a13v 84B40u20r24y11š74e95k 1279972957964

sám tvrdíte nesmysl, podle svých zkušeností vím, že auta z 90 let jsou mnohem víc poruchovější, jesli máte nové auto, tak to musíte potvrdit, jesli ne, tak to nemůžete posoudit a pak je to o ničem, pokud vám vadí intervaly výměny oleje, tak je zkraťte, taky to tak dělám, pokud vám vadí dvouhmota, nekupujte ji, na trhu jsou vozy bez toho a i bez vysokotlakych vstřikovačů, auto bez měrky jsem neměl a rozvody mě do 100 tisíc kilometrů nezajímají, pak auto stejně prodám, v japonských autech jsem samozřejmě jezdil, žádnej zázrak to není, celkem zastaralá technika, když jsem vybíral auto, tak mě přišla kuga lepší než stejně drahá CX5

0/0
7.2.2017 15:43

T76o92m30á25š 42H55r64u28b83ý 6172425865747

Vše účelově a vše špatně. Dále to s Vámi nemá význam.

0/0
7.2.2017 18:44

M33a70r95t96i57n 60V22o71j29á44č79e10k 9343167211896

mazda s klasickým atmosferickým dvoulitrem jezdí bez závad každýmu ,vlastní zkušenost ...i když mám na ježdění do práce horší auto a partnerka s malou jezdí v mazdě

0/0
7.2.2017 17:07

T94o93m41á43š 37L83u77d12v72í90k 1460597264392

Chcete mi říct že dvoulitrový atmosferický motor, lehčí auto a hydraulický volant má horší jízdní vlastnosti než průměrné moderní auto? Já mám nové auto 2016 a staré 1998 takže to dokážu porovnat. Jízdní vlastnosti jsou u nového auta o deset tříd horší. Vše je buď zdechlé nebo extrémně citlivé.

0/0
7.2.2017 15:03

V95l51a52d44i89s39l77a98v 68B47u82r35y57š57e49k 1249172497524

mě aut prošlo za 40 let denodenního ježdění rukama mraky, v roce 1998 jsem měl fiat bravo 1,2 atmosféru 80 koní, stála 400 tisíc korun, když vezmu, že v té době byly příjmy poloviční, tak se dnes porozhlédněme po srovnatelném voze za 800 tisíc, řekněme superb 2,0 TDI, nevím, snad 120 kW, automatická klimatizace, tempomaty, podle vás proti bravu všechno zdechlé a citlivé, vy hlavně porovnáváte neporovnatelné, vy porovnáváte auto, které stálo milion v době, kdy lidi vydělávali 12 tisíc s autem, které dnes stojí 400 tisíc, pak není divu, že vám výjdou kraviny

0/0
7.2.2017 15:35

P38e87t23r 10A53s47c49h91e92n34b66r23e61n54n88e48r 6375573882251

Že jste si koupil Fiat Bravo je Váš problém. Jiní si umí vybrat lépe, tak podle sebe nemůžete zevšeobecňovat.

+1/0
7.2.2017 19:08

V80l22a95d34i92s59l12a36v 30B62u57r82y96š16e87k 1519812517984

ale to nebylo tím že jsem blbej, jak předpokládáte, opak je pravdou, víc jak 400 tisíc jsem tehdy za auto dát nechtěl, jiní si vybrali lépe, to je pravda, strýc si koupil Mitsibuschi galant, jenže stál 2x tolik, s fiatem jsem byl spokojený a nikdy jsem koupě nelitoval, vy prostě nepochopíte, že srovnáváte kraviny, auta, která stála kdysi 2 miliony jsou samozřejmě lepší, než ta, která stojí 300 tisíc dnes, srovnávejte stejně drahá auta, fiat bravo 1,2 16 V r.v. 1998 bez ohledu čí je problém, že si ho koupil a škoda kodiaq 2,0 TDI r.v. 2016, to jsou zhruby stejně drahá auta

0/0
8.2.2017 7:42

V95l50a47d83i74s12l34a30v 79B67u18r21y66š27e33k 1709252907874

můžu se zeptat, v čem jste v roce 1998 jezdil vy, když si umíte tak dobře vybrat?

0/0
8.2.2017 8:46

K17a92t45e23ř71i40n75a 82V25ý55b65o47r65n85á 6570929749

Inu exportům se daří, zatímco nám se vše zdražuje. Ale to přeci ČNB chtěla.

+2/−1
7.2.2017 11:05

V43l37a31d32i68s38l31a67v 21B50u90r64y73š44e72k 1599932447154

to nikdy netajila, podpořit vývoz, zdražit dovoz, vytvořit tlak na růst cen, mezd, vytváření nových pracovních míst atd, to chtěla a nám se to nelíbilo, to je ale tak jediný, co s tím můžeme dělat

+1/0
7.2.2017 11:55

R60u36d74o52l97f 29K19o74m24á30r51e34k 7188349582379

velmi velke zjednoduseni veci. rozsireni nabidky vyvozem do nemecka ma prirozene efekt v tom, ze ceny v nemecku klesnou. takze se bavime stale o stejnych cenach v Eurech, akorat prepocet do korun vychazi o tech 10-12% vyse. zbytek narustu je dan prelivem zajmu do nizsich cenovych urovni. takze clanek opet k vyvolani zurivosti na CNB temi nejnizsimi prostredky, bez kontextu atd.

+1/0
7.2.2017 10:57

J86a69n 65S47ů63r23a 4555593883832

Článek popisuje fakta,ne dojmy

0/0
7.2.2017 14:21

Z27b50y20n92ě86k 71Č51e51j41k47a 5686838321123

potom by jste nenapsal, že za zdražení aut o 20-25% může intervence, co zdražila korunu o 8%. Z článku to vyznívá, jako by jiný důvod neexistoval.

0/0
7.2.2017 18:26

S59t63a16n46d68a 26C81h40v25o17s84t 1882378

Koukam, jak se tu vychvaluji stare poctive vozy... To abych cekal rvacku, az nabidnu manzelcinu 17letou karu :-)

+1/0
7.2.2017 10:54

P95e51t46r 80M25a63r23e11č67e64k 1313421799828

Když bude v dobrém stavu :-) .. ovšem ne pokud je to Moskvič.

+1/0
7.2.2017 11:28

A66n91t20o67n12í47n 62S87e10b16e18r89a 7723128860359

Super, zvedla se mi hodnota auta. Tak je na čase prodat :-D

0/0
7.2.2017 10:47

A12n17t97o44n55í10n 94S66e52b30e18r10a 7903978840139

Tak moje auto z roku 2009 po pěti letech stojí pořád stejně za jakou cenu jsem to koupil. R^

0/0
7.2.2017 10:54

R88u43d25o47l14f 48K81o51m73á17r50e39k 7718349892219

tak to prodejte protoze po exitu intervenci zcela urcite klesne

0/0
7.2.2017 10:58

A24n42t61o23n44í44n 36S65e96b53e25r81a 7383628960119

Já pukuju auta na dožití. Když se chci zbavit auta, tak to nemá cenu ani 15 tisíc.

Ale jak to vypadá tak na cenu 15 tisíc si počkám tenotkrát hodně dlouho :-D

0/0
7.2.2017 11:36

J31o15s11e39f 85K49u30r63f35i55ř69t 1471585645939

Jestli to nebude taky trochu tím trestným stáčením km, už je holt nákladnější zahladit stopy....

0/0
7.2.2017 10:42

M28a39r96t85i57n 46H70o68n54s16a 8588496603332

Nadpisy na idnes už mě opravdu nepřekvapují... a články ještě méně. Zvenku huj, uvnitř fuj.

Hlavně ať máme co nejvíc článků, protože jsme placeni od množství a ne od kvality.

Hurá, vítejte v odpadu internetového bulváru.

Ještě očekávám 3 články o Škodovce a 2 o Jardovi 68 ;-D

RvRv

+2/0
7.2.2017 10:23

J98a23n 21S20ů48r18a 4665333603342

A co konkrétně je v textu a titulků špatně?

0/0
7.2.2017 14:22

M74a22r96t86i88n 73H88o16n42s58a 8968516413752

Slabá koruna ničím nezamíchala, ojetiny zdražují jednoduše protože zdražily i nová auta a vůbec všechno zdražuje. To je standardní vývoj - rostou platy (někdo řekne že nerostou, ale statisticky ano) a tudíž rostou ceny všeho. Není to vlivem slabé koruny - ta totiž tak slabá není, intervence eura není o čtvrtinu, jak se snaží nadpis a i článek nastínit. Proto s klidným srdcem mohu říci, že nadpis mistifikuje a článek vaří z vody.

0/0
7.2.2017 14:33

J48a64n 59S46ů55r32a 4375983693392

Nová auta zdražila za tři roky o čtvrtinu? Platy vzrostly za tři roky o čtvrtinu? Export ojetin stoupl na dvojnásobek jen tak?

0/0
7.2.2017 14:43







Najdete na iDNES.cz