- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V ČR je třetina řidičů "na baterky" a stejně platí dálniční známky.
Aha Sůro, takže i všechny dieselové lokomotivy vlastně jezdí na elektriku, stejně pak většina moderních velkých lodí, ponorek i stavebních strojů, že? ...
Takže třetina nových aut neplatí daně ani mýto a nejezdí v zimě
V Praze uvidíte jeden dva tři elektromobily za den, někde v krajském městě žádné.
Hmmm...A proč je a fotce auto z Británie?
V Norsku běžné auto vyjde 2-3x dráž než v EU. Takže elektromobil tam je vlastně levný
Lidé preferují rohlíky z elektrické pece! Jo, protože rohlíky z pece vytápěné zemním plynem podléhají dani ve výši 1 kč/kus.
Já tomu říkám pokřivený trh a past na daňového poplatníka. Teď to všechno dotují majitelé aut se spalovacím motorem. Ale až bude elektromobilů většina, co se stane? Elektřinu asi nezdaní, to by lidi nabíjeli doma. Takže to tipuji na vysokou daň z vlastnictví auta.
V zemi, kde je obrovské daňové zatížení a obrovská státní buzerace všeho spojeného s individuální dopravou (možná i se vším individuálním konáním) je pochopitelné, že lidé dají přednost elektromobilitě, protože tam státní zlodějna (zatím) nedosahuje děsivých rozměrů.
Jediný důvod (podle mě) proč dávají lidé v Norsku přednost elektromobilitě je ten, že se jim to ekonomicky vyplácí, to znamená EV není tak brutálně zdaněn jako spalovák.
Většinu nákladů na moderní auto tvoří daně. Jelikož auta na baterie nejsou efektivní budou muset platit vyšší daně na ujetý km než současná auta aby se vybrala na daních stejná částka. Krásná budoucnost nás čeká.
aby se vybrala stejná částka na daních budou muset polatníci platit stejnou částku jako platí teď, takže se pro ně vlastně nic nezmění, taky ani nemůže, kde by se bralo na důchody atd