Diskuse k článku

Německo bude na mýtném pro osobní auta prodělávat, tvrdí studie

Mýtné pro osobní auta na německých dálnicích může být pro německý rozpočet výrazně ztrátové, ukazuje studie zpracovaná pro největší evropský autoklub ADAC. Německo by podle analýzy, o níž informoval deník Die Welt, muselo na systém mýtného doplácet stovky milionů eur ročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J47a27r75o17m35í45r 34P84r87a14u37s 9467787370736

To by jim ale musel dělat provozovatele sítě CAPSCH

0/0
11.2.2017 19:01

V69l78a66d36a 90S65i90m94o33n98i91k 3699763373715

Tak ho jednou zdraží a bude vymalováno. Co to je za titulek.

0/0
10.2.2017 17:38

R96o43m31a37n 96Š54e97s41t62á67k 5254159433393

A zase zde objevují názory, že lidé jezdí starými auty schválně. Většině lidí, kteří jezdí starými auty, se opravdu na kontě neválí 200 nebo 300 tisíc na auto s Euro 6.

+3/0
10.2.2017 15:49

R65a48d73e54k 35J50a20n39a11t93a 9235556314522

Tak Němco často peníze mají, ale ne vždy se jim je chce dávat za nové auto, když jim to staré stačí.

0/0
12.2.2017 12:28

M17i42l74a56n 57V26o16l92e25k 5519403296709

Co si zaplatíte, takovou studii dostanete.

+2/0
10.2.2017 13:16

M47i13c67h75a60l 57S65o66l60n28i24c51k86y 2615673423361

Já těm článkům českých médií o německém mýtu nevěřím. Je sice možné, že se mýto v přímé kalkulaci nevyplatí, ale na druhou stranu bude nutit němce koupit si nová auta. No a němci si kupují hlavně auta německá, takže nakonec to může být velká vzpruha pro německý automobilový průmysl, německé dealery aut, autoservisy atd.

No a češi budou za svoje 16 let a starší oktávky s motorem TDI platit jak mourovatý. Z toho pak bude mít běžný němec škodolibou legraci.

+4/0
10.2.2017 13:10

O23d50s32t55r33a29n91ě67n56ý 27U32ž71i33v32a24t16e79l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
10.2.2017 13:17

J71i35ř42í 28K62r97e65j84č56a 8244601156

Tak to Němci udělají jako v Chorvatsku - na okresky souběžné s dálnici poslali policajty a ty za překročení rychlosti o 2 km/h dávali cizím řidičům takové pálky,že na se dálnici vraceli s radosti...ale ne už s tou škodolibou.:-P

0/0
10.2.2017 13:31
Foto

M69i64r48o59s87l37a88v 95S24t24e83i74n17e13r 4400432940366

Kopírují jenom Rakušáky- Balkán začíná už za Dolním Dvořištěm.

0/0
10.2.2017 14:49
Foto

A95d10a45m 17B88e42r10n18a60r51d 3654707753156

Je to příjem a někdo na tom vydělá. Že to není stát, to je jenom vyjádření nespokojenosti.

0/0
10.2.2017 13:10

J41i61ř86í 62K83r21e45j93č34a 8194641576

Pokud na tom vydělají němečtí řidiči,tak zároveň vydělá i stát.

0/0
10.2.2017 13:32
Foto

M50i66r20o59s67l31a88v 30S27t59e69i62n74e16r 4590782760466

Samozřejmě se silnice opotřebují podle váhy a ne podle spotřeby nebo nějakých emisí. Spotřeba je už zdaněná přímo na PHM, takže nejpoctivější by bylo, auta rozdělit podle pohotovostní váhy na malá, do 2 tun, větší do 3,5 tun a nadto už počítat nákladní tarif. Tím by se i výběr daně zjednodušil.

V Německu je třeba zrušit dosavadní komplikované sazby silniční daně a nahradit sytémem zcela novým, nezávislým na emisích.

Auta se zastaralými emisními normami jednoduše sdružit do kategorie žluté, ta vyhovující do zelené. Dosavadní červená kategorie je už výhradně pro veterány. Při smogu pak smí do ohrožené oblasti výhradně auta se zelenou plaketou. To by docela silně zapůsobilo na řidiče, jezdící do centra, aby si pořídili novější vůz. Ti ostatní mají auto nechat na P+R parkovišti a dál použít MHD.

Viněty musí být považovány za přechodné řešení, které v dohledné době nahradí celoevropské jednotné zpoplatnění.

0/−1
10.2.2017 12:35

A39n52t47o78n42i55n 26N77e59m82e90c 7118743351510

To je hezka teorie, bohuzel nesmyslna.

Jakpak by se rozdeloval prijem z toho evropskeho zdaneni ?

Nemecko by muselo dostat za 13.000 km dalnic hodne vice, nez Cesko, Slovensko,. Sovinsko, Madarsko a Rakousko dohromady.

Pravdepodobne by tyto a dalsi staty na takove rozdelovani nepristoupily.

A co Italie a Francie, kde vybiraji posdstatne vyssi castky za prujezd dalnice.

Jiste vite, ze v Nemecku se plati dan podle emise a to proto, ze nechteji mit

tak velke mnozstvi smogu, jako v Cesku.

Navic je v Nemecku vice nez dvonasobna hustota obyvate, takze smogu by mohlo byt 2 x vice, nez v Cesku

0/0
10.2.2017 12:59

J40a90n 42S97l11o83v44í80k 3559867810918

Pán Steiner tím jednotným zpoplatněním spíše myslel jednotný systém výběru. Tedy abyste nemusel cestou po Evropě mít několik e-krabiček, známek na skle, registrovaných e-známek atd... Vždyť to je hrůza, cestou na dovolenou abyste si zajistil krabičky do všech států nebo pořád zastavoval u mýtnic anebo vylepoval. Prostě aby jedna krabička byla kompatibilní se všemi systémy. Vy si před cestou na ní nahrajete dostatek peněz a při průjezdu států i mýtnic se už jen odečte částka.

0/0
10.2.2017 14:18
Foto

M33i86r76o60s65l27a86v 78S21t20e71i34n64e42r 4890712160386

Hlavně je nesmysl vylepovat viněty. Vaši SPZ dnes přečte spolehlivě kamera, počítač vyhodnotí, odkud dokud jste použil placenou trasu a zatíží váš evropský autoúčet v bance, ten si založíte při registraci vozu. Zde je zcela pohodlně možný italský systém, platí se za skutečně ujeté kilometry. Nebude se to ovšem líbit pojišťovákům, taxikářům a jiným intenzivně jezdícím profesím.

+1/0
10.2.2017 14:53

R25a83d43e20k 44Š24t27e80m75b62e94r70a 2903912600627

Německo jde bohužel do kelu. Kdy to němcům dojde že jim lžou jejich vlastní politici a udělají si doma pořádek. Moc času jim nezbývá.

+2/−1
10.2.2017 12:32

A91n90t81o31n34i83n 87N56e39m30e28c 7188433671930

Nejsem si jisty, zda cesky narod voli ty dobre politiky, od Klause pres Ovara,

Rath s krabickou na vino, Bem s olympiadou a poradcem Janouskem,

Topol s balikem a vyjezdem do Italie,

Chovanec s vyzbrojovanim naroda, Oka Mura honi cizince, atd

0/−2
10.2.2017 13:05

P72a74v27e70l 96S57e23n51f61t 1438842516345

Tam lžou, tady rovnou z politiky udělali si živnost

0/0
12.2.2017 19:17

V82o50j29t79a 72E11r50b97e88n 5837137413950

nepočítalo jim to české ministerstvo financí? na to by ta sekyra seděla;-D

+5/−1
10.2.2017 12:31

P86a79v24e95l 19Š46ť18a67s32t94n73ý 6304638154788

Ano, je rozumné zrušit dálniční pro osobní auta v celé Evropě. Zapomnělo se, co je hlavní smysl dálnic.

+11/0
10.2.2017 12:28

J48a29n 87S49l42o63v72í88k 3109487440428

A soukromníkům zaplatí nákladnou stavbu a údržbu dálnic kdo ? Státní dálnice zdarma si dnes zdá se mohou dovolit už jen malé západní státy.

0/0
10.2.2017 14:08

R26a94d82e90k 23J39a10n70a42t37a 9655336474432

"Ruku v ruce s tím, jak na německých silnicích bude přibývat ekologických aut, se totiž budou zvyšovat náklady Německa na mýtné."

---

To ale předpokládá, že se bonus pro "ekologická" auta zachová. Pokud jich bude valná většina, tak ten bonus bude moci být zrušen, protože přestane mít smysl.

+3/−1
10.2.2017 12:25

P65a59v54e54l 58K19r95e71u59z69i95g62e97r 7424230900239

Já myslím, že jednou z externalit mýtného může být i snížený zájem turistů zemi navštěvovat. Sice ty částky nejsou nijak extrémně vysoké, ale už z principu mi vadí, že se dělí podle "ekologičnosti" vozidla. Je to podobná blbost jako nízkoemisní zóny v Rakousku. Každé auto má ideální rychlost a ideální otáčky někde jinde a stanovit osmdesátku jako maximálku z ekologických důvodů je naprosto mimo. Třeba moje auto má nejnižší spotřebu (potažmo emise) tak mezi 90 a 110.

+4/0
10.2.2017 12:17

M56i74l14a90n 72N49o14v59o90t62n43ý 2450211621635

Moje auto má na německé dálnici průměrnou spotřebu cca 19 l/100 km, takže ta ekologičnost vozu při stanovení sazby nějakou logiku snad má ... ;-D

+1/−1
10.2.2017 12:26

R12a98d96e22k 44J54a88n35a45t54a 9445236944592

"ekologičnost" nejsou jen emise, ale i třeba hluková zátěž.

+1/0
10.2.2017 12:26

V40l67a57d51i23s18l58a42v 51B91u20r49y94š67e56k 1619352487164

tak to určitě nemá, za 40 let denodenního ježdění jsem ještě neviděl auto, které by mělo nejmenší spotřebu při 90 km rychlosti, jinak, každá možnost jak znepříjemnit živoz majitelům aut s vyššími emisem je dobrá a z toho asi vycházejí, myslím že i předpokládají, že to bude někomu vadit

0/−2
10.2.2017 12:29

R41a60d98e44k 10J55a67n67a48t67a 9465376364192

Jakých turistů? Minimum turistů, alespoň těch z ČR, chce opravdu navštívit Německo. Většina tranzituje - do Itálie, do Francie. A z ČR si vezou plnou nádrž. Z takových Německo nic nemá a je to pochopitelné.

+2/−1
10.2.2017 12:32

A98n60t93o85n93i96n 53N15e68m57e14c 7128933591310

Je logicke, ze budou platit cizinci a pokud nemecky stat vybere mene od vlastnich obcanu, potom je to v poradku.

Na rozdil od Ceska plati totiz i privatni majiitel vozidla v Nemecku dan za vozidlo, ktera je take casto 300 € a vice za rok.

Pokud tedy bude platit majitel vozidla v Nemecku o neco mene, bude stale platit dost.

Je dobre si uvedomit, ze na pr. Nemec jedouci z Berlina do Budapesti zaplati 10 €

v Cesku, 10 € na Slovensku (kde je asi 300 km dalnic) a 10€ v Madarsku.

Pokud by jel az za 2 tydny zpatky, zaplati znovu.

To ve srovnani s 13.000 km dalnic v Nemecku je diskriminace Nemcu, kde cizinci neplati nic..

+3/0
10.2.2017 12:16

R77a83d28e95k 16J63a98n40a32t56a 9945556504192

Ano, studie považuje to, že místní řidči zaplatí méně, za ztrátu. Ale ono to tak není. Za ty peníze si místo toho koupí něco jiného. Naopak to, co zaplatí zahraniční řidiči, příjem je.

0/0
10.2.2017 12:28
Foto

M73i14r64o83s40l95a16v 61S75t41e51i61n36e90r 4510392970606

Němci budou jenom úplně na začátku platit totéž, co platili dosud. Zkušenost však praví, kde se vymyslí nová daň, bude se pravidelně zvyšovat.

0/0
10.2.2017 12:42

J18ú45l70i83u28s 40M29i55k98u30l70a 9388975512130

Len jedna drobná poznámka - na Slovensku je cca. 700 km ďiaľnic.

0/0
10.2.2017 17:00

P94e93t52r 49R27i63h63a24k 7261178868546

Opravdovych nebo jen "ceduli" ?

0/0
12.2.2017 6:47

J54a36n 18S87l92a58b43ý 9472146481890

Pane Gregore, politici nenaleteli Kapschi, jen si to od nej nechali dobre zaplatit a damovy poplatnik to zalepi...:/

+2/0
10.2.2017 12:11

P85e33t63r 84H95o85r89á47k 1429103589404

To bude studie, která zcela pomíjí tzv. externality. To je stejné jako napsat, že na nízké sazbě pro kamiony euro šest stát prodělává, a měl by mýtné zrušit.

0/0
10.2.2017 12:09

M95i98l89a79n 96V53o30t54a76v40a 5854746281902

ted je otázkou jak se to projeví u obchodníků, ke kterým jezdili nakupovat lidé z Čech. Drážďany, Mnichov, Passau atd.

+9/0
10.2.2017 12:00
Foto

D41a77n78i63e13l 97B56l14a65ž25e63k 3778679381

Přesně - lidé, kteří z příhraničních oblastí jezdili za nákupy do Německa přestanou mít důvod jezdit, protože neušetří. Obchodníci poblíž hranic nebudou mít tolik tržeb co dnes a nebudou do německé kasy platit tolik daní. Na mýtném neutrží tolik, přijdou o daně z cizinců nakupujících u nich, a ještě budou prodělávat na systému. Fakt se vám to, Němci, vyplatí?

+1/0
10.2.2017 12:15

M35i68l53a54n 94N95o21v88o12t78n46ý 2920821931225

Roční dálniční známka vyjde pro obvyklé auto na cca 1.500,- Kč což je pro lidi kteří do Německa jezdí pravidelně nakupovat v podstatě zanedbatelná částka proti tomu kolik tam na nákupech za ten rok ušetří.

I když samozřejmě uznávám že to je další zbytečný výdaj.

+2/−4
10.2.2017 12:20

A54n47t87o66n14i54n 22N68e78m95e59c 7838903431730

Pletete jabka a hrusky.

Prodela obchodnik a stat ziska penize na opravy dalnice.

Stat neni ten majitel obchodu a mohu vas ujistit, ze obcane v Nemecku uz dlouho nejsou srozumeni s tim, ze musi vsude v Evrope platit za prujezd dalnice a vsichni cizinci pouzivaji nemeckou dalnici / (13.000 km) zdarma.

Zrovna tak muzete argumentovat, ze Nemec nepojede do Plzne anebo do Prahy, kdyz musi zaplatit za kousek dalnice vyssi cenu, nez vybiraji v Rakousku

+1/0
10.2.2017 12:21
Foto

M25i29r85o91s28l17a86v 41S78t31e78i51n74e98r 4270202250616

Vinětu potřebujete výhradně na dálnici. Turisté na okreskách neplatí nic, na rozdíl od ČR, kde se platí třeba i na t.zv. rychlosilnicích, čili státní silnice I. třídy.

0/0
10.2.2017 12:39

J90a20n 77S74l20o62v83í22k 3989747580458

Jste ale o rok zaspal :-) Už od loňska se u nás platí výhradně za dálnice (do 3,5 t).

0/0
10.2.2017 14:23

J21a30n 55E38m62m26e17r 2904748153673

Nedaří se mi moc vymyslet trasu, aby se z Česka vyplatilo jet do Passau po dálnici. Možná z Chebu, ale to obchodníci v Pasově fakt nepocítí.

0/0
10.2.2017 12:29
Foto

M16i18r44o34s12l47a68v 60S84t43e32i10n32e95r 4490182320186

Na nákupy doporučuji spíš Regen nebo Zwiesel, z Prahy nebo z Plzně nejspíš Weiden- tam jsou všude dobré okresky.

0/0
10.2.2017 12:45

M16i17l22a81n 42V20o58t95a46v45a 5104136331852

někdy to je spojené i s výletem a pak zajížďka třeba zrovna do Passau stojí za to. Hezké příjemné město

0/0
10.2.2017 12:52

M85i52l71a66n 75V38o80t74a40v23a 5724126881302

o vidíš. a já ji už mám několik let.

0/0
10.2.2017 12:50
Foto

M32i41r23o18s83l82a68v 96S54t33e74i34n75e16r 4110332600816

Z Prahy do Rozvadova a tam na Pasov je sice dálnice, ale pěkná oklika.

Kdo moc nespěchá, jede do Strakonic, do Strážného, tam jsou už kusy dálnice a do Pasova je komfortní státovka I. třídy. Mezi Strakonicemi a Strážným jsou ovšem serpentiny a strmá stoupání, krásná krajina však tu štrapác nahradí.

0/0
10.2.2017 14:47

M19i45l23a79n 34V82o42t93a36v41a 5764986191402

no v zimě to rád vynecháte, protože se zaseknete za každým náklaďákem šplhajícím na Kubovku

0/0
10.2.2017 15:19

A30n38t72o14n32í91n 28D50o27u88b96e48k 3900509629

dalnicni znamky jsou jeden z nejvetsich nesmyslu ktery kdo vymyslel. nejen ze to odneseme my placenim ale odnesou to i nemci ve vesnicich jelikoz spousta z nas bude proste jezdit mimo dalnice po okreskach. osobne po rakousku jezdim vzdycky po okreskach abych dalnice neplatil a v nemecku to budu delat stejne. samozrejme pokud pojedu na dovolenou poznavat krajinu a ne kdybych jel pres cele nemecko do francie. jenze tam bych autem nikdy nejel :-)

chtelo by to kdyz uz zpoplatnit vjezd do vesnic a obydlenich casti a naopak mimo mesta nechat zdarma

+2/−1
10.2.2017 11:56

P73e73t16r 61P89e91t53r 6163522178393

Stejne tak to u nas delaji kamiony, hlavne polaci a rumuni. Doufam, ze to taky schvalujete a prijde vam to zcela ok.

+2/0
10.2.2017 12:13

J74i89ř55í 37Z29ý55k23a 9449133461430

jenže kamioňáci jen projíždí. Nepřináší té lokalitě žádný užitek, jen zátěž. Pokud pojedete osobním autem na dovolenou přes německé vísky, tak je předpoklad, že tam někde budete muset tankovat, nejspíše i jíst a cestou Vám možná padne do oka nějaká pamětihodnost, muzeum atp. takže tam utratíte poměrně dost euráčů.

0/0
10.2.2017 12:24

V96í10t 67Č62e68r27m34á82k 1844912903412

Nikdo to neschvaluje, ale je to přirozené chování. Je to přímý důsledek zavedení dálničních poplatků.

0/0
10.2.2017 13:14

Najdete na iDNES.cz