Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Samořiditelná auta poprvé vyjedou na dálnici mezi Německem a Francií

Německá a francouzská vláda udělaly první velký krok pro nástup samořiditelných aut do běžného provozu. Budou je testovat na prvním sedmdesátikilometrovém úseku dálnice mezi německým Merzigem a francouzskými Métami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L45a42d97i55s27l88a60v 85H86a92r47v45á97n94e59k 9725588233843

Teoreticky si to dovedu dost dobře představit. Ale půjde to hladce i v praxi? Obávám se, že nebude dost dobře možné sladit všechny důležité faktory. Budou-li silnice a dálnice ve stoprocentním stavu a ostatní účastníci provozu budou striktně dodržovat předpisy, mohlo by to fungovat. Tak už jen zbývá vymyslet opatření eliminující vnější a nepředvídatelné faktory. A možná ještě jedno: Jako každý stroj (byť vysoce inteligentní) může selhat. Jaké bude okamžité variantní řešení a nehrozí možnost vysoce rizikových situací pro tento případ? A kdo ponese odpovědnost za způsobené škody a jak budou řešeny?

A bude moci samořiditelné auto moci používat neřidič?

0/0
18.2.2017 18:00

E52r38i19k 72A20r84n29o80l70d 8113277169366

Na jednej strane vytlacaju auta z miest, chcú aby ľudia používali MHD a tu prichádzajú autonómne autá, ako niekto spomenul = viac vodičov... uvidíme

0/0
16.2.2017 7:47

J57á55n 17H86a95n19z29l 6199799137638

Ako pokrok je fajn,ale mat auto a nešoférovať ho... Neviem,to je nuda...

0/0
14.2.2017 19:25

R76o96m85a78n 11P83o80l95á66č27e84k 5926369685

Za mě je to jenom lobby a blbost v současné době...

Bojíme se pustit vlak jedoucí 160km/h bez člověka na celkem segredovanou trat a přitom chceme pustit auto jedoucí 130 km/h do ostrého provozu bez řidiče? Není to trochu nepoměr?

Přitom u toho auta je o dalších x milionů vlivů víc než u toho vlaku na kolejích...

0/0
14.2.2017 19:13

P87a70v96e17l 88Ř83a69p86e21k 7872516879725

Proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Před 150 lety nějakou dopravu mezi velkými městy zajistila železnice. Dnes na stejný přepravní výkon musí být flák asfaltu široký 20 metrů a milion popelnic. Lidi jsou padlí na hlavu.

+4/−3
13.2.2017 17:14

J76i48n93d75ř72i35c54h 95M22i97t49t78e85r 6304315481186

Oni lidi chtějí jezdit i jinam než mezi velkými městy, víte ? A k tomu je nejlepší auto. Nepotřebuje koleje. A vlaky váží stovky tun, rozpohybovat tak obrovskou hmotu chce hodně energie. A když tam pak sedí pár chudáků , tak se to nevyplatí.

0/−1
13.2.2017 23:21

P72e62t79r 27Š17i48m31e11k 2899287936898

Proč chudáků? železnice vede prakticky do každé dědiny

+1/0
14.2.2017 7:29

J84i97n36d23ř20i14c56h 72M51i22t67t80e72r 6754715571386

To prakticky je velmi důležité. Znamená to, že do do mnoha míst vůbec nevede. Silnice vede ke každému baráku. Když si vyberete nějaké spojení, kdy musíte víckrát přestupovat a máte víc zavazadel, je vlak nepoužitelný. Rád jezdím na lyže. Francie je daleko. Uvítal bych rychlovlak třeba do Grenoblu 300 km/h, za 5 hodin. To bych bral . Ale to nefunguje .

+1/0
14.2.2017 8:55
Foto

L12a63d47i47s13l24a88v 17H55a69r10v71á73n81e16k 9595168363103

Bohužel. Ještě před 2. světovou válkou jezdily po celé Evropě vlaky s přímými vozy, takže by to tehdy mohlo fungovat. Jenže tohle zlikvidovala letecká doprava.

0/0
18.2.2017 18:04

M23a65r75t25i74n 75B65a59r93t97e54k 5407751731723

Nejdál v podpoře samořídících aut je Kalifornie. Tam už se testují prototypy několik let a už je ve vysokém stádiu připravenosti i legislativa. Celé automobilové odvětví počítá s tím, že první autonomní automobily vyrazí do ostrého provozu nejpozději v roce 2019. A zbytek světa bude během dalších let následovat.

+3/−5
13.2.2017 13:42

P86e63t55r 51B81á82č47a 8155646435555

Nebude.

+4/−4
13.2.2017 14:14

M10a77r39t61i31n 65B48a71r43t72e36k 5487721701473

;-D;-D;-D Vy se budete divit

0/0
13.2.2017 18:47

P64e93t18r 11B38á33č97a 8115946515135

Nebo vy? ;-)

0/0
13.2.2017 18:47

L63e54o26š 74M59a20r81š28a75l 5872304422768

Jen aby nebyla naložená trhavinou a nenavigoval je IS.:-)

0/0
13.2.2017 12:30

P87a91v14e39l 10B59o25u82c79n43í28k 4532961633155

V roce 2016 bylo na českých silnicích pozabíjeno 560 lidí. Další důvod pro uzákonění samořiditelných aut není třeba dodávat. Pokud si někdo bude chtít "užít" řízení, zaplatí si extra pojištění a jízdy na uzavřených okruzích.

Osobně se domnívám, že samořiditelná auta paradoxně způsobí pokles počtu aut. Lidé ztratí "osobní" vztah k tomu svému vozidlu a auta si budeme najímat podle potřeby - laciné malé do práce, velké na rodinnou dovolenou ...

+6/−8
13.2.2017 12:28

P32e11t76r 44B19á27č12a 8925546685225

Napsal kdo, svatecni ridic jedouci jednou za rok do Chorvatska?

Si to uzakoneni laskave nechte pro takovy jako vy a vase spoluovcany.

+7/−9
13.2.2017 12:39

R26i65c54h94a59r44d 61S40t22e45i28d68l 9107442366308

Takhle osobní útok podle mě není na místě.

Myšlenka pana Boucníka je zajímavá, i když podle mě až moc radikální a tím s mými tezemi neslučitelná. Na druhou stranu ale rozhodně není hloupá a proto mě až šokuje Váš agresivní výpad.

+2/−2
13.2.2017 13:39

P82e20t97r 31B61á55č75a 8945736215855

Me zase vzdy sokuje nekdo kdo by chtel hned vsem uzakonovat svoje pohnuty myslenky.

+4/−2
13.2.2017 14:51

Z33b59y85n97ě59k 69J86a43n58d37a 7843832835911

Ale tak on netvrdí, že si nemůžete vozit zadek ve své káře.

Ale bydlím v Praze a čímdál častěji místo svého auta použiji raději taxi. Pokud by nastoupila autonomní auta, odpadne největší nákladová položka - řidič a na běžné pojížďky může být najednou výhodnější...

3-4x ročně na dovolenou si pak auto raději půjčím (což tedy dělám kvůli pohodlí někdy už teď) a proč se teda starat o vlastní popelnici?

0/0
14.2.2017 16:27

P65a51v68e14l 42P75í98p81a 1951285818557

Tohle může časem zachránit víc životů než objev antibiotik. Stačí se podívat na ten dennodenní masakr na silnicích.

+4/−7
13.2.2017 12:09

P47e59t70r 89B59á31č47a 8575376805365

Dennodenni masakr ;-D Spis byste mel trosku omezit zpravy na TV Nova.

+6/−2
13.2.2017 12:10

L47u67k97á23š 11Š76m92a97h36e24l 2397954142164

Automobilová doprava zabije mnohonásobně více lidí než teroristické útoky.

+6/−4
13.2.2017 12:27

P90e41t44r 85B50á62č67a 8255146325365

http://auto.idnes.cz/usa-vysetruji-prvni-smrt-v-samorizenem-aute-firmy-tesla-pee-/automoto.aspx?c=A160701_074219_eko-zahranicni_fih

Asi tak

0/0
13.2.2017 12:38

M71a67r77t62i46n 35B63a84r24t31e45k 5437621961143

Tesla zatím nemá plně autonomní řízení. Asi tak.

+1/0
13.2.2017 13:36

M13a29r55t41i18n 63K65a82r68á89s12e71k 9858273688318

No dnes zadna samoriditelna na cestach ani v EU ani v USA nejezdi (mimo prototypy pod dohledem inzenyru na palube)...

To ze obcas experti nechavaji jet bez dozoru auta s pokrocilejsimi asistencnimi systemu (navzdory tomu, ze se vsude upozornuje ze to nesmi delat), nema nic spolecneho s tim, ze by nekde bourala samoriditelna auta...

+1/0
13.2.2017 14:40

V63i75l85é39m 18P25r44o89c87h74á20z88k83a 7540964818883

To vyšetřování je už u konce a závěr je, že systém Tesly za to nemohl.

Asi tak.

+1/0
13.2.2017 15:03

P46e59t47r 68B71á24č71a 8155836185725

Jak jinak ;-D

Asi tak.

0/−1
13.2.2017 18:48

P43a63v77e66l 55P10í81p67a 1751675948867

Přes 500 mrtvých a 2500 těžce raněných a to je roční statistika v ČR. To vám nepřijde jako masakr?

+2/−5
13.2.2017 13:12

P84e65t52r 42B52á76č98a 8235916305815

Pri poctu aut a lidi ne.

+3/−2
13.2.2017 13:16

M49a67r30t61i90n 60B23a33r33t16e70k 5557341961533

A pokud by těch 500 lidí ročně neumřelo? A kolik jich to dělá celosvětově? Statisíce.

+1/0
13.2.2017 13:37

P42e83t72r 38B16á31č50a 8715626135295

Nesmysl.

0/−1
13.2.2017 14:13

R81o28b38i84n 94Ž79i23ž80k37a 2988344486906

Na ten počet aut a řidičů? Od roku 90 to číslo spadlo na čtvrtinu.

0/0
13.2.2017 13:37

P16a61v44e70l 80P23í19p27a 1441985438247

V Evropě je to v průměru 70 lidí a denně. Stále žádný masakr?

+2/−5
13.2.2017 13:14

P50e62t23r 60B97á94č67a 8585706785935

Ne.

A navic kde je napsano, ze tyhle exot auta to zmeni, kdyz bouraji uz ted?

+3/−3
13.2.2017 13:17

M94a47r21t89i42n 53B68a53r18t45e80k 5327531861783

Bourají už teď? Zatím žádné autonomní auto v ostrém provozu není. Tesla má zatím jenom takový chytřejší tempomat. A i po zavedení do provozu budou i nadále bourat a lidi v nich umírat. Úplně ale stačí jak se sníží počet úmrtí v počátku o 80 procent a v dalších letech se bude počet úmrtí dále snižovat jak se bude technologie vyvíjet.

+3/0
13.2.2017 13:47

P90e49t92r 11B46á29č93a 8705536265985

Kdy to presne bude abych videl kdy se od tech kramu mam drzet co nejdal.

+7/−4
13.2.2017 11:30

M30a38r14t66i88n 29B37a66r49t32e69k 5327761731743

Spíše aby se ty krámy držely co možná nejdál od vás.

+1/0
13.2.2017 13:37

P54e35t77r 68B40á69č73a 8295136285645

Ano to by bylo uplne nejlepsi.

0/0
13.2.2017 14:13
Foto

P68e42t74r 10P76r67o72c43h32á40z49k50a 3552616932854

Ano, jednoho dne tu určitě budou samořiditelná auta. Nebude to však dříve než se podaří vyvinout systém na principu umělé inteligence. Takové, která bude opravdu schopna nahradit člověka. Jen se senzory a komunikací přes satelit nebo podobně se to rozhodně nedá zvládnout. Největším problémem bude kombinovat klasická auta s řidiči s těmi samořiditelnými.

+2/−2
13.2.2017 11:23

V47i55l31é26m 26P37r70o73c68h91á83z85k39a 7550194108473

Takhle přesně ale už samořiditelná auta fungují.

+3/0
13.2.2017 11:31
Foto

P34e59t93r 91P48r55o12c58h42á50z44k15a 3832326172454

Kde? Na testovacím okruhu, nebo stále jištěná řidičem, který za ně v krizi převezme řízení. Pokud jedou sama a dostanou se do problému zastaví a často neví proč a neví co dál. Jmenujte jednu zemi, kde jsou bez obsluhy v normálním provozu.

+1/−3
13.2.2017 12:24

J82a36n 72N81o11v48á41k 7705104418837

Kalifornie

+1/0
13.2.2017 12:58
Foto

P82e86t14r 76P30r48o13c31h12á10z93k97a 3102296672824

Buďte alespoň realista a nepleťte si různé pokusy a testy s realitou. Navíc i tam mají vymezeno kde se smí pohybovat. Až budou v běžném provozu a zvládnou ho a hlavně až budou běžně ke koupi pak si o tom můžeme povídat. Rád uznám chybu a pozvu vás na nějakou skvělou večeři nebo oběd.

0/0
13.2.2017 19:20

M85a36r68t83i69n 76B49a55r29t45e27k 5467841271333

Už se testují prototypy v běžném provozu. Z právních důvodů ještě sedí za volantem řidič, ale do řízení už nezasahuje. Zatím stále prototypy, ale první samořídící auta budou k dospozici někdy na přelomu 2018/19

0/0
13.2.2017 13:39
Foto

P90e17t70r 28P70r38o73c24h65á80z10k14a 3452886372724

Myslíte ke koupi běžným uživatelem? Ani náhodou. Nevěřím, že se tak stane do roku 2025, možná ani 2030.

0/0
13.2.2017 19:18

V62i43l65é55m 44P41r56o24c16h47á57z57k83a 7310654458833

Já netvrdím, že jezdí teď někde bez řidiče, jenom že tak přesně fungují, jezdí v normálním městském provozu a víceméně už jen plné autonomii brání jen legislativa. Během jednotek let se to změní.

A ano, už teď umělá inteligence dokáže vyhodnotit situaci a předvídat mnohem lépe než průměrný řidič. A nejlepší na tom je, že pokud udělá chybu (což ze začátku udělá), tak se chyba zanalyzuje a napraví a už žádné jiné auto tu chybu nezopakuje. To nelze u lidského faktoru zaručit ani v rámci jedné osoby. Tímto způsobem budou autonomní auta rychle konvergovat k dokonalému stavu.

0/0
13.2.2017 14:50
Foto

P75e12t89r 38P10r96o53c22h21á13z13k68a 3712136662904

Uvidíme, smysl o tom se bavit nastane až takových aut bude alespoň 10% v běžném provozu a budou skutečně bez kontroly člověka.

0/0
13.2.2017 19:12

J72a64n 13N29o71v87á59k 7605564228327

A proč ne? Člověk má také jen oči a žádná zvláštní inteligence se k řízení nepotřebuje.

+1/−1
13.2.2017 11:40

M80a26r39t44i24n 64Z30v68o85n47i44č61e45k 4218437322371

Asi nevíš, co je to umělá inteligence. Kdyby nebyla k řízení potřebná inteligence, tak jsou všichni řidiči už dávno mrtví.

+1/−1
13.2.2017 11:43

P52a54v43e44l 89M65a21l65i62n26a 9219873519399

Jak sleduju běžný provoz, tak inteligenci fakt člověk nepotřebuje, aby mohl řídit ;-D

+2/0
13.2.2017 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.