Diskuze

Samořiditelná auta poprvé vyjedou na dálnici mezi Německem a Francií

Německá a francouzská vláda udělaly první velký krok pro nástup samořiditelných aut do běžného provozu. Budou je testovat na prvním sedmdesátikilometrovém úseku dálnice mezi německým Merzigem a francouzskými Métami.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Teoreticky si to dovedu dost dobře představit. Ale půjde to hladce i v praxi? Obávám se, že nebude dost dobře možné sladit všechny důležité faktory. Budou-li silnice a dálnice ve stoprocentním stavu a ostatní účastníci provozu budou striktně dodržovat předpisy, mohlo by to fungovat. Tak už jen zbývá vymyslet opatření eliminující vnější a nepředvídatelné faktory. A možná ještě jedno: Jako každý stroj (byť vysoce inteligentní) může selhat. Jaké bude okamžité variantní řešení a nehrozí možnost vysoce rizikových situací pro tento případ? A kdo ponese odpovědnost za způsobené škody a jak budou řešeny?

A bude moci samořiditelné auto moci používat neřidič?

0 0
možnosti
Foto

Na jednej strane vytlacaju auta z miest, chcú aby ľudia používali MHD a tu prichádzajú autonómne autá, ako niekto spomenul = viac vodičov... uvidíme

0 0
možnosti

J84á23n 17H17a63n68z80l

14. 2. 2017 19:25

Ako pokrok je fajn,ale mat auto a nešoférovať ho... Neviem,to je nuda...

0 0
možnosti

Za mě je to jenom lobby a blbost v současné době...

Bojíme se pustit vlak jedoucí 160km/h bez člověka na celkem segredovanou trat a přitom chceme pustit auto jedoucí 130 km/h do ostrého provozu bez řidiče? Není to trochu nepoměr?

Přitom u toho auta je o dalších x milionů vlivů víc než u toho vlaku na kolejích...

0 0
možnosti

P30a58v61e69l 25Ř12a63p81e30k

13. 2. 2017 17:14

Proč něco dělat jednoduše, když to jde složitě. Před 150 lety nějakou dopravu mezi velkými městy zajistila železnice. Dnes na stejný přepravní výkon musí být flák asfaltu široký 20 metrů a milion popelnic. Lidi jsou padlí na hlavu.

4 3
možnosti

Oni lidi chtějí jezdit i jinam než mezi velkými městy, víte ? A k tomu je nejlepší auto. Nepotřebuje koleje. A vlaky váží stovky tun, rozpohybovat tak obrovskou hmotu chce hodně energie. A když tam pak sedí pár chudáků , tak se to nevyplatí.

0 1
možnosti

Nejdál v podpoře samořídících aut je Kalifornie. Tam už se testují prototypy několik let a už je ve vysokém stádiu připravenosti i legislativa. Celé automobilové odvětví počítá s tím, že první autonomní automobily vyrazí do ostrého provozu nejpozději v roce 2019. A zbytek světa bude během dalších let následovat.

3 5
možnosti

Jen aby nebyla naložená trhavinou a nenavigoval je IS.:-)

0 0
možnosti

V roce 2016 bylo na českých silnicích pozabíjeno 560 lidí. Další důvod pro uzákonění samořiditelných aut není třeba dodávat. Pokud si někdo bude chtít "užít" řízení, zaplatí si extra pojištění a jízdy na uzavřených okruzích.

Osobně se domnívám, že samořiditelná auta paradoxně způsobí pokles počtu aut. Lidé ztratí "osobní" vztah k tomu svému vozidlu a auta si budeme najímat podle potřeby - laciné malé do práce, velké na rodinnou dovolenou ...

6 8
možnosti

P27e25t85r 73B72á28č57a

13. 2. 2017 12:39

Napsal kdo, svatecni ridic jedouci jednou za rok do Chorvatska?

Si to uzakoneni laskave nechte pro takovy jako vy a vase spoluovcany.

7 9
možnosti

P86a20v50e17l 57P23í23p60a

13. 2. 2017 12:09

Tohle může časem zachránit víc životů než objev antibiotik. Stačí se podívat na ten dennodenní masakr na silnicích.

4 7
možnosti

P30e57t65r 17B92á73č20a

13. 2. 2017 12:10

Dennodenni masakr ;-D Spis byste mel trosku omezit zpravy na TV Nova.

6 2
možnosti

P54e37t17r 95B10á74č46a

13. 2. 2017 11:30

Kdy to presne bude abych videl kdy se od tech kramu mam drzet co nejdal.

7 4
možnosti

Spíše aby se ty krámy držely co možná nejdál od vás.

1 0
možnosti