Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Elektromobily vpřed. Ceny baterií klesají, masový nástup elektroaut začíná

Elektromobilita zažívá překotný vývoj, který řada odborníků přirovnává k nástupu chytrých telefonů. Její rozvoj zatím většina států silně dotuje, přesto se blíží chvíle, kdy se ceny elektroaut srovnají s běžnými vozy. Ceny baterií klesají, elektromobily čeká boom. I pro Českou republiku se rýsují zásadní dopady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H22o46n54z90a 24T37a64r 3869912664982

Panasonic slaví 99 let. Nabídne neviditelnou OLED TV i 4K pro každého

Zdroj: http://technet.idnes.cz/panasonic-4k-hdr-firefox-os-my-home-screen-f10-/tec_video.aspx?c=A170216_094913_tec_video_kuz

Mezi novinky Panasonicu (Tesly) by mohl být zařazen nový optimalizovaný akumulátor .

Nový typ akumulátoru článků označovaných jako 2170 který společně navrhli Tesla a Panasonic .Bez společnosti Panasonic a jejich špičkových akumulátorů by Tesla nebyla tam kde je tet.

http://www.hybrid.cz/tesla-rozjela-v-gigatovarne-vyrobu-clanku-2170

http://www.hybrid.cz/tagy/baterie

0/0
18.2.2017 10:47

J80a56n 97S50l52a11v89í53k 2471289540336

Jak to mají v Norsku. Rodina má dvě auta např.(Golf GTE) - do práce a města a pak klasický VW Tiguana na delší normální ježdění. Asi tak...

0/0
16.2.2017 17:06

V59l69a27d42i18m29í66r 92R24e50t27t23i32n16g62e56r 5875366695385

Mám rád alternativní pohony, klidně bych bral i elektromobil, jenže moc to nevidím. Používám tovární zástavbu LPG, plyn je podstatně levnější, výkon jen o 5% menší, což u moderních aut ani nejde poznat a přesto o něj není zájem a paběrkuje na okraji. Většina lidí jezdí s auty ráno do práce kolem 30 km tam a pak zpět. Svítí, topí, hřeje zadní sklo, hřeje zrcátka, poslouchá rádio, stírá při dešti nebo sněžení a k tomu jede. A ke všemu bydlí v paneláku. Elektromobil by ujel za techto podmínek tak 5km a navíc nevím jak by u paneláku lidé své elektromobily nabíjely.

+2/0
15.2.2017 20:13

D59a85n46i76e24l 24T34o84m46e50k 8679155678226

Norsko je světový unikát, protože je to velice malý národ s funkčními veřejnými institucemi a bezpracným bohatstvím díky ropě, která jim náhodou stříká na jejich území.

Žádná jiná země si nemůže dovolit jen tak zdražit 3x auta, protože není Norsko...

+1/0
15.2.2017 19:58

V93l31a95d94i56m67í35r 73R84e40t39t84i28n45g48e42r 5655216585255

No to musí být parada. Analogicky si představte,že aby se u nás prodavál Nissan Leaf za 700 000 Kč, tak Vám ČR zdraží Octavii na 1 200 000 Kč.

0/0
15.2.2017 20:25

P73a73v33e49l 27O92b93d80r55ž72á81l22e54k 6196224408602

V takovém případě si většina lidí nekoupí ani jedno... a padne vláda.

0/0
16.2.2017 8:43

V91á79c12l13a84v 10Ř16i47d39k95ý 1885464131837

Elektromobil bude mít význam a využití, až se vyřeší problém s nabíjením (parkovací místa s nabíječkami s možností placení kartou, inteligentní systémy u domů, které budou vhodně spínat dobíjeni, aby nedocházelo k přetěžování elektrických sítí, a další věci co ještě bude potřeba dořešit), a celkově problémy s bateriemi všeobecně (životnost a kapacita) proto nelze hned teď přepnout a začít chtít prodávat elektromobily. Navíc ty sny, že bude energie z obnovitelných zdrojů je dost mimo reálné možnosti, instalovaný výkon by musel mnohokrát převyšovat současný stav a jak víme místo ubývá, navíc by bylo potřeba vyřešit ukládání energie (baterie absolutně nedostačují) a musely by se posílit a sjednotit rozvody ,aby se mohla elektřina přesměrovávat.

Na závěr elektromobil je opravdu budoucnost ne současnost a žádné nařízení a dotace to nezmění. Je potřeba vývoj elektro-mobility ještě pořádně zainvestovat, než se to masové nasadí.

0/0
15.2.2017 18:06

M56a55r51t48i30n 96K55a77r63á72s53e27k 9218573278398

Jen pro info - treba to "inteligentni dobijeni u domu aby se nepretezovala sit" uz funguje, ona vlastne funguje uz hodne dlouho (skorat se poziva na topeni a ohrev vody, ale pripojit na regulovanou zasovku auto neni problem, par let uz je i specialni tarof na dobijeni auta)...

0/0
18.2.2017 15:34

H18y33n17e81k 72M40r56t22v87ý 2720277129871

do teplých krajin je high-end elektromobilů docela použitelný už teď, vyjma nejdelších tras.

ovšem největší masa lidí nebydlí v domech s garáží a možností nočního nabíjení. na parkovišti u paneláku to nejde.

a další věc je, že i startovací autobaterka mi třebas drží celý teplejší 2/3 roku, ale v zimě jak začne mrznout, se mi vybije i 2x, že ji musím vyšroubovat a dát na nabíječku.

zima akumulátorům zřejmě moc nepřeje :-/ možná v tom norsku golfský proud omezuje aspoň ty vysloveně mrazy, jinak je to divný.

+1/0
14.2.2017 10:07

V95í15t 44O52ž87a35n65a 1138698905434

V EV nejsou olověné baterky, lithiové články se v mraze stávají měkčí (nedají tolik ampér), ale provozem se zahřejí a pak jsou stejné jakoby nepromrzly.

0/0
15.2.2017 12:09

P14e24t26r 38H58o67r87á57k 1299983869654

Když si tak pročítám o pevných částicích, tak jediné, co bylo z hlediska těchto bezpečné, byly atmosferické benzinové motory. Pak se nesmyslně začalo hledět na CO2 a už ani ty turbobenziny nejsou bez pevných částic. Nepomáhají ani filtry na dieselech, protože nevyfiltrují nejmenší částice, které jsou nejnebezpečnější. Takže hon na CO2 je v podstatě sebevražda v přímém přenosu. Z toho mi vychází návrat k atmosferickému benzinu, nebo elektro.

+2/0
13.2.2017 21:21

A39d31a21m 25H97r39o59z56a 9792528884661

Budoucnost mají pouze elektro-auta a je to správné. Ve spojení s elektřinou vyrobenou fotovoltaikou, resp. větrníky se jedná o ideální kombinaci, jak ukládat elektrickou energii.

Že se jedná ale ještě stále o běh na dlouhou trasu je snad každému jasné.

+3/−4
13.2.2017 15:47

D67a19v74i32d 32N61o36v47o41t73n76y 3580244286627

Jara Cimrman to rikal v roce 1905, tady s tim neohromite

+1/0
13.2.2017 15:55

L30u84d68ě82k 88C18h49r15á30s76t19e66k 5724204442626

Elektromobily se zkoušely už před 100 lety a zatím to nikam nedotáhly :) Elektromobil je papírově fajn, ale v praxi pro většinové uživatele (obyvatelé měst bez vlastní garáže) je to nepoužitelné řešení. Žádné baterie s kapacitou a rychlostí dobíjení srovnatelnou se spalovacími motory nejsou vůbec na pořadu dne a dokonce ani na obzoru. Spíš věřím tomu, že se podaří dříve vyvinout a syntetizovat nějaké umělé palivo pro spalovací motory.

+1/0
15.2.2017 15:16

R60i34c58h69a49r92d 64M35i67c71h49a33l65o54w61s10k79i 1751399705206

No to určitě, větší hloupost jsem snad nikdy nečetl!

+1/−1
13.2.2017 14:35

F69r10a58n28t13i53š54e22k 93K63o37c95o20u25r33e65k 6570233367299

paradoxně jsou v Oslu ucpané pruhy pro elektromobily a pruhy pro klasická auta, jsou volné ;-);-D;-D

0/−1
13.2.2017 12:16

A43d25a26m 68H25r49o75z25a 9182868954791

Důvod, proč opět snížit počet pruhů pro klasická auta.

+1/−1
13.2.2017 15:44

L72u52d90ě33k 10C51h45r48á19s22t73e18k 5214364542386

Taky utopický neomarxista? :)

0/0
15.2.2017 15:17

M44a32r62e13k 51M75a54l83ý 1882128631770

A to ten elektromobil nesmí do pruhu pro klasická auta?

+2/0
14.2.2017 10:46

M39i13c16h66a56l 32K67r34č10á64l 6158768876192

Pokud tomu správně rozumím tak bychom měli zdražit normální auta na dvojnásobek pomocí nějaké nové spotřební daně, z výnosu této daně dotovat nákupy nových elektroaut a zvednout současnou DPH z 21 na minimálně 30% abychom nahradili výpadek příjmu státního rozpočtu ze spotřební daně na pohonné hmoty. Výborný plán pro nějakou sebevražednou politickou stranu.

+2/0
13.2.2017 11:31

L30a51d17i56s87l93a46v 86K73u64d42l76a31c75e45k 8498200489819

Zajimalo by mne v jakem stavu je takova pekna 5 let stara elektroojetina.Zda na ni jeste neco z puvodniho vybaveni funguje.

0/0
13.2.2017 10:54

A70d79a19m 66H51r63o13z86a 9132378794261

Proč by na ní mělo být něco jiného, než u benziojetiny?

+2/−1
13.2.2017 15:44

M85a24r42t55i13n 75K42a24r68á40s52e39k 9518333798118

No jezdi takovych po cr spousty, zpravodla jin neni vubec nic, tech veci, kterym hrozi porucha je o dost mene nez ve spalovaku....

+2/0
13.2.2017 16:29

V91í87t 59O54ž66a93n26a 1388218835654

Funguje všechno, kupoval jsem již jako elektroojetinu a dnes už má 6 a půl roku.

0/0
15.2.2017 12:27

P91a83v17e43l 58K92u47t56i61l 9880306423729

Dal bych na to poradneho majzla. Musite ji poradne zkontrolovat. Zda neunika olej z převodovky a motoru, nejsou prorezle vyfukove dily, v jakem stavu je katalyzator a filtr pevnych castic. A pro jistotu bych po koupi nechal preventivne vymenit rozvody. Jo počkat, ono tyto věci vlastne asi na elektromobilu vůbec nejsou. Ze zkusenosti na pet let starem elektromobilu z puvodni vybavy najdete třeba brzdove desticky.

+3/−2
15.2.2017 13:07

M77a34r22e39k 37M78a24l27ý 1832128941250

U brzdových destiček není důležitý věk, ale nájezd a styl jízdy. Kdysi mi v Nissanu servisák říkal, že měli majitele, kterému na Almeře vydržely původní destičky 190.000 km.

0/0
15.2.2017 13:15

M76a34r59t90i97n 13K43a28r19á49s39e61k 9968923458148

No ja mam citroenu (C4) puvodni desticky vpredu a mam najeto 120 000, priste je asi necham jen pro sichr vymenit (ale ojete na "normu" jeste nejsou)...

0/0
18.2.2017 15:37

P76e27t22r 70N55e86c76h41a81n86i11c41k69ý 7483186818220

Pan autor by v Norsku měl zkusit žít a mimo větší město. Pak by zjistil, že to není pokrokový přístup, ale normální zelená diktatura vyšší střední třídy z hlavního města. Mnoho dělníků a běžných pracujících v méně prosperujicich regionech na elektromobil nemá a díky státní buzeraci často ani na nové auto. Dělají se tam takové šílenosti jako že se koupí vrak a odveze opravit mimo Norsko (protože to je snad 10x levnější). Zelená garnitura vyzývá k ježdění MHD a veřejnou dopravou, která ale do většiny míst ani nedojede. Oprava silnice neznamená důvod k radosti, protože s opravou přibude mýtná brána co si ani nevydělá na provoz. Tenhle přístup je skutečně nebezpečný a téměř likvidační pro chudší obyvatelé co nemohou mít všechno podle poslední ekomódy.

+10/−1
13.2.2017 6:48

P28e80t68e86r 64V63a84ň85u23š62a37n94i60k 4427436436202

no tvl stejnak do norska bych nikdy nejel, mohamedov je dost i v nemecku ;-(

+1/0
13.2.2017 7:14

P49e65t88r 33L68i89n57h27a19r21t 2118124584703

Konečně pravdivý názor popisující realitu, jaká v Norsku skutečně je. A ne ty PR bubliny oslavující elektromobily, které se v různých sekcích Idnesu v posledních dnech objevují.

+2/0
14.2.2017 18:20

V40í56t 49O77ž21a76n26a 1228638365844

Nikde na světě si ti nejchudší nemohou dovolit mít všechno podle poslední (eko)módy. Ani v Severní Koreji.

+1/0
15.2.2017 12:30

P41e33t48r 46L30i53n66h97a58r97t 2518924874583

O tom to vůbec není. Jde o to, že současná ekomóda je pouze úlitba některým skupinám, které na tom rýžují obrovské peníze. Ve finále to ale ani omylem není ekologické...

0/0
15.2.2017 15:08

F89r20a68n54t52i83s83e64k 91P96o47p21l63u32h66a92r 5372120611478

norsko mi prijde cim dal vic odpornejsi. takovej jakes nebo strougal by si tam ted udelali super karieru..

+7/0
13.2.2017 6:08

M37a66r19t80i88n 66J43i14r98o71u87s63e60k 7296305655568

A zvládne to rozvodná síť? Přece jen připojit na 4 hodiny do sítě odběr 10KW na tisícovkách či desítkách mist míst bude nápor.

+4/0
12.2.2017 20:25

M66a20r52t11i75n 40J51i97r18o88u44s40e65k 7706495405498

* desítkách tisíc míst

+1/0
12.2.2017 20:26

J30a33k11u87b 65S85e49k79e64r29a 6186830606435

Zvladne - musi - moda je moda a ekonomicke zajmy jsou silnejsi i kdby to meli doplacet vsichni ostatni kzeri na auta nemaji 3x vyssim poplatkem za disttribuci. Oni si to nejak obhaji nebojte;-€

+2/0
12.2.2017 20:41

K11a10r45e69l 90B19l46á60h36a 1675816791769

Možná, že je to móda, ekonomické zájmy a já nevím co ještě...

Ale nějak všichni odpůrci elektro automobilů zapomínají, že je potřeba něco udělat se vzduchem, který tady dýcháme. A jedním ze znečišťovatelů jsou automobily. Prostě se musí najít nějaká lepší cesta pro pohon aut.

Samozřejmě, že stejně tak je nutno došlápnout si na neekologické elektrárny, výrobní závody, zpracování surovin, topení ve starých kotlech, atd. Není možné se zaměřit na jeden problém a ostatní neřešit. Zrovna v těchto dnech se na severní Moravě nedá dýchat. Zkuste si zajet třeba na týden na Šumavu a pak přijet do nějakého velkého města ... to je opravdu strašný skok.

+3/−3
12.2.2017 22:03

K98a72r43e11l 48B33l20á98h96a 1635676111349

Většina diskutujících tady řeší jenom ekonomickou část problému. Jakou částkou oceníte to, že zemřete díky špatnému vzduch o 5-10 let dříve?

+3/−1
12.2.2017 22:06

P12e31t21r 20Č42e24r57m55á42k 9398295109570

Automobilový provoz se na znečištění ovzduší podílí menšinově, navíc dokud tu máme uhelné elektrárny a především se baterie dělají z těžkých kovů jejichž těžba, zpracování či recyklace je také obrovskou zátěží, tak elektromobily neušetří nikomu ani den, natož 10 let ;-D

+3/−2
12.2.2017 23:10

M30a12r68t95i43n 16K84a18r50á16s30e28k 9688603498448

No mensinove - globalne asi jo, ale ve mestech je zpravidla doprava hlavni zdroj znecisteni (nekde ji trumfuji lokalni topeniste)...

Jinak ty uhelky nejsou tak zasadni problem ne (pri energetickem mixu v CR to na pokryti veskere dopravy elektrinou vychazi na slovy jednu velkou uhlenou elektrarnu).

Jinak by me zajimala ta obrovska zatez pri zpracovani a recyklaci kovu na baterie? To jse vsehcno zpravidla bezodpadove zavody....

Tezba samozrejme skodi (ale tezit musite vse, treba u spalovaku tuny ropy pro kazde auto)....

+2/0
13.2.2017 10:55

P14e46t77r 67Č66e17r25m49á25k 9348665319310

V některých městech ano, v jiných nikoliv, takže je potřeba zachovat ten globální pohled, a tam skutečně dominantní není.

Pak neříkám že uhelky jsou zásadní problém, ale že dokud máme stávající situaci tak to nemá jak pomoc.

Bezodpadové provozy??? Aha ;-D

A těžba samozřejmě škodí vždy, to je pravda, nicméně jde o tu efektivitu - tady bych naopak uhelku vyzvedl, protože tam je ta cesta od surové těžby po finální využití produktu krátká, naopak u elektrokomponent je to tristní, než z něčeho uděláte baterii nebo solární článek, tak vyprodukujete takové množství emisí že to pak téměř žádný z těch komponent za svou životnost není schopen kompenzovat.

0/0
17.2.2017 12:44

K65a42r24e10l 90B12l17á39h10a 1305616251269

Zkuste si po týdnu někde v horách stoupnout v Praze k magistrále ... a budete mluvit o znečištění z výfuků aut jinak. Tam to vůbec nevidím menšinově.

Dáváte šmajlík k těm 10 letům. Oba asi nevíme, jaký konkrétní efekt to má, proto jsem tam dal 5-10 let. Ale i kdyby to byl "jen" jeden rok, tak i to je moc a stálo by za to s tím něco dělat a nekoukat se pořád jenom na to, jestli mi to vyjde lépe ekonomicky nebo ne.

Věřím tomu, že problém uhelných elektráren se dá řešit: buď důsledným čištěním spalin, nebo jejich nahrazením jadernými elektrárnami, ...

Zrovna tak se dá těžba těžkých kovů řešit tak aby co nejméně zatěžovala okolí, atd.

+2/0
13.2.2017 11:42

P60e24t89r 91Č73e63r18m20á38k 9928515419900

Nikdo nepsal že vzduch u magistrály bude stejný jako v horách, to je nesmysl, ale jen že doprava není dominantní zdroj znečištění, výrazný pak pochopitelně ano.

Smajlík tam je právě proto že nejde prokázat ani ten den, takže vize let je skutečně pouze k pousmátíR^

Jinak souhlas - jaderné elektráry řešení jsou, ale zasaďte to do dnešní reality kdy pro většinu těch samých ekonadšenců co lobbují za elektroauta je to zároveň sprosté slovo.

Zpracování těch kovů se moc ošetřit nedá, a ta míra která je reálná je zase vykoupena velkou neefiktovností, to by se v podstatě dalo aplikovat na dnešní spalovací motor. R^

0/0
17.2.2017 12:37

K23a86r28e80l 19B48l63á85h84a 1725166271779

Nedávno jsem tu informaci slyšel z médií, že vzduch ve velkých městech ničí nejvíce doprava.

0/0
20.2.2017 23:38

H57o41n14z13a 25T25a52r 3509552114592

Recyklace je menší zátěž, než tězba a zpracování nových surovim !

http://www.hnutiduha.cz/nase-prace/odpady/temata/recyklace

Polsko 90% el energie s uhlí

http://iuhli.cz/polsko-celi-utoku-smogu/

0/−1
13.2.2017 21:55

P33e60t13r 22Č21e36r49m72á67k 9988885309200

Jak která, v případě zpracování surovin pro celý elektro eko systém je to ve výsledku větší zátěž než težba ropy nebo uhlí.

0/0
17.2.2017 12:38

H29o21n22z61a 39T75a50r 3829732944152

Míchate Jabka a Hruška

http://www.memza.cz/dopady-tezby-ropnych-pisku/

http://www.greenpeace.org/czech/cz/Kampan/klima_a_energetika/Arktida/honba-za-ropou/ropne-havarie/

Od kdy je lepší vytěžít tunu zeminy při výtěžnosti několika gramu cenného nerostu, než vzít vysloužilou elektroniku např. mobilní telefon a znovu vrátit do oběhu . Získání surovin pomocí recyklace by bylo o 87 % méně energeticky náročné než její těžba. !

http://www.mobilmania.cz/clanky/film-krvave-mineraly-konzska-krev-ve-vasem-mobilu/sc-3-a-1316361/

http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2013100002

0/0
18.2.2017 11:01

P76e15t35r 77Č35e88r50m66á85k 9688565579450

Velký omyl, v mnoha případech je efektivnější získat novou surovinu těžbou než složitou separací z recyklátu. Chce to méně číst greenpeace a více se zajímat o realitu.

0/0
18.2.2017 17:40

H50o74n57z33a 43T58a77r 3689202924822

Nemohu souhlasit. Tak jako se vyvíjí cele odvětví průmyslu tak i recyklace surovin prochází vývojem . Do praxe se zavádějí nové technologie které zvyšují výtěžnost a snižují energetickou náročnost . To že vy něco neznáte To neznamená, že to neexistuje

Recyklace jedné tuny mobilů vynese stokrát víc zlata než klasická těžba.

Z jedné tuny horniny se získají 1 až 3 gramy zlata. Mnohem výnosnější je recyklovat zlato z mobilních telefonů, výtěžnost je 300 gramů z jedné tuny přístrojů.

„Při té recyklaci je použita patentovaná technologie, která je unikátní a jediná v Evropě. Na světě je ještě jedna další ve Spojených státech amerických. Používá se na principu plazmového tavení ve spojení s mikroturbínami,“ http://www.safina.cz/[>-]

0/0
19.2.2017 15:06

H14o13n89z20a 78T59a75r 3589642974452

Recyklace je důležitá pro udržitelný rozvoj

http://www.hybrid.cz/tagy/recyklace

0/0
19.2.2017 15:13







Najdete na iDNES.cz