Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektromobily vpřed. Ceny baterií klesají, masový nástup elektroaut začíná

Elektromobilita zažívá překotný vývoj, který řada odborníků přirovnává k nástupu chytrých telefonů. Její rozvoj zatím většina států silně dotuje, přesto se blíží chvíle, kdy se ceny elektroaut srovnají s běžnými vozy. Ceny baterií klesají, elektromobily čeká boom. I pro Českou republiku se rýsují zásadní dopady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H72o41n36z79a 25T39a12r 3549882764302

Panasonic slaví 99 let. Nabídne neviditelnou OLED TV i 4K pro každého

Zdroj: http://technet.idnes.cz/panasonic-4k-hdr-firefox-os-my-home-screen-f10-/tec_video.aspx?c=A170216_094913_tec_video_kuz

Mezi novinky Panasonicu (Tesly) by mohl být zařazen nový optimalizovaný akumulátor .

Nový typ akumulátoru článků označovaných jako 2170 který společně navrhli Tesla a Panasonic .Bez společnosti Panasonic a jejich špičkových akumulátorů by Tesla nebyla tam kde je tet.

http://www.hybrid.cz/tesla-rozjela-v-gigatovarne-vyrobu-clanku-2170

http://www.hybrid.cz/tagy/baterie

0/0
18.2.2017 10:47

J70a14n 31S47l92a95v73í86k 2311269140966

Jak to mají v Norsku. Rodina má dvě auta např.(Golf GTE) - do práce a města a pak klasický VW Tiguana na delší normální ježdění. Asi tak...

0/0
16.2.2017 17:06

V15l58a79d95i64m97í18r 47R65e33t82t41i28n92g40e42r 5525756395305

Mám rád alternativní pohony, klidně bych bral i elektromobil, jenže moc to nevidím. Používám tovární zástavbu LPG, plyn je podstatně levnější, výkon jen o 5% menší, což u moderních aut ani nejde poznat a přesto o něj není zájem a paběrkuje na okraji. Většina lidí jezdí s auty ráno do práce kolem 30 km tam a pak zpět. Svítí, topí, hřeje zadní sklo, hřeje zrcátka, poslouchá rádio, stírá při dešti nebo sněžení a k tomu jede. A ke všemu bydlí v paneláku. Elektromobil by ujel za techto podmínek tak 5km a navíc nevím jak by u paneláku lidé své elektromobily nabíjely.

+2/0
15.2.2017 20:13

D29a51n60i30e76l 39T29o21m10e24k 8619545678446

Norsko je světový unikát, protože je to velice malý národ s funkčními veřejnými institucemi a bezpracným bohatstvím díky ropě, která jim náhodou stříká na jejich území.

Žádná jiná země si nemůže dovolit jen tak zdražit 3x auta, protože není Norsko...

+1/0
15.2.2017 19:58

V30l31a44d42i47m56í80r 39R63e47t31t88i28n10g65e41r 5445556865825

No to musí být parada. Analogicky si představte,že aby se u nás prodavál Nissan Leaf za 700 000 Kč, tak Vám ČR zdraží Octavii na 1 200 000 Kč.

0/0
15.2.2017 20:25

P77a62v97e59l 29O34b77d96r46ž50á70l37e73k 6836714198962

V takovém případě si většina lidí nekoupí ani jedno... a padne vláda.

0/0
16.2.2017 8:43

V19á37c81l49a89v 87Ř22i97d86k20ý 1295554681797

Elektromobil bude mít význam a využití, až se vyřeší problém s nabíjením (parkovací místa s nabíječkami s možností placení kartou, inteligentní systémy u domů, které budou vhodně spínat dobíjeni, aby nedocházelo k přetěžování elektrických sítí, a další věci co ještě bude potřeba dořešit), a celkově problémy s bateriemi všeobecně (životnost a kapacita) proto nelze hned teď přepnout a začít chtít prodávat elektromobily. Navíc ty sny, že bude energie z obnovitelných zdrojů je dost mimo reálné možnosti, instalovaný výkon by musel mnohokrát převyšovat současný stav a jak víme místo ubývá, navíc by bylo potřeba vyřešit ukládání energie (baterie absolutně nedostačují) a musely by se posílit a sjednotit rozvody ,aby se mohla elektřina přesměrovávat.

Na závěr elektromobil je opravdu budoucnost ne současnost a žádné nařízení a dotace to nezmění. Je potřeba vývoj elektro-mobility ještě pořádně zainvestovat, než se to masové nasadí.

0/0
15.2.2017 18:06

M16a67r83t65i67n 32K84a23r23á78s83e91k 9228753928258

Jen pro info - treba to "inteligentni dobijeni u domu aby se nepretezovala sit" uz funguje, ona vlastne funguje uz hodne dlouho (skorat se poziva na topeni a ohrev vody, ale pripojit na regulovanou zasovku auto neni problem, par let uz je i specialni tarof na dobijeni auta)...

0/0
18.2.2017 15:34

H43y37n55e43k 34M27r14t43v86ý 2740847609421

do teplých krajin je high-end elektromobilů docela použitelný už teď, vyjma nejdelších tras.

ovšem největší masa lidí nebydlí v domech s garáží a možností nočního nabíjení. na parkovišti u paneláku to nejde.

a další věc je, že i startovací autobaterka mi třebas drží celý teplejší 2/3 roku, ale v zimě jak začne mrznout, se mi vybije i 2x, že ji musím vyšroubovat a dát na nabíječku.

zima akumulátorům zřejmě moc nepřeje :-/ možná v tom norsku golfský proud omezuje aspoň ty vysloveně mrazy, jinak je to divný.

+1/0
14.2.2017 10:07

V24í57t 50O77ž70a64n69a 1888278145854

V EV nejsou olověné baterky, lithiové články se v mraze stávají měkčí (nedají tolik ampér), ale provozem se zahřejí a pak jsou stejné jakoby nepromrzly.

0/0
15.2.2017 12:09

P21e95t24r 13H65o96r74á46k 1149703759904

Když si tak pročítám o pevných částicích, tak jediné, co bylo z hlediska těchto bezpečné, byly atmosferické benzinové motory. Pak se nesmyslně začalo hledět na CO2 a už ani ty turbobenziny nejsou bez pevných částic. Nepomáhají ani filtry na dieselech, protože nevyfiltrují nejmenší částice, které jsou nejnebezpečnější. Takže hon na CO2 je v podstatě sebevražda v přímém přenosu. Z toho mi vychází návrat k atmosferickému benzinu, nebo elektro.

+2/0
13.2.2017 21:21

A98d34a55m 87H62r50o77z92a 9472338804981

Budoucnost mají pouze elektro-auta a je to správné. Ve spojení s elektřinou vyrobenou fotovoltaikou, resp. větrníky se jedná o ideální kombinaci, jak ukládat elektrickou energii.

Že se jedná ale ještě stále o běh na dlouhou trasu je snad každému jasné.

+3/−4
13.2.2017 15:47

D30a42v24i51d 21N33o36v25o33t69n31y 3380124106777

Jara Cimrman to rikal v roce 1905, tady s tim neohromite

+1/0
13.2.2017 15:55

L89u98d48ě55k 70C47h66r51á52s24t75e16k 5484484202486

Elektromobily se zkoušely už před 100 lety a zatím to nikam nedotáhly :) Elektromobil je papírově fajn, ale v praxi pro většinové uživatele (obyvatelé měst bez vlastní garáže) je to nepoužitelné řešení. Žádné baterie s kapacitou a rychlostí dobíjení srovnatelnou se spalovacími motory nejsou vůbec na pořadu dne a dokonce ani na obzoru. Spíš věřím tomu, že se podaří dříve vyvinout a syntetizovat nějaké umělé palivo pro spalovací motory.

+1/0
15.2.2017 15:16

R86i24c25h82a33r82d 32M35i80c44h60a67l39o13w26s85k62i 1711879925986

No to určitě, větší hloupost jsem snad nikdy nečetl!

+1/−1
13.2.2017 14:35

F77r19a60n63t90i71š36e44k 26K86o75c22o31u43r23e86k 6260543177759

paradoxně jsou v Oslu ucpané pruhy pro elektromobily a pruhy pro klasická auta, jsou volné ;-);-D;-D

0/−1
13.2.2017 12:16

A22d74a36m 86H97r22o49z97a 9892538754601

Důvod, proč opět snížit počet pruhů pro klasická auta.

+1/−1
13.2.2017 15:44

L27u48d19ě15k 63C29h42r20á95s89t63e56k 5834544172686

Taky utopický neomarxista? :)

0/0
15.2.2017 15:17

M12a97r45e27k 80M26a85l13ý 1822738641770

A to ten elektromobil nesmí do pruhu pro klasická auta?

+2/0
14.2.2017 10:46

M32i38c53h72a21l 25K94r81č34á18l 6328968216952

Pokud tomu správně rozumím tak bychom měli zdražit normální auta na dvojnásobek pomocí nějaké nové spotřební daně, z výnosu této daně dotovat nákupy nových elektroaut a zvednout současnou DPH z 21 na minimálně 30% abychom nahradili výpadek příjmu státního rozpočtu ze spotřební daně na pohonné hmoty. Výborný plán pro nějakou sebevražednou politickou stranu.

+2/0
13.2.2017 11:31

L79a31d20i78s12l52a14v 79K94u90d17l57a79c10e61k 8168320899639

Zajimalo by mne v jakem stavu je takova pekna 5 let stara elektroojetina.Zda na ni jeste neco z puvodniho vybaveni funguje.

0/0
13.2.2017 10:54

A63d87a66m 45H89r45o68z59a 9352448934751

Proč by na ní mělo být něco jiného, než u benziojetiny?

+2/−1
13.2.2017 15:44

M47a16r83t45i63n 91K13a70r21á73s51e42k 9628653628458

No jezdi takovych po cr spousty, zpravodla jin neni vubec nic, tech veci, kterym hrozi porucha je o dost mene nez ve spalovaku....

+2/0
13.2.2017 16:29

V28í84t 42O42ž57a18n23a 1858298425434

Funguje všechno, kupoval jsem již jako elektroojetinu a dnes už má 6 a půl roku.

0/0
15.2.2017 12:27

P92a77v45e11l 25K68u51t94i63l 9970236283289

Dal bych na to poradneho majzla. Musite ji poradne zkontrolovat. Zda neunika olej z převodovky a motoru, nejsou prorezle vyfukove dily, v jakem stavu je katalyzator a filtr pevnych castic. A pro jistotu bych po koupi nechal preventivne vymenit rozvody. Jo počkat, ono tyto věci vlastne asi na elektromobilu vůbec nejsou. Ze zkusenosti na pet let starem elektromobilu z puvodni vybavy najdete třeba brzdove desticky.

+3/−2
15.2.2017 13:07

M51a88r45e34k 82M34a82l32ý 1642158251190

U brzdových destiček není důležitý věk, ale nájezd a styl jízdy. Kdysi mi v Nissanu servisák říkal, že měli majitele, kterému na Almeře vydržely původní destičky 190.000 km.

0/0
15.2.2017 13:15

M15a57r75t32i77n 72K70a37r28á94s16e41k 9468953208498

No ja mam citroenu (C4) puvodni desticky vpredu a mam najeto 120 000, priste je asi necham jen pro sichr vymenit (ale ojete na "normu" jeste nejsou)...

0/0
18.2.2017 15:37

P40e31t14r 65N24e89c68h71a88n12i93c58k20ý 7373726298910

Pan autor by v Norsku měl zkusit žít a mimo větší město. Pak by zjistil, že to není pokrokový přístup, ale normální zelená diktatura vyšší střední třídy z hlavního města. Mnoho dělníků a běžných pracujících v méně prosperujicich regionech na elektromobil nemá a díky státní buzeraci často ani na nové auto. Dělají se tam takové šílenosti jako že se koupí vrak a odveze opravit mimo Norsko (protože to je snad 10x levnější). Zelená garnitura vyzývá k ježdění MHD a veřejnou dopravou, která ale do většiny míst ani nedojede. Oprava silnice neznamená důvod k radosti, protože s opravou přibude mýtná brána co si ani nevydělá na provoz. Tenhle přístup je skutečně nebezpečný a téměř likvidační pro chudší obyvatelé co nemohou mít všechno podle poslední ekomódy.

+10/−1
13.2.2017 6:48

P81e63t93e29r 40V29a49ň57u89š32a92n39i91k 4467386716822

no tvl stejnak do norska bych nikdy nejel, mohamedov je dost i v nemecku ;-(

+1/0
13.2.2017 7:14

P34e82t20r 52L28i24n87h13a43r75t 2778214264903

Konečně pravdivý názor popisující realitu, jaká v Norsku skutečně je. A ne ty PR bubliny oslavující elektromobily, které se v různých sekcích Idnesu v posledních dnech objevují.

+2/0
14.2.2017 18:20

V32í85t 49O63ž41a26n30a 1988128645184

Nikde na světě si ti nejchudší nemohou dovolit mít všechno podle poslední (eko)módy. Ani v Severní Koreji.

+1/0
15.2.2017 12:30

P33e66t75r 41L95i65n65h86a37r12t 2888184484633

O tom to vůbec není. Jde o to, že současná ekomóda je pouze úlitba některým skupinám, které na tom rýžují obrovské peníze. Ve finále to ale ani omylem není ekologické...

0/0
15.2.2017 15:08

F49r15a25n96t53i71s45e73k 41P69o53p52l81u95h54a61r 5352800551448

norsko mi prijde cim dal vic odpornejsi. takovej jakes nebo strougal by si tam ted udelali super karieru..

+7/0
13.2.2017 6:08

M94a56r22t70i47n 19J22i34r87o87u42s76e10k 7106915205148

A zvládne to rozvodná síť? Přece jen připojit na 4 hodiny do sítě odběr 10KW na tisícovkách či desítkách mist míst bude nápor.

+4/0
12.2.2017 20:25

M11a58r91t71i58n 35J15i87r52o83u68s41e75k 7766175615148

* desítkách tisíc míst

+1/0
12.2.2017 20:26

J67a92k92u54b 59S43e59k21e85r52a 6366750516805

Zvladne - musi - moda je moda a ekonomicke zajmy jsou silnejsi i kdby to meli doplacet vsichni ostatni kzeri na auta nemaji 3x vyssim poplatkem za disttribuci. Oni si to nejak obhaji nebojte;-€

+2/0
12.2.2017 20:41

K14a44r57e33l 32B62l71á45h30a 1165816931359

Možná, že je to móda, ekonomické zájmy a já nevím co ještě...

Ale nějak všichni odpůrci elektro automobilů zapomínají, že je potřeba něco udělat se vzduchem, který tady dýcháme. A jedním ze znečišťovatelů jsou automobily. Prostě se musí najít nějaká lepší cesta pro pohon aut.

Samozřejmě, že stejně tak je nutno došlápnout si na neekologické elektrárny, výrobní závody, zpracování surovin, topení ve starých kotlech, atd. Není možné se zaměřit na jeden problém a ostatní neřešit. Zrovna v těchto dnech se na severní Moravě nedá dýchat. Zkuste si zajet třeba na týden na Šumavu a pak přijet do nějakého velkého města ... to je opravdu strašný skok.

+3/−3
12.2.2017 22:03

K52a91r22e21l 34B24l95á42h98a 1265596511259

Většina diskutujících tady řeší jenom ekonomickou část problému. Jakou částkou oceníte to, že zemřete díky špatnému vzduch o 5-10 let dříve?

+3/−1
12.2.2017 22:06

P42e59t72r 81Č77e22r11m12á63k 9968275529840

Automobilový provoz se na znečištění ovzduší podílí menšinově, navíc dokud tu máme uhelné elektrárny a především se baterie dělají z těžkých kovů jejichž těžba, zpracování či recyklace je také obrovskou zátěží, tak elektromobily neušetří nikomu ani den, natož 10 let ;-D

+3/−2
12.2.2017 23:10

M97a41r31t71i86n 71K64a17r16á28s72e41k 9128603548488

No mensinove - globalne asi jo, ale ve mestech je zpravidla doprava hlavni zdroj znecisteni (nekde ji trumfuji lokalni topeniste)...

Jinak ty uhelky nejsou tak zasadni problem ne (pri energetickem mixu v CR to na pokryti veskere dopravy elektrinou vychazi na slovy jednu velkou uhlenou elektrarnu).

Jinak by me zajimala ta obrovska zatez pri zpracovani a recyklaci kovu na baterie? To jse vsehcno zpravidla bezodpadove zavody....

Tezba samozrejme skodi (ale tezit musite vse, treba u spalovaku tuny ropy pro kazde auto)....

+2/0
13.2.2017 10:55

P15e27t96r 80Č17e30r22m72á48k 9378695919320

V některých městech ano, v jiných nikoliv, takže je potřeba zachovat ten globální pohled, a tam skutečně dominantní není.

Pak neříkám že uhelky jsou zásadní problém, ale že dokud máme stávající situaci tak to nemá jak pomoc.

Bezodpadové provozy??? Aha ;-D

A těžba samozřejmě škodí vždy, to je pravda, nicméně jde o tu efektivitu - tady bych naopak uhelku vyzvedl, protože tam je ta cesta od surové těžby po finální využití produktu krátká, naopak u elektrokomponent je to tristní, než z něčeho uděláte baterii nebo solární článek, tak vyprodukujete takové množství emisí že to pak téměř žádný z těch komponent za svou životnost není schopen kompenzovat.

0/0
17.2.2017 12:44

K87a94r93e67l 49B25l64á20h37a 1395876851179

Zkuste si po týdnu někde v horách stoupnout v Praze k magistrále ... a budete mluvit o znečištění z výfuků aut jinak. Tam to vůbec nevidím menšinově.

Dáváte šmajlík k těm 10 letům. Oba asi nevíme, jaký konkrétní efekt to má, proto jsem tam dal 5-10 let. Ale i kdyby to byl "jen" jeden rok, tak i to je moc a stálo by za to s tím něco dělat a nekoukat se pořád jenom na to, jestli mi to vyjde lépe ekonomicky nebo ne.

Věřím tomu, že problém uhelných elektráren se dá řešit: buď důsledným čištěním spalin, nebo jejich nahrazením jadernými elektrárnami, ...

Zrovna tak se dá těžba těžkých kovů řešit tak aby co nejméně zatěžovala okolí, atd.

+2/0
13.2.2017 11:42

P35e40t98r 50Č75e60r55m63á57k 9788305719770

Nikdo nepsal že vzduch u magistrály bude stejný jako v horách, to je nesmysl, ale jen že doprava není dominantní zdroj znečištění, výrazný pak pochopitelně ano.

Smajlík tam je právě proto že nejde prokázat ani ten den, takže vize let je skutečně pouze k pousmátíR^

Jinak souhlas - jaderné elektráry řešení jsou, ale zasaďte to do dnešní reality kdy pro většinu těch samých ekonadšenců co lobbují za elektroauta je to zároveň sprosté slovo.

Zpracování těch kovů se moc ošetřit nedá, a ta míra která je reálná je zase vykoupena velkou neefiktovností, to by se v podstatě dalo aplikovat na dnešní spalovací motor. R^

0/0
17.2.2017 12:37

K77a28r57e32l 58B11l72á83h27a 1335786731619

Nedávno jsem tu informaci slyšel z médií, že vzduch ve velkých městech ničí nejvíce doprava.

0/0
20.2.2017 23:38

H44o88n37z77a 87T19a94r 3989932804732

Recyklace je menší zátěž, než tězba a zpracování nových surovim !

http://www.hnutiduha.cz/nase-prace/odpady/temata/recyklace

Polsko 90% el energie s uhlí

http://iuhli.cz/polsko-celi-utoku-smogu/

0/−1
13.2.2017 21:55

P97e61t19r 45Č67e40r26m73á95k 9718475459610

Jak která, v případě zpracování surovin pro celý elektro eko systém je to ve výsledku větší zátěž než težba ropy nebo uhlí.

0/0
17.2.2017 12:38

H14o79n85z23a 33T17a17r 3299752234252

Míchate Jabka a Hruška

http://www.memza.cz/dopady-tezby-ropnych-pisku/

http://www.greenpeace.org/czech/cz/Kampan/klima_a_energetika/Arktida/honba-za-ropou/ropne-havarie/

Od kdy je lepší vytěžít tunu zeminy při výtěžnosti několika gramu cenného nerostu, než vzít vysloužilou elektroniku např. mobilní telefon a znovu vrátit do oběhu . Získání surovin pomocí recyklace by bylo o 87 % méně energeticky náročné než její těžba. !

http://www.mobilmania.cz/clanky/film-krvave-mineraly-konzska-krev-ve-vasem-mobilu/sc-3-a-1316361/

http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2013100002

0/0
18.2.2017 11:01

P65e36t78r 90Č20e75r77m82á47k 9838345969910

Velký omyl, v mnoha případech je efektivnější získat novou surovinu těžbou než složitou separací z recyklátu. Chce to méně číst greenpeace a více se zajímat o realitu.

0/0
18.2.2017 17:40

H36o25n86z17a 15T76a89r 3969522744732

Nemohu souhlasit. Tak jako se vyvíjí cele odvětví průmyslu tak i recyklace surovin prochází vývojem . Do praxe se zavádějí nové technologie které zvyšují výtěžnost a snižují energetickou náročnost . To že vy něco neznáte To neznamená, že to neexistuje

Recyklace jedné tuny mobilů vynese stokrát víc zlata než klasická těžba.

Z jedné tuny horniny se získají 1 až 3 gramy zlata. Mnohem výnosnější je recyklovat zlato z mobilních telefonů, výtěžnost je 300 gramů z jedné tuny přístrojů.

„Při té recyklaci je použita patentovaná technologie, která je unikátní a jediná v Evropě. Na světě je ještě jedna další ve Spojených státech amerických. Používá se na principu plazmového tavení ve spojení s mikroturbínami,“ http://www.safina.cz/[>-]

0/0
19.2.2017 15:06

H17o32n80z75a 86T72a53r 3319472924792

Recyklace je důležitá pro udržitelný rozvoj

http://www.hybrid.cz/tagy/recyklace

0/0
19.2.2017 15:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.