Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Elektromobily vpřed. Ceny baterií klesají, masový nástup elektroaut začíná

Elektromobilita zažívá překotný vývoj, který řada odborníků přirovnává k nástupu chytrých telefonů. Její rozvoj zatím většina států silně dotuje, přesto se blíží chvíle, kdy se ceny elektroaut srovnají s běžnými vozy. Ceny baterií klesají, elektromobily čeká boom. I pro Českou republiku se rýsují zásadní dopady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H62o48n12z86a 73T46a52r 3539422844502

Panasonic slaví 99 let. Nabídne neviditelnou OLED TV i 4K pro každého

Zdroj: http://technet.idnes.cz/panasonic-4k-hdr-firefox-os-my-home-screen-f10-/tec_video.aspx?c=A170216_094913_tec_video_kuz

Mezi novinky Panasonicu (Tesly) by mohl být zařazen nový optimalizovaný akumulátor .

Nový typ akumulátoru článků označovaných jako 2170 který společně navrhli Tesla a Panasonic .Bez společnosti Panasonic a jejich špičkových akumulátorů by Tesla nebyla tam kde je tet.

http://www.hybrid.cz/tesla-rozjela-v-gigatovarne-vyrobu-clanku-2170

http://www.hybrid.cz/tagy/baterie

0/0
18.2.2017 10:47

J63a73n 53S71l16a93v31í13k 2121979570306

Jak to mají v Norsku. Rodina má dvě auta např.(Golf GTE) - do práce a města a pak klasický VW Tiguana na delší normální ježdění. Asi tak...

0/0
16.2.2017 17:06

V45l71a47d32i85m81í70r 88R69e21t64t74i34n61g13e72r 5195206405745

Mám rád alternativní pohony, klidně bych bral i elektromobil, jenže moc to nevidím. Používám tovární zástavbu LPG, plyn je podstatně levnější, výkon jen o 5% menší, což u moderních aut ani nejde poznat a přesto o něj není zájem a paběrkuje na okraji. Většina lidí jezdí s auty ráno do práce kolem 30 km tam a pak zpět. Svítí, topí, hřeje zadní sklo, hřeje zrcátka, poslouchá rádio, stírá při dešti nebo sněžení a k tomu jede. A ke všemu bydlí v paneláku. Elektromobil by ujel za techto podmínek tak 5km a navíc nevím jak by u paneláku lidé své elektromobily nabíjely.

+2/0
15.2.2017 20:13

D74a66n46i92e36l 22T25o42m31e26k 8839535148276

Norsko je světový unikát, protože je to velice malý národ s funkčními veřejnými institucemi a bezpracným bohatstvím díky ropě, která jim náhodou stříká na jejich území.

Žádná jiná země si nemůže dovolit jen tak zdražit 3x auta, protože není Norsko...

+1/0
15.2.2017 19:58

V65l24a36d23i65m71í70r 94R79e52t19t77i47n53g90e58r 5935916675825

No to musí být parada. Analogicky si představte,že aby se u nás prodavál Nissan Leaf za 700 000 Kč, tak Vám ČR zdraží Octavii na 1 200 000 Kč.

0/0
15.2.2017 20:25

P55a78v35e54l 94O72b66d37r67ž52á36l21e70k 6166954878452

V takovém případě si většina lidí nekoupí ani jedno... a padne vláda.

0/0
16.2.2017 8:43

V94á53c68l14a78v 85Ř92i83d57k74ý 1715514711327

Elektromobil bude mít význam a využití, až se vyřeší problém s nabíjením (parkovací místa s nabíječkami s možností placení kartou, inteligentní systémy u domů, které budou vhodně spínat dobíjeni, aby nedocházelo k přetěžování elektrických sítí, a další věci co ještě bude potřeba dořešit), a celkově problémy s bateriemi všeobecně (životnost a kapacita) proto nelze hned teď přepnout a začít chtít prodávat elektromobily. Navíc ty sny, že bude energie z obnovitelných zdrojů je dost mimo reálné možnosti, instalovaný výkon by musel mnohokrát převyšovat současný stav a jak víme místo ubývá, navíc by bylo potřeba vyřešit ukládání energie (baterie absolutně nedostačují) a musely by se posílit a sjednotit rozvody ,aby se mohla elektřina přesměrovávat.

Na závěr elektromobil je opravdu budoucnost ne současnost a žádné nařízení a dotace to nezmění. Je potřeba vývoj elektro-mobility ještě pořádně zainvestovat, než se to masové nasadí.

0/0
15.2.2017 18:06

M91a85r31t71i85n 88K80a27r91á15s42e37k 9368253968178

Jen pro info - treba to "inteligentni dobijeni u domu aby se nepretezovala sit" uz funguje, ona vlastne funguje uz hodne dlouho (skorat se poziva na topeni a ohrev vody, ale pripojit na regulovanou zasovku auto neni problem, par let uz je i specialni tarof na dobijeni auta)...

0/0
18.2.2017 15:34

H40y57n13e22k 97M47r97t78v75ý 2910417699461

do teplých krajin je high-end elektromobilů docela použitelný už teď, vyjma nejdelších tras.

ovšem největší masa lidí nebydlí v domech s garáží a možností nočního nabíjení. na parkovišti u paneláku to nejde.

a další věc je, že i startovací autobaterka mi třebas drží celý teplejší 2/3 roku, ale v zimě jak začne mrznout, se mi vybije i 2x, že ji musím vyšroubovat a dát na nabíječku.

zima akumulátorům zřejmě moc nepřeje :-/ možná v tom norsku golfský proud omezuje aspoň ty vysloveně mrazy, jinak je to divný.

+1/0
14.2.2017 10:07

V97í93t 85O94ž29a44n34a 1488438195974

V EV nejsou olověné baterky, lithiové články se v mraze stávají měkčí (nedají tolik ampér), ale provozem se zahřejí a pak jsou stejné jakoby nepromrzly.

0/0
15.2.2017 12:09

P64e76t60r 63H70o51r58á76k 1859503449244

Když si tak pročítám o pevných částicích, tak jediné, co bylo z hlediska těchto bezpečné, byly atmosferické benzinové motory. Pak se nesmyslně začalo hledět na CO2 a už ani ty turbobenziny nejsou bez pevných částic. Nepomáhají ani filtry na dieselech, protože nevyfiltrují nejmenší částice, které jsou nejnebezpečnější. Takže hon na CO2 je v podstatě sebevražda v přímém přenosu. Z toho mi vychází návrat k atmosferickému benzinu, nebo elektro.

+2/0
13.2.2017 21:21

A47d58a34m 53H86r52o95z93a 9562208804931

Budoucnost mají pouze elektro-auta a je to správné. Ve spojení s elektřinou vyrobenou fotovoltaikou, resp. větrníky se jedná o ideální kombinaci, jak ukládat elektrickou energii.

Že se jedná ale ještě stále o běh na dlouhou trasu je snad každému jasné.

+3/−4
13.2.2017 15:47

D20a55v41i17d 80N72o67v95o47t14n57y 3300854446177

Jara Cimrman to rikal v roce 1905, tady s tim neohromite

+1/0
13.2.2017 15:55

L34u42d64ě83k 95C63h79r48á46s94t89e47k 5954474252516

Elektromobily se zkoušely už před 100 lety a zatím to nikam nedotáhly :) Elektromobil je papírově fajn, ale v praxi pro většinové uživatele (obyvatelé měst bez vlastní garáže) je to nepoužitelné řešení. Žádné baterie s kapacitou a rychlostí dobíjení srovnatelnou se spalovacími motory nejsou vůbec na pořadu dne a dokonce ani na obzoru. Spíš věřím tomu, že se podaří dříve vyvinout a syntetizovat nějaké umělé palivo pro spalovací motory.

+1/0
15.2.2017 15:16

R53i95c66h52a25r19d 51M95i23c81h47a75l42o11w14s66k51i 1451719605916

No to určitě, větší hloupost jsem snad nikdy nečetl!

+1/−1
13.2.2017 14:35

F36r83a39n39t17i94š21e89k 35K71o58c32o62u14r33e29k 6910913247909

paradoxně jsou v Oslu ucpané pruhy pro elektromobily a pruhy pro klasická auta, jsou volné ;-);-D;-D

0/−1
13.2.2017 12:16

A67d69a23m 25H13r16o45z89a 9322948604741

Důvod, proč opět snížit počet pruhů pro klasická auta.

+1/−1
13.2.2017 15:44

L64u59d26ě21k 36C22h17r24á39s15t87e20k 5884534782956

Taky utopický neomarxista? :)

0/0
15.2.2017 15:17

M80a47r59e52k 57M69a33l65ý 1702248361110

A to ten elektromobil nesmí do pruhu pro klasická auta?

+2/0
14.2.2017 10:46

M59i31c67h39a20l 82K67r13č86á21l 6918788836102

Pokud tomu správně rozumím tak bychom měli zdražit normální auta na dvojnásobek pomocí nějaké nové spotřební daně, z výnosu této daně dotovat nákupy nových elektroaut a zvednout současnou DPH z 21 na minimálně 30% abychom nahradili výpadek příjmu státního rozpočtu ze spotřební daně na pohonné hmoty. Výborný plán pro nějakou sebevražednou politickou stranu.

+2/0
13.2.2017 11:31

L60a62d81i12s36l59a36v 48K18u83d44l17a27c94e35k 8598500229859

Zajimalo by mne v jakem stavu je takova pekna 5 let stara elektroojetina.Zda na ni jeste neco z puvodniho vybaveni funguje.

0/0
13.2.2017 10:54

A16d64a18m 47H57r98o15z85a 9752188684551

Proč by na ní mělo být něco jiného, než u benziojetiny?

+2/−1
13.2.2017 15:44

M80a68r56t19i70n 83K67a86r75á74s20e22k 9828933138658

No jezdi takovych po cr spousty, zpravodla jin neni vubec nic, tech veci, kterym hrozi porucha je o dost mene nez ve spalovaku....

+2/0
13.2.2017 16:29

V71í76t 36O69ž78a91n76a 1448518255334

Funguje všechno, kupoval jsem již jako elektroojetinu a dnes už má 6 a půl roku.

0/0
15.2.2017 12:27

P13a30v73e59l 39K48u38t63i48l 9690856643759

Dal bych na to poradneho majzla. Musite ji poradne zkontrolovat. Zda neunika olej z převodovky a motoru, nejsou prorezle vyfukove dily, v jakem stavu je katalyzator a filtr pevnych castic. A pro jistotu bych po koupi nechal preventivne vymenit rozvody. Jo počkat, ono tyto věci vlastne asi na elektromobilu vůbec nejsou. Ze zkusenosti na pet let starem elektromobilu z puvodni vybavy najdete třeba brzdove desticky.

+3/−2
15.2.2017 13:07

M81a35r20e41k 53M94a63l62ý 1952498231980

U brzdových destiček není důležitý věk, ale nájezd a styl jízdy. Kdysi mi v Nissanu servisák říkal, že měli majitele, kterému na Almeře vydržely původní destičky 190.000 km.

0/0
15.2.2017 13:15

M81a98r75t88i90n 21K66a55r59á64s66e12k 9248793728538

No ja mam citroenu (C4) puvodni desticky vpredu a mam najeto 120 000, priste je asi necham jen pro sichr vymenit (ale ojete na "normu" jeste nejsou)...

0/0
18.2.2017 15:37

P40e64t94r 85N21e60c87h53a80n44i90c56k60ý 7693166798590

Pan autor by v Norsku měl zkusit žít a mimo větší město. Pak by zjistil, že to není pokrokový přístup, ale normální zelená diktatura vyšší střední třídy z hlavního města. Mnoho dělníků a běžných pracujících v méně prosperujicich regionech na elektromobil nemá a díky státní buzeraci často ani na nové auto. Dělají se tam takové šílenosti jako že se koupí vrak a odveze opravit mimo Norsko (protože to je snad 10x levnější). Zelená garnitura vyzývá k ježdění MHD a veřejnou dopravou, která ale do většiny míst ani nedojede. Oprava silnice neznamená důvod k radosti, protože s opravou přibude mýtná brána co si ani nevydělá na provoz. Tenhle přístup je skutečně nebezpečný a téměř likvidační pro chudší obyvatelé co nemohou mít všechno podle poslední ekomódy.

+10/−1
13.2.2017 6:48

P60e57t49e62r 73V56a57ň28u19š26a27n67i17k 4277726316202

no tvl stejnak do norska bych nikdy nejel, mohamedov je dost i v nemecku ;-(

+1/0
13.2.2017 7:14

P31e41t54r 36L86i31n20h31a17r55t 2308204934883

Konečně pravdivý názor popisující realitu, jaká v Norsku skutečně je. A ne ty PR bubliny oslavující elektromobily, které se v různých sekcích Idnesu v posledních dnech objevují.

+2/0
14.2.2017 18:20

V57í85t 51O63ž32a32n90a 1668178465664

Nikde na světě si ti nejchudší nemohou dovolit mít všechno podle poslední (eko)módy. Ani v Severní Koreji.

+1/0
15.2.2017 12:30

P12e43t69r 84L73i27n27h34a50r48t 2748354324723

O tom to vůbec není. Jde o to, že současná ekomóda je pouze úlitba některým skupinám, které na tom rýžují obrovské peníze. Ve finále to ale ani omylem není ekologické...

0/0
15.2.2017 15:08

F36r39a40n65t10i36s18e24k 36P68o81p64l62u50h98a29r 5642330171688

norsko mi prijde cim dal vic odpornejsi. takovej jakes nebo strougal by si tam ted udelali super karieru..

+7/0
13.2.2017 6:08

M83a86r50t45i43n 37J13i84r53o50u82s59e29k 7896955925598

A zvládne to rozvodná síť? Přece jen připojit na 4 hodiny do sítě odběr 10KW na tisícovkách či desítkách mist míst bude nápor.

+4/0
12.2.2017 20:25

M10a17r20t57i87n 17J10i13r18o64u76s35e31k 7826505285638

* desítkách tisíc míst

+1/0
12.2.2017 20:26

J88a49k87u93b 32S71e33k33e69r85a 6856310456715

Zvladne - musi - moda je moda a ekonomicke zajmy jsou silnejsi i kdby to meli doplacet vsichni ostatni kzeri na auta nemaji 3x vyssim poplatkem za disttribuci. Oni si to nejak obhaji nebojte;-€

+2/0
12.2.2017 20:41

K54a15r68e63l 26B96l20á95h78a 1495426351729

Možná, že je to móda, ekonomické zájmy a já nevím co ještě...

Ale nějak všichni odpůrci elektro automobilů zapomínají, že je potřeba něco udělat se vzduchem, který tady dýcháme. A jedním ze znečišťovatelů jsou automobily. Prostě se musí najít nějaká lepší cesta pro pohon aut.

Samozřejmě, že stejně tak je nutno došlápnout si na neekologické elektrárny, výrobní závody, zpracování surovin, topení ve starých kotlech, atd. Není možné se zaměřit na jeden problém a ostatní neřešit. Zrovna v těchto dnech se na severní Moravě nedá dýchat. Zkuste si zajet třeba na týden na Šumavu a pak přijet do nějakého velkého města ... to je opravdu strašný skok.

+3/−3
12.2.2017 22:03

K59a32r66e41l 41B65l11á56h14a 1645776441859

Většina diskutujících tady řeší jenom ekonomickou část problému. Jakou částkou oceníte to, že zemřete díky špatnému vzduch o 5-10 let dříve?

+3/−1
12.2.2017 22:06

P34e28t31r 23Č80e71r91m32á29k 9618295349310

Automobilový provoz se na znečištění ovzduší podílí menšinově, navíc dokud tu máme uhelné elektrárny a především se baterie dělají z těžkých kovů jejichž těžba, zpracování či recyklace je také obrovskou zátěží, tak elektromobily neušetří nikomu ani den, natož 10 let ;-D

+3/−2
12.2.2017 23:10

M52a92r69t48i61n 96K98a96r72á46s28e54k 9898793698978

No mensinove - globalne asi jo, ale ve mestech je zpravidla doprava hlavni zdroj znecisteni (nekde ji trumfuji lokalni topeniste)...

Jinak ty uhelky nejsou tak zasadni problem ne (pri energetickem mixu v CR to na pokryti veskere dopravy elektrinou vychazi na slovy jednu velkou uhlenou elektrarnu).

Jinak by me zajimala ta obrovska zatez pri zpracovani a recyklaci kovu na baterie? To jse vsehcno zpravidla bezodpadove zavody....

Tezba samozrejme skodi (ale tezit musite vse, treba u spalovaku tuny ropy pro kazde auto)....

+2/0
13.2.2017 10:55

P10e14t85r 81Č20e84r76m57á35k 9618625799130

V některých městech ano, v jiných nikoliv, takže je potřeba zachovat ten globální pohled, a tam skutečně dominantní není.

Pak neříkám že uhelky jsou zásadní problém, ale že dokud máme stávající situaci tak to nemá jak pomoc.

Bezodpadové provozy??? Aha ;-D

A těžba samozřejmě škodí vždy, to je pravda, nicméně jde o tu efektivitu - tady bych naopak uhelku vyzvedl, protože tam je ta cesta od surové těžby po finální využití produktu krátká, naopak u elektrokomponent je to tristní, než z něčeho uděláte baterii nebo solární článek, tak vyprodukujete takové množství emisí že to pak téměř žádný z těch komponent za svou životnost není schopen kompenzovat.

0/0
17.2.2017 12:44

K40a70r47e17l 20B22l18á85h65a 1135806451879

Zkuste si po týdnu někde v horách stoupnout v Praze k magistrále ... a budete mluvit o znečištění z výfuků aut jinak. Tam to vůbec nevidím menšinově.

Dáváte šmajlík k těm 10 letům. Oba asi nevíme, jaký konkrétní efekt to má, proto jsem tam dal 5-10 let. Ale i kdyby to byl "jen" jeden rok, tak i to je moc a stálo by za to s tím něco dělat a nekoukat se pořád jenom na to, jestli mi to vyjde lépe ekonomicky nebo ne.

Věřím tomu, že problém uhelných elektráren se dá řešit: buď důsledným čištěním spalin, nebo jejich nahrazením jadernými elektrárnami, ...

Zrovna tak se dá těžba těžkých kovů řešit tak aby co nejméně zatěžovala okolí, atd.

+2/0
13.2.2017 11:42

P61e80t12r 68Č89e90r32m34á28k 9578425519200

Nikdo nepsal že vzduch u magistrály bude stejný jako v horách, to je nesmysl, ale jen že doprava není dominantní zdroj znečištění, výrazný pak pochopitelně ano.

Smajlík tam je právě proto že nejde prokázat ani ten den, takže vize let je skutečně pouze k pousmátíR^

Jinak souhlas - jaderné elektráry řešení jsou, ale zasaďte to do dnešní reality kdy pro většinu těch samých ekonadšenců co lobbují za elektroauta je to zároveň sprosté slovo.

Zpracování těch kovů se moc ošetřit nedá, a ta míra která je reálná je zase vykoupena velkou neefiktovností, to by se v podstatě dalo aplikovat na dnešní spalovací motor. R^

0/0
17.2.2017 12:37

K66a25r21e22l 98B43l28á93h42a 1755796461789

Nedávno jsem tu informaci slyšel z médií, že vzduch ve velkých městech ničí nejvíce doprava.

0/0
20.2.2017 23:38

H66o61n21z43a 11T15a46r 3319332954552

Recyklace je menší zátěž, než tězba a zpracování nových surovim !

http://www.hnutiduha.cz/nase-prace/odpady/temata/recyklace

Polsko 90% el energie s uhlí

http://iuhli.cz/polsko-celi-utoku-smogu/

0/−1
13.2.2017 21:55

P65e70t71r 57Č78e21r23m15á64k 9988555929740

Jak která, v případě zpracování surovin pro celý elektro eko systém je to ve výsledku větší zátěž než težba ropy nebo uhlí.

0/0
17.2.2017 12:38

H53o13n47z26a 93T29a15r 3319322204332

Míchate Jabka a Hruška

http://www.memza.cz/dopady-tezby-ropnych-pisku/

http://www.greenpeace.org/czech/cz/Kampan/klima_a_energetika/Arktida/honba-za-ropou/ropne-havarie/

Od kdy je lepší vytěžít tunu zeminy při výtěžnosti několika gramu cenného nerostu, než vzít vysloužilou elektroniku např. mobilní telefon a znovu vrátit do oběhu . Získání surovin pomocí recyklace by bylo o 87 % méně energeticky náročné než její těžba. !

http://www.mobilmania.cz/clanky/film-krvave-mineraly-konzska-krev-ve-vasem-mobilu/sc-3-a-1316361/

http://gnosis9.net/view.php?cisloclanku=2013100002

0/0
18.2.2017 11:01

P69e22t83r 56Č37e15r87m42á29k 9648555379710

Velký omyl, v mnoha případech je efektivnější získat novou surovinu těžbou než složitou separací z recyklátu. Chce to méně číst greenpeace a více se zajímat o realitu.

0/0
18.2.2017 17:40

H70o24n30z61a 74T80a79r 3219672454892

Nemohu souhlasit. Tak jako se vyvíjí cele odvětví průmyslu tak i recyklace surovin prochází vývojem . Do praxe se zavádějí nové technologie které zvyšují výtěžnost a snižují energetickou náročnost . To že vy něco neznáte To neznamená, že to neexistuje

Recyklace jedné tuny mobilů vynese stokrát víc zlata než klasická těžba.

Z jedné tuny horniny se získají 1 až 3 gramy zlata. Mnohem výnosnější je recyklovat zlato z mobilních telefonů, výtěžnost je 300 gramů z jedné tuny přístrojů.

„Při té recyklaci je použita patentovaná technologie, která je unikátní a jediná v Evropě. Na světě je ještě jedna další ve Spojených státech amerických. Používá se na principu plazmového tavení ve spojení s mikroturbínami,“ http://www.safina.cz/[>-]

0/0
19.2.2017 15:06

H96o67n29z37a 14T89a33r 3439592474862

Recyklace je důležitá pro udržitelný rozvoj

http://www.hybrid.cz/tagy/recyklace

0/0
19.2.2017 15:13







Najdete na iDNES.cz