Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Místo autobusu dron. V Dubaji od léta startuje bezpilotní MHD

Už v červenci by měl v Dubaji začít pravidelně létat bezpilotní letoun, tzv. dron, určený pro přepravu osob. Oznámil to dubajský úřad pro silnice a dopravu. Dron bude schopen přepravit cestujícího o váze do 100 kilogramů a malé zavazadlo a doba letu je 30 minut, uvedla BBC.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R75u82d59o18l91f 91R39u98b55e54š 3669665491944

Testovací lety čínského dronu? Kdy budou testovací pády?

0/0
15.2.2017 15:53

M95a85r38t10i18n 45S42e26d64l93á36č16e12k 1550129570124

Tak jistě...8-o8-o8-o Do první mrtvoly...;-D;-D;-D

0/0
15.2.2017 11:45

M81i77c19h27a14l 81P33a68d58ě15r28a 7200792450987

https://www.alza.cz/ehang184-aav-d4013442.htm?catid=18855539

+3/0
15.2.2017 11:09

L51u39k18á75š 39Š85m71a25h82e59l 2287644812854

Autor článku (nebo toho nápadu, což by bylo ještě horší) nepochopil význam prostředního písmene ve zkratce MHD.

+3/0
15.2.2017 9:14

Š88t83ě95p96á51n 84F88r39a76n91c13l 8144419594390

No, pokud budou lítat drony ve formaci a pomáhat si tím, že si budou (jako husy) prorážet vzduch, tak se k tomu "H" začnou blížit ;-)

0/0
15.2.2017 9:40

M15a84r58t36i64n 72Č47a35p28e25k 6190611367674

Ale pořád budete potřebovat velký měrný výkon (na osobu/tunu). V tomhle se individuální doprava té hromadné nikdy nevyrovná, vždy bude mít o řád vyšší spotřebu. A v budoucnu se bude hodně hledět na spotřebu energií.

0/0
15.2.2017 10:02

P85e27t51r 81N68i31v31n22i37c59k20ý 3212614255727

Ale taky mohou přijít technologie, které zlevní výrobu energie, takže v penězích to může být vyrovnané.

0/0
15.2.2017 10:32

M34a53r22t84i67n 53Č43a15p54e30k 6260451707774

Jenže výkonné zdroje energie, které máme, jsou omezeny časově - dokud nevytěžíme palivo. A je jedno jestli jde o uhlí, ropu, plyn, uran nebo cokoliv jiného, všeho je omezené množství a těžba na asteroidech levná nikdy nebude. Pak bude jedno jak levně energii vyrobíme, když jí nebude dost na plýtvání v podobě energeticky náročné individuální dopravy.

0/0
16.2.2017 9:45

T36o75m36á12š 19K16u84c62h58a89ř 3177911918561

Takže když jedu po D1 v koloně, tak jedu vlastně hromadnou? ;-D

0/0
15.2.2017 10:31

Š97t25ě52p21á31n 62F93r70a95n75c67l 8234529224950

Máte-li štestí, tak ano. Já na D1 většinou spíš stojím :-/

0/0
15.2.2017 12:50

P61e52t85r 60S44p11a83t83z18i51e19r86e70r 7944312775754

mě se líbí jak tady mnozí píšou..a do toho někdo vleze? a k tomu nemám důvěru apod...:D a realita drazí diskutéři? přesně, ale přesně to samé říkali lidé, když začínala auta...přesně to samé říkali lidé, když se objevila letecká doprava....a ejhle...jak dnes se masově jezdí a masově létá...holt pokrok je vždycky brán jako nejistota...a obecně skeptici mají strašně ale strašně neradi nejistotu a něco nového....a bohužel těch skeptiků je u nás nějak moc...;-D

+5/−2
15.2.2017 7:31

T61o85m16á39š 76Ž14i24t18n83ý 6641780591441

Jasně, jednou jo, ale dnes to zatím považuju za přerostlou hračku pro modeláře.

Létání bylo před 100 lety taky výsadou dobrodruhů, kterí prošlapali cestičku. Až se to zdokonalí, věřím že to bude běžně využívaný dopravní prostředek. Ale zatím nevěřím v masové nasazení v horizontu méně než 30ti let.

konec konců, ono stačí že to vyrobili číňani :-/

+2/0
15.2.2017 8:26

F95i63l72i66p 96S46i31r41o57t55e24k 9402449682211

Jen je potřeba dodat, že hlavně v letectví to průkopnictví opravdu dost často stojí životy, například první prodoudové Comety.

+2/0
15.2.2017 9:18

M74a32r75t73i97n 91Č61a65p15e65k 6830471717524

Tak fungovat to může, ale vzhledem k tomu, že až skončí "fosilní mejdan", nebude tolik výkonných zdrojů energie, aby se s ní mohlo plýtvat, je postavené na hlavu rozvíjet něco, co má velkou měrnou spotřebu jako je individuální doprava. Takže v dlouhodobém výhledu je to hodně velká zbytečnost.

0/0
15.2.2017 9:46

P59e45t14r 34N73i55v55n24i13c96k84ý 3562444135407

Posuzovat dnes, co (ne)bude zbytečnost v budoucnu je hodně odvážné. Kolik vizí z minulosti se vůbec nenaplnilo a naopak, kolik jich dnes zcela běžně počítámě. Věštit budoucnost je značně rizikové.

0/0
15.2.2017 10:34

M91a97r42t45i12n 42Č60a88p14e60k 6510441967674

To sice ano, ale to, že fosilní paliva dojdou je jisté. Jejich množství je omezené a jiný výkonný zdroj energie, který by nebyl časově omezen množstvím získatelného paliva mít jen tak nebudeme. Proto je lepší rozvíjet takové technologie, které jsou úsporné už ve svém základu.

0/0
16.2.2017 9:35

J11a22n 97M58o87t96ů19r19e16k 7690232651599

Vůbec tomu nevěřím.

0/0
15.2.2017 7:08

P28e78t88r 51N57i57v34n23i67c51k12ý 3692194985567

Lidé taky nevěřili, že člověk může létat. A když už létal v balónech, tak zas zpochybňovali, že může létat stroj těžší než vzduch.

0/0
15.2.2017 10:35

M10i72c31h21a57l 56K12o83l85o96v55r15a31t 5817913715322

Všiml si někdo, že ve videu chybí záběr člověka v kabině nad zemí? To prakticky vypovídá o všem ...

0/0
15.2.2017 7:01

J45a81k41u20b 25Š19a93f85a71n53d43a 7705957881781

Tam je divných více věcí. Ten chlap nastupuje čelem k sedačce a když jsem byl zvědavý, jak se tam nasouká tím malým otvorem tak střih a už sedí. Po startu to má rychlost 2,9km/h a najednou 90,2km/h. Safra, to je odpich. A to to nemá brzdy na vrtulích? On se kolem toho motá a vrtule se ještě točí...

+1/0
15.2.2017 7:07

T97o62m19á43š 48Ž12i17t13n26ý 6931130531111

jojo, dobrej mlejnek na maso ;-D

zvlášť pokud to bude bezobslužné a po příletuse kolem budou motat lamy vez odborného doprovodu. Na letišti na vás někdo dohlídne, abyste si nestrčili kebuli do vrtule...

+1/0
15.2.2017 8:28

P51a13v40e74l 78S79o33b36o66t45k84a 5620364

"...Nýmandi. Výplod chorého mozku,...."

(Trhák)

+2/0
15.2.2017 0:01
Foto

J34a84r12o68s22l89a17v 76T17i67c72h57y 9325291386775

Docela zajimava situace by nastala. kdyby si do toho nekde (treba v USA) sedla najaka obezni aktivistka, ktera by pak na nekom vysoudila balik, protoze by se to letadylko odmitlo odlepit od zeme....kdyz muzou tloustici soudit aerolinky za to ze se nevejdou na jedno sedadlo, tak proc ne?

Za druhy by me zajimalo co se stane, kdyz se do toho systemu nekdo hackne (coz je skoro 100% jistota), otazka je kdy.

Dal by me pak zajimalo jakym zpusobem v tomto stylu MHD probiha udrzba a opravy...

Bude mit clovek ktery tim letel pred vami povinost nahlasit, ze tam treba neco blbne (ne vsechno se da diagnozovat z nejakeho kontrolniho strediska) a co kdyz se pak kvuli tomu zritite a zabijete?

Z ekonomickeho hlediska by v pripade vyuziti coby MHD asi moc nedavalo smysl, aby se tento dron podrobil dukladne technicke prohlidce po kazdem pouziti.

+1/0
14.2.2017 23:59

M25i25r22e65k 92G44a68j23e67r 5901256659510

Vy jste typicky predstavitel cloveka, ktery jen vymysli problemy, ktere jeste nenastaly, aby mohl tvrdit, ze je nekdo jiny nebude umet vyresit.

+4/−2
15.2.2017 3:00
Foto

J40a26r34o79s21l77a31v 11T56i80c22h46y 9345441446675

Co to placate clovece?

To si clovek v uz ani v diskusi nemuze ohledne tohoto clanku dovolit nahlas vyslovit nejakou myslenku, ktera mu vrta hlavou?

Kde berete tu jistotu, ze s vyjimkou prvniho odstavce (ktery mel byt spise humorneho razu), tyto problemy nenastanou?

A pokud tu jistotu nemate, tak proc se navazite do lidi, kteri se ne snazi dopredu upozornit?

Jestli je tohle podle vas "vymysleni problemu", tak by pro vas bylo mozna nejlepsi se podobnym diskusim pod clanky tohoto typu radsi obloukem vyhnout, protoze tady hrozi nebezpeci, ze by jste mohl narazit na neco jineho nez oslavne hykani.

Jinak ono je vzdy lepsi problemy promyslet dopredu, nez az pote co nastanou....

Tohle plati tak nejak vseobecne a nevztahuje se to jen na tento clanek....spis takova skola zivota.

+3/0
15.2.2017 5:25
Foto

D27a55l59i93b57o50r 30B72a96r43t89o26š 5884110307739

podstatně zajímavější situace nastanou, když těchto a podobných a větších a lepších dronů bude ve vzduchu několik tisíc.................a pak je to hromadná přeprava......na eskalátoru stojí jeden člověk na jednom schodě, a stejně je to hromadná přeprava.........

0/0
15.2.2017 9:53

P51a34t75r51i48k 77E21g51e16r 2768680439981

Určitě užitečná věc. Jenže já na to sotva došáhnu se svým platem. I když ne, že by MA platil špatně :-). Bráška k tomu bude mít blíže chce řídit Airbus A380-800 tak snad to štěstí mít bude, ale je to za dost peněz.

0/0
14.2.2017 22:36

J29a68n 10P33r54i49c44h65y70s93t89a95l 8601828773

Az na to, ze ten hyperloop ma spojit mesta Dubaj a Abu Dhabi.

0/−4
14.2.2017 22:28

Ř86e14h22o54ř 59V48l94a98s67á92k 2294484441176

Vždyť píšete totéž, jen nějakým cizojazyčným přepisem (asi anglicky).

+2/0
15.2.2017 5:02

O87n80d81ř85e73j 77H74o89r92á43k 8609844171

Jo, a u nás prý má spojit města Brünn a Prag.

0/0
15.2.2017 8:25

T79o40m85á55š 86K94u42c63h11a63ř 3247821598331

"Kdo způsobil, že sám náčelník vydával tak zvrácené rozkazy?" ;-D

Roman Prorok. ;-)

0/−1
14.2.2017 21:52

T68o41m40á34š 10K10u57c82h22a17ř 3207861148121

Len sa mihol.. ;-D

0/0
14.2.2017 21:53

J96i21ř78í 92P74r40a24ž67á81k 9470422531112

Za 50 let to možná bude běžné. Někdo musí prošlapat neprobádanou stezku. R^

0/0
14.2.2017 21:44

L53u85k27á67š 12D23u53d15a 9572623198605

Jééé tati podívej padá hvězda..... ne Pepičku to je dron.

+3/0
14.2.2017 21:15

T84o59m96a28s 77F44u98k 8897407652

Drogy jsou spatne aaaano?

+2/0
14.2.2017 21:12

J89i84ř30í 18P28r19a10ž59á91k 9910562971142

Co ti arabští ynžynýři dokážou. Už se nedivím, že je po nich v Německu taková scháňka.;-D

+3/−3
14.2.2017 20:45

M96a94r49i17á72n 60B96e49d58n69á42r88i80k 9271491130128

V článku se píše, že je to celé od A po Z z Číny, proto je to tak mrňavé a max nosnost 100 Kg, prostě chlap co má 190 cm s batohem a 2l vody do toho nesmí.

1) tam nebude mít jak těmi dvířky vlézt

2) to začne řvát Přetížení! Přetížení! Přetížení! Přetížení!;-D

+5/−1
14.2.2017 20:48

J43i62ř70í 86P95r41a46ž92á94k 9440142971692

Zatím bych asi váhal do toho vlézt. Snad časem. Pokrok je pokrok ;-)

+4/0
14.2.2017 21:40
Foto

D26a13l86i55b10o32r 38B37a35r39t42o26š 5404250877299

pravda pravdoucí...pokrok je pokrok......kdysi lidem vyhrožovali, že jízda vlakem rychlostí vyšší než 30kmh bude smrtelná......no jak se ukázalo..není tomu tak...smrtelná není rychlost ale přetížení a to až někde asi tak od 9G

0/−1
15.2.2017 9:56
Foto

D47a90l60i55b89o58r 92B36a26r10t62o12š 5244770257919

je to horší než si myslíte...robotizace bude velmi rychle odstraňovat pracovní místa...

viz moje články o robotizaci

http://daliborbartos.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=559442

http://daliborbartos.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=565075

+1/−6
14.2.2017 20:43

M50a88r52i38á11n 34B27e27d73n74á17r33i38k 9691641260578

V Číně o tom něco už ví. Fabrika co měla 600 lidí má dnes 60, z toho je 20 ochranka a 10 administrace a vedení společnosti. Dalších 30 je dohled a servis provozu. Mají 2,5x vyšší produkci a chybovost šla pod 5%, byla až 25% a i víc. Nejsou tam úrazy, krádeže ani ztráty. Jedou nonstop a provoz zajistí 10 lidí. V budoucnu počítají už jenom se 6 na směnu. Další se přesunou do jiné fabriky, kterou zavádí. Tak to už chodí. Není zájem o levnou manuální pracovní sílu.

0/0
14.2.2017 20:55

M72i57r52e53k 51G79a67j20e59r 5381986689350

Ani zaměstnanci nemají zájem o levnou manuální práci.

+2/0
15.2.2017 3:03
Foto

D23a56l23i49b74o51r 72B58a27r22t73o43š 5804240507699

takže se musí něco naučit aby o jejich kvalifikaci byl zájem....s chutí do toho, půl je hotovo...jen ještě dodělat tu druhou půlku

+1/0
15.2.2017 9:50

F97r56a45n46t54a 50N30u72d48l97i19s 5835283518947

Zájem o levnou manuální sílu je, ale má to svoje negativa. A robotizace je teď prostě levnější a přesnější a spolehlivější než dřív.

+1/0
15.2.2017 8:31

M28a57r48i61á59n 19B87e93d23n52á97r54i44k 9771201700648

Ano, bohužel nelze než jen plně souhlasit.

0/0
15.2.2017 12:13

J27o50s60e81f 62V31o80m71á36č50k11a 5753414873404

Píšete, že: „Kdysi tomu bylo tak, ž když člověk odešel ze zemědělství, našel práci v průmyslu, když byly veliké tlaky v průmyslu a člověk musel odejít, našel si práci ve službách, jenže nyní jsme v stavu, kdy ve vyspělých státech již není ani poptávka po dodatečných pracovních silách ve službách. Zbývá poslední sféra a to je vědění.“

Ale to je přesně optika rozbíječů strojů – už tenkrát se říkalo, že pro lidi nebude práce, protože si lidé nedovedli představit, co by šlo dělat. A na rozdíl od vás si umím představit spoustu profesí, jak se může uživit člověk, kterému vezme práci stroj. Nebo může být společnost uspořádána jinak – však není to tak dávno, kdy ženy nepracovaly, kdy pracoval pouze muž. Pokud část práce zastane stroj, proč by se nemohla tato doba vrátit? Proč by nemohl pracovat pouze jeden z rodiny? A také bývalo zvykem mít v lepších rodinách doma služky nebo na statku čeledíny. Tato doba se klidně může vrátit.

A koneckonců – největší prostor pořád vidím ve stavebnictví. Pokud musí člověk na dům šetřit půl života, potom je prostor pro zvyšování efektivity pořád ještě dost velký a doba všeobecné robotizace je ještě hodně, hodně vzdálená budoucnost.

+5/−2
14.2.2017 21:46
Foto

D75a26l54i84b42o62r 89B59a20r61t31o92š 5554940847939

skutečnost, že musíte šetřit na dům půl života ovšem vůbec neřeší problém kam půjdete do práce, když například jste řidičem kamionu a za deset let vás nikdo nezaměstná, protože kamiony budou jezdit bez řidičů.........

dříve bylo kam jít...do nějaké jiné sféry..dnes tato možnost je zredukována na sféru vědění...takže jako řidič kamionu byste měl poměrně velikou šanci najít pracovní místo, kdybyste se doučil fyziku, chemii či jinou vědu na úroveň dnešních profesorů na VŠ.....TU MOŽNOST MÁTE...

.....doba všeobecné robotizace je daleko.to máte pravdu....jenž půjde závratně rychlými kroky dopředu...viz UBER, který zavádí taxíky bez řidičů a viz Arabové, kteří zavádí vrtulníky bez pilotů.............a v SRN autobusy bez řidičů a kamiony bez řidičů.....bude to rychlé...pokud je vám méně než 60 určitě se toho dožijete....

0/0
14.2.2017 21:56

J38o37s54e66f 77V89o23m64á35č66k88a 5333684853274

Vždyť to píšu – i před sto padesáti lety si lidé mysleli, že není kam jít. Ale těch činností je celá řada a nové a nové budou vznikat, a to i manuální. Takže zásadně nesouhlasím s tím, že možnosti jsou redukovány na vědění – jak jsem psal, lidé bez hlubokého intelektu prostě budou moci dělat práce, které si dnes dělá každý veskrze sám. Hodinový manžel, hospodyně apod. Pohostinství, zábava, sport – to jsou další oblasti, které masová robotizace nejspíš mine. Každopádně s rozvíjející se robotizací poroste podíl zábavy, o tom nejspíš není sporu. A tam najdou lidé uplatnění.

+4/−2
14.2.2017 22:10
Foto

D80a64l67i77b28o32r 34B37a11r36t89o50š 5294400377359

jde o počty těch lidí..a jen se podívejte jak některé státy dnes již testují tzv ZÁKLADNÍ PŘÍJEM.....tedy příjem, který stát bude vyplácet těm, kdo nikdy nenajdou žádnou práci, protože nebude...nebo jí bude velmi málo a neuživil byste se.........víte...ono to přijde..dnes je jiná doba než před stopadesáti lety..........tehdy lidé měli ještě možnost někam jít do nějaké jiné práce....jenže té jednoduché práce bude velmi ubývat.....vlastně již ubývá mnoho let....kdybyste znal systémy jak v SRN nahrazují plnohodnotní pracovní místa těmi náhodnými....nepravidelnými a tak podobně..možná byste mluvil jinak...........

A vědecký pokrok nelze zastavit na dlouho..nejdéle to dokázala církev v době temna....i dnes jsou možnosti jak zpomalit vývoj..evoluci..ale ne nadlouho....takže i když to nezažijete vy...určitě to zažijí vaše děti...a o to silněji.......možná byste je na to ml připravit............

+1/0
14.2.2017 22:17

J76o51s55e72f 48V86o31m62á85č12k89a 5583754733664

Jak do dubu. Jak je vidět z čísel, nezaměstnanost v čase nijak souvisle neroste, mění se krátkodobě s hospodářským cyklem. Německo je ukázkový příklad. Tedy to, že budou ubývat pracovní místa, je pouze a jen váš – ničím nepodložený – konstrukt. Ano, budou ubývat KONKRÉTNÍ místa – dnes už také nepotkáte dráteníka. Ale práce prostě pořád bude.

+7/0
14.2.2017 23:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.