Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dotace elektroautům na Slovensku nepomáhají. Stát nabízí jen desetitisíce

Nákup dotovaných elektromobilů na Slovensku začal pomalu. Za tři měsíce od spuštění projektu zájemci uplatnili státní pobídky jen na zhruba 100 vozidel. To představuje zlomek z prodeje nových automobilů v zemi a necelou desetinu z celkové předpokládané podpory na tento program.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L27u24c70i26a39n 88P25a22p38a37z11i61a10n 5734217981635

Neměl by nabízet nic, raději rozdávat rohlíky hladovějícím.

0/0
17.2.2017 19:06
Foto

I35m55r69i11c94h 48S19u94c90h37a55r91s45k75ý 8956143365171

Manažeři projektu nám zapomněly říct jak si lidé na sídlištích dobíjí svá auta venku na parkovišti, či ti movitější v podzemní garáži, když se elektromobil dobíjí přes 2 homologované zásuvky.

Ta první zásuvka je na střídavý proud, která může přes jednu fázi (230 V) dobíjet

8 - 10 hodin nebo při 3 fázích (400 V) 4-6 hodin.

Ta druhá je stejnosměrný proud a je výhradně určena pro rychlo-dobíjení ve stanicích (pumpy) s časem cca 30 -45 minut. Dále je nutno podotknout, že stejnosměrný proud se vyrábí usměrňovačem a funguje podobně jako svářečka, čímž budou dobíjecí stanice tak trochu více ohřívat vzduch kolem sebe.

+1/0
16.2.2017 18:27

V33a27c14l93a61v 56M95e32d48e26k 5711982625725

tak on si asi nikdo nekoupí auto za milion (i víc) jen kvůli dotaci pár korun

+3/0
16.2.2017 12:09

J38i44r37i 32B75e66c32v75a60r 7302479606

Nejen vysoká pořizovací cena -ale i obavy z vysoké částky za výměnu baterií po pár letech ..a omezený dojezd. Těch problémů je prostě příliš.. Rv

+2/0
16.2.2017 9:10

M68i30c91h61a15l 56K72a66l87e81n58s40k93ý 7229142715101

Co čekají, vždyť i jeden čas prtolačovaná alternativa - tedy CNG - to si nechal namontovat kvůli infratruktuře jen někdo, kdo jezdí okolo komína a obsah nádrže stačil akčnímu rádiusu, kde navíc čerpání trvá chvíli oproti nabíjení baterií.

+3/0
16.2.2017 8:50
Foto

P92r33e91m74y82s63l 11K47y72s37e69l84a56k 5655823564109

Dojezd, cena, kompatibilita s infrastrukturou, mám hovořit dál? A jak píše pán níže proč by se měly peníze ze státního rozpočtu plýtvat někomu na auto, to není něco lepšího?

+1/0
16.2.2017 8:47

L87i75b40o85r 21M25o35u94č84k56a 1848957385622

nechapu, proc se maji danovi poplatnici nekomu skladat na auto?8-o

+14/−1
16.2.2017 8:12

J61a59n 75R67i96e54g85e84l 1664896235412

stejne jako proc pracujici musi platit davky nefachcenkum :)

+1/0
16.2.2017 8:50

R28o12b81b40e26r75t 83B92e33r38g41e23r 2815174659

Tohle jenom ukazuje, že v tuto chvíli jsou elektromobily nesmyslné. Nebylo by lepší investovat do vývoje, aby se zvýšil význam těchto aut pro lidi?

+5/0
16.2.2017 8:10

T78o97m16á26š 51K43u73c18h34a80ř 3967851118241

Nechte tomu přirozený vývoj. Tyhle direktivní socialistické zásahy a experimenty ve spojení s tržním hospodářstvím zavání vždy průšvihem. Nestačí nám příklad solární mafie?

+14/0
16.2.2017 7:53

M13a19r50t72i78n 95J33e22d53l39i19č21k45a 7389322277

Chudí si elektroauto ani s dotací nemůžou dovolit a bohatí si tato auta můžou koupit i bez dotace, ale jistě je to pro ně příjemná zpráva, že získají "slevu".8-o A VO TOM TO JE. :-P

+16/0
16.2.2017 7:27







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.