Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Gigalinery zaplňují české silnice. Dopravci tak šetří za řidiče

Nedostatek řidičů nutí dopravce oprášit už dříve vymyšlené způsoby, jak přepravit stejný objem zboží s méně řidiči. Kamiony prodlužují až na maximálních 25,5 metrů, aby jeden řidič zvládl odvézt více zboží. A ještě se přitom mohou tvářit, jak jim jde o životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a71n 35Z22í15m10a 3593955793617

Základní problém je v nedostatku řidičů. Například Švédi to vyřešili stejně už před 10 lety. Navzdory EU.

A pan Stropnický nic nevymyslel. To vymysleli Němci společně se Švédy. A co má autor proti ekologickému hledisku není jasné. Základní logika dopravců je jasná, ekonomika, katastrofálně chybějící řidiči nejtěžší třídy a zvýšení kapacity objemu přepravy, Proč nepřevzít něco, co i jinde funguje.!!

0/0
23.2.2017 16:30

I70r22e76n73a 20P31l34a27c71h39e27t53k35o51v83á 1646384346460

skvela zprava pro zivotni prostredi. je videt, ze matej stropnicky umi uvest myslenky v praxi

0/0
20.2.2017 20:33

L57a41d70i63s16l42a89v 91S62a29u74e81r 8347231563444

Jde vidět, že autor článku absolutně nezná problematiku takto dlouhé soupravy. Stačí napsat jedno. Jakákoliv souprava, která i s nákladem přesahuje délku 21m musí mít za sebou doprovodné vozidlo a povolení nadměrné přepravy!

0/0
18.2.2017 10:38

K95a14r82e92l 75P25a85n43c52e84r 7101450838384

Politici povolte "Road Trains" a mame vymalovano. Kdyz vas takovy mamlas predjizdi stovkou a jeste tahnete caravan, tak vidite vsechny svate i s Husakem!. Vyhoda je , za tato souprava dobre uklizi klokany z cesty.

0/0
17.2.2017 8:42

M50a71r35t59i32n 30K10u58b69í40k 9297399706973

Místo, aby se přesouvala kamionová přeprava na železnici dělá se úplný opak a ještě pod pláštíkem zlepšení životního prostředí. To je ta dopravní politika EU! Vše je dovolena a když ne tak se udělá vyjímka, už vidím jak někdo měří odbočky 10 z dálnice. To je vrchol alibismu!;-€V Německu cíleně zlikvidovali po rice 2000 programem MORA C většinu železničních vleček. dráhy v EU řídí kamionoví lobisté, nikoli železničáři, ty už dávno vyházeli nebo šli do penze.

+2/0
16.2.2017 20:36

Z96d57e91n40e77k 16V86r60b54a 8409705413557

Železnice je problém. Jednak nevede zpravidla tam kam potřebujete. Druhak je pomalá a nepružná. Za třetí zpravidla nemá kapacitu a za čtvrté chybí jí potřebná infrastruktura. Takže zapoměňte na železnici, pokud adresát i příjemce nemá vlečku. Překládat zboží je pomalé, rizikové a drahé. Vyřešit by se to dalo kontejnery a překladišti, ale ta není fyzicky kde postavit a to nemluvím o ceně. Takže karma. Železnice ani není vhodná na zásilky typu "jeden kamión". Jeden kamión je jeden až dva vagóny a takovéhle "pidi" vlaky by ucpali koleje. Takže potřebujete velká seřazovací a odstavná nádraží. Ta zase není kde postavit. V konečném důsledku železnice nemá kapacitu. V plné nahotě se to ukázalo, když se uvažovalo o přepravě kamiónů kvůli opravě D1. Kapacita železnice byla zanedbatelná, protože je přez den téměř plně vytížena osobními vlaky. Nebylo ani kde ty kamióny dostat na vlak ani na to nebyly vagóny ani lokomotivy. Myšlenka to byla dobrá ale naprostá utopie. Železnice je dobrá na přepravu osob a těžkých nákladních vlaků pro těžký průmysl, kde není potřeba překládat zboží (nerostné suroviny). V ostatních aplikacích nevýhody železnice výrazně převažují nad výhodami. Dnes fabriky nemají sklady jako za totáče, fungují na principu kontinuálního zásobování. Takže nemůžete 20 kamiónů za měsíc nahradit jedním vlakem za měsíc. Železniční vlečka je dobrá věc, ale pro většinu průmyslu v dnešní době již nemá využití.

+3/−1
19.2.2017 1:13

S36t21a31n42i54s17l34a78v 13H56e74r89m36a44n 9477449513723

Pane Sura přečtěte si něco o rozměrech vozidel v silničnim provozu. Patři tam i tramvaje.

0/0
16.2.2017 18:15

M54a87r46t93i91n 69B66ř76e50z88i26n93a 8888895730722

Autor tohoto spisku si plete pojmy s dojmy. Největší povolená délka samostatného vozidla s výjimkou autobusu nebo návěsu je 12 m. Tudíž klasický samotný tahač návěsů může měřit maximálně 12 m nikoli 16,5 m. Maximálně 16,5 metru může měřit SOUPRAVA tahače návěsů s návěsem.

0/−1
16.2.2017 15:48

P47ř47e97m74y31s46l 28H93r11o27m49a51d71a 2494256138671

Pokud jede klasickej kamion podle pravidel a předjíždí ho osobák mimo dálnice také podle pravidel, tak na předjetí potřebuje 500 metrů. Pokud jedou dva kamiony za sebou a nenechají tam mezeru, tak je v podstatě nemožné je předjet.

0/0
16.2.2017 15:19

D86a66v89i26d 38P72e86c39a 1825884851616

Jedná se o novinku, která byla vynalezena v devatenáctém století v Anglii. Říkáme jí vlak.

+2/0
16.2.2017 14:40

J84o10h61n70n98y 96H53a97m24p17l 7683512926736

Ja to moc nechapu... je malo ridicu, tak misto toho, aby se nejakym zpusobem motivovali ti novi a vytvareli se jim slusnejsi podminky, tak se jeste bude setrit na tech stavajicich? A delat tezsi podminky? (Nejsem ridic kamionu ale ridit tohle asi proveri ridice vice nez bezny kratky kamion)

+2/0
16.2.2017 13:28

I30v25o 14M11a73r22h36o64u12l 6176812310186

Kolik se tam vejde palet? Víte někdo?

0/0
16.2.2017 13:15

J35i87r90i 63H38u17b48k42a 1483896114505

Po zemi 51,v doubledecku 102.

0/0
16.2.2017 21:02

M58i69c19h79a97l 47H32o64r51á71k 6344809254726

Jj, skvěle se to předjíždí :)

+1/0
16.2.2017 13:13

D35a30v96i54d 87Z76l87á27m19a32l 9534392446547

A skvěle se s tim jistě i couvá..;-))

0/0
19.2.2017 9:59

P41e80t34r 13H60a54h63n 1653549326188

To je zbraň hromadného ničení, měli by tam být 2 šoféři!

+3/0
16.2.2017 12:46

R44o98m53a82n 25M65a81r23t43í23n21e51k 3443220720408

přesně tak! jeden vepředu, druhej vzadu.

+3/0
16.2.2017 12:54

J40i59ř86í 35J67u13r77a32n 2700460315303

Proste lidi jsou dneska rozezranejsi nez kdysi. Kazdy chce vsechno pokud mozno uz vcera, nikdo nikde nema nic skladem.

Je to trosku od tematu, ale narazil jsem clanek, ktery se venoval sklenenym lahvim. Severske staty, ktere dbaji na ekologii se divily, ze jsme meli tak propracovany vratny system a ze jsme ho nechali padnout. Zustalo nam teda v podstate jen pivo. Dneska vidim pred barakem 3 auta, ale nektre lemry maji problem sklo vyvezt do kontejneru natoz vracet do obchodu jako jeste pred 20 lety standardne. Dneska se snazime znova vymyslet neco co uz bylo vymysleno a zavest neco co jsme svoji pohodlnosti nechali padnout. Vse na jedno pouziti, pak kapitalizmus slape, ale za jekou cenu? Rv

+7/−1
16.2.2017 12:20

P70a19v68o74l 73H45a53b77u44d44a 2939652709261

Problém je automatizace. Jestliže jste schopen vyrobit nové boty za 200, prodat je za 600 Kč, ale opravit za 400, budete je opravovat? Díky robotům je většina zbozí neskutečně levná. A protože opravy jsou drahé, pak se nevyplatí.

Stejné je to s dopravou. Jestliže vezmete 1 kg zboží a převezete jej ze Španělska do ČR, cena se zvýši o 1 Kč. To se pomalu vyplatí vozit i mouku, za tu cenu. Ale nikdo mi nevěří, že benzín je neskutečně levný...

+1/0
16.2.2017 12:38

M11a41r29t38i88n 90K87a24r32á16s67e95k 9498413308308

Ono problem je v tom, ze to vratne sklo neni nutne ekologicke - dnesni moderni petka, ktera je z minima materialu leckdy vyjde ekologicky vyhodneji nez vratny skleneny obal....

0/−1
16.2.2017 14:50

J21i77r44i 61H52u33b53k46a 1763986674935

Na vratných skleněných obalech je neekologická výroba a recyklace (skleněný obal má cca 5 otočí) ale hlavně louh, kterým se to musí čistit při každé otoči.

0/0
16.2.2017 21:04

D95a95l64i30b64o51r 11C46h12l41u56p 5397422553864

Všeobecný odpor k nákladní dopravě díky absenci odpovídají infrastruktůry nejen v roce 2017 je v CZ známou věcí. Jednoduché řešení: nepracujte ve firmách ze kterých a do kterých kamiony vozí zboží, nekupujte v Ostravě jihočeské mléko a v Praze syrečky, dotazujte se zda latě na plot byly na pilu přivezeny vlakem.

+5/−1
16.2.2017 12:19

K61a16r76e95l 22N57o23v32o25t30n19y 2721765869810

Za me ok. Pravidla jsou nastavena dobre, a ze to usetri hned na nekolika mistech, je jen dobre.

0/−2
16.2.2017 12:16

L60e89o33š 92S28ý35k50o47r41a 3961392833270

Navrhuju aby auta měla na přejezdech v obci přednost před vlaky. Stačí otočit závory o 90 stupňů a je klid.

+1/−4
16.2.2017 12:13

M78i31l15a28n 95H45l91a40d10k13ý 8542468810

No, já nevím, ale za mého mládí mohl tahač s návěsem měřit 18,5 metru. Kde vzal autor článku 16 metrů ?

+1/0
16.2.2017 11:58

F72r49a98n55t77i34š59e29k 79V66r15á48n37a 5619202673451

Zelení mají pravdu, že by se mělo více zboží převážet po železnici - tam se do jednoho vlaku vejde takových gigalinerů desítky.

Pokud si zákazníci stěžují, že s tím jsou problémy (pomalost, vykrádání, atd.), tak to jsou všechno problémy, které jsou způsobeny neprofesionalitou ČD Cargo a SŽDC. Takže řešením je odstranit tyto nedostatky, nikoliv vozit gigalinery po silnici!

+10/0
16.2.2017 11:43

D97a82v72i94d 52P93e25c89a 1765404931516

Až na to, že toto neříkají zelení socialisté a ani netuší, jak to řešit. Problém tkví v tzv."silniční lobby",proudu peněz z daní z nafty a udržby silnic, na které jsou přisáty stávající politické strany. Silniční provoz a navazující daně...

+1/0
16.2.2017 14:44

M60i86c78h56a45l 61C11í47s85a29ř14o34v96s98k63ý 1989787671837

Čím méně kamionů, tím více kamionů.

Nevěřím, že to povede k něčemu jinému než namaštění kapes dopravců. Jasně, řeknou si, že na převezení určitého objemu zboží potřebují méně vozů. Ale taky si řeknou, že toho zboží můžou rovnou začít vozit mnohem víc, tak takových kamionů přibude. A to pak bude na silnicích teprve peklo...

+4/−1
16.2.2017 10:59
Foto

S80t71a64n14i70s72l86a30v 54D83o64n11á92t 6643773297780

Množství přepravovaného zboží bude spíš záležet na poptávce po dopravě, než na možnostech dopravců, že? Nebo si myslíte, že ti dopravci nějaké zboží sami vygenerují, aby toho mohli vozit víc? :-)

+4/0
16.2.2017 11:04

P36e91t91r 98K19o30r59b78e77l 9476967530392

Pokud snížíte cenu může si zákazník dovolit nechat dopravovat materiál z větší vzdálenosti.

+2/0
16.2.2017 11:26

R25i20c18h56a23r79d 95S81t17e82i58d41l 9557632306278

A nebo z blízka za nižší cenu. Což by vedlo ke slabému zvýšení konkurenceschopnosti a snížení výsledných cen.

Dopravě to možná tak moc nepomůže, ale celkový efekt je pro společnost pozitivní.

+1/−1
16.2.2017 11:30

L21i69b29o78r 84F72i86l75á84k 6711516140359

A cyklisti povinně jezdit na dvojkolech.

+2/0
16.2.2017 10:42

P92a35v88e75l 25V67é53b91r 5469502962321

"Gigalinery zaplňují české silnice. Dopravci tak šetří za řidiče"

Mohl by nám pan redaktor, zjevně znalec jemností českého jazyka, vysvětlit, proč si řidiči nešetří sami, proč to za ně musí dělat zaměstnavatelé...

+10/0
16.2.2017 10:24

M95a29r18i42a67n62a 65K38r60á66s77n76á 7730537527331

R^;-D

+3/0
16.2.2017 10:25

M42i70c51h38a90e55l 23P57r68i64n40c 7955755340745

Bylo by přesnější napsat: "...šetří na řidičích" ? Ale to by někdo mohl napsat, že stát a šetřit na řidičích je nešikovné. Je přece lepší nevstupovat na řidiče, když chci šetřit, že? ;-)

0/0
16.2.2017 11:46

J28a32n 56M88u52c78h42a 8279186842756

"narazili na velký odpor hlavně železničních dopravců"

ti do toho snad nemaji vubec co mluvit, ne? 8-o

+4/−1
16.2.2017 10:10

M74i36l56o21s11l70a25v 30P59r74o98c68h40a49z15k59a 7734128326698

Tak rádi by to vozili oni, nejlépe samozřejmě za 10x vyšší cenu, k tomu nějakou dotaci, zato 10x delší čas.

+5/−1
16.2.2017 10:16

J62a35n 90M58u54c27h64a 8989546102536

to chapu, ale to porad neznamena, ze maji sebemensi pravo do toho kafrat, ne?

0/0
16.2.2017 10:23

M42i52l25o80s86l10a56v 62P68r79o55c74h98a29z62k25a 7484478286688

Je to odborářská pelešárna, ty kafrají do všeho.

+3/0
16.2.2017 10:24

P24e85t25r 23M48a44l97i66š83k15a 6251755581303

Želežniční dopravce = odborář?

0/0
16.2.2017 12:32

J66i26ř25í 68E27r58b26e48n 1623884176597

Logiku nehledej, lidi bohuzel nevedi, co odbory znamenaji a ze se mame jako prase v zite taky diky nim...

0/0
16.2.2017 23:39

K90a39r91e11l 26F61a35j41t 5398552361123

Plus zásadní problém - v drtivé většině případů to znamená překlad, (a i při vlastní "vlečce" je to pro železnici časově-organizační oříšek) obsloužit místo nakládky - vykládky jen železnicí půjde tak možná setinách procenta cest.

+1/0
16.2.2017 10:26

J41a52n 12H89r78u62z64a 8784258789617

Myslím si, že by to nezvládli. Nemají ani vagony ani místa pro nakládku a vykládku kamionů. A vlastní zboží jim nikdo nesvěří, protože by se muselo dvakrát zbytečně překládat. Vlečka z výrobní fabriky ke kupci zpravidla nevede.

+1/0
16.2.2017 10:27

J46i10ř78í 29E68r51b75e32n 1363164876527

Jenže ty gigalinery obvykle vozí zboží mezi velkými závody. A taková Škoda Auto má v boleslavském závodě vlastní nádraží a pěkných pár kilometrů vlečkových kolejí.

Ale kdo nechce, hledá důvody, že?

0/0
17.2.2017 5:33

P68a73v81e88l 63K49u27n90c 9202889238368

Než využívat železnici, to raději stát povolí terralinery.

+6/−1
16.2.2017 10:08

J74a56n 35H69r98u33z37a 8434228769547

Co brání ČD nabídnout rychlou a levnou přepravu? Stát snad zakázal přepravu kamionů po kolejích?

+6/−4
16.2.2017 10:09

V11á46c41l66a88v 63J32ů98z95a 6521107436

stát. Stát na železnici nákladní dopravu silně znevýhodňuje. Jednak vyšším mýtem oproti silnici, tak oproti osobní dopravě, tak předností pro osobní dopravu (na silnici stojí kamion ve stejné koloně jako autobus, na železnici si náklad musí počkat, až nic osobního nejede)

+5/−1
16.2.2017 10:17

J26a95n 73H10r38u97z86a 8504568859527

Propustnost železniční i silniční sítě je záležitost aktuálního stavu, který nelze rychle ani levně změnit. Pokud chce stát vytlačit osobní auta musí upředňostnovat hromadnou osobní dopravu a to dělá i na silnici, kde jsou pruhy vyhrazeny často MHD, pravda jen ve městech. Výši poplatku za dopravní cestu si netroufám hodnotit. Jen bych dal do poměru váhu nákladu kamionu k průměrně naloženému vlaku a to by snad bylo spravedlivé srovnání. Stát narval neskutečné miliardy do výstavby tzv. koridorů a jak je vidět nebyly efektivní, když říkáte, že vlaky čekají na volnou cestu.

+2/0
16.2.2017 10:24

P54e22t26r 15M32a13r77e54č39e90k 1293791529318

Ovšem co já vím tak nákladní vlaky mívali přednost.

0/0
16.2.2017 10:41

J82i38r37k87a 89D26v83o73ř23á19k 4725350323978

Při výstavbě koridorů ale stát hodně zredukoval koleje a vlečky ve stanicích pro nákladní dopravu.

+1/0
16.2.2017 10:55







Najdete na iDNES.cz