Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Gigalinery zaplňují české silnice. Dopravci tak šetří za řidiče

Nedostatek řidičů nutí dopravce oprášit už dříve vymyšlené způsoby, jak přepravit stejný objem zboží s méně řidiči. Kamiony prodlužují až na maximálních 25,5 metrů, aby jeden řidič zvládl odvézt více zboží. A ještě se přitom mohou tvářit, jak jim jde o životní prostředí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a92n 29Z79í79m82a 3273185253807

Základní problém je v nedostatku řidičů. Například Švédi to vyřešili stejně už před 10 lety. Navzdory EU.

A pan Stropnický nic nevymyslel. To vymysleli Němci společně se Švédy. A co má autor proti ekologickému hledisku není jasné. Základní logika dopravců je jasná, ekonomika, katastrofálně chybějící řidiči nejtěžší třídy a zvýšení kapacity objemu přepravy, Proč nepřevzít něco, co i jinde funguje.!!

0/0
23.2.2017 16:30

I38r78e78n78a 32P76l97a85c48h39e44t56k41o30v42á 1396244786970

skvela zprava pro zivotni prostredi. je videt, ze matej stropnicky umi uvest myslenky v praxi

0/0
20.2.2017 20:33

L28a73d80i47s21l82a79v 33S34a23u91e55r 8247311623834

Jde vidět, že autor článku absolutně nezná problematiku takto dlouhé soupravy. Stačí napsat jedno. Jakákoliv souprava, která i s nákladem přesahuje délku 21m musí mít za sebou doprovodné vozidlo a povolení nadměrné přepravy!

0/0
18.2.2017 10:38

K55a91r27e84l 21P19a47n72c42e31r 7331600988464

Politici povolte "Road Trains" a mame vymalovano. Kdyz vas takovy mamlas predjizdi stovkou a jeste tahnete caravan, tak vidite vsechny svate i s Husakem!. Vyhoda je , za tato souprava dobre uklizi klokany z cesty.

0/0
17.2.2017 8:42

M49a68r47t19i96n 17K56u40b66í94k 9517539726723

Místo, aby se přesouvala kamionová přeprava na železnici dělá se úplný opak a ještě pod pláštíkem zlepšení životního prostředí. To je ta dopravní politika EU! Vše je dovolena a když ne tak se udělá vyjímka, už vidím jak někdo měří odbočky 10 z dálnice. To je vrchol alibismu!;-€V Německu cíleně zlikvidovali po rice 2000 programem MORA C většinu železničních vleček. dráhy v EU řídí kamionoví lobisté, nikoli železničáři, ty už dávno vyházeli nebo šli do penze.

+2/0
16.2.2017 20:36

Z56d83e29n35e78k 45V86r47b95a 8929865183357

Železnice je problém. Jednak nevede zpravidla tam kam potřebujete. Druhak je pomalá a nepružná. Za třetí zpravidla nemá kapacitu a za čtvrté chybí jí potřebná infrastruktura. Takže zapoměňte na železnici, pokud adresát i příjemce nemá vlečku. Překládat zboží je pomalé, rizikové a drahé. Vyřešit by se to dalo kontejnery a překladišti, ale ta není fyzicky kde postavit a to nemluvím o ceně. Takže karma. Železnice ani není vhodná na zásilky typu "jeden kamión". Jeden kamión je jeden až dva vagóny a takovéhle "pidi" vlaky by ucpali koleje. Takže potřebujete velká seřazovací a odstavná nádraží. Ta zase není kde postavit. V konečném důsledku železnice nemá kapacitu. V plné nahotě se to ukázalo, když se uvažovalo o přepravě kamiónů kvůli opravě D1. Kapacita železnice byla zanedbatelná, protože je přez den téměř plně vytížena osobními vlaky. Nebylo ani kde ty kamióny dostat na vlak ani na to nebyly vagóny ani lokomotivy. Myšlenka to byla dobrá ale naprostá utopie. Železnice je dobrá na přepravu osob a těžkých nákladních vlaků pro těžký průmysl, kde není potřeba překládat zboží (nerostné suroviny). V ostatních aplikacích nevýhody železnice výrazně převažují nad výhodami. Dnes fabriky nemají sklady jako za totáče, fungují na principu kontinuálního zásobování. Takže nemůžete 20 kamiónů za měsíc nahradit jedním vlakem za měsíc. Železniční vlečka je dobrá věc, ale pro většinu průmyslu v dnešní době již nemá využití.

+3/−1
19.2.2017 1:13

S18t15a88n59i29s33l87a72v 33H17e15r34m54a37n 9257349323433

Pane Sura přečtěte si něco o rozměrech vozidel v silničnim provozu. Patři tam i tramvaje.

0/0
16.2.2017 18:15

M67a46r74t25i58n 12B97ř80e62z59i12n71a 8548315870812

Autor tohoto spisku si plete pojmy s dojmy. Největší povolená délka samostatného vozidla s výjimkou autobusu nebo návěsu je 12 m. Tudíž klasický samotný tahač návěsů může měřit maximálně 12 m nikoli 16,5 m. Maximálně 16,5 metru může měřit SOUPRAVA tahače návěsů s návěsem.

0/−1
16.2.2017 15:48

P47ř35e77m45y31s29l 84H10r33o75m24a10d34a 2184716228731

Pokud jede klasickej kamion podle pravidel a předjíždí ho osobák mimo dálnice také podle pravidel, tak na předjetí potřebuje 500 metrů. Pokud jedou dva kamiony za sebou a nenechají tam mezeru, tak je v podstatě nemožné je předjet.

0/0
16.2.2017 15:19

D59a29v71i60d 92P56e86c61a 1485704381696

Jedná se o novinku, která byla vynalezena v devatenáctém století v Anglii. Říkáme jí vlak.

+2/0
16.2.2017 14:40

J60o62h82n46n72y 89H89a56m86p22l 7473612746906

Ja to moc nechapu... je malo ridicu, tak misto toho, aby se nejakym zpusobem motivovali ti novi a vytvareli se jim slusnejsi podminky, tak se jeste bude setrit na tech stavajicich? A delat tezsi podminky? (Nejsem ridic kamionu ale ridit tohle asi proveri ridice vice nez bezny kratky kamion)

+2/0
16.2.2017 13:28

I81v86o 96M55a54r86h89o97u93l 6126262310536

Kolik se tam vejde palet? Víte někdo?

0/0
16.2.2017 13:15

J78i89r82i 82H58u56b40k71a 1223406634615

Po zemi 51,v doubledecku 102.

0/0
16.2.2017 21:02

M27i81c65h86a47l 80H20o84r11á73k 6104639914256

Jj, skvěle se to předjíždí :)

+1/0
16.2.2017 13:13

D50a78v62i67d 80Z30l51á45m20a65l 9134392886147

A skvěle se s tim jistě i couvá..;-))

0/0
19.2.2017 9:59

P44e29t69r 55H43a93h36n 1153339206568

To je zbraň hromadného ničení, měli by tam být 2 šoféři!

+3/0
16.2.2017 12:46

R30o15m45a52n 14M89a29r89t42í15n60e19k 3543590430198

přesně tak! jeden vepředu, druhej vzadu.

+3/0
16.2.2017 12:54

J81i70ř98í 83J18u90r15a50n 2810140535303

Proste lidi jsou dneska rozezranejsi nez kdysi. Kazdy chce vsechno pokud mozno uz vcera, nikdo nikde nema nic skladem.

Je to trosku od tematu, ale narazil jsem clanek, ktery se venoval sklenenym lahvim. Severske staty, ktere dbaji na ekologii se divily, ze jsme meli tak propracovany vratny system a ze jsme ho nechali padnout. Zustalo nam teda v podstate jen pivo. Dneska vidim pred barakem 3 auta, ale nektre lemry maji problem sklo vyvezt do kontejneru natoz vracet do obchodu jako jeste pred 20 lety standardne. Dneska se snazime znova vymyslet neco co uz bylo vymysleno a zavest neco co jsme svoji pohodlnosti nechali padnout. Vse na jedno pouziti, pak kapitalizmus slape, ale za jekou cenu? Rv

+7/−1
16.2.2017 12:20

P96a87v44o55l 51H21a59b24u16d91a 2159752829481

Problém je automatizace. Jestliže jste schopen vyrobit nové boty za 200, prodat je za 600 Kč, ale opravit za 400, budete je opravovat? Díky robotům je většina zbozí neskutečně levná. A protože opravy jsou drahé, pak se nevyplatí.

Stejné je to s dopravou. Jestliže vezmete 1 kg zboží a převezete jej ze Španělska do ČR, cena se zvýši o 1 Kč. To se pomalu vyplatí vozit i mouku, za tu cenu. Ale nikdo mi nevěří, že benzín je neskutečně levný...

+1/0
16.2.2017 12:38

M55a98r82t19i24n 95K98a83r54á44s34e36k 9488393108938

Ono problem je v tom, ze to vratne sklo neni nutne ekologicke - dnesni moderni petka, ktera je z minima materialu leckdy vyjde ekologicky vyhodneji nez vratny skleneny obal....

0/−1
16.2.2017 14:50

J70i10r45i 97H91u54b69k15a 1663426104295

Na vratných skleněných obalech je neekologická výroba a recyklace (skleněný obal má cca 5 otočí) ale hlavně louh, kterým se to musí čistit při každé otoči.

0/0
16.2.2017 21:04

D13a88l64i32b10o68r 44C16h67l71u88p 5577302223424

Všeobecný odpor k nákladní dopravě díky absenci odpovídají infrastruktůry nejen v roce 2017 je v CZ známou věcí. Jednoduché řešení: nepracujte ve firmách ze kterých a do kterých kamiony vozí zboží, nekupujte v Ostravě jihočeské mléko a v Praze syrečky, dotazujte se zda latě na plot byly na pilu přivezeny vlakem.

+5/−1
16.2.2017 12:19

K10a30r24e71l 30N23o21v31o15t40n84y 2551115389770

Za me ok. Pravidla jsou nastavena dobre, a ze to usetri hned na nekolika mistech, je jen dobre.

0/−2
16.2.2017 12:16

L52e81o94š 79S80ý65k78o11r36a 3781932933360

Navrhuju aby auta měla na přejezdech v obci přednost před vlaky. Stačí otočit závory o 90 stupňů a je klid.

+1/−4
16.2.2017 12:13

M97i21l87a77n 78H21l68a83d51k70ý 8792158910

No, já nevím, ale za mého mládí mohl tahač s návěsem měřit 18,5 metru. Kde vzal autor článku 16 metrů ?

+1/0
16.2.2017 11:58

F66r59a91n25t22i43š76e88k 29V16r61á49n41a 5769312293871

Zelení mají pravdu, že by se mělo více zboží převážet po železnici - tam se do jednoho vlaku vejde takových gigalinerů desítky.

Pokud si zákazníci stěžují, že s tím jsou problémy (pomalost, vykrádání, atd.), tak to jsou všechno problémy, které jsou způsobeny neprofesionalitou ČD Cargo a SŽDC. Takže řešením je odstranit tyto nedostatky, nikoliv vozit gigalinery po silnici!

+10/0
16.2.2017 11:43

D91a36v29i84d 33P92e51c17a 1765884681936

Až na to, že toto neříkají zelení socialisté a ani netuší, jak to řešit. Problém tkví v tzv."silniční lobby",proudu peněz z daní z nafty a udržby silnic, na které jsou přisáty stávající politické strany. Silniční provoz a navazující daně...

+1/0
16.2.2017 14:44

M10i21c25h74a87l 97C29í19s21a65ř59o26v46s77k14ý 1359377461447

Čím méně kamionů, tím více kamionů.

Nevěřím, že to povede k něčemu jinému než namaštění kapes dopravců. Jasně, řeknou si, že na převezení určitého objemu zboží potřebují méně vozů. Ale taky si řeknou, že toho zboží můžou rovnou začít vozit mnohem víc, tak takových kamionů přibude. A to pak bude na silnicích teprve peklo...

+4/−1
16.2.2017 10:59
Foto

S47t64a63n77i52s84l16a43v 66D49o18n45á54t 6183943297940

Množství přepravovaného zboží bude spíš záležet na poptávce po dopravě, než na možnostech dopravců, že? Nebo si myslíte, že ti dopravci nějaké zboží sami vygenerují, aby toho mohli vozit víc? :-)

+4/0
16.2.2017 11:04

P45e73t52r 77K12o19r75b36e75l 9136477540872

Pokud snížíte cenu může si zákazník dovolit nechat dopravovat materiál z větší vzdálenosti.

+2/0
16.2.2017 11:26

R26i78c39h54a30r39d 45S42t71e89i81d64l 9617682136298

A nebo z blízka za nižší cenu. Což by vedlo ke slabému zvýšení konkurenceschopnosti a snížení výsledných cen.

Dopravě to možná tak moc nepomůže, ale celkový efekt je pro společnost pozitivní.

+1/−1
16.2.2017 11:30

L14i17b51o58r 18F89i62l92á65k 6451546860519

A cyklisti povinně jezdit na dvojkolech.

+2/0
16.2.2017 10:42

P76a80v68e87l 77V33é38b16r 5109862642821

"Gigalinery zaplňují české silnice. Dopravci tak šetří za řidiče"

Mohl by nám pan redaktor, zjevně znalec jemností českého jazyka, vysvětlit, proč si řidiči nešetří sami, proč to za ně musí dělat zaměstnavatelé...

+10/0
16.2.2017 10:24

M62a72r83i70a23n49a 50K72r16á70s95n94á 7950787367261

R^;-D

+3/0
16.2.2017 10:25

M45i87c84h84a58e90l 94P18r22i75n83c 7455745230145

Bylo by přesnější napsat: "...šetří na řidičích" ? Ale to by někdo mohl napsat, že stát a šetřit na řidičích je nešikovné. Je přece lepší nevstupovat na řidiče, když chci šetřit, že? ;-)

0/0
16.2.2017 11:46

J29a85n 74M55u26c77h32a 8519956142236

"narazili na velký odpor hlavně železničních dopravců"

ti do toho snad nemaji vubec co mluvit, ne? 8-o

+4/−1
16.2.2017 10:10

M44i15l84o73s91l97a96v 22P70r21o12c79h34a70z77k75a 7584478646148

Tak rádi by to vozili oni, nejlépe samozřejmě za 10x vyšší cenu, k tomu nějakou dotaci, zato 10x delší čas.

+5/−1
16.2.2017 10:16

J97a92n 66M75u18c30h33a 8199476222456

to chapu, ale to porad neznamena, ze maji sebemensi pravo do toho kafrat, ne?

0/0
16.2.2017 10:23

M88i80l44o55s89l32a48v 83P84r48o61c51h91a27z16k50a 7844488126728

Je to odborářská pelešárna, ty kafrají do všeho.

+3/0
16.2.2017 10:24

P14e40t98r 25M51a48l19i64š71k74a 6861735571743

Želežniční dopravce = odborář?

0/0
16.2.2017 12:32

J22i98ř89í 24E87r52b19e62n 1793644456507

Logiku nehledej, lidi bohuzel nevedi, co odbory znamenaji a ze se mame jako prase v zite taky diky nim...

0/0
16.2.2017 23:39

K73a58r12e79l 47F70a44j49t 5418582801283

Plus zásadní problém - v drtivé většině případů to znamená překlad, (a i při vlastní "vlečce" je to pro železnici časově-organizační oříšek) obsloužit místo nakládky - vykládky jen železnicí půjde tak možná setinách procenta cest.

+1/0
16.2.2017 10:26

J13a50n 23H83r21u19z61a 8874928269147

Myslím si, že by to nezvládli. Nemají ani vagony ani místa pro nakládku a vykládku kamionů. A vlastní zboží jim nikdo nesvěří, protože by se muselo dvakrát zbytečně překládat. Vlečka z výrobní fabriky ke kupci zpravidla nevede.

+1/0
16.2.2017 10:27

J16i60ř69í 60E59r63b50e59n 1433784116737

Jenže ty gigalinery obvykle vozí zboží mezi velkými závody. A taková Škoda Auto má v boleslavském závodě vlastní nádraží a pěkných pár kilometrů vlečkových kolejí.

Ale kdo nechce, hledá důvody, že?

0/0
17.2.2017 5:33

P60a62v91e36l 25K38u18n43c 9632289708208

Než využívat železnici, to raději stát povolí terralinery.

+6/−1
16.2.2017 10:08

J46a39n 35H51r70u13z57a 8564568539957

Co brání ČD nabídnout rychlou a levnou přepravu? Stát snad zakázal přepravu kamionů po kolejích?

+6/−4
16.2.2017 10:09

V29á77c20l84a84v 89J97ů46z48a 6121767626

stát. Stát na železnici nákladní dopravu silně znevýhodňuje. Jednak vyšším mýtem oproti silnici, tak oproti osobní dopravě, tak předností pro osobní dopravu (na silnici stojí kamion ve stejné koloně jako autobus, na železnici si náklad musí počkat, až nic osobního nejede)

+5/−1
16.2.2017 10:17

J31a29n 81H45r58u84z82a 8494868889587

Propustnost železniční i silniční sítě je záležitost aktuálního stavu, který nelze rychle ani levně změnit. Pokud chce stát vytlačit osobní auta musí upředňostnovat hromadnou osobní dopravu a to dělá i na silnici, kde jsou pruhy vyhrazeny často MHD, pravda jen ve městech. Výši poplatku za dopravní cestu si netroufám hodnotit. Jen bych dal do poměru váhu nákladu kamionu k průměrně naloženému vlaku a to by snad bylo spravedlivé srovnání. Stát narval neskutečné miliardy do výstavby tzv. koridorů a jak je vidět nebyly efektivní, když říkáte, že vlaky čekají na volnou cestu.

+2/0
16.2.2017 10:24

P23e30t37r 98M88a40r31e53č26e16k 1653721589158

Ovšem co já vím tak nákladní vlaky mívali přednost.

0/0
16.2.2017 10:41

J64i81r31k18a 69D76v14o31ř87á66k 4975710733148

Při výstavbě koridorů ale stát hodně zredukoval koleje a vlečky ve stanicích pro nákladní dopravu.

+1/0
16.2.2017 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.