- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Základní problém je v nedostatku řidičů. Například Švédi to vyřešili stejně už před 10 lety. Navzdory EU.
A pan Stropnický nic nevymyslel. To vymysleli Němci společně se Švédy. A co má autor proti ekologickému hledisku není jasné. Základní logika dopravců je jasná, ekonomika, katastrofálně chybějící řidiči nejtěžší třídy a zvýšení kapacity objemu přepravy, Proč nepřevzít něco, co i jinde funguje.
skvela zprava pro zivotni prostredi. je videt, ze matej stropnicky umi uvest myslenky v praxi
Jde vidět, že autor článku absolutně nezná problematiku takto dlouhé soupravy. Stačí napsat jedno. Jakákoliv souprava, která i s nákladem přesahuje délku 21m musí mít za sebou doprovodné vozidlo a povolení nadměrné přepravy!
Politici povolte "Road Trains" a mame vymalovano. Kdyz vas takovy mamlas predjizdi stovkou a jeste tahnete caravan, tak vidite vsechny svate i s Husakem!. Vyhoda je , za tato souprava dobre uklizi klokany z cesty.
Místo, aby se přesouvala kamionová přeprava na železnici dělá se úplný opak a ještě pod pláštíkem zlepšení životního prostředí. To je ta dopravní politika EU! Vše je dovolena a když ne tak se udělá vyjímka, už vidím jak někdo měří odbočky 10 z dálnice. To je vrchol alibismu!V Německu cíleně zlikvidovali po rice 2000 programem MORA C většinu železničních vleček. dráhy v EU řídí kamionoví lobisté, nikoli železničáři, ty už dávno vyházeli nebo šli do penze.
Železnice je problém. Jednak nevede zpravidla tam kam potřebujete. Druhak je pomalá a nepružná. Za třetí zpravidla nemá kapacitu a za čtvrté chybí jí potřebná infrastruktura. Takže zapoměňte na železnici, pokud adresát i příjemce nemá vlečku. Překládat zboží je pomalé, rizikové a drahé. Vyřešit by se to dalo kontejnery a překladišti, ale ta není fyzicky kde postavit a to nemluvím o ceně. Takže karma. Železnice ani není vhodná na zásilky typu "jeden kamión". Jeden kamión je jeden až dva vagóny a takovéhle "pidi" vlaky by ucpali koleje. Takže potřebujete velká seřazovací a odstavná nádraží. Ta zase není kde postavit. V konečném důsledku železnice nemá kapacitu. V plné nahotě se to ukázalo, když se uvažovalo o přepravě kamiónů kvůli opravě D1. Kapacita železnice byla zanedbatelná, protože je přez den téměř plně vytížena osobními vlaky. Nebylo ani kde ty kamióny dostat na vlak ani na to nebyly vagóny ani lokomotivy. Myšlenka to byla dobrá ale naprostá utopie. Železnice je dobrá na přepravu osob a těžkých nákladních vlaků pro těžký průmysl, kde není potřeba překládat zboží (nerostné suroviny). V ostatních aplikacích nevýhody železnice výrazně převažují nad výhodami. Dnes fabriky nemají sklady jako za totáče, fungují na principu kontinuálního zásobování. Takže nemůžete 20 kamiónů za měsíc nahradit jedním vlakem za měsíc. Železniční vlečka je dobrá věc, ale pro většinu průmyslu v dnešní době již nemá využití.
Pane Sura přečtěte si něco o rozměrech vozidel v silničnim provozu. Patři tam i tramvaje.
Autor tohoto spisku si plete pojmy s dojmy. Největší povolená délka samostatného vozidla s výjimkou autobusu nebo návěsu je 12 m. Tudíž klasický samotný tahač návěsů může měřit maximálně 12 m nikoli 16,5 m. Maximálně 16,5 metru může měřit SOUPRAVA tahače návěsů s návěsem.
Pokud jede klasickej kamion podle pravidel a předjíždí ho osobák mimo dálnice také podle pravidel, tak na předjetí potřebuje 500 metrů. Pokud jedou dva kamiony za sebou a nenechají tam mezeru, tak je v podstatě nemožné je předjet.
Jedná se o novinku, která byla vynalezena v devatenáctém století v Anglii. Říkáme jí vlak.
Ja to moc nechapu... je malo ridicu, tak misto toho, aby se nejakym zpusobem motivovali ti novi a vytvareli se jim slusnejsi podminky, tak se jeste bude setrit na tech stavajicich? A delat tezsi podminky? (Nejsem ridic kamionu ale ridit tohle asi proveri ridice vice nez bezny kratky kamion)