Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu promění na výrobnu elektrických motorů. Potřebovat bude ale méně lidí, než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89o96s88e82f 49Š40o73l90t78e22s 8144838820873

Lidičky, uvědomte si, že vodíková auta jsou taky elektromobily. Takže mají elektromotory.

0/0
20.2.2017 15:02

H32o74n29z64a 12T63a21r 3509972744272

elektromotor a akumulátor

http://auto.idnes.cz/toyota-mirai-c9x-/ak_aktual.aspx?c=A141118_230048_ak_aktual_fdv

0/0
27.2.2017 22:34

Z30b60y24n17ě53k 20H75a57l80u67z13a 5693980898292

Tak si myslím, že je to jasné. Babiš se vyprdne na řepku a jde do baterek. Dopadne to jako obvykle, dolních 10 milionů bude přispívat několika jednotlivcům na nákup elektrického mercedesu. Tedy doufám, že nepůjdeme norskou cestou a nezdražíme běžná auta na úroveň elektrických.

0/0
20.2.2017 8:55
Foto

M77i90r75o94s90l66a85v 23S44t82e75i36n20e54r 4340492980246

V severních Čechách u Cínovce máme světově významná ložiska lithia. Takže to není fantas, místo lithia můžeme vyrábět a prodávat přímo akumulátory.

V konečném efektu by auta pro 4 lidi s dojezdem 200 km na jedno nabití mohla stát polovičku toho, co dnešní Fabia.

Lithium je stejně materiál budoucnosti, pro ČR srovnatelné s ložisky ropy- republika by mohla zbohatnout. Ale nějak nám chybí ti Trumpové...

0/0
20.2.2017 16:32

P64e28t79r 58M83i35c11h37a35l 2110294281142

Pořád to visí na baterkách, takže zatím dost nepraktické a drahé

+1/0
20.2.2017 8:00
Foto

M30i74r81o85s30l73a12v 82S60t44e46i79n34e77r 4820652120566

Jako druhé auto v domácnosti, na zajetí k Lidlovi, do práce, k doktorovi je malé elektroauto jistě dostačující. Do hor, k moři pak potřebujete zatím diesel, ten má nejmenší spotřebu, tudíž zatěžuje nejméně životní prostředí.

+2/0
20.2.2017 16:48

J28o14s54e43f 70Š49o29l17t50e92s 8624408830933

Spíš vlak.

0/0
20.2.2017 17:09

M26a77r54e61k 37M68a14l74ý 1952418141830

Jako vtip dobré :-)

0/0
21.2.2017 11:02

P42e78t58r 56M27i71c33h54a10l 2230594861142

To jo. Ale druhé auto za tři čtvrtě mega je celkem luxus.

+2/0
20.2.2017 20:00

S42e66i23d33l 18P29e29t59r 1521621565324

Tvl, kdo tuhle masírku na tu "elektrickou sebranku" platí? 8-o8-o

To je už pomalu horší jak za Dr.Josepha G. či Rudého Práva neblahé paměti ...:-/

+7/−2
20.2.2017 0:30

P31e37t43r 52J53a18r23o38c85h 7170503575928

Informace o tom, jak Mercedes mění výrobní proces je horší než Goebbels? Co prosím? 8-o

+1/−2
20.2.2017 8:45

P75e90t17r 39N92e12c27h66a56n94i11c89k51ý 7873216838340

Já jsem fanda elektrických koloběžek. Podle mě mají větší smysl než elektroauta, řeší problém poslední milé od veřejné dopravy a dají se nabíjet že zásuvky. V USA je desítky druhů a slušný boom, u nás to nikdo nepodporuje.

0/0
19.2.2017 21:54

P89e25t12r 34S94p43a88t11z56i15e46r58e27r 7354262645394

Tak si konzervy myslete co chcete....ale opravdu ty kecy o tom, jak tu mnozí říkají...chci mít komfort benzínového motoru za podobnou cenu.....fajn...ještě to pár let potrvá, ale bude to....a pak ...hádám, že plno těch co chtějí ten komfort také chtějí mít v centru města čistý vzduch že? ale ono něco proto udělat..neee...to se nám na smradlavýho nafťáka nesmí sahnout...takže bych to řekl jinak...buď můžete zůstat u motoru na fosilní paliva...a pak díky horšícímu se smogu ve městech dojde k regulaci jízdy aut a nebudete moc jezdit vůbec...a nebo budete jezdit s elektroautama...je to na vás...já bych do centra nepustil ani motorku...ten smrad je už dost velkej.

+3/−5
19.2.2017 20:12

V42l38a22d29i58m59í38r 65R74e42t41t61i11n30g11e53r 5615266345545

V centru měst dnes žije málokdo.

+4/0
19.2.2017 22:29

B68o79h56u27s37l46a96v 80B18i38n69k84a 1359216558820

Coo???

0/−5
19.2.2017 22:44

M70i14r40o64s72l67a30v 11B56r49o54z84i44k 7141659184907

Nova moda, E-diot.

+3/0
20.2.2017 0:13

P19e70t61r 80Č93e91r22m62á56k 9568465729550

Zase jen utopie. Problém s emisemi v centru měst bohatě řeší už dnešní hybridy, a nebo prostá preference benzínových motorů na úkor dieslů. Navíc se nebavíme jen o centrech měst, auta jezdí všude a jinde už to taková emisní hitparáda elektroaut není ;-)

A pro vás asi novinka - ale přestože aut přibývá, tak smogových situací vzniklých dopravou razantně ubylo, protože za posledních 20-30 let udělal vývoj spalovacích motorů velký skok a tvrdé emisní normy přeci jen nějaký smysl měly.

Takže situace že by se někde v Evropě v příštích 30ti letech dospělo do stavu že kvůli smogu z emisí aut bude zakázána jízda aut je čirý nesmysl. R^

+1/0
19.2.2017 23:12

K36a88r73e28l 81B57l85á68h80a 1105596551709

Takže ta současná smogová situace podle vás neexistuje?

Víte vůbec jak se dýchá na Moravě nebo v Praze?

Přitom začíná se přiznávat to, že za smogem a nedýchatelným vzduchem ve městech může z 90 % doprava a lokální topeniště!

0/0
19.2.2017 23:23

P87a90v21e46l 14K72u61t93i25l 9500926113769

Tak se mrkněte do Paříže, Vy nesmysle. Popírání pravdy je fáze čeho?

0/0
22.2.2017 19:22

V21l28a12d26i21m83í38r 10R23e65t20t26i31n17g31e31r 5375696115355

Jinak jak úžásná je elektromobilita je vidět na Izraeli. Udělal všechno,aby se závislosti na arabské ropě zbavil, masivní státní podpora, stanice výměny baterií a firma Better place. No firma zkrachla a Izrael se závislosti nezbavil.

+3/−1
19.2.2017 16:45

M33a13r30t50i20n 51B72a20r61t20e47k 5807261151453

Základ je snížení ceny baterií a ta klesá radikálně a ještě dále klesat bude. Elektromobil je samo o sobě daleko jednodušší a spolehlivější systém bez tisíců mechanických nesmyslů, co se můžou pokazit.

+6/−7
19.2.2017 16:47

V67l66a64d87i75m26í69r 74R35e11t29t82i64n39g71e86r 5805916755525

Já mám rád alternativní pohony a je mně celkem jedno co to je, jen to musí být použitelné. Já třeba ještě zkousnou dojezd 560 km na LPG nádrž a 5% snížení výkonu vozu, což u nových aut člověk ani nepozná. I tak toto nepatrné omezení odsunulo na okraj zájmu většiny řidičů LPG. A v zimě s tím svítím, topím, vyhřívám zrcátka i zadní okno,poslouchám rádio a jedu. V létě navíc táhnu karavan. A navíc dojíždím do práce 72 km tam a 72 km zpět. Když toto udělám s elektromobilem v zimě, nevyjedu ani z města.

+8/0
19.2.2017 16:52

M18a96r61t15i68n 20B27a48r12t27e39k 5107251711633

Dojezd 300 km už dnes není problém a je to hodnota, která stačí 90 procentům lidí. Samozřejmě že ti, kterým to nevyhovuje si to nekoupí. Tady není problém. Už dneska se dají koupit modely s dojezdem přes 500 km.

Absolutní většina lidí potřebuje dostat se do práce a z práce a o víkendu na chalupu. Dobíjení v rychlo nabíječkách už dnes se dá zvládnout pod 20 minut a cíl je dostat nabití pod 15 minut.

+5/0
19.2.2017 17:10

V64l71a80d34i18m63í38r 94R48e90t68t18i80n89g32e66r 5875496625375

No nechci být zlý prorok pane Barteku,ale Vámi uváděné parametry dosahují běžně obvyklé vozy na CNG. Dojezd cca 330 km, naplnění dokonce cca 5-10 min, některé značky s Vaší filozofií na to vsadili, dojezdy do práce například Skoda Citigo, Fiat Panda atd. Stanice CNG prakticky všude a že by to zákazníky přimělo tyto vozy kupovat jsem si moc nevšimnul. Vždy se jedná řádově o jednotky zákazníků.

+3/0
19.2.2017 17:29

M70i14r59e29k 65G98a31j71e17r 5711296669920

Ale elektromobil vam muze navic nabidnout zvyseni vykonu, pricemz vy jste uvadel snizeni vykonu u LPG jako hlavni duvod, proc ho lide nechteji.

+2/0
19.2.2017 17:35

V75l16a24d98i66m66í88r 79R11e22t23t10i11n45g58e78r 5595506595625

Já nemám problém s elektromobilem, pokud bude použitelný, tak ho i uvítám. Dle absenci mnoha dílů by mohl vydržet i déle. Jen si nemyslím, že technologie pokročila natolik,aby byl použitelný jako spalovací motor.

+3/0
19.2.2017 17:45

M43i91r60e22k 61G68a19j41e65r 5861766709110

Tak mame stejny nazor. Nejdriv se musi prosadit bez dotaci tam, kde jsou pro ne prihodnejsi podminky, coz jsou nejlepe v Kalifornii, kde nemrzne. Pak se postupne rozsiri i jinak, pokud nebude lepsi jina technologie.

+3/0
19.2.2017 18:12

P24a15v82e18l 67K31u82t73i56l 9680916453299

Kde nemrzne? Podívejte, kolik jezdí elektromobilů v Norsku.

0/0
23.2.2017 21:05

M63a62r72t92i57n 30B68a14r58t82e55k 5127461961563

Pánové, tady si myslím rozumíme. Já jenom nemám rád když tu technologii někdo pomlouvá a nazývá ji slepou uličkou. Samozřejmě že doba ještě nedospěla k tomu, aby se elektromobily staly masovou záležitostí. Ale automobilky musí plánovat na 10 a více let dopředu a většina lidí z oboru vidí ten obrovský potenciál, který se v elektromobilech skrývá, byť jeho čas ještě nenastal.

+2/0
19.2.2017 18:53

P56e23t23r 44Č52e97r85m40á74k 9708915289760

Stejně tak zase jiní lidé nemají rádi když někdo dělá z elektromobilů co nejsou. Sám jezdím roky hybridem a dalo by se říct že mám k elektrice pozitivní vztah, ale když pak občas čtu utopie muska a oveček tesly kteři to dokola papouškují, tak se musím smát.

Elektrika se dostala do povědomí pouze díky urputné snaze snižovat emise automobilů, toyota s tím ve větší začla už před 20ti lety a jediný výrazný vývoj který to zaznamenalo je tedy ten legislativní, to samé se může opakovat v opačném gardu a levná ropa je zase zcela může vytlačit.

+3/0
19.2.2017 19:40

J88o86s32e67f 75Š42o15l56t68e72s 8394558120963

Ne, elektromobilita se dostala do povědomí hlavně díky 120 dolarům za barel ropy.

+1/0
20.2.2017 15:05
Foto

M65i31r36o15s30l34a35v 26S42t55e56i92n31e76r 4310962310646

To se do dvaceti roků vrátí, takže být připraven je nejlepší možnost.

0/0
20.2.2017 16:50

P12a91v25e71l 60K86u36t14i91l 9980866503839

Tak v určitých parametrech nikdy elektromobil nedosáhne parametru spalovacího. Stejne jako obracene. Tak jako nikdy osobal nenahradi dodavku a dodavka kamion. To ale nic nezmeni na tom, ze polovina lidi by tim elektromobilem mohla jezdit uz dnes.

0/0
22.2.2017 19:25

O88n49d10ř30e19j 47K65r70y93š50t71o53f 6763211

oktanové č.CNG 128 - benzin 95

0/0
19.2.2017 20:09

L81u21b37o35š 71U50l73r53i19c80h 5931700498784

Na Slovensku je takmer 300 nabíjacích staníc, kde tankovanie je zadarmo.

odkaz z r

Máme už natoľko vybudovanú sieť nabíjacích staníc pre elektromobily, že nimi pohodlne precestujeme Slovensko z Bratislavy až do Košíc. Na ceste severným ťahom D1 je k dispozícii 11 vysokorýchlostných nabíjačiek. Celkovo ich na území SR máme už takmer dvadsať.

„Jedno nabitie trvá 17 minút, vodič si dá zatiaľ kávu a pokračuje ďalej,“ povedal odborník na alektromobily Dalibor Bošňák. Do konca roku by mali byť naše rýchlonabíjacie stanice prerobené na všetky typy elektromobilov.

https://www.aktuality.sk/clanok/277918/nemci-obdivuju-slovensko-za-siet-nabijaciek-aut-mame-vsak-len-200-elektromobilov/

+2/0
19.2.2017 18:39

L26u41b35o38š 91U70l67r52i30c56h 5221580648924

odkaz z roku 2015

+1/0
19.2.2017 18:40

J17o51s53e27f 82Š74o53l91t63e73s 8254988200443

Eh, tak to teda už fakt neplatí. Greenway to zpoplatnil tak brutálně, že jezdit spalovákem o polovinu levnější.

0/0
20.2.2017 17:08

H40o28n35z48a 97T86a54r 3619242424612

Tankování - Nabíjení bylo v květenu 2016 zpoplatněno

http://www.hybrid.cz/slovensky-greenway-zpoplatnil-svou-sit-rychlonabijecek

0/0
27.2.2017 22:29

M16i53r38o90s80l22a23v 85B79r45o66z37i75k 7861739344337

Matematická úloha.

Praha má aglomeraci cca 1 milion osob. Na tisíc obyvatel 480 aut.

Otázka 1: Kolik rychlonabíječek a s jak velkou parkovací plochou, kolik jaderných elektráren Temelín a jak rozsáhlou přenosovou soustavu budete potřebovat, abyste přes NOC nabyl všechna elektroauta, na 33 procent, tedy tak, aby se lidé dostali druhý den do práce v dojezdu 10-70 km?

Otázka 2: Kolik bude stát údržba elektrosoustavy, nájem stání pro elektromobily na nabíječkách, výstavba nových elektráren a zdanění elektroauta za likvidac toxické baterie jednoho uživatele ročně?

+2/−1
20.2.2017 0:23

P76a61v23e91l 60K32u22t11i30l 9730596773489

Řešení úlohy:

1, Aby se auto přes noc nabilo není potřeba žádná rychlonabíječka, ta je na to, aby se auto nabilo za 20 minut. Na dobití přes noc na 100% stačí obyčejná zásuvka.

Žádný temelín, žádá elektrosoustava navíc. Ani kdyby všechny auta nabíjeli v noci, pořád nebude síť zatížená jako přes den, pouze se elktrárny nebudou na noc tolik utlumovat a asi i tak budeme dál ročně vyvážet 14TWh elektřiny.

2, údržba elektrosoustavy tedy nebude stát o moc víc, spíš vůbec. Kolik stojí nájem parkovacího místa dnes? Pokud dnes chcete postavit parkovací místo, musíte postavit i odvod dešťové vody s odlučovačem ropných látek, myslím, že postavit parkoviště pro EV, kde nehrozí únik takovýchto látek bude jednodušší, stačí tam mít sloupek se zásuvkou. V sueréních prostorech nemusíte řešit odvětrávání. Staré baterie jsou žádaná druhotná surovina, takže vám za ní ve sběru ještě zaplatí. Kolik Vás stojí likvidace Vaší startovacví olověnné baterie s nápní kyseliny, která má životnost 2-3 roky?

0/0
22.2.2017 19:36

A54n37t20o65n76í31n 24S11á82d60l11í23k 7398979723903

Právě z tohoto důvodu jsem více pro hybridní pohony.

Ten přímý přechod na ektriku je moc hr, stále je toho ještě dost

nevychytaného! I ty hybridy ušetří a nejsou v podstatě ničím omezeny,

snad jen výkonem. V případě našich komunikací by to neměl být problém!

+2/0
19.2.2017 18:57

P59e60t33r 61J31a84r62o28c68h 7540313265888

Hybridy jsou z podstaty drahé a komplikované, vždy je lepší mít jeden druh pohonu než dva.

0/0
20.2.2017 8:48

R60o48m62a17n 41P89o39l26á19č20e52k 5196329935

Cena je jedna věc. Druhá je samotná výdrž baterií... Ono aby pak ve výsledku elektroauto nebyla větší ekologická bomba...

+2/0
19.2.2017 16:54

M10a21r77t31i33n 48B20a69r23t36e25k 5267691741903

Výdrž baterií není špatná. Řidiči už mají léta zkušeností s provozem těchto automobilů. Záruku máte 8 let na 80 procent původní kapacity. Po zhruba 200.000 km se pokles kapacity pohybuje kolem 6 procent.

+4/0
19.2.2017 17:07

J96o32s98e97f 21Š32o21l48t16e97s 8174438730503

Navíc se ty baterie dají dále používat i v případě, že doslouží v autě.

0/0
20.2.2017 17:10

M49i79r52e98k 90G61a16j89e33r 5961776789890

Kyzeneho cile se ale nedosahne dotacemi. To jen vycerpava prostredky, ktere by se pozdeji vyuzily mnohem lepe. Take to zpomaluje vyvoj a ceny baterii zvysuje. Misto aby byli podporovani vyvojari slibnejsich baterii, tak je jejich snaha nicena tim, ze se dotacemi podporuje prodej horsich baterii.

+3/0
19.2.2017 16:57

M35a36r90t24i30n 64B35a22r87t52e20k 5207701871723

Dotace nejsou potřeba. I bez dotací jsou konkurenceschopná k autům stejné ceny. Ty auta nekonkurují Fábiím a ještě dlouho nebudou. Zatím konkurují limuzínám a nově autům vyšší střední třídy. Zde už dotace nejsou zapotřebí.

Státy dávají dotace, aby tento přechod urychlily, protože je dost vělký problém, když nejenom že jste závislí na dovozu ropy, ale navíc máte ve městě milión automobilů, tak to už se na zdraví lidí podepíše. Elektrárny jsou za městy a i blbé staré elektrárny na hnědé uhlí jsou čistší než automobily v množství vyrobé energie a od těch se ustupuje a přechází se na čistší energetický mix v čele s plynovýma elektrárnama.

0/0
19.2.2017 17:14

P71e32t25r 14Č45e29r72m55á71k 9278785229830

Ani ve snu, bez dotací by byl stále elektromobil na okraju zájmu, a i dnes se přese všechny dotace či jiné ekonomické nástroje nejsou schopni dostat s cenou na běžnou konkurenční úroveň dané třídy R^

Dotace jsou tedy nesmysl, tím spíš tam kde fungují na principu toho že primárně zatěžují uživatele konvenčních motorů - čím méně takových lidí bude, tím méně peněz bude v systému a nebude z čeho dotovat elektromobilitu. Norsko s tím má problém už při pouhém podílu elektromobilů 20%.

+1/0
19.2.2017 17:38

M16a97r12t29i41n 41B85a22r24t82e86k 5787481381613

Norsko si stanovuje dotace. Nasadilo je vysoké, tak mají vysoký podíl elektromobilů. Vůbec s vámi nemůžu souhlasit, že by elektromobily nebyly konkurence schopné v dané třídě.

0/0
19.2.2017 18:56

P37e41t87r 29Č73e43r28m10á80k 9728435699620

Norsko má právě teprve malý podíl elektromobilů v rámci složení svého vozového parku (byť na evropské poměry vysoký), a už ten ekonomický model dotací přestává fungovat.

Souhlasit nemusíte ale je to tak, za danou cenu se dá koupit model o třídu výše, a naopak konkurenční model s běžným spalovacím motorem je výrazně levnější. R^

+1/0
19.2.2017 19:30







Najdete na iDNES.cz