Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu promění na výrobnu elektrických motorů. Potřebovat bude ale méně lidí, než dosud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22o31s11e98f 63Š75o86l26t60e93s 8144368340933

Lidičky, uvědomte si, že vodíková auta jsou taky elektromobily. Takže mají elektromotory.

0/0
20.2.2017 15:02

H23o61n24z63a 91T78a54r 3369832934402

elektromotor a akumulátor

http://auto.idnes.cz/toyota-mirai-c9x-/ak_aktual.aspx?c=A141118_230048_ak_aktual_fdv

0/0
27.2.2017 22:34

Z33b70y39n29ě96k 69H39a92l46u27z63a 5633510138782

Tak si myslím, že je to jasné. Babiš se vyprdne na řepku a jde do baterek. Dopadne to jako obvykle, dolních 10 milionů bude přispívat několika jednotlivcům na nákup elektrického mercedesu. Tedy doufám, že nepůjdeme norskou cestou a nezdražíme běžná auta na úroveň elektrických.

0/0
20.2.2017 8:55
Foto

M78i92r79o30s97l52a18v 21S87t14e94i79n96e26r 6108844463175

V severních Čechách u Cínovce máme světově významná ložiska lithia. Takže to není fantas, místo lithia můžeme vyrábět a prodávat přímo akumulátory.

V konečném efektu by auta pro 4 lidi s dojezdem 200 km na jedno nabití mohla stát polovičku toho, co dnešní Fabia.

Lithium je stejně materiál budoucnosti, pro ČR srovnatelné s ložisky ropy- republika by mohla zbohatnout. Ale nějak nám chybí ti Trumpové...

0/0
20.2.2017 16:32

P68e39t15r 56M96i62c34h74a42l 2870764581972

Pořád to visí na baterkách, takže zatím dost nepraktické a drahé

+1/0
20.2.2017 8:00
Foto

M71i59r22o98s60l55a63v 94S86t25e58i51n24e12r 6888424763455

Jako druhé auto v domácnosti, na zajetí k Lidlovi, do práce, k doktorovi je malé elektroauto jistě dostačující. Do hor, k moři pak potřebujete zatím diesel, ten má nejmenší spotřebu, tudíž zatěžuje nejméně životní prostředí.

+2/0
20.2.2017 16:48

J41o26s55e82f 73Š73o32l95t27e95s 8334198300443

Spíš vlak.

0/0
20.2.2017 17:09

M38a16r32e30k 83M27a49l38ý 1822218801240

Jako vtip dobré :-)

0/0
21.2.2017 11:02

P55e14t82r 59M44i42c65h51a44l 2420514871852

To jo. Ale druhé auto za tři čtvrtě mega je celkem luxus.

+2/0
20.2.2017 20:00

S48e75i63d38l 67P71e76t93r 1241231175794

Tvl, kdo tuhle masírku na tu "elektrickou sebranku" platí? 8-o8-o

To je už pomalu horší jak za Dr.Josepha G. či Rudého Práva neblahé paměti ...:-/

+7/−2
20.2.2017 0:30

P68e57t58r 95J13a43r44o12c59h 7270273235668

Informace o tom, jak Mercedes mění výrobní proces je horší než Goebbels? Co prosím? 8-o

+1/−2
20.2.2017 8:45

P60e90t53r 78N98e95c64h44a43n45i51c84k10ý 7243496138290

Já jsem fanda elektrických koloběžek. Podle mě mají větší smysl než elektroauta, řeší problém poslední milé od veřejné dopravy a dají se nabíjet že zásuvky. V USA je desítky druhů a slušný boom, u nás to nikdo nepodporuje.

0/0
19.2.2017 21:54

P41e90t74r 79S74p83a16t55z40i97e17r84e36r 7304572505704

Tak si konzervy myslete co chcete....ale opravdu ty kecy o tom, jak tu mnozí říkají...chci mít komfort benzínového motoru za podobnou cenu.....fajn...ještě to pár let potrvá, ale bude to....a pak ...hádám, že plno těch co chtějí ten komfort také chtějí mít v centru města čistý vzduch že? ale ono něco proto udělat..neee...to se nám na smradlavýho nafťáka nesmí sahnout...takže bych to řekl jinak...buď můžete zůstat u motoru na fosilní paliva...a pak díky horšícímu se smogu ve městech dojde k regulaci jízdy aut a nebudete moc jezdit vůbec...a nebo budete jezdit s elektroautama...je to na vás...já bych do centra nepustil ani motorku...ten smrad je už dost velkej.

+3/−5
19.2.2017 20:12

V16l80a33d25i24m26í52r 44R34e21t17t20i12n28g93e97r 5395856355475

V centru měst dnes žije málokdo.

+4/0
19.2.2017 22:29

B86o85h16u46s33l67a97v 57B58i17n25k92a 1439386188680

Coo???

0/−5
19.2.2017 22:44

M78i13r27o74s32l44a49v 72B98r44o38z78i22k 7861959444317

Nova moda, E-diot.

+3/0
20.2.2017 0:13

P12e83t30r 74Č86e91r55m28á93k 9858275959240

Zase jen utopie. Problém s emisemi v centru měst bohatě řeší už dnešní hybridy, a nebo prostá preference benzínových motorů na úkor dieslů. Navíc se nebavíme jen o centrech měst, auta jezdí všude a jinde už to taková emisní hitparáda elektroaut není ;-)

A pro vás asi novinka - ale přestože aut přibývá, tak smogových situací vzniklých dopravou razantně ubylo, protože za posledních 20-30 let udělal vývoj spalovacích motorů velký skok a tvrdé emisní normy přeci jen nějaký smysl měly.

Takže situace že by se někde v Evropě v příštích 30ti letech dospělo do stavu že kvůli smogu z emisí aut bude zakázána jízda aut je čirý nesmysl. R^

+1/0
19.2.2017 23:12

K75a72r20e35l 29B36l68á60h25a 1515456421479

Takže ta současná smogová situace podle vás neexistuje?

Víte vůbec jak se dýchá na Moravě nebo v Praze?

Přitom začíná se přiznávat to, že za smogem a nedýchatelným vzduchem ve městech může z 90 % doprava a lokální topeniště!

0/0
19.2.2017 23:23

P87a39v28e44l 71K20u79t70i40l 9540866923919

Tak se mrkněte do Paříže, Vy nesmysle. Popírání pravdy je fáze čeho?

0/0
22.2.2017 19:22

V20l70a55d37i58m31í76r 83R67e64t67t85i66n69g75e69r 5865416845415

Jinak jak úžásná je elektromobilita je vidět na Izraeli. Udělal všechno,aby se závislosti na arabské ropě zbavil, masivní státní podpora, stanice výměny baterií a firma Better place. No firma zkrachla a Izrael se závislosti nezbavil.

+3/−1
19.2.2017 16:45

M48a13r25t98i58n 24B17a25r52t44e28k 5327411361253

Základ je snížení ceny baterií a ta klesá radikálně a ještě dále klesat bude. Elektromobil je samo o sobě daleko jednodušší a spolehlivější systém bez tisíců mechanických nesmyslů, co se můžou pokazit.

+6/−7
19.2.2017 16:47

V96l15a86d92i23m65í62r 30R74e60t58t14i50n14g10e53r 5235126615525

Já mám rád alternativní pohony a je mně celkem jedno co to je, jen to musí být použitelné. Já třeba ještě zkousnou dojezd 560 km na LPG nádrž a 5% snížení výkonu vozu, což u nových aut člověk ani nepozná. I tak toto nepatrné omezení odsunulo na okraj zájmu většiny řidičů LPG. A v zimě s tím svítím, topím, vyhřívám zrcátka i zadní okno,poslouchám rádio a jedu. V létě navíc táhnu karavan. A navíc dojíždím do práce 72 km tam a 72 km zpět. Když toto udělám s elektromobilem v zimě, nevyjedu ani z města.

+8/0
19.2.2017 16:52

M16a55r55t78i44n 24B60a41r32t45e44k 5537401531773

Dojezd 300 km už dnes není problém a je to hodnota, která stačí 90 procentům lidí. Samozřejmě že ti, kterým to nevyhovuje si to nekoupí. Tady není problém. Už dneska se dají koupit modely s dojezdem přes 500 km.

Absolutní většina lidí potřebuje dostat se do práce a z práce a o víkendu na chalupu. Dobíjení v rychlo nabíječkách už dnes se dá zvládnout pod 20 minut a cíl je dostat nabití pod 15 minut.

+5/0
19.2.2017 17:10

V64l10a48d70i75m85í82r 49R48e10t19t66i20n52g90e14r 5295796825185

No nechci být zlý prorok pane Barteku,ale Vámi uváděné parametry dosahují běžně obvyklé vozy na CNG. Dojezd cca 330 km, naplnění dokonce cca 5-10 min, některé značky s Vaší filozofií na to vsadili, dojezdy do práce například Skoda Citigo, Fiat Panda atd. Stanice CNG prakticky všude a že by to zákazníky přimělo tyto vozy kupovat jsem si moc nevšimnul. Vždy se jedná řádově o jednotky zákazníků.

+3/0
19.2.2017 17:29

M51i58r18e58k 97G14a31j96e38r 5251146729950

Ale elektromobil vam muze navic nabidnout zvyseni vykonu, pricemz vy jste uvadel snizeni vykonu u LPG jako hlavni duvod, proc ho lide nechteji.

+2/0
19.2.2017 17:35

V36l45a52d74i41m84í66r 33R15e17t77t34i57n49g88e40r 5415246725575

Já nemám problém s elektromobilem, pokud bude použitelný, tak ho i uvítám. Dle absenci mnoha dílů by mohl vydržet i déle. Jen si nemyslím, že technologie pokročila natolik,aby byl použitelný jako spalovací motor.

+3/0
19.2.2017 17:45

M45i35r15e90k 88G72a70j64e85r 5201326949460

Tak mame stejny nazor. Nejdriv se musi prosadit bez dotaci tam, kde jsou pro ne prihodnejsi podminky, coz jsou nejlepe v Kalifornii, kde nemrzne. Pak se postupne rozsiri i jinak, pokud nebude lepsi jina technologie.

+3/0
19.2.2017 18:12

P69a83v16e47l 39K87u93t26i84l 9450516393339

Kde nemrzne? Podívejte, kolik jezdí elektromobilů v Norsku.

0/0
23.2.2017 21:05

M50a64r41t65i96n 10B40a25r59t10e39k 5607841671243

Pánové, tady si myslím rozumíme. Já jenom nemám rád když tu technologii někdo pomlouvá a nazývá ji slepou uličkou. Samozřejmě že doba ještě nedospěla k tomu, aby se elektromobily staly masovou záležitostí. Ale automobilky musí plánovat na 10 a více let dopředu a většina lidí z oboru vidí ten obrovský potenciál, který se v elektromobilech skrývá, byť jeho čas ještě nenastal.

+2/0
19.2.2017 18:53

P11e47t93r 83Č81e87r86m65á81k 9928115369780

Stejně tak zase jiní lidé nemají rádi když někdo dělá z elektromobilů co nejsou. Sám jezdím roky hybridem a dalo by se říct že mám k elektrice pozitivní vztah, ale když pak občas čtu utopie muska a oveček tesly kteři to dokola papouškují, tak se musím smát.

Elektrika se dostala do povědomí pouze díky urputné snaze snižovat emise automobilů, toyota s tím ve větší začla už před 20ti lety a jediný výrazný vývoj který to zaznamenalo je tedy ten legislativní, to samé se může opakovat v opačném gardu a levná ropa je zase zcela může vytlačit.

+3/0
19.2.2017 19:40

J40o60s89e63f 61Š64o31l16t32e29s 8234328640303

Ne, elektromobilita se dostala do povědomí hlavně díky 120 dolarům za barel ropy.

+1/0
20.2.2017 15:05
Foto

M19i83r76o85s54l29a79v 24S46t50e66i57n45e62r 6978594723945

To se do dvaceti roků vrátí, takže být připraven je nejlepší možnost.

0/0
20.2.2017 16:50

P73a61v83e98l 20K74u98t29i46l 9180786283809

Tak v určitých parametrech nikdy elektromobil nedosáhne parametru spalovacího. Stejne jako obracene. Tak jako nikdy osobal nenahradi dodavku a dodavka kamion. To ale nic nezmeni na tom, ze polovina lidi by tim elektromobilem mohla jezdit uz dnes.

0/0
22.2.2017 19:25

O61n27d66ř76e81j 14K16r56y16š98t26o23f 6483961

oktanové č.CNG 128 - benzin 95

0/0
19.2.2017 20:09

L13u29b67o17š 71U55l27r57i12c45h 5201720128854

Na Slovensku je takmer 300 nabíjacích staníc, kde tankovanie je zadarmo.

odkaz z r

Máme už natoľko vybudovanú sieť nabíjacích staníc pre elektromobily, že nimi pohodlne precestujeme Slovensko z Bratislavy až do Košíc. Na ceste severným ťahom D1 je k dispozícii 11 vysokorýchlostných nabíjačiek. Celkovo ich na území SR máme už takmer dvadsať.

„Jedno nabitie trvá 17 minút, vodič si dá zatiaľ kávu a pokračuje ďalej,“ povedal odborník na alektromobily Dalibor Bošňák. Do konca roku by mali byť naše rýchlonabíjacie stanice prerobené na všetky typy elektromobilov.

https://www.aktuality.sk/clanok/277918/nemci-obdivuju-slovensko-za-siet-nabijaciek-aut-mame-vsak-len-200-elektromobilov/

+2/0
19.2.2017 18:39

L34u82b70o44š 28U69l15r39i77c85h 5261550668484

odkaz z roku 2015

+1/0
19.2.2017 18:40

J67o62s67e85f 70Š76o94l10t77e11s 8164718630133

Eh, tak to teda už fakt neplatí. Greenway to zpoplatnil tak brutálně, že jezdit spalovákem o polovinu levnější.

0/0
20.2.2017 17:08

H24o31n66z18a 11T29a31r 3329372804932

Tankování - Nabíjení bylo v květenu 2016 zpoplatněno

http://www.hybrid.cz/slovensky-greenway-zpoplatnil-svou-sit-rychlonabijecek

0/0
27.2.2017 22:29

M78i91r72o50s81l89a26v 88B77r89o49z77i33k 7111349904347

Matematická úloha.

Praha má aglomeraci cca 1 milion osob. Na tisíc obyvatel 480 aut.

Otázka 1: Kolik rychlonabíječek a s jak velkou parkovací plochou, kolik jaderných elektráren Temelín a jak rozsáhlou přenosovou soustavu budete potřebovat, abyste přes NOC nabyl všechna elektroauta, na 33 procent, tedy tak, aby se lidé dostali druhý den do práce v dojezdu 10-70 km?

Otázka 2: Kolik bude stát údržba elektrosoustavy, nájem stání pro elektromobily na nabíječkách, výstavba nových elektráren a zdanění elektroauta za likvidac toxické baterie jednoho uživatele ročně?

+2/−1
20.2.2017 0:23

P15a69v37e56l 15K11u25t56i28l 9180536463269

Řešení úlohy:

1, Aby se auto přes noc nabilo není potřeba žádná rychlonabíječka, ta je na to, aby se auto nabilo za 20 minut. Na dobití přes noc na 100% stačí obyčejná zásuvka.

Žádný temelín, žádá elektrosoustava navíc. Ani kdyby všechny auta nabíjeli v noci, pořád nebude síť zatížená jako přes den, pouze se elktrárny nebudou na noc tolik utlumovat a asi i tak budeme dál ročně vyvážet 14TWh elektřiny.

2, údržba elektrosoustavy tedy nebude stát o moc víc, spíš vůbec. Kolik stojí nájem parkovacího místa dnes? Pokud dnes chcete postavit parkovací místo, musíte postavit i odvod dešťové vody s odlučovačem ropných látek, myslím, že postavit parkoviště pro EV, kde nehrozí únik takovýchto látek bude jednodušší, stačí tam mít sloupek se zásuvkou. V sueréních prostorech nemusíte řešit odvětrávání. Staré baterie jsou žádaná druhotná surovina, takže vám za ní ve sběru ještě zaplatí. Kolik Vás stojí likvidace Vaší startovacví olověnné baterie s nápní kyseliny, která má životnost 2-3 roky?

0/0
22.2.2017 19:36

A44n35t85o91n91í84n 31S59á94d20l89í81k 7848229733523

Právě z tohoto důvodu jsem více pro hybridní pohony.

Ten přímý přechod na ektriku je moc hr, stále je toho ještě dost

nevychytaného! I ty hybridy ušetří a nejsou v podstatě ničím omezeny,

snad jen výkonem. V případě našich komunikací by to neměl být problém!

+2/0
19.2.2017 18:57

P42e16t75r 38J96a27r66o53c46h 7720903575928

Hybridy jsou z podstaty drahé a komplikované, vždy je lepší mít jeden druh pohonu než dva.

0/0
20.2.2017 8:48

R62o81m71a51n 61P54o24l91á41č18e49k 5686749195

Cena je jedna věc. Druhá je samotná výdrž baterií... Ono aby pak ve výsledku elektroauto nebyla větší ekologická bomba...

+2/0
19.2.2017 16:54

M58a46r73t29i87n 51B13a85r11t77e18k 5297271671423

Výdrž baterií není špatná. Řidiči už mají léta zkušeností s provozem těchto automobilů. Záruku máte 8 let na 80 procent původní kapacity. Po zhruba 200.000 km se pokles kapacity pohybuje kolem 6 procent.

+4/0
19.2.2017 17:07

J54o29s93e73f 65Š41o37l28t39e33s 8674598600113

Navíc se ty baterie dají dále používat i v případě, že doslouží v autě.

0/0
20.2.2017 17:10

M96i35r69e31k 17G17a16j72e52r 5121166889760

Kyzeneho cile se ale nedosahne dotacemi. To jen vycerpava prostredky, ktere by se pozdeji vyuzily mnohem lepe. Take to zpomaluje vyvoj a ceny baterii zvysuje. Misto aby byli podporovani vyvojari slibnejsich baterii, tak je jejich snaha nicena tim, ze se dotacemi podporuje prodej horsich baterii.

+3/0
19.2.2017 16:57

M80a92r43t41i37n 56B59a85r88t55e93k 5187761311283

Dotace nejsou potřeba. I bez dotací jsou konkurenceschopná k autům stejné ceny. Ty auta nekonkurují Fábiím a ještě dlouho nebudou. Zatím konkurují limuzínám a nově autům vyšší střední třídy. Zde už dotace nejsou zapotřebí.

Státy dávají dotace, aby tento přechod urychlily, protože je dost vělký problém, když nejenom že jste závislí na dovozu ropy, ale navíc máte ve městě milión automobilů, tak to už se na zdraví lidí podepíše. Elektrárny jsou za městy a i blbé staré elektrárny na hnědé uhlí jsou čistší než automobily v množství vyrobé energie a od těch se ustupuje a přechází se na čistší energetický mix v čele s plynovýma elektrárnama.

0/0
19.2.2017 17:14

P44e95t30r 90Č52e83r13m51á48k 9968205599350

Ani ve snu, bez dotací by byl stále elektromobil na okraju zájmu, a i dnes se přese všechny dotace či jiné ekonomické nástroje nejsou schopni dostat s cenou na běžnou konkurenční úroveň dané třídy R^

Dotace jsou tedy nesmysl, tím spíš tam kde fungují na principu toho že primárně zatěžují uživatele konvenčních motorů - čím méně takových lidí bude, tím méně peněz bude v systému a nebude z čeho dotovat elektromobilitu. Norsko s tím má problém už při pouhém podílu elektromobilů 20%.

+1/0
19.2.2017 17:38

M81a76r90t67i76n 64B56a34r95t90e39k 5127111241183

Norsko si stanovuje dotace. Nasadilo je vysoké, tak mají vysoký podíl elektromobilů. Vůbec s vámi nemůžu souhlasit, že by elektromobily nebyly konkurence schopné v dané třídě.

0/0
19.2.2017 18:56

P79e74t23r 39Č85e86r37m56á81k 9248465919770

Norsko má právě teprve malý podíl elektromobilů v rámci složení svého vozového parku (byť na evropské poměry vysoký), a už ten ekonomický model dotací přestává fungovat.

Souhlasit nemusíte ale je to tak, za danou cenu se dá koupit model o třídu výše, a naopak konkurenční model s běžným spalovacím motorem je výrazně levnější. R^

+1/0
19.2.2017 19:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.