Diskuze
Automobilky se chystají na dobu elektrickou. Ubude ale pracovních míst
Děkujeme za pochopení.
M90i91l24o70š 51S27e47t44í94k
Stále se píše o tom, že je nedostatek dělníků a musí se nahrazovat zahraničními pracovníky. Pokud je to pravda, tak by úbytek pracovních míst pro české občany nemusel být tak katastrofální, byť tu jistě nějaké dopady budou.
Nikde se však nepíše (neuvažuje?) o dalším aspektu - spotřební daň z pohonných hmot. V posledních letech činil výběr této daně přes polovinu veškerého výběru, cca 80 miliard Kč (plus DPH samozřejmě). Jak si stát poradí s propadem, bytˇ bude postupný?
M95i52c38h83a98l 64T25o19m15i93n17s85k38ý
Elektromobilům nevěřím kvůli fyzice. A kvůli fyzice by elektromobilům nevěřili ani automobilky. Viz proč: http://fajn7.blogspot.cz/2017/02/vodik.html
Jenže proti fyzice působí dotace.
A hloupost euroúředníků a jejich snaha rozdělovat cizí peníze.
M68i62c14h41a97l 79T80o70m81i27n97s71k48ý
a automobilky se tomu trendu musí přizpůsobit.
Když vám dají dotace 200 tisíc dotace z daní ostatních lidí. A pak ještě nebudete muset platit daně z elektřiny u čerpacích stanic. Tak se poddá i fyzika.
M16i98r62o94s46l68a16v 44Š30e67j62n92a
Nechápu, proč je tady tolik diskutérů, kteří opovrhují elektromobily a považují je za nesmysl.
Vzpomínám si, jak podobní skeptici se ještě před 4 lety vysmívali ledkám a dokonce bojovali za zachování možnosti koupit si klasicnou 100 W žárovku. Dnes už si klasickou žárovku koupí leda tak pitomec. A podobně to dopadne i s auty na spalovací motor, i když tady ta vyměna za elektromobily bude asi trvat déle, než výměna žárovek.
Každopádně v Česku se nachází 6% světových zásob lithia potřebného na výrobu autobaterií. Navíc se tu letos rozjela výroba nového typu autobaterií označovaných he3da. Je to český patent a má nastartováno k vytvoření autobaterie o kapacitě kolem 200 kWh. Pro porovnání: autobaterie do elektromobilu Tesla má kapacitu 90 kWh.
P30a94v32e26l 39N33e32k34v67a39s36i71l
Málokdo má něco proti elektromotoru, silné výhrady mám vůči energii v trapných bateriích, jejichž uložení a skladování je z uživatelského hlediska velmi nepraktické i kdyby to mělo dojezd 600km. Ne každý jezdí ze satelitu do práce a zpět v obsazení 1 člověkem s taštičkou a notebookem. Dále mi vadí jak je to s těmito parametry eurosocialisty protlačováno jako něco co bych měl chtít mít, protože někdo tvrdí, že je to fajn. Nemyslím si to.
J77i67ř72í 29V39e82s21e94l98ý
Doba elektrická bude nahrazena dobou vodikovou. Soucasne ceny a dojezdy elektromobilu jsou zatim velmi všpatné.
M23i82r33o29s22l23a56v 56Š15e54j46n98a
Tesla má dojezd necelých 500 km a má baterii 90 kWh. Hyundai ioniq má dojezd 280 km a baterii o kapacitě pouhých 28 kWh.
Česká baterie he3da má při stejné hmotnosti a rozměrech už dnes kapacitu 70 kWh a to ještě zdaleka není hranice možností této nové technologie. Jejich nejbližším cílem je 200 kWh.
L19a30d84i48s43l20a42v 53K78a54l43o22u12s
neubude,vrazí tam stejnosměrné motory s uhlíky a sevisní úkon výměna uhlíků za 10 tis. každý rok
M89a32r20t80i47n 54B85a19r25t12e71k
Tesla nabízí už dnes na elektromotory záruku 10 let bez omezení ujeté vzdálenosti.
A76l60i83c49e 23J90a84n42á39k40o11v12á
Takže elektromobily nepřichází díky technologickému pokroku tak že si je lidé přejí, protože jsou výhodné a lepší, ale neobolševiky řízenému sociálnímu inženýrství formou regulací a dotací Mimochodem nejen já si všimnula toho, že těch článků na toto téma připravuje půdu pro další díl salámu jako články FD v dopravě.
J94a93n 48R29o32c79h
A co uděláme pak s Těmi ukrajinci, co si sem nyní sťehujeme?
M90i20r14e33k 84G25a90j25e20r
Proc chcete manipulovat lidmi? Jsem rad, ze se mnou nechce nekdo neco delat, kdyz ma dojem, ze jsem nepotrebny.
V17l23a57s98t82i22m79i52l 14F85i71a18l32a
takze uz brzy muzeme cekat cenu 35kc za kWh
to bude parada
R54a71d53e45k 28S28e35m88a
kdo to sem furt valí, ty super optimistické články o elektromobilech?? fakt to připomíná komunistickou propagandu světlých zítřků (možná někteří už na ni zapomněli nebo již nezažili)...
P72e66t31r 28Č60e81r35m15á53k
Jj, Sůra se činí jen co je pravda, každopádně tohle je první článek z celé té serie který má alespoň trochu smysluplnou obsahovou rovinu.
J17a90r68o10s18l25a83v 93H51o30r24á24k
Podle mě je chyba v přístupu - pořád jsou snahy za každou cenu nahradit klasické auto se všemi jeho vlastnostmi (tedy hlavně dojezd). To ale přeci není potřeba. Podobně jako se dnes používají různé druhy paliv pro různá použití, může i elektroauto zaujmout (zatím) jen to místo, kam se hodí (s ohledem na aktuálně dostupné technologie).
Co by se mi líbilo, a co je i s ohledem na technologie podle mého názoru už dnes reálné, je malé elektroauto s dojezdem jen dejme tomu 20-30 km, maximálkou třeba 60 km/hod (=malé a lehké baterie), bohatě stačí dvou až třímístné a s malým zavazadlovým prostorem. V podstatě takové golfové vozítko, jen s kompletní kastlí. Na vytápění v zimě bych tomu ještě dal (třeba za příplatek) malý bufík s naftovou nádrží.
Takové autíčko, které by se s cenou (snad) už dnes mohlo vejít pod ceny malých klasických aut, by se hodilo téměř každé rodině, bydlící v rodinném domě (kvůli nabíjení - vždy po příjezdu domů by se hned zapojilo do zásuvky), jako druhé a další auto, vedle jednoho velkého se spalovacím motorem na rodinné výlety.
Docela se divím, že to ještě žádného výrobce nenapadlo, já bych byl první, kdo by si takové auto běžel koupit.
V57á52c44l20a72v 47K82a42f78t48a23n
Jenže dokud to nebude masovka, tak bude i takové vozítko zbytečně drahé.
Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům
Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu...
Seznam zakázaných kotlů. Co vám od září hrozí, když v nich budete dál topit
Premium Češi stále provozují nejméně 150 tisíc starých neekologických kotlů na tuhá paliva 1. a 2. emisní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou
Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200...
Loď v Baltimoru měla potíže už dřív, most si o nehodu říkal, soudí odborníci
Bezprostředně po úterní nehodě lodi v americkém Baltimoru vedení společnosti, která loď provozuje,...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Bankrot zažehnán, zatím. Saúdové nalijí do luxusních elektroaut miliardu dolarů
Americký výrobce luxusních elektromobilů Lucid získá od divize saúdskoarabského státního...
Parní Albatros opraví soukromá firma. Třicet let ho pak bude moci provozovat
Největší z parních lokomotiv patřící Českým drahám se dočká opravy a bude opět moci na trať. Na...
Komora: Loni přibylo žadatelů o podporu, farmy se rozdělovaly účelově
Po loňském spuštění tzv. redistributivní platby, tedy dotace, při které se vyplácí 3 500 Kč na...
Zemřel nobelista a průkopník behaviorální ekonomie Daniel Kahneman
Ve věku 90 let zemřel izraelsko-americký psycholog Daniel Kahneman, který získal Nobelovu cenu za...
Dražší než Costa Concordia. Pojistné škody za Baltimore jdou do miliard dolarů
Zřícení mostu Francise Scotta Keye v americkém Baltimoru může podle analytiků stát pojišťovny...