- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Stále se píše o tom, že je nedostatek dělníků a musí se nahrazovat zahraničními pracovníky. Pokud je to pravda, tak by úbytek pracovních míst pro české občany nemusel být tak katastrofální, byť tu jistě nějaké dopady budou.
Nikde se však nepíše (neuvažuje?) o dalším aspektu - spotřební daň z pohonných hmot. V posledních letech činil výběr této daně přes polovinu veškerého výběru, cca 80 miliard Kč (plus DPH samozřejmě). Jak si stát poradí s propadem, bytˇ bude postupný?
Elektromobilům nevěřím kvůli fyzice. A kvůli fyzice by elektromobilům nevěřili ani automobilky. Viz proč: http://fajn7.blogspot.cz/2017/02/vodik.html
Jenže proti fyzice působí dotace.
A hloupost euroúředníků a jejich snaha rozdělovat cizí peníze.
a automobilky se tomu trendu musí přizpůsobit.
Když vám dají dotace 200 tisíc dotace z daní ostatních lidí. A pak ještě nebudete muset platit daně z elektřiny u čerpacích stanic. Tak se poddá i fyzika.
Nechápu, proč je tady tolik diskutérů, kteří opovrhují elektromobily a považují je za nesmysl.
Vzpomínám si, jak podobní skeptici se ještě před 4 lety vysmívali ledkám a dokonce bojovali za zachování možnosti koupit si klasicnou 100 W žárovku. Dnes už si klasickou žárovku koupí leda tak pitomec. A podobně to dopadne i s auty na spalovací motor, i když tady ta vyměna za elektromobily bude asi trvat déle, než výměna žárovek.
Každopádně v Česku se nachází 6% světových zásob lithia potřebného na výrobu autobaterií. Navíc se tu letos rozjela výroba nového typu autobaterií označovaných he3da. Je to český patent a má nastartováno k vytvoření autobaterie o kapacitě kolem 200 kWh. Pro porovnání: autobaterie do elektromobilu Tesla má kapacitu 90 kWh.
Málokdo má něco proti elektromotoru, silné výhrady mám vůči energii v trapných bateriích, jejichž uložení a skladování je z uživatelského hlediska velmi nepraktické i kdyby to mělo dojezd 600km. Ne každý jezdí ze satelitu do práce a zpět v obsazení 1 člověkem s taštičkou a notebookem. Dále mi vadí jak je to s těmito parametry eurosocialisty protlačováno jako něco co bych měl chtít mít, protože někdo tvrdí, že je to fajn. Nemyslím si to.
Doba elektrická bude nahrazena dobou vodikovou. Soucasne ceny a dojezdy elektromobilu jsou zatim velmi všpatné.
Tesla má dojezd necelých 500 km a má baterii 90 kWh. Hyundai ioniq má dojezd 280 km a baterii o kapacitě pouhých 28 kWh.
Česká baterie he3da má při stejné hmotnosti a rozměrech už dnes kapacitu 70 kWh a to ještě zdaleka není hranice možností této nové technologie. Jejich nejbližším cílem je 200 kWh.
neubude,vrazí tam stejnosměrné motory s uhlíky a sevisní úkon výměna uhlíků za 10 tis. každý rok
Tesla nabízí už dnes na elektromotory záruku 10 let bez omezení ujeté vzdálenosti.
Takže elektromobily nepřichází díky technologickému pokroku tak že si je lidé přejí, protože jsou výhodné a lepší, ale neobolševiky řízenému sociálnímu inženýrství formou regulací a dotací Mimochodem nejen já si všimnula toho, že těch článků na toto téma připravuje půdu pro další díl salámu jako články FD v dopravě.
A co uděláme pak s Těmi ukrajinci, co si sem nyní sťehujeme?
Proc chcete manipulovat lidmi? Jsem rad, ze se mnou nechce nekdo neco delat, kdyz ma dojem, ze jsem nepotrebny.
takze uz brzy muzeme cekat cenu 35kc za kWh
to bude parada
kdo to sem furt valí, ty super optimistické články o elektromobilech?? fakt to připomíná komunistickou propagandu světlých zítřků (možná někteří už na ni zapomněli nebo již nezažili)...
Jj, Sůra se činí jen co je pravda, každopádně tohle je první článek z celé té serie který má alespoň trochu smysluplnou obsahovou rovinu.
Podle mě je chyba v přístupu - pořád jsou snahy za každou cenu nahradit klasické auto se všemi jeho vlastnostmi (tedy hlavně dojezd). To ale přeci není potřeba. Podobně jako se dnes používají různé druhy paliv pro různá použití, může i elektroauto zaujmout (zatím) jen to místo, kam se hodí (s ohledem na aktuálně dostupné technologie).
Co by se mi líbilo, a co je i s ohledem na technologie podle mého názoru už dnes reálné, je malé elektroauto s dojezdem jen dejme tomu 20-30 km, maximálkou třeba 60 km/hod (=malé a lehké baterie), bohatě stačí dvou až třímístné a s malým zavazadlovým prostorem. V podstatě takové golfové vozítko, jen s kompletní kastlí. Na vytápění v zimě bych tomu ještě dal (třeba za příplatek) malý bufík s naftovou nádrží.
Takové autíčko, které by se s cenou (snad) už dnes mohlo vejít pod ceny malých klasických aut, by se hodilo téměř každé rodině, bydlící v rodinném domě (kvůli nabíjení - vždy po příjezdu domů by se hned zapojilo do zásuvky), jako druhé a další auto, vedle jednoho velkého se spalovacím motorem na rodinné výlety.
Docela se divím, že to ještě žádného výrobce nenapadlo, já bych byl první, kdo by si takové auto běžel koupit.
Jenže dokud to nebude masovka, tak bude i takové vozítko zbytečně drahé.